Blog >> szerviz
Múlt héten sok egyéb tennivalóval összeszervezve elvittem az autót Budaörsre az első kötelező szervizre. Délre volt időpontom, valamivel hamarabb érkeztem. Az autót valóban kb délben bevitték a köztes olajcserekor már megismert üvegkalitkába. Olajcsere, szűrők cseréje és pollenszűrő csere történt, plusz szoftverfrissítés a kanyarkövető lámpán és a központi média egységen. Kérdezték, hogy milyen olajat kérek, hát fene tudja. Kifizettem most a Selénia felárát. Motult vajon lehet ilyen helyen kérni? :-)
Közben most is akadt beszélgetőtársam, Emil gurult arra a 2.4-gyel. Rég találkoztunk, jó volt kicsit beszélgetni. Végignéztük a sok szép gazdára váró Alfát, megtapogattuk a Tonale-t, kielemeztük a bőrök minőségét, és szívtuk magunkba az Alfa Romeok hangulatát :-)





Zoliék elvégezték az éves olaj- és szűrőcseréket.
Motorolaj: Selénia K-PE
A korábban beszerzett gyári eredeti alkatrészek beépítésre kerültek:
olajszűrő, légszűrő, