Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
A reggeli hűvösben egy Kecskemét-Páhi-Kecskemét kört mentem. Aztán naplemente előtt egy kisebbet.
Sajnos Gábor nem tudott csatlakozni pedig ott a rendszám már a Giulia 1600 Superen.


Kipróbáltam ezt a lakkgyalu izét. A motorfedélen volt egy mély, 8-10 milli nagyságú festékhiány. 2x bázis és 1-2x lakk, aztán kikeményedett a napon. Utána lereszeltem a dombot. Kis csiszolás, aztán kifényesítettem.
Hasonlóan kezeltem még vagy 5 kisebb bibit.
Tetszik. Keresni kell a javításokat.
(Azóta láttam egy másik technikát is ilyenfajta nagyobbacska sérülésre, de szerencsére nincs hol kipróbálni)




Ma megkaptuk újra 2 évre a bizalmat. Mindent rendben találtak nem volt fogás a bàtyón. Ennek örömére kerültünk is egy 20 km kört.
Új szett nyáribumit kapott a drága.
Az autón egy ideje jelentkezett, hogy bekapcsolt klímánál idegesítő csörgés hallatszott. A kikapcsoláskor a zörgés megszűnt. Tavasszal a klímacsörgés magától eltűnt, ami örömteli. A klíma is eltűnt, no az nem az.
Gondoltam gáz problémák vannak, feltöltéskor kiderült, hogy a klíma nem hajt. A javítási metodika felvázolása az elektromos hiba, 10 filéres biztosíték és a teljes kompresszorcsere, rendszermosás, mindeniscsere spektrumon mozgott melyek végpontján 300.000 ft-os árcédula lobogott.
Mivel jelenleg a családi kasszából látványosan hiányozna ez a végösszeg, gondoltam én majd felderítem mivel is van dolgunk, hamár van helyem ahol tudok szerelni. A próbalámpa jelezte, az áram eljut a mágneskuplungba, a mágneskuplungot kimérve kiderült a tekercs sem szakadt. A kereket levéve és onnan megközelítve a klímakompresszor furcsa képet adott, az internetes videókban nagyon másképp festett. Egyszercsak megláttam a bölcsöben pihenő menesztő tárcsát, és innen egyértelmű volt a probléma, a tárcsát kellett egy megfelelő hosszúságú csavarral visszatenni, és forog a kompresszor. Ma voltam megtöltetni, van hideg, és nincs csörgés!!! TEKNOLOGIA!!!
Albejegyzés, a nap kicsit megszívta a motorháztetőt, azt is sikerült egy polírozógéppel gatyába rázni, illetve egy 40 fokos napon dobott egy hibakódot, de az meg a következő indításra magától elmúlt, uh jelenleg szép és jó a kocsi, mehet nyaralni!
Egy hónap telt el azóta, hogy elhoztuk a donor autót. Még azon a hétvégén barbár módon, a féltengelyek, vezetékek, csövek vágásával kiszedtük belőle a motort, néhány nappal később pedig leszállítottuk a szerelőnek.
A munkálatok, a civil munkahelyén töltött húzós napok miatt kicsit elhúzódtak, viszont szép lassan beépült, új szíjakkal, görgőkkel, vízpumpával.
A héten nekilátott a hátsó lengéscsillapítók cseréjének. Talált egy fékcsövet, ami elöregedett (csatolt képen), azt cseréli majd, illetve szinte vason vannak a hátsó fékek, ott is csere lesz. Brembo MAX fékporelvezetős tárcsákat kap majd, szinkronban az elsőkkel, de itt brembo betétekkel. 😋
AlfaCity időpontja vészesen közeledik, remélem előtte elkészül vele, hogy ne egyből 200+ km-es utat kelljem mennem. 😬😁

Elrohadt a jobb hátsó ajtó alja, pont a legrosszabb helyen. Cserélve lett. Fényezve lett még a motorháztető és a hátsó lökös is. :-/






A nyári túrára való felkészülés jegyében rendeltem két Continental PremiumContact 7 gumit előre. Hátra már tavaly felkerültek de elől hagytam még a régieket hogy kopjanak.
A túra majd 4e km-ét már nem akartam velük bevállalni.
Itt jön a csavar, mert a megrendelés estéjén született meg a döntés hogy a tervezett túra elmarad :-(
Ha már megrendeltem elhoztam a gumikat, de nem rakattam fel.
A garázsban várják a szebb napokat...



