Fórum >> Típusok >> 159

Tuschke2024-06-05 17:29:46 // 126778
Készen van. Tulajdonképpen nem szakadt el a lánc, csak a feszítők eltörtek, és leesett.
Tuschke2024-06-04 10:54:25 // 126777
Ma vittem vezérléscserére az autót. Nagyjából öt héttel ezelőtt lett bejelentve, múlt hét csütörtökön elszakadt az alsó lánc, a vízpumpáé. Gondolom, az előző cserénél kihagyták.
Piritu - 1.000.0002024-06-03 15:03:01 // 126775
Sajna a szilentek nincsenek külön :-(
sty2024-06-03 12:32:24 // 126774
Azt már próbáltam. Lehet hogy én vagyok a béna de nem találtam rajzot
pettinke2024-06-03 09:45:06 // 126773
ha valahol találsz egy éppen működő Fiat ePer-t, akkor benne lesz
sty2024-06-02 17:30:57 // 126772
Srácok, a hátsó hossz lengőkarban milyen szilent van, típusszám esetleg? Vagy létezik robbantott ábra a futóműhöz? Köszi
tirex2024-05-28 09:21:51 // 126771
Kössz…a szarolasz, egy turbócsere és egy váltófelújítás 200ezernél…és szép állapot kívül-belül… remélem a Giulia is tartós lesz, tavaszra kell egy…👍
Attis2024-05-28 07:49:25 // 126770
Nos, az esti teszt után kijelenthetem, hogy a fűtőmotor állító csere nem oldotta meg a problémám. Az odlalamon ugyanúgy langyosat fúj. Esetleg van valakinek valami őtlete? A klímapanel beadhatta-e a kulcsot? oldalamom hiába tekerem feljebb vagy lejjebb a hőmérsékletet, érzésre ugyanolyan levegőt fúj.
Attis2024-05-28 07:46:56 // 126769
Grat!
Liquid2024-05-28 07:27:24 // 126768
wow, az szép nagy kerek szám :)
Tocke2024-05-28 07:13:02 // 126767
Az komoly! Gratula 👍
tirex2024-05-28 05:38:31 // 126766
😂
ATE TR2024-05-27 20:40:38 // 126765
Nekem fordítva volt. Mondjuk annyi volt a különbség, hogy az anyós oldalon forrót fújt. 😶😀
Attis2024-05-27 13:08:40 // 126764
Szia! Kicseréltem a fűtésállító motort, szerencsére nagyon könnyen hozzáférhető, egyszerű a cseréje. Írtam róla blogot fényképekkel.
Smith2024-05-25 09:35:06 // 126763
Majd fotózz meg jegyzetelj kicsit, mennyire kell szétborítani :)
Attis2024-05-24 12:43:11 // 126762
meg van minden. Rendeltem új (azaz bontott) fűtés állító motort. csere jövő héten.
Attis2024-05-23 18:44:37 // 126761
A vezető oldali fütés motorra gyanakszom. Merre felé keressem?
Attis2024-05-23 15:49:12 // 126760
Sziasztok!

Elindítottam ma légkondit és arra lettem figyelmes, hogy az anyós oldalon jó hideget fúj elleben a vezetőoldalon a sima kinti levegőt. Találkozott már valaki hasonló problémával? Ha igen, akkor merre induljak a hiba keresésben? köszönöm!
Marseus2024-04-25 17:50:20 // 126759
Sziasztok!
2.4 - hez keresek klíma expanziós szelepet gyárit bontott is akár, klímarendszer felújításba vagyok. Hűtő, kompresszor,leszárító, csövek rendbetéve, de nem áll fel a nyomás. A doki az expanziós szelepre gyanaxik, mert nem sikerült csak utángyártott újat beletenni de lehet, hogy ott a baj. Sürgős lenne, főleg szeged vagy nem túl messze, ki is szereli a doki ha még valakinél benne van a helyén. Szép estét és kössz ha valaki tud segíteni!
leopop32024-04-21 18:51:05 // 126758
Nagyon szépen köszönöm! 😁🤝
Egy futómű állitással, erősített kevlár kuplunggal, sperr difivel és kompresszorral jövünk majd vissza a műsorba! 😉
PBali2024-04-21 10:47:48 // 126757
Nagyon jól nézett ki, jó hangja volt, jót is ment szerintem.
Gratula.👌🏻
leopop32024-04-21 10:47:27 // 126756
Igen látszódott.
Azt nem tudom a Brerát szerencsére rendesen dícsérték és elég sok nála könnyebb es jobb autót megvert aminek én nagyon örülök. Köztük az Abarth 595 Pisa verziót is, Civic 1.6 Vtec turbót, 225 lovas Talismant is 😉
Igen ez így van es köszönöm szépen 😁🤝🚘
PBali2024-04-21 09:34:23 // 126755
Már a múlt heti “így készül” adásban látszott, nem gondoltam, hogy ilyen hamar látjuk is a pályán.
Kíváncsian várom, anno ha jól emlékszem Turán Frici ment egy 2.2-es 159-el (selespeed volt azt hiszem), még a műsor kezdeti időszakában, akkor nem igazán dícsérték.
Egy biztos, bármilyen kört ment,jól nézett ki közben.😎✌🏻🚘
leopop32024-04-21 08:50:07 // 126754
A műsor az alábbi linken tekinthető meg:

Alfa Romeo Brera Laptiming műsorban
leopop32024-04-21 00:12:00 // 126753
Bella a Laptiming műsorában 😁🚘❤

Videó hamarosan 😁😉

Anders2024-04-14 20:54:31 // 126752
Amúgy amit írsz, hogy minimális rángatást érzel az autón, azt korábban én is éreztem. De csak 15-25° között, és amíg hidegebb volt a motor, amikor poroszkáltam vele.

Lehet hülyeséget írok, nekem azt mondták hogy itt az EGR nem tudja eldönteni hogy nyisson vagy zárjon, és ez okozza ezt a "hullámzást".
Mondjuk mióta nincs, azóta nem is éreztem ezt, szóval még akár lehet benne valami.
Anders2024-04-14 20:51:37 // 126751
Sziasztok,

Bocsi, hogy sokáig tartott a a válaszom megírása, mozgalmas heteken vagyunk túl :)

A nehéz indításnál a többszöri izzítás sem segített.

Első körben kicserélték gariba az üzemanyagnyomás szabályzó szelepet és szenzort. Ez nem segített, az autó első indításnál ugyanúgy nehezen indult és egy kék pamacsot köpött.

Következő körben a szerelőm levette a vezérlést (pár ezer km múlva úgyis esedékes lett volna a csere), és ha jól rémlik a vezérműtengelynél az ék el volt nyírodva. Majdnem 2 fogat ment el a vezérlés. Ezt javították, azóta (igaz még csak a hétvégén teszteltem) teljesen jól, az első tekerésnél füstmentesen indul az autó. Úgy néz ki megoldottuk a hibát. Utólag visszagondolva, októberben mikor megállt az autó a nyomásszabályzó szelep miatt, okozhatta az ék elnyíródását.


Az EGR többször leragadt, már a tisztítás sem segített rajta, ezért döntöttünk úgy hogy kiiktatjuk.
berobbantam2024-04-14 17:31:42 // 126750
Köszi szépen.Így kb 8 év fórumozás után meg kéne már tanulnom használni a keresőt😀.Sose találom meg ami kellene.
pettinke2024-04-14 08:13:10 // 126749
Bedobod jobbra kereséshez, hogy szintjelző és hozzászólások közt, leszűröd a 159 topicra, és voila: https://alfaamore.hu/tagok/9427/autok/12653/blog/32942
berobbantam2024-04-14 05:38:28 // 126748
Sziasztok.
Úgy rémlik valami már épített be szintjelzőt a hűtő folyadéknak.Nem tudjátok véletlen,hogy ki volt?Én is gondolkozok rajta.
159SW2024-04-11 17:07:16 // 126747
Sziasztok,

