Blog
Ez a nap is eljött.. (1115). Végre sikerült összehoznunk egy találkozót Gerissimo-éknál, ami így is csodával határos, hisz éppen nagy munkában vannak, de ennek ellenére fogadott, úgyhogy ismételten hálával tartozom neki, de ígérem már nem zaklatom, csak ha végeztek:)
Befejeztük a xenont.., végre nem fog párásodni a búra belülről, mert a helyére került az átlyukasztszott és a xenonhoz tartozó gumi tömítéssel ellátott fedél. Felkerült a csomagtérbe a kalaptartó alá a hiányzó kárpit is. Erre május óta -azaz fél éve!- várok, mert senki nem tudott abban segíteni -minta darab hiányában- hogy milyen patentok kellenek hozzá. Gergőék ezzel szemben igen. Lecseréltük a bal hátsó külső műanyag kilincset is, amit egy előző postban már említettem. Új (bal hátsó) ablakemelő szerkezet került beépítésre ugyanebbe az ajtóba, mert 3 hónapja elromlott és azóta mindig lecsúszott az ablak, minden parkolóban (és útközben is) kézzel kellett feltornáznom, hogy ne legyen tolvajok áldozata az autó:) Szerencsére egyszer sem felejtettem úgy, ami nagy szó, de mostantól erre már nem kell figyelnem. Sikerült kicserélni a bal első ajtón lévő, 4 gombos ablakemelő vezérlő két hátsó gombját. Gergő ebben is korrekt volt, mert mondta, hogy használtan ilyet nem talált, az új az nagyon drága, viszont egy két-ablakot mozgató vezérlőből kivett nekem két gombot és így 1/6 árból meg lett javítva végre ez a része is az autónak. Sőt, az egyik gombban a világítás volt rossz, az is cserélve lett. A bal hátsó ajtó a leírtak alapján és amúgy is elég beteges volt, ki lettek cserélve a kárpit rögzítő elemek is, mert nem igazán állt rajta szépen a belső bőr borítás (a képet lásd az előző postok egyikében), már jobb, de az egyik helyen, az új patent -és új ellendarab- ellenére sem akar a helyén maradni. Erre még kell vmi megoldást találnunk. A belső gomb, amivel belülről lehet az ajtót zárni, bután eltűnt, mikor a központi zár be lett zárva, ezért ezen is csavartunk kifelé, mostmár szépen illeszkedik a többihez. Az oldalindex izzókat is kicseréltem a nem régen vásárolt narancssárga darabokra. Illetve a kesztyűtartóban is ki volt égve már egy ideje a belső világítás, ez is cserére került. Mostmár ezek is újak. Apróságok, de örömet okoznak, mikor újra működnek:) A ködlámpa vezetéke is rögzítve lett a végleges helyére, úgyhogy mostmár csak a patkó alakú hiányzó alkatrészre, majd a beszerelésre várnak a lámpák.
Szép munka. Örülök, hogy ennyit haladtunk ma.
[Költségeim: bh ablakemelő 15000Ft, el.abl.emelő gombok 3000Ft/db + munkadíj.]








Végre beszereltem a ködlámpákat is, a régiek már össze-vissza voltak repedve
Ma megesett az olajcsere is (selenia 10W40). 193000km
Ma, végre felkerültek az alufelnik és a téligumák.
Hát ezt is megéltem. ma belekerült a 169 ezredik kilométer Alfonzba, amit egy kis szervizeléssel ünnepeltem.
Elgurultam Csörihez, hogy szüntesse meg az ékszíj vonyító hangját. Gyönyörű, napsütéses időben autóztunk le Várpalotára. A görgőt (gyári) és az ékszíjat (Dayco Pirelli) Csöri kicserélte, a hang megszűnt és boldogság vala :)

felkerültek a téli gumik gyári alufelnire 205/55R16 pirelli snowsport 210
xenon 6000K a tompítottba
121465-nél olajcsere (olaj szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő, olaj Selenia 20K Alfa Romeo). jobb első felső lengőkar csere mert lógott a gömbfej(gyári). stabilrudon 2-db szilent csere. egyenlőre ennyi
Megvolt az első fagyos reggel így bemértem a hűtővizet: -24 fok úgy látszik "gyengére" kevertük be tavasszal a vízpumpa cserekor, sebaj egy kis tömény utántöltéssel meglett a -40!
Fél évet (!) bírt csak a jobbos tompítottam (Osram H7 növelt fényerejű) bekormolódott az üvege nem láttam vele így kicseréltem! A többi sem úszta meg most Tesla +50% került mindenhova látható a különbség remélem ez tovább bírja...... ja és akciósan a 2 H7-es meg a 2 H1-es 2400 ft-ba fájt!
Spec "fújható" zsírral lekezeltem az összes zárat ezt minden autómon ősszel és tavasszal megcsinálom - nem is volt bajom soha eddig a zárakkal.....kopp, kopp....




Ismét aktuálissá vállt egy olajcsere!
Még mielőtt megjönnek a hidegek,kapott a gép finom,friss Castrol Magnatec-et és természetesen új szűrőket is(olaj,levegő,pollen,gázolaj)!
Az olajleeresztő csavar is eléggé viseletes volt már,úgyhogy azt is kicseréltük.
Valamint volt egy kis olajfolyás,az olajteknő hátsó részénél.Mint kiderült azon a részen szivárgott,ahol a nívópálca belemegy a karterba.Egy kis tömítő pasztával sikerült azt is megszüntetni.
Semmi más rendellenességet nem találtunk,úgyhogy talán nyugodtan várhatom a telet:)!