Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Ismét szól Arese hedegűje a családban.
2025.08.04. 224...km olajcsere, olaj szivattyú tömítés csere, 4db Bosch izzító gyertya csere, hűtővíz táguló tartály csere. Az olaj sziv. tömítést csak a biztonság kedvéért cseréltük, az egyik izzító gyertya hibát jelzett, hát mind a négyet cseréltük, a táguló tartályon mint ha repedések lettek volna (el öregedett) hát ezért csere. Ezt a munkát a Dave Garázs végezte.

Mióta meg van volt egy csúnya zúgó hangja az autónak.Betudtam,hogy ennek ilyen a motorhangja.Aztán rájöttem,hogy ha bekuplungolok tempón ez a hang akkor is meg van.Felemeltem az elejét de a kerék nem lógott nem kottyant.Forgatva is síri csendben volt.Ráadásul műszakin sem szoltak érte sose.Aztán nem rég intenzívebb gyorsításnál elkezdte rázni az elejét.Ekkor szántam rá magam a cserére,ha jó ha nem.És mint utólag kiderült mégis a csapágy volt a ludas.Most csendben suhanunk,ahogy illik.
Lett egy bosszantó hibám.Néha irányjelzéskor elment a műszerfalvilágítás és vele együtt minden kívül is.A bajuszkapcsoló mozgatására visszajött.Cseréltem hát.Mivel nem is horror áron volt gyári új,így azt kapott.A helyzet javult,de nem szünt meg teljesen.Némi gondolkodás után rájöttem,hogy még a gyujtáskapcsoló is beleszolhat a dologba .Abba is vettem egy új betétet.Hiba elhárítva.Egy ideje a tolatólámpa kapcsolóm is szórakozott.A cseréjét halogattam,mert elég szar helyen van.Most erre is rászántam magam.Végül lecseréltem az olajat olajszűrővel.Ekkor vettem észre,hogy a kiegyenlítő tartályom is enged.Abbol is új került bele.És még csak nem is szidom ezek miatt.😀20 éves,355k kilóméterrel.Ennyi hiszti belefér.
Épp kifogytam bogároldóból, a Gtechniq W8 PH semleges terméke bevált, így ezúttal is ezt rendeltem, és mivel a gumiápoló is fogytán volt, ezért melléraktam egy T1 V2 Durable Tyre Gel nevű szmötyit is, ami valamivel tartósabb védelmet ígér a műanyag és gumi felületeken. A gumikra 2 réteg került, a hátsó lökös alatti fényezetlen műanyagra egy. Nem tűnik rossznak, meglátjuk, hogy meddig marad rajta.



Egyik helyi srác rámírt ,hogy hozott egy GTV-t nem-e érdekel donornak, vagy bármire. Megnéztem, de mivel faceliftes így nagyon sok mindenre nekem nem jó, így mondtam ,hogy köszönöm ,de nem. Aztán csak fúrta az oldalamat, mert elég jó állapotú, érintetlen a gép, így végül másnap mégis megvettem.
A belseje nagyon tetszett így elhatároztam ,hogy átrakom az enyémbe. Sajnos a padlószőnyeg-et a totálisan más középkonzol miatt nem lehet átrakni ,szóval érdemes volt kiszenvednem és ki kárpit tisztítanom :D
Minden ülés alül-felül kívül-belül meg lett bőrtisztítózva, bőrápolózva, a szövetek vizes kárpittisztításon estek át.
Még jó pár dolgot áttettem, apró-cseprő dolgokat, amiknek végülis örültem.
Ki akartam cserélni a kattogó ajtóhatárolót, mert a donoréban tökéletesen. Nos, faceliftel ez is változott, nem átrakható, legalábbis vágás nélkül nem. ( Konkrétan az Fl ajtón kisebb a nyílás amin átfér a határoló, mert ott még szétszedhető csavaros, míg a faceliftesen már szegecselt) Újabb 40perc felesleges szerelés, mert persze kiszedtem mindkettőt :D)
Még érdekesség, hogy a faceliftes hátsó fejtámlák csavarjai önzárók, míg az enyém nem volt az. Apróság, de érdekes.
Ahogy az is érdekes ,hogy minden a helyén van az ajtómban mégis a faceliftes változathoz a csukási hang Wartburg-Mercedes hasonlatban mozog. Együtt élek vele.
Vélhetően azon is változtattak valamit.
Az 5 éve "ideiglenes" kábeleket egyéb dolgokat helyre raktam, leforrasztottam.
A donor autóban a kárpit betétjét át kellett cserélni, mert a kárpit "be van törve" míg az enyémen nem. GTV-n ez gyakori hiba. Viszont az ajtóbetét a régi iskola szerint készül és átszerelhető.
Közben rendeltem egy motorvezérlő szettet immo boxal, kulcsal mindennel Angliából, mert az autó még mindig nem jó. Ez külön blog lesz. Ennek következtében le sem műszakiztattam,és 2024 októberi pályanap óta mentem vele 40km-t. És ez szomorú.
Kikerült az OMP kagyló is ,kicsit road legal-ab lesz az autó a későbbiekben.