Segítségre lenne szükségem.. az alany egy 2007-es 159, 1.9 jtd 150LE.
Olyat produkál, hogy 2000-es fordulatig tök jól megy utána meg mintha falnak ütközne, maximum 3-3500-ig forog a motor és erőtlen (mintha fulladna)

Amiket ellenőriztem:
Összes turbó/cooler cső
Folytószelep
EGR szelep
Nyomás szabályzó szelep
Vákuum csövek
Turbó / vákuum labda
Map szenzor
Légtömegmérő

Sehol sem találtam hibát, hibakód sincs... Diagoltam élő adatot minden az értékeknek megfelelő, terhelés alatt is, mégsem megy az autó... 7 éve nálam van de ilyennel nem találkoztam még. Más ötletem nincsen, hogy mit lenehetne még megnézni. Valaki volt már hasonló cipőbe?
Piritu - 1.000.0002024-04-11 12:54:56 // 126746
Biztos hogy az? Nekem anno a szívócső gumibakja adott olyan hangot mint a szilent...
Tocke2024-04-11 11:16:49 // 126745
Először ki kell venni a légzsákot, majd levenni a kormányborítást és látod, van-e alatta kiépítve csatlakozó.
Tocke2024-04-11 11:11:07 // 126744
Na, ha TWR akkor meg is van, hogy mi a baj :-). Szerintem TRW lesz az. A cartársnak igaza van, valami ott nagyon nem stimmel. Azért az utángyártott is elment nálam kb 35e km-t.
A megfelelő meghúzási nyomatékra (85Nm) és a terhelt pozícióban történő rögzítésre elég érzékenyek. Mondjuk 4e után még akkor sem kellene nyikorognia.
Liquid2024-04-11 09:58:53 // 126743
ott akkor valami nem kerek, biztosan annak van hangja? megfelelően lett beépítve? stb...
Bagacs2024-04-11 09:44:34 // 126742
Sziasztok, a lengőkar mizériához: 4000km-rel ezelőtt lett cserélve az első felső TWR-re, már nyikorog!
Rovar2024-04-10 09:54:14 // 126741
Sziasztok! 159-be Sima kormány helyett körülményes multit tenni ? Előkészítés benne lehet vagy,kábelezni is kell? Előre is köszönöm!
tirex2024-04-08 17:59:38 // 126740
Köszi az infót, sajnos ki lett cserélve egy-két dolog fölöslegesen mire eljutottunk idáig. Felrakjuk a bontottat és a sajátja megy javításra, ha sikerül.
Tuschke2024-04-08 16:59:29 // 126739
Konkrétan a difi. Nálam is cserés lett az M32-ben, csak az enyém kerregett.
Általános felújításnál azt nem cserélik.
Mivel nálam emiatt kétszer kellett levenni a váltót, a második munkadíjat - váltó fel-le, stb. - nem kérték el, csak a difi árát, ha jól emlékszem 80e volt motorolajcsrével együtt. Szóval nem volt egy hatalmas összeg.
tirex2024-04-08 15:01:24 // 126738
Értem,köszönöm. Van egy bontott váltó azt felrakjuk, ezt meg átnézetem ha kint van.
pettinke2024-04-08 10:39:06 // 126737
hát búgni a fogaskerekek szoktak.
felújításnál nem tudom, van-e lehetőség hézagolásra, ez úgy hangzik, mintha nagy lenne a fogköz és "lötyögnek" egymás között a fogak.
tirex2024-04-07 11:10:31 // 126736
Üdv. Búg az m32-es váltóval szerelt 1.9 8v diffije. Váltó volt már felújítva és tökéletesen működik, ikarus buszos búgó hangja van amit lassulásnál üresben is produkál. Összes kerékagycsapágy és aféltengely támcsapágy cserélve lett. Maradt a hang, mi a lehet kézenfekvőbb megoldás? Köszönöm ha valaki ad bármilyen ötletet.
berobbantam2024-04-05 16:39:39 // 126735
Sziasztok
Nagy projektre vitt ra a kényszer.Szívósort cserélek 2.0 jtdm-en.Kellene pár meghúzási nyomaték.A szívósor csavaroké,motortartó baké a vezérlés oldalié valamint a nagynyomású szivattyú kerekének anyájáé.
ZoliNix2024-04-03 20:54:04 // 126734
Sziasztok!
Lengőkar mizériához:

FB-ről van a kép, szerintem ez sincs középen.
Giuntini2024-04-03 15:19:07 // 126733
Mert Magyarországon ez a hozzáállás. Sok pénzbe kerül kicserélni és anélkül is megy.
2,4-es cartárs mondta nekem, minek alá haspáncél? Minek bele Dpf, minek Egr, szívósor.
Ugye a mérnökök mind hülyék voltak?
Smith2024-04-01 21:29:28 // 126732
Nekem ugyanez, 2.0 170LE, érzésre sokáig teker amire beindul, de nem rángat, ill. minimálisan menet közben, kb. olyankor amikor (nem tudom jobban megfogalmazni) a "se nem húzni, se nem motorfékezni" állapotban poroszkálok vele.

Kb. fél éve menet közben leállt hazafelé, másnap is, 2-3 alkalommal. Vettem bele főtengely jeladót, azt betettem a kesztyűtartóba, azóta semmi baja.

Csak kérdezem, az EGR-t minek kellett kiírni? Milyen szerelői hozzáállás a "kiiktatni valamit"? Nem megjavítani kéne inkább a gépet?

Ha rájössz mi baja, ne tartsd magadban, erősen érdekel :)
Tuschke2024-04-01 17:40:02 // 126731
Az hülye ötlet, hogy visszafolyik a tankba a gázolaj a rendszerből, és ennyi idő kell, hogy újra felszívja?
Anno a 2.5D Citrom CX-em csinált ilyet. Tömítetlen volt, épp csak annyira, hogy visszaeressze a gázolajat.
Liquid2024-04-01 16:42:09 // 126730
Az enyém csinált hasonlót, azzal a különbséggel, hogy kb. 10 fok alatt indult nehezen, ha előtte ált mondjuk 5-6 óránál többet. Viszont ha gyújtás után vártam mondjuk 5s-et és gyújtás levesz, visszarak vagyis gyakorlatilag kétszer izzítottam akkor indult rendesen. Mindene rendben volt az izzítóktól a injektorokig, nem derült ki mi a nyűgje. Emlékeim szerint mikor ezt elkezdte még benne volt az EGR, a lapkák le lettek kötve, és az EGR kiiktatva, de nem igazán lett jobb.
Anders2024-04-01 12:00:53 // 126729
Sziasztok,

Szeretnék egy kis tanácsot, ötletelést kérni, hátha valaki járt már így. Adott egy 159-es 2.0 dízel 170Le. A történet tavaly évvégén kezdődött, az otthonunktól 200km-re erős rángatással motorleállással otthagyott az Alfa az útszélén. A szerelő az üzemanyag nyomás szabályzó szelepet és szenzort,i lletve az izzító gyertyákát cserélte és az EGR lett kiiktatva szerkezetileg és szoftveresen is. A probléma végülis megoldódott mert azóta nem rángat az autó és megy is szépen. Viszont azóta fent áll egy másik gond. Első indításnál (vagy ha legalább 7-8 órát pihen az autó) nehezen kb 8-10 másodpercig tekerve indul el. Ha elindul is leállítom utána, mint régen, egyből indul. Amit megfigyeltem, hogy ez az indítási nehézség független a hőmérséklettől, -10°-ban és +20°-ban is ugyanúgy problémás. Az elindulás következtében egy nagyobb kék pamacsot produkál, ezt leszámítva nem füstöl. Időközben elkezdte, hogy amíg hideg volt az autó fulladt, nem járt simán, be lettek vizsgálva a porlasztók és az alapjárati szállítási mennyiség (ha jól emlékszem) kevés volt. Kapott 4 db új porlasztót is, azóta teljesen szépen jár, az erejére sincs panasz. De az indítási nehézségek továbbra is megvannak. Legutóbb szoftveresen próbáltak megoldani a hibát, de sikertelenül. Lehetséges, hogy a beépített szelep vagy szenzor miatt indul nehezebben? Vagy az EGR hiánya miatt?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak