Blog

Blogajánló

Sok helyen lehetett olvasni, hogy a gyári teljesítményadat egy kicsit alul van lőve a valóshoz képest. WebM elvitte autóját a Totalcar Erőmérőbe, hogy a végére járjon! Tovább

WebM // 2020-06-05 15:49:44

"Számomra lenyűgöző a gép. Gyakorlatilag egy csövezett versenyautóhoz hasonlítanám leginkább, rendszámmal. Bátorág és őrültség volt ezt az autót AR-nak megcsinálni, de ezúton is köszönöm nekik!" Tovább

R33Z // 2020-06-07 21:55:12
>> SzervizVTR146 // Alfa 145 1.6 Boxer (Boxos) // 2021-03-02

Kilométer óránál gyanús volt hogy gyújtáskor nem világít sem a légzsák sem a porlasztási mindenes hibalámpa. Volt egy másik boxer óra csoportom, ott működött a lámpa csak a légzsák hibán maradt. Próbálkoztam hogy azt az órát hagyom akkor bent amivel teszteltem, de annak az órájában 32.000 km-el kevesebb van. Kicseréltem a kijelző részt a panelon, de sajnos nem ott van az agya, az csak egy kijelző. Így maradt az a verzió hogy a régit helyre hozni. Nem volt az sem nagy mutatvány, két égőt kellet átforrasztani. Erre a célra van itthon egy donor óracsoport. Az porlasztó hibalámpa nem működött, a légzsák izzóját pedig levették hogy ne mutasson semmit. Ami még hiányzott az a 8 db csavar ami az órát össze fogja a műanyag csatlakozásokon túl, ez pótolva. A légzsák hiba úgy oldódott meg hogy kicseréltem a légzsák vezérlőt egy teljesen ugyan olyanra mint amilyen benne volt. Típus szám alapján is ugyan az és szintúgy boxerból volt. Szerencsére ez nem volt hibán. Törölni is lehetne, de én még nem tudtam a laptopot össze hangolni egyik autóval sem, így egyszerűbb volt most.

Másik a tank betöltőnél éreztem üzemanyag szagot, a képen látható bilincs helyett két gyorskötöző rögzítette. Talán itt "illatozott" .

Szélvédő fújó műanyag burkolaton ki volt törve egy darab, volt is másik csak nem teljesen egyforma a kettő. A középső résznél egy picit különbözik amitől nem lehet a helyére pattintani. Ki vágtam és így már a helyére ment.

2 db gyári gumi szőnyeg előre, hátra meg valami univerzális jutott.

... És végül felni próba, bár a földre nem tudtam leengedni mert az acél felni csavarok rövidek ide.

 

Bemelegítésnek pár dolog visszakerült:
Az alu vízcső megkapta az egyik új tömítést és visszacsavaroztam a hengerfejre. A csavarjait sárga szigszalaggal rögzítettem leszereléskor hogy elég szembetűnő legyen.
Visszakerült a klímakompresszor tartója. Mindig van egy csavar amivel több idő megy el mint az összes többivel. Most a jobb felső volt a soron. Többször leszedtem a már felcsavarozott tartót hogy mi nem stimmel. Semmi baját se láttam. Aztán egyszer csak bement a helyére. Hogy mi volt a gond talán sose tudom meg. Bő fél órám ment rá...
Ha már fenn a tartó visszakerült a klímakompresszor is. Sokáig töprengtem hogy a kompresszorhoz félretett csatlakozó tartó hová való. Aztán bejöttem és megnéztem a laptopot és a bontási képek alapján egyértelmű volt. Az 5-ös kép jobb oldali csavarjára kell. Ki is vittem magammal a gépet.
A szívócső alsó két tartócsavarját is visszatettem. Nem volt egyszerű mutatvány mert csak egy kéz fér fel alulról. Viszont kettő kellene, mert egyikkel csavarozni kellene a másikkal meg a szilentet lyukra igazítani. Az alsó vezetékek is visszakerültek a tartókba.

Most jött a neheze, a vezérlés.
Először vissza kellett rakni a vezérműtengelyeket, feltenni a csapágyházakat, vezérlésrögzítőket. A képek segítettek hogy melyik csapágyfészek hová való.
Az egyes henger felső holtpontja adott volt, a vezérműtengelyek pozíciója szintén. Felkerült a szíj, majd a szívó tengely kerekét lecsavaroztam. Minden a helyén van :-)
Csavar: ha már szop@tós csavarról esett szó van még pár. A 10-es képen jól látni hogy a szívó (jobb oldali) tengely kerekétől nem lehet betekerni a csapágyház fedelét rögzítő két csavart. Itt szedtem le negyedszer a kereket...

A balansztengelyek szíja is felkerült. A tengelyeken lévő jelölések felfelé néznek. A feszítővel nem volt kedvem bajlódni ezért a főtengelyre a már pozícióban lévő és a szíjat tartó kereket csavaroztam fel utoljára. Elsőre nem sikerült eltalálni, de harmadikra igen.
Ja, miután a kipufogó tengely bekerült rögzítettem a jeladót is a helyén.

Holnap még egyszer átnézem, ha minden rendben átforgatom a motort az indítómotorral.

u.i. tegnap beszéltem PHuBi fejével. Megígérte hogy működni fog én meg cserébe beígértem neki egy készlet új 100ezres gyertyát, amit este meg is rendeltem. Az emailek alapján holnap meg is jön. Más csak PHuBinak kell betartani az ígéretét :-)

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2021-03-01

Selenia Olaj újra (km)

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-01

Elkezdtem szétszedni a 3,0 V6-ot. A sok állás miatti koszt leszámítva meglepően jó állapotunak tűnik eddig.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-01

Egy “igazi pályaautó” nem maradhat díszítés nélkül. :) Aliexpressről rendeltem pár apróságot. Pontosan nem tudom az árát de nem volt vészes.

 
>> EgyébATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-03-01

Kicseréltem az oldalsó irányjelzőt a kocsi színével megegyezőre (fogjuk rá egyezik :-) ). LED és "fut" a fény elölről hátra. :) Mily' szép megfogalmazás.

Hát és a iciripiciri rövid videó hozzá

>> Tuning és extraricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2021-01-15

Hiányzott a masszázs funkció az ülésekből! :)

 
>> Egyébricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2021-02-08

Sajnos egy autópályán kapott kő után berepedt a szélvédőm. Cserére szorult.
203031 km

 
>> Szervizricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2021-02-17

Első lengőkarok csérére szorultak.
Műszaki vizsga.
Kisebb javítások (első, hátsó helyzetjelzők stb.)
203675 km