Blog
Blogajánló
Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább
Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Ma megvolt az olajcsere 69100 km-nél.
Duna Autó.
Kiolvasták a hibakódokat, de sajnos a MA rendszer hibáját nem sikerült kimutatni, így egyelőre nem lesz csere.
Ma ez is bekerült.
Nem jó, de van. Jobb, mint a semmi.
Régóta szemeztem már a karbon belsőkkel. Elérkezett az idő így sikerült ezt is megvalósítani. Nem igazán tudtam mennyibe kerül. Egyszer csak szembejött velem egy 159-be való szett, amit Gt árult. Rákérdeztem és megegyeztünk. Nekem a saját váltó konzolt kellett elküldenem így meglett a szett a Brerához. Mivel a 159 és a Brera váltókonzol nem egyforma.
Elérkezetnek látam az időt, hogy felújítom a hátsó futóművet. Az autó Olaszországból jött így szerencsére nem volt sok rozsda. Csak néhol volt rajta. A csavarok sem voltak berohadva. A szilentek közzül csak a lengőkar nagy szilentjét cseréltem ki. A többi nagyon jó állapotban voltak. A lengéscillapító toronyszilentet cseréltem még ki. A fék is felújításra került új Zimmermann tárcsát kapott gyári betéttel. A megcsinálásra takarítással és festéssel együtt 2 hét kellett. A
Egy újabb project ami happy end-del zárult. Az autóban nem volt sky window. Most viszont lett.😁 Elég leharcolt állapotban sikerült venni egy bézs mechanikát (ami szét volt esve, illetve a csúszkából is hiányzott négy elem) egy bézs tetőkárpitot és egy sima mennyezett lámpát (amibe nem volt kapcsoló) mert sajnos az nem volt meg a szetthez. Tervem a mennezetlámpával az volt, hogy a sajátomból és a vásároltból csinálok egyett. A kapcsolót 3d nyomtatással készítettem el egyik ismerősömmel aki az elektronikát is megcsinálta. Igaz nem úgy néz ki mint a gyári, de a funkcióját ellátja. A csúszka volt a legnagyobb kihívás. Ilyet gyáriba nem lehet kapni. Viszont ami meglepő volt a Peugeot 407 is ugyan ilyen csúszkát használ. Az eBayen sikerült venni komplett szettet. Azért ez sem volt tökéletes, de legalább sikerült venni. Egy kicsit meg kellett csiszolni, mert volt olyan ahol az készítésnél maradt egy kis sorja. Illetve szoros volt a sínbe a csúszó rész is. Ezeknek az oldalából kellett egy kicsit leszedni. Négyszer kellett szétszednem meg összerakni mire már megfelelően tudott dolgozni. Az elektronika segítésébe Ferenc Mészáros segített aki készséggel megmutatta az autója mennyezeti lámpáját. Ezt utólag is nagyon köszönöm neki. Mivel az alap lámpába is benne van a komplett nyáklap csak be kellett forrasztani a mikrokapcsolókat illetve egy ellenállast. (Ezért vettem egy másik sima lámpát. Ugyanis ebböl került kiépítésre a mikrokapcsoló.) A végén elvittem kárpitoshoz is aki feketére áthúzta az egészet. A mennyezet lámpát lefestettem a belső konzolok színére így teljesen egy színű a belső rész.
Pár hete kigyorsításoknál valami vibrálást éreztem a futómű felöl.Csöri megnézte és a féltengelyre gyanakodott. Az is volt a hiba. Szerencsére elég volt a csillagot cserélni és megoldotta a problémát. A javítás alatt észrevette hogy a főtengely szíjtárcsa is a végét járja,ezért az is cserélve lett.
Minden rosszban van valami jó azt mondják! Elkészült az autóm, ráadásul a vezérlés segregátor feszítők és minden egyéb cserélve lett a generátorral együtt. Igaz egy részét nem terveztem egy részét később. De így is nagy a boldogság hogy be tudta zsúfolni Csőri az év végi teendői közé. Ezer köszönet érte. Igaz a kis Punto most nem hozzá került. Otthon meg lett oldva a szervize. Az helyett lett a Giulia berakva bár a két dolog illetve a rá fordított idő kb mint Makó Jeruzsálem távolsága.
Hihetetlen, hogy mindig van valami. Most a kardántengelyen volt a sor. Sebességváltáskor mindig egy jó nagyot csattant, még kis sebességnél is. Először a keresztre gondoltunk, de aztán kiderült, hogy a a ricnis összeillesztésnél volt a hiba. Szétszedéskor egyszerűen csak szétcsúszott, pedig szorosan kellene illeszkedniük egymásba, van, hogy szétkalapálni is alig lehet. Erről a két részről a netről csentem a képeket. Szóval itt megoldották a problémát, legyártották a kérdéses részt ugyan, de nem kevés pénzért. Kicentírozták és már mehetett is vissza a helyére. Közben előjött még egy anomália, izzításkor elkezdett villogni az izzítás piktogram a műszerfalon. Kiderült, hogy az izzító "relé" rakoncátlanodik, plusz ki lettek mérve az izzítógyertyák is és az egyik már hibás volt, szóval ezek is miond cserélve lettek. Elegem van... kari aji meg van... idén már nem költök rá többet... majd januárban. :-DDD
költségeim:
- kardántengely: 165.000 HUF
- Bosch izzító "relé": 25.000 HUF
- Bosch izzítógyertya: 6500 HUF/db
- gyertya kiszedés: 10.000 HUF/db (félő, hogy beleszakad)
- munkadíj: 34.000 HUF