Fórum >> Típusok >> 156

Rolee19862019-09-11 14:02:24 // 155016

Üdv!
Segítségeteket szeretném kèrni, hol keressem a bajt? Rendszeresen előjön ez a hiba! De minden esetben gyújtás le, majd újraindításkor eltűnik. Gyakorta akkor fordul elő, ha rosszabb úton járok, de van hogy spontán kigyullad a jelzőlámpa. Van amikor fékezéskor jön elő. Ötlet? Előre is köszi! :)
Gergő-1562019-09-10 21:49:46 // 155015
Sziasztok!

Sajnos gondom adódott az autóban a (gyári) xenon világítással. Próbáltam keresni a fórumon a témára, de nem találtam semmit (szerintem én bénázok, ezért elnézést, ha már volt). A jelenség egy hete ütötte fel a fejét: bekapcsolom a tompítottat és a jobbos hol bekapcsol, hol nem. Ha éppen olyan a kedve és bekapcsol, akkor világít rendesen, nem alszik el. Ha pl. kikapcsolom és utána rögtön vissza, akkor nem világít a jobbos. Ma délután volt egy kis időm és gondoltam, hogy keresek hibaokot és kicserélem a két lámpatest alján található ballasztokat (szürke fém cigisdobozok), de a jelenség ugyanúgy fenn áll (a jobbos hol bekapcsol, hol nem), plusz még hozzájött az, hogy így nem szintez automatikusan. Így most nem tudom milyen következtetés vonjak le a dologból. :) Úgy gondolom, hogy visszacserélem a két ballasztot, hogy szintezzen legalább. Viszont, ha nem oldotta meg a csere a problémát, akkor a lámpatestben lévő trafó a ludas elvileg. Van valamelyikőtöknek ilyen jellegű tapasztalata?

Nagyon köszönöm a segítséget!
Chris322019-09-10 18:53:02 // 155014
Nekem az 1.8 TS-em járt így, amikor fojtószelep ház leszereléséhez az akksisaru levétele nélkül lehúztam a motorvezérlő két csatiját. Az egész elektronika megbolondult és hibás adatokat írt. Egy alapjárati program visszaállítás segített rajta. A lefulladás és a hidegindítási problémám meg akkor jelentkezett, amikor az alapjárati motor hátulján lévő kis fedelet elengedte a ragasztás és leesett róla. Gondolom lepárásodott a belseje.
Juve1562019-09-10 08:37:06 // 155013
Igen, benzines!
emmzolee2019-09-09 23:38:14 // 155012
Hi.
Benzinesed van? Amit itt leírsz, az pontosan az AC hibájára utal. Meg kell mérni az üzemanyag nyomását. Ha csak 2-2,5 bár akkor az kevés. Ilyenkor a visszatérő üzemanyag csőnél semmi nem megy vissza a tankba. Itt percenként 1.3Liter lenne az elfogadott amikor a kocsi alapjáraton ketyeg. Az új AC 4-5.5 bárt tud. Ezek után minden a helyére áll, főleg a hideg motor is használható lesz, nem fullad meg szenved.
Piritu - 1.000.0002019-09-09 06:59:50 // 155011
Már nagyon sokan próbáltak más cuccot, aztán mindig a Bosch lett a megoldás, annak jó a karakterisztikája.
Juve1562019-09-08 22:29:24 // 155010
Mi a legegyszerűbb módja a légmennyiségmérő tesztelésének? Hibát nem jelez, csak hideg , hűvösebb időben indítás után ha indul mindjárt akkor lefullad illetve néha néha 4, 5 ezres fordulatnál megtorpan egy pillanatra.
Juve1562019-09-08 21:47:22 // 155009
Nem tudom milyen légtömegméret vettél de én is kaptam egy vadi új Starlinet és be lett szerelve és az autó alapjárata fel le ingadozott illetve le is fulladt a kocsi. Olyan volt mint amikor lehúztam a csatit hiába volt beszerelve a Starline, mintha benne sem lett volna.
dragon752019-09-07 17:44:40 // 155008
igy kezdödött aztán ki lett cserélve pár dolog és rosszabb lett az új alkatrészt után.
Kazes☻2019-09-07 17:36:47 // 155007
"Van egy megoldatlan problémám. 1.6 ts elkezdett dadogni aztán sokszor le is ált
menetközben
." - csak ezért gondoltam. De akkor bocs, biztos félreértettem.
dragon752019-09-07 17:32:53 // 155006
nem fullad le . nagyon magass az alapjárat.
dragon752019-09-07 17:31:35 // 155005
Lehuzom akkor is ezt csinálja nagyon magass az alapjárat folyamatosan pörög fel 3000 ig. Gyanitom motorvezérlö ment tönkre lehet.
Kazes☻2019-09-07 17:30:50 // 155004
Csak a harákolás, lefulladás miatt gondoltam... hasonlóan viselkedett ennél is.
Kazes☻2019-09-07 17:28:53 // 155003
Pedig ezek szerint muszáj lesz! :)
dragon752019-09-07 17:23:24 // 155002
Szerelöm is kábelra gyanakodott. De azt ellenörizni nem egyszerü feladat
Piritu - 1.000.0002019-09-07 17:20:27 // 155001
Jó lenne tudni hogy milyen motor van a kocsiban. Az euro 2-es nekem is mindig azonos hőmérsékletet mért álló helyben, csak indítás után állt be.
nincs elszakadva az LMM csatijában a kábel?
dragon752019-09-07 17:13:47 // 155000
Hibának a diagnosztika légtömegméröt ir. Szerelömnek az is gyanus hogy állandoan 48 fok külsö hömérségletet mér a légtömegmérö a régivel is és anélkül is.
Kazes☻2019-09-07 17:05:39 // 154999
Talán ezt is érdemes lenne ellenőrizni.
dragon752019-09-07 16:53:31 // 154998
Ha rádom a gyujtást és még be sem inditom már ég a hibajelző lámpa. Ennél komolyabb a baj. Menet közben a 3000 ezer fölé is megy a fordulat ha alapjáraton felakad.
Dévid2019-09-07 16:20:05 // 154997
Nézd meg a fojtószelep és a légtömeg mérő közt a csövet, nincs-e kirepedve. A harmonika cső szokta megadni magát, az okozhat ilyen gondot.
VV62019-09-07 12:40:48 // 154996
Inkább fals levegőt kaphat.
dragon752019-09-07 12:24:20 // 154995
Üdv! Van egy megoldatlan problémám. 1.6 ts elkezdett dadogni aztán sokszor le is ált
menetközben. Szerelőm kicserélte az üresjárati szelepet kis javulás lett volt alapjárat de mindig ingadozott de megjelent hibának a légtömegmérő. Aztán kapott új légtömegmérőt lamdaszondát és rosszabb lett . Alapjárat kb 1800 és ingadozik 2500 ig is és fölé is. És légtömegmérö hiba ujra megvan pedig új. Nem tudja mi lehet a gond szerinte vagy kábel vagy motorvezérlő hiba. Hiába törli ki a légtömegméröt ujra hibának tünik fel.
Lehetséges hogy motorvezérlő sérült ?
Juve1562019-09-05 14:26:10 // 154994
Üdv! Valaki meg tudná mondani, hogy 156 JTS-ben,hol van a beszívott levegőnek az érzékelője, jeladója? Hol kell keresni? Még nem néztem meg ma meg holnap nem nagyon van időm, emiatt is írtam először ide, hátha nem kell keresnem majd:-) Köszi
Levee156SW2019-09-04 22:58:38 // 154993
A motorfeken fustoles miatt szelepszarszimmering tuti.
Egy nyomasvesztesegmerest megerne,hogy nincs-e gyurutores.
Ha nincs,akkor szerintem is 10w60-egy ilyen regi vagasu,sportos motornak artani biztos nem fog, es 2 dl/1000-re lemehet, ami teljesen jo.
(En a 2L/12000-el vidaman elvagyok).
Piritu - 1.000.0002019-09-04 13:23:59 // 154992
A 2.0-ra 10W60 a gyárí előírás kb 2004 óta.
Abból kevesebb fogy de kétlem hogy neked megoldja a prolémát. A Spiderem 0,6l/1000km-nél járt amikor kipróbáltam egy magasabb teljesítményszintű Motul olajat (10W60 volt az is), azzal 0,4-ér esett vissza. A vége bontás lett, a 60ezret futott motor kapott új gyűrűket, szelepszár szimeringeket és hajtókar csapágyakat.
Az ok pedig egyértemlűen a németek szakértelme, mert 5W30-al járatták az autót.
Chris322019-09-04 13:04:28 // 154991
Nem gondolom, hogy egy másik olajtípus segítene ekkora mértékű olajfogyasztáson. 10w40-es Seleniát adok neki egyébként.
VV62019-09-04 10:53:04 // 154990
Tegyél bele 10w-60-at! ;)
Chris322019-09-02 23:34:13 // 154989
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, mielőtt még túl nagy fába vágnám a fejszém.
A 156-osom (1.8 TS) elég rendesen elkezdte enni az olajat (3-4dl/1000km). Télen tűnt fel hogy elég sok kartergáz távozik a kipufogón keresztül, de nem igazán tűnt füstnek. Melegebb idő beköszöntével ez a jelenség eltűnt, de magasabb fordulatszámú használat utáni motorfékes gurulásnál kéken füstöl, illetve maró szag terjeng az autó körül, ha megállok vele. Hűtővíz nem fogy, szóval ilyen baj nincs. A kartergáz megkerülő csövébe is jut az olajból.
Szóval arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek egy szelepszár szimering csere megoldaná a problémát, vagy mélyebbre kell ásni a dolgokban (hengerfej felújítás stb.)
Köszönöm a válaszokat előre is! ;)
Kócosw2019-09-02 14:52:13 // 154988
főleg olyat aminek nem volt gazdája...
Liquid2019-09-02 10:54:22 // 154987
olasz autót, főleg 15+ éveset nem fog ajánlani mezei szerelő... :)
Cserkó2019-09-02 10:23:33 // 154986
Köszönöm a válaszokat! Ezek szerint,ha oda jutunk, bátran megvehető:) Nem akartam megbántani senkit a betegágy kifejezéssel, sajnálom,ha sikerült. Hol hallottam? Maradjunk annyiban,hogy egyik szerelő sem ajánlotta a típust,akivel beszéltem,többen voltak,több korosztály,sőt volt, aki a Fiatnál volt szervizes. Nyilván azért kértem segítséget,tőletek,akik napi szinten használjátok a vasat, és releváns tapasztalatitok vannak! Köszi még egyszer!
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-01 18:10:07 // 154985
+1, ugyanezt gondolom. Kopófogyó azt kész...
Kócosw2019-08-31 21:48:24 // 154984
nekem a 159 volt nagy csalódás, és problémás 10 honapot huzott ki nálam...
Kócosw2019-08-31 21:46:54 // 154983
hát en nem tudom ilyet hol hallottal.lassan 11 év után ott tartok a 156 al hogy fizikailag nem tudom elképzelni hogy elromlik. ingaztam vele oda vissza 1600 km ereket, voltam vele 2500 km es körön.A kocsi csak megy meg megy. Mankyzva van gyári turbóval 300k környékén. Annyit tudok mondani hogy ennél rosszabb autóm sose legyen.
Liquid2019-08-31 20:49:52 // 154982
Az A140-nek kb ugyanakkora a csomagtere mint a 156-nak. A 156-nál (meg igazából a 159-nél) is egyforma a berlina és az sw csomagtere, csak az sw plafonig pakolható adott esetben.Nem tudom a 2 gyerek mért jelenti a kombit, biztos nagyok :D
Betegágyság: kb. annyira betegágy mint bármely kortársa. Ha szartak rá, és széthajtották akkor betegágy, ha nem akkor meg nem :) Az se mindegy milyen motor és mennyi benne a méter. Azért a legfiatalabb (fészliftes) is 14 éves, tehát bármi előjöhet ami korból ered.
Mire és hogyan használnád? Ha városban akkor 1.6-1.8TS, ha sok km-re akkor valameiyk dízel. Ha erő is kell akkor min. 2.0TS, vagy V6 vagy 2.4.
Szóval kicsit pontosíts szerintem.
berobbantam2019-08-31 20:23:12 // 154981
Szia.
Az sw nem mérvadó.Akkora a csomagtere mint a szedáné.Vagyis pár literrel kisebb.De ez ízlés dolga.Én fl utánit vennék ujra.Ha nem kimondott városi autó lesz akkor 8 szelepes jtd.Rendes olajcserével a világbol kimegy.Szokásos nyűgje,hogy kell bele egy rendes termosztát.Meg a fugóművet szokták emlegetni,de én nem mondanám hogy problémásabb a többinél.A leg olcsóbb felső lengőkar nekem 70000 kilómétert birt.Az alsó benne volt mikor vettem.Most cserélem majd.De még nem égető.Ebbe 110 ezret gettem.És nem volt akkor sem új mikor az autót vettem.
Cserkó2019-08-31 15:34:35 // 154980
Sziasztok Cartársak,
asszonynak mászkálós melója lesz januártól,így kellene valami használható gép a 159-es mellé,az A 140-es merci helyett. A 156-os-ra-elsősorban sw-re,van két gyerköc is- gondoltam,sokan mondják,hogy betegágy. Mi az igazság,tényleg problémás modell? Mire kell fokozottan figyelni? Milyen évjáratot és motort érdemes keresni? Ezek mellett,bármilyen hasznos tanács,észrevétel jöhet. Előre is köszi!
AlfaDavid2019-08-29 18:09:19 // 154979
Köszi mindenkinek aki írt, remélem akkor nem lesz majd vele gond a vizsgán ha oda kerül majd.
AlfaDavid2019-08-29 18:08:16 // 154978
Én meg nem bánnám ha lenne benne egy V6-os motor, mondjuk a 3.2-es :D
VV62019-08-26 21:08:09 // 154977
én meg pont azt szeretném, ha így állna az autóm...
Dévid2019-08-26 20:51:48 // 154976
Engem úgy vágtak ki anno előműszakiról a rugók miatt, mint a villám. A 17-es alufelni miatt is bukó volt, mert 97-ben állítólag nem létezett akkora felni még. Plusz még kaptam egy szép listát, hogy miket kell cserélnem, javittatnom, hogy átmenjen. Lassan végigzongoráztam a listát, és pár év múlva sikeresen le is vizsgázott, igaz máshol. Majd valamikor megint le kell műszakiztatnom, mert kb. 3 éve lejárt megint a műszakija. Előre félek tőle.
berobbantam2019-08-26 20:20:41 // 154975
Hello.
Nekem eibach -30 mm rugók vannak alatta bilstein gátlókkal.Rugó piros gátló citromsárga.Még sose szoltak érte,pedig nem viszem mókolós helyre.Anno így volt nkh-s vizsgán is mikor behozták.Csak akkor még 20 mm-es pogácsa is volt a kombóban.Azzal is átment.
B3WiN2019-08-26 17:25:03 // 154974
Sziasztok!

Mi a különbség a két vez. mód között?

55202772 vs. 60666199

Vezérlés csere előtt állok és cserélném ezt is, de nem tudom melyiket rendeljem meg.

156 1.6ts 2004
Dévid2019-08-26 14:57:40 // 154973
Anno én is át tudtam még tolni valahol a Weitec rugókkal, de a következőre már vagy hivatalos futómű, vagy gyári lesz alatta, de ez a kombináció tutira nem, mert gyári lengéscsillapítókkal csak sima úton jó, amúgy leveri az alját minden úthibán.
Dévid2019-08-26 14:54:27 // 154972
Kiszeded a nem gyári rugókat, esetleg ha a lengescsillapító sem gyári akkor azt is, raksz bele gyárit, levizsgáztatod, majd visszarakod ami volt benne, és reméled hogy a törvény éber őrei nem szállnak rád. Vagy bepapiroztatsz mindent, és vidáman használod így. 😉
Forsberg2019-08-26 12:43:21 // 154971
Szia!
A Ti gyárilag is ültetve van egy kicsit, elnézve a képeidet nem annyira extrém az ültetés most sem. Nem hiszem, hogy gond lenne vele vizsgán.
AlfaDavid2019-08-26 12:07:45 // 154970
Helló
Olyan kérdésem lenne hogy a 156-omat úgy vettem hogy a rugók nem gyáriak és egy kicsit le van ültetve de azért nem durván. Ahol vettem megcsinálták rajta a műszaki vizsgát de a szerelő mondta hogy így majd nem fog át menni a következő vizsgán mert nincs is bele írva a forgalmiba. Szóval mit lehet majd tenni ha vizsgáztatni kell vinni?
Köszi előre is!
VV62019-08-25 10:50:03 // 154969
Érdekel, írj majd a fejleményekről.
Én mindenképp szétszedem és akkor többet tudok mondani.
Levee156SW2019-08-25 10:36:29 // 154968
Hello, nekem hatul kek-zold jeles 4.5 koros van, de 2.0 kombi.Ezzel kulturaltan gyarias a magassag,elotte 3.5 koros szedan rugo volt benn, de max akkor allt szepen,ha nem volt benne semmi.

Nalad egyebkent szerintem a piros-sarga bele valo.
https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Springs.shtml
Irjak minden szedanba 1.6-2.5- ig.

Az eleje mar erdekesebb kerdes -nalam eleg csillagvizsgalos az allasa-sztem vmi 2.4-2.5 v nagyobb rugoja keveredhetett ala (szinkodot mar nem latni).
Pont a heten cserelem oket 2.0-nak vett darabokra (hasznalt,ujraszinterezett)-ha erdekel, szivesen beszamolok az eredmenyrol.
Azt minden esetre koszonom,hogy felhivtad a figyelmem a temara-a linkelt oldalon en is most latom,hogy van ez a 7 menetes JTS rugo,ami nem is annyira kupos (igaz,sport packnak es Q2 nek irjak,meg ha tudtommal utobbi csak 1.9 16V volt is)-na az tuti,hogy ami alatta van most, az a 9 menetes kupos-es jo butan is viselkedik veluk neha.
Igaz, a beszerelendo is kupos, de egy menettel rovidebb...lengescsillalitoim bemeretve 80% korul; fingers crossed. :)
Levee156SW2019-08-25 10:15:10 // 154967
Lehet,hogy felreertheto voltam - segito szandekkal igyekeztem felhivni a figyelmet a "konstrukcios sajatossagok" miatti szoporoller-faktorra.

A "most csinalod eloszor"-t nagy reszben ugy ertettem,hogy az adott auton-amin jol ossze bir kuhedni a rendszer, ha regota nem bolygattak,es pont nem erdekli,hogy milyen tapasztalattal mesz neki.

(En is lattam mar azert elotte egy s mast kozelrol ugy kb. a kerekcseretol a sajat epitesu programozhato elektronikus gyujtasig, de teny, hogy miutan hasznalhatora alakitottam a cuccot,es mar kezemben volt a mozdulat,sokat javult a szintidőm.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak