Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Föckös2022-09-28 15:23:14 // 3877
Hát szerintem itt sem úgy lesz a "2023 év végéig" kiterjesztett szaldós elszámolás, ahogy a jópolgár gondolja. Valahogy szépen csendben csökkent az áramdíj, és emelkedett a rendszerhasználati díj. Innen logikus lépés lenne az, hogy amikor a napelem tölt, akkor kifizetik az "energiadíj"at , szaldó alapon, viszont ráterhelik a rendszerdíjat.

Hozzáteszem, kereskedelmi alapon nem létezik ingyen energiatárolás, és elosztás, így pont a kormány döntése lesz, hogy ezért akar e majd díjat levonni, vagy sem.
Selmak2022-09-28 11:40:17 // 3876
Ha már villany. Svájcban élő osztálytársam meséli, hogy ugyan van ott is napelem program de csak egy adott teljesítményt lehet felrakni különben nem jár állami támogatás. A nálunk ismert kvótás feltöltés nincs. Ha feltöltöd akkor kb 1%-t adja vissza az áramszolgáltató, vagy évi 5000 svájci frankért bérelhetsz "tároló kapacitást". Na ez hasonló mint nálunk a kvóta, de mind a feltöltés, mind a letöltés rendszer használati díjjal is sújtott nem csak az 5 frank bérleti díjjal. Hülyének is megéri. 3 évi bérleti díjból megvan egy Tesla Wall vagy hasonló kulcsrakész szigetüzemi rendszer.
TtK2022-09-21 23:22:47 // 3875
Több dolgok vannak földön és égen, Horatio, mintsem bölcselmetek álmodni képes.... :DD
Csabo222022-09-21 20:04:47 // 3874
Vettem egy plug-in Ioniqot is a Niro mellé. elvileg ugyanaz a technika. nyilván az ioniq könnyebb kemény 24 kg-mal (1594 vs 1570) mégis úgy érzem, h az ioniq sokkal fürgébb és többet is tud menni tiszán EV-ben. pedig 196e km van benne (sztem autópályás mert az ülés mintha új lenne) a niro-ban pedig csak 35500...
TtK2022-09-15 10:00:09 // 3872
Egy csomó faktor lehet még. Mennyi ment a budgetből a hajtásba (a hibridnél költeni kell még erre-arra a villamos gépen kívül is). Lehet, hogy csak rosszabb hatásfokú (=olcsóbb) cucc fért bele. Az is számít(hat) hogy mire optimalizálták a cuccot. A full villanyt nyílván a villamos fogyasztásra, a hibridet valószínűleg inkább a benzines fogyasztásra. Az akku-menedzsment (kicsi vs. nagy akku, sok kis vs. kevés nagy töltés) is okozhatja, hogy a hibridben nem lehet optimális (=gazdaságos) üzemmódban járatni a villamos gépet. Meg ki tudja mi lehet még, nem értek a durungáramhoz :)
Csabo222022-09-15 09:43:47 // 3871
Ezek a Koreai kacatok a dct váltó keresztül hajtanak, érezni lehet EV üzemmódban is, h vált. Tehát van némi veszteség, de nehezen tartom elképzelhetőnek h ez okozza a 30%os többletet.
Toyota lexus plug-innel még sajna nem mentem.
Egyébként a tisztán elektromos verzió sem direktben hajt...
Csabo222022-09-15 09:39:03 // 3870
A plug-in a váltóházba épített elektromos motor teljesítményéig és persze az akku kapacitásáig be se kapcsolja a benzinmotort. Korábban említettem h képes autópályán is menni elektromosan ha finoman lépek a gázra.
Selmak2022-09-14 12:03:35 // 3869
Az se mindegy, hogy a váltón keresztül hajt e villany vagy direktbe.
WarbiRunner (Gyuri)2022-09-14 10:30:48 // 3868
A hibridnél a villany elinduláskor, gyorsításkor működik főleg. Nyilván így többnek adódik fogyasztása.
Csabo222022-09-13 23:06:31 // 3867
Mégis kevesebbet eszik
Jóval
Selmak2022-09-12 10:43:09 // 3866
Nehezebb az E-niro 1682 - 1739 kg, felszereltségtől függően, a legnehezebb PHEV változat 1610 kg.
TtK2022-09-12 09:14:06 // 3865
Több, mint száz kilóval nehezebb a full villany. :)
Csabo222022-09-11 20:17:29 // 3864
Nincs kedvem kikeresni a tömeg adatokat, de szinte biztos vagyok benne, h amiről én beszélek plug-in az nehezebb, mint a tisztán EV kivitel. Kia Niro-ról van szó.
A plug-inben 9 kwh akksi van amivel 41-42 km megtételére képes kb. 50 fölé reálisan nem lehet tornázni. Azt megközeliteni is kb csak országúti haladással lehet ahol nem kell annyit megállni majd felgyorsitani. tehát közel 20 kwh/100 km az átlagfogyija.
Ugyanez a kocsi tisztán EV kivitelben eljár 15 kwh/100 km átlaggal.
Azért eszik többet a plug-in mert cipelnie kell a motor és hajtás tömegét. amit a tisztán EV-nek nem. vagyis jóval kevesebbet. a nagyobb akksi pedig ami a tisztán EV-ben van nem lényegesen nehezebb a plug-in kivitelnél...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-09-03 12:39:11 // 3863
Szerintem tuti nem ez 1.95T annyira nem nehéz egy ekkora elektofos 2.3T
Selmak2022-09-03 12:20:38 // 3862
Tisztán EV nem lesz könnyebb mint a plug in, plugin a benzines üzzemódban érzi meg igazán az elektromos hajtás stömegét nem pedig fordítva.
Csabo222022-09-03 10:20:57 // 3861
Sajna a plug-innek az az egyetlen hátránya h nagyobb tömeget kell EV módban mozgatnia mintha pusztán elektromos meghajtású lenne.
Ja, meg az ára 😀
Erhard 242 (Pure Energy)2022-09-01 16:14:39 // 3860
ez gecc sokat eszik városban áramból a dugóban 22-24kw/h...az I3 meg 9-11 között :D
Csabo222022-09-01 15:37:14 // 3859
Arra tökéletes
Fékezési energia így legalább nem a levegőbe távozik
De amikor nekem autópályán elkezd villannyal hajtani a hajam kiegyenesedik.
Igaz csak 2 vezetési módot tud a buta Koreai fostalicska.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-09-01 09:02:11 // 3858
no szeptember 1 itt van, újra itt :D reggeli tilitoli a közel 20km-et 45 perc alatt abszolváltam és igen itt nagyon jó dolog az 50-km-es hatótáv nincs 10-12L-es fogyi ....természetesen az adott feltételek mellett igaz ez ...
Kazes☻2022-08-30 18:26:22 // 3857
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-26 14:34:56 // 3856
Ma megint kellett pályázni most direkt lemerítettem bár csak 3/4ig lehet kivi voltam a városban mit csinál...5 rublika van ami már vésztartalék 2 alá nem engedi akkor benzin hajtás plusz akku töltés, így is 5.5l városban...
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-26 09:51:22 // 3855
Ha hozzászámolom a villany kWh-t is, ez 4l-s fogyasztásnak felel meg, ami tök jó. Ez az autó erre való, amire használod.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-26 09:42:09 // 3854
Lassan 1000 km 😎
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-22 10:35:53 // 3852
no kis I3-nál döglődik az akku... no nem a nagy, ha nem van egy picike AGM-es a műszerfalnak ... de minek? :DDD
Nézek valami videót a cseréről aztán azt hiszem regisztrálni is kell ...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-20 16:09:43 // 3851
130nál pörög 1750en...
Selmak2022-08-20 13:54:53 // 3850
Az akkunak nem csak ciklus élettartama van, hanem életidejű is, mert a spontán belső korrózió a gyártás napjától megindult és emészti az elektródákat. NMC 8-10 év LFP 10-15 a várható élettartam. Természetesen nem azt jelenti hogy azonnal bedöglik, hanem nő az önkisülés, nő a öngyulladási hajlam, csökken a kapacitás, terhelhetőség. Az akkupack celláinak állapota egyre nagyobb szórás kezdenek mutatni ami önerősítő folyamatként a gyengébb cellák amortizációja fokozódik. Ezt egy darabig kompenzálja az akku felügyelő elektronika, de amikor kifut a tartalékból akkor nagyon gyorsan elkezd öregedni az akku.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-19 21:03:42 // 3849
Hát az a vicc, hogy kb annyi 2.5 évesen, mint egy Stelvio Veloce 3-4 évesen...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-19 15:35:05 // 3848
50en a max amit tud...de azt fűtéssel, hűtéssel igen kiadja
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-19 14:14:33 // 3847
Azt a 40km-t nagyjából tudja is villanyból, nem? Szóval ha töltögeted szorgalmasan naponta, akkor jól kiadja.
tirex2022-08-19 12:53:46 // 3846
Két tonnás autóval nagyon fajin… gondolom árban is…meg voltam győződve hogy 10liter alsóhangon…meglepett
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-19 09:16:11 // 3845
azért tegyük hozzá, hogy ez adott távra igaz amit én járok... a napi munkába járás az 40km kb hétköznap max még 1x vissza megyek a városba valamiért és igen ott a napelem, ezzel a kombóval jó ...mondjuk a Stelvio ugyan ezen távon nyáron 9.5L volt
tirex2022-08-19 09:13:03 // 3844
Hihetetlen…napelemes töltéssel ráadásul, ezt azért nehéz überelni.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-19 08:24:20 // 3843
csak 2.3-at :DDD de komoly... látod... ennek nagy része város, autópályán forszírozott tempóban meg 5.4-et :DDD
tirex2022-08-19 07:10:09 // 3842
Ez most komoly hogy 2.5 litert eszik 100km-en?!
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-18 10:39:41 // 3841
dehogy lehet leszokni, az kell, az csal mosolyt az arcodra
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-18 10:26:28 // 3840
A játékosságról hamar le lehet szokni. Egy kis színház, erő és kényelem, és minden kereknek tűnik...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-17 22:16:23 // 3839
Na ebben nincs semmi játékosság...igazi precíz, német tank és ennyi...mondjuk egy dolog nagyon tetszik benne rohadt csendes na nem a motor az valahogy jobban van hangolva, mint a 2.0 tbi, úgy ánplag...
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-17 20:42:33 // 3838
Az enyém is csalt ma. 9.4 volt comp szerint, de hiába kattogtattam a kútfejet, nem fért bele annyi, 9 lett a valós. Nem épp 2.3, de szólj ha szőrén csere megy a hibrid csillagosra XD
Mondjuk úgysem adnám a kis benzinpusztítót .550km alatt annyi örömet adott, hogy legszívesebben indulnék is tovább vele valahova :-)
Kényelmesen is mentünk, gyorsan is, keresztben is, minden volt XD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-17 18:44:05 // 3837
No megtankoltam az autót hát ha megyünk valamerre és riogatnak nem lesz benya, kemény 15let kért 655km-re, tehát a komputer hazudik ez nem 2.5 ha nem csak 2.3l/100km 🤣🤣🤣
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-16 08:11:32 // 3836
én is így gondolom, az I3-ban lassan 60e lakik az akku 98.5%-os nem nálunk fog tönkre menni :DDD :
Csabo222022-08-16 00:53:40 // 3835
Az előző előtti Zoémban kb 120e km volt, és februárban mért akksi SOH vhol 87% körül volt ami sw frissitésekkel +5%-ot tudott vna.
PHEV-nél ami nem toyota (lexus) inkább a motorok közé iktatott rendszerekkel lesz a baj, mintsem az akksival.
Mentem 340e-t futott Amperával ami még mindig tudta a 40+ km-t. és egyetlen hang sem jött ki az utastérből amit pl egy priusnál már 80e km alatt szétvert a rossz út...
carver2022-08-15 20:02:30 // 3834
persze hogy jó a PHEV (spórolásra), csak ugye a legtöbben vásárlás után többé nem töltik fel, úgy meg ugye sokkal többet fogyaszt mint egy sima benzines...

btw az a benyomásom hogy itt többen utaztok napelemekben, 4 lakásosba (egyéni rendszerek lesznek) tudtok ajánlani valakit aki Budapesten még az évtized vége előtt vállal kivitelezést és még jól is dolgozik?
carver2022-08-15 19:57:14 // 3833
vagy CO2-ben. Külön felhívnám a figyelmet a zseniális Binotto imitátorra
carver2022-08-15 19:53:52 // 3832
eszerint nem igaz, hogy Magyarország ne lenne alkalmas (sokkal több) szélerőmű hatékony üzemeltetésére

itt és itt

csak valami miatt nálunk el lett lehetetlenítve ez a piac
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-15 12:11:32 // 3831
na meg hűtött-fűtött akkor még jobb... Amperából még mindig sok mászkál a legtöbb 10-12 éves...
Selmak2022-08-15 12:10:05 // 3830
Kb. 8-10 év az akku várható élettartama ha NMC kémiával készült, az LFP 10-15 év.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-08-14 23:44:29 // 3829
Attól függ mi megy tönkre és mennyi idő alatt...egy sima szerviz pl olajcsere nem drágább, mint egy Giulianal ...itt az akku élettartam a kérdéses meg a hozzá fűzött technika bár ez már a második generációs, a benyás motorja már 10 éve fut ott is van tapasztalat ... érdekes megoldások vannak benne pl az elektromos motor a váltóban lakik, a motor fűtéséhez van egy plusz elektromos vízpumpa kb 1.5 km alatt üzemmeleg, a hűtés fűtés hőszivattyú szolgáltatja... érdekes dolgok sok hiba lehetőséggel
WarbiRunner (Gyuri)2022-08-14 21:53:13 // 3828
Ettől függetlenül a technológia ügyes.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak