Ilyen lesz a 2023-as Giulia és Stelvio

2022-10-27  Alfa Amore
Új, LED-Mátrix első fényszórókkal és teljesen digitális műszerfallal érkezik a 2023-as Giulia és Stelvio a kereskedésekbe.
Hírek >> 2022  

Ahogy azt már az elmúlt hónapokban fel-feltünő kémfotókból tudni lehetett, a Giulia és a Stelvio is megkapja a Tonale hármas tagolású full LED-mátrix fényszóróit és már teljesen digitális műszerfallal érkeznek a modellek 2023-tól. Sok fantáziarajzon is elképzelték, hogy áll majd ez a hármas lámpaosztás a Giulia-Stelvio párosnak, hát most megérkeztek a hivatalos fotók és egy videó is. Első látásra vagány lett mind a két autó, nagyon várjuk, hogy élőben is lássuk őket.

A lényeg, hogy ezen a szinten már nagyon kellett mindkét modellnek egy komolyabb frissítés, hiszen a legutolsó nagy facelift (2020-ban) annyiban volt izgalmas, hogy érintőkijelzős lett a műszerfalon lévő multimédiás egység.

Gyakorlatilag így az Alfa Romeo mindhárom jelenleg kapható modellje azonos technológiai színvonalon lesz, a Giulia és a Stelvio ezzel utoléri a Tonale jelenleg még sokkal modernebb felszereltségi szintjét. 

A nyilvánosságra hozott fotók alapján a kormány mögötti kijelzőt teljesen digitálisra cserélték, a 12,3 inch méretű TFT képernyő ugyanazt a grafikai világot kapta meg, amit a Tonaléban már megismerhettünk. Itt is három nézet közül választhatunk, sportos, letisztult, és klasszikus módok közül választhatunk. Ez utóbbi (a Heritage) a klasszikus régi Alfa Romeók műszeregységét idézi meg. Akár erre a kijelzőre is kirakhatjuk például a navigáció képét is. Vagány, ahogy induláskor és leállításkor a Giulia és a Stelvio lámpáinak sziluettje jelenik meg a kijelzőn - ezt is a Tonaléban láttuk először.

Ami örömhír, hogy a műszerfalon lévő kijelző a műszerfalban maradt, nem egy tablet került annak közepére, mint a Tonaléban. Úgy tűnik, hogy az ezen megismert design, és a widgetek ugyanolyanok maradtak mint a jelenlegi autókban.

A Giulia és a Stelvio is megkapja a Tonaléban már megismert NFT technológiát. Ez a technológia blokklánc alapú, amely azt jelenti, hogy a járművek fontosabb karbantartási és egyéb történésekkel kapcsolatos bejegyzései bizalmasak és utólag nem módosíthatók, azaz például nem lehet visszatekerni a kilométerórát. Ezzel a témával bővebben foglalkoztunk a Backstage adásunkban is! 

Az autók lökhárítói is picit változnak, egy kicsit jobban kiemelkedik a hűtőrács és más lett a beömlők rácsozata is, de ezek miatt nagyon nézni kell a fotókat, hogy észre is vegyük...

A hátsó lámpák is változtak kicsit: az új Giulia új hátsó lámpái átlátszóak, míg az új Stelvio lámpabúrái füst színűek lettek. 

A sajtóanyagból nem derült ki, hogy a Tonaléban megismert szellőztethető üléseket megkapja-e a Giulia és a Stelvio.

A motorok terén szerencsére nincs leépítés, viszont bekerül a kínálatba egy 160 lóerős dízel változat is. 

A csomagok is maradnak, a belépő szint a Super, amely Sprint felszereltségi szintre bővíthető, ezt követi a TI, amely Veloce csomaggal egészíthető ki. 



Viszont megjelenik a Competizione limitált különkiadás, amely úgy tűnik a legkomolyabb felszereltségi szintet jelenti majd. Itt mutatkozik be egy új fényezés a Moon Light, amely egy különleges mattszürke szín. Ez a csomag minden motorváltozattal rendelhető lesz, a csomag neve pedig nemcsak az autó oldalára kerül majd fel, hanem a fejtámlákba is belehímzik.

 

A teljes fotógalériáért kattints ide: a Facebook-oldalunkon rengeteg képet találsz.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

zümi1662023-01-28 23:27:48 // 28918
Köszi😊
zümi1662023-01-28 23:26:35 // 28917
Kb. 70/30 volt a préri/város arány, nagyon kihasználtam a motorféket vitorlázás, tartottam a 100-110-es tempót ahogy lehetett, kerültem az intenzív gyorsításokat. Egyszóval nagyon finoman kellett a gázzal bánni, hogy ez összejöjjön.
zümi1662023-01-28 23:19:30 // 28916
Eszembe se jutna, többet itthon se, elég volt egyszer azon aggódni hogy kibírja-e...