Blog >> szerviz

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-08-04

Így, hogy elértük a 320 000 km-t, esedékessé vált az aktuális szerviz. Már rég beszereztem a szükséges alkatrészeket, így csak az időpontja volt kérdéses. Maradtam a már bevált márkáknál, így Bosch olajszűrő, és 5W-40-es Mobil Super 3000 olaj került a motorba egy új Febi leeresztőcsavar társaságában.
Az én fejemben kialakult karbantartási programja az autónak a tavaszi levegő, és pollenszűrő, valamint minden megtett 10 000 km után olaj, olajszűrő, és gázolajszűrő csere. Ez utóbbit biztos van aki feleslegesnek tartja, de nem egy nagy összeg, a cseréje sem tart 15 percnél tovább, s ismerve a magyar gázolaj nem létező minőségét inkább így, mint ritkábban. Természetesen ebből is Bosch-t kapott.
Aztán ha már csápon volt az autó, ismét elfújtam egy flakon alvázvédőt ügyelve a kényesebb pontokra, hisz idén kezdeti terveimmel ellentétben biztos nem fogok odaérni a lakatoshoz, így ki kéne bírja jelentősebb romlás nélkül a jövő tavasszal esedékes műszaki vizsgáig.
Bár mindig a tél a kérdéses, de egyáltalán nem romlott az állapota a legutóbbi beavatkozás óta.

Az az igazság, hogy máshová úgysem írnám le, itt meg még az is lehet, hogy van, akit érdekel a tartalom :) Annyi, hogy a ráköltött összegeket csak ide irkálom fel, mert akkor nem zavarodik össze a rendszerem... :)

Szóval a Punto: a vásárlás (240 K) utáni átírás 59.000 ft volt, minden rendben ment, az eredetvizsga is.
A vásárlás 1 hónapja és 2 napja történt, azóta egy-két dolog kellett, először azt hittem megszívtam, de aztán kiderült, hogy szinte alig :)))

Az első szervizben egy vezérlés - olaj - szűrők - szelepfedéltömítés - gyújtáskapcsoló volt benne, a gyújtáskapcsolót még át kell lamelláztatni, ezért a 30.000 Ft-os végösszeg még meg fog nőni kb 6-7000-rel. Addig kétkulcsos a drága :)

2018. július 23-án este azonban az elektromos tetőnyitás bemondta az unalmast, a bal oldali munkahenger elköszönt az élők sorából. Kétmillió telefont és egy délelőttnyi Google keresést követően találtam egy darab bontót Keszthelyen, ahol volt Punto Cabrio, és ráadásul elektromos tetős. Mivel addigra már beleegyeztem abba is, hogy akkor legyen manuális a tetőnyitás (le is stipistopiztam egy manuális szerkezetet 30 ezerért :)), nem kicsit örültem, hogy a bontós 22 ezerért adta a KÉT MUNKAHENGERT, a CSÖVEKET, és A MOTORT. Ez most nagyon jól jött, a tető összes fogyóalkatrészéhez megvan a tartalék, a mai napon fogom beszerelni. Sajnos mivel nem szétszerelhető, sehol nem tudtak segíteni, újban nincs sehol, úgyhogy marad a bontó...

Ezen kívül pedig kapott egy Pioneer mechanika nélküli fejegységet (10.000,-), és 4 dísztárcsát (3 kóla). A két hátsó hangszóró már recsegett erőteljesen, de eszembe jutott, hogy egyszer még Dekka cartárstól vettem valami über 13 cm-es szettet. Nem szép, de be lett faragva hátra. Így már nem recseg :) (A hangszórókért kb 5 éve adtam 8.000 Ft-ot valamelyik Alfacityn, talán még a Suncityben tartottuk :))

Egyelőre ennyi :) Még vár a vezérlés cseréjére, mert veszek egy vízpumpát is.

Ráköltött összeg vásárlás óta: 72.000.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-07-21

Ma megtörtént az éves olaj és szűrők cseréje. Aknán átnéztük az autót, mint minden ilyen alkalommal. Futómű rendben, motortartók, kormány összekötők okés, semmi rendelleneset nem találtunk. A légszűrőt magam cseréltem itthon, közben a motorteret is átnéztem, pótoltam végre a hiányzó műanyagot, ahova a motorháztető kitámasztót kell beakasztani. Műszakilag még mindig top, szaladhat tovább az öreg szekér.

>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2018-07-05

KM: 152261
Már nagyon, komfortrontóan búgott az autó. Csöri szerint jó eséllyel kerékcsapágy, ha nem akkor a váltó. Picit aggódtam, de felemelve rögtön megmutatta magát, hogy kerékcsapágy. SNR csapágyat kapott. Visszatért a csend, komfort. Egész fura lett. Hallom a motort is már.
Ha már ott jártam, 11000 km után ismét kapott új olajat, és ezúttal a többi sallangot is: levegőszűrő, utastérszűrő, gázolajszűrő, olajszűrő.

A téli szezon viszonylag eseménymentesen telt, de azért a maximalizmus miatt gyűltek a listán a dolgok, amikkel foglalkozni kellett a rendes olajcsere mellett.
Sorrendben:
a hátsó dob elvásott
a flexicső is elvásott
a termosztát is megmurdelt, mint kiderült
a tavaly cserélt kuplungmunkahengert gariban cserélni kellett
olaj, szűrők
j.e. ajtó patentjeinek cseréje
Ezt az apró kört stílusosan 156 pisztolyorrú Mátyásért sikerült megfutni, de hát ugye a szerelemben nem nézzük a költségeket :)

És mivel a kipufogó most már csak egy lyukon szelel (ahol kell neki, a legvégén) a korábbi chipelésen is finomított kicsit a szakember, kevesebb füst, több menés a mérleg vége.

>> Szervizszeruuu // Alfa 146 1.9jtd // 2018-05-23

Már az autó megvételénél tudtam, hogy a jobbos féltengely csukló cserés, ez készen is lett a mai napra. Plusz bal oldalt kicserélte még nekem grátiszba a porvédőt szintúgy a féltengely csuklón. Remélem bírni fogják egy ideig.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-18

Eltelt újból 15 ezer km, így elautóztam Várpalotára, a Csörgő szervizbe, hogy megejtsük az olajcserét a szűrőkkel együtt. Ilyenkor mindig összeszedem az egyéb apróságokat is, amiket meg kéne nézni, javítani kéne az autón.
Idén így nézett ki a lista:
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Pollenszűrő

Ezen felül:
-Hátsó ajtóhatárolók: Mióta megvettem a kocsit, éktelenül kattogott mindkét hátsó ajtó nyitásnál. Nem akartam többet emiatt szégyenkezni, így hozzádobtam ezt is a listához.
-Bal hátsó lámpa a csomagtartó ajtón (1. kép): Szintén, mióta megvettem az autót, ez a lámpa beázott. Folyton párás volt. Ettől függetlenül hibátlanul működött, de azért elég zavaró volt a dolog. Rászántam magam erre a cserére is.
-Bal oldali sárvédő index (2. kép): Ha már lámpát cseréltettem, akkor körbenéztem az összeset és lám, ez is be volt ázva. Csere akkor ezt is.
-Csomagtartó ajtó teleszkópok: El voltak már fáradva, így ezek cseréjét is bevállaltam.

Ezen felül a vezető oldali ajtó kárpitom le volt szedve februárban, és szarul rakhatták össze, mert a kilincs nem úgy járt, ahogy kellett neki és valami zörgött az ajtóban. Megnézettem Csörivel, és kiderült, hogy elég szar munkát végeztek. Egy fém alkatrészt beejtettek az ajtóba, az volt, ami zörgött. Helyretette ezeket a dolgokat is, így ezeket is kihúzhatom a "to do" listáról.

>> EseménySeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2018-05-03

Már egy éve nálam van, bejelentkeztem olajcserére. Mire végül a próbálkozásaim sorából csere alkalom is lett, belement ~12ezer km az előző olajba. Kicsit bosszantott, mert 10 ezret akartam, de hibátlanul teljesített a kocsi, főleg pályán mentem vele, így ennyi bele kell, hogy férjen. Ezalatt nem fogyott szinte semmi a minőségi löttyből, egy egységgel mutatott kevesebbet a vége felé a visszajelző, ennek örülök. Meg annak is, hogy már-már unalmasan megbízható a kocsi, egy tompított izzót kellett cserélni az 1 év alatt, illetve ahogy korábban írtam elfogyasztotta a gyári önindítót, ezt cseréltük. ű

Most (is) cseréltettem légszűrőt, pollenszűrőt és gázolajszűrőt is, így a tuti. A D.Z. műhely pecsételt a szervizkönyvbe, egész fura érzés, hogy végig vezetett szervizkönyvű kocsim van.

Kértem Zét, hogy nézzen rá a fékekre (még gyári a tárcsa így ~76 ezernél), de azt mondta még sok van bennük. Meglepő, de nem bánom. Elég erős a motorfék, így nem sokat nyomkodom a pedált, no meg nem kínzom városban meg kis távokon, arra ott a Mini :)

Megjártuk most a hosszú hétvégén Bledet, csodálatos a tó, a kocsi ment szépen, suhantunk végig, néha a német autópályán elég gyorsan is, de a fogyi nem ment 7 fölé így megpakolva sem.

Az utcán parkolás nyomaitól eltekintve hibátlan "kis" vas.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-03-07

Tegnap meló után elvégzett munkálatok:
Olajcsere, szűrők, hátsó tárcsa+betét csere, ablaktörlő lapátok
Olaj: Liqui Molly 10W40 5+1 liter
Olajszűrő: Mahle
Levegő szűrő: Champion
Brembo hátsó tárcsa 240mm
LPR fékbetét
Oximo fémházas anlaktörlő lapátok 55cm-48cm
Olajcsere rendben lezajlott viszont a hátsó betét már nem ment olyan könnyen.
A hátsó dugattyú vissza tekerése okozott gondot egy kicsit mert ami nálunk van szerszám az bal menetes a 46-nak viszont jobbra kell vissza tekerni a dugattyúját. El szorakoztunk vele egy darabig mire rájöttünk a csavarra 😁
A lényeg hogy utána már minden rendben ment. Cserélni kellett még a csuszka porvédőit mert azok elporladtak. Nemtudom mikor lett cserélve utoljára ezek. Most már mind a 4 cserélve lett. Most egy darabig rendben lesznek ezek.
Km: 302.943

>> SzervizSzandraGT // Alfa GT 1.9 JTD 170Le Q2 // 2018-02-03

Ma sor került végre az aktuális olaj illetve szűrőcserékre. Kapott friss Seléniát és hozzá MANN szűrőket (levegő, olaj, gázolaj). 151050km-nél. :)
2 hét állás után pöccre indult a szépség :)