Blog

>> Tuning és extraMIFI // Alfa 146 2.0 Ti // 2008-01-10

Megkapta ma az omp első gátlókat! Egyszerűen mesés kicsit pattog de ez kell is:)

 
>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-11-09

Ma befűztem a dugattyúkat a blokkba. Finoman forgatható kézzel is, a csapágy csészék lehúzása után. :)))

>> Egyébötödik Béla // Alfa 145 1.6 TwinSpark // 2008-11-08

Felkerültek a téli kerekek. A komfort szinte semmit nem javult a kisebb kerék következtében, viszont az esztétikum nagy mértékben romlott. :(

 

Mivel fent állt egy kis alapjárati izonytalanság és rángatás 2000-es fordulaton amikor sik terepen épp semleges gázt nyomva, rendeltem egy légtömegmérőt. Ma kicseréltem mikor kicsit kevésbé esett az eső:))))
Este teszt, meglátjuk mit mutat, de hajamat fogom tépni ha erösebb lesz töle a motor mert akkor az utolsó két gyorsuláson is fent állt már a probléma.

Bp- en jártam, és találkoztunk a csepeli Auchannál a kisunokámmal: pb_- vel, sötédedés utánig beszélgettünk. Jó volt beszélgetni, mert már nagyon régen nem tudtunk beszélgetni élőben, hogy ilyen messze elköltöztem. Pb_ küldött alkatrészt Reaper69- ék 33-asába, remélem, jó lesz a gépükbe.
Este, hazafelé, Kapospulán Illésferikéékkel és Király 156- tal találkoztam, átvettem a Ferikééktől a téli gumijaimat. Náluk voltak, mert átvették tőlem a téli acélfelnijeimet. Most elhoztam a gumijaimat, és este elég későig beszélgettünk velük.
Szombaton eljöttek Reaper 69- ék, örültem nekik, sokat beszélgettünk.

 

Sajnos, a kaposi találkozó másnapján, Tárnokon bejelzett megint a motorcontroll lámpa. Elmentem Norbi régi szervíztulajdonosához, Juhász Sanyihoz. Computeres vizsgálat során kiderült, hogy az első lambdaszonda, amit beépítettünk, nem jól működik. Kinyomtattuk a hibát, az Unixban rendeztük a vissszavételt. Minden rendben ment, készségesek voltak. Közben abból a dörgicsei bontóból és abból az autóból, amiből a katalizátorom is volt, megrendeltük az első két lambdaszondát, amik gyáriak. Postán megérkezett, otthon kicseréltük Norbival. Azóta lekopogom, hogy egyszer sem pittyegett az a német...... computerem- motorcontroll lámpám az autómban és szépen működik az Alfa.

 

Ezeket is a kaposi találkozó előtt, délelőtt cseréltem ki. Köszönöm Whiteskullnak ezúton is, hogy segített a beszerzésében, továbbá Csocsiéknak, hogy a közreműködésükkel eljutott Pakson át hozzám az alkatrész.
Cserélnem kellett az első ködlámpáimat, mert már elkezdtek párásodni, és bevízkövesedtek. Az újak szépen működnek, köszönöm mégegyszer az alkatrészeket.

 

nem is tudom hogyan felejthettem el a váltóolaj cserét na de ami késik nem múlik ... kapott 2 lityi technyxet még jó hogy ki lett cserélve enyhén feketés lötty ugrott le belőle, igaz macerás feltölteni mert a beöntő az akku felől van tehát le kell bombázni mindent a feltöltéshez...

 

Sajnos, az ismétlődő motorcontroll lámpa- bejelzések miatt computeres vizsgálatot csináltunk az autómon. Az első lambdaszondát írta ki hibának. Egy idő után kialudt a kód, de újra jelentkezett.
Sajnos, egyszer előjött már az, hogy tlejesen visszaesett az autóm teljesítménye, füstölt, ahol azelőtt 5- ösben felszáguldott minden gond nélkül, ott kettesben kellett jönnöm. Rángtatott is, alapjáraton előjött egy rángatózás időnként. A motorhang is elég ingadozó volt, a kormányon és az ajtón is lehetett látni a rángatózást.
Megérkezett az Unixból a Magnetti lambdaszonda. Beleraktuka kaposújlaki találkozó napjának délelőttjén itthon.
Jól kezdett működni az autóm, kb. 4. újraindítás után kitörlődött a motorcontroll lámpa hibakódja mindkét helyről. Elmentünk vele Kaposújlakra délután, hazafelé is minden rendben volt.
Az első képen látható a régi lambdaszondám. A közepén látszik az a kis fehéres porcelándarab,ami le volt törve belülről.

Ezek a képek már a hazautunk közben készültek. Elnézést, hogy picit homályosak, konvoj közben voltunk.