Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Wickey2007-05-10 12:43:08 // 2902
Nem kell azt betiltani, eddig is tilos volt, csak automatikus fényszórómagasság-állítással és fényszórómosóval rendelkező autó lehetett xenonos MO-n. Én majd bontott gyárit próbálok belefaragni. Ámbár az adok-veszekben levő 30ezres ajánlat elég baráti, igaz a gyári halogén fényével sincs sok bajom.
Goodboy2007-05-10 07:38:28 // 2901
URAK!Tudomásom szerint MO-n betiltják az UTOLAGOSAN BESZERELT XENONT söt BÜNTETIK is ill SZIGORITOT MÜSZAKIRA küldhetik az autoinkat!! Forrás :Szfv i tuning cégek stb!
kru2007-05-10 05:29:41 // 2900
Valami olyasmi :-) Szerintem ne gondolkodj ilyenben, az áttételek mások, ez már épp elég érv :-)
Zsolesz2007-05-09 23:45:47 // 2899
Szóval akkor igen igen, öö nem nem, részben részben? :))))
kru2007-05-09 23:03:17 // 2898
Lehet, h megszorultak a vált geom. lamellái, kapd le, pucold meg és fasza lesz az, csak nehogy elkalibráld, mer' ugrik az egész. Szerintem a fixet felejtsd el, kivéve ha kettő fixben gondolkodsz, a la 535D... :-) Ez utóbbi lenne a tuti nyerő konfig!!
Wickey2007-05-09 16:35:35 // 2897
Tök jó, újabban azt játsza az autóm, hogy elerőtlenedik közepes és magas fordulatszámon. Tegnap megkergettem városban egy keveset, utána a dugóban araszolva vagy kétszer lefulladtam, mire rájöttem, hogy egyesben padlógázra is simán legyorsul egy trabant hykomat. Abszolút nem ment a verda. Üresben padlógázra kínkeservesen pörgött fel csak 5000-ig (~5 sec), utána jó lett. Valszeg a változógeometriás turbóval van a bibi. Utálom. Nincs valami fixgeometriás amit helyette föl lehet tolni? Akár úgy is hogy chipelni kell utána? Ámbár valszeg pont az alacsony fordulatszámú rugalmassága veszne oda. A vicces az hogy abszolút nem füstöl az autóm. (a kéthetente esedékes mosások során egy centi kormot sem találok a hátulján nem úgy, mint egyes VAG csoportba tartozó ezüstmetál dízel végtermékekkel amik hátulja nem látszik a fekete koromrétegtől).
kru2007-05-09 16:18:39 // 2896
Hát erről szól a remap :-) Meg arról, hogy a 2000 körül felengedik 350-ig, 370Nm-ig is akár, mondván, úgyis bírja az a váltó, hiszen biztos van a hivatalos 305Nm-en ráhagyás :-) Egyébként nem vagyok én ebben profi, gondolom mindenféle fizikai és egyéb törvényszerűségek játszanak, ami miatt a nyomatékgörbe nem sík egyenes. De ha megnézed a squadra oldalán a görbéket, a gyárihoz képest a remappelt sokkal egyenesebb illetve később kezd lefelé zuhanni. De ennek ára van.
Piritu - 1.000.0002007-05-09 16:10:24 // 2895
A 150 LE-s 305 Nm-t tud, de csak egy adott tartományban 2000 ford körül. Oké hogy a váltó miatt nem mehetünk magasabbra, de akkor elvileg azt meg lehet csinálni, hogy ezt a 305 Nm-t magasabb fordulatig tudja a gép? Mert ha 4000-ig is 300 Nm körül tudná tartani a chip a nyomatékot az őrült LE növekedés lenne!
Süti2007-05-09 10:58:58 // 2894
130 lóval sem lehet baj,ha odafigyelsz az olajcserére,szűrőcserére,és nem pörgeted 4500 fölé)
Süti2007-05-09 10:57:42 // 2893
Hello!A kuplung már egy kényes téma))))Nekem is tologatja ha padlózok,még 3-asban is)))
TáDé2007-05-09 07:33:55 // 2892
kru: nagyon optimista a 48-51 cetánszám ... jó ha eléri a 40-44-et ... :( normál gázolaj esetében ...
TáDé2007-05-09 07:31:49 // 2891
Te se akard tudni, hogy hogy nyírod ki a motort ...
kru2007-05-09 05:50:56 // 2890
Hát maga a szerkezet elvileg ugyanaz, csak más áttételekkel. C536 talán a kódjele. Tehát a kérdésedre a válasz a nemigen :-) illetve az attól függ...
Zsolesz2007-05-08 21:50:36 // 2889
Akkor elvileg a 2.5 V6/GTA váltó jó a JTD-hez? Nem röhögni nem értek hozzá egyáltalán...
kru2007-05-08 21:37:36 // 2888
Szerintem, ha már tuning, akkor ne dobozkát, mert az csak a CR nyomást emeli meg és nem túl szerencsés (egyoldalú), hanem rendes remap (OBD csatin keresztül, amit pl. DCS-ék is csinálnak). Azzal érdemes számolni, hogy a 156 1.9JTD-k 5 illetve 6 sebességes váltója, ugyanaz, mint a 2.5V6/GTA váltó a Fiat-Powertrain cucca, hivatalosan 305Nm-ig van minősítve. Nem tudom a 146-ban milyen váltó van és mennyit bír hivatalosan.
Blacky2007-05-08 18:49:44 // 2887
Ciao:-) Én Novitec-et használtam az SW-ben, gond nélkül 100.000 km-t. A turbonyomás emelkedik természetesen 0.1-el. Ha 130-ig nem is, 115-120Le-ig nem lehet gondod vele.
Selmak2007-05-08 18:37:58 // 2886
Kb 2 hónapja írtam DCS nek ebben az ügyben. 130-135 LE körülire lehet számolni. Ők több paraméter változtatnak. Olyan 70 rongyba kerül. De szerintem írjál neki, hogy pontosan mit akarsz és biztos tud megfelelő ajánlatott adni.
WarbiRunner (Gyuri)2007-05-08 17:01:29 // 2885
Egy kis tuningtéma. Még alig van nálam 2 hete az autóm, de már megszületett a chiptuning gondolata. No nem most azonnal, csak ha lefutott gond nélkül legalább 10-20e-t a gép. Kérdéseim: a 105 lovas JTD-t érdemes e így "húzni" és ha igen, meddig? A neten sok helyen láttam 130 le/300Nm ajánlatokat kisebb fogyasztással(?). Érdemes eddig merészkedni, vagy a 115 lovas gyárilag is alkalmazott szintig csak? Igazából mi az amit egy ilyen chip programozás megváltoztat? Turbonyomást változtat, vagy csak befecskendezéssel kapcsolatos paramétereket? Ugyanis csak akkor szeretném megtenni ezt a lépést, ha nem pusztítja gyorsabban a motort vagy a turbot. Ha káros a motor egészségére, akkor marad 105, így is nagyon jól autózható.
duni2007-05-08 11:18:15 // 2884
jár az 1 pont :) a dizelnél cetán szám van
lausz2007-05-06 06:48:52 // 2883
nemrég cseréltem,kb 60ezret ment egy porszem nem volt bent u.i. a tanknál is szűri.
kru2007-05-05 23:01:42 // 2882
Maga a cucc lehet, hogy fasza, nem vonom kétségbe, de a neve akkor is valami marketing bullshit, mert a gázolaj öngyulladási képességét adja meg a cetánszám, ami asszem 48-51 körül van Mo-on. Az oktánszámot a benzinre adják meg, hogy mennyi a kompressziótűrési képessége.
☻SKULL☻2007-05-05 22:52:25 // 2881
igazad van a sima gázolajnál nics ez egyedi verseny mocikba készült.
kru2007-05-05 22:27:35 // 2880
Shell V-power DIESEL 100 oktan racingal oktánszám nincs gázolajnál...
Adrián2007-05-05 22:14:59 // 2879
akarjuk:))
☻SKULL☻2007-05-05 22:04:05 // 2878
Sziasztok! Én már jó pár éve használlok adalékokat és nagyon jók a tapasztalataim. Igaz én csak gyári adalékokkal próbalkosztam , mivel van egy haver aki tud ilyet első kézből szerezni, vagyis az üzemanyag gyártótól. Most utoljára meglepett egy kis Shell V-power DIESEL 100 oktan racingal , ne akarjátok tudni hogy mit csinál az autóval.
Adrián2007-05-05 21:46:23 // 2877
ezek amiről lentebb irt kru kolléga ezek évszaktól függetlenül mindig használhatóak és arra hivatottak hogy ezt a sok kormot "száműzzék"a rendszerből valamennyire! Úgy néz ki jók az eddigi tapasztalatok;)
Robert-jtd2007-05-05 21:34:09 // 2876
Megmondom őszintén én nem használok ilyen adalék anyagokat,pedig sokat futok télen nyáron eggyaránt.Télen szokok tölteni plussz a tankba castrol gázolaj adalékot ami arra hivatott,hogy ne sűrűsödjön a nafta a tankban. Az asszem -30-35C-fokig van.
Adrián2007-05-05 21:24:55 // 2875
én csak az adalék anyagoktól félek hogy jónak tartom őket (ki is próbálnám)csak hogyha tankban feloldanak valamit nehogy szívjak miatta!
Robert-jtd2007-05-05 21:20:54 // 2874
Az enyémben már 226e/km van és tudtommal még sosem volt kitisztitva a tank,és egyenlőre nem is tervezem:)
Adrián2007-05-05 21:17:16 // 2873
gázolaj szűrőbe nézett már valaki bele?(barkács) Érdemes ezt a kis papír átlátszó szűrőt beiktatni a nagy gázolaj szűrő elé?? ott némi rálátása lehetne az embernek a szennyeződésekről!
Piritu - 1.000.0002007-05-05 21:08:56 // 2872
Nekem anno a benzines Vektrában vették ki a tankot 50e körül. Abban volt trutyi rendesen. (1998)
Adrián2007-05-05 21:05:04 // 2871
mondjuk nem tudom mi retek lehet 60 -70 ezer Km nél a tankban?
Adrián2007-05-05 21:04:02 // 2870
akkor lehet a szürő csere elött kezdem el ezt a projectet!:)
kru2007-05-05 20:48:31 // 2869
majd mondom, remélem nem lesz lehangoló, ha az lesz, akkor nem mondom :-)) asszem 8-10e, helye válogatja.
kru2007-05-05 20:46:32 // 2868
hát ja, én sem magam csináltam, mert nekem meg nincs hozzá helyem... de egyébként semmi nem kell hozzá, mert adja magát.
kru2007-05-05 20:45:32 // 2867
sajnos vélhetően fel... a gázolajszűrő elvileg 5 mikronig szűr, esetleg érdemes két intervallum között még eg plusz szűrőcserét beiktatni. ugyanakkor feloldják máshol is, ami az injektorokra van rárakódva meg mindenhol másutt.
kru2007-05-05 20:43:38 // 2866
George mester, mi lett, vannak hírek?
GEORGE2007-05-05 20:42:18 // 2865
Majd mondjad, hogy mit mértek neked :-))) Mibe kerül a mérés??
Adrián2007-05-05 20:36:09 // 2864
ezeket a tisztogatásokat meg nem merem egyedül megreckírozni ha viszont 1x látnám akkor tuti:)
Adrián2007-05-05 20:34:58 // 2863
én is ki fogom ezeket próbálni biztosan viszont volt olyan aki azt mondta hogy ezek az adalékok amit a gázolajhoz adagolsz az estleges tankban lerakódott szennyeződéseket feloldhatják! ????
kru2007-05-05 20:30:38 // 2862
Összefoglalásképp: szerintem, ha a teljesítménnyel nincs igazán probléma (torpanás, ilyesmi nincsenek), akkor vélhetően ki kell kúrálja a dolgot a következő: EGR szelep tisztítás + szívósori nyomásérzékelő tisztítása + rendszertisztító adalékok intenzív használata az elején, aztán később is gyakran. Pl. a pro-tec diesel cleaner-t lehet szinte üres tankra is rátölteni és keményen megkergetni. Ez tisztításra, utána meg egy doboz egy tankhoz. Én csináltam olyat, hogy mondjuk nem üres tankra, de fél tankra dízel rendszertisztító és lenyomtam vagy 100km autópályát 4-ben és 5-ben, hogy a fordulat mindig 3500 vagy afelett legyen. Mennyit fogyaszt egyébként? Utána hosszabb távon tudom javasolni a spurit, a kéket (JG-2) 2 ezrelékes higításban vagy akár a régi pirosat 1.5-2x adaggal (3-4ezrelékes higítás). Nekem bevált, nem győzök hálálkodni Selmak-nak, aki felhívta rá a figyelmemet!!! Szépen kitisztítja a rendszert utána meg segít tisztántartani, keni a CR pumpát, az injektorcsúcsoknak is jót tesz. Végül is az nem más, mint egy égéssegítő. Ja mellékes tény, hogy kb. 0.5literrel csökken a fogyi hasonló használat mellett, mondjuk az már mindengy, hogy 6.5l vagy 7l/100km :-)))
Adrián2007-05-05 20:27:59 // 2861
pályát tévesztettél esküszöm:)
kru2007-05-05 20:23:00 // 2860
Látom meglett a piroska, gratulálok! Füstölés: több oka lehet, alapvetően az, hogy nincs meg az elegendő légfelesleg vagy az üzemanyag porlasztással gondok vannak. Üzemmelegen is füstöl (mondjuk mentél autópályán 100km-t, akkor is)? Milyen színű a füst? - szürke - fekete - fehér - kékes? 1. A legalapabb, hogy nem kap elegendő levegőt, mert szar a légszűrő vagy valahol van valami az útjában. Utóbbin ne nevess, én a 145-ön jártam úgy, hogy a direktszűrőt kiszerelte a szervíz, visszarakta a gyárit, de közben a direktszűrő szűkítő gumiját bennehagyták, ami keresztbe fordult a csőben, csak senki nem vette észre elsőre... és persze alig kapott levegőt. 2. Rettenetesen szokott füstölni, ha szökik a levegő, de ezt megnéztétek. Netán az intercooler el van tömődve vagy ilyesmi, de ezt nem hinném. 3. EGR szelep, idővel elkormolódik vagy annyira el is tömődik, hogy szorul. Érdemes kitisztítani. Ja és eszedbe ne jusson leblankolni vagy lehúzni a csatit, ennél a motornál egyik sem működik. Max. az ECU-ben lehet a map-et módosítani, ennyi. És amúgy is tilos kikötni :-)) 4. MAF. Szaródik a légtömegmérőd. Bár azt éreznéd, mert akkor nagyon nem megy az autó. 5. A szívósorban van a szívósornyomás érzékelője, úgy középtájt, a tűzfal felől becsavarva, azt is érdemes kiszedni és megpucolni, nekem nem látszott ki a koromtól az érzékelő. 6. Vagy ha a turbó nem nyom elegendő nyomást, be vannak ragadva pl. a vált. geomteria lapátjai. Bár ezt is éreznéd a teljesítményben nagyon. 7. Amin sokszor kinevettek, de szintén lehet, termosztát, ha túlhűti a motort. Mennyin áll a hőfokjelző, miután mentél vele legalább 10-20km-t? 8. Még az lehet, hogy le vannak kormolódva az injektorok. Nekem is ez volt a bajom, sokat városoztak előtte. Jó pár adag rendszertisztító belement (Forté, ilyet itthon nem lehet kapni, aztán AGIP, illetve pro-tec), illetve most már kb. 3000km óta spurit (www.spuri-adalek.hu) öntök a gázolaj mellé. Ez utóbbi segítségével a normális hirtelen gázadáskor jelentkező 1-2 másodperces pöff is teljesen elmaradozott. Még néha van, de a spuri elvileg ha nagyon kormos a rendszer, akkor igazán csak 10-12ezer km után fejti ki teljes hatását. 9. Aztán jönnek a durvább dolgok. Az injektorok meg vannak kopva (pl. szar gázolajat raktak bele, netán kis benzint is kapott), ilyenkor nem permetez olyan szépen, mint kellene, hanem "hugyozik", csöpöget, na az nem bír elégni rendesen. Ezt megállapítani azt hiszem nem könnyű, talán kiszerelés nélkül nem is lehet, de ez már nagyon a vége. Vagy szar turbó. De ezt éreznéd a nagy olajfogyásból, szóval sorrendben kell menni, az utolsó már nagyon a vége.
Vader (a Gróf)2007-05-05 09:12:11 // 2859
Ciao Cartársak! Kérdésem lenne: a gép rettenetesen füstöl, alacsony fordulatszámról is.Megjegyzendő Szamosiék megnézték, a comp. nem mondott hibát, turbocső nincs eldurranva-igaz az intercooler olajos-, de nem tudtak megoldást rá... Mi lehet a gond??
Adrián2007-05-04 11:28:28 // 2858
Nagyon kiváncsi leszek mit húz a gyári beállításokkal! Aztán majd én is jól elmegyek 1 ilyenre:)
Adrián2007-05-04 11:23:33 // 2857
Ez valóban nem rossz dolog!Grat!
kru2007-05-04 08:24:23 // 2856
na, ez cép! én jövő hétre vagyok bejelentve, kiváncsi vagyok a gyári setup mit szerepel.
Robert-jtd2007-05-03 19:40:51 // 2855
Na végre tudom a kocsim paramétereit,és ez menet közben volt mérve terhelés alatt és állitólag 99,9% a pontossága!:)
kru2007-05-03 19:30:26 // 2854
Nem pont - valahogy a dízeleknél alacsonyabb fordulaton előállhatnak gondok. Nem olvastam utána a témának, így nem akarok hülyeségeket írni. De egyéként asszem a LuK nyilatkozta, hogy amennyi előnye, annyi hátránya is van, elsősorban a drága bekerülés.
WarbiRunner (Gyuri)2007-05-03 16:25:55 // 2853
A káros sofőröktől védené a váltót valószínűleg :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak