2019.09.13-án (pénteken) új gazdára talált.
Imádtuk, hiszem Ő volt álmaim netovábbja, a Black Monster, ahogy feleségem elnevezte. Sok km-t tettünk meg, és soha nem hagyott cserben. A Q4 egy olyan dolog, amiről nehéz lejönni, azonkívül a 2.4-es motorban azért megvan a bugi, megvan az a lehengerlő erő ami kell ehhez a kinézethez, ráadásul a Q4 át tudja vinni az útra.
Sajnos a km és a kor előhozott olyan hibákat, amiket egyre nehezebben tudtam tolerálni. Nem is a pénzügyi része (bár az sem volt kevés) hanem, az hogy nélkülözni kellett hetekre. Valószínűleg nagyon nem volt racionális dolog eladni, hiszem nyilván nem fizeti meg senki a cserélt dolgokat, de sajnos ilyen a popszakma :)
Egy percet se bántam meg az együtt töltött időből, és az első ránézéstől töretlen volt a vonzódás.
Néhány adat:
- bő 7 évet birtokoltam
- ezalatt 83500km-t tettünk meg együtt
- 2.840.844 ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, gumikra (ebben benne van minden)
- 296.350 ft volt az extrák ára (tolatókamera, chiptuning, téli felnik satöbbi)
- 2.457.988 ft-ot tankoltam bele, ez 130 tankolást jelent, összesen 7801,4 litert
- az átlagfogyasztás 9,37
3.300.000-ért vetem 1.600.000-ért ment el tehát havonta kb. 20.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 66.000 ft a rezsiköltség.
Most hogy ez sok vagy kevés az nagyon relatív, szerintem nem sok, mert minden km. élvezet egy erős összkerekes prémium szedánnal.
Nyilván nagyobb majom és több banánt kér mint a Panda vagy akár a 156, de valamit, valamiért...
Utódja egy 159 TBI lett, kicsit egyszerűbb felszereltséggel. Régóta nézegettem a TBI-ket és a V6-okat, mert titkon mindig is benzinest szerettem volna, de eddig nem érett meg a gondolat, mert annyira jól tette a dolgát a nagydízel.
A 156-ban is LED helyzetjelző pislogott a Xenon mellett, gondoltam teszek egy próbát a 159-nél is.
Ebay-en vettem, ez volt a címe: "2 T10 168 194 158 White 38 SMD LED Light Bulb Lamp 12V"
A tetőcsomagtartó tipikusan az a dolog, ami ritkán kell, de ha kell akkor nagyon :) Úgy döntöttem ideje lenne venni egyet. Utánanéztem, a gyári a Rieglernél bő 70.000 lenne, a Thule még egy kicsivel több, a sima típusspecifikus utángyártott pedig 35.000 körül.
Csöri mondta hogy van egy ismerőse akin keresztül esetleg olcsóbban is meg lehetne venni. Utánakérdezett, és mikor mondta az árat nem volt kérdés, hogy megrendelem ezt. Kb. 3 hét volt az átfutás, Siófokon vettem át tőle.
Fel is próbáltam, minden okés. Annyit változtattam csak, hogy vettem 1cm-rel hosszabb rozsdamentes csavarokat, mert a gyáriakkal kicsit nehéz volt a hátsót levenni. A hosszabb csavarokkal úgy is le lehet szerelni, hogy nincs teljesen szétszedve. Plusz vettem hozzá egy rendes 6-os, imbuszos, T-kulcsot, így nem kell a hozzá adottal szórakozni.
Miután futottam pár kört különböző emberekkel akik bontanak 159-et, vagy foglalkoznak bontott alkatrészeivel, és leginkább válaszra se méltattak illetve nem vették fel a telefont, úgy döntöttem biztosra megyek és elküldtem a listát Csörinek. Legközelebb egyből hozzá fordulok.
A cuccok:
- az első ajtó kilincseknél, a csavart takaró fekete műanyag "kupak" (XA06 - FASTENER, BUTTON, CAP - 156063147 - PLUG , 156063150 - PLUG )
- a bal hátsó ajtó-határolónak "tömítése"
- 2db csomag rögzítő fül a csomagtartóban (50500337 - PLATE)
- csomagtér ajtón lévő embléma (50516864 - ORNAMENT)
- Q4 embléma (60697405 - TYPE PLATE)
- a bal első ajtóban lévő ablakemelő/tükörállító kapcsolócsoport
Egy csomó mailváltás után szólt hogy megvan minden mehetek érte (a tükörállító kapcsoló kivételével újak).
A látogatást összekötöttem egy futómű ellenőrzéssel, szerencsére minden rendben, nem kellett állítani rajta.
Autóztam egy jót :)
A hátsó emblémát szétszedtem és majd megpróbálok csak plakettet cserélni rajta ha sikerül ésszerű áron beszereznem.
Ha már ott jártam elhoztam sógi (Mozes147) kocsijához való csavartakarót is, meg természetesen beszélgettünk egyet. Úgyis ritkán járok arra...
A hétvégén a Q4 embléma kivételével helyre is raktam a dolgokat. Ismét léptem egyet az autó megfelelő állapotra hozásához vezető úton :)
Az eddigi tapasztalataim röviden bő 1000km után:
+ erős, megy ahogy kell (érzetre erősebb mint a TS, bár lehet hogy a dízel eltérő karakterisztikája is benne van ebben)
+ dízelhez képest egész kellemes a hangja kívülről is, belülről pedig teljesen jó
- hiányzik a TS motorhangja
- nem lehet 3-asban 50-ről 150-re gyorsítani
- nem annyira élénk mint a TS, van egy kicsi késlekedés mindig, de ha megindul... :)
+ nem kell visszaváltani az előzésnél, ha már megfelelő tartományban van a fordulat
+ nagyon kényelmes és jól tart az ülés
+ külső tükrök sokkal jobbak mint a 156-ban
- még rosszabb a kilátás hátra
+ a fék brutális
+ a 156 is nagyon stabil és jól fekszi az utat, de ez még annál is sokkal jobb, elképesztően kanyarodik
- nagyon alacsonyan van az alja, minden parkolásnál úthibánál nagyon kell figyelni ne üssem le
A belső tér érzetre semmivel se nagyobb, bár nem is igényelem, ugyanez igaz a csomagtartóra is.
Szombaton (2012.07.07) elmentünk Szomabthelyre megnézni. Már ahogy jött fel a garázsból megütött. Egy kis nézegetés, nem makulátlan, le kéne törni a kezét a hifisnek aki szerelte, de alapvetően szép. Hangja normális, nem füstöl alapjáraton. Elmentünk egy körre, megy mint állat, kényelmes, nem zörög, kanyarodik, fékez ahogy kell. DPF nincs benne. Visszaérve nézegetjük tovább, majd telefon George-nak, mi a véleménye a Q4-ről. Jóaz, nincs vele gond, ha alapvetően rendben van azzal se lesz gond, Oké. A srác 100e-et engedett, kaptam gyári 17-es felnin 225/50R17-es Vredestein WinTrac Xtreme téligumikat, a nyáriak is újak a gyári 19-es TI felnin, 235/40R19 Continental Sportcontact5.
Elhoztuk. Hamarosan kap egy olajcserét, meg egy átnézést aztán remélem hosszú és kellemes együttélés kezdetén vagyunk.
Mindkettőnk álmainak netovábbja a 159, kb. már a megjelenése óta. A 156-ot is szerettük/szeretjük nagyon de mivel olyanunk már van ezért a vágy tárgya a 159 lett :) Régóta nézegettem a hírdetéseket, de csak nemrég döntöttünk úgy, hogy cseréljünk kocsit. Mindenesetre elindult a vezérhangya, kell egy 159. Nagy és nehéz tehát kell a power, a legfontosabb hogy ne legyen gyengébb a 156-nál, mert annak nagyon bejön a dinamizmusa, hogy nem kell gondolkodni az előzésen, max. visszakapcsolni. Így kihullottak a 2.2-esnél kisebb benzinesek és az 1.9-es dízelek. A 3.2 már nem igazi Alfa V6, a 2.2-esről pedig mindenki negatívan nyilatkozott aki csak próbálta. Így nem maradt más mint a sötét oldal, a 2.4.