Blog

Igazából ez a bejegyzés egy sima olajcseréről szólna de egy pici csavar is van a történetben....Leszögezem az elején semmi bajom a Seléniával újkora óta az került bele egészen mostanáig....
Xado??? Na itt van minden pro és kontra érvek, tapasztalatok, csendesülő és besülő motorok. Kicsit jobban megvizsgálva jé ez tudja a Fiat specifikációt tehát ártani nem árthat elvileg. Akkor tegyünk a váltóba is valamit így lett a motorba Xado Eco Drive 5W-40 a váltóba EX 120 revitalizáló nem tudom mi igaz a marketing dumából, azonban mindig is érdekeltek az új, számomra ismeretlen dolgok. Valahogy így voltam a gumikkal is azt hittem a Pirelli az isten aztán kipróbáltam a Goodyeart majd a Dunlopot és nem csalódtam sőt......
Vissza Xadohoz: az olajcserével eltűnt egy hidegindításkor az olajnyomás felépüléséig azaz pár pillanatig mindig hallható halk csattogás egyenlőre ennyi pár száz km alatt. A váltó egy más tészta mivel a manuál 6-os konstrukció alapjaiban egy fos, a nehezen és hangosan kapcsolható 1-2 na erre a Xado adalék "kezelés" rátett egy lapáttal...DE!!! ahogy haladunk a kilométerekkel úgy javul a helyzet most már vajpuha a szerkezet....a marketing duma kezd bejönni jé ez tényleg működik???További tapasztalatok folyamatosan....Km:86213
Apropó felkerültek a nyári kerekek és a gumi helyett a plüss szőnyegek is...
Primavera....

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2019-03-27

Felkerültek a nyári kerekek.

>> SzervizGeorge1990 // Alfa 159 1.75TBI // 2019-04-01

Fényszóró beàllitàson voltam, Szegeden a Kovàcs autonàl. 3000ft, pàr perc volt az egész. Míg vàrtam bementem a boltba szétnézni, úgyis akartam màr cserélni az Ablaktörlőt, rendeltem egy szettet. Majd délután kicseréltem. 2019 03 28.
Így jobban làtni a sötétben. Mostantól jöhet az eső is. Szépen törölnek.

 
>> SzervizGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2019-04-01

Haspáncél felfogatása nem volt már az igazi. Menetek helyre hozva, új csavarok, új tartókonzolok legyártása. Most már stabilan áll a műanyag burkolat, könnyen le és fel szerelhető.

 
>> SzervizGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2019-03-29

Olaj,légszűrő, pollenszűrő csere. Km: 186000
Olaj, szűrők Elaforg 2000 Kft.

+ bőr tisztítás/ápolás, műanyag gumi felületek kezelése

 
>> EseményRMat // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V Distinctive // 2019-04-01

Két éve vagyok tulajdonosa egy nagyon szerethető autónak. Az előző bejegyzésemben leírtam, hogyan került hozzám az Alfa, mik az első benyomások, pár ezer kilométer után.
Most jöjjön egy hosszabb távú tapasztalat!
Az autót elsősorban hosszabb utazásokra használom, így sikerült is 50 ekm-t megtennem két év alatt úgy, hogy nem használom minden nap az autót. Nekem ez nem furcsa, az előző autóimmal eddig is így volt. Az átlagfogyasztásom 7,42 l/100 km, ezzel a spritmonitor.de szerint a 9. helyen vagyok 23 márkatárs közül. Alapvetően elégedett vagyok a fogyasztással, minden üzemanyagra költött forint mosolyt csal az arcomra: nem a fizetéskor, mert azért egy 70 literes tankot megtankolni nem egy felemelő érzés, hanem amikor ezeket a cseppeket elégeti az ember!
Nagyobb kiadások nem voltak az autóval. Igaz, mi számít nagynak… Mikor megvettem, utána kormánymű csere, ill. küszöb lakatolás volt, de ezt a vételkor lealkudtuk. Az első műszaki vizsgára első lengőkarokat kellett cseréltetnem. Később volt cserélve féltengelycsukló, egy fojtószelep, akkumlátor, első parkolóradar kábelköteg, hogy a jelentősebbeket említsem. Cseréltem ropogó ajtóhatárolókat, motorburkolat alatti gumibakokat. A szokásos kenőolaj és szűrőcserék időben megtörténtek. A hosszú távú utak miatt én a 30 ekm-es intervallumot felezem. Az automata váltóban eddig négyszer frissítettünk olajat Csörinél, remélem, meghálálja
Volt egy garnitúra nyári és egy garnitúra téli gumi vásárlásom. A téliben van két szezon, kibír még egyet, a nyári most megy fel másodszor.
Műszaki hibám, ami menetképtelenséget okozott volna nem volt. De, egyszer mégis: kimúlt az akkumlátor Budapesten a Decathlon parkolójában. Kb. fél óra alatt az Auchan-ból kerítettem akksit, a Decathlonból szerszámot, és mehettem tovább. Egy esetben volt vészüzemmód, amikor is a fojtószelep elektronikája megadta magát, kivágott egy biztosítékot a motortérben ( F11 ), emiatt pár dolog nem működött. Ekkor sem hagyott cserben, Budapestről jöttem vele haza 120 km-t, igaz kb. 50 LE szívó dízelként, lejtőn max. 80-nal.
Nagyon szeretem vezetni, minden alkalom egy élmény. Ha nem mehetek 2-3 napig valahová, elvonási tüneteim vannak… Van tisztelete az utakon, eddig egyszer dudáltak rám két év alatt, igaz igyekszem szabálykövető magatartást folytatni. Nincs atrocitás, béke és nyugalom van a kormány mögött. Sokszor keresek indokot arra, hogy ne a hétköznapi futkozós Fiat Pandával menjünk, hanem az Alfával. Ilyenkor nem kell sokat rábeszélni magamat, irány az Alfa!
Amikor megvettem, azt terveztem, hogy kb. két év múlva lecserélem egy újabbra. Most, hogy így lementek a 159-es árak, ill. alapjában nincs vele semmi gond, azt hiszem, marad még pár évig!

 
>> Szerviztothcsabesz // Alfa 156 SportWagon // 2019-03-31

Pár napja szívtam egy nagyot a kuplung hengereivel.A munkahengert pillanatok alatt kicseréltem,nem volt egy nagy dolog.Viszont a kuplungfőhengert esélytelen volt megoldani.Olyan szinten rohadt össze a hidraulika-cső csavarja a hengerrel,házi körülmények között lehetetlen kiszedni..ráadásul rossz hengert adtak a Bárdinál,be sem tudtam volna rakni a helyére.
Ma fölraktam a nyári gumikat,emelem a jobb hátulját,de a kerék a földön marad..fasza,lengéscsillapító offos,cseréltethetem azt is.Mindegy,kerekek fennt,menjünk át a kútra felfújni őket..fekvőrendőrön át,kurva nagy csattanás,eltört a bal hátsó lengéscsillapító,a rugótartó tányér beleállt a gumiba.
Holnap vadászhatok szervízt itt újpesten,ami remélem nincs olyan messze tőlem,hogy még trélert is kelljen szereznem,mert felakasztom magam.

 
>> Egyébfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2019-03-31

8 éves vágyálom múlt hétvégén valóra vált. Lassan 10. éve alfazom és ugyanennyi éve 47ezek. A legelső megvasarlasa óta oda voltam a GTA ért. A gép egyike az első 3
Agyarorszagi gtaknak. Majd két évig az FAM tulajdona volt sajnos ott látott sok újságírót es Nuvoarit. Ennek ellenére a bal első sárvédő volt csak fújva vagy lakkozva ott 240 mikron vastagok vagyunk egyébként végig gyári fenyezessel. 105.000 lépéssel vettem. Egy két kissebb karc és horpadás van a kasznin, de reményeim szerint fényezés nélkül orvosolhatóak. 25-én megyünk Csörihez egy hy két aprósággal és remélhetőleg utána sok boldog kmünk lesz együtt.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-03-30

Első körben kapott egy festést a legutóbbi blog után, az olaj hűtő tartója, és még a lökhárító tartó nyúlványok is.
Alapozó + szín. A képeken kékes színű a festés, de száradás után fekete lett.
A tavaly vett első lökös fényszóró mosóval kompletten átkerült, nem furkáltam a régit össze, meg valahogy ezt tudom igazítani hogy ne lógjon a lökhárító az előzőhőz képest, pedig látszatra semmi különbség.
A fényszóró mosóhoz nem volt cső, ezért azt vettem hozzá + bilincseket is.
A ködlámpa magassága is be lett állítva, mert idáig maga elé nézett csak. Nemrégiben jöttem rá hogy azt is lehet állítani, ezért nem is volt eddig beállítva.
A lökhárító alsó része a későbbiekben színre lesz fújva.
Így alakul a kis TD a tervezet szerint ;-)

 

A szokásos tavaszi Balaton kerülő túra volt a ma.
Először a Huszár étteremben egy jó ebéd aztán komppal át a másik oldalra.
A Balatont északról megkerülve a Kisfaludy kilátónál álltunk megy Balatonakarattyán hogy megcsodáljuk a kilátást.
Később a 71-es büfében egy üdítőre.
Veszprém, Farkasgyepü, Pápa útvonalon jöttünk haza.
A kör 250 km-es volt és bármennyire is próbáltam elkerülni a napszemüveg ráégett az arcomra :-)