Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> Szervizjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2025-05-22

Fiatalkatrészeken épp akciósak a gyertyakészletek, pont aktuális lesz, bármi is történt odabent. Igazából már sokkal korábban kellett volna ezzel foglalkoznom. A lényeg, hogy berendeltem az oldal által ehhez a motorhoz javasolt szettet, szinte féláron sikerült így hozzájutni. Lesz helye az így megspórolt pénznek.

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-21

Nos, kezelésbe vettem a túra végén szerzett sérülést. Egy ideig abban ringattam magam, hogy a törött lámpa foncsorját egy régi azonos búrával összeépítem, de hagytam a dolgot. Halasztom a cikkszámhelyes vásárlást, a jövőre esedékes vizsgára legkésőbb. Az utóbbi években egyre jobban fogynak ezek az üvegbúrás lámpák az autón. Addig beépítettem egy korábban lecserélt jó foncsoros darabot.

A félkörömnyi fényezési hibát pengével felkitteltem , parafadugóra ragasztott papírral óvatosan helyileg becsiszoltam. Vastagon több rétegben ecsettel színeztem, majd csiszolom, lakkozom később, aztán csiszolás, polír . Ez az igazi restaurált autó… Sztem így vállalható lesz.

Aláereszkedtem, átnéztem. Valóban a kipufogón kell igazítani. Normál üzemben jó, de ha emelkedőn, rendesen benyomott pedál mellett megy huzamosan, mondjuk Stósz felett, utána bizony van hogy kopog alapjáraton. 3m hossz, delta 300 fok átlagban az bizony 10mm hossznövekedés a csövön. Az pont kopoghat a feltételezett helyen. Jó lenne megoldani a dolgot.

Kipróbáltam, jól megy.

 

Valószínűleg nyaralni ment a töltőnyomás jeladó, ezért dobálja a P2563 hibakódokat.
Az alkatrész megérkezett, hamarosan kicserélem.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2025-05-21

30 évvel ezelőtt, 1995. május 21-én gördült le a gyártósorról ez a kis csoda. Még nagyon sok boldog Km-t 🎂

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-05-19

Felkerültek a Maxton Design kiegészítők az autóra. Ehhez sokat nem tudok hozzáfűzni, beszéljenek a képek! :-)

>> Szervizystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-05-19

Azt tudtam, hogy az autó jobb eleje volt törve. Meg is lett csinálva, de a sérülés mértékéről nem kaptam tájékoztatást. A jobb első sárvédő picit furán állt, utána kellett járni, hogy ennek mi az oka. Hát, meglepetés fogadott, a szó rosszabbik értelmében. A jobb első dobbetét mögötti részen és a küszöb elején sajnos nagyon kókány munkát találtunk. Ezt nem csinálták meg teljesen, nem is értem, hogy ezt így hogyan sikerült összehozni. Egy küszöbcsere oldaná meg véglegesen a dolgot, de azt most nem akartam, viszont a lakatos srác mindent elkövetett, hogy kihozza a dologból a maximumot. A végeredménnyel tulajdonképpen elégedett vagyok, de idővel azért ezt majd teljesen meg kell csinálni. Hiányzó dolgok is pótolva lettek, egyedül a repedt légszűrőházat nem sikerült kicserélni, mert nem találtam belőle bontottat, a gyári új 200ezer Ft-os árát inkább nem erőltetném...
És felkerültek az autóra a Maxton cuccok is. Erről külön blogot töltök fel.

>> Szervizjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2025-05-19

Szerdán hazafelé régi ismerősöm, a csodalámpa ismét ragyogásra adta a fejét. Menet közben egyszer csak sípolás, villogás lepett meg. Félreállva alapjáraton a motor egyenetlen járásából gyanítottam, egy henger nem megy. Felnyitottam a géptetőt, és valóban, majd kiugrott a blokk a kaszniból. 🙁
Szép finoman hazazötyögtem vele.
Másnap délután a hátsó lengéscsillapítók és alkatrészeik érkeztek meg a Bárdiba, délután kollégám segítségével sikerült átvenni őket, az autót nem akartam emiatt mozgatni.
(2 Magneti Marelli kerül bele, MONROE toronygumikkal és ütközőkkel, Febi stabpálcákkal.)
Sikerült szereznem szakit kompressziómérésre, de titkon azért bíztam benne, hogy a gyújtáskimaradás hibaüzenet csak a gyertya, vagy a trafó miatt jött elő. Azonban amekkora szerencsém van az autókkal, természetesen távolról sem így lett.
Az 1-es henger szabadságra ment, 0, azaz nulla végnyomás van benne.
Még másnap sikerült szerelőt találni, aki vállalta, hogy leveszi a hengerfejet.
Ismét itt tartunk. Bízom benne, hogy csak a szeleptányér égett be, azonban rosszat sejtet, hogy az olajnak üzemanyag szaga van.
Meglátjuk.
Első képen a 2-es, másodikon az 1-es henger sűrítési végnyomásának értéke, a harmadik és negyedik képen a 4 henger nagy gyertyái vannak. Elég ramatyok.

 
>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-05-17

ellátogatunk a fent nevezett találkozóra.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-05-18

Nezegettem hátul a csomagteret.A hátfal takaró műanyag alu részei karcosak voltak.felpoliroztam.ugyse tetszett.Aztan ugye a muanyag resze se volt tökéletes.Eszembe jutott hogy van itthon műbőr, ragasztó.Nekilattam megcsináltam,es tetszik ,sokkal homogenebb a kép.Aztan ezen felbuzdulva a síalagút kerete is erre a sorra jutott.