Fórum >> Típusok >> 145-146

Laciferi2019-03-18 15:46:20 // 142576
Sziasztok! Alfa 146-ban hol van az AC pumpa? Hatul a csomagtartoban valahol a karpit alatt? :) Vagy mas konnyen hozzaferheto helyen? Csak meg kene neznem all e a tetejen a benzin mert elegge budos van a kocsiban valami miatt (benzinszag). Koszi! :)
Kazes☻2019-03-10 12:30:35 // 142575
Ja, ja, ja... ;)
Shadin2019-03-10 10:58:02 // 142574
Ez a sima 1,2W-os T5-ös izzó?
Shadin2019-03-10 10:43:33 // 142573
Csak keresni kellett:blog
:-)
Shadin2019-03-10 10:31:12 // 142572
Skacok! A középkonzol kezelőszerveinek világítása micsoda? Sima rizs izzó v. valami spec? Köszi.
misike762019-03-09 20:47:28 // 142571
Sziasztok! Az alu nyári szettembe elporladtak a műanyag tehermentesítők. A felnibe bele van valahova karistolva, hogy pontosan mekkora is a lik a közepén? A 146os agya az 58as, ugye?
V.Tomi.145-146 🍀2019-03-08 22:32:20 // 142570
Okes köszönöm. Holnap még úgy is próbálkozok vele ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-08 19:50:14 // 142569
Bocs, igaz, a 146-ot nem próbáltam vele :-)
DennisBeru2019-03-08 19:31:23 // 142568
Neked milyen Blootooth-os készülékkel csatlakozott a 146? Mert én próbáltam párat, de nem tudott kapcsolódni...
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-08 19:05:20 // 142567
Kell a driver mindenképp, egy ftdi usb serial port drivert rak fel. Com3, vagy Com5 szokott lenni, de más is lehet, ez a gépedtől is függ. A MES beállításoknál próbáld végig az összes portot. Az bluetooth - os ennyivel egyszerűbb amúgy, hogy nem kell driver.
marci912019-03-08 09:01:24 // 142566
A Fiat Ecu Scan-nél több típust is meg kell próbálni. Nekem pl 2000-es évjáratú, de a 146 1.6 TS '98-assal csatlakozik rá csak.
V.Tomi.145-146 🍀2019-03-08 04:18:49 // 142565
Az a baj hogy csak COM3 volt, semmi más. Ha jól emlékszem meg 1es kellene neki. :/
DennisBeru2019-03-08 01:28:47 // 142564
Ha a géped felismeri a kábelt nem kell szvsz. Azon elvileg a driver van rajta a kábelhez. Annyi még, hogy a programon belül ki kell választani azt a portot amire csatlakoztattad a kábelt. Utána működnie kell.
V.Tomi.145-146 🍀2019-03-07 23:24:00 // 142563
Rendben. És amit küldtek kis telepítőt a kábel mellé, azt fel kell mindenképp telepíteni a gépre vagy nem kell hozzá? Köszi
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-07 23:01:06 // 142561
A kapcsolót asszem 7-esre, az ECUpozícióba kell tenni, bármit is olvasol (légzsák, abs is). a 3 pin adapter mindet ugyanarra a K-line-ra vezeti rá.
Piritu - 1.000.0002019-03-07 22:20:04 // 142560
Keresd meg az autódat a multiecuscan oldalán. Ott leírja hogy mi kell.
Sanszos hogy a légzsákhoz csak a gyári Examinerrel férsz hozzá. Nekem anno a 98-as Spidernél csak azzal lehetett.
V.Tomi.145-146 🍀2019-03-07 22:11:15 // 142559
Sziasztok! Ki tud nekem segíteni hibakód olvasásban?
Első körben légzsákot szeretnék olvasni és ha lehet törölni.
Jövő héten viszem műszakra az autót, de még a légzsák lámpa ég. Ha nagyon muszáj el tudom vinni ki olvastatni, de szeretném megtanulni a menetét hogy egy kicsit átlássam.
Leszedtem a Multiecuscan - t, van 3 pin-es átalakítóm, VAG-COM OBD2 kapcsolós diagnosztikai kábel és Elm327 V1.5 Interface OBD2 csatlakozóm is.
Már sokat játszottam vele, de valami nincs jól beállítva vagy én nem vagyok jól beállítva, nem tudom de sikertelen a csatlakozás. Köszönöm ;-)
Kau2019-03-07 12:44:37 // 142558
Persze, hogy volt. Már a faceliftes 33-asok is voltak. Előtte nem.
marci912019-03-07 08:00:52 // 142557
Nem tudjátok amúgy, hogy gyárilag volt galvanizálva a 146? Engem meglep, hogy amíg nővéremék Opelje egy festékpattanás után azonnal rügyezik ki, nálam a hibák nem rozsdálnak rögtön a bódén. Ha viszont volt galvanizálva, nem értem, hogy alul miért volt már 12 éves korában felületi rozsda.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-05 07:04:46 // 142556
Mondjuk rólad élből feltételeztem hogy utánna olvastál. Egyébként nyugodt vagyok😁
Nyomásemelés nem biztos hogy érdemes, a gyári 0,8 állítólag az 1 feletti értéket nem tolerálja sokáig a kis K14. Úgyhogy vagy K26 méret, vagy valami hibrid építés.
Meg egy kis katalizator off, egr off, egy iveco cooler a hűtő elé, meg nagyobb adagoló és már helyen is vagy😁😂
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 21:05:52 // 142555
A gyári 12s körüli gyorsulása most 10 körül van, majd egyszer lemérem. Biztos vagyok benne, hogy 200Nm felett van a nyomatéka. Ha tippelnem kéne a jtd-s tapasztalatok alapján, akkor 230Nm-t saccolnék. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 20:53:21 // 142554
Az 1.7 tengely az történelmileg került bele, arról nem tehetek :-)
Az LDA-val a nyomás felépülést lehet siettetni. Elsőre homorú profilt csináltam neki, de az nagyon füstös lett. Most inkább domború, elég sokat méregettem, kisérleteztem, mire jó lett. Tolómérővel jelöltem fel a 'plusz gázolajat', aztán gravírgéppel kiszobrászkodtam. Szerintem jó lett. Nem akarok versenyautót faragni belőle, nyilván :-) Turbónyomás emeléssel még lehetne játszani, de egyelőre pont jó ez így, nem akarom jobban húzni.
Azért hogy megnyugtassalak, nem vakon jatezok vele :-) Elolvastam egy csomó írást az adagoló működéséről, szoval nagyjából azért vágom, hogy mi mit csinál benne :-)
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 18:51:31 // 142553
Eddig úgy értelmeztem hogy egy fokkal hátrébb van. Ha előrébb az nem baj.
Jahh hogy még 1.7-es tengely is van benne:D De jó ebbe mindenből jutott egy kicsi:D
Fix turbótól csodát ne várj.Mondjuk az LDA kúp nem tudom hogy hoz előbb turbonyomást,ha az LDA csak a turbonyomás felépülésétől kerül számításba,jó persze sarkosan,mert öngeneráló a folyamat,szóval ha van egy pici füst akkor akkor már tölt,aztán attól van füst hogy már tölt és nyomja az LDA-t.
Vannak variációk a témára,bár akárhogy nézed húbazdmeg nem lesz a kis kamrásból. Nameg a füst elkerülhetetlen.
szasza(SW)2019-03-04 18:39:24 // 142552
Sziasztok!
Asszony letiltotta a GT projektem.
Ezért ha esetleg valaki tudni vélne egy szép állapotú 146 JTD-t.99 utánit.Amit nem kell lakatolni fényezni és nincs lelakva belül.És természetesen üzembiztos és csak menni kell vele,az jelezze felém.
A GT a két ajtó miatt lett letiltva így sajna a 45 is kiesik.Ne keljen már 47 vagy 56-ot vennem segítsetek,ha tudtok találni egyet:
Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 09:34:15 // 142551
Persze, de 1 fok plusz előtöltésből baj nem lehet :-) A gyulladási késedelem annyira más hidegben, melegben, párás, száraz időben, hogy az az 1 fok egy ilyen viszonylag egyszerű szabályzásnál elvész. A jtd-s tapasztalatok szerint plusz előtöltést adva kicsit keményebb lesz a járás. Ha már nagyon sok, akkor gyengül is, túl hamar ér be a gázolaj. Fordulaton meg jól is jöhet az az 1 fok, ott jó ha visszább van húzva, pláne ha több anyag van neki adva. Kisebb lesz a füstje. Közép tartományon lenne jobb előrébb tolni, de ez ugye mechnika, ezzel nem. lehet így variálni. Lehetne kis plusz nyomatékot adni, és halkulna. elvileg. Gyakorlatilag meg elég jó nyomatekos, és a hangja is szép, valószínű az 1.7 tengely az ott segít neki. Szívó üzemben is használható nyomatéka van.
A turbó az lusta egy állat rajta, de pont ezért is van az LDA kúp megpiszkálva. Tudtam olyat, hogy egész hamar betöltsön, de csak sok füst árán. Pár profilt kipróbáltam, mire kb jó lett. Turbólyuk persze van, mindig is lesz :-)
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 05:28:36 // 142550
Úgy lehet porlasztó ha brutál gázolaj füst van.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 05:26:57 // 142549
Pedig a jó helyen lévő előtöltés fontos. Ha nem jókor fecskendez az teljesítmény vesztés. Mindenképpen állítsátok be milliméterre.
Az egeret meg már rég le kellett volna vakolni. Ha nyitva ragadt volna azt már rég tudnád és tettél volna ellene😁
V.Tomi.145-146 🍀2019-03-03 22:45:20 // 142548
Nálam az indítás ha még csak annyi lett volna hogy egyenetlen, egy kis ideig 1500korul kell tartani, az nem lett volna gond.
De a füst ami ott volt, az nem volt semmi. Igazából ezért is gondoltam a porlasztókra.
Az meg hogy - 5 °C-ig használható, aztán vagy be indul vagy nem, bár lehet hogy a 3 éves Varta aksi már kevésbé bírja, de nem volt így a legjobb hogy időjáráshoz kell kötni az autót, és remélem hogy így kiválógatva a porlasztókat, talán tudtam rajta javítani.
Egy adagoló beállítás szerintem nekem is kellene biztosan
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 22:42:59 // 142547
Az egr viszont jó ötlet! Igaz 7 éve offline szegény, de ettől még lehet nyitva (7 éve :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 22:40:40 // 142546
Én előfűtöm, szóval nem borzasztó a probléma, úgy meg felet fordít és jár.
A háznyomás okés, olyan adagolóból lett a szabályzó átrakva, ami jó volt. Az anyag sincs elvéve tőle, inkább kicsit többet kap. Szerintem nálam a gyertyák kukák megint, és a tank szűrő is megérne egy pucolást. Azért valamit csak konyítok hozzá már :-DD
Meg lett mérve az előtöltés és 1 fokkal hátrébb van, de nem piszkáltuk egyelőre.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 22:18:27 // 142545
Előtöltésre ráhúzott egy fokot?
Nem igazán emlékszem már a TD-re de annak a szíjtárcsáin fokoló beosztás nincs.
Ellenben az általad befényképezett manual, frankón mutatja az adagoló végébe a fejszelepek közé behelyezett indikátorórás beállítást. Már meg nem mondom a pontos értéket.
Szóval LDA reszelve, gázolaj elvéve, meg lehet a háznyomás is, ezzel az alap előtöltés is, a csúcsok lájtosra fogva, gondolom egr nyitva leragadva, és csodálkozunk hogy jól indul..... 😁
Ebbe azért kéne valami rendszer nem?
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 22:10:41 // 142544
De azért ennyi felett igazán el lehet tekinteni egy öreg dieselnél nem? Ha melegen egy felet fordít és jár akkor felesleges basztatni szerintem.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 22:08:12 // 142543
Jó hogy jövök? Minek kellek én ide? Ijeszd meg az OBD-vel kicsirigó😁
Igazából én ezzel a fél perc dadogással érdemben sosem foglalkoztam azért mert:
1.volt kézi KSB-m, dúsítóm.
2.fél perc alatt ne akarjatok sehova menni egy kamrás, turbós öreg diesellel, madamot hagyni kell járni.
Ezenfelül dadogás lehet:tankban durva szűrő, valahol nem megfeleően tömítő csőcsatlakozás, üzemanyag szűrő, adagoló szimmering, fejszelep, porlasztó. Így nagyjából sorban, gázolaj oladalon, ezenfelül gyertya, vagy kompresszió hiány. Ha a porlasztó szar az általában nagyon szar,és nem múlik. Próbaképpen, beindítod pont abban a hidegben amit nem szeret, ahogy van olajnyomás, tartasz neki gázt, ha felpörög és aztán egyenletesen jár akkor valahol visszalevegősödik, nem porlasztó.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 21:55:20 // 142542
Na jó hogy jössz, ehhez tényleg nem értek :-) Biztos nem egy ördöglakat, de még nem szedtem szét. Pedig van itt tartalék is, amit akár lehetne.
Én maradtam a gyári 150Bar nyitónyomásnál. Tényleg akkor nyit, és így szemre normálisan porlasztott, nem cseppent be. Jóska bá'nak elhittem, hogy ez így szemre megy, bár fura volt a CR injektorokon edzett lelkivilágomnak :-DDD
Az tuti, hogy nekem is előtöltés hiányosan indul be és rezeg-remeg eleinte, de szinte ez a normális, nem?:-DD Az a baj, hogy igazán profin nem lett beállogatva ezen még semmi. Az előtöltésre valaki ráhúzott még egy fokot, gondolom hengerfejezéskor összerakták és látták, hogy füstöl és dadog. Aztán Jóskabá' beütötte a nyomásszabályzót próbából (szörnyű lett tőle..), majd mérés nélkül egy másik ugyanolyan lett a helyére téve amikor at mondtam, hogy így egy métert nem megyek vele többet :-)). Aztán érzésből beállítottam a füstcsavart én magam, úgyhogy igazán "profin" van belőve. Persze benne a tuningolt LDA kúp, hogy teljes legyen a sufni.
Ahhoz képest viszont szépen jár, egész halk és jól megy :-DDD Szóval csak volt értelme elolvasni, hogy hogy a tökbe működik az az adagoló. Ha nem is tökéletes, de majdnem jó. Majd elviszem egyszer beszabályoztatni, rendberakatni.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 21:43:21 // 142541
Kamrás 175-ig általában, közvetlen 175-től általában.
A felfelé eltéréssel vigyázz 200 körül már van esélyed hogy lerugdossa a kamrákat.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 21:40:30 // 142540
Amatőrkém, újban csak csúcsot kapsz, amit nem lehet szabályozni,mivel a házat szabályzod. Mert az adja a távolságot, illetve a rugóelőfeszítés mértékét.
Szóval ha hugyozik az egyik porlasztód, akkor csak széttekered, kicseréled a csúcsot, kiretkeled a koromból, összetekered, és mehet vissza, ugyanott fog nyitni. 😉
V.Tomi.145-146 🍀2019-03-03 19:19:38 // 142539
Okes rendben :)
Most bettem a három 180ast, meg egy 130ast, igaz jó idő van, de nem dadogott, szépen megállta az alapjáratot. Még füst se látszódott, és megszünt az a kis csettegő mellekhangja, amit halkan lehetett hallani. Majd kíváncsi leszek hideg időben mit produkál. + a porlasztók alatt új alátétek vannak.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 15:15:32 // 142538
Ezek az elosztó adagolók úgy tudom 700Bar körüli nyomást adnak max. Tuningolva biztos az 1000 is megközelíthető. A 150 Bar csak nyitási nyomás, ettől különböző üzemállapotokban nagyobb nyomások is vannak. Szerintem újonnan be is vnnak a porlasztók szabályozva. Viszont árban horror... ha találsz jó áron, szólj :-DDD
V.Tomi.145-146 🍀2019-03-03 14:22:43 // 142537
Ooo, köszönöm szépen!
Akkor még egy kell nekem, és jó lesz remélhetőleg.
Azt nem tudom hogy melyikek voltak bent legutóbb, de az biztos hogy keverve voltak.
Egyébként így utólag nézve, rá is van írva a porlasztókra hogy hány bár-os, de ezek már valszeg 'el vannak állítva', mert amúgy nem annyi mint ami ott rá van írva.
Ezekből 1 db 115bar, 3 db 130 bar, és 4 db 150 bar eredetileg.
Még annyi hogy az adagoló mennyit bír nyomni, arról nincs infód esetleg?
+ ha újonnan akarok venni akkor lehet készen is, ami már be van állítva, vagy olyan nem is létezik?...
Most még fater is nézet magának, de pont mondta hogy a 3 nagy fog kelleni akkor majd amit most néznek neki is, dob belőle egyet hogy meg legyen a szett az enyémbe, aztán kap a porlasztók alá új alátétet, és mehet.... ;-) csak a próbához kellene egy - 5°C :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 09:33:19 // 142536
Ahogy írja is a manual, a kis alátétek cserélésével lehet a nyitási nyomást beszabályozni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 09:31:26 // 142535
150 Bar-ra emlékeztem, és tényeg :


Ha eltérnék ettől, csakis felfelé.
V.Tomi.145-146 🍀2019-03-03 07:50:38 // 142534
TDvel kapcsolatos kérdésem lenne.
Milyen porlasztó való bele? 130 vagy 180 báros?
Most még néztek nekem 8 db-ot, abból 5 db 130as ( ebből kettő WV Audi logós, nem biztos hogy baj attól függetlenül), 3 db 180 báros. Mindegyik jól működik ezeken a határokon.
V.Tomi.145-146 🍀2019-02-28 20:40:02 // 142533
Hát igyekszem, igyekszem :) :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-28 10:33:27 // 142532
Taposd az utat nekünk :-D Kíváncsi vagyok mi lesz a konklúzió, előbb-utóbb én is szeretnék ennek a végére járni. Csak én olyan vagyok, hogy ebből utóbb lesz :-DD
marci912019-02-28 08:49:54 // 142531
Meg fogom mérni mindenképpen. A riasztóját már egyszer felújítottam, két relét cseréltem benne, mert beragadtak az irányjelzők visszajelzésnél. Ha ő lesz a tettes, szerintem nekiállok kiiktatni, csak akkor kell egy központi zár vezérlőt vennem és ugrik a menő Alfa kulcshoz passzoló piros nyitógombom :/
V.Tomi.145-146 🍀2019-02-28 07:59:17 // 142530
Még annyi hogy a hf fél éve volt lent és akkor be lettek csiszolva a szelepek, 3 új szelepet kapott, és zárt szépen az összes.
Ha nem válik be a porlasztós dolog akkor jöhet az adagoló...
V.Tomi.145-146 🍀2019-02-28 07:52:42 // 142529
Nekem még a TDbe nincs szerelve
V.Tomi.145-146 🍀2019-02-28 07:49:26 // 142528
Köszi az infót. Talán hamarosan kiderül :)
V.Tomi.145-146 🍀2019-02-28 07:48:25 // 142527
Olaj mindig maxon.
Most rendeltem a porlasztók alá alátétet, mert a régiek már nem voltak valami szépek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak