Fórum >> Típusok >> 159

Zool2008-01-14 14:38:26 // 4452
Nem volt véltelen a nagy kampány a német minőségőrült Kalbfellel. Őszintén szólva mindenben jobb volt vele a márka, mint a balfasz matematikus-marketingessel, még jó hogy kirúgták végre.

A 6 éves dolgoban meg annyi bibi van, hogy ha még megvan mondjuk 5 évesen és tönkre megy biztos nagy ívben elkerülöm ugyanazt a márkát.

Egyébbként azért kevés márka van, amelyik módszeresen halálos égszíjhibákkal küszködik. Lehet hogy a 159 nem rossz ilyesmiben a fúrumok szerint (legyen az magyar, német vagy olasz fórum), 5-6 éves TS mociknál viszont előfordul rendesen. Főleg a motor-talkon feltűnő. mert ott egyben vannak a 156-159 hozzászólások...
Zool2008-01-14 14:32:58 // 4451
És ez gondolom jó kultúrgyarmatként hamarosan megjelenik magyar fordításban is ab.hu, meg a nagyokos autó-mtoronál szabad interpretációban...
Zool2008-01-14 14:29:23 // 4450
Nem árt dolgozni a márka hírnevén, mert itt valamit valahol nagyon elcseszett a német importőr:

http://www.autobild.de/artikel/kummerkasten-bilanz-2007_515991.html
Balázs156SW2008-01-14 14:23:16 // 4449
A www.indexen olvastam a népítélet összefoglalóját. A kategóiájában elégedettség alapján a 159-es lenne a legjobb. De azért nem az, mert ahhoz, hogy figyelembe vegyék min. 15 értékelés kell, és most csak 12 van. Értékeljetek!!! www.totalcar népítélet.
András bácsi2008-01-14 14:02:36 // 4448
Nekem is van hasonló barátom, de ő Q-leiter. Ugyanezeket mondja. :( Kiegészítve azzal, hogy a leginkább problémás beszállítóik a Bosch és a Siemens. Gigacégekkel nem lehet mit kezdeni. Mondjuk a Garrett is hasonló szarokat csinál, hogy ne legyünk részrehajlók. :)
De pl. mesélt olyat, hogy az ÖMV olyan üzemanyagot szállított, amiben semmilyen adalék nem volt. (Miután az okos vezetők azt mondták, hogy drága a műegyeteni állandó bevizsgáltatás) Így vagy ezer db. gép ki sem jött a gyárból, mindben megállt a próba alatt a nagynyomású szivattyú.

Az a helyzet, hogy minden új technika csak minimális időtartamra jó és problémamentes. Globalizáció és piac. :(
Tibe2008-01-14 13:29:48 // 4447
Ha már Ójdi, barátom a német Ójdiközpontban tervezőmérnökként dolgozik, asszem már 6 éve kint is él Németországban.Karácsonykor hazajött kicsit stb... Mesélt pár furcsa dolgot, bár nem kéne elmondanom de a tisztánlátás végett. Szal csak egy a sok furcsaság közül: a vezetés meghatározza nekik hogy az új autó tervezésénél a főbb alkatrészek úgymond üzemidejét, kopásállóságát.... 5-6 évben. Magyarul direkte tesznek olyan alkatrészeket az új autókba ami kb. 5-6 év után megadja magát (persze a km-től is függ) és cserélni kell, de mivel ezek úgymond főbb alakrészek, drága legyen a cseréjük ergo inkább adja el a user a gépet és vegyen újat.
Ez eléggé konyhanyelven volt de így érthető remélem.
Jah és egy érdekesség, mit gondoltok milyen autója van? :) Nem nem Ójdi kedvezményesen a gyártól kapott ugyan Ójdit de eladta és Lexus IS 220-al jár! :)

Különben ő is mondta hogy a "nagynevű" német gyártóknál is már nem a minőség az elsődleges cél, hanem a darabszám.
Zool2008-01-14 09:23:12 // 4446
Megvallom engem rendesen lenyűgözött az A5, külsőben az a féfelmetes, hogy Da Silva az ódis formákból alkotta. Az Alfa hagyományokból nem hehéz rendes kocsit tervezni (mondjuk ez a Breránál súlyosan nem jött össze), de úgy hogy megmaradjanak a 2000es A4 nyárspolgári formavilágból átmentett dizájnelemek, na az művészet. Nekem a belső is bejött, bár kezelhetőségben voltak furcsaságok rendesen. És ugyanez igaz a szalonban kiáálított A4esre is, úgy volt kivűnatos ahogy megcsinálták. DE!!! Ekkor jött a nagy geller. Az ÁRCÉDULA! Sose merném azt mondai, hogy a 159 jobb annal, az A4 kívül is egész jó, de belül lényegesne jobb (nem szégyen, jobb bárkiniél jelenleg, ez mindig erőssége volt az ódinak), mégha vannak dolgok amiben a 159 el is veri. De az, hogy a 30ezres alapárra közel 15ezer ajrót kell költeni szeritnem ismeretlen az Alfa szalonokból. Veszel egy Distinctive-et, pár apróság még bele, És rendben van. 40 ezer ajróból már 2.4 JTD q4 distinctive (34e ajró alapár) minden létező dolgot beleteszel akkor sem megy 45e fölé. Már pedig az A4 egy elsőkerekes 2.0 TDI volt, semi több, az teljes pénz a kütykre és az optikára ment el...
Zool2008-01-14 08:57:43 // 4445
Engem pont a múlt héten beszélt le egy Saab eladó a TTiDről, aszongya mindenhova elég a 150LE TiD. Egyébként a 120LE TiDről is lebeszélt, szerintem nem az a mindent rád sózó típus volt, és alapjában véve igaza is volt. Viszont nem véletlen a Hirsch tuning, mivel a Saabnak nincs erősebb motorja. Ellenben az Alfának ott a 2.4. Nekem úgy tűnt a TTiD nyomatéka illetve az igért JTTD teljesítménye alapján, hogy az nálunk ki fogja nyírni a 2.4est, ha nem fejlesztenek utóbbin. Legalábbis ez igaz magyar piacra. A többi piacon viszont lehet hogy csak simán elvisz egy két vevőt, de ahhoz nem lesz elég, hogy érdemben eladásokat növeljen, lehet hogy meg sem térül. Egyeláre az egész rákfenéje a kis pldszám, hiába a sok győzelmi ének az italiaspeeden, a márka kb ugyanott van mint 4 éve. Egyszerűbb lenne bekínálni pl a Cadillac CTShez a 2.4est, és megint lenne pénz a további fejlesztésre. Az Alfa egyszerűen nem elég nagy ahhoz, hogy megtérüljenek a technológiai fejlesztések...
Charlie 1662008-01-13 12:54:36 // 4444
ENgem most speciel az bosszant, hogy a Saab ki tudott jönni az 1,9 Tid gyári tuningverziójával, 175 ló. Az Alfa miért nem akar még sportosabb lenni ?
A másik meg az, hogy valamivel járni kell, venne az ember Alfát, és majdhogynem meg van lőve...
Bckk2008-01-13 12:51:20 // 4443
Sanyi,

a most szalonban bent levo 1,9jtd 150le szinten lejjebb van mint a 2,4es.
Ha leszel nalam emlitsd meg. megnezzuk.
Don Gombóc2008-01-13 11:37:31 // 4442
Majd kinövi a gyermekbetegségeit. Majd az idő eldönti hogy a ráfordított költség arányában melyik a jobban sikerült modell. Bár a fogyasztói társadalomnak nem fognak jobb autókat gyártani a szokásosnál. Mint a borotvapenge, amivel apám egy hónapig borotválkozott minden nap. Olyan sincs már. Ezért növesztettem szakált. :)
Charlie 1662008-01-13 11:23:03 // 4441
Azt hiszem, nem jársz messze a valóságtól. Én is azt szoktam mondani, olyan autó mint a régi kettes góf meg a zöccségesmerci, már rég nincs.
Sajna lassan oda jutunk hogy egykutya, fogyasztói társadalom, minden verda olyan hogy "használd-és-cseréld".
Az autógyáraknak nem éri meg a tartós verda, mert akkor senki nem venne újat.
Ez nagyon sajnálatos, mert az az régi" igazi autó" imidzs elveszett.
Egyre több az összefonódás, a standard, a sablon.
Sajna a 159- sem az az igazi Alfa mint a régi "kemény" vasak, pl 155Q4, de azért mégiscsak Alfa, és messze a legszebb.
BadBoy2008-01-13 11:09:42 // 4440
Akkor úgy általánosságban irok mindenkinek.

Mindegy, hogy ki mit fog venni, mert a mai autók nem arra vannak gyártva, mint anno a trabik, skodak stb. hogy 10-20 éveket kibirjanak. Most az a lényeg, hogy megvegye az ember újonan az autót, és 3-5 év múlva túladjon rajta. Addig relativ óriási gondoknak nem szabadna előjönni az autón. Mi teljes mértékben meg vagyunk elégedve a 159-el, ahogy már irtam, és csak picit vagyok elfogult. Apummal autóztunk, és mondtam neki, hogy többen panaszkodtak arra hogy zörög, igy mi is elkezdtünk hallgatózni. De nálunk nem ad ki semmi sem hangot. És csak bosszantó pici hibák voltak, amiket már leirtam. Apum barátjánka a bmw-je 1 hétig állt a szervizben, mert a hűtőfolyadék állandóan elfolyt, és nem tudtak rájönni, hogy mi a gond. Az egyik tömités menet közben erő hatására elengedte a vizet. Pedig az is csak egy 2 éves autó. A lexusról is vannak elég negativ kritikák a totalcar - népitélet részben, és elég hihetőnek tűnnek. És a lábtér a lexus isben még kisebb mint a 159-ben, olyan szinten, hogy hátra én nem tudok beülni teljesen hátratólt ülésnél.
pityke2008-01-13 02:16:13 // 4439
láttam élöben A5-öst hát nem nagy durranás ahhoz képest ahogy el vannak ájulva töle,a Brera v 159 sokkal szebb kocsi nála. :)
a csiricsáré parasztvakito audi müszerfalrol ne is beszéljünk.....
Halesz2008-01-13 02:02:41 // 4438
És majd akkor a 159-cel mehettek a Bamakóra :D
GEORGE2008-01-13 01:49:07 // 4437
Hajrá! :-)
Áki2008-01-13 01:13:52 // 4436
Isten ments tőle..a 64et soha nem adom el ez fix,159ből meg majd kb a két év múlvani szériát ami már kiforta magát és abból is csak a sport wagont!
GEORGE2008-01-13 01:08:19 // 4435
Akkor cserélni kell 159-re .-)))
Áki2008-01-13 01:07:43 // 4434
Persze,hogy lennének,haverom Civicje egy idős a 64el és hát ott is előjönnek a bajok!10 éves autók,kopnak az alkatrészek,cserélni kell őket!
GEORGE2008-01-13 01:02:35 // 4433
A 164-del egyidős germán csodának is lennének apró hülyeségei!!
Áki2008-01-13 00:57:12 // 4432
Nálam is ez van,most hirtelen sok baja lett a 164nek,megy csak bosszantó apró hibák.Ilyenkor elkezdem szidni az olasz hozzá állást a minőséghez,de nem akarok más autóba beűlni.Alternatíva nálam a Honda,Lexus,BMW ami szóba jöhet....de egy Alfának akkor is kéne mellette lennie mert egyiksem fogható hozzá.A Honda jó,de túl puritán a designeje a Lexus egy érzéketlen tökéletesség a BMW-ből meg csak egy sport változat kéne vagy a James Bond 7es vagy a régi 6-os.
GEORGE2008-01-13 00:44:49 // 4431
én úgy vagyok vele, hogy első számú autóm mindig Alfa lesz, másodnak is igyekszem az Olasz fronton maradni.......
Áki2008-01-13 00:39:57 // 4430
Ez így van a németek a 80as évekből élnek,manapság próbálják csak csomagolni a hulladékot.Néha szépen néha kevésbé.Minőség terén ők zuhantak a legnagyobbat,az olaszok javúltak a franciák maradtak olyanok amilyenek voltak és a japók is romlottak mióta kiadták az összeszerelést a balkánra meg a franciákhoz!
GEORGE2008-01-13 00:37:24 // 4429
Az a baj sokan "hitérítő" dumának tartják ha leszóljuk a német "csoda" autókat!
A tulajok sem ismerik el, hogy bizony az utóbbi 10 évben jelentősen alább adták a német autók a minőségi szintet! pedig ha tetszik hanem ez a valóság!
Áki2008-01-13 00:34:31 // 4428
Ha váltani akarsz a megbízhatóság miatt akkor ne a mai premium jürgen wagenek felé menjél el!Audi,BMW,Mercedes egytől egyig szervíz lakók!!!!!Marad a japán autó,vegyél egy Lexust és levan tudva a megbízhatósági problema!
GEORGE2008-01-13 00:21:19 // 4427
Ne hari, de aki igazi Alfás az bizony nem ül bel másik autóba!
És ha azt hiszed az audiknak nincs hibájuk akkor tévedsz.
BadBoy2008-01-12 15:35:08 // 4426
Én már fogytam 8 kg-t, csak az apum 140KG-je megterhelő az ülésnek :DD.

De az a furcsa, hogy a 147-es fűtőszálát ez nem zavarta :D.
Kompressz úr2008-01-11 12:44:24 // 4425
Szervíz helyett fogyókúrán nem gondolozol? :DDDDDDD
tj2008-01-11 12:35:46 // 4424
Pont most néztem a szervízben a gépben, eddig 10x voltam a kocsival szervízben...Ebből 2 volt kötelező...Erről ennyit. (1 éves a kocsi.) Olasz barátaink továbbra sem tudnak autót rendesen összerakni...Most agyaltam, hogy mi legyen a következő autóm.159ti vagy a5 audi.Egyre inkább az audi fele húzz a szívem...
BadBoy2008-01-11 10:29:18 // 4423
Mi meg vagyunk elégedve az autóval, mert ahogy Paulus irta, nem aggasztó, csak picit zavaró hibák jöttek elő, amiket gyorsan orvosolni lehetett, egy üveg hűtővizfolyadékkal. Nálunk a belső térven nem hallani tücsökciripelést, vagy nyikorgást. Most a legnagyobb baj az autóval, ami a bosszantó kategóriába tartozik, hogy nem fűt a sofőr felöli ülés, voltam vele szervizben, kivették az ülést, persze, mert a vezérlő egysége a fűtésnek az ülés alján van, és kiderült, hogy eltört a fűtőszál. Na hyaggyám volna ez, mert ki kell cserélni, de mikor, ez a nagy kérdés. Raktáron ilyen alkatrész nincs, és csak rendelésre lesz. Januar 2.-án lett megrendelve, februárban valamikro jön meg, de senki sem tudja mikor.Egy pici bosszankodás, de semmi más, nem olyan hiba ami végett le kellene állitani az autót hetekre, jah és már 64 ezer kilométer van az autóban. Ami pozitiv, és amiért nem 147-et vettünk az a futómű, nem kellett még cserélni, mig ennyi után már a 147-en a stabilizátorokat kellett. A futóműhöz még egy dolog, és kérdés, hátha valaki találkozoztt vele: az autó 2cm-vel lejebb van, mint más 1.9JTDm verziók. Összehasonlitottuk pár autóval, és a miénk alacsonyabban van. A szalonban is van olyan modell, amelyik alacsonyabban van, és van amelyik nem. A szerviz sem tudta megmondani miért. Nincs valakinek még ilyen 159-e? Mondjuk ez egy picit zavaró ez a 2cm hiány, mert a nagyon jó minőségű SKi és MOi utak nem kedveznek igy az autónak, és a komfortnak sem. De kibirható :). Amúgy egyáltalán semmi gond nincs az autóval. Fogyasztás meg velahol 6.5-7L közt mozog mindig.
Charlie 1662008-01-09 23:14:05 // 4422
EZ nekem nem jó hír. Azt hittem ehhez is lehet kötödni...
András bácsi2008-01-09 22:52:08 // 4421
Az a helyzet, hogy engem maradéktalanul nem győzött meg. Nincs komolyabb érzelmi kötődés, mint pl. ami a 166-nál megvolt. Inkább a használati eszköz szintjén van most nálam, de pl. megfordult már a fejemben, hogy valami más kéne helyette. Aztán lehet, hogy formálódik még a véleményem, de egyelőre úgy vagyok, hogy nagyon nem akarok csinosítgatásba kezdeni, amíg labilis a véleményem.
Kompressz úr2008-01-09 22:39:08 // 4420
Jelentem, én elfogult vagyok. A 159 nagyon jó konstrukció, csak ne román, dacian edzett szerelők raknák össze. A 147esemmel (mármint az mjettel) érzésre kevesebb hiba jelentkezett mint a 159-cel. Ezek eddig inkább csak zavaró mint aggasztó hibák voltak.
Zool2008-01-09 21:39:08 // 4419
Kinek van maradéktalanul zajmentes és eddig semmilyen hibát fel nem mutató 159ese? (Picit átgondolva a skandináv oldalon eddig 2/2 volvi igényelt szervizt, egyik ráadásul paralaizálva, ami nem túl jó átlag). Ennyira gyérek az újautók manapság?
Zool2008-01-09 21:35:34 // 4418
Most azért komolyan, ezek 8-10 millás autók, van még 159 tulaj aki maradéktalanul elégedett a járgányával? (Picit utána olvasva úgy tűnt hogy pl Badboy és Paulus pl igen) Ok, nekem is voltak szívásaim a volvival, de azokat korrektül megoldották a kereskedésben, elvileg lenne bizodalmam az itteni kereskedésekben, de lehet hogy csak 2 éves garival jönne a kocsi, ami egyre inkább öngyilkosságna tűnik...
Cgo2008-01-09 12:04:19 // 4417
az alabbiak alapjan teljesen jogos a vicc

Egy Alfas elmélkedése: létezik élet a szervizen kívül?
András bácsi2008-01-08 19:58:51 // 4416
Ilyen nincs.

Viszont a bal első ajtó kárpitjának cicergését megfejtettem. Maga a kárpit éle és a lemeztalálkozása cirilpel. Mindennel bespréztem, de még mindig csinálja. Lehet, hogy valami pasztát nyomok alá.
Kompressz úr2008-01-08 19:39:06 // 4415
Nekem is a szíj ciceg, befújták, fél napig jó volt, de újra hallatszik.
NCi2008-01-08 17:47:01 // 4414
Sziasztok,

Én jobbat mondok: Nekem hidegben valami iszonyat, szinte fájó süvítő hangot ad és a váltónak nagyjából fogalma sincs, hogy mit kéne csinálni, mert másodpercekbe telik, míg eszébe jut, hogy mennénk... :)

Belső ciripelés megvan: a tükör automata sötétedését bekapcsoló gomb, bekapcsolt állapotban be tud rezonálni, olyan hangja van, hogy mindent gondolnál, csak azt nem. A romániai csodálatos utakon volt időm megfigyelni...
BadBoy2008-01-08 17:22:19 // 4413
Még egy kérdés a ciripelés témához.

Nekünk a jobb oldali ködlámpa környékéről hallani tücsökciripelést. Egy másik 159-es tulajjal volt szerencsém beszélni, és ő elsőként erre kérdezett rá, hogy hallani e. Nem tudjátok mi lehet? Valakinek hasonló hang?
András bácsi2008-01-08 13:58:25 // 4412
Az az érdekes, hogy a szervó szíját automata feszítő feszíti. Mondjuk nem ástam bele magam még, és kedvem sincs ebben az időben foglalkozni vele. De bosszantóak ezek a hibák egy új vagy újszerű autónál. Tegnap elkezdte a nyekergést a bal első ajtókárpit. A 166 messze jobb minőségű autó volt, mint ez.
tj2008-01-08 13:39:37 // 4411
Nekem garázsból csinálja...És már 8-9 fok alatt...Az okosok azt mondták, hogy csak megfeszítik a szervó szíjjat és akkor elmúlik.Úgy legyen.Tegnap tolatórandar halt be, ma pedig a tükör behajtás a jobb oldalon....
András bácsi2008-01-08 07:44:14 // 4410
Akkor megnyugodtam. Garázsból nem csinálja, csak tartós mínuszoknál. Biztos szíj, és semmi sem segít neki, fújtam már mindennel. Rohadt idegesítő.
tj2008-01-08 00:28:14 // 4409
Nekem is nyikorog. Valószínűleg a szervó csinálja. Majd a héten kiderül, mert már megint vihetem a szervízbe.A tolatóradarom kipurcant...
Corn2008-01-07 09:20:15 // 4407
Szia,
nekem nem néhány másodpercig, hanem nagyon (-15Celsius környéke) 1-2 percig is nyekereg, sípol valamelyik szíj, eleinte hangosan. Aztán elhalkul és elhallgat.
És remélem, hogy tényleg szíj...
Csöri2008-01-04 11:57:08 // 4406
147
András bácsi2008-01-04 11:29:13 // 4405
Nektek is nyekereg ilyen hidegben indulás után néhány másodpercig valamelyik szíj?
LeZso2008-01-01 23:11:25 // 4404
Olvastam korábban, hogy van valamilyen megoldás a még egyáltalán nem szétrongyolódott, de merev és ezért "nyekergő" ablaktörlő gumi gyógyítására. Emlékszik Valaki? Vagy én rosszul? Kösz
Alfati2007-12-30 23:00:36 // 4403
Ha megy a lámpára is akkor 8 lukon dől a lé, ha nem megy akkor csak kettőn! Nem mondta senki hogy jobb így! Nappal lehet hogy nem akarja mindig (tudom csak 2 másodpercre) mosni a lámpát is!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak