Corradora - főkép
>> Tuning és extraAlfa 146 1.6 Boxer // 2009-02-20

Nos, nagyon örülök, hogy ömlenek az üdvözlő hozzászólások, és igazán reménykeltő, hogy ez a oldal, és az itteni tagok szívesen látnak.
Vannak érdeklődők az egyedi autóépítés kapcsán, ezért gondoltam, hogy belemegyek a részletekbe a teljesség igénye és a reklám leghalványabb szándéka nélkül.

Hál' Istennek 2 évre előre be vagyunk táblázva nagyobb projektekkel, így nem szükséges a reklám. Elsőként fontos megjegyezni, hogy én kétkezi munkát legfeljebb a saját autómon végzek. A fő foglalkozásom szerint egy nemzetközi ügyvédi irodában dolgozom, Budapesten, a műhelyünk pedig Észak-Borsodban található, ahol az üzlettársam dolgozik, vagyis fizikailag épít, szerel. Eléggé manufakturális jellegű a dolog, mert egyedül dolgozik és csak egyedi megrendeléseket teljesítünk.

Nézzük a tevékenységeket!

Veterán autók:
Csak angol és olasz autókkal foglalkozunk, ami magában foglalja a JAGUAR, BENTLEY, ROLLS-ROYCE, márkákat az angol vonalról, és eleddig a MASERATI-t és a BUGATTI-t az olaszról. A MASERATI természetesen gyakoribb, bár BUGATTI csak egy alkalommal volt.
A társam a szakértője inkább a munkafolyamatoknak, és ő tudja megállapítani egy 25-50 éves autóról, hogy menthetetlen-e, vagy megéri belefektetni energiát. Felújítandó veterán autókat Svájcból hozunk be, mert ott vannak leginkább olyan autók, amelyek nincsenek össze-vissza toldozva, foldozva, tuningolva.
Elrettentő példaként tudok itt említeni egy olyan JAG MKX-t, amit az USA-ból hoztak be potom pénzért, és a felújítás során az egyik oldaláról 17kg (!!!!) gittet vertünk le, valamint a csomagtérnél a rozsdát eltakaró szigetelőszalag volt lefújva festékkel, és természetesen a szigszalag tartotta össze a kasztni elemeit. Nos, ilyeneket már nem vállalunk el.

Egyedi építés:
Mindig vannak olyanok - köztük én- akik valami egyedit akarnak. Ez röviden a tuning. A mi esetünkben ez azt jelenti, hogy az autó teljes egésze átépítésre kerül. Ez magában foglalja a teljes motorfelújítást, külső fényezést, és az autóbelső kialakítását, a szükséges kárpitozástól kezdve a műszerfal festésen át a HIFI beépítésig. Nem minden feladatot a műhelyünk végez, pl. kárpitosi, elektromos szerelési munkákat, hanem a bejáratott „alvállalkozóink”.

F1 Showcar:
Ezek az autók üveggyantából, vagy karbonból készülnek, önhordó kasztnival, eredetileg motor nélkül, de a kerekek gurulnak, és az első kettő kormányozható. Leginkább dekorációs célokat szolgálnak.
Most fut egy project ami már egy Alfa boxer motorral lesz szerelve., tehát ez lesz az első, ami vezethető, autózható lesz.

Az én feladatom a munkamegosztásban a tervezés. Meg kell álmodni az egyediséget, meg kell tervezni az autó „üzenetét”, és ehhez találni külső színt, ahhoz passzoló belső kárpitot, a kiegészítőket, a váltógombot, a műszerfal színét, a szőnyegek színét, a belső megvilágítást, a fa-, és króm, karbon betétek helyét. Ezek az igények nagyon megrendelő-specifikusak. Néhány érdekesség: volt egy Golf II, amit Manchaster United témára kellett megépíteni, vagy egy Rover 214-es, amit „Skócia” témára kellett kialakítani.

Mielőtt valaki felvetné és rákérdezni, van egy-két aranyszabály:
- Cirkuszi autót nem építünk (pl. szemzsibbasztó narancssárga, lila, neonzöld színek)
- A kevesebb, néha több! (Igyekszünk az autó külsejének kialakításakor nem gyökeresen eltérni a formáktól, tehát nincsenek hatalmas szárnyak, lökhárítószoknyák stb…)
- Motor tuning nem a mi területünk (nem építünk be teljesítménynövelő chipeket)
- Nem birtokoljuk a Bölcsek Kövét (nem vagyunk tévedhetetlenek, vannak tőlünk okosabbak is.)