Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

"Számomra lenyűgöző a gép. Gyakorlatilag egy csövezett versenyautóhoz hasonlítanám leginkább, rendszámmal. Bátorág és őrültség volt ezt az autót AR-nak megcsinálni, de ezúton is köszönöm nekik!" Tovább

R33Z // 2020-06-07 21:55:12
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2022-09-27

Motor revitalizálás: Xado Maximum 1 Stage
Km óraállás: 162880

>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2022-09-28

7 évet és 25000 km-t bírt a kínai Mobiletron feszszabályzó, amit anno a generátor felújításakor tett bele a szaki. Annyira nem rossz futásteljesítmény a legolcsóbb darabtól, a szénkeféi alig voltak elkopva, de tekintve, hogy a gyári Bosch 200000 km-t bírt és 30 évet... na igen.
Facet 6.0001 került bele.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 159 Sportvagon 1.8 TBI // 2022-09-28

- Olajcsere Selenia K Pure Energy 5W40
- gyári olajszűrő
- gyári levegőszűrő
- gyári pollenszűrő
- elöl a króm pajzs, szárny, Alfa embléma, hátul a 159 felirat.(kopottak voltak)
anyagköltség 87920 Ft, munkadíj 42000 Ft.
Dunakeszi Németh Mihály Alfa Romeo, Olasz autók szervize. Ide hordom az autóimat már 15 éve. Nagyon korekt. Köszönöm.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-09-25

Felszabadult a szombatom. Az autó újra jó, az esőzések pont szünetelnek. El kellene menni már egy túrára, igencsak autózi támadt kedvem. Egy dolog billegett, hogy milyen erőben leszek. Egész héten valami megfázásfélével bajlódtam. Jó lenne már egyszer kipihenni. Na de ilyen ziccert nem hagyok veszni. Azzal lett kerek a terv, hogy most tényleg rövid lesz a túra, nem egy 700+ km-es mint máskor. Mecsek most nem, Balaton-felvidék+Bakony majd máskor, inkább a Bükk, ahova legutóbb júniusban már nem jutottam el, de most aggteleki körök nélkül.
Már kilenc óra volt mire összeszedtem magam és elindultam. Némi készpénzt vettem ki aztán irány észak felé. Cegléd előtt a zötyögős úton ráparáztam a fékbetét rögzítő stiftekre, megálltam leellenőrizni a benzinkútnál. Előtte már Nagykőrös után rámtapadt egy Fiat furgon, aztán elléptem. Épp megvolt az ellenőrzés, a furgon megállt mellettem és egy fél generációval idősebb fickó pattant ki belőle, kérte hadd nézegesse meg az autómat. Beszélgettünk, három mondat után a 'dzsitivu' előkerült, kiderült született olasz, de régóta nálunk él és van jópár olasz és egyéb klasszik vasa. 20 perc elröppent, elköszönéskor mondogatta, hogy a GTJuniorját meg fogja csináltatni már végre.
Farmos után kezdődött amiért az ember veszi a fáradtságot és elindul félig betegen is. A motor ordít, a szélzaj igen erős, a kanyarok előtt lehet szúrogatni gázfröccsel a negyediket vagy éppen a hármat, a kanyarban a bódé megdől.
Egerben rátankoltam és már mentem is Balaton felé.
Tetszik ez a csúszós fehér aszlatos kis szerpentinecske, kimaxoltam, mentem egy teljes oda-visszát és a keleti csúszós oldalon még vagy 10x óvatos duhaj módban, félidőben tartottam egy fékpihenőt (képek). Fentről lefele menetben van egy s-kanyar az marha jó lett, mert kiirtották az útszéli bozótot, mindent jó előre be lehet látni, így klasszul lehet fűzni. Faja volt.
Laci barátom a hírekben olvasta, hogy a Szilvásvárad Ózd utat felújították. Elmentem hát, hogy meggyőződjem róla magam is, mert a térkép szép kanyarokat mutat.
Visszafelé Farkaslyuk után elengedtem két sportmotoros srácot, hosszan előztek, sasolták a gépet, intettek, hogy tetszik nekik. Elhúztak, majd hamarosan én is tudtam előzni és haladtam. Legnagyobb meglepetésemre (és valószínűleg az övékére is) Csernely előtt beértem őket.
Pihenőt tartottam a bélapátfalvi templomnál, hogy a gombászok és motorosok hazatérjenek a Bükkből. (nyugalom nem volt, mert éppen nagy munkálatokban voltak ott)
A szarvaskői szakasz most egyben lement, ilyen csak egyszer volt eddig.
A Bükkben végül jó másfél órát nyomultam három után a nyugati oldalon. Tiszta volt ekkor már, csak egyszer történt, hogy inkább megfordultam pár percnyi rész miatt, mert nem lehet úgy búcsúzni a hegytől, hogy az egyik legjobb részen vonatozni kell.

Fájin a kis gép, nagyot ment, őrület, elégedett vagyok a gyári beállításokkal, nagyon nagy öröm hajtani. A gumikon látható a fogyás.
Kecskemét-Cegléd-Farmos-Heves-Eger-Borsodnádasd-Szilvásvárad-Ózd-Bélapátfalva-Felsőtárkány-bükkszentkereszti leágazás-Eger-Heves-Farmos-Cegléd-Kecskemét
Ezúttal egy szolid 549km.
32290km amióta én koptatom.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-09-26

Múlt héten sok egyéb tennivalóval összeszervezve elvittem az autót Budaörsre az első kötelező szervizre. Délre volt időpontom, valamivel hamarabb érkeztem. Az autót valóban kb délben bevitték a köztes olajcserekor már megismert üvegkalitkába. Olajcsere, szűrők cseréje és pollenszűrő csere történt, plusz szoftverfrissítés a kanyarkövető lámpán és a központi média egységen. Kérdezték, hogy milyen olajat kérek, hát fene tudja. Kifizettem most a Selénia felárát. Motult vajon lehet ilyen helyen kérni? :-)
Közben most is akadt beszélgetőtársam, Emil gurult arra a 2.4-gyel. Rég találkoztunk, jó volt kicsit beszélgetni. Végignéztük az Alfákat, némelyikbe be is ültünk.

Tonale

Én a Tonale-ra voltam különösen kiváncsi, beültem, megtapogattam. A benyomás erősen felemás továbbra is. Menni nem mentem vele, igazából meg sem mertem pedzeni a kérdést már... A beltér rendben van, az ülések kifejezetten tetszettek, a Giuliában simán elfogadnám őket a bőrös alapülés helyére is. Jó formájúak, kényelmesek. A kormány, a légbeömlők és jópár belső elem szögre ugyanaz, tapintásra, érzetre is. A váltókar környéke kicsit egyszerű, de legalább az anyag textúrájában van fantázia. Hátrébb ne nézzünk.
Az üléspozició számomra magas, a többség bizonyára szereti majd. A csomagtér a mesében biztosan 500l, nekem nem tűnt annyinak. Valamivel nagyobb, mint a Giuliettáé, de nem az a döbbenet nagy raktér. Azért éppen pont elég, elboldogulnék vele biztosan.
Aztán kiszállva még körbejártam, néztem közelről, távolról, és sajnos nekem továbbra sem szólalt meg belül semmi. Egy korrekt jármű, teledobálva Giulia alkatrészekkel a látványos helyeken, rávarrva egy agresszíven Alfás orr, mert a többség ezt érti, ez üti át az ingerküszöböt. Itt meg sem próbálkoztak olyan formával aminek idő kell, hogy beérjen és igazán üssön. Inkább csak Alfás alapvetéseket puffogtattak el. Egyértelmű, szimpla és instant módon. Vannak rajta finomságok, látom azt a szép ívet amit annyira hangsúlyoznak, de számomra disszonáns az arányokkal és a hasmagassággal. A többség nyilván soha nem fogja érteni az ívet és azt a pár izgalmas részletet, de kielégíti az agresszív orr és a suv felépítés. Én nem tudom hova tenni az egészet. A finom vanalak egy szájbarágósan sikerült orrban végződnek, és az egész olyan magasan ül a kerekein, hogy komikusan aránytalanná válik. Nem beszélve az első kerekek nagyon hátra tolt elhelyezéséről, ami platform kényszer, de ebben a formában nagyon ügyetlen arányokat ad ki. A műszaki tartalom pláne nem nyűgöz le, de mivel nem vezettem, nem tudom milyen valós körülmények között. Azt tudom csak, hogy egy ilyen árából pont megvehető a Competizione Rosso színben pompázó, 4C Villa D'Este limitált szériás Giulia.... Bőrözött műszerfallal, luxus beltérrel, váltófülekkel, nagy fékekkel, HK hifivel. Én tudom mit választanék 17 millióból. És persze értem, hogy hamarabb fog elkelni egy 130 lovas átlagoshoz közelebb eső SUV, mint az a gyönyörű műtárgy. Másképpen nem állna rozsdás féktárcsákkal, pókhálóval beszőve az udvaron.

Kinga a minap felhívott, hogy furán indult be az autó. Előbb minden elsötétedett, és aztán indult be. Sokat nem kellett agyalnom rajta, hogy mi lehet, nyilván akkumulátor gond.
Különben érdekelne, hogy vajon szándékos funkció volna, hogy gyenge aksinál lekapcsolja a fogyasztóakt és úgy próbál indítani? Ha igen, akkor az menő..
Az autó hazajött, indítottam, semmi jele a problémának, viszont szeretem az ilyesmit az első jelre orvosolni, egyszerűbb, mint aztán menteni.
Elszaladtam az autóvillanyászhoz, rámért. Felét sem tudja a gyári kapacitásának (áramának), ideje cserélni. Irány az akku bolt. Ott rámdumáltak 50-ért egy AGM-es Exide-ot. Exide volt a gyári, menjen az bele. Ennyi volt a filozófia mögötte, nem is érdekelnek az akku hitviták. És szép kék a cimkéje. :-)
A meglepetés itthon, a cserekor ért. Azt eddig is tudtam, hogy gyári logós akku volt az autóban, gondoltam pedáns gazdája lehetett, hogy ilyet tett bele. De valószínűleg nem ez történt.
A meglepetés az, hogy a jelek szerint 2022-ben a saját kezemmel vettem ki a 2011-es eredeti, gyári akkumulátorát. Hogy hogy bírta eddig, nem tudom. Az autó télen sosem ment az előző gazdánál, lehet töltőn pihent. Lehet, hogy a Svéd viszonyokhoz eleve más minőségű akkumulátorok készülnek? Ki tudja.
A meglepő az, hogy az akksi még most sem döglött, csak jelentősen vesztett a kapacitásából.
A csere után persze érezhető a különbség, frissebben indul a motor, ahogy arra számítani lehetett.

>> Szervizigazipietro // Alfa 159 Sporwagon // 2022-09-26

327 ekm olajcsere és össze szűrő cseréje Motul x ( Aradi ev)

 
>> Szervizigazipietro // Alfa 159 Sporwagon // 2021-09-06

316ezer km akkucsere után gyosan olaj és szűrők cseréje is megtörtént Motul x ( Aradi ev.)

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-09-24

Az idei utolsó nyíltnapon részt szerettem volna venni, és kíváncsi voltam hogyan változik az autó viselkedése a vastagabb hátsó stabilizátorrúd miatt, de sajnos ez nem sikerült. Egy szlovén rendszámú Alfa Giulia QV megrongálta a pályát rögtön az első menetben, ezért lefújták a napot. Sajnos egyetlen kört sem tudtam megtenni a pályán.
Az eddigi pályanapokkal ellentétben most több Alfa is volt, ezért is sajnálom nagyon hogy nem volt lehetőség egy jót autózni. Két nagyon szép Giulietta mellett egy hasonlóan szép 147 GTA és 156 GTA vett volna részt a napon. A körülmények miatt volt idő beszélgetni velük és nagyon szimpatikus embereket ismerhettem meg. Emellett az említett Giulia QV és egy Veloce volt még ott.

 

Ott fenn az első kép bal felső sarkában hagytam abba a nap történetét. A hátra lévő út a második képen.
Pár km után egy kis tanyát (Gite d'étape communal de Bousieyas) szeltük át amikor a "falu" végén meglepetés várt minket.
ROUTE BARRÉE 00m - vagyis az út innentől lezárva. A tegnapi és a mai időjárás alapján vélhetően hatalmas felhőszakadás lehetett ami miatt lezárták. Természetesen a francia rádióadásból egy kukkot se értettünk, a waze és a google semmit se írt.
Most mi legyen? A következő szállás kb. 20 km-re van. Ha visszafordulok az 180km és 4 óra, ráadásul az utolsó 10 km egyezik a mostani menetvonallal. Most 3/4 3 van.

Szóval úgy döntöttem hogy "nem értem" hogy mi van kiírva, hivatalos KRESZ tábla nincs ami a behajtást tiltaná úgyhogy megyünk tovább. Visszafordulni később is ráérek ha tényleg nincs tovább...
Aztán egyre több nyomát láttuk hogy a nagy eső nyomán a víz az útra mosott ezt-azt. Az éles kövek közt szlalomozva próbáltam kikerülni őket, egy defekt nem jött volna jól...

Az első komolyabb helyen egy kék rakodógép tisztította az utat. Jöttünkre félreállt és intett hogy menjünk. Itt megcsillant a remény hogy a francia útkezelőség intézi a dolgát és talán eljutunk a célhoz. Ha nem így lenne akkor csak szólt volna a markolós hogy nincs értelme tovább menni, forduljunk vissza. (4.kép)
Sok-sok már eltakarított kőomlást és még dolgozó munkagépet láttunk.
Aztán eleredt az eső, így megtapasztalhattuk hogy milyen amikor híg iszap folyik az úton. (9.kép) Nos mintha jégen jártunk volna...
Műszaki vonalon következő meglepetést PHuBi itt adta. Az ablaktörlő lapátból elkezdett felfelé kicsúszni a frissen beszerelt gumi. A gumit tartó műanyag rész kicsúszott a rögzítő karomból. A szakadó esőben kellett kiszállnom hogy visszafűzzem és összenyomjam a karmokat. Mondjuk ez volt az első hogy ment az ablaktörlő az idén...
Aztán elértük a lezárás végét (11.kép - 44.287010006590876, 6.899246780255166) Mondjuk érdekes hogy a gugli utcaképén is le van zárva az út ahonnan jöttünk :-)
A kritikus szakasz kb 8 km volt, fél óra alatt sikerült megtenni. Talán az egyik legemlékezetesebb fél óra volt az eddigi kabriós útjaim során.
Innen már csak 12 km-t kellett megtenni szakadó esőben hegynek felfelé. Izgalmas volt hogy az úton folyó víztől nem lehetett látni a felfestéseket, néha még az út szélét se... Ja és úgy beborult hogy a 4 óra előtti időpont ellenére lámpával kellett menni hogy lássunk. Sokat segített hogy nem nagyon volt forgalom és lehetett távfénnyel menni.
Találtunk egy parkolóhelyet és vártuk hogy csituljon az eső hogy ki tudjunk szállni. Ekkor derült ki hogy a tilosban állunk, de találtam egy legális helyet is.
A szállást sose fogjuk elfelejteni mert egy akkora Bernáthegyi kutya volt a házőrző amekkorát el se tudtam eddig képzelni. A belőle áradó nyugalom hihetetlen volt...
Egy újabb esőszünetben elmentünk vacsizni, majd a hazaiakkal video chateltünk egyet.