Év Autója: a Junior a döntőben

2024-11-15  Alfa Amore
Az Alfa Romeo Junior is bekerült az Év Autója választás döntőjébe.
Hírek >> 2024  

A 23 európai ország 60 autós újságírója 42 modell közül választotta ki azt a hét autót, amit a legesélyesebbnek tart a díj elnyerésére. Az első szavazás lezárása után a hét kiválasztott (ábécé sorrendben):

Alfa Romeo Junior
Citroën C3
Cupra Terramar
Dacia Duster
Hyundai Inster
Kia EV3
Renault 5 / Alpine A290 (azonos modellnek számítanak).

 

Az autós újságíróknak nyolc hetük lesz arra, hogy alaposan teszteljék a jelölteket, majd még egy közös tesztje is lesz a hét autónak Belgiumban.

Az Év Autója díj nyertesét január 10-én, a Brüsszeli Autószalonon hirdetik ki.

A Car of the Year (COTY) egy európai díj, amelyet autós szakújságírók szavazása alapján osztanak ki 1964 óta, az adott évben bemutatott új európai autómodellek között.

Magyarországot a COTY zsűrijében Csikós Zsolt (Speedzone) és Gajdán Miklós (autóMAGAZIN) képviseli.

Az Alfa Romeónak eddig a 156-os és a 147-es modelljével sikerült elnyernie az Év Autója díjat (1998-ban és 2001-ben).

Egy kis összefoglaló az Alfa Romeo helyezéseiről az Év Autója választáson:

1969-ben az 1750 a harmadik lett a szavazáson (akkor a Peugeot 504 nyert)
1973-ban pedig az Alfetta lett harmadik (akkor az Audi 80 győzedelmeskedett). 
1998-ban a 156-os nyert
2001-ben a 147-es nyert
2006-ban a 159-es a harmadik helyig jutott (a Renault Clio nyert)
2009-ben a MiTo az ötödik helyet szerezte meg (a Vauxhall Insignia nyert)
2011-ben a Giulietta a második lett (a Nissan Leaf nyert)
2017-ben pedig a Giulia maradt le a dobogó első fokáról (a Peugeot 3008 nyert)
2018-ban a Stelvio a hetedik helyen zárt a szavazáson (a Volvo XC40 nyert)

Az Alfa Amore idén az elsők között tudósított a Juniorról, ilyennek láttuk Torinóban a vadonatúj Alfát:



Interjút készítettünk az Alfa Romeo vezető termékmenedzserével is:

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Junior

Az utolsó 3 hozzászólás:

Halesz2025-01-16 12:41:53 // 420
Akartam is kérdezni, hogy kinek olyan a hangja, mint egy V6-nak, a húgodnak vagy a motornak? :)))
Giuntini2025-01-16 09:21:01 // 419
Azért a V6-tól baromi messze van a kiegyensúlyozatlan kattogó hang😊
Hidegen baromi idegesítő és mivel rohadtul lassan melegszik be, ezt hosszan lehet hallani. A V6 gurgulázásához ez egyáltalán nem hasonlítható.
Egyébként autópályán 120-as, 130-as tempónál egészen keveset fogyaszt, de városban a kis lökettérfogat ellenére megnő, ennek oka lehet a lassú bemelegedés, illetve ahogy írtad te is, szűk az a fordulatszámtartomány ahol jó. Alacsony fordulaton halott, viszont ha odalépsz, egy pillanat alatt felpörög.
Érdekes, hogy a régi szíjas motor 116 lóerős, viszont a Juniornál és a többi platformtestvérnél csak 100 lovas. Lehet, hogy túl volt kicsit húzva?
WarbiRunner (Gyuri)2025-01-15 21:19:29 // 418
Énekesnő? Mi a fene.. ezt a telefonom költötte hozzá. Egyre nagyobb hülyeségeket ír 🤣