Blog

Blogajánló

Magyar megoldás egy olasz helyzetre: ha nincs Blue&Me az autódban, akkor a Loudlink tudja a megoldást. Tapasztalatok Tedi MiTójából rovatunk következik. Tovább

Tedi // 2016-06-17 12:06:07

Giulia, 3-as BMW vagy Jaguar XE? WebM, az Alfa Amore és AlfaCity programozója minden vetélytársat kipróbált, aztán győzött az olasz vér :) Blogja az új autójáról! Tovább

WebM // 2018-07-18 20:25:12

Csak 1 hétvégét kértem az Alfától, hogy ne szopasson meg. Csak annyit kértem, hogy vigyen a XV. kerületből Dunakeszire, majd Kesziről a Hungexpoba, de amit kaptam sokkal több volt annál, mint az igényem. Mit is kaptam? 4 darab befogó féket, fél óra álldogálást az út szélén, egy autómentős segítőkészségét (ami a 4 km-ért amit vitt 20 ezrembe került), illetve a szomszédok mosolyát az arcukon, ahogy a lakás előtt lepakoljuk a trailerről az autót. Csodálatos. A fékrásegítő elromlott, ez okozta a hibát, de már nem érkezem megcsinálni, holnap el kell foglalnom a helyem a B pavilonban AMTS-re. Köszi Alfa, én így szeretlek :*.

 
>> Tuning és extraSporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-03-20

A rendelésnél kimaradt az x-elgetésből, bár húzós ára miatt nem biztos, hogy bánom :) Thomyfolia-nál csináltattam ismét, szépen dolgoznak. 35%-os fólia került fel a B oszloptól körbe.

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-03-20

Multkorjában kihagytam egy csavart az intercooler tartójából, már lábon volt a kocsi mire észrevettem, ma volt egy kis időm hogy berakjam a helyére. Kerék le, dobbetét kicsavaroz és kis szenvedéssel de visszament. A lustaság pedig : már jó egy éve csinálom az emelőt mert enyhén visszaenged. A másik lustaság : nem bakoltam alá az autót. Most hogy volt időm lepucoltam a csonkállványt is, lefestettem. Eldumáltam az időt, és az emelő leengedte magára az autót. Még szerencse hogy a bal oldalát, így az a küszöb sérült amin amúgyis kijött a rozsda. Fával visszakalapálgattam hogy fentről viszonylag normális képet mutasson. Így felkerült a javítandók listájára a balos küszöb végig, kulissza csere, első három kipufogó függesztő cseréje, hátsó köd és tolatólámpa vezetékének javítása és tolatólàmpa komplett cseréje. Tervezem a szívócső takarítását is. Előbb-utóbb a sok pályázás miatt a szélvédő is cserés lesz, illetve a fényezés körbe javítása is le van beszélve késő nyár-kora őszre.

 
>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2019-03-20

Hát, eljött az idő! Egyik szemem sír, a másik nevet de ez kötelező kör amit meg kell futnom...
Szóval nem minden áron és nem bármi áron, de eladó az autóm. Amennyiben nem találok neki gondoskodó gazdát, akkor megtartom! Minden info megtalálható róla itt a blogomban, akinek kérdése van, kérdezzen!
ÁR: 800.000.- Ft

Extralista + amik gyári alkatrészek/tartozékok voltak, de jobbra lettek cserélve.

BELTÉR

HIFI:
- Becker Grand Prix 7993 CD-s (mp3 is) fejegység beépített mikrofonos Bluetooth telefon kihangosítóval.
- Becker Silverstone 6-os CD tár (mp3 is)
- Audison SR4 hifi erősítő
- Alpine SPG-17CS komponens hangszóró szett az első ajtókban
- Alpine SBG-1244BP mélynyomó a csomagtartóban
- Cordial hangfal és RCA kábelezés
- Első ajtók bitumenlemezzel csillapítva.


- Gyári Recaro SP2 szövetülések kihúzható combtámasszal, és elektromos háttámla állítással (légzsákos)
- Valódi karbonszövettel bevont + lakkozott középkonzol
- Ambarella Mini 0803 A7 WDR 8GB internal (microSD kártyával bővíthető) + GPS menetrögzítő kamera
- Új méretpontos szőnyegszett


KÜLSŐ

- Alumínium motorvédő haspajzs (alfisti.net)
- Ragazzon inox gázgyorsító és hátsó kipuffogó dob (alfisti.net)
https://youtu.be/LWXI3y8riMQ

- Gyári halogén fekete betétes GTA (eredeti) fényszórók
- Gyári 17" GTA felnik egyedi fényezéssel (halvány gyöngyház, polírozott karikákkal), még használható GoodYear EAGLE F1 Asymmetric 2 215/45 R17 gumikkal


EGYÉB
- Első tulajdonos!
- Végig garázsban tartott!
- Évi kb 10-12e km futott (jelenleg 212e VALÓS km)!
- Korát meghazudtolóan szép, megkímélt állapot!
- Dohányfüst, állatszőr mentes!
- Hibakód mentes! (leszámítva a külső hőmérséklet jeladó által adott értéket)
- Az autó nem volt törve (tavaly állóhelyzetben kis sebességgel belémtolattak de csak műanyag sérült ami javítva illetve cserélve lett)
- Gyári fényezés (kivéve az első műanyag lökhárító, ami nem észrevehető)
- Végig vezetett szervizkönyv (egyik betelt, a másodikat az importőrtől kaptam hogy folytathassam a szerviztörténetet)
- Összes számla, dokumentáció az autó újkora óta! (egy teli dosszié)
- Lekérdezhető a nyilvántartásban (HRZ-913)
- Átvizsgálható!
- ALFA Code kártya + gyári sosem használt eredeti pótkulcs!

>> Egyébtdemeter // Alfa Giulia B-TECH 200LE // 2019-03-20

Eltelt néhány nap és elment néhány száz km is.

A Julcsáról szeretnék írni pár mondatot, milyen is ez az autó a 159 után.
Az, hogy milyen szép ez az autó nem kérdés, a b-tech egyedisége pedig különösen izgalmassá teszi az egészet. A fekete színnel szegélyezett design nagyon sportossá teszi az egész megjelenést.

Összefoglalom eddigi tapasztalataimat.

Röviden: Állat :)

Hosszabban: kicsit olyan, mint egy luxus 159-es: nagyon hasonló élmény vezetni, mint egy 159-et, közben azonban nem nélkülöz semmit ami ma elvárható egy modern autóban.

Íme néhány gondolat ezzel kapcsolatban:

Ülés pozíció,ülések

Kb. ez az első élmény, ha valaki beleül egy ilyenbe. Nagyon, nagyon hasonló ülni benne mint amilyen 159 volt.
Nekem a 6 irányú, elektromos. bőr változat van - de nem a kagylós.
Nagyon kényelmes, simán beállítható a tökéletes üléspozíció.

Súly

Könnyű. Sokkal könnyebb. Itt igazából más mint a 159 volt. A 200 lovas benzines motor simán repteti az úton, könnyedén mozog. A start-stop miatt még szoknom kell, hogy nem kell gázt adni, különben kilő minden indulásnál.

Futómű

Korábban azt hittem, hogy a 159-nél nemigen van jobb futómű, de úgy látszik tévedtem: bármilyen ócska úton, bármilyen kanyarban azt érezni alatta, hogy mind a négy kerék a földön van és egyik sem pattog el. Eközben stabil az egész, nem hintaló. Nagyon jól csinálja a dolgát.

Kormány

Még a 159-nél is közvetlenebb, 0 holtjáték, iszonyú precíz érzés, de könnyebb is annál. Ez utóbbi valakiket esetleg zavarhat is. Ugyanakkor a kisebb kormány és a rövid kormányút miatt sportosabb is vezetni vele. Én az első kanyarban maga alá akartam kanyarodni, annyival rövidebb kormányozni.

Motor, hang, nyomaték

2004 óta nem volt benzines autóm, így most kíváncsian vártam, hogy melléfogok-e vele.
Bár a kérdés nyilván hosszútávon dől el majd, de annyi biztos, hogy a 200 lovas, benzines, 2.0-ás, GPF szűrős csoda iszonyúan passzol ehhez az autóhoz.
Nagyon könnyedén mozgatja azt az 1400 kilót az úton.
Nem mertem még meghajtani igazán, de az már most látszik, hogy teljesítményből bőven elég a 200 ló.
Azoknak,akik szerint a GPF szűrő miatt hangja sem lesz a motornak üzenem, hogy pont olyan hangja van, mint a korábban vezetett szűrő nélküli teszt autó volt. Kellemesen, nem túl hangosan, de azért nagyon szépen morog minden komolyabb kigyorsításnál. Olyan, hogy öröm hallgatni! Nyilván nem a QV kategória, de ez sokkal több mint a 120 lovas 8 szelepes dízel volt.

Váltó

Na a váltó az megérne egy külön oldalt: Tényleg olyan, mint a médiában olvasni, precíz, gyors és #nemérzedhogyvált . A váltófülek nagyon élvezetesek, annyira precízen kattannak és olyan jó pozícióban vannak, hogy nagyon professzionális érzés hatását kelti. Érintésre is olyan, mint egy műremek.
A motorral iszonyat összhangban dolgozik: Ha csak nyugiban kocsikázol a városban 50-el, akkor folyamatosan 1200-ra ejti a fordulatot és meg sem próbál túlpörögni, de ha hirtelen úgy döntesz, hogy most nekiállsz egy keményet gyorsítani, akkor meg nem akarja visszaejteni, - hiába engeded el a gázpedált - hanem simán 3500-on tart. Nagyon jól van hangolva.

Levegőminőség ellenőrző (igen jól olvastad:)

Ez az apró betűs rész, amely felett mindenki átugrik rendeléskor egy kötelező darabnak tűnik minden mai modern autónak, mégsem gondolkoztam el rajta azelőtt sohasem. Elvileg már a 159-ben is volt ilyen - bár nem tudom, hogy az enyémben is benne volt-e - de ez az első autóm,amiben feltűnt a létezése.
Elvileg ennek az lenne a szerepe, hogy nem engedi, hogy rossz levegő jöjjön be az autóba.
Azért vettem észre, hogy van ilyen, mert ez az első autóm, ahol tényleg működik: Eddig kb 2 alkalommal jártam úgy vele, hogy valami euro 0-ás környezeti besorolással bíró 1000 éves teherautó füstölt be elém, mégsem éreztem belőle semmit sem.
És bár ez viccesnek hangzik, de azért az ember valahogyan így képzeli el ezt a funkciót. Az offos , 2 éves Nissanom, a szintén offos 2012-es Citroenem is tudta ezt papíron, de soha, semmit sem ért ez a funkció, ezért tartottam ezt fontosnak leírni most.

Harman Kardon hangrendszer

Megvettem, mert én az autóban élem ki a zenei igényemet. A 159-be egy autohifivel foglalkozó cég épített nekem egy hangzásban kiváló rendszert, ami a 8 gyári hangszóró és a fejegység cseréjével járt, plusz beépítésre került egy mélyláda és egy erősítő is.

Sajnos egyenlőre úgy tűnik, hogy az a rendszer fényévekkel előzi hangzás tekintetében a Harman Kardon rendszert. Igaz ugyanakkor, hogy egy valamire való hangszórónak legalább 20 óra kell, hogy bejáródjon és a végleges hangot adja ki magából. A neten sok fórumon beszélgetnek arról, hogy megéri-e az árát.
Azt nem lehet rámondani, hogy nem szól szépen, de azért hifinek nem nevezném. Idő kell még neki az biztos, de pl azt a hiányosságot, hogy nincs gyári equalizer nehezen fogja legyőzni az idő.
Ha valaki azt kérdezi, hogy megéri-e az árát, akkor az a válaszom, hogy nem biztos. Érdemesebb lehet az alap rendszert venni és egy audiós céggel utólag felvértezni a rendszert, mert azt a Harman Kardon árnak a feléből össze lehet hozni.
Persze, ahogy Sporter cartárs is mondta, "az a hangszórókeret már megérte az árát" :)


Negatívumok (mert, az is van azért)

Kartámasz:

A vezető oldali kartámasz számomra értelmezhetetlen. Egy félbevágott valami, amire bárhogyan is állítom az ülést sehogyan sem jön ki a karom helyzete. Konkrétan használhatatlan. Még akkor sem kényelmes, ha a bal oldalra dőlök egy kicsit, mert az meg nem jön ki valaogy.
A bal karomat tehát gyakorlatilag az ölembe kell tartanom, pedig a 180 centimmel nem vagyok kiemelkedően magas sem. Ez egy iszonyú nagy negatívum.

Furcsán kis ajtók

Még a kislányom is beverte a fejét az első ajtó keretébe kiszálláskor, ami azért valóban vicces dolog. Megszokható ugyan, de azok számára akik nem rendszeresen ülnek ilyen autóba bizony oda kell figyelniük rá. Az Easy Entry funkció sokat segít rajta.

Szellőzőventilátor ciccegése

Néhány száz km után vettem észre, hogy a ventilátor, kb középes fordulat mellett egy nagyon magas frekvencián cireipelő,, ciccegő hangot ad ki. Ez esélyes, hogy garanciális probléma lesz.

Szagok

Más is írta, de nekem még most, 700 km körül is tud büdös lenni belül és kívül egyaránt.
A külsőt még értem,de belűre nemtom miért jön be ez a szag. Kimondottan igaz ez, ha 1-1 alkalommal kissé jobban oda lépek neki. Remélem elmúlik majd.

 
>> Tuning és extraFornitore // Alfa Spider 2.0. Twinspark // 2019-03-19

Kezdenek meglenni a dolgok az ébresztő napjára szép lassan.Balansz súly lefestése 3000Ft. Rendszám tábla keret 0 Ft. Szélterelő 50000 Ft. Fejegység 20000 Ft.

 
>> Szervizbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2019-03-14

cserélve lettek az első stabpálcák SOS, mert horror hangot adtak a budapesti utakon.

most meg a kipuffogó kezdett zörögni-csörögni.

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2019-03-18

Hosszabb várakozás után ÁdidiGaga cartárs meggyőzött, hogy meg tudom én ezt csinálni és igaza volt.
Természetesen nem volt akadálymentes az ügy, a gyári csavar nem ment bele a felfogató "fül"-be, vágni kellett egy beleférőt. A belső tömítés kukás volt, de azt is rendeltem a pumpával együtt. Szerencsére egy tömítéskészletből megvolt még az AC-hez való is. Teljesen nem volt kedvem megbontani a karburátort, ezért csak a légszűrőházat vettem le és a karbi "mögött" tudtam szerelni krovával. Az ünnepi alkalomból hasítottunk is egyet az öreggel, ilyen jól rég ment a motor.
Vajh a régi meg hogy tömíthetett? És miért lehetett benzinszag?:)

 
>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw // 2019-03-13

Nem akart húzni az autó. Mintha csak szívó motorú lett volna. Kiderült ,hogy az EGR már nem zárt rendesen és ott elengedte a turbónyomást.

Egr kiírás: 25000 Ft
Szerelés: 10000 Ft
Km állás: 269370 km