leopop32021-01-03 23:08:48 // 23363
Így így ez a helyes
Liquid2021-01-03 21:48:20 // 23362
inkább a vectra volt Alfa-motoros...
Zsolt1552021-01-03 21:30:31 // 23361
" ... Jó, hát ilyen erővel a 159/Brera meg Alfopel volt :D ..."
A mankókerék és az emelő ugyan az, mint a C Vectráé. :-))
A mankókerék és az emelő ugyan az, mint a C Vectráé. :-))
Kócosw2021-01-03 21:25:14 // 23360
nekem 23 evesen mar volt elektromos autom. Tudtam távirányítóval ugratni vele akadalyokon keresztül.
Akkoriban meg szivesen jatszottam ilyenekkel de azóta megkomolyodtam es nem vágyok elektromos játékokra... Ha vágynék ujra modellautot vennék...
Akkoriban meg szivesen jatszottam ilyenekkel de azóta megkomolyodtam es nem vágyok elektromos játékokra... Ha vágynék ujra modellautot vennék...
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-03 20:42:36 // 23359
Az a szégyen, hogy eközben az Alfa egy ehhez képest igénytelenebb francia platformra Lengyelországban épít autót(?) . Értem hogy üzletileg jó, számomra soha nem fog felérni egy PSA villanyautó egy rendes Alfával. Nem tudom milyen vezetni egy villany dodzsemet, biztos jó, de én egy Alfában az egyedi, olaszos műszaki megoldásokat is szeretem. A 110 év ipari kultúra lenyomatát, a gondolkozó ember és az olasz művész kooprodukcióját. Egy mosógép motoros egyen lom nekem egyszerűen más kategória. Nem műalkotás, csak használati tárgy. Amennyire bírok rajongani csupán az ötletért pl. egy Multiair esetében (zseni ötlet) , annyira lehangolónak tartom azt ami ezután következik.
RomeoOne2021-01-03 15:25:48 // 23358
Szóval a "francia" autót olasz platformra építik Olaszországban? Hát sztem akkor aggódjanak a franciák, hogy elég francia lesz-e az autójuk, nem-e inkább olasz...
(Zárójelben: Az az új 508-as amúgy egy kurva jó kocsi sztem. Ugyanúgy, ahogy a Giuliát is széllel szembe hugyozva csinálták meg, azt is. Az elődjénél kisebb lett (mikor láttál iylet utoljára, hogy generációváltásnál kisebb egy kocsi?), és az elődjének a bamba formáját olyan gyönyörűen markánsra rajzolták, hogy csak az olaszos elfogultságom miatt nem mondom azt, hogy az a legszebb ma. Az volt az egyetlen, amit elmentem tesztvezetni, annyira érdekelt).
De ha ilyen aggodalmaid vannak, akkor nézz meg egy villany Fiat 500-at meg egy Peugeot e-208-at, vagy Opel Corsa-e-t vagy egy Renault Zoe-t. Sztem erősen átsüt az olaszság még a Fiat-on is.
(Zárójelben: Az az új 508-as amúgy egy kurva jó kocsi sztem. Ugyanúgy, ahogy a Giuliát is széllel szembe hugyozva csinálták meg, azt is. Az elődjénél kisebb lett (mikor láttál iylet utoljára, hogy generációváltásnál kisebb egy kocsi?), és az elődjének a bamba formáját olyan gyönyörűen markánsra rajzolták, hogy csak az olaszos elfogultságom miatt nem mondom azt, hogy az a legszebb ma. Az volt az egyetlen, amit elmentem tesztvezetni, annyira érdekelt).
De ha ilyen aggodalmaid vannak, akkor nézz meg egy villany Fiat 500-at meg egy Peugeot e-208-at, vagy Opel Corsa-e-t vagy egy Renault Zoe-t. Sztem erősen átsüt az olaszság még a Fiat-on is.
Kazes☻2021-01-03 15:18:01 // 23357
Kb. ahogy a számtech, vagy hírközlés világában... de lehetne még sorolni, sajna az lesz itt is. Hogy ez most jó, vagy sem... ezt most még ki tudja... vannak érvek pro és kontra.
Én sem örülök neki, mert bár a telefonomnál, vagy a pc-mnél, tv-mnél pont nem érdekel, de vannak még olyan dolgok, amelyeknél még igen... sőt, nagyon is! :)
Én sem örülök neki, mert bár a telefonomnál, vagy a pc-mnél, tv-mnél pont nem érdekel, de vannak még olyan dolgok, amelyeknél még igen... sőt, nagyon is! :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-03 15:09:47 // 23356
Egyre kevesebb ponton tud különbség lenni, az a gond. A Fiat éra alatt olasz mérnökök olasz motorokat raktak az autókba. És olasz tervezésű futóművet. Így egy Fiat alapú Alfa is vérbeli olasz maradt és értettek is hozzá, hogy úgy hangolják, hogy meg legyen a sentimento. A jtd-ket is elfogadtuk Alfa motornak, de olasz is volt, azt a mérnöki gondolkodást tükrözte ami illik egy Alfába. Sőt sok műszaki megoldás pl a Maserati irányából érkezett a 159-be. Aprosagok, konszern alkatrészek, de akkor is. Olasz autót kaptunk, és ez felismerhető mindegyikben. Na most hogy lesz olaszos egy PSA platformra szerelt Bosch villanymotor és vezérlő mondjuk LG akkupakkal? Hol a mozgástér az egyedi dolgokra?
Van ilyen pletyka miszerint készül a Giorgo platform elektromosítása. És az lesz a vég amikor kigördül Cassino-ból az első 508-as.. :-(
Van ilyen pletyka miszerint készül a Giorgo platform elektromosítása. És az lesz a vég amikor kigördül Cassino-ból az első 508-as.. :-(
Kócosw2021-01-02 22:16:03 // 23355
Azokvótak no. 🤓
RomeoOne2021-01-02 22:12:25 // 23354
Jó, hát ilyen erővel a 159/Brera meg Alfopel volt :D
Lesz azokban a kocsikban bőven annyi különbség, hogy ne olyan egy kaptafára menő klónok legyenek, mint a VW csoport. Szerintem.
Lesz azokban a kocsikban bőven annyi különbség, hogy ne olyan egy kaptafára menő klónok legyenek, mint a VW csoport. Szerintem.
leopop32021-01-02 21:31:29 // 23353
Jaja én is veletek vagyok de azért egy napi járós alfa is kéne nekem :DD
Kócosw2021-01-02 20:48:27 // 23352
én veled vagyok legyen 🙏 azért én betáraztam 2 őt hátha mégsem 🤓😁
Zsolt1552021-01-02 18:57:00 // 23351
VW, Audi, Skoda, Seat négyesre gondoltam.
Zsolt1552021-01-02 18:55:54 // 23350
Ott a Volkswagen csoport. Ugyan azt eladják négyszer, csak más bódéval. A fő elemek megegyeznek, a többi meg nem egy nagy pukk.
Egy fejlesztési költség, a bevételek meg jönnek. Pénzügyileg lehet, hogy jó, de ...
Egy fejlesztési költség, a bevételek meg jönnek. Pénzügyileg lehet, hogy jó, de ...
Zsolt1552021-01-02 18:52:19 // 23349
kb. :-DD
Zsolt1552021-01-02 18:51:44 // 23348
".... Lefedve a paletta. ..."
Ebből kihozták pár évre - egy rossz stratégiával - MiTo - Giulietta duót. Innen nem lesz egyszerű visszaépítkezni. Főleg, hogy az ilyen kategóriájú autókat szinte nem gyártottak az olaszok. Lásd a Lanciával mit tettek. :-(((
A Fiatnál az új Croma a régi ismeretében, hát ... :-//
Ott is az 500-as variánsok mellett a Punto maradt meg lényegében. A Scudo / Ducato, meg meg volt a Citroen / Peugeot (PSA)-nál is.
Nem lesz egyszerű innen indulva visszahódítani az elidegenített vevőket.
Ebből kihozták pár évre - egy rossz stratégiával - MiTo - Giulietta duót. Innen nem lesz egyszerű visszaépítkezni. Főleg, hogy az ilyen kategóriájú autókat szinte nem gyártottak az olaszok. Lásd a Lanciával mit tettek. :-(((
A Fiatnál az új Croma a régi ismeretében, hát ... :-//
Ott is az 500-as variánsok mellett a Punto maradt meg lényegében. A Scudo / Ducato, meg meg volt a Citroen / Peugeot (PSA)-nál is.
Nem lesz egyszerű innen indulva visszahódítani az elidegenített vevőket.
VKG699!!! (4x156+75)2021-01-02 18:47:05 // 23347
Meg 8-ast os, plusz az X-ek... Minden van, mint a búcsúban... :D
Zsolt1552021-01-02 18:46:12 // 23346
"... Ma egy 3-as akkora mint egy pár évvel ezelőtti 5-ös, de eszükbe sem jutott összemosni a kategóriákat. ..."
A BMW helyette gyárt már 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7-es modelleket. Lefedte a palettát. Plusz ott a Mini is nekik.
A BMW helyette gyárt már 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7-es modelleket. Lefedte a palettát. Plusz ott a Mini is nekik.
Giuntini2021-01-02 17:41:15 // 23345
A Brennero az valóban átemblémázott Peugeot lesz, de a Tonale még Alfiat.
Én remélem, hogy ezek az egyszerűbb típusok hoznak majd annyi pénzt, hogy továbbélnek az igazi Alfák, csinának egy nagyautót is, !
Én remélem, hogy ezek az egyszerűbb típusok hoznak majd annyi pénzt, hogy továbbélnek az igazi Alfák, csinának egy nagyautót is, !
Kócosw2021-01-02 17:20:21 // 23344
Fenn marad a márka, de beáll a lélektelen vasdarabok sorába attól félek. Pont az nem lesz benne amitől Alfa lesz egy Alfa...
VKG699!!! (4x156+75)2021-01-02 16:19:01 // 23343
A 155 egyébként a Norddal egy egész jó autó, a Q4 meg még durvábban jó lehet...
A boxer 45-46 engem annyira nem érintett meg, gyenge a bódéhoz az.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nincs gond a csicsafiáttal, abszolút értékben sem, viszont a műszaki érdekesség azért sok tekintetben elveszett, bár valószínűleg az Alfetta alapokat amúgy sem lehetett volna tovább szögelni. De elveszett a boxer, a nord, a transaxle, amik még akkor is kuriózumnak számítottak, ha mindegyik egy dinoszaurusz volt.
A spórolás miatti problémák nem voltak se jobbak, se rosszabbak régen sem... (reccsenő kettes-szétszakadó hardy, karácsonyfa alfa control, rohadás vs. szíjszakadós csapágyas TS motor, időnként meggajduló elektronika és rohadás)
A 80-as és a 90-es évek Alfáit összehasonlítva még talán fejlődés is mutatkozott üzembiztosság tekintetében, de ez az egyszerűsödés miatt is volt.
Az biztos, hogy egyébként a 155 vagy a 145 vagy a GTV pont úgy stílusikonok, mint az Alfetta, a Duetto Spider, vagy a 105-ös sorozat, csak az előbbiek még nem értek be eléggé.
Viszont azzal, hogy másik jelvényes pezsókat fognak árulni, szerintem nagyobbat buknak, mint amekkorát nyerni tudnak. Habár ha fogy évi 400 ezer Bráneró meg 500 ezer Tonale akkor tulképp mindegy is, legalább fennmarad a márka, amire eddig nem volt sok esély.
A boxer 45-46 engem annyira nem érintett meg, gyenge a bódéhoz az.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nincs gond a csicsafiáttal, abszolút értékben sem, viszont a műszaki érdekesség azért sok tekintetben elveszett, bár valószínűleg az Alfetta alapokat amúgy sem lehetett volna tovább szögelni. De elveszett a boxer, a nord, a transaxle, amik még akkor is kuriózumnak számítottak, ha mindegyik egy dinoszaurusz volt.
A spórolás miatti problémák nem voltak se jobbak, se rosszabbak régen sem... (reccsenő kettes-szétszakadó hardy, karácsonyfa alfa control, rohadás vs. szíjszakadós csapágyas TS motor, időnként meggajduló elektronika és rohadás)
A 80-as és a 90-es évek Alfáit összehasonlítva még talán fejlődés is mutatkozott üzembiztosság tekintetében, de ez az egyszerűsödés miatt is volt.
Az biztos, hogy egyébként a 155 vagy a 145 vagy a GTV pont úgy stílusikonok, mint az Alfetta, a Duetto Spider, vagy a 105-ös sorozat, csak az előbbiek még nem értek be eléggé.
Viszont azzal, hogy másik jelvényes pezsókat fognak árulni, szerintem nagyobbat buknak, mint amekkorát nyerni tudnak. Habár ha fogy évi 400 ezer Bráneró meg 500 ezer Tonale akkor tulképp mindegy is, legalább fennmarad a márka, amire eddig nem volt sok esély.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-02 13:52:47 // 23342
Ebben sok igazság van :-) Én is csicsafiattal csatlakoztam az Alfás bulihoz, benne volt az a valami ami megfogott. Pedig a 75 az utolsó Alfa, nem? :-) A 156-147-Gt vonal sosem mozgatott meg, pedig tudom, sokaknak meg pont az a referencia Alfa. Aztán belültem a 159-be ami valahogy Alfa is meg nem is. A dizájn az az autó tervezés csúcsa, a beltér, a stílus igazi olasz. Az én referenciám viszont a csicsafiat volt, így a feelingben arra hajazó Giulietta az ami nekem betalált. És ez így megy majd tovább. :-)
Ugyanakkor az én autós világomban, csicsafiat ide vagy oda a Giulia az utolsó Alfa, ami a márka történelmét, lényegét, műszaki innovációit így zárásként összefoglalja.
A Giuliettát remélem nagyon sokáig megtartjuk, mert a kis cukipofa forma alatt egy igazi vérmes, olaszos hőbörgő, baltával faragott benzinpusztító lapul. Finomság az nem sok benne.
De ha igazi utolsót akarok, csak egy Giulia lehet a zárás. Aztán johetnek a dodzsemek :-)
Ugyanakkor az én autós világomban, csicsafiat ide vagy oda a Giulia az utolsó Alfa, ami a márka történelmét, lényegét, műszaki innovációit így zárásként összefoglalja.
A Giuliettát remélem nagyon sokáig megtartjuk, mert a kis cukipofa forma alatt egy igazi vérmes, olaszos hőbörgő, baltával faragott benzinpusztító lapul. Finomság az nem sok benne.
De ha igazi utolsót akarok, csak egy Giulia lehet a zárás. Aztán johetnek a dodzsemek :-)
leopop32021-01-02 13:23:52 // 23341
Mintha az én gondolataimat írtad volna le
leopop32021-01-02 13:20:51 // 23340
Teljesen igazad van
Kazes☻2021-01-02 12:08:31 // 23339
A fiatos dolgokhoz nem tudok hozzászólni, de érdeklődéssel olvasom... ám a végével egyetértek. 🙂
Giuntini2021-01-02 10:39:35 // 23338
A Marea csak közepesen jött be. A sedan nagyon rosszul fogyott Olaazországban is, a középkategória közepe felé helyezkedet el, míg a Weekend vezette magasan a középkategória kombijait. A Quattroruote leladási listáját akkoriban a sedanok között magasan a 156 vezette, viszont az álomszép sw a kombik közt lejjebb volt. Hiába gyönyörű az autó, abban a kategóriában a pakolhatóság volt az elsőszámú szempont. A Marea Weekend ebből a szempontból valóban fenomenális volt. Ikea ágyat elhoztam vele, teljesen sík padló, lehajtható lökhárító. A Fiat ezt a megoldását (Tempra) sok év múlva vette át a BMW.
Aztán érdekes volt az is, hogy 2008-ig a válságig a 159 mindkét kategóriában hozta az elvártat Olaszországban. Vezette a sedánok illetve az sw-k eladását. Igaz akkor a Quattroruoteban szétszedték a középkategóriát, standardra és prémiumra. Akkor az 59-el csak az Audik, BMW-k, Mercedesek voltak egy szorítóban, es ebben az időben vezette az olasz eladásokat! Az is érdekes, a Giulia erre sohasem volt képes. A 159 utód nélkül maradása volt a legnagyobb baki! Sokan átmentek a németekhez, és már nem jöttek vissza. Én ezzel (is) magyaráznám a Giulia viszonylagos szerény eladási mutatóit.
Az együttműködésekkel nincs baj normális keretek és szabadság között! A 80-as években nagyon jó volt a Fiat-Saab házasság! Hatalmas sikert hozott! Először 84-ben bemutatták a Themát, majd jött a Saab. A hajtások különbözőek voltak, mint a futómű. Aztán jött a Croma, óriási dobás volt, mert olcsóbban árulták a lényegesen praktikusabb Cromát a prémium Themánál, motorok majdnem megegyeztek, futómű azonos volt, viszont a családok olcsóbban jutottak nagyautóhoz! Aztán jött a 164, amely a padlólemezt kivéve mindenben különbözött a többitől!
Ilyen együttműködés nagyon sikeres lehet(ne). Mindegyik autóval magyon jól kerestek, a GM a 9000-el is!
Nem értem a mai vezetőket! Elfogyott az ész??? Miért nem tudnak ilyen típusokat kihozni? Helyette csináltak amcsi Themát, majd mint a könnyű megfázás eltűnt, begyalulták a Lanciát, a Deltát eldobták, a Fiat lényegében csak kisautókat gyárt a Tipo-t kivéve, most meg Suv gyártóvá avanzsálják a legsportosabb prémium márkát. Vicc ez az egész!
Odaadják a kész 6 vagy 8C-t a Maseratinak, a világ legjobb hátsókerekes platformjával nem tudnak élni, megszüntetik a Giuliettát utód nélkül és stb...
Aztán érdekes volt az is, hogy 2008-ig a válságig a 159 mindkét kategóriában hozta az elvártat Olaszországban. Vezette a sedánok illetve az sw-k eladását. Igaz akkor a Quattroruoteban szétszedték a középkategóriát, standardra és prémiumra. Akkor az 59-el csak az Audik, BMW-k, Mercedesek voltak egy szorítóban, es ebben az időben vezette az olasz eladásokat! Az is érdekes, a Giulia erre sohasem volt képes. A 159 utód nélkül maradása volt a legnagyobb baki! Sokan átmentek a németekhez, és már nem jöttek vissza. Én ezzel (is) magyaráznám a Giulia viszonylagos szerény eladási mutatóit.
Az együttműködésekkel nincs baj normális keretek és szabadság között! A 80-as években nagyon jó volt a Fiat-Saab házasság! Hatalmas sikert hozott! Először 84-ben bemutatták a Themát, majd jött a Saab. A hajtások különbözőek voltak, mint a futómű. Aztán jött a Croma, óriási dobás volt, mert olcsóbban árulták a lényegesen praktikusabb Cromát a prémium Themánál, motorok majdnem megegyeztek, futómű azonos volt, viszont a családok olcsóbban jutottak nagyautóhoz! Aztán jött a 164, amely a padlólemezt kivéve mindenben különbözött a többitől!
Ilyen együttműködés nagyon sikeres lehet(ne). Mindegyik autóval magyon jól kerestek, a GM a 9000-el is!
Nem értem a mai vezetőket! Elfogyott az ész??? Miért nem tudnak ilyen típusokat kihozni? Helyette csináltak amcsi Themát, majd mint a könnyű megfázás eltűnt, begyalulták a Lanciát, a Deltát eldobták, a Fiat lényegében csak kisautókat gyárt a Tipo-t kivéve, most meg Suv gyártóvá avanzsálják a legsportosabb prémium márkát. Vicc ez az egész!
Odaadják a kész 6 vagy 8C-t a Maseratinak, a világ legjobb hátsókerekes platformjával nem tudnak élni, megszüntetik a Giuliettát utód nélkül és stb...
Giuntini2021-01-02 09:31:35 // 23337
Nem kívánom az elektromos autózást! Húsz év múlva is 5 henger!:)
Kazes☻2021-01-02 01:12:31 // 23336
Úgy nem leszel boldog, de majd villany Alfával igen! :D
Zselé2021-01-02 01:05:45 // 23335
Persze, ez is igaz. Tulajdonképpen nem is az Alfát temetem, hanem azt, amit ma mi itt néhányan autózásnak nevezünk. Ettől függetlenül lehet, hogy boldog Tesla tulajdonos leszek 20 év múlva, sőt, letöltök rá egy Busso hanggenerátort! :)
Kazes☻2021-01-02 00:59:23 // 23334
Ez érdekes, azt hittem a Marea bejött... nekem legalábbis tetszett. :-o
Mondjuk az meg mindig is furcsa volt, ahogy itt többen is hangot adtak már ennek a véleménynek rajtam kívül, hogy ezeket a remek mocikat miért hagyták ki az Alfákból?!
Jók lennének azok most is szvsz! :)
Mondjuk az meg mindig is furcsa volt, ahogy itt többen is hangot adtak már ennek a véleménynek rajtam kívül, hogy ezeket a remek mocikat miért hagyták ki az Alfákból?!
Jók lennének azok most is szvsz! :)
Giuntini2021-01-01 23:56:25 // 23333
Ez tényleg így volt! Mikor ugyanezt egy pár hónappal ezelőtt leírtam, igencsak ellenérzést váltott ki a car-társakból! Pedig ez így igaz! A 159 felső kategóriásnak túl passzentos volt, a 156 utódjaként meg túl nagyautós.
Igen az olaszoknál már korábban elkezdték ezt a hülyeséget, egész pontosan a Fiat-nál. A Cromának nem lett utódja, helyette a Tempra utóddal, a Mareával akarták kitölteni az űrt, hogy belegyömöszölték az 5 hengeres benzinest, meg az 5 hengeres dízelt. Bukta lett belőle, mert a Croma nagyon jól fogyott, ar-érték aránya miatt, és vesztettek egy szegmenst.
Ez a kategória összemosás mindig bukta volt! A BMW-nél ilyet soha nem csináltak, az autók mérete folyamatosan nőtt minden kategóriában. Ma egy 3-as akkora mint egy pár évvel ezelőtti 5-ös, de eszükbe sem jutott összemosni a kategóriákat.
Nem értem, hogy a MiTo-nak miért nem csináltak utódot! A BMW nagyon jól kaszál a Minivel, holott már köze nincs az eredeti koncepcióhoz!
Azt sem értem, hogy a Stelvio alá miért kell két kisebb SUV! Nem lenne elég a Tonale, es megcsinálnák a beígért behemót SUV-ot. Lehet hogy az még hozhatna valamit a konyhára.
Mindenki szídta Marchionét, de halála után csak káosz van.
Igen az olaszoknál már korábban elkezdték ezt a hülyeséget, egész pontosan a Fiat-nál. A Cromának nem lett utódja, helyette a Tempra utóddal, a Mareával akarták kitölteni az űrt, hogy belegyömöszölték az 5 hengeres benzinest, meg az 5 hengeres dízelt. Bukta lett belőle, mert a Croma nagyon jól fogyott, ar-érték aránya miatt, és vesztettek egy szegmenst.
Ez a kategória összemosás mindig bukta volt! A BMW-nél ilyet soha nem csináltak, az autók mérete folyamatosan nőtt minden kategóriában. Ma egy 3-as akkora mint egy pár évvel ezelőtti 5-ös, de eszükbe sem jutott összemosni a kategóriákat.
Nem értem, hogy a MiTo-nak miért nem csináltak utódot! A BMW nagyon jól kaszál a Minivel, holott már köze nincs az eredeti koncepcióhoz!
Azt sem értem, hogy a Stelvio alá miért kell két kisebb SUV! Nem lenne elég a Tonale, es megcsinálnák a beígért behemót SUV-ot. Lehet hogy az még hozhatna valamit a konyhára.
Mindenki szídta Marchionét, de halála után csak káosz van.
Kazes☻2021-01-01 23:45:38 // 23332
A 146 - 147 - Giulietta sor, a MiTo kisautónak jött. 🙂
Kócosw2021-01-01 23:24:18 // 23331
jol mondod. Plusz volt ugyebar a 147, a 156 2 karosszériavariánsban, 166, GT, es GTV, Spider.
Lefedve a paletta.
Ezek utan mint te is irtad a 159 a palettan feljebb tolva drágábban 2 kategoria közé esett be...
Mellette egy mito ami szinten nem egy az egy cseréje a 147 nek. A Giulietta meg szinten nem a 156 al... A többi hianyzo modellről meg nem is beszéltünk..
Lefedve a paletta.
Ezek utan mint te is irtad a 159 a palettan feljebb tolva drágábban 2 kategoria közé esett be...
Mellette egy mito ami szinten nem egy az egy cseréje a 147 nek. A Giulietta meg szinten nem a 156 al... A többi hianyzo modellről meg nem is beszéltünk..
