Fórum >> Típusok >> 159

alfa155gyuri2019-12-11 14:47:48 // 119408
Manky megoldja.Én már két évvel ezelőtt írtam ezt a problémát,meg is oldottam magamnak de Manky féle megoldás tuti.Azóta hibátlan a gép hidegbe melegbe.
droberto2019-12-11 14:47:29 // 119407
A kompresszió viszony az adottság, az nem tud csökkenni. :) Ezt ugye a lökettérfogat + sűrítési térfogat és a sűrítési térfogat hányadosa.
A kompressziós végnyomás pedig egy érték amit a motor tud aktuális állapotában. Na ezzel már más a helyzet. Ez sok mindentől függ. A sűrítési viszonytól, a motor kopottságától, állapotától (dugattyú + henger, szelepek) az indítózás fordulatától, a szívórendszer állaporától...stb. Jónéhányan tapasztaltuk, hogy önindító felújítás után jobban forgatja a starter a motort és néhány hónapig, míg be nem kopik az önindító addig elmúlik a félmeleg állapotú nehézkes indulás. Ez egyértelműen mutatja, hogy a probléma összefüggésbe hozható a kompressziócsökkenéssel.
A másik lehetséges ok az befecskendezők elhasználódása. Ahogy kopnak a furatok, úgy változik a szóráskép és nő az üzemanyag szemcsék mérete.

Itt jegyzem meg, hogy az, hogy a unijet nagyobb nyomással indított csak egy dolog. A műszaki életben mindenki csak a nyomással van elfoglalva, viszont van még több nagyon fontos paraméter. Ebben az esetben a szivattyú szállítási mennyisége, a fúvókák, száma, átmérője, elhelyezkedése és a befecskendezés időbeni lefolyása.

Hogy hol kophat el a motor? Pl. a szelepeknél. Az én kipufogó szelepeim tányérjai gyalázazos szögben álltak, némelyik be volt repedezve. Azok nem zártak tömören. A himba és a hidrotőke összekapcsoló lemezkék törése is igen jellemző.

Az enyémen kicseréltem ezeket, a befecskendezőkkel, túrbóval szívósorral és minden további segédberendezéssel egyetemben.
Azóta a motorom ezt a nehézkes indulást elhagyta.

Hozzátenném, hogy a rekonstrukció előtt semmi baja nem volt a motornak. A lapátka nyomozás miatt szedtem szét. Szépen járt és még erősebb is volt mint most, köszönhetően a Garett gyár konzervatívabb VGT beállítása miatt.
És a nehézkes indulás is csak egy igen szűk működési (hőmérsékletű tartományban) és viszonylag ritkán jelentkezett.

A fentieket figyelembe véve, látható, hogy én a gyári állapotra szavaztam, melyet minden erőmmel igyekszem fenntartani.
És óvva intek mindenkit, hogy az izzítási táblák átírását megoldásnak gondolja/tekintse.
Javaslom, hogy mérjetek sűrítési végnyomást. Nekem vannak referencia értékeim...
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-11 11:11:40 // 119406
Kifejtsem? XD
A 159 1.9 8v sűrítési viszonya 18:1, a 16v és 2.4-é még kisebb.
Ehhez képest a régi adagolósé 19.2:1 és mégis kell neki az izzítás melegben is. Az elgondolás valószínűleg az, hogy a nagyobb nyomáson történő finom porlasztás begyújtásához még kisebb kompresszióviszonynál is elegendő a kisebb előmelegítése az égéstérnek. Nos, a 105 lovas jtd 18.45:1-es sűrítéséhez is izzított, pedig nagyobb CR nyomással indított, mint a modernebb változatok.
Az hogy újonnan, új porlasztókkal, friss motorral, új szenzorokkal, zsír új EGR-el jó volt, az csak azt jelenti, hogy nem gondoltak arra, hogy az alkatrészek kopnak. Vagy nagyon is gondoltak rá.. de innentől gonosz összeesküvés elméletbe fordul a dolog, a gyártó miért is limitálná az alkatrészeinek a használhatósági idejét...Mondjuk azt, hogy környezetvéfdelmileg így indokolt. A kompresszióhoz van a legkevesebb köze szerintem..
RomeoOne2019-12-11 10:32:23 // 119405
Sztem Robi arra gondolt, hogy valamiért kompressziócsökkenés alakul ki, ami miatt már nem elegendő a gyári izzítási térkép. És ezért nevezte a probléma elfedésének annak átírását, mert a valós probléma a kompresszió.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-11 09:36:41 // 119404
Hát...előfordulhat, hogy más ok is áll a nehezen indulás hátterében, de jellemzően tényleg rossz az izzítás térkép (pláne, ha hidegben meg jól indul az autó). És véleményem szerint nem ez az egyetlen rossz a 159 programjában. Szóval Ákos egy valóban fura gyári megoldást valóban megjavít.
droberto2019-12-11 07:41:49 // 119403
Inkább csak elkendőzi a problémát. :)
Piritu - 1.000.0002019-12-10 20:58:14 // 119401
Izzítás. Már többször volt téma. Melegebb időben keveset izzít.
mikorsodroczky2019-12-10 20:37:53 // 119400
Ahoy!
Van egy olyan problémám hogy nehezen indul az autóm ha melegebb van , es a motor hideg. 2x raadom a gyújtást és indul, szerintem ilyenkor meglesz a nyomás az üzemanyag rendszerbe. Mi lehet a hiba, merre keressem, volt már valakinek hasonló? Hibakód nincs. Volt P0091 de töröltük és azóta nem is jött elő (3honapja). Az alany egy 1.9 jtd 8v.
Giuntini2019-12-10 09:27:03 // 119398
Mennyi van az autóban?
RomeoOne2019-12-10 09:17:22 // 119397
Vitesd el trélerrel, ne kockáztass.
zoli9782019-12-10 09:13:25 // 119396
Beszéltem szerelővel holnap el kell vinnem ránéz de azt mondja a váltó belső szerkezete adta meg magát hiba kód alapján. Csak bírja ki a 200km-es utat...
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-10 09:04:48 // 119395
Illetve nehéz megmondani hogy honnan, mert nem direkt hajtásban csinálja. Sőt automatánál nagy értelme nincs is a honnan tol kérdésnek, mert a gázpedál nyomatékot kér a szoftverben. Az ecu meg úgy variál, hogy ott legyen a kért nyomaték. Ha a motor nem tudja épp ott, akkor konverterrel nyomaték sokszoroz, vagy épp visszavált. Az egészből annyit érzel , hogy ha nyomod, megy. Mindig, mindenhonnan.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-10 09:00:19 // 119394
Az automata tényleg 1500-ról már megy.
Liquid2019-12-10 08:41:45 // 119393
Az 1500 inkább 2000, de tol az tény :) Viszont a Tibor tényleg megy nagyon alul is.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-10 08:37:40 // 119392
Tolna az 4500-ig, ha a váltó el nem váltana. Mondjuk mindegy, első autóm amiben nem is nagyon érdekel a fordulatszám mérő, nincs jelentősége.:-) Nyomom a pedált és megoldja.
Giuntini2019-12-10 07:21:28 // 119391
Az írt 2,4 is tol 1500-tól, az viszont tény, hogy 4000-nél már befejezi a mutatványt.
Giuntini2019-12-10 07:19:13 // 119390
Szeleptömb hiba, hogy rángatva kapcsol a váltó. Ez a fő ismérve. Meg kell nézetni.
zoli9782019-12-10 06:46:23 // 119389
Vissza viszem természetesen, csak az érdekel lehet-e a kettő között összefüggés.
Giuntini2019-12-10 06:43:02 // 119388
Vissza kell vinni...
zoli9782019-12-10 06:02:32 // 119387
Sziasztok júliusban volt egy szeleptömb cserém eddig semmi probléma nem volt, tegnapi nap éreztem hogy megint kezd szarakodni a váltó erre ma reggel kidobta hibára és használhatatlan az autó, ma beszélek még a szerelővel de valakinek van valami ötlete?
Anders2019-12-09 23:25:53 // 119386
Köszönöm a válaszod.
Te vetted már le a hátsó lököst? Mielőtt nekiállnák szívesen fogadok segítséget, tapasztalatokat :)
Piritu - 1.000.0002019-12-09 21:37:14 // 119385
Meg a benzinesnek sokkal dieselesebb a karakterisztikája, mint 159/Giuliette 2.0 dieselé volt. 1600-ról már nagyot tol hatezerig :-)
Igen :-)
Giuntini2019-12-09 21:26:46 // 119384
Ott 8 sebesség van, itt csak 6!
Ez 150-nél forog 2500-at, 185-nél 3000-et...
(Megkaptad az emailt?)
Piritu - 1.000.0002019-12-09 21:23:36 // 119383
Vazze többet pörög mint a benzines Giulia :-)
Giuntini2019-12-09 18:16:53 // 119382
Csöri felé...
Rolcho2019-12-09 15:13:28 // 119381
Sziasztok! Ha valakit érdekel, eladó a 159.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-09 09:48:19 // 119380
Ez az akksik és az autó hibája is. Az akksi boltban meg is mondták, hogy kb mindegy mit veszek, 3 év átlagban amit bír. Új akksival vettem én is a 159-et, nem rég cseréltem (TAB MAcgic-re). De.. ez az autó hibája is, álló helyben is szívja valamennyire (megnézettem, normális mértékben, de fogyaszt) , indítás után eszméletlen sok fogyasztó kapcsol be (székfűtés, hűtővíz fűtés, szellőzés, világítás, ECu, injektorok kitudja mi), és rövidebb utakon esélye sincs pótolni a hiányzó töltést, hiába van kb. szélerőműbe való generátor benne :-). Én az okos töltőt elég rendszeresen akasztom rá, és soha nem a zöld led világít mikor lefut a teszt.
Most az új akksival kifejezetten figyelek erre. 1-2 hetente megyünk vele, a köztes időkben
konstans rajta van a c-tek.
Alfabundi2019-12-09 09:46:50 // 119379
Hát de ha nem nyomom be, nem indít. Meg a tempomatot is kikapcsolja ha benyomom.
Liquid2019-12-09 09:39:33 // 119378
Lehet megdöglött a kuplung kapcsoló.
Alfabundi2019-12-09 09:37:33 // 119377
Nekem a kuplungot és a féket is nyomnom kell, ha csak vakamelyiket nyomom akkor leveszi a gyujtást. 2008 as, és nyomnom kell végig a gombot. Akkor valami nem jó nálam?
RomeoOne2019-12-09 09:25:34 // 119376
Nálad nagy bravúr lenne, ha kuplunggal indítanád :DD
Giuntini2019-12-09 09:22:53 // 119375
Én mindig:)
Liquid2019-12-08 23:30:55 // 119374
Na ez új, kipróbálom :) Hozzáteszem, hogy sose indítottam fékkel.
RomeoOne2019-12-08 23:29:51 // 119373
Nem, kuplungon állva indít gombnyomásra, féken állva továbbra is lenyomva kell tartani.
Liquid2019-12-08 23:12:25 // 119372
A fészliftnél változott, tehát a fészlift (2008) előttieknél végig nyomni kell a gombot, a fészlift utániaknál már csak impulzust ad, és addig reszel amíg be nem indul.
Ha minden igaz akkor mindegy hogy fék, vagy kuplung van benyomva.
droberto2019-12-08 21:42:10 // 119371
Le kell vedd a hátsó lököst természetesen.
A radar egy tartó kehelyben van, vsz, annak a varrata engedett el a lökhárítótól.
3. képhez hasonló.
Anders2019-12-08 21:17:37 // 119370
Sziasztok,

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Egy mosás után észrevettem hogy sajnos az egyik hátsó parkoló szenzorom beesett a lökhárítóba. Hogy férek hozzá? Le kell venni a hátsó lökhárítót? Esetleg valakinek van róla blogja? Kerestem, de eddig nem jártam sikerrel.

Előre is köszönöm a segítségeteket.
emGéza2019-12-08 20:03:21 // 119369
Legalább nálad is fogy az aksi ! ;-)
Én új aksival vettem az autót , az akku 2,5 évet birt (nem adja a hosszú i-t) , aztán a következő még kettőt se . Nyáron vettem egy Bosch-t , egy évig garis . Lehet ezzel , akár megdöntöm ez előzök csúcsát .
Caki2019-12-08 19:29:14 // 119368
Köszönöm a választ. Akkor ez így marad...:))))
Caki2019-12-08 19:27:53 // 119367
Nálam mindegy,hogy a kuplungot vagy a féket tartom lenyomva...addig kell nyomjam a gombot amíg beindul...végül is ez nem zavar csak ha be lehet állítani akkor szívesen ki probátam volna a másik változatot is... :)
Giuntini2019-12-08 19:26:43 // 119366
A 2007-eseknél végig kellett nyomni a gombot. A fl-eseknél már változtattak ezen, de lehet hogy még annál is később.
Piritu - 1.000.0002019-12-08 19:19:17 // 119365
Az enyém (2,0) ha a kuplungot nyomtam így indult. A féken állva végig kellett nyomni a gombot. De lehet hogy ez a facelifttel jött.
Caki2019-12-08 19:09:51 // 119364
Szevasztok.

Egy olyan kérdésem lenne,hogy érdemes vagy egyáltalán be lehet azt állítani,hogy egyszeri gomb megnyomásával be induljon az auto? Ne kelljen nyomni addig a gombot amig beindul a jószág?! Alfa 159 1.9jtdm 2007-es évjárat.
További szép estét!
Roll19832019-12-08 16:06:22 // 119363
Srácok, kinek mi a véleménye az E10-ről? Tegnap lekaptam a Shell kútnál a szokásos pisztolyt, majd tankolás közben megláttam, hogy ez bizony már E10. TBi motor mennyire fogja ezt szeretni? Álljak át a 100asra? Az még E5.
Liquid2019-12-08 09:06:35 // 119362
Gratula, szép darab :)
Vigyázz rá, nehogy elRoNTsad :)
zoli77742019-12-08 06:30:03 // 119361
Üdv kedves csoporttársak a 156 mellé érkezett nemrégiben egy 159 is mit is írhatnék imádom... 🥰
Pár képet tálaltok az adatlapomon róla most frissítettem
Szép napot puszi pacsi
Üdv Zoli.
Giuntini2019-12-07 09:13:40 // 119360
Az új akksi
droberto2019-12-07 09:01:36 // 119359
Már eladták.
Az új tulajnak nagy volt a kerék. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak