Eljött az ideje. Leállításkor erős csattogás , pici motorrezonancia . Sajnos az anyagár nem volt olcsó , 20v -> bárdiból lett minden rendelve 48% kedvességgel KIVÉTEL a a lendkerék amit Gábortól (Facebook on Cz Tuningman Gábor) vettem 150 e Ft.-ért bárdiból 183 lett volna 48% kedvességgel , nem tudom honnan szerezte de köszönet érte , így összesen 1200 eur környékén volt a csere természetesen szimeringekkel és egy balos féltengellyel , luk , sachs , és skf alkatrészek kerültek bele. Még mielőtt kicseréltem volna a tárcsa kevlárt kapott a szerkezet pedig némi módosítást , ezzel felkészülve egy manky féle remapra :) Hallomásból többen 2 napra mondták a cserét , hála istennek 10 órába belefértem úgy , hogy menet közben egy kupplung vas hidraulikacső az egyik hajlatában porrá rohadt és el is repedt , de rögtönöztünk és pont bontottak egy hondát amiből azonnal néztem egy fékcsövet ami hosszra passzolt szóval siker . Mind összességében azt mondom , hogy a bölcső leengedésével és a felső lengőkar gömbfejének lekötésével lelehet szedni a váltót 3 fővel , és csápossal ! , a váltó visszaemeléséhez kellett még egy fő mert addigra kicsit ki vette belőlünk az energiát . Érdekességképpen írnám még , hogy amikor már lent volt a váltó és ott volt előttünk a szerkezet meg a többi , a szerkezetet még mikor fent volt a lendkerékkel együtt a két szélén megfogva olda irányban mozgott már ezt értem úgy , hogy nem tengely körüli forgás . A lendkerék mozgó része teljesen külön életet élt a szerkezettel , ami hosszútávon a nyeles- és főtengelyt sem kíméli , ezek csapágyazása .... nem olcsó , akinél felmerül a probléma javaslom amint teheti cserélje , nagy károkat tud okozni !!!!
Bekezdés: Első diesel autómként vettem a kis cicavirágot , az autó kipróbálásánál -> Motorkontroll fehler :D super sebaj beindult bikázva mert az akksi az 0 volt de pöccc röfff kont a nagykönyvbe és szinte már már megérintett a halk , rázkódás mentes 5 henger , oly finoman duruzsolva ami szerelmül ejtett. Már akkor tudtam hogy mi össze illünk , legyen barmi más problémaja hisz szive rendben van és hát szí nélkül tudjuk csak gépek lennének .
Tárgyalás: Elhoztam a kicsikét ahogy tudtam már kezelésbe is vettem . Először is leinformáltam az autót , minden ok. , majd magamat is :) motor kontroll fehler hát akkor keressünk nem kellett sokat komplikáljam a dolgokat szerviz könyv már írta is h befecskendezés , hmmmm na ok akkor gondolkodjunk : semmi tiltás , az autó nagyon megy , alapjárat normál , hát pici megnyugvás majd kovette a további gondolkodás , mi az ami nem indit vész programot de hiba van hmmm Ausztria Wien ez volt a kulcs gondolat , belváros . Nem is volt más dolgom mint hogy utána járjak kicsit az EGR felépítésének , itt megjegyzem tapasztalatból hogy jobb ha ismeretlen vizeken előre tájékozódunk , nem is ért semmi meglepetés hozzá teszem nem is egy bonyolult feladat , sőt úgy gondolom hogy ez afféle éves rutin feladat kéne hogy legyen . Lásd a képeim :) Féktisztító , 10 baros levegő , rongy így nagyjából ennyi , jah meg 1 óra szabadidő.
Befejezése: sajnos idő közben akku probléma miatt áll most az autó tehát nem tudom hogy a hiba megszűnik-e vagy sem .