Tavaly ugyan eldöntöttem, hogy Pádishoz autót bérelek, mert alig fértünk már be a kemping cuccal. Aztán másképp alakult. Pickupot szerettem volna bérelni, de mind elhordták a vállalkozók a környéki kölcsönzőkből. Néztem még más járgányokat is, de közben kialakult egy alternatív megoldás. Kiderült, hogy após tetőboxa még megvan valahol.
Ystuc barátom pedig kölcsön adott egy gyári tetőtartót. Hát legyen, próbáljuk ki így. Felszereltem a tetőcsomagtartót, bepakoltunk. A két sátrat így is ismerősök vitték utánfutón, de azon kívül minden lim-lom befért. Nem rossz találmány a tetőbox. Autópályán amúgy sem terveztem menni, 120-as tempóig pedig a plusz zajon kívül nem lehetett észrevenni semmit.
Szuper gondtalan utunk volt, Chili még mindig egy nagyon jó autó. A multiair reset meghozta az erejét is, jó formában volt. Az út utolsó része igazán technika próbáló. 20km alatt feltekeredik az út szűk 1300m magasságba. A végén elég meredek szerpentin van, nem ritkák a felforrt autók az út mentén.
A szerpentinről ezután egy köves úton kell legurulni a Glavoj völgybe. Egy gyönyörű völgy egy kis patakkal. Az elmúlt években sokan felfedezték, elég sokan lejöttek sátrazni.
Az út legvége a lejutás a sátorhelyekhez... a patakon keresztül. Idén valahogy minden olyan simán alakult, élveztem minden méterét.
Első éjszaka kicsit hideg volt, reggelre 6 fokott mutatott az autó hőmérője... éreztük.
Másnap megcsináltuk az éves nagy túránkat. Idén a Csodavár körutat. 14km, 7 óra alatt. Nagyon nehéz terep, tele meredek szakaszokkal. A Csodavár egy szikla dolinákból álló képződmény neve. Ezeken a sziklákon kapaszkodtunk le-fel, sokszor láncokban, sodronyokban kapaszkodva. A hegy belsejében egy barlangban folyik egy patak, ami szintén a körút része. Gyönyörű látvány, fantasztikus az egész. Visszafelé érintettük a Ponor rétet, ami szintén szemkápráztató.
Harmadnap levezetésnek még egy 10km-es túrát megcsináltunk, ez könnyebb terep, kevésbé meredek. A Szinister patak mentén gyalogoltunk fel a forrásig. A forrásvidék része elképesztően látványos, igazi poszterre való látvány. Aki arra jár, javaslom keresse meg, nagy élmény.
Hogy jövőre hogy lesz? Még nem tudom. Most így szuper volt. Chili azóta lemosva, kitakarítva várja a következő kihívást, ha már a Giulia így cserben hagyott minket.












1
535
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Stelvio
- 155
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Junior
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV