Fórum >> Típusok >> 159

berobbantam2018-11-08 06:12:26 // 112751
Tavasszal nekem is fülembe tetted a bogarat,mert a nyárim cserés volt.Kb 10 gumist kérdeztem meg.A konklúzió egyértelműen az lett,hogy városi autóra kis futásteljesítmény mellé jó,de aki sokat megy az bizony cserélgessen.
droberto2018-11-08 06:05:06 // 112750
CWC TS 8...
droberto2018-11-08 06:04:17 // 112749
A CVC TS 8.. generáció zseniális. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-07 22:35:20 // 112748
Nekem az van, egy árban volt egy téli vagy nyári garnitúrával. egyelőre 2 szezon után még tökéletes. A nyári viselkedése kifejezetten tetszik, nagyon jó az oldaltartása. A 146-okon vagy 7 garnitúra gumit használtam, sosem gagyikat. Nyárigumiként a jobbak közé tenném, bőven a Michelin EnergySaver és valamivel a Bridgestone ER300 elé, a Vredestein Sportrac mögé.
Téliként nehezebb megítélni. A Conti WinterContact ts800 az mindent vitt, nagyon jó gumi volt és nem veszítette a teljesítményét. Aztán volt Vredestein SnowTrac, egy árnyalattal gyengébb a Continál, és egy árnyalattal jobb, mint a Quatrac. Nincs óriási különbség. Mentem velük hóban, jégen, vizen, mindenhol. Jégen a legnagyobb a különbség. A Conti az kész hogy mit művelt jégen. Nem vettem észre hogy jeges az út, annyira fogta. Kiszálltam és hanyatt vágódtam. Ezt sem a SnowTrac, Sem A Quatrac nem tudja. Viszont a Quatrac se dobja el magát, bele kézifékezve sem pörgött el a p.. ba, oldaltartásban egész jó.
Na ennyi, hátha segítettem :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-07 22:14:20 // 112746
Mind a négy kerékre, értem :-DDD
Liquid2018-11-07 22:12:15 // 112745
Pandára én is be fogom próbálni, ha legközelebb le kell dobnom valamelyik garnitúrát
yani🍀2018-11-07 22:10:19 // 112744
Az Ypsilonra én is azt vettem. Eddig teljesen rendben van. :-)
RomeoOne2018-11-07 22:09:51 // 112743
Vagy ha már a felsőbb polcról akar válogatni, akkor Vredestein Quatrac 5
Zolibácsi2018-11-07 22:03:20 // 112742
Most vettem... Nem mit
Zolibácsi2018-11-07 22:02:19 // 112741
Vegyél nexen n'blue 4 season. Fele annyi és ugyan azt tudja. Én mit vettem a Puntóra. Eddig minden rendben.
Piritu2018-11-07 21:50:35 // 112740
ezt hogy csináltad? Iszol rendesen? :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-07 21:47:50 // 112739
A másod autón eljátszott a gondolattal de rohad drága a crossclimate, az árából kijött a téli és nyárigumi ára :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-07 21:47:45 // 112738
A másod autón eljátszott a gondolattal de rohad drága a crossclimate, az árából kijött a téli és nyárigumi ára :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-07 21:47:38 // 112737
A másod autón eljátszott a gondolattal de rohad drága a crossclimate, az árából kijött a téli és nyárigumi ára :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-07 21:47:10 // 112736
A másod autón eljátszott a gondolattal de rohad drága a crossclimate, az árából kijött a téli és nyárigumi ára :))))
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-07 20:54:33 // 112735
QV-ra én se tennék 4 évszakost :-) Viszont pont most van fenn az újpesti srác hirdetései között egy svájciGiulietta QV CrossClimate gumikkal. Vagy pont ezért.. A hóban ropira tört, és most kicsinosítva eladó :-D
Egyébként szerintem túl van ez a téma tolva itthon :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-07 19:52:42 // 112734
hiába alacsonyak a sebesség határok a legtöbb baleset kis sebességnél történik télen pl a nem tud megállni, kanyarodni, elindulni....
Giuntini2018-11-07 17:59:42 // 112733
Az USA-ban nem cserélgetnek. 4 évszakosat használnak, bár ott alacsonyak a sebességhatárok. Barátnőmnek Merga E400 kupéja van, vadiúj, Chicago mellett él, és ott aztán brurális tél van, de nem cserélgetnek. All Season gumikat használnak minden autóra szinte. Kivéve AMG Mercedest, meg gondolom a mi QV-nkat, mert ezekre nem létezik 4 évszakos.
RomeoOne2018-11-07 13:53:32 // 112732
Jaja, ahogy nálam is. Akkor egyezik a tapasztalat :)
yani🍀2018-11-07 13:29:37 // 112731
A fék volt szívás, mert a pedál fémből van. A többi mondhatni gyerekjáték volt.
RomeoOne2018-11-07 13:22:04 // 112730
Szép!
Mennyire volt macerás a felszerelése? Mi anno droberto-val azért izzadtunk vele egy kicsit
yani🍀2018-11-07 13:03:51 // 112729
Kapott ma kicsike egy rozsdamentes pedálszettet.
Jól áll neki.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-06 14:43:40 // 112728
Lehet, de már nem vagyok erről sem meggyőződve. Sokkal jobban határon csapatom néha a szaladgálóst, mint a monstrumot :-) De már erről is le kéne szokni, mert minek :-D És tavaly óta tudom, hogy jó az a vdc, meg egész jó hóban a nagy dög, de érezni továbbra sem lehet, hogy mit csinál, szóval ha téli móka kell, kézifékkel, gáz rugdosással, akkor én a TD-t választom :-D Téli játékban már a 146 jtd-met is legyőzte a kertitraktor. Ha biztonság kell, akkor meg óvatos tudok lenni 240 lóval is :-) Vagy majd veszek gyengébb autót. De még nem tudom. Van télim most is rá, nyilván fel is tetetem majd.. valamikor.
RomeoOne2018-11-06 14:29:33 // 112727
Ha havazásba van esélyed beleszaladni, akkor sztem téligumi kell :)
4 évszakos nem ilyen autókra való, hanem kis, városban szaladgálósokra. Én nyáron maximális teljesítményt akarok, nem a 4 évszakos kompromisszumát. Ez nekem megéri a cserélgetést, még ha télre elég is lenne egy négy évszakos. Ha már cserélgetek, akkor télire cserélek.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-06 14:20:59 // 112726
Na ja, de már nem ebből áll ki a tél. Ugyanannyi eséllyel szaladsz bele egy havazásba lassan áprilisban nyári gumin, mint a tél közepén :-) Én is gondolkozok, hogy tényleg passzolom a cserélgetést, mert minden ősszel lehetne oda-vissza cserélgetni kétszer, aztán a nyárit fenn hagyni, márciusban vissza télire, aztán mehet fel az ultralágy :-DD
Legjobb téli autós élményem amúgy is 4 évszakos gumikkal született a Bakonyban vagy 15 éve, méter hóban. Azóta se láttam normális mennyiségű havat az utakon.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-06 13:52:19 // 112725
itt semmi komoly nem volt csak eső, márciusban esett 1 hétig, szóval 1,5 hét volt a tél :DDD
RomeoOne2018-11-06 13:49:55 // 112724
Tavalyi télen sem lehetett volna kihagyni a téli gumit. Emlékszem januárban egyik vasárnap reggel mennem kellett pestre. Hajnalban lehullott a hó, mikor indultam még a pálya se volt letakarítva, állt rajta a hó. Úgy mentem pestig 120-al, hogy végig világított a menetstabilizátor :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-06 13:44:53 // 112723
akkor hirtelen kicserélik :))) Van nekik csak a tavalyi és előtti télből indulnak ki, persze nem biztos, hogy ez is olyan lesz de van rá esély :DDD
RomeoOne2018-11-06 13:38:21 // 112722
Aztán ha december közepétől február végéig csapadékos idő lesz 0 fok alatti hőmérséklettel, akkor max buszoznak? :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-06 13:33:36 // 112721
20-ig 12 fok ... ráér, talán december vagy március eleje :DDD egyébként rengeteg ismerősöm egyáltalán nem fogja felrakni a télit...
RomeoOne2018-11-06 13:20:24 // 112720
Nem hát, minek nyírjam a gumikat autópályán meleg száraz, időben? Fokozná a degradációs folyamatokat az abroncson, aztán télen sem tudná hozni a megfelelő teljesítményét. Meg nekem nem BP-en kell mennem gumishoz, nincs három hetes várólista főszezonban sem, így nem szempont.
Zolibácsi2018-11-06 13:02:42 // 112719
Nem lenyeg: Fél offos Puntóra kerestem nexen 4 évszakosat 195/50 r15 de le rabolták a boltokat és csak 20 ezerért találtam darabját. Aztán Lurdy gumisnal volt egy garnitúra 13500 darabja.
Lényeg: senki nem volt a gumisnal, azt mondja a srác hogy amíg jó idő van senki nem cserél gumit.
RomeoOne2018-11-06 12:03:28 // 112718
Szeretném már az újrafújt, felújított felnijeimet megnézni a kocsin, de ilyen nyári időre nem teszek fel téli gumit... Nem is látszik a vége :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-06 08:30:08 // 112717
Ha álló autónál nem veszi az 1-est, húzd 2-esbe, onnan vissza 1-be. 99%-ban bejön, az okot cartárs alaposan leírta :-)
mmmcsongor2018-11-05 23:14:03 // 112716
Szia,
kösz a nyugtató szavakat, már már kezdtem megijedni.
Ma próbáltam pontosabb diagnosztikát kapni, és kiderült, hogy pontosan az történik,amit leírtál:
Csak akkor jelentkezik a probléma ha a kuplung lenyomása után azonnal tolnám be sebességbe, akkor egyszerűen megakad.
Viszont, ha a kuplung benyomása után várok 2 másodpercet, akkor gyönyörűen vált.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-05 21:32:56 // 112715
emlékeim szerint 6500 de majd meglesem
hegyipeter912018-11-05 21:13:23 // 112714
Szia!
Ez normális jelenség, minden szinkronváltós autónál, amiben már van pár százezer km és kicsit kopottabbak a szinkronok. Nekem váltóolaj csere után volt gyakoribb, illetve hideg időben, hideg váltónál. Ekkor a váltóolaj viszkozitása nagyobb és a szinkronok kevésbé hatékonyan fékezik a forgó fogaskerekeket, mert kisebb a súrlódás a szinkronkúpok között. Továbbá az 1 és R fokozatok azért problémásak, mert azokat álló autónál kapcsolod. Ha áll a kocsi, akkor a váltó előtét tengelyei sem forognak, sőt ha motorindítás után kinyomott kuplunggal azonnal raknád a fokozatot, akkor még a nyeles és a futó fogaskerekek sem forognak váltóban, így pedig egyáltalán nem tud helyezkedni a kapcsológyűrű belső fogazata a kapcsolótárcsa külső fogazatára. Ha éppen úgy állnak, hogy tudnak kapcsolódni akkor gond nélkül beveszi, ha pedig nem akkor akad. Ha ilyet tapasztalsz, javaslom hogy üresben egy pillanatra engedd fel a kuplungot hogy a fogaskereket megforgassa a váltóban a motor, majd gyorsan kuplung és újra próbáld betenni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-05 17:43:59 // 112713
Ezt tudtuk eddig is, nincs azzal baj. :-)
Lassan alapjáraton sem tudod fülre megkülönböztetni, hogy
benzin, vagy dízel csattogás. Amelyiknek kormosabb a kipuf
vége, az a benzines :-DD
gecsa2018-11-05 17:06:06 // 112712
Ezek a papás benzinesek is teljesen eldízelesednek! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-05 16:31:22 // 112711
Áhh.. modern turbós motor. 6000-re saccolnám ami egészségesen kijön belőle, de nem lehetetlen hogy a gyári rev limiter még ez alatt van.
RomeoOne2018-11-05 16:09:43 // 112710
Meddig forog a motor? Asszem 7ezerig van skálázva. Elforog addig?
gecsa2018-11-05 16:06:38 // 112709
És ott pörgeted tovább 5500on! :D
mmmcsongor2018-11-05 14:22:37 // 112708
Sziaszto Cartársak,
váltó problémával fordulok hozzátok. 1,9 150 lovas JTDM-m van, amiben a hírhedt M32-es váltó van, már nagyon búgott 5-ben és 6-ban ezért elhatároztam, hogy rendbe kell tenni.
Találtam is egy "szakit", azt mondta csinált már ilyet. Szét is szedte, ki is cserélte a csapágyakat (már nagyon rotty állapotban volt) és sajnos a hatodik fogaskerekét és párját is cserélni kellett, mert letört belőle néhány fog.
Az autó megy, 5-ben és 6-ban is gyönyörűen szól, nem is mozog a váltókar motorféknél sem, sőt jobban is megy az autó érzésre.
Viszont az a problémám nem oldódott meg, hogy néha NAGYON nehezen tudom 1-be és R-be tenni. Amikor meg jó, akkor olyan mint forró kés a vajon.
Azzal már próbálkoztam, hogy befújtam a váltóbowdent láncspray-el (saját felelősségre). Mintha ritkábban fordulna elő most a nehéz váltás, de még mindig előjön.
A szaki persze az mondja, hogy majd jó lesz, hogyha 'összekopnak'...
Van-e valakinek valamilyen tapasztalata, javaslata? kösz előre is
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-05 13:53:20 // 112707
de szoktam használni, arra hogy ha előzök ne pörgesse még utána is 5500-on a fordulatot felkapcsolok 8-ig :DDDD
amúgy nem használom, teljesen felesleges... rohadt gyors váltó
antonov2018-11-05 13:48:00 // 112706
Mármint TRW JTC1302 / JTC1303.
antonov2018-11-05 13:40:40 // 112705
Ismét dilemmában vagyok. Felső lengőkarokat kell cserélnem. Ami benne van (51754535, 51754545) nem szerepel az eperben, vázszám alapján pedig ezeket írja: 50707480, 50707481. Azt is látom, hogy kinézetre kétféle lengőkar van, és kónusz emelkedésre is. Nem látok összefüggést a kinézet és a kónusz emelkedés között az alkatrészes oldalak alapján, de az is lehet hogy csak slendriánul van feltöltve a kép hozzá. Szóval 2007-es 2. havi 159-hez milyen kónusz emelkedésű lengőkar kell? Én ezeket néztem: JTC1302 / JTC1303.

Köszönöm előre is!
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-05 12:03:11 // 112704
A sportfokozatot egyszer próbáltam Csobánka után (ez asztenderd szerpentinem :-)). Jó volt, de kézi módban ég és föld. Engem végig zavart, hogy sportban mindenképp elforgatja 4e fölé értelmetlenül és hajszállal csak, de rosszkor vált. Ezen kár is vitázni egyébként, Stelviohoz meg pláne kár hasonlítani. Nem próbáltam, de biztosra veszem, hogy eleve másvilág az az automata, mint az Aisin.
Sajnálom, nekem nagyon kevés amit D-ben magától összehoz, nyúlkálni a bothoz nem fogok, mert az inkább érződik kézi váltó pótléknak, mint élvezetes megoldásnak. Amikor beszippant egy kanyargós út, olyankor nekem kell, hogy meglegyen a tánc, a ritmus.Ha ebbe bármi belezavar, akkor baszhassuk :-) Onnantól nem OLYAN. Egyébként a váltófüles dolog is addig igazi, amíg nem kell nagyot átfogni a kormányon. Addig van tényleg ott a fül, ahol kell :-) A Giulia nagy lapát fülei valószínűleg ezért születtek, az ott van mindig :-D
És fenntartom, D-ben old a lock-up többször is, én azt ki nem állhatom (ilyenkor). Máskor jól jön, mert nincs miatta turbólyuk. A motor hangja is más, majd figyeld meg. Eszméletlen szép hangon motorfékez 2-esben zárt lock-up mellett. Ilyet D-ben nem csinál.
Én sokáig kerestem, hogy hogy lehet ezzel jót autózni, mert ebben nekem hiányérzet volt (és kicsit van). Egyszer kipróbáltam kéziben fülekről, elsőre még kicsit bénán, de azóta ha kanyargós utat látok, már csapom is át M-be, rászorítok a kormányra és vigyorgok :-D És várom azt a szép vinnyogását amikor visszagangolom kanyar előtt, azokat az alig észrevehető kis rezdüléseket ahogy dobja a következő fokozatot. Ááá kell. hidd el, baromi jó :-) Csak egy módválasztó elektronika és egy kormány kell, fel lehet tenni a Tiedre is :-DDD
Giuntini2018-11-05 10:19:49 // 112703
Tudom, hiszen már vezettem váltófüles autót. Az egy Ferrari volt😊. De a 2,4 viselkedéséhez nem érzem ennek egetverő szükségességét. Erhard sem igazán használja a Stelvióban, inkább rábízza magát az automatára.
Tavaly direkt felmentem élvezkedni Dobogókőre. Élveztem amit Sport fokozatban művelt. Igaz felpörgeti, de brutal kemenyen vált, és akkor kijön belőle a teljesítmény.
Valahpgy én már nem érzem szükségességét a kézi váltónak.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-04 22:05:27 // 112702
Valtókarral már nagyon nem olyan :-) El kell engedni a kormányt, matatni ott lent.
Az, hogy ráfogsz a kormányra és ott van az ujjaid alatt a két kis kapcsoló, az nagyon más élmény. Eleinte sportban mentem, de bután túl forgatja. Egr off előtt előzéshez is sport gomboztam, mert kisebb volt a lag. Már nem kell szerencsére :-) Az az egy hiányzik, hogy D-ben is bele tudjak nyúlni a váltásba a fülekkel. Akkor egyáltalán nem kéne a módválasztót piszkálni. És ha azok a fülek fémből lennének.. de majd lesz még olyanom is egyszer :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak