Sok munka és még több várakozás után múlt héten pénteken beindult a turbós alfa 156:) Ha minden igaz jövőhéten el is fogom tudni hozni és kezdődhet a járatás!!!
Ma délután fájó búcsút vettem az autótól. A 2.0 TS blokk nyugdíjazásra kerül és jön a turbós blokk a helyére. A műhely előtti udvaron várja a nagy beavatkozást.


Végre sikerült elhozni a kész blokkot! Egyik barátom garázsában pihen, várja a nagy napot! Íme pár kép ...




A blokkról le került a váltó, amit gyorsan el is szállítottam Zéhez, egy gyors átvizsgálásra. A váltó tökéletes és végre meg is tisztult:) Már itt is pihen a pincébe és várja, hogy bekerüljön az autóba. Az alfa 156 hoz képest 30% hosszabb lesz így a végáttételem, ami alap esetben elég rövidre sikeredett.
A blokk és a hengerfej Bauer Mikihez került. A vezérmű tengelyek picikét kopottak voltak azért ezek cserélve lettek a szívó benzinesére, melyek nagyobbakat nyitnak, de így a végére kell csináltatni két fokolható kereket, valamint cserélve lettek a kipufogó oldali szelepvezetők is. Mindezek mellett portolva is lett.
A blokk szétszedése után kiderült, hogy a 4. henger hajtókar csapágya olaj hiányában elment az örök vadászmezőkre és vitte magával a főtengelyt is. De a blokkhoz kaptam egy ajándék főtengely, ami hála istennek jó állapotban volt.
A főtengely átesett egy komplett takarításon és egy enyhe könnyítésen.
Dugattyú és hajtókar izmosabbra cserélése igen költséges lett volna, így maradtak a gyáriak egy sor új gyűrűvel.
Az összes csapágy cseréje mellett kellett egy másik olajszivattyú is, mivel a gyári nem végezte jól a dolgát.
Jövőhéten lesz végre egyben a blokk és lehet tervezgetni a szívátültetést :)
Sokat gondolkodtam a gyári 2.0 ts blokk cseréjén egy turbós motorra. Sok keresgélés után a racing bazáron találtam egy olcsó blokkot, váltóval és kábelköteggel. Az eladó állítása szerint a blokk olajnyomás beteg volt, így a belsejéről semmit sem lehetett tudni... De az ára így is baráti volt. Szóval meg is vettem! Sikerült is mindent beszuszakolni az sw hátuljába és nyugdíjas tempóba Budapestre szállítani:)