Blog

szombaton elszállitottam a festöhöz az én kis DRÁGAságomat : )))

 

Már hetek óta töröm a fejem,nézegetem a GTV-t lennt a garázsban és csak nemhagy nyugodni a gondolat ezzel a fényezés dologgal kapcsolatban.Tegnap elhatároztam magam,ha már annyira nem tetszik az eredmény,legalább magamnak indokoljam meg,hogy miért is kellene elvinni egy normális műhelybe lefényeztetni.Na,ma megindokoltam.Lementem a garázsba,kitoltam a vasat a napra,lerajzoltam a karosszériaelemeket egyenként egy füzetbe és elkezdtem tollal berajzolni a napfényben remekül látható apró hibákat a fényezésen.Na.133db-nál álltam meg.Ennyi lett a vége.Döntöttem.Én így nem rakok össze Alfát.Úgyhogy szépen elkezdek gyűjteni már most,amint összejön a pénzem,gondolom tavasz körül,ha minden jólmegy,elviszem a GTV-t egy Fényezőműhelybe,és odaadom egy fényezőmesternek.Soha többet nem követem el azokat a hibákat,amiket ezzel a kocsival eddig elkövettem,dehát ez az első felújításom,egyben az első Alfám is.Nem fogok odaadni 120.000-értékű anyagot mindenféle önjelölt fényezőknek,mert kritikán aluli munkát végeznek,bármit is ígérnek.Nagyon felszívtam a pofámat,mert nem teccik az eredmény,amire kurvasokat költöttem,mondanom se kell,nem az egerek hordták össze,de sebaj,tanultam.Ebből is.meg a kárpitosból is.Uraim,3 hetes munkára nem várunk 11 hónapot,és telefonálunk tízezreket,hogy hol az alkatrészem,mikor kifizettem!A negyedik héten szépen pofánbasszuk a mélyen tisztelt "mestert"a szép munkájáért és hopp,már kész is a megrendelt munka 2 nap múlva.Komoly eredmény!Így is lehet.Mindegy,ideges vagyok,pedig nem az én reszortom az erőszak.Szóval tavasszal új fényezés lesz,ez biztos,addig egy csavart sem teszek be,sőt,megint bontanom kell,ezt-azt,mert ugye azért valamicskét haladtam összerakás ügyileg.Ja,ha már így állunk,lehet,hogy a szín is változni fog,van egy-két elképzelésem,de még nemtudom,melyik lessz a befutó.Lehet,hogy matt alumínium/grafit lesz,selyemfényű lakkal?

 
>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-08-19

Kaptam egy kavicsot a szélvédőbe, az utas előtti részen, felül. Berepedt egy körömnyi helyen. Megálltam egy szélvédősnél, javítás közben továbbrepedt. Így szerencsére már kilátszik a visszapillantó mögül egy repedés. Szóval a fűzfánfütyülő rézangyalát neki, most cserélhetem ki a szélvédőt valamikor. Merhogy a kamionosra esélytelen rábizonyítani, cascoval nem megyek sokra. A teremtésit.
És mikor máskor, mint pár nappal a nyaralás előtt. Most nézegethetek repedést a olasz szerpentineken..
Most nagyon pipa vagyok.

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-08-19

Igazából 31.500 km-nél.

>> Tuning és extraPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-08-19

Haaaat, ra kellett dobbennem, hogy nem vagyok egy karpitos mester. Kiszedtem a lapot amin a tetokarpit volt. Lecsiszoltam a regi szivacs maradekat, ami nem volt nagy kihivas, mert "porhanyos" volt. Csiszolgattam a lapot ugy 2-3 oran keresztul, es a vegen viszonylag sima feluleletet kaptam. Raragasztottam az 5 mm-es szivacsot, es felettebb buszke voltam magamra. Reggel meg igazitottam rajta, leragasztottam a szeleket, es gondoltam a nehezen tul vagyok. Ekkor kovetkezett a feher mubor, amit szinten ra akartam tenni. Be is kentem a szivacsot, na meg a mubort is, es vartam azt a bizonyos 5-6 percet osszeillesztes elott. Ugy a masodik perc vegen lattam meg az elso holyagot a szivacson. Aztan 2 perc mulva masik harmat. Eddig munka tehat kuka. De legalabb lecsiszolhatom, amit feltettem:))) shit!

>> AutóápolásGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2008-09-10

A tavaszi alvázvédelem során készítettem pár képet. Ezeken látszik, hogy az élek a leginkább veszélyeztetettek rozsda szempontjából. A gyári PVC-réteg diszkréten ápol, de inkább eltakar... Egy kis sérülés és máris előáll egy nagyobb nem látható rozsdafolt... Sokan nem is gondolnák ezt, hiszen az autó amúgy galvanizált. Persze. De ez nem azt jelenti, hogy nem igényli a törődést. (Pontosabban: a szakszerű törődést...) A tesco-s bitumenes alvázvédőről, valamint a hazai "szakemberek" nagyrészéről, már régebben kifejtettem a véleményemet...

A képeken látható fehér szer a Korant rozsdapassziváló. A fekete foltok a passziválás eredményeképpen jönnek létre ott, ahol rozsda volt.. Ezek a helyek csak átmenetileg védettek, érdemes lekenni fejlett alapozóval, vagy jóminőségű alvázvédővel. (Ezekről is írtam régebben.)

A képen látható barna csík a csiszolás, passziválás és alapozás után Supralux Tivetex-szel lett lekenve. Talán ez a legjobb hazai szer. (A Permafilm-nél persze nem jobb.)

(Az alváz a munkálatok előtt alaposan meg lett tisztítva, megszabadítva a kosztól és a téli sótól...)

A 4. képen a kerék előtti oszlop látható. Sajnos ez nem kapott gyárilag elég felületvédelmet, így hajlamos a rozsdásodásra. (Spec. alapozóval lett kezelve. Később színre fogom fújni.)

>> Egyébystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-08-18

Nos a Speedy reggel 8-kor nyitott, ott is voltam. A srácok csóválták a fejüket, de megnézték az autót. Sajnos ők, mint gyorsszervíz, az autóhoz ilyen mértékben nem nyúlhatnak, így nem tudták megcsinálni. De adtak egy címet a közelben, hogy próbáljam meg ott. Haro jött is, mint felmentő sereg, és elvontatott. De az a szerviz és vezetője valahogy nem nyerte el tetszésemet, így végül Gerissimohoz lett elvontatva az autó. Ő pedig remélhetőleg gyorsan megold minden bajt... :-)

Sajnos útközben a vontatókötél elszakadt, és visszacsapódva (volt már ilyen), a lökhárítóm alját, a ködlámpa mellett eltalálta. Kb 2 centis részen lepattant a festék... :-/

>> Tuning és extraPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-08-18

Multheten arra az elhatarozasra jutottam, hogy a regota szukseges belso karpitfelujitasnak neki ugrok. A dolog elozmenye meg az elozo gazdajahoz kotheto, akinel elromlott a napfenyteto, es honapokig allt a szerencsetlen auto az udvaron. Gondolom parszor eshetett az eso, mert a tetokarpit nagyon csunya lett.

Tehat a cel elsosorban a tetokarpit felujitasa volt, de gondoltam egybekotom a muszerfal es a tobbi karpit felujitasaval is. Egyedul az ulesek vannak jo allapotban, mert azt 1 eve lecsereltem, sikerult egy 2001-es modell ujszeru uleseihez jutnom 20e forintert.

Multheten keresgetni kezdtem a muszerfal elemeket, arra az esetre, ha nem jonne ossze amit terveztem, visszafele legyen azert ut:)

Sikerult is a kollegaktol muszerfalboritasokhoz jutni kedvezo aron, azonban 98 utaniak, ami azt jelenti, hogy nem teljesen kompatibilisek az enyemmel. Meg nem dontottem el mi legyen, lehet hogy az eredetit fogom flockoltatni...de az is, hogy megprobalom borozni a plussz darabot, es majd valahogyan berakom.

Az ulesek es a karpitok mar kiugrottak, szegenykem nem csoda hogy annyit zorgott, majdnem minden elemnel hianyoztak csavarok. Nem beszelve rola, hogy a jobb hatso ulesnel, a bizt.ovet rogzito csavarnal talaltam egy tenyernyi korrodalodott teruletet. Ugyhogy legeloszor elmegyunk a doktorbacsihoz, hogy ezen segitsen.

Visszavittem a vezérműszíj beállításhoz a sablonokat Király 156- nak, amiket ezúton is mégegyszer köszönök. Utána még beszélgettünk egy ideig, majd megérkezett Atesz1987 is, akit már nagyon régen látott öreg nyuszimama, örültem, hogy viszontláthattam őket. Sötétedéskor hazaszáguldtam a kisvaszari erdőn. Nagyon élvezetes útszakasz, imádok arra Alfázni, kár, hogy egy- két éve nagyon leromlott az aszfalt minősége, arra szoktam éktelen rosszaskodni Alfával:-)

 
>> EgyébImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2008-08-18

08.12.-én bekerült egy 400 W.-os Magnat sub láda ProSal erősítővel :-).