Kazes☻2021-01-01 23:18:58 // 23330
Mintha összebeszéltünk volna... csak én nem vágom így a zofffosokat! 😁
Zsolt1552021-01-01 23:12:25 // 23329
" ... Azt ne feledd, a 156 születésekor más szelek fújtak az autóiparban! ..."
Más volt a koncepció. Amikor a 156 - a 155 utódaként - piacra került, akkor az egy középkategóriás autónak készült. Az Alfánál a felső kategóriának a 166 felelt meg.
Aztán jött a GM és a GM koncepció. Röviden:
Opelnél bevett kategóriák :Corsa - Astra - Vectra.
Amit akartak:
- az Alfánál: MiTo - Giulietta - 159
Összehasonlításként:
- a Peugeotnál: 208 - 308 - 508
Ennek megfelelően a 156-os és a 166-os gyártását megszüntették és a két méret, kategória közé bekerült a 159.
A Peugeotnál a 407 és a 607 helyére került az 508.
Végül ugyan az is lett mind a kettőnek a gondja később.
A 159 (508) középkategóriának kicsit nagy, cserébe drágább lett, ami miatt sokan kiszorultak a vételből.
Helyette nekik akarták kinálni a Giuliettát (308-ast) az Astra kategóriában, ami meg a volt 156 (407) vevőkörnek nem felelt meg.
A 166 (607) helyet belépő 159 (508) a márka hívői számára nem volt elég exkluzív, elég nagy, és nem jelentette azt amit a két megszűnő típus. Nekik visszalépést jelentett ez a kettő közé pozicionált modell.
Lehet, hogy egyszerre akartak két legyet ütni, de nagyon elszámították magukat.
Így a 159 és a 508 nem hozta azokat elvárásokat, amiket nekik szántak. A rossz koncepcióval odavágtak az Alfának. Ezért sem lett utód modell belőle, hanem sokáig csak a MiTo és Giulietta volt gyártásban. Elvesztették a feslőkategóriás Alfát kereső vevőket, a középkategóriásoknak meg vagy nem volt elég a Giulietta vagy drága volt a 159.
Más volt a koncepció. Amikor a 156 - a 155 utódaként - piacra került, akkor az egy középkategóriás autónak készült. Az Alfánál a felső kategóriának a 166 felelt meg.
Aztán jött a GM és a GM koncepció. Röviden:
Opelnél bevett kategóriák :Corsa - Astra - Vectra.
Amit akartak:
- az Alfánál: MiTo - Giulietta - 159
Összehasonlításként:
- a Peugeotnál: 208 - 308 - 508
Ennek megfelelően a 156-os és a 166-os gyártását megszüntették és a két méret, kategória közé bekerült a 159.
A Peugeotnál a 407 és a 607 helyére került az 508.
Végül ugyan az is lett mind a kettőnek a gondja később.
A 159 (508) középkategóriának kicsit nagy, cserébe drágább lett, ami miatt sokan kiszorultak a vételből.
Helyette nekik akarták kinálni a Giuliettát (308-ast) az Astra kategóriában, ami meg a volt 156 (407) vevőkörnek nem felelt meg.
A 166 (607) helyet belépő 159 (508) a márka hívői számára nem volt elég exkluzív, elég nagy, és nem jelentette azt amit a két megszűnő típus. Nekik visszalépést jelentett ez a kettő közé pozicionált modell.
Lehet, hogy egyszerre akartak két legyet ütni, de nagyon elszámították magukat.
Így a 159 és a 508 nem hozta azokat elvárásokat, amiket nekik szántak. A rossz koncepcióval odavágtak az Alfának. Ezért sem lett utód modell belőle, hanem sokáig csak a MiTo és Giulietta volt gyártásban. Elvesztették a feslőkategóriás Alfát kereső vevőket, a középkategóriásoknak meg vagy nem volt elég a Giulietta vagy drága volt a 159.
Kazes☻2021-01-01 23:08:48 // 23328
Kun = khm... ezek a zokostelók... 😒😆
Kazes☻2021-01-01 23:07:45 // 23327
És legyen is még nagyon - nagyon - nagyon sokáig! 😁
Kazes☻2021-01-01 23:06:40 // 23326
Kun... én is fiatal vagyok! 😜
RomeoOne2021-01-01 22:59:30 // 23325
Ahogy neked az, úgy lesz majd a jövő generációjának az az igazi, amin épp akkor lesz Alfa jelvény, mikor ők ott tartanak. Ezért kár szerintem temetni, az Alfát kb. a 110 éve alatt mindig volt miért siratni, de azért még mindig itt van....
Kócosw2021-01-01 22:58:37 // 23324
akkor ahogy latom ez nemcsak bennem merült fel hogy e mögött komoly erők állnak 😁
Zselé2021-01-01 22:52:07 // 23323
Tudom, de én még fiatal vagyok, amikor a 75-ös volt menő, nekem akkor vették le a kitámasztókereket a BMX-ről... nekem az igazi Alfa - saját élmény szinten - a 156-nál kezdődött, még ha plasztik is :)
Zselé2021-01-01 22:50:07 // 23322
Az olajlobbi elkussoltatása egy több órás izgalmas eszmecsere lehetne :)) Ahogy mondod, ne legyen igazunk...
Kazes☻2021-01-01 22:47:02 // 23321
Ilyen szigorúan nézve a 75 volt az uccsó Alfa Alfa! 😉😁
Kócosw2021-01-01 22:47:01 // 23320
sajnos igazat kell neked adjak. Kerdes lesz e mas alternativ üzemanyag is ami a belsőégésűt továbbviszi.
majd kiderul meg az is az infrastruktura mennyire jatszik együtt a vad elektromos ambiciokkal.
engem legjobban az erdekelne kik mozognak a hatterben akik le tudtak nyomninilyen szinten az olajlobbit... egyik naprol a masikra.. de ez a gondolat messzire visz.
Ami az alfat illeti egy az egyben ahogy te mondod, csinaltak egy "oldschool" elvekre alapulo sorozatot. Es sztem ezzel kész.. 😥 A PSA mindennel fog foglalkozni csak a vezetes élményével nem... de ne legyen igazunk.
majd kiderul meg az is az infrastruktura mennyire jatszik együtt a vad elektromos ambiciokkal.
engem legjobban az erdekelne kik mozognak a hatterben akik le tudtak nyomninilyen szinten az olajlobbit... egyik naprol a masikra.. de ez a gondolat messzire visz.
Ami az alfat illeti egy az egyben ahogy te mondod, csinaltak egy "oldschool" elvekre alapulo sorozatot. Es sztem ezzel kész.. 😥 A PSA mindennel fog foglalkozni csak a vezetes élményével nem... de ne legyen igazunk.
Zselé2021-01-01 22:27:25 // 23319
Szerintem meg az van, hogy az Alfa egy hős... megcsinálta a Giuliát és a Stelviot. Előbbit a hírneve abszolút megtestesítőjének 2020-ban, utóbbival meg megmutatta, hogy ebben a kategóriában is oda tud vágni. De nekem az egész olyan, mintha Dugovics Tituszként a mélybe vetné magát ezzel a két modellel.
Néhány hónapja Bazsó Gábor azt mondta a Halesszel készült interjúban, hogy az "Alfa Romeonak vége van". Ez sajnos mára abszolút igaz. Egyrészt az elektromos térnyerés, amivel nem hogy az Alfa, de az egész FCA nem tud mit kezdeni, csak bolyonganak faltól-falig. Tök mind1, hogy jó vagy nem jó az elektromos autó (szerintem még nem jó), ez egy TREND. Amikor nagy japán gyártók leállnak a belsőégésű motorok fejlesztésével, mi meg ott tartunk, hogy még hibrid sincs, az egyenes út az eladási lista aljára. A másik pedig ez a PSA házasság. Logó, meg Scudetto - ennyi fog maradni néhány éven belül. Persze, üzletileg sokkal életképesebb, mint az a sok elcseszett hamvába halt próbálkozás, amit az elmúlt években láttunk. Nagy ötletek, kevés pénz, hagyományok - ezekből sok jó nem származott, csak több felvonásos sit-com, amit a bemutató dátumokkal meg a line-upokkal műveltek. A hagyományok meg - szvsz az élet bármely területén - arra jók, hogy korlátozzanak. Mint például ez a kizárólag olaszországi gyártás... Rég a lengyeleknél kéne gyártani 500-as alapokon a discos kis SUV-t... olyan 10 éve :D
Nekem a célom, hogy egy-két éven belül vásárolni tudjak egy benzines Veloce Giuliát. Akkor úgy érzem, kimaxoltam az Alfázást (156,159, egy kevéske 33 és a Spider). Ezt majd mesélhetem az unokáknak! És baromi jól csinálták, és jól jött ki a Giulia! Ezzel köszönünk el a fasza belső égésű motoros autóktól - nem csak az Alfánál! Én így tekintek erre :)
Néhány hónapja Bazsó Gábor azt mondta a Halesszel készült interjúban, hogy az "Alfa Romeonak vége van". Ez sajnos mára abszolút igaz. Egyrészt az elektromos térnyerés, amivel nem hogy az Alfa, de az egész FCA nem tud mit kezdeni, csak bolyonganak faltól-falig. Tök mind1, hogy jó vagy nem jó az elektromos autó (szerintem még nem jó), ez egy TREND. Amikor nagy japán gyártók leállnak a belsőégésű motorok fejlesztésével, mi meg ott tartunk, hogy még hibrid sincs, az egyenes út az eladási lista aljára. A másik pedig ez a PSA házasság. Logó, meg Scudetto - ennyi fog maradni néhány éven belül. Persze, üzletileg sokkal életképesebb, mint az a sok elcseszett hamvába halt próbálkozás, amit az elmúlt években láttunk. Nagy ötletek, kevés pénz, hagyományok - ezekből sok jó nem származott, csak több felvonásos sit-com, amit a bemutató dátumokkal meg a line-upokkal műveltek. A hagyományok meg - szvsz az élet bármely területén - arra jók, hogy korlátozzanak. Mint például ez a kizárólag olaszországi gyártás... Rég a lengyeleknél kéne gyártani 500-as alapokon a discos kis SUV-t... olyan 10 éve :D
Nekem a célom, hogy egy-két éven belül vásárolni tudjak egy benzines Veloce Giuliát. Akkor úgy érzem, kimaxoltam az Alfázást (156,159, egy kevéske 33 és a Spider). Ezt majd mesélhetem az unokáknak! És baromi jól csinálták, és jól jött ki a Giulia! Ezzel köszönünk el a fasza belső égésű motoros autóktól - nem csak az Alfánál! Én így tekintek erre :)
Kócosw2021-01-01 21:51:30 // 23318
Fel kéne vegre fogni az alfanal hogy a mai piacon nem lehet egy egy modellel megélni. Meg etablalninkell magukat a piacon ujra ahhoz hogy legyeb valami... Modellek garmadája kell...
Kócosw2021-01-01 21:49:15 // 23317
én mégis ugyanazt 156 ost vezetem 13 éve vigyorogva, a 159 emet meg eladtam 10 honap utan mert nekem közel se adta azt az erzest amit a 156. Pedig nem alsó polcos volt, 2. tulaja voltam, szervizkonyvezett, 2.4 5 henger ti. Mégis azt mondtam hogy az előtte lévő Thesisem is jobban megfogott mint a 159. Gyönyörű volt, de...
Giuntini2021-01-01 21:42:51 // 23316
Azt ne feledd, a 156 születésekor más szelek fújtak az autóiparban! A 159-nek csomó mást kellett teljesíteni, ami részben sikerült. 2008-ig jók voltak az eladások. Aztan a válság...
Az 59 lenyegesen drágább és lényegesen jobb minőségű volt a 156-nál!
Én azt garantálom, hogy Giulia megmarad a Giorgio-n. Inkább a Pezsó ácsingózik rá.
Az 59 lenyegesen drágább és lényegesen jobb minőségű volt a 156-nál!
Én azt garantálom, hogy Giulia megmarad a Giorgio-n. Inkább a Pezsó ácsingózik rá.
Kazes☻2021-01-01 21:35:48 // 23315
Szerencsére a közelemben (még) nincs ilyen. 😁
VKG699!!! (4x156+75)2021-01-01 21:35:21 // 23314
Semmi gond a 159-cel, csak az, hogy már azt se vette senki.
Innentől kezdve az oka teljesen mindegy is, habár nyilván nem segített sokat a rengeteg kezdeti konstrukciós hiba.
A platformra rakták még a Cromát is, de az meg még ronda is.
Mindenesetre a már a tesztautóban nyígó kormányművek, a gyenge benzinesek, vagy a dízelek DPF gondjai biztos nem segítettek az eladásokban. Igen, egy akkori bmw is szar. Mégis vették, mert az bmw...
Ez van.
Az autógyár üzleti vállalkozás, a számok érdeklik.
Az ugyanolyan olaszszar 156-ot vitték, mint a cukrot, főleg az elején. Még itthon is fogyott...
Ettől kezdve szerintem nem kérdés, hogy 2005-től lejtmenet jött, elmaradtak az anyagi, eladási sikerek, jött a maciarcú Mito, aminél egyáltalán nem úgy működött a 8C design, mint a 8C-n...
A Brera tanulmányautóra egyetlen típust húztak, annak 4 változatát, a 8C-re a 4C-t, a Mitot, a Giuliettát meg a 8C szériaváltozatát. Mindezt kb párhuzamosan futtatva... azt se tudták mit akarnak.
(Most ugyanez van, tényleg 508 alapokra kell Giulia utódot építeni, amikor milliárd euros fejlesztés eredménye a Giorgio???)
Azt se tudják, merre van előre. Persze lehet, hogy nem kéne évemte, kètévente vezetőséget cserélni...
Innentől kezdve az oka teljesen mindegy is, habár nyilván nem segített sokat a rengeteg kezdeti konstrukciós hiba.
A platformra rakták még a Cromát is, de az meg még ronda is.
Mindenesetre a már a tesztautóban nyígó kormányművek, a gyenge benzinesek, vagy a dízelek DPF gondjai biztos nem segítettek az eladásokban. Igen, egy akkori bmw is szar. Mégis vették, mert az bmw...
Ez van.
Az autógyár üzleti vállalkozás, a számok érdeklik.
Az ugyanolyan olaszszar 156-ot vitték, mint a cukrot, főleg az elején. Még itthon is fogyott...
Ettől kezdve szerintem nem kérdés, hogy 2005-től lejtmenet jött, elmaradtak az anyagi, eladási sikerek, jött a maciarcú Mito, aminél egyáltalán nem úgy működött a 8C design, mint a 8C-n...
A Brera tanulmányautóra egyetlen típust húztak, annak 4 változatát, a 8C-re a 4C-t, a Mitot, a Giuliettát meg a 8C szériaváltozatát. Mindezt kb párhuzamosan futtatva... azt se tudták mit akarnak.
(Most ugyanez van, tényleg 508 alapokra kell Giulia utódot építeni, amikor milliárd euros fejlesztés eredménye a Giorgio???)
Azt se tudják, merre van előre. Persze lehet, hogy nem kéne évemte, kètévente vezetőséget cserélni...