Blog >> direktszűrő
Mint már említettem a bemutatkozás átírt változatában, Lapi cartárstól vettem át az autót, gyönyörű, majdhogynem gyári állapotban. A hazautat Kecskemétről, valamint a kb. egy hetes városi furikázást többé-kevésbé zokszó nélkül bírta, elégedett is voltam vele, de sajnos mikor mentem volna vele a Mátrába, párom menet közben vette észre, hogy valami gőz jön a motorból. Nézem én is, igen, gőz, nem is kevés. Ránézek a hőfokra, 110 közeli, ez nem jó... Index jobbra, leállósáv, motor leállít, hibakeresés...
Már mikor elhoztam az autót, tudomásom volt róla, hogy a hűtővíz kiegyenlítő tartály több helyen repedt, az öregségének köszönhetően gondolom. De eddig se a tulajnak nem volt vele baja, se a kereskedésnek ahonnan végül elhoztam. Nekem se volt egy hétig, gondoltam ráér. Hát, nem ért rá.
Bugyogott a víz, motor láthatóan iszonyatosan izzadt szegény, és a víz a kiegyenlítő tartályból teljesen eltűnt szinte.
Szerencsére egy jólelkű munkásember egy Citroen Jumperrel (bár szerintem lélekben ő is alfás lehetett) megállt, és hagyott ott egy fél palack ásványvizet, amivel elgurultam a legközelebbi kútig. Ott vettem ioncserélt vizet, és szigetelőszalagot, hogy amúgy sufnisan megoldjam a dolgot. Az utántöltés után is köpte kicsit a vizet, de leragasztottam, gondoltam jó lesz. Hát nem lett az.
A benzinkútról kijövet még úgy tűnt, az aznapi Mátrázás még meglesz, de ahogy mentünk, láttam, hogy a hőfok ismét emelkedik, és az autó se megy olyan jól. Mondom, ennyit nem ér meg, hogy megfőzzem a motort, visszakanyarodtam, lehúztuk az ablakokat, légkondi ki, fűtés lábtérbe maxra be, 90re lelassít, és szépen hazacsorogtam.
Itthon ismerős által kb. 4 ezer Ft-ért vettem gyári kiegyenlítő tartályt, illetve aluhűtőhöz való fagyállót, és elvittem szervízbe egy megbízható ismerőshöz, aki az előző kis 145-ösömet is javítgatta. Gondoltam akkor már mindent megcsináltatok, a tükörlapot kellett cserélni a bal oldalon, berakattam egy igényesebb direktszűrőt is a gyári szűrőház helyére, kimosattam az egész hűtőrendszert, és átnézettem, miért recseg néha a jobb első felfüggesztés. Elméletileg nemsoká készen lesz, alig várom már, hogy visszaülhessek bele :)
Visszacseréltük a direktszűrőt az eredeti gyári szűrőre. A miértekbe nem szívesen mennék bele, mert ezen aztán tényleg lehet vitatkozni. Maradjunk annyiban, hogy én szívem szerint nyugodtabban alszom, a gyári levegőszűrőt használva. Alapvetően a hangja miatt választottam anno a direktszűrőt, de mikor a kipufogó tuningal elkészültünk, úgy éreztem, hogy felesleges a direktszűrő, mert úgyse hallom. :) A második ok pedig egyszerűen az, hogy a motorteremben igen igen meleg tud lenni a 3 literes motor miatt, és a gyári doboz áramlástanilag kicsit előrrébbről kapja a lökhárítónál beáramló levegőt. Én úgy gondolom, hogy hűvösebb levegőt kap így a motor, és vizes időben sem kell aggódnom. A direktszűrővel kb. 5000 km-t mentem. Egyszer mostam, úgyhogy valszeg eladom olcsón ha valakit érdekel, a tisztító szettel, olajjal együtt.
Minimális szívó oldali tuning, a hang és a jobb gázreakció végett. Meg hadd lélegezzen, le ne fojtsuk már szegény motort. :)