Fórum >> Típusok >> 159

Corn2009-07-17 15:56:12 // 5464
Megvan a 11. (igen, tizenegyedik) pecsétem a szervizkönyvemben. 26 hónap, 41.000 km alatt nem rossz teljesítmény. Valami szenzort cseréltek a koromszűrőnél, ami miatt köhögött, rángatott, olyan volt mintha kihagyott volna 1-2 henger.
SKrisz2009-07-17 15:43:08 // 5463
Akit érdekelnek a modellek, az oldalamra írjon majd pls! :) Thx!
SKrisz2009-07-17 15:41:54 // 5462
Egy kis direkt marketing, mert azt hiszem, itt van jó helyen! :)))

Van 3 darab 1:43-as 159 modellem eladó! Mindhárom vanonat új, szalonállapotú! :))) Árat nem írok, mindenki döntse el maga, mennyit érhet meg neki a dolog. Ha elfogadható az ajánlat, akkor megvan az új boldog tulajdonos! :))

Íme a 3 modell, 3 színben:

Argento:



Nero:



Rosso:



...és együtt:

BadBoy2009-07-10 11:14:30 // 5461
Nos mivel en is kipróbáltam úgy 400 km elejéig, én is gyorsan dobok egy gyors pár soros véleményt.

Hat a motornak hangja az nincs. Meg ha 4000-5000 fordulat között van akkor sem sajnos.

A karakterisztikája nekem tetszik, de miért, erre van egy egyszerű válaszom, én dízel parti vagyok, és ez a motorkarakterisztika, és ahogy leadja a teljesítményt nagyon bejön. 70KM/H-nal is berakhatom a 6. sebességi fokozatot. Nekem ez fekszik.

Hogy jó választás e, szerintem igen. En úgy nézem az egészet, hogy egy olyan ember aki megveszi a 159 TBi-t és meg nem ült Alfaban nem is fogja keresni a 6 henger hangja, és ha akar azért meglódul az autó, ha meg nagypapis tempoban akar utazni, akkor meg nyugodtan is tudja használni.

Fogyasztása nálunk kedvtől függőt. Amikor nagyon nyomtuk akkor 12L korul mozgott, ha meg spórolós üzemben használtuk, akkor 9L alatt lehetett a fogyasztást tartani.

Es amit meg el kell mondani az az, hogy az autó TI csomagos volt, es a 19-es kerekek is eleg nagyot dobnak a fogyasztáson. 130-nal autópályán tempomattal 2 emberrel 10.4L fogyasztott. Vissza úton 4-en voltunk ugyan olyan tempoban nem tudjuk miért a fogyasztás mar csak 9,4L volt :).

Még annyit hozzátennék, hogy sokak szerint a fogyasztás nem mérvadó, és hogy aki meg tud venni ilyen autót azt nem érdekli a fogyasztás. Na erre annyit mondanék, hogy ez nagy tévhit. A másik meg az, hogy nálunk már minden sarkon radar áll, mert most vett a rendőrség 300 új radart. Nagyon elgondolkodva kell hajtani.

Amikor autóztunk az autópályán, 1,5km hosszú szakaszon 3 mérőautóba akadtunk, de szerencsére én mentem elol, és azonnal kiszúrtam mindet. De mögöttünk jöttek, és próbáltak kiprovokálni minket, hogy hajtsunk el előlük. kb. 10KM-en követtek minket, amikor úgy döntöttem, hogy kiállunk a pihenőbe, hogy hagyjanak mar minket beken. Sajnos láttak, hogy elég nagy tempóban autóztunk előtte. Ěs az a véleményem, hogy ez a motor azért jó, mert ha kell van benne erő, de ha kell, akkor lehet nagypapa tempóban autózni is vele probléma nélkül, és alacsony fordulatban is leadja az erőt, ha nagyon sürgősön szükség van rá.
GEORGE2009-07-09 17:38:34 // 5460
Neked tetszik hangja?
És a moci karakterisztikája?
Bckk2009-07-06 14:57:10 // 5459
badboy mar irt egy cikket, majd ma este feltoltom. az én véleményem talán tul elfogult és pozitiv, bar a hiányosságaival egyutt el tudnám fogadni a TBi-t
GEORGE2009-07-04 20:40:33 // 5458
Hát igen, még mindig a legszebb 159 a TI csomagos 159.

Írhatnál, hogy milyen volt vezetni, milyen evvel a mocival?
Kivi lennék a te véleményedre.
Bckk2009-07-04 20:14:40 // 5457
egy csodalatos hetvege utan a TBi-rol keszult fotok

Carlos2009-07-03 17:40:25 // 5456
Más.
tud-e vki segíteni 159hez passzoló (SW, tetősín) tetőcsomagtartó + tetőbox kapcsán?
július végétől, 2 hét erejéig, csak csomagok számára.

örömmel s hálával adóznék,
Carlos
GEORGE2009-06-30 18:57:51 // 5455
159-Brera-Brera Spider 1750 TBi teszt, 2009.06.24 - 25. Olaszország Balocco Ring

Nem mindennapi körülmények közt próbálhattam ki az új 1750 TBi mocit, mindjárt 3 típusban is alkalmam nyílt, hogy "jól megkergessem" őket...

Vegyes érzelmek és kismértékű csalódás volt a két napos teszt vége....

Fura 1:
Alapjáraton meg akartam "túráztatni" a mocit de oly bágyadtan vette fel a fordulatot, hogy inkább nem "b@szogattam" tovább.

Fura 2:
Miután átlépi az 1300-as fordulatot megindul szépen, majd 5300-5400 felett rendesen lekókad ( mint a Wickey 1,9 jtd 8v-je) és ez nem vicc, nem én voltam az egyetlen aki "ledízelezte" a TBI motorkarakterisztikáját...szóval még várni kell a 7000-ig húzatható TBI benzin motorokra.

Fura 3:
A hang, illetve ami nincs neki. Még a nyitott Spiderben sem adott hangot a 1750 TBi, egy kis dörmögést azért elvártunk volna....cserében minden fordulaton diszkréten dolgozott...

Összefoglalóul, az 1,9 -2,2 JTS-től sokkal jobb a 1750 TBi motor. Sőt a JTS erőforrások meg is fognak szűnni, őket váltja a TBi.

Kíváncsian várjuk lesz-e másik TBi moci az Alfáéknál :-)
BeeGee2009-06-28 17:34:11 // 5453
A hajtási veszteségbe azért igensok minden más is beleszól.
Mire a főtengelytől eljut az erő a kerekekig, ott van a váltó, difi, féltengely. A keréken pedig más volt a /per érték. Ebből például sok erő elveszik. A Brerán /45ös a TBin /55ös volt, ami ennél a típusú padnál nagy eltérést jelent, mert sokkal nagyobb a gumikon a gyúrási hajlam a közrefogó görgők miatt, mint az utakon. Ez az ellenállás a tempóval nő, ezért egyszer csak kiegyenlítődne - mint menet közben a légellenállás például. De a két érték aránya mindig állandó, tehát összeadva a veszteséget és a keréken mért értéket, az mindig ugyanannyi lesz.
BeeGee2009-06-28 17:27:02 // 5452
Ismét köszi :)
mesa2009-06-26 19:11:44 // 5451
Plusz lóerőt és negyven newtonmétert ad ajándékba a gyár

320 helyett 341. Szerintem az csak 21 ajándék Nm !!! ;-)
Benőke2009-06-26 13:58:40 // 5450
Közben nézegettem az értékeket tovább és:
Míg a Brera 3670 -es fordulaton adja le a 205,9 Lovát ehhez tartozik az 54,8 ló hajtási veszteség.
A 159es tbi 5490 -es fordulaton adja le a 209,4 lovat és itt van ekkor 68 ló hajtási veszteség.
A 159 TBi 3670 -es fordulaton köbö 35 ló veszteséget produkál a grafikon szerint.
Valahol oda át lehet az igazság, az világos hogy fordulatszám különbség miatt van a két érték között különbség de hogy azonos fordulaton mér a 2.4 -es Breranak van nagyobb vesztesége? A tbi 5500 nál 70 ló körül a jtd nek 5400 nál 80ló a vesztesége.

Na mindegy ez csak érdekelt, egy ideig nem fenyet az a veszély hogy le tudom cserélni az autómat ilyenekre :o)
G-MANN🍀2009-06-26 12:51:42 // 5449
jó a kérdés :-)))
G-MANN🍀2009-06-26 12:50:14 // 5448
a Brera taraktornál is ugyan ezek a körülmények voltak, szintén 120kg az anyós oldalra :-))) ..... :-)))
Selmak2009-06-26 11:26:18 // 5447
A 159 még mindig elhízott kategória a GTV-d hasonlóan nagy lendtömegű motor mint a 2.4 JTD, a 1.8 TBI meg hatásfokra hegyezték ki. Kis lendtömeg, kis surlódás stb, nagy feltöltés, multi air szívórendszer.
Seriff2009-06-26 10:52:09 // 5446
Há' nem ezt írtam tízzel lejjebb? :PP

"Az az 5-6 liter különbség meg normál használatnál 2-3 lenne inkább[...]"
András bácsi2009-06-26 10:30:55 // 5445
Mondjuk városban igazad lehet, de vegyesben az az 5-6 liter szerintem csak 2-3 liter lesz.
Seriff2009-06-26 10:30:14 // 5444
Ez a konkrét mérés körülményeitől függ. Mennyire sikerül leszorítani a kocsi orrá, mennyi súlyt tesznek az első lábterekbe. A TBi-nél 120kg ment csak a jobbos lábtérbe, hogy ne emelkedjen fel az eleje, amikor egy helyben megy 180km/h-val.
A veszteség, amit mértünk nem egyezik meg az utcai közlekedésnél tapasztalhatóval, csupán a mérés során fennállt konkrét esetben pont ennyi. Nagyságrendileg persze helyes.
Benőke2009-06-26 10:19:24 // 5443
Olvastam a cikket de azt nem értem mitől nagyobb egy Benzines 159 Hajtási vesztesége mint egy Brera 2.4 Traktoré. Elvileg a hajtási lánc ua... Nem? Első kerék első kerék... Vagy hogyan van ez?...
Seriff2009-06-23 23:23:37 // 5442
Télleg, az még jobb ;)
GTPeti2009-06-23 23:22:20 // 5441
Vagy Cápabéemwé. :))
Seriff2009-06-23 23:21:41 // 5440
Bálnamerga? :D
GTPeti2009-06-23 23:21:13 // 5439
Kéne a fenének egy vizes benzines. :)))
Seriff2009-06-23 23:15:42 // 5438
Viszont szépnek szép. Még mindig :)



Mondjuk az a TBi felirat nagyon homasitás, vazze :S
Seriff2009-06-23 19:17:33 // 5437
Az lehet jobb lesz :D
Buksi2009-06-23 17:45:07 // 5436
Vágom a borsót! :-DD
Tom122009-06-23 16:14:04 // 5435
Sebaj! Majd a 2.5 TBi... ;-)))
Seriff2009-06-23 14:28:38 // 5434
Nem az enyém a legjobb, de biztos nem is a TBi. Sajnos. Lehetne jó pedig. Nem baj, hamarosan elolvassátok :)
Buksi2009-06-22 21:50:29 // 5433
Látod? Ezért nem kell kipróbálni másmilyen verdákat, mert akkor legalább biztos vagy benne, hogy a tiéd a legjobb gép a világon! :-DDDD
Mondjuk ahogy látom, te így is biztos vagy benne! :-DD
Seriff2009-06-22 21:40:43 // 5432
Személyes tapasztalatom alapján - hiába vagyok benzinhívő - a 2.4 JTDm-et választanám a TBI helyett. Utóbbi nem húz nagyon alulról, mvészet Vele nem lefulladni. Egyébként remek kis szerkezet, de a gétévém százszor jobb. A turbós MiToból visszaülve nem volt ekkora a különbség, fura...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-21 09:09:31 // 5431
egyébként biztos jó lehet ez a benyás 1.8 TBi a saját autóm 1380kg ez meg 1400, nekem 1800-tól indul meg ez meg 1400-tól....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-21 09:03:13 // 5430
nálam meg igen évi 30e-et autózom kb...nem mind1 ...ha kitekerem a belét az Mjet-nek akkor sem eszik 8,5-nél többet
GEORGE2009-06-21 08:51:54 // 5429
Igen, 36hsz-el lejebb már belinkelték :-)
gekki2009-06-20 22:00:20 // 5428
nem tom látta-e már valaki a cikket!!!???


http://www.origo.hu/auto/20090619-alfa-159-1750-tbi-menetproba.html

végre egy újabb cikk ami jókat ír hőn szeretett márkánkról :)
GEORGE2009-06-20 21:38:55 // 5427
igazad van!, bár lentebb Turbos benyást akart elforgatni 7-ig :-)
GEORGE2009-06-20 21:37:43 // 5426
Azért a 3,2 JTS-re mégis köpköd mindenki.....

Az utolsó igazi 2,5V6 3.2V6 meg már rég nem gyártódik...
Satti2009-06-20 21:37:31 // 5425
Mondjuk persze a dieselt is lehet fokozni, mint azt a minap is olvastam, ha jól emléxem, a vezess.hu-n, az ABT kihozott egy olyan Q7-et, amiben 12 hengeres, 560 lovas 1200 newtonméteres teljesítményű motor van.
Satti2009-06-20 21:34:32 // 5424
A V6-ok elég jónak mondhatóak bármilyen márkánál, ahpgy szokták is mondani, az igazi motorok a V motorok.
Szilárd2009-06-20 21:32:24 // 5423
Akkor azt is tudod,hogy még rengeteg autó fut ilyen motorral,amit bátran el lehet forgatni 7000-ig.
Talán nem kellene nagy általánosságról írni...
GEORGE2009-06-20 21:32:16 // 5422
Mondj most egy jó benyást a tegnap megjelent 1.8 TBI-in kivül!
GEORGE2009-06-20 21:30:11 // 5421
Miért irjam azt, hogy nem megy meg szarul gyorsul ha egyszer az ellenkezője az igaz?
Satti2009-06-20 21:28:28 // 5420
....eldobnám....
Satti2009-06-20 21:27:09 // 5419
Ugyan már, nem kell érzékenykedni! :-)) Olvastam már jópárszor a 2.4-es dicshimnuszokat, ezt csak úgy jött! :-))
Ültem már néhány elég izmosnak mondható autóban az évek során, nem nagyon tudok meglepődni, bár még biztos van olyan amtől elcpbnám az agyam, de az valószínűleg nem diesel.:-)
GEORGE2009-06-20 21:23:15 // 5418
:-) volt nekem is ilyen mocis Afám....
Szilárd2009-06-20 21:21:00 // 5417
Még az én TS-em is elforgatható 7-ig...
GEORGE2009-06-20 21:20:44 // 5416
Kár gunyoskodni, de gurulj egyet a 120 lovas 159-el meg a 150 lovassal, aztán utána a 2,4-el........
Satti2009-06-20 21:18:44 // 5415
Vigyázz Tommi, mert amelyik Alfában nem 5 hengeres mjtdmjethússzelepes motor van, az már nem is autó! :-))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak