Blog

>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-10-15

Újra sebességkorlátozás nélküli autópálya. Lássuk, hogy mit megy a Vas!

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-10-17

Már párszor jártam itt helyzetjelző izzóért, most csak körülnéztünk.

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-09-30

Még a 147-esemhez vettem anno egy tetőboxot, mert nem mindig fértünk be a csomagtartóba.
Miután a 156 már elegendőnek bizonyult meghirdettem. Egy 147-es Cartárs le is csapott rá.
Hihetetlen, de egy eredeti Thule doboz volt (ha jól emlékszem Ocean 200) csak ATU név alatt vettem a németeknél, így viszont kevesebb mint a felébe került. A műanyagokba és a használati utasításban már mindenhol Thule felirat volt. (ATU.de)

 
>> EgyébJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-02-14

Amikor hazaértem és beálltam a garázsba ez km óra állas fogadott :-)

 
>> Tuning és extraPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2013-02-14

Csomagtartóvilágítás és a 4 ajtóban lévő izzók cserélve ledesre!

 
>> SzervizHege // Alfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2013-05-09

A kötelező szerviz elvégzése után a szerelőm javasolta cseréljem ki a hosszbordás szíj tárcsát valamint a vezető és feszítő görgőket illetve a szíjat. Most belefogtam először a hosszbordás szíj tárcsát cseréltem ki, a felső vezetővel. Nem bonyolult kicserélni. kb 1,5 óra. A kezdés most is a motor takaróval kezdődik, ezt követően a jobb oldali takaró műanyag a műanyag doblemez mellett. Mivel én aknán csináltam kereket nem kellett leszedni. Következő lépések 15-ös dugókulcs (krova) ellenfeszíteni a szíj feszítőnek és a hosszbordás szíjat levenni. Most már le lehet szedni a tárcsát torx T 50-es fejű csavarok fogják. Ezeket meglazítani és lelehet szedni a tárcsát. Az új melyre a választásom eset Contitech VD-1065, melyhez adtak új rövidebb csavarokat, mivel ennek nincs plusz középső betétje. A felhelyezésnél figyelni kell a kis csapot hogy a megfelelő helyre kerüljön. A következő a felső hosszbordás szíj vezető. Először 13-as kulccsal meglazítom a tengelyen lévő csavart majd 10-es kulccsal a védőlemezt rögzítő csavarokat. Ezt követően leveszem a védő lemezt és lehúzom a csapágyat. Az új csapágy Ruville 56025-ös mivel kederül számomra is, hogy ez egy Ina és valamivel olcsóbb az ára, mintha Ina- ként vettem volna meg. Az új csapágyat felhelyeztem és minden fordított sorrendbe került vissza.
Mivel a szerelést magam csináltam így csak anyag árba került.

Update:2013.05.09.
A mai napon felraktam a hiányzó dolgokat:
- vezető görgő (alsó)
- feszítő görgő
- hosszbordás szíj
A csere ideje kb. 30 perc. Anyag költség 18000 ft. Dayco termékeket vásároltam. A csapágy ami benne van az Ina, ugyan úgy mint a Ruville-ban. A hosszbordás szíj 6KP1735 volt az eredeti, én viszont 6KP1733 tetem bele, mivel fele áron volt és csak 2 mm-rel rövidebb.

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2013-02-14

A rest kétszer fárad. Izzítógyertya csere még síelés előtt, szerviz után 1 hónappal.
Miután "Tibi" megjött az alkatrészekkel, 20 perc múlva kész is volt.
Persze a hó megint esett.

Összeraktam, minden működik.
Még azért van ami nem tetszik rajta:
- LCD körül a fénycsíkok
- Selespeed kijelzőt és hibajelzőt ki kell még iktatni
- Programot még ki kell egészíteni az üzemanyag-szintmérő tanulásának lehetőségével
- Két egyforma szenzort akarok használni a hőmérsékletekhez

 
>> SzervizBlacky // Alfa 156 2.0 TS // 2013-02-13

sikeres vizsga

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 TD // 2013-02-13

A Unix leakciózta a TD hátsó dobot. Rendeltem egyet, mert nagyon csereérett a saját gyárija. Asso utángyártottként listázta a webshop, erre kaptam ezt :-)
Ebayen láttam eddig csak eredeti gyári hátsó dobot horror pénzért, most nagyon örülök.

Sajnos kénytelen voltam egy jobb hátsó féknyeregbe is beruházni (Ate), mert a bontott-felújított folyik a kézifék húzókar mellett...

A többi szépen lassan gyűlik, nem ártana beépíteni lassan.