Giuntini2018-07-16 17:46:09 // 110328
Gyuri, nálad 150-él pályán mennyire jön ki a fogyasztás?
_Ata_2018-07-16 14:36:16 // 110327
Szia! Nekem volt féltengelycsukló javításom, mert kb. 80km/h-nál remegést éreztem, főleg gyorsításkor, vagy nagyobb terhelésnél pl. parton felfelé. Azt szokták még mondani, hogy ha álló helyzetből indulásnál teljesen kitekered a kormányt és kattogás hallatszik, akkor is valószínűleg féltengely/csukló.
Angelo Bianco2018-07-16 11:30:11 // 110326
Sziasztok!
Volt már szó többször futómű remegésről, rázásról.
Akkor többen írtátok a féltengely csuklókat lehetséges okozónak...
Kérdésem, hogy melyik lehet a problémás, kerék vagy a váltó oldali? Vagy bármelyik...?
És ha ellenőrizzük akkor mit kellene nézni, érezni, látni?!
Volt már szó többször futómű remegésről, rázásról.
Akkor többen írtátok a féltengely csuklókat lehetséges okozónak...
Kérdésem, hogy melyik lehet a problémás, kerék vagy a váltó oldali? Vagy bármelyik...?
És ha ellenőrizzük akkor mit kellene nézni, érezni, látni?!
_Ata_2018-07-15 21:43:11 // 110325
Köszi! :) A hajszálkarcokat nekem nem igazán tüntettel el, igaz írják, hogy ha karcot akarsz eltávolítani, akkor erősen rá kell nyomni és sokáig dörzsölni. Annyira nem voltam kitartó így kézzel, legközelebb lehet arra is rámegyek. De a rongy csak úgy csúszik le róla, kíváncsi leszek mennyire lesz tartós.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-15 21:04:10 // 110324
Szép lett! Jókat olvastam róla, valószínűleg ki fogom próbálni. A hajszál karcokat eltünteti? Amíg nem feltétlen fontos, inkább ilyen védőréteggel szépítem az autót, mint hogy píroztassam. Kézzel, vagy géppel dolgoztál?
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-15 20:49:49 // 110323
Ez lassan esett le, de így van :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-15 20:17:30 // 110322
Az enyém már 150-nél is kímélő. Amúgy meg igazad van, szeretek objektív limiten belül maradni. :-D
Giuntini2018-07-15 16:34:40 // 110321
Puhány vagy Gyuri! Te mondtad, hogy a 2.4 ideális utazósebessége a 180, akkor a legkímélőbb....
yani🍀2018-07-15 15:28:31 // 110320
És a fotó természetesen, amint az a kijelző jobb alsó sarkában is látható, Németországban készült. :D
_Ata_2018-07-15 15:25:25 // 110319
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-15 14:10:01 // 110318
Laca622018-07-15 13:07:27 // 110317
Köszi !
Hiba elhárítva !
Hiba elhárítva !
Shadin2018-07-15 11:58:40 // 110316
Szerviz és olajcsere nullázást külön meg kell csinálni.
Laca622018-07-15 10:50:51 // 110315
Sziasztok !
Egy kis segítséget kérnék: Azt írja az autóm,hogy cseréljek olajat !!!
kb. 800 km-t autóztam olajcsere óta. MES-ben szervíz nullázást megcsináltam,de akkor is nyavajog. Köszi előre is !
Egy kis segítséget kérnék: Azt írja az autóm,hogy cseréljek olajat !!!
kb. 800 km-t autóztam olajcsere óta. MES-ben szervíz nullázást megcsináltam,de akkor is nyavajog. Köszi előre is !
gecsa2018-07-14 22:18:20 // 110314
Nem töltőnyomáson, hanem nyomáson. ;) de a 4 deci is belefér, csak utána már irreálisan megnövekedik a fogyasztás! :D
csAR2018-07-14 22:07:39 // 110313
Szerintem ha 1 báron tolod be,akkor 1 deci a feles.
De úgy látom már alapból ráálltál a 2 bárra.Az már 4 deci.
Úgy akartam kezdeni,hogy ülj le egyes,de inkább:berúgtál oszt ülj le...:-)
De úgy látom már alapból ráálltál a 2 bárra.Az már 4 deci.
Úgy akartam kezdeni,hogy ülj le egyes,de inkább:berúgtál oszt ülj le...:-)
gecsa2018-07-14 21:23:30 // 110312
Tehát, ha egy feles páleszt 2 báron tolok be az arcomba, akkor az olyan, mintha egy decit ittam volna? :D
Szergej2018-07-14 20:22:44 // 110311
Kiváncsiságbol megnéztem ma én is. Igaz enyém 1.9. 150km/h tempomat. 0.9 bar. /powered by Manky/
Giuntini2018-07-14 19:48:11 // 110310
Lejöttem a Balatonra, szerintem ez csak a műszer pontatlansága, 1,4 bar-nál a műszer szerint sem megy feljebb. Szépen megy, ez a turbó nyomás mérő valóban csak tájékoztató.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-14 17:58:39 // 110309
Abszolut nyomásban limitál 2500mBarnál, vagyis kb 1.5Bar túlnyomást enged gyárilag. Minden ami ennél több, az overboost, nem üzemszerű, vagy chipes az autó.
A Single Value Limiter is ennyi. A turbónyomás szabályzó táblájában 2420mBar a max érték, tehát kb 1.4Bar túlnyomást kér ki gyárilag max. Az 0.1Bar a biztonsági tartomány, ha megszaladna, ne tiltson be egyből.
A Single Value Limiter is ennyi. A turbónyomás szabályzó táblájában 2420mBar a max érték, tehát kb 1.4Bar túlnyomást kér ki gyárilag max. Az 0.1Bar a biztonsági tartomány, ha megszaladna, ne tiltson be egyből.
Macccy2018-07-14 15:41:22 // 110308
Ja vágom, zsír! Rosszul kérdeztem mert a levegőmennyiséget belekevertem a nyomásba :)
De amúgy mennyi maxot enged a 2.4-nél? +1.8Bar ?
De amúgy mennyi maxot enged a 2.4-nél? +1.8Bar ?
Giuntini2018-07-14 11:02:46 // 110307
Ez így igaz! Gyuri ezt nagyon vágja...
esvé2018-07-14 09:04:01 // 110306
mega-giga-like ezért a magyarázatért, ui a műszaki agyam elég fejletlen....de ezzel krisztálytisztán érthető volt :D
Giuntini2018-07-13 22:04:11 // 110305
Viszont azt vettem észre, hogy mindkét kipufogóvég szinte benzinesen szürkére van kiégve. Ilyen még sohasem volt. Igaz mióta elhoztam Csöritől csak prémium gázolajat tankoltam bele. Városi hasnálat semmi, csak autópálya meg országút (Alfa City után körbementem Keszthely felé). Autópályán meg a sebesség min 150-160. Azt érzem most hogy irdatlanul megy a vas. Mikor elhoztam Csöritől éreztem, hogy alacsony fordulaton kevésbé megy. Most meg hozzáérek a gázpedálhoz, és megindul mint az állat. Az új hengerfejben a szelepeknek és egyebeknek lehet hogy kellett egy kis km. Most úgy megyek vele, amire ezt a gépet kitalálták. Kevés indítás, hosszabb távok. Azt látom, hogy valahogy iszonyú könnyedén megy az autó.
Giuntini2018-07-13 21:30:15 // 110304
Nem dehogyis, csak úgy tűnik licsit magasybb a turbónyomás. De nekem közép fordulaton mindig jobban töltött. Tudom, hogy a műszer után nemigen lehet menni. Pont azt mutatja, hogy jó a turbó.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 21:20:33 // 110303
Dehogy.. Csak 150-nél, 6-osban (2500-as fordulat környéke) sok, mert program szerint csak 1 Bar körül kellene ott lennie.
Szó sincs kevesebb levegőről. Erős egyszeeűsítéssel az 1900ccm motor 1900ccm ccm levegőt szív be 2 fordulat alatt. Ez légköri nyomás. Ha erre rátol a turbó még egyszer ennyit (3800ccm) , az 1 Bar túlnyomás.
A 2.4-nél akkor lesz 1 Bar túlnyomás, ha a turbó 4800ccm levegőt préselt be összesen.
Szóval 2.4-nél többet kell, hogy szállítson a turbó ugyanakkora túlnyomáshoz.
Bics, kicsit favágó magyarázat, de remélem a lényeg érthető.
Szó sincs kevesebb levegőről. Erős egyszeeűsítéssel az 1900ccm motor 1900ccm ccm levegőt szív be 2 fordulat alatt. Ez légköri nyomás. Ha erre rátol a turbó még egyszer ennyit (3800ccm) , az 1 Bar túlnyomás.
A 2.4-nél akkor lesz 1 Bar túlnyomás, ha a turbó 4800ccm levegőt préselt be összesen.
Szóval 2.4-nél többet kell, hogy szállítson a turbó ugyanakkora túlnyomáshoz.
Bics, kicsit favágó magyarázat, de remélem a lényeg érthető.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 21:09:19 // 110302
Nekem kb azt mutatja amit kell. Nem hajszál pontos, nyilván. A max most úgy rémlik, hogy elment 1.6-ig, de majd megnézem.
Smith2018-07-13 21:07:52 // 110301
Emil, most, hogy lehegesztetted a motorháztetőt, most meg a műszereket figyeled árgus szemekkel???? :D
'''''2018-07-13 20:39:12 // 110300
Nálam a nagyobb turbóval ami jóval többet töltött mint 2bar,azzal sem mutatott az óra 1.5-nél többet.Szerintem csak tájékoztató jellegű a műszer. :-)
Gregory2018-07-13 20:17:46 // 110299
?? mármint mi nem azt jelenti?:D
gecsa2018-07-13 20:14:53 // 110298
Nem azt jelenti.
Gregory2018-07-13 20:00:07 // 110297
2barnál tilt? a nagyobb nyomás nem azt jelenti h nagyobb légtömeget is tud szállitani. valszeg a 2.4esen nagyobb csiga van az lehet 1baron tud annyit mint az 1.9es csigája 1.4en mondjuk.
kisityu2018-07-13 18:57:11 // 110296
A nyomás függ a turbó utáni legszűkebb keresztmetszettől is. Ha az 1.9-nél ez kissebb akkor lehetséges,hogy nagyobb nyomáshoz kevesebb átáramló levegő mennyiség tartozik. Szerintem.
Macccy2018-07-13 17:19:43 // 110295
Nem biztos, hogy jól értem: a 2.4 az 1,4 Barnál már túlnyomásos? Nekem az 1.9 az 2 Barnál tilt le, sajnos előfordul, hogy túltolja valamiért. Akkor az 1.9 több levegővel melózik mint a 2.4 ?
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 14:55:06 // 110294
Lehet a műszer lesz a hunyó. Egy felújított turbónak is a turbó tábla szerint kell dogozni. Attól, hogy felújított, nem kéne nagyobb nyomásnak lenni. Pontosan annyinak kell lenni, amennyit a program előír. A műszered szerint viszont nem így van.
A hengerfej sem okozhatja, annak nem extrája, hanem funkciója a tökéletes zárás :-) És ha jobbak is a nyomás viszonyok,a turbó köteles nyitni a geometriát és visszavenni, ha elérte a kért nyomást. Kikapcsolt egr mellett nálam hajlamos volt overboostolni, de ez is 1.2Bar túlnyomást jelentett, nem 1.4-et.
A hengerfej sem okozhatja, annak nem extrája, hanem funkciója a tökéletes zárás :-) És ha jobbak is a nyomás viszonyok,a turbó köteles nyitni a geometriát és visszavenni, ha elérte a kért nyomást. Kikapcsolt egr mellett nálam hajlamos volt overboostolni, de ez is 1.2Bar túlnyomást jelentett, nem 1.4-et.
Liquid2018-07-13 14:53:35 // 110293
A műszer csak arra jó hogy lássuk van nyomás :)
Nálam se megy ki 1.6-ig pedig a MES szerint 1.8-at tol.
Nálam se megy ki 1.6-ig pedig a MES szerint 1.8-at tol.
Giuntini2018-07-13 14:31:45 // 110292
Mióta fel lett újítva a turbó, magasabb a turbónyomás. Az természetes. Én nagyon úgy látom, hogy a műszer csal. A hengerfej hogy tökéletesen zár, nem csinálhat ilyet?
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 13:52:54 // 110291
A geo táblád jó, ott nem lehet baj.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 13:50:41 // 110290
Most figyeltem fel a számra..1.4? Az nagyon sok. A programodba belenéztem, és eltér az egész turbo map-od az én gyárimtól. Viszont nem ennyire. Nálam 1 Bar körül mutat, nálad egy tizeddel nagyobb nyomás van a táblában, tehát 1.1 körül kéne mutatnia. Szóval lehet rossz az a műszer.
Mivel az egr-ed is ON, az sem okozhat overboostot (az szokott).
Az eltérést nem feltétlen fognám a chiptuningra, lehet ez egy ilyen program verzió, jó lenne látni a gyárit. Nem fogyaszt kicsit túl sokat így?
Az hogy gázra kicsit lemegy, aztán fel a nyomás, annak valószínű úgy kell lenni, nálam is ilyen.
Mivel az egr-ed is ON, az sem okozhat overboostot (az szokott).
Az eltérést nem feltétlen fognám a chiptuningra, lehet ez egy ilyen program verzió, jó lenne látni a gyárit. Nem fogyaszt kicsit túl sokat így?
Az hogy gázra kicsit lemegy, aztán fel a nyomás, annak valószínű úgy kell lenni, nálam is ilyen.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 12:23:26 // 110289
Két nap csepptöltőn és elmúlt. Vagy megtalálta amit keresett, vagy tényleg pár hét alatt az akksi kicsit elengedte magát.
emGéza2018-07-12 23:09:08 // 110288
Te jó ég ! Majd elfelejtettem ! Ma beléptem a 200_as klubba ! 🙂
Nem volt olcsó a tagság , mert köztudott , hogy az 59 futóműve pont eddig bírja és az első fék is végelgyengülésbe szenvedett , meg a féltengelygumi is hányta ki a zsírt maga alól , ja én meg kirántottam és lehetett lapátolni a váltóolajat a betonról . Röviden ennyi . Ja ! És nem éri meg kicserélni a féltengelycsapágyat 8600-é mert észre se lehet venni a különbséget .
Nem volt olcsó a tagság , mert köztudott , hogy az 59 futóműve pont eddig bírja és az első fék is végelgyengülésbe szenvedett , meg a féltengelygumi is hányta ki a zsírt maga alól , ja én meg kirántottam és lehetett lapátolni a váltóolajat a betonról . Röviden ennyi . Ja ! És nem éri meg kicserélni a féltengelycsapágyat 8600-é mert észre se lehet venni a különbséget .
Giuntini2018-07-12 22:33:42 // 110287
Most azt nézem a turbónyomásmérőn, hogy 150-es tempónál tempomattal fenn van a mutató 1.4-en, aztán ha jobban megnyomja a gázt egy kicsit visszaesik és újból kúszik fel. Normálisan, lineárisan gyorsul. Ez a geometria változása miatt van? Most mintha ez jobban észrevehető lenne. Mondjuk azt nem csinálta eddig, hogy ráadom a gyújtást, és az első osztáson van. Indítok, és akkor esik le 0-ra.
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-12 12:25:58 // 110286
Elgondolkodtam rajta, hogy azért úgy még a mostaninál is viccesebb lenne vele közlekedni :)))) Persze nekem elég lenne a gyári kraft :))))
Áhh, majd jól kirak minket a moderátor offolásért :D
Áhh, majd jól kirak minket a moderátor offolásért :D
Gregory2018-07-12 11:36:22 // 110285
Van itthon már ilyen projekt nem is egy. Ecu, köteg váltó feltengelyek és a motor kB ennyi. A tartó bakok a fiatnal sohc motorcsalad miatt egyeznek nem nagy faragás egyébként. De ne trollkodjuk itt szét a 159 fórumot.😀
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-12 09:53:01 // 110284
Ez elsősorban attól függ, hogy mekkora meló beletenni a Cabrioba :)))))))))))))
Gregory2018-07-12 09:22:40 // 110283
😀 Nem eladó, semmi 5000km van benne. Ha a másik motort meguntam visszaalakitom gyarira megint. De ha érdekel motor valszeg tudok.
Giuntini2018-07-11 23:25:09 // 110282
Alfa City-re odafelé kompoztam, visszafelé viszont autózni akartam. Keszthely elkerülőn a 40-es kanyart 80-al veszem kényelmesen. Eszméletlen!!!
emGéza2018-07-11 22:26:34 // 110281
Ma vettem 2 db féktárcsát és ehhez 2 db betétet is , ami 2 pár . Így lett egy plusz pár .
Na ezt hívják előre látásnak ! :-D
Na ezt hívják előre látásnak ! :-D
gecsa2018-07-11 21:48:26 // 110280
Bízz a gumiban, van mindig tovább. ;)
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 21:42:15 // 110279
A régi motornak mi baja? Nem eladó? :DDD