Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2018-12-11 18:15:04 // 113552
Most hogy ki van kapcsolva a párásodás érzékelő, azt vettem észre, hogy mire feltűnik, hogy megjelenik a pára az ablakon és lereagálom, addigra az automata bizonyára már rég kapcsolta volna :-)

Az ablaktörlő meg mintha hallotta volna h anyáztam rá, ma valami extra baromságokat tudott produkálni :-( Legalacsonyabb auto fokozatban szinte álló v. lassan haladó helyzetben pár csepp esőtől folyamatosan törölt megszakítás nélkül, mintha felhőszakadás volna, majd haladósabb szakaszon súlyos percek után állt be kb. használhatóra.
Piritu - 1.000.0002018-12-11 17:30:05 // 113551
(A fagyással amúgy arra gondoltam hogy nincs az az élőlény ami tartósan 4-5 fokot kibír erős huzatban úgy hogy utána meg a napon álló kocsiban 40-60 fokot kell elviselnie. Bár ettől még lehet ilyen.)
Csabi2018-12-11 10:36:54 // 113550
Teljesen mindegy mennyit megy, a lényeg, h amikor nem megy marad e rajta víz, nedvesség vagy sem. Ha marad akkor elindul a gombásodás, ami nyáron 25+ fokban jelentős, főleg akkor büdös, ilyenkor kevésbé, vagy semmennyire. (Ha folyton megy akkor megint az van amit már írtam, nem érzed mert a kondenzvíz "betakarja")
A "kifagy onnan minden" nem tudom miből következik, ha egyszer sehol nem fagy a klíma rendszerében :)
Mindenki saját döntése, hogy tisztítja e a klímát, vagy sem. Az biztos, hogy mindegyik gombásodik, ezt tény, nem érdemes vitatni. A spórák pedig végzik a dolgukat, valaki csak érzékeny rá, valaki beteg lesz, és a többség vígan szippantja :)
Piritu - 1.000.0002018-12-10 23:45:15 // 113549
"nem vagyunk betegek" - de mert szarolaszt hajtunk :-DD
Piritu - 1.000.0002018-12-10 23:43:55 // 113548
Nem büdös és még a gombára allergiás embert se bántja...
Akkor sincs szaga ha kikapcsolom, sőt - mint ma - ha eleve az alacsony kinti hőmérséklet miatt el se indul akkor se. Ellenben ha megy egy több órás út során simán kifagy onnan minden. Nincs túlélő :-)
Egyszerűen nem kell foglalkozni vele. Persze ha csak valaki rövid ideig használja az ember akkor bármi lehet.
A 159-nek egyszer volt szaga. Aztán az 1000 km-es német út után már nem volt.
97-óta van klímás autóm, sose tisztítottam...
Tovább lépek a céges autókat se tisztogatta senki az elmúlt évek során, igaz azok is napi 50-100 km-t mennek...
Liquid2018-12-10 23:24:42 // 113547
Biztosan így van, értem a dolog "fizikáját", de a tapasztalatom az hogy tényleg nincs szaga. nem vagyunk betegek, ésatöbbi.
Évente 1x tisztítom bombával, párévente ózonnal, mikor amúgy is ellenőriztetem a rendszert. Ezenkívül kap pollenszűrőt szintén évente legalább egyszer.
Amit lehet megteszek érte, hogy jó legyen, de a tököm se figyel arra, hogy most már mindjárt megállok, melegítsem fel kicsit gyorsan az autót. Amúgy most már dereng hogy 1-2x megtettem még pályafutásom elején, és mikor kikapcsoltam hogy szárítsam, akkor tényleg volt hűtőszaga. Ezért inkább nem szórakoztam vele.
Csabi2018-12-10 23:10:05 // 113546
Minden klíma büdös egy idő után, csak te nem érzed, mert mindig megy. (a kondenz víz miatt kialakul egy filmréteg ami elzárja a szagokat.)
Ezért megtévesztő is, mert azt engedi gondolni, hogy az "enyém nem büdös, minden rendben" . Pedig pont az ellenkezője, aki a motorral együtt állítja le a kompresszort, annak mindig ott marad a kondenzvíz a hőcserélőn= gombásodás. Aki kikapcsolja előtte a kompresszort, kiszárítani, ott jobb a helyzet.
/otthoni klímák egy részénél már gondoltak erre, hiába kapcsolod ki, x percig még megy a ventilátor, hogy kiszáradjon a hőcserélő és a venti lapátja/
Liquid2018-12-10 22:50:42 // 113545
na ez így tényleg kemény lehet
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 21:33:35 // 113543
Eszemben sincs, Kínába viszont muszáj mennem. Dubajban legalább gondolom tisztítják. Kínában a vonatok egész jók, de az autókat durván túlhűtik, az irodákban megfagysz. Nyaron, 30++ fokhoz is rétegesen kell felöltözni.. És váltott sokk, mert van ahol semmi nincs, csak a fülledt párás 40 fok, ott meg persze sok a ruházat, a következő klíma sokkot izzadtan kapod. Pusztító :-)
Piritu - 1.000.0002018-12-10 21:24:45 // 113542
Akkor ne menj Dubaiba, ott minden 16 fokra van lehűtve, még a buszmegálló is :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 21:20:15 // 113541
Az utóbbira kínosan ügyeltem mindig is, így használom. Szerintem csak simán az vam, hogy amikor 8-10 napig 100% dózisban kapom az arcomba a mindenféle tisztítatlan klímákból, az teljesen hazavág. Hetekig krákogok, erzekeny vagyok még a párásabb időre is. Gyógynövény kúra helyrehoz (lehetne antibiotikum. is, de egyelőre ezt megúsztam) , aztán pár hónap és újra kicsinálnak vele. A frász kerülget a működő klímáktól, már messziről érzem ha működik :-)
szelod92018-12-10 21:16:09 // 113540
Klíma téma:
Nem lehet, hogy el vannak koszolódva a belső érzékelők a klímapanelen? Nekem előző offos autónál emiatt hülyéskedett az automata mód. Arra a két kis rácsos izére gondolok a panel két oldalán. Elvileg azok (is) befolyásolják a működését a cuccnak.

Felni/gumi:
Nekem a nyári 235/40/R19 Ti felnik helyett 225/55/R17 ment fel télre. Ezzel nyertem kb egy centi hasmagasságot, de nagyon sokat számít és komfortosabb is lett az autó. Nem akartam minden szezonban tekergetni a futóművet, ez tűnt kényelmesebb megoldásnak. Én sajnálnám a Ti felniket télen használni...
Piritu - 1.000.0002018-12-10 21:09:09 // 113539
Akkor bödösödik be ha nedves marad, felmelegszik és megmaradnak rajta a gombák. Ha mindig hűt, akkor "lefagynak" róla.
Két megoldás van:
- mindig meneted a kompresszort,
- miután lekapcsoltad a klímakompresszort hagyod pár percig levegővel leszáradni a hűtőt
Liquid2018-12-10 20:59:24 // 113538
TI-felnik, mindenre is! :)
Liquid2018-12-10 20:57:38 // 113537
Tök fura, hogy nálad "klíma szaga" van, egyszer éreztem tán tisztítás előtt. Lehet, hogy tényleg az a titok nyitja, hogy kikapcsolgatod, másra nem tudok gondolni. Vagy valami nem kerek nálad...
Liquid2018-12-10 20:54:34 // 113536
ugye hogy ugye? :)
Liquid2018-12-10 20:53:39 // 113535
Automata módban eldönti, mit hova fújjon, ha nagyon gennyes az idő, és 4 megtermett ember leheli tele az autót, akkor megesik, hogy feljebb kell tenni a ventilátor fokozatot, mert párásodni akar. Ezenkívül nem igényel beavatkozást, hacsak nem akarsz mondjuk konkrétan az arcodba hideget, vagy ilyesmi. Teljesen jól és kulturált módon működik automata módban. Egy gyenge és idegesítő pontja van, az hogy mikor még minden hideg, de a motorhőfok már elérte a fájdalomküszöböt, és kint hideg van akkor eszetlenül elkezdi tolni a levegőt, ami akkor még alapvetően hideg. Ezt úgy lehet orvosolni, hogy ilyenkor leteszem 1-2-esre a ventit, majd pár perc múlva visszanyomom az automatát és minden megy szépen magától.
Ha bármit beavatkozol, akkor kikapcsolja az automata funkciót, onnantól te vezérled. Ha nyomogatod a befúvási irány gombokat, akkor oda fog fújni ahova kéred, olyankor az világít. Automata módban eldönti maga, nem világít semmi.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 20:46:01 // 113534
Az úgy nagyon nincs rendben, nem kéne neki. Több gázolajat kap, de eltolt időzítéssel, szóval nem kéne jobban mennie tőle. Inkább tényleg a tompább szó a jó rá, hangban és érzetben is. A turbónyomás lentebb marad mint normál üzemben?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 20:03:37 // 113533
Az Qára Semmit se csinál szenzor :-) Gondolom az A állása lenne a gombnak. Hagyjuk :-) Jobb ha én kezelem és lezárom időben. Engem ezek az automatikák nagyon nem nyűgöztek le. Biztos velem van a baj, pedig mindenben igyekszem haladni a korral. Kiforratlan megoldások. Biztos egy újabb autóban jobbak már.
droberto2018-12-10 19:58:51 // 113532
Miért ne?
Csak győzd felgumizni. :)
droberto2018-12-10 19:57:33 // 113531
Nálam inkább tompább.
Nem a téligumit érzed?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 19:56:39 // 113530
Négyévszakossal :-DD
droberto2018-12-10 19:56:35 // 113529
"A belső keringetést muszáj használni" - Arra ott van az AQS szenzor. :)
A klíma meg öt fok alatt amúgy se kapcsol be.
Shadin2018-12-10 19:10:20 // 113528
Jaja megvan köszi!

Ti felnik télre szentségtörés?
Shadin2018-12-10 19:09:36 // 113527
Köszi mekktaláltam, de ua. méretre akar cserélni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 19:03:41 // 113526
Persze hogy így van. Auto módban pikkpakk ki se látok és már sárkányozza is az utasteret, hogy majd megsüketülünk :-) Érdekes, de mono/manualban klíma nélkül fix venti fokozaton csendben pára nélkül elkocsikázunk. Nekem reggel ez vált be.
Roll19832018-12-10 19:02:33 // 113525
Átdobtam a linket Facebookon, de látom közben már megtaláltad. :)
antonov2018-12-10 19:01:26 // 113524
Napi regen kérdés: mitől lehet, hogy regen alatt sokkal jobban megy az autó (1.9)? A sokkal jobban alatt azt értem, hogy ha regen alatt úgy indulok, ahogy normálisan szoktam akkor villog a kipörgésgátló.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 19:00:20 // 113523
A belső keringetést muszáj használni, ha nem akarok reggelente megfulladni a sok lefingott olajfüstöt engedő 'rohangálós' autó bűzétől. Már rutinosan megvan a zóna határ, ahol nyomom belső keringetésre, és már úgy állok be a kocsisorba :-) Amíg szellősen haladunk, nyilván külsőn van. Klíma részemről off továbbra is. :-)
droberto2018-12-10 18:59:30 // 113522
Szerintem ez minden kocsinál így van. Ha hidegben sokan szálltok be, gyorsan bepárásodik. Most én is így jártam kétszer múlt héten. Viszont ezt nagyon gyorsan lekapta a szévődő gyors párátlanítása gomb. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 18:56:17 // 113521
Nálunk D eset van mostanában. hosszú távon nincs baj vele, de rövid távon városban, esőben nagyon nem találja el hogy mit kéne tenni. Többnyire klímázik alacsony venti fokozaton és teljesen zárt terelőkkel. nyilván lepárásodik. Így inkább mono mód, manuális venti fokozat, klima ki. A levegő is kellmesebb, pára nincs. Ezt a funkciót nem fogom élvezni, mert nem szeretem ha megy a klíma, számomra kellemetlen levegőt 'gyárt', legyen az autó vagy bármi. Egyedül az irodám klímáját birom, mert soha nem hűtök vele, csak fűtök. Valószínű ezért nincs tipikus klíma szaga. És most nem elhanyagolt klimáról beszélek, rendszeresen tisztítom az autóban is, otthon is.
Shadin2018-12-10 18:50:08 // 113519
Nem nagyon találom :-(
Azt írja 2 órája. Én tagja vagyok a csoportnak, de (MÁR) nincs ott?
droberto2018-12-10 18:48:04 // 113518
Vitathatatlanul. :)
tirex2018-12-10 18:47:56 // 113517
Mindhárom nyíl világítson úgy használd és ne kapcsold belső keringetésre sem, ne hagyd rá mert összevissza terelgeti a levegőt. Ha így használod nem lesz gondod vele az tuti. Nekem télen nyáron megy de télen soha nem párásodik, mivel a klima szárítja a levegőt, ez a lényege. Csak hőmérsékletet állítok néha.
droberto2018-12-10 18:46:47 // 113516
Ballonos guminál a rugalmasságából kifolyólag sokszor több is az a centi. :)
Ez a Giu "felfúrós" turbina felnije.
Ha én most megtehetném a 18" 439-es típust választanám antracit színben:


Vagy egy Prodrive 8C-set 19"-ban.
:)
Shadin2018-12-10 18:46:14 // 113515
Tehát csak pont akkor nem megy rendesen, amikor lenne értelme az automatának :-D
droberto2018-12-10 18:33:58 // 113514
A múltkori aut. ablaktörlő témára reagálva:
A baj akkor van, ha csak szemerkél és vagy váltakozik a sötét és a megvilágított útszakasz.
Roll19832018-12-10 18:32:57 // 113513
Ma láttam ebben az Facebook csoportban: Alfa Romeo Hungary. Az Alfások



Egyébként én raktam fel 225/55 R17-es gumikat és igaz nem hangzik soknak az a kb. 1 cm, amit így nyertem, de azóta nem rémlik, hogy leért volna.
droberto2018-12-10 18:24:41 // 113512
Nem úr aki nem herdál. :)))
droberto2018-12-10 18:23:48 // 113511
Tegnap én is ezen sopánkodtam....
1-2 év múlva én is ilyen hirdetést szeretnék feladni. A nagy hasam nagy hasmagasságra cserélném. :)
droberto2018-12-10 18:20:25 // 113510
Ha párásodik nagyjából hat oka lehet:

- Nedvesség/lé van a rendszerben (szűrő, nedves levelek...stb).
- Nedv van valamelyik kárpitban.
- Poros/zsíros a szélvédő.
- Még hideg a kabin és belehellitek.
- Usziból jöttök.
Az hatodikat nem írom le, azt mindenki fantáziájára bízom. :)

Full autóba oda fúj ahova kell. Ha hideg van a felső testre és a lábhoz, ha nagyon kell fűtsön inkább a lábhoz. Ha klíma kell, akkor a szélvédőre, ha nagyon kell hűtsön a felső testre.
Nálam világítanak a nyilak (FL előtti), de nem nagyon használom. Ha elpiszkálom nekem is kiveszi autóból, de a monoval ráteszi az akaratom a másik zónára (már ha előtte el lett piszkálva innen). Ha utasom van tud nagyon szélsőséges is lenni ha nagyok az igények (nagy dT - ákár 16°C).
Tudomásom szerint a FL három zóna is hasonló működére bírható.
Engem nem zavar, hogy megy a klíma, sőt örülök neki, hogy keni a rendszert és tömítéseit. Nem akarok én már klíma kapcsolgatással és állítgatással is foglalkozni. Szerintem tök jól teszi a dolgát a Fog AQS és az Dual Sun szenzor a dolgát. Szerintem nagyon jó szabályozókört hoztak létre.
Az állítgatás nekem kicsit olyan mint az inverteres klíma. Hozza ügyesen és takarékosan a beállított hőmérsékletet. Nm úgy mint a ki-be kapcsolós, ami viszonylag nagy T tartományba ingázik.

Szerintem dőlj hátra és élvezd a vezetést. Hagyd hogy kényeztessen a szellőzőrendszer (is). :)
Shadin2018-12-10 18:18:47 // 113509
Gyári 18"-os alukereket keresek esetleg használható téli gumival. Jelige: hasmagasság.
Ezután ugyanitt 17"-os RIAL kerekek szinte új Dunlop Wintersport 5 gumikkal eladóvá válik...
Roll19832018-12-10 18:18:38 // 113508
Nekem se tetszik az auto mód a klímán. Valami elb@szott helyen lehet a hőmérője és így télen lesüti rólam a bőrt, úgy ontja be a forró levegőt, nyáron ugyanez fordítva, pedig nem állítok be lehetetlen hőfokot rajta. Persze miután úgy érzi, hogy jó a hőfok akkor átvált egy elfogadható működésre. Jobban szeretem én is a manuál módot.
Shadin2018-12-10 18:12:36 // 113507
Ja kérem a dízelnél...
Én ha full auto-n hagyom az plusz másfél liter :-)
droberto2018-12-10 17:26:47 // 113506
Ja, és gratula a vashoz! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 17:25:08 // 113505
Ami volt itthon belefújtam, a 146-nál anno bevált. Ennél 80%-os a siker, néha van szag. Hogy mikir és miért nem tudom. A pollenszűrő az nem nézett ki jól, pedig szoktam cserélni. Most a csere után leszokott a klíma kapcsolgatásról, sokkal jobb lett. A csakhőfok nem tudon hogy működik jól nálatok, itt buta mint a 'főd'. Full auto módban hamar párásodik, nem igazán látom és érzem , hogy hova fúj (sehova?). A nyilak nem világítanak, az biztos. Ha valahova irányítom (pl szélvédő), kiveszi auto-ból.. az egyik felét. Nem érzem az atombiztos logikát benne. Nekem mono módban manuális módban dolgozik jól, ilyenkor tényleg csak két dolog miatt kell piszkálni. Indulás után befűt mint a kazánba, le kell csavarni. Ez 8-10km után normalizálódik (mire beérünk a suliba ). A másik az önkényes klímázás. Lehet az én elvárásom túl sok, el lehet lenni biztos úgy is, ha nem nyúlok hozzá, folyton dolgozó klímával.
Lehet hogy a 3 zónás klíma átka ez, de ez is 80 %-os mint az eső érzékelő, és amikor hülyeséget csinál, akkor marha bosszantó.
droberto2018-12-10 17:23:41 // 113504
Kulcsügyben a Tata-Agostyáni mókust javaslom.
Nézd meg az ePerben. Ha Hi setupos van benne stekker és akkor csak egy foglalat kell. Lásd Pityukoma blogja. De a legjobb ha megnézed előtte, mert az Olasz az olasz.
Krisz562018-12-10 16:56:50 // 113503
Sziasztok!

Végre beszerzésre került egy 159-es, méghozzá egy 2010-es 2.0 JTDm Distinctive felszereltséggel. Két kérdésem lenne egyből:
Az előző tulajtól kettő kulcsot kaptam, de csak egy való az autóhoz, a másik kulcs (az eladó elmondása szerint) másikhoz való, tehát az enyémmel nem hajlandó értelemszerűen kommunikálni. Nem üres kulcsról beszélünk, minden megvan benne. A kérdés, hogy ezt újraprogramoztatni, az enyémhez feltanítani mennyire bonyolult és költséges?

A másik kérdésem az lenne, hogy valahogyan a csomagtartóba lehet-e telepíteni szivargyújtó aljzatot? Ugyanis a helye megvan, csak épp maga az aljzat nincs benne. Van esély rá, hogy be van kábelezve, és "csak" bekötni kell, vagy ennél nehezebb a dolog?

Mellékletként egy kép az új kedvencünkről. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak