Blog

Blogajánló

Magyar megoldás egy olasz helyzetre: ha nincs Blue&Me az autódban, akkor a Loudlink tudja a megoldást. Tapasztalatok Tedi MiTójából rovatunk következik. Tovább

Tedi // 2016-06-17 12:06:07

Giulia, 3-as BMW vagy Jaguar XE? WebM, az Alfa Amore és AlfaCity programozója minden vetélytársat kipróbált, aztán győzött az olasz vér :) Blogja az új autójáról! Tovább

WebM // 2018-07-18 20:25:12
>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-01-21

Ma egy éve, hogy hozzám került.

 
>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2019-01-13

A ledesítési folyamatnak nyilván az egyik legfontosabb állomása a 159-ben gyertyaként pislákoló halogén tompított fényszóró fejlesztése, LED-re váltása volt.

A 2018. október közepén az Aliexpressről rendelt H7 izzókkal majdnem befürödtem, az 3 hónap alatt érkezett meg!!! De ekkorra már ajándék volt, mert időközben visszaigényeltem az árát, így a költségem 0 Ft lett.

Ezt rendeltem, elvileg ez az átlagnál erősebb, 10000 lumenes led:

- PAMPSEE New Upgrade Mini size H7 Car LED Headlight Kit 50W 10000LM/Set 6500K

https://www.aliexpress.com/item/PAMPSEE-New-Upgrade-Mini-Canbus-H4-H7-Car-LED-Headlight-Kit-50W-10000LM-Set-H1-H11/32903706016.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dqPCmVx

A fénye ennek is szép fehér, egyezik a ledes ködlámpáéval és ledes helyzetjelzőével. Laikus felhasználóként értékelve fényerejét tekintve a halogénhoz képest fényévekkel jobb, sokkal messzebbre vetít és élesebben látszik minden.

Fontos, hogy a szemből közlekedők nem jelezték egyszer sem, hogy vakítanék, de ezt én is ellenőriztem előtte. A lámpatestbe simán befért.

>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-12-08

A ködlámpák lámpatestjének cseréjével 2 hónappal ezelőtt megejtett ködlámpa ledesítés nem vált be, ezért az izzókat upgrade-eltem erősebbre, és nem mellesleg a gyári H1 foglalatba tökéletesen illeszkedőekre:

- Zdatt 8000LM Mini LED Car Light Headlight Bulbs 60W H1 LED

https://www.aliexpress.com/item/Zdatt-8000LM-Mini-H7-LED-Car-Light-Headlight-Bulbs-60W-H1-LED-H8-H9-H11-9005/32946342991.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.13a64c4dmmUnHb

A fénye szép fehér színű, és erős, a lámpatest burkolatában simán elfér.

Szintén Aliexpress!

>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-11-26

Na ennek végképp semmi értelme, mégis megléptem a kilépőfény lámpatestek cseréjét Alfa Romeo emblémát vetítő projektorosra, ami beszerelés tekintetében teljes mértékben kompatibilis a gyárival:

- QCDIN for Alfa Romeo 159 2Pcs LED Car Door Welcome Light Logo Projector
https://www.aliexpress.com/item/QCDIN-for-Alfa-Romeo-159-LED-Car-Door-Welcome-Light-Logo-Projector-for-Alfa-Romeo-159/32947034839.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.13a64c4dmmUnHb

Naná, hogy Aliexpress, ráadásul még akciós is volt! Facebook csoportban 18e-ért is árulták...

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-01-20

Nem akartam külön posztot írni emiatt, de ha nem jön közbe semmi váratlan esemény, akkor valamikor április környékén kellene billentyűzetet ragadjak, ami miatt kicsit torzulna az időrendiség és a tér idő kontinuum a blogon, így egyszerűbb ha pár sorban összefoglalom a történéseket.
Már karácsony előtt feltűnt, hogy laposabb a jobb első kerekem, így első körben rápumpáltam, s vártam, hogy újra leenged-e, s ha igen, mennyi idő alatt teszi mindezt. Január első hetében szúrt szemet, hogy ismét leengedett, s szerencsémre úgy is állt a kerék, hogy észrevettem a bordák közt megbúvó rozsdás szöget. Lassú defekt volt, így ismét rápumpáltam, majd pár napra rá kijavíttattam a hibát.
Visszaszerelés előtt felcsiszolták a felni peremét, s merítőkádban ellenőrizték a szivárgást, de most abszolút nem enged. Aztán (csak mert még eszemben van, pedig ilyen apróságokat nem szoktam a blogba leírni) örülhetnek a "szarolaszozók", túl vagyunk egy nagyon komoly elektromos meghibásodáson is - igen, kiégett a jobb első H7-es tompított izzó. Szerencsére még akadt elfekvőben a garázsban, így pikk-pakk ki is cseréltem (ezen még nem kell sem a lökhárítót levenni, sem a lámpákat kivenni)...
Aztán kedden reggel volt kollégám elvitte, majd vissza is hozta az autót, csak közben kicserélték a két belső stabszilentet. Kár volt eddig húznom a dolgot, tényleg ezek csinálták a fesztivált, azóta egy apró zörej sincs a futómű felől, így apránként összeérett az is. Most legszívesebben ki se szállnék belőle, annyira jó, hogy végre csendben teszi a dolgát. Szeretném hinni, hogy ez most egy darabig így is marad...

>> Tuning és extraÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2019-01-19

Rendeltem 4db kilépőfényt az AliExpress oldalán. Kb 2hét múlva meg is jött. A beszerelés egyszerű, a gyári lámpát ki kell pattintani, az újat pedig be a helyére.
Azért volt egy kis gond. Az egyik lámpának a nyák lapja nem volt tökéletesen rögzítve, és amikor össze dugtam a dugasszal, nem csatlakozott össze a kani és a koca.10-15 perc el ment vele amíg rájöttem, hogy miért nem működik. A képeken a gyári lámpák látszanak.

 
>> Tuning és extraÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2019-01-19

Rendeltem 4db kilépőfényt az AliExpress oldalán. Kb 2hét múlva meg is jött. A beszerelés egyszerű, a gyári lámpát ki kell pattintani, az újat pedig be a helyére.
Azért volt egy kis gond. Az egyik lámpának a nyák lapja nem volt tökéletesen rögzítve, és amikor össze dugtam a dugasszal, nem csatlakozott össze a kani és a koca.10-15 perc el ment vele amíg rájöttem, hogy miért nem működik. A képen az új lámpák doboza, és a régi lámpák látszanak, a második képen a hibás lámpa (azt hittem, hogy valami kontakt hiba), a harmadikon a hátsó ajtó, az utolsón az első ajtó látszik. A hátsó ajtó képe jobban tetszik.

 
>> AutóápolásA. // Alfa 147 JTDm 16v Distinctive // 2019-01-19

Zavart, hogy a napi használós kulcsom eléggé viseltes állapotban van. Konkrétan fényesre volt már kopva, valamint az Alfa embléma is ronda volt rajta. Használhattam volna helyette a másik kulcsot, ami tökéletes, gyári állapotban van, de sajnáltam volna azt koptatni. Elkezdtem nézelődni kulcsházak után, de itthonról 5000Ft alatt nem jutottam volna újhoz és a leírások alapján ennyiért még az embléma sem járt hozzá. Sokan rendeltek Aliexpressről és elégedettek is vele, de abban annyira nem bíztam. Az ebay-en kutakodva viszont találtam végül egy olasz eladót, akitől postával együtt 3500Ft-ért árult új kulcsházat, így be is rendeltem egyet. A leírás alapján embléma ehhez sem járt, így rendeltem azt is külön egy portugál eladótól. 2darabot, szállítással együtt 2500Ft-ért.
Amikor megérkezett a kulcsház (alig pár nap kellett, ahogyan az emblémáknak is) örömmel konstatáltam, hogy mégis küldtek hozzá emblémát, habár a minőségével nem voltam elégedett. Túl vékony volt és nagyon mélye ült a helyén. Ellenben a kulcsház tökéletes, olyan, mint az eredeti. Mellékelek képeket is, középen az elhasznált házzal, mellette a jókkal. Lehet találgatni, hogy melyik a gyári és melyiket rendeltem most.
Az emblémát illetően viszont a Portugáliából származó darabok jobbak voltak, vastagabbak, szépen ülnek a helyükre. Biztos, ami biztos alapon a végső felhelyezése előtt lefújtam átlátszó lakkal, hogy ha esetleg nem annyira kopásálló, akkor se kopjon el olyan gyorsan. A másik emblémát elraktam tartalékba, mint, ahogy a régi, kopott kulcsházat is. Ja igen, az új ház nyers kulcsszárral érkezett, de mivel az eredetivel semmi baj sem volt így nem akartam plusz pénzért felmaratni az újat. Szerencsére egy az egyben kompatibilisek voltak, így kicseréltem a szárakat. Még az elektronikát és a transzponder chipet kellett átrakni és kész is volt a hibátlan kulcs. A ház belsején azért látszott, hogy nem eredeti, például a kristály nagyon lötyögött az új helyén, ezért biztos, ami biztos alapon egy kis ragasztóval biztosítottam kiesés ellen.
Valószínűleg a Kínából rendelt ház is ugyanez lett volna, de a lényeg, hogy van két, nagyon szép kulcsom az autóhoz :)

>> SzervizA. // Alfa 147 JTDm 16v Distinctive // 2018-12-14

És akkor a feketeleves.
Úgy vettem az autót az árából jelentőset alkudva, hogy porlasztó/turbócsere lehetséges a közeljövőben, mert füstöl. A gyári szoftver visszatöltése után a füstölés megszűnt. Turbó rendben van, a porlasztók miatt sem szóltak mikor kértem, hogy ellenőrizzék őket.
Ezzel ellentétben az autó sajnos ennél komolyabb hibával rendelkezett és így utólag ezzel együtt valamint az eddig kicserélt alkatrészek alapján mondható, hogy vásárláskor tátott szájjal röhögve szaladtam be a péniszerdőbe. Anyagi értelemben legalábbis.
Szóval az autóról kiderült, hogy szíjszakadt volt és csak félig lett megcsinálva. Ez a működésén nem érződőtt egészen addig amíg nem jöttek be a hidegek, illetve nem lettek kicserélve a tartóbakok. Hidegben a motorból érkező rezgések megnőttek, melyeket az új, gyárinál merevebb bakok gyönyörűen átadtak a karosszériának, ezzel igazi traktorfílinget kölcsönözve alapjáraton az autónak.
Hogy valami nem az igazi, az a porlasztó korrekciós értékeken is látszott Vagyis láttam, amikor először beüzemeltem a MES-t. Emiatt azért vagyok kicsikét mérges, mert vásárláskor (igaz utána) az első nagyszerviz alkalmával kértem egy nagyon alapos átnézést, diagnosztikát. Ez nem történt meg, legalábbis nem volt alapos. Pedig gyaníthatóan a korrekciós értékek akkor is mutatták volna, hogy valami nem az igazi.
Lényeg a lényeg, Pál Józsinál le lett véve a hengerfej és fel lett újíttatva. Volt pár görbe szelep, mivel az előző tulajnál csak a vezérművet bontották meg és az eltört szelepmozgató karokat (nem vagyok benne biztos, hogy ez a hivatalos nevük, de nem jut eszembe jobb) cserélték. Maga a motor szerencsére jó, dugattyú, hajtókar stb nem szenvedte kárát a szíjszakadásnak.
Összerakás után a tartóbakok miatt egyelőre még egy kicsit erősebb a remegése az autónak alapjáraton, mint kellene, de mikor ezt a bejegyzést írom, már javult a helyzet (1 hónappal és 1000km-el a javítás után). Állítólag párezer km kell a bakoknak, míg "bejáródnak". Meglátjuk.
Szóval:
- Hengerfej felújítva gépműhelyben
- Összes szükséges tömítés cserélve
- Feltöltve új fagyállóval, Motul 10W40 olajjal
- A felújításra garancia csak új vízpumpával és vezérműszíjjal van, szóval kapott azokból is újat (habár kb 6000km volt bennük).
- Cserélve lett a turbó és a légszűrő közötti cső is, mert már elég öreg volt.
A mosolyom nem őszinte, amikor ezekre gondolok, de az autót vezetve mindent megbocsájtok neki.

 
>> EgyébA. // Alfa 147 JTDm 16v Distinctive // 2018-09-30

Újabb rövid túra és egy kis szüret Erdélyben. Komolyabb hiba nem volt, viszont a futómű felől nagyobb úthibáknál valami elkezdett kotyogni. Ezen kívül hazafelé meg kellett állnom a Királyhágó előtt, mert feltűnt, hogy nagyobb kanyarokban valami surlódik. Alánéztem az autónak, a haspajzs egy darabja lógott lefelé, elég közel az aszfalthoz. Gyorsan lecibáltam a lógó darabot, ezután a súrlódó hang elmúlt. Ötletem sincs hogyan szakadhatott le, nagy kátyúba nem hajtottam bele emlékeim szerint. Ha hazaértem be fogok iktatni egy újabb szervizlátogatást. Az út alatt sok kép nem készült a kocsiról, sajnos csak az alábbi ablakból kinézős fotót tudom mellékelni. A lényeg látszik :)