Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Felkerültek a nyári kerekek , végre megkezdhetjük a nyári szezont . Kerékcsere közben átnéztem kicsit , már amennyire tudtam és hozzá fértem , szerencsére nem láttam semmit amivel rögtön foglalkozni kéne.
Kerékcsere után kapott egy szett Bosch Aero eco ablaktörlő szettet 19" méretben.
Km: 282.243







Ma megtörtént a szezon nyitó találkozó a kemény mag képviseletében. T.stecső- Bakonybél-Tihany-T.szecső ,a táv 470 kilométerre sikerült minden a legnagyobb rendben zajlott a bátyóval és a csapattal is!
Ma kapott a szokásos Liqui Moly 10w 60 olajat , olajszűrőt és levegőszűrőt. Futómű fékek átnézve elméletileg minden stimmel. Kilométer óra állása 204300.
Bal alsó lengőkar talpasa kiszakadt, még nem lógott, de kicseréltettem.
Előbb utóbb úgyis az lett volna a sorsa.
Új nyári gumik miatt nem akartam, így használni.
TRW került bele, ezzel jó a tapasztalat.
Km óra állása: 270805 km



Elgurultunk Győrbe Rieglerékhez és ott a fiúk megejtették az ilyenkor teendőket:
- Olajcsere
- Olajszűrő csere
- Pollenszűrő csere
- Kiolvasás, átnézés.
Úriember pénzről nem beszél, de ha a végösszeget elosztjátok az idei évvel 74,00246913580247 az eredmény :-)
Minden rendben van, gurulhatunk tovább...
Közben András segített feléleszteni a mopar-os regisztrációmat, így itthon le tudtam tölteni a térkép frissítést. A felrakás vár egy hosszabb útra mert majd egy óráig tart.
Közben megnézegettem a szalonba kirakott Alfákat és OFF-okat.
Tonale: Röviden érdekes lett. Bővebben: A sok mindennel továbbra sem tudok megbarátkozni. Ez egy SUV, amit - hogy is mondjam - mint kategóriát nem tudok befogadni. A hátsó ajtó majdnem akkora mint én. Ha nem lenne más Alfa akkor ezeken még a márka miatt túl tudnám tenni magamat, de a műszerfalra odabiggyesztett tableten sehogy. A 23 éves Spiderben ennél csak egy kicsit amatőrebb megoldással van felrakva a középkonzolra a navi...
Junior: Belül egész jó, kívül - hmmm - olyan amilyen. Nem hiszem hogy a parkolóban visszanéznék rá mint ahogy a Giuliára. Számomra a szép nem ilyen, de ezzel is tudnák élni. Akár elektromossal is, ha egy kicsit többet tudna menni egy töltéssel. A műszerfal, a két kerek órába rakott téglalap alakú kijelző viszont vállalhatatlan. Nem igaz hogy nem volt kerek kijelző, a Tonaléba jutott.
Várom az új Stelvio-t, hátha vállalható lesz...

2010 óta van meg az autó és eddig sohasem zavart hogy nincs meg a gyári keret a rádió körül, de most valahogy elkezdett. Sajnos az ezüst gyári keret már beszerezhetetlen, ezért rendeltem egy feketét és utángyártottat.
A telefontartót kinyomtattam fekete PETG-ből és a kábelét is elvezettem a műszerfal mögött. Sajnos miközben a klíma gombot húztam le letéptem a fóliát is a hőfokszabályzóról.



A Giulietta kinyíló kijelzője nagyon menő, tetszik, de konkrétan szinte semmire nem jó. A navi térkép elavult, gagyi, USB-ről lejátszott zene infóit alig jeleníti meg, tolatókamerát nem lehet rákötni külön inteface nélkül, stb... Ha dynamic módba kapcsolom a DNA kapcsolót, az látványos, de nagyjából ennyi ami pozitívum számomra.
Elkezdtem beleásni magam a dolgokba, hogy hogyan lehetne felokosítani a készüléket, de úgy nagyjából sehogy. Ráadásul az, hogy kinyílik, nagyon tetszik, nem akarok a gyári rádió helyére egy nagy kijelzőt. Tudom, hogy van hozzá építőkészlet, de azt hiszem, eddig is inkább valósítottam meg (segítséggel) különleges, egyedi dolgokat, mintsem beálltam a sorba. Ez most sem fog változni. Nyilván nem ez az egyszerűbb mód, de hát ilyen vagyok. Nem véletlenül volt az előző autóm is 2 DIN-esre átalakítva... :-)
Szóval elkezdtem utánajárni a dolgoknak, és angol fórumon, egész pontosan az Alfaowner oldalon megtaláltam a választ a kérdésemre. Némi kompromisszummal ugyan, de lényegében megoldódni látszik az, amire vágyom. Lényegében a felnyíló funkciót megtartva, a TFT panelt eltávolítva egy hordozható kijelző kerülhet a keretbe, amely AUX-on keresztül össze lesz kapcsolva a gyári fejegységgel. Proxirendezéssel a nagy kijelzőről minden át lesz pakolva a műszerfalra, így a funkciók is megmaradnak.
Ezután jött a következő lépés, a legjobb fejegység, illetve hordozható készülék kiválasztása. Többen is az Atoto márkát javasolták, de azon belül is van több készülék, ami szóba jöhetett. Végül a P8 és P9 verziókra szűkült a kör. Mindkettőből van 7"-os, ennél nagyobb nem fér a felnyíló keretbe, viszont a funkciók tekintetében a tudásuk nem azonos. A P8 egy Linux alapú készülék, ami alapfunkciókat tud, illetve megy rajta a CarPlay / AndroidAuto is. Nyilván ezzel nem elégedtem meg, nekem teljes Android rendszer kell, így el is dőlt, hogy a P9 lett a befutó. Jött a következő lépés, a beszerzés. AliExpressen jelenleg durván 100ezer Ft-ért kapható (elméletileg akciós, 48%-os kedvezménnyel), de azért szétnéztem másfelé is. A jó öreg eBay már sokszor segített, nem volt ez máshogy most sem. Találtam egy példányt, elégé jó áron, ami bár ki lett bontva, de üzembe nem volt helyezve. Az eladó értékelése is kifogástalan, egyetlen negatívum, hogy EU-n kívüli országból küldi. De még így is, áfa megfizetése után is jó áron fog hozzám kerülni. Némi alku is belefért, így szállítással együtt nem egészen 50ezer forintért hoztam el a készüléket, mely már úton is van felém.




Hétfőn eljött a nagy nap, műszakira mentünk. Előtte feltetettem előre két gumit, mert azok elfogytak. Szépen koptak el, ezekből ítélve rendben van minden a futóműben.
Az esemény gond nélkül zajlott, két dolgot jegyzett meg a tag:
-Jobb hátsó lengéscsillapító az utolsókat rúgja, azt cserélni kell.
-Bal oldalon a kézifék nagyon gyenge.
Vicces kedvében volt amúgy a kis szörnyeteg aznap reggel, munkába érve a portaépület üvegfelületeinek tükrében vettem észre, hogy kiégett a H7, úgyhogy volt egy plusz köröm a vizsga előtt.
Aztán tegnap reggel kiégett a másik is, na sebaj, ennyi törődést megérdemel.

Megvolt a műszaki vizsga. Stabrúd szilent cserés, ABS néha szarakodik, és a hátsó dob eléggé rozsdás. De amúgy a vizsgasoron nem volt gondja, simán átment.