Blog

>> Eseménysparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-02-02

Pár adatot felírok magamnak, mert itt biztos, hogy meglesz...

Gyártási idő: 2002. 04.
Megvétel: 2012. 03.
Vételi km óra állás: 175.000 (2012. 03.) (169.562km piros)

Szerviz: 182.900 km - 2012. 07. 29. (piros: 177.462km)
-olaj (Selénia WR 5w40)
-olajszűrő
-gázolajszűrő
-levegőszűrő
-termosztát

Jelenlegi km állás: 188.862 km - 2013.02.02 (2012-ben, 11 hónap alatt - kb. 14.000 km- ennek is nagy része nyáron ment bele, télen nincs használva...)
Bekerült piros műszerek miatti óraállás: 183.424 km 2013.02.02
5438 km -l kevesebb a pirosba.

Ültetés előtt: 69- 67 cm (hátsó- első kerékív legmagasabb pontja)
Ültetéssel: 63,5- 62,5 cm
Tehát 4,5 cm -l ül a gyári magassághoz képest.

 

Elvittem reggel a Topihoz a Párducot, hogy kicserélje a szélvédőt. Amíg a sorára várt a szomszédos szakinál kapott egy külső/belső takarítást. (természetesen a belsőt az üvegcsere után)
Amikor indulni akartam haza elkezdett visítani a kijelző, hogy nincs olaj a motorban!
Nocsak, megint kezdi?
A nívópálca vége éppen beleért az olajba. Hipp-hopp, a múltkor is ezt játszottuk, megyünk egy kört. Nos, nem változott a helyzet. Bele kellett öntenem egy liter olajat, hogy háromnegyed felett legyen a pálcán a szint.
Hová tűnhetett reggel óta majd egy liter olaj?? Reggel induláskor még három kockát mutatott a kijelző, ami jó közelítéssel a pálca kétharmadát jelenti.
A kocsi alatt folt nincs, folyás nyoma nem látszik sehol, a kipuff száraz.
Ami tény, hogy a mosó lejárata nagyon meredek. Tuti, hogy a takarítás alatt ott állt egy jó darabig. De akkor is, egy liter? :-OO

update 2013.02.02.
Reggelre megkerült az olaj. Most a max. felett van rendesen.
Tehát mégiscsak ugyan az a szitu, mint a múltkor.
Hol volt az olaj?? Hogyan került elő a hazafelé vezető 5 km-en? Miért nem került elő tegnap, amikor vagy 3 km-t mentem a hiányos mennyiséggel?

 
>> Szervizkalo166TB // Alfa 166 2.0 V6 TB // 2013-02-01

lassan-lassan 1 hónapja van meg a gép, úgy tűnik túl vagyunk az ismerkedési időszakon, 2000km-en vagyunk túl. Eddig - lekopogom - minden ok, persze nagyban köszönhetően az előző gondos tulajoknak. Bal első kerékagy csapágy cserére volt szükség csak, ezt már a vételkor kiszúrtam, jellegzetes hangja volt. nem volt nagy összeg és Large pikk-pakk megoldotta a cserét, köszi érte. Pár apró esztétikai dolog javításra, megigazításra vár (megrepedt ködlámpa, kavicsos fényszóró, itt-ott elálló zender szoknya-elemek, bal1 ülésfűtés hiba, saját életet élő ICS, stb) de összességében minden oké. ja és a fogyi: első 1-2 hétben őrült óvatos voltam, talán túlságosan is, így volt kb 12-12.5L, persze ebben a nagy hónak is szerepe volt, az elmúlt tankolásnál - hiába mutat az ICS 12L-t - tudtam kiszámolni, hogy 11L-rel járok jelenleg, ez persze főleg országút/autópálya, és már nem "óvatoskodok":D ez azért korrekt eredmény mindenképpen, legalábbis szerintem. ja és még valami: aki tud valami esztétikus, utólag beszerelhető coca-cola palack tartó megoldást....ne tartsa magában:DDDDDDDDD

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-02-01

Második nekifutásra sikerült orvosolni az önindító problémát. Hülye fejemmel elnéztem a bekötést, és rosszul raktam össze az egészet, emiatt sajnos eléggé megöltem a Denso/Magneti marelli önindítómat. Második próbálkozásra raktam vissza a gyári BOSCH önindítót, szét sem szedtünk annyi dolgot, mint előtte, mégis ugyanúgy szerelhető volt a dolog. Fele annyi idő alatt cseréltük ki, mint legutóbb, és most minden tökéletes (egy darabig:). A másik önindítóba valahonnan beszerzek egy elektromágnest, és azt is működővé varázsolom, így lesz egy tartalékba, ha véletlenül gubanc lenne. Az indítás hangja sosem volt még ennyire kellemes, mióta nálam az autó. Köszönet mreninek a gyors segítségért!

 
>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2013-02-01

Ismét nem csalódtam bennük a megrendelés után pont egy héttel "csengetett" a postás! Időhiány miatt még nem próbáltam fel majd jövő héten de az már látszik, hogy nagyon ütős lesz! A hab a tortán a felnihez adott kiegészítők (csavarok, tehermentesítők, szelepek, emblémák) amit itthon kemény pénzekért mértek volna de tőlünk nyugatra az természetes, hogy automatikusan adják a felnivel! Külön tetszik a felnicsavar megoldása ami így egyben kerékőrként is funkcionál! A gumik a két szezont futott P Zero Rossók maradnak!
A QV grafit felnik eladósorba kerülnek (129000/4db áron) ha érdekel keress!

>> SzervizKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2013-02-01

Végre rendben van gép mindent megcsináltattam rajta, most nincs semmi hibája és remélem ez így is marad egy jó ideig. A jobb féltengely hibáját az autó furcsa rázkódásából vettem észre, amikor gyorsítottam. A szabadonfutó hangját pedig hallani lehetett, kopogó hang jött a motor jobb oldala felől. Először azt hittem a kormány szervóban van a hiba kicsit alacsony volt a szervóolaj szintje is, de a szerelő kiderítette a hiba okát.

 
>> Szervizzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2013-02-01

Olaj+olajszűrő.

Óraállás: 111500km

>> SzervizGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2013-02-01

Ez is megtörtént....ledöglött a gép...de rendes volt mert hazahozott és csak utána adta meg magát:)
kuplung munkahenger csere+szelepfedél tömítés csere
+10000km-es szerviz:Olaj szűrők(gázolaj is)csere
+kuplung gondokvannak:S
182000km

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-01-31

Kapott egy kis plusz festést,hogy tartósabb legyen.

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-01-31

Sajnos a kitámasztórúd szilentek,nem megfelelő méretűek.Elvittem az esztergályoshoz majd megoldja a problémát.