Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Hosszas hirdetés után teljesen véletlenül szóba elegyedtem egy munkamegbeszélésen valakivel, aki a fiának pont ilyen autót keresett. Ma megalkudtunk, elköszöntem tőle! Úgy érzem, jó helyre került :)
Ciao PAY!

Csak hogy ne unatkozzak, néha szerelem az autó. Szerelem!?
Még a túra előtt láttam, hogy a hátsó fékbetét a határon van. Bár érdekes módon csak a bal oldalon. Szorul a nyereg, gondoltam. Majd megnézem.
Az új EBC Yellow már megvan. Amikor a téli szett megy fel, megcsinálom a féket meg a klímát is.
Közben a kompresszor is megérkezett. Az először Autodoc-ról rendelt példány nem volt jó méretileg, hiába stimmelt fénykép szerint. Ennek csak a cső nem megy a nagyobbik furatába, azt már megoldom. Végül ez volt a legkisebb gond.
A bal nyereg szorulós elméletem okán rendeltem egy bal nyerget előre. de a bal nyeregnek semmi baja nem volt. Nem úgy, mint a jobbnak. Ami jobb létére rosszabb volt. Konkrétan nem jött ki a dugattyú visszanyomás után és nem szorította a betétet a tárcsának. Nem csoda, hogy kevesebbet kopott. Hogy nem vettem észre?
A szuper fémszövetes hollanderes fékcsőnek esze ágában nem volt engednie és szépen beletört a nyeregbe. Sebaj, a shop alfisti mindig tart készleten több garnitúrát. Rendeltem hát egy GTA-hoz valót arra az esetre, ha egyszer megcsinálnám a nagy féket előre. A hátsók megegyeznek.
Rendeltem egy jobb nyerget is. Meg egy gumi fékcsövet, mert a fémszövetes majd egyszer ideér. A kocsit meg használni kellene.
Ja és a főfékhenger. Párszor tapasztaltam fékpedál beljebb esést forszírozott haladásnál. Ez kb. 1-2 cm-es beljebb mozdulást jelent változatlan fékhatás mellett. Fékfolyadék emelt forráspontú már régóta, légtelenítve van, volt. Főfékhenger vagy abs modul okozhatja ez szerintem. Vagy a devander szivat. Most főfékhenger cserélve, rendszer légtelenítve. Próbálni kell.
Klíma hűt, fék fog. Jó lesz. Szerelem!
277100 / 3896 km






A check engine lámpa felgyulladása mindig gyomorgörcsöt okoz, különösen ha a motor rángatásával jár együtt.
Kiolvasva jó pár hibakód előjött. Gyújtáskimaradás, rossz keverék, lambda hiba. Fú de jó. Trafók használtak, injektorok újak, lambdák újak.
Olvastam a neten efféle tapasztalatokról. Ezen hibák együttes megjelenésénél a lambda hibája az, ami a többit okozza. Így hát kezdtem a szondával.
A régivel nem volt panasz, csak a sok km miatt cseréltem. Visszatettem azt. A motor járása kisimult, hibáknak nyoma sem volt már.
Szemrevételezve a szondát jócskán kormos volt. Az olaj tönkre teheti a kristályt. Szerintem a múltkori túrán elfogyasztott 0,8 liter olajnak köze lehet a szonda halálához.
Francba. Az 1-es mikor adja meg magát?
A lambda 1 már elesett, a lambda 2 dobálta a hibát. Valószínűleg az olaj ártott meg ennek is. Mielőtt végleg eltávozna visszaraktam a használt jót, nehogy a kiránduláson álljon meg az autó. Szenvedés volt kifejteni a vezetékét a tűzfalnál. Mikor máskor, mint Szilveszter napján.
278339 / 5135 km


Rég volt már, amikor családi kirándulásra használtuk a 156-ot. A nejem szerint büdös, a gyerekek szerint zajos, de választás híján elfogadták ezt a kis áldozatot a téli élményekért cserébe.
Téli szünet hó nélkül. Szeged térségében évek óta így van. 2013-ban még lehetett szánkózni a töltésen, de azóta csak elvétve esik, az sem marad meg egy napnál tovább. Menjünk hát oda, ahol van hó. Szlovákia, Murányalja. Talán szerencsénk lesz.
Az oda vezető út tartogat némi izgalmat még családdal utazva is. Salgótarjánig monoton az utazás, utána dombokon át haladunk. A 21-es 71-esként folytatódik Szlovákiában. Fülek után jobbra Bozita felé, majd 16-os Rimaszombatig, ott balra a 72-re. Nyusta után jó kanyarok jönnek Tiszolcig, ahol ráfordulunk az 531-re. Na az már döfi. Sötétben és családdal is élvezetes szakasz, milyen lehet nappal egyedül?
A következő napokban felfedeztem az 531 folytatását is Vereskő felé, na és a 66-os utat Szepesvéghelyig. Frankó, bár forgalmas, no meg hó is volt. Nyáron is meg kell nézni.
279324 / 6120 km




A nyekergés nyomába indultam. Felső lengőkarra gyanakodtam, hiszen a stabilizátor szilentjeit nem olyan rég cseréltem lila műanyagra.
Emelőre fel. Kerék le, stabpálca leköt. Na megvan a forrás. Mégis a rúd a ludas. Visszanézve a képeket, a nem is olyan rég 4 év 2 hónappal és 40 ekm-rel ezelőtt volt.
Szóval ez a lila műanyag sem bírja tovább a gyári szilentnél, de legalább a rudat nem ette meg. Később vissza tudom tenni a gyári gumit újabb 40 ekm-re. De most egy komplett új rudat kap. Még jó, hogy annak idején 2 GTA stabilizátort vettem.
Pár meglepetés azért még adódott ezen kívül. Jobb belső féltengely gumiharangról a bilincs eltűnt. A vezérlés műanyag fedelének egy csavarja szintén. Az alsó hűtő cső már tűréshatáron kívül eresztette a fagyállót. Nem halogathatom már tovább a javítását.
Kornél felajánlotta, hogy üregvédelemben, fényezés javításban számíthatok Rá. Most, hogy emelőre került az autó el tudott jönni ezzel foglalkozni. Lebontottuk a dobbetéteket és kiszedtük a gumidugókat. A kasztni jó álapotnak örvend. Nagy beavatkozás sehol sem szükséges. Érdekes, hogy a bal küszöbben egy cső húzódik. Először tákolásra gondoltunk, de gyári megoldásnak tűnik. Talán az oldal ütközés elleni védelmet hivatott erősíteni.
Amíg Ő a vegyszerekkel ügyködött, én nekiestem az elejének. A bölcső leengedése már rutinfeladat. Kipufogóhoz tömítés mindig van bekészítve. Más nem is kell. A felsorolt teendőkhöz az alkatrészek korábbról megvannak. Felső lengőkarokból gyárit vettem még anno. A gömbfej kopása miatt cserélem azokat is. Az előző szintén gyárit 110 ekm-rel korábban kapta talán 2012-ben.
Egy hidraulikus váltóemelő viszont jól jönne a meglévő mellé. Kényelmesebb lenne a motort tartani vele.
A leömlőkbe benézve látszanak a lambda szondák. Tiszták, már nem kormosak, mint korábban. Látszik is a csökkenő olajfogyasztás.
A végére hagytam a kényes részét. A háromágú vízcső már minden végén eresztette a fagyállót. A termosztát ház csonkja tele volt rózsaszín lerakódással és csekély kráterekkel. A kiegyenlítő tartály csonkja sorjás volt. A hűtőnél pedig a műanyag idom és a cső között szivárgott.
Az alu házat a helyén 500-as papírral felcsiszoltam, a műanyag sorját eltávolítottam és egy új Impergom csövet raktam fel, bízva abban, hogy gyári bilincses műanyag idomnál nem fog ereszteni.
Az előző 2 cső Malo volt (egyszer már cseréltem, szart szarra) azon az idom is máshogy volt öntve. Legyen jó végre.
A kerekeket a két tengelyen megcseréltem. Az elsőknél a belső fele láthatóan jobban kopott. Mentek hátra.
Az autó pöpec lett. A pöttyözés sokat dobott a megjelenésén, köszi Kornél!
282588 / 9384 km








Nehezen indult be az idény, már márciusban menni szoktunk. Az autó már rég készen állt. Indulás előtt csak az olajszintet ellenőriztem újra. A múltkori nagy étvágya miatt egy flakon selenia be lett készítve a csomagtartóba. Most sűrűbben fogom nézni a szintet.
Szokásos útvonal Egerig autópályán, Balatonon keresztül Ózdra. Találka Kornéllal, tankolás, olaj rendben. Irány Aggtelek térsége. Ragálynál különváltunk. Kornél Kánó felé a kis úton, én Jósvafő felé a nagy úton kerülve Kánót a másik irányból közelítettem. Jó ez a kis út, amikor nincs forgalom.
Kánó előtti dombon futottunk össze újra, mentünk is egy oda-visszát a találkozás örömére. Innen Aggteleknél mentünk át Szlovákiába. Pelsőc, Csetnek, Rozsnyó, Dénes, Szomolnok, Stósz. Stósz és hegytető közötti szakasz megunhatalan.
Vissza Rozsnyóra tankolni. Olajszint ellenőrzés, látszólag rendben, de töltöttem rá 4 dl-t, mert nem bíztam a parkoló vízszintjében.
Tele tankkal vágtattunk Nyilas felé, a hegytetőig Pazar élményben volt részem, jó ez az autó. Lefelé már nem nyomtam, a fék is kezdett nyúlni. Kornél utolért és fáradhatatlanul tapadt rám, biztosan jobban gazdálkodott a fékkel.
Megpihentünk, ettünk, beszélgettünk. Jól jött, már kezdtem fáradni.
Újult erővel mentünk tovább az 533-ason fel az emlékműig, vissza az 535-ön Hollópatak felé egy darabon. Jó kis hullámvasút.
Turcsok, Szirk sem maradhatott ki. Hazafelé még kerültünk egyet Kövi felé. Pelsőc, Aggtelek, Ózd, Farkaslyuk, Eger.
Házunkhoz közel a fekvőrendőrön jellegzetes nyekergés előlről. Megvan a köveztkező feladat.
1185 km, olajból kb. 2,5 dl fogyott, egész jól alakul.
282295 / 9091 km




Giulietta egyik gyári betegsége, hogy a jobb első légzsák burkolat a melegtől elkezd felpufisodni, majd egy idő után ki is szakad a műszerfal. Nálam is elkezdett felpuffadni a műanyag. A műszerfal felszakadását szeretném megelőzni, úgyhogy kellett rá valami megoldás. Sajnos a gyártónak a komplett műszerfalcserén kívül nincs rá más megoldása, pedig a kezdetek óta ismerik ezt a hibát.
Az ötlet olaszoktól származik, a De Nigro Racing csapata gyártja. E-bayen lehet megrendelni. A légzsák működését nem befolyásolja.


Úgy tudom a V6-os CUP-ok hosszabb alsó merevítőt kaptak gyárilag. Sajnos a Spider merevsége a GTV-hez hasonlítva sokkal gyengébb ezért minden műszakin elfogadott megoldás csak jót tehet az autónak.
Az ebaykleinanzeigenen találtam 50 EUR+postáért a párt.



Esedékes volt a szervóolaj csere. Érdekes módon pirosas színű olaj volt benne, pedig a motorháztetőn lévő matrica szerint ebbe már a GI/R kell ami zöld. Minden esetre én GI/R-el egyenértékű Febi 06161-et raktam bele, Tutela-t nem találtam sehol. A tartályt is leszedtem, kitisztítottam, majd kb. 1 l olajjal átöblítettem a rendszert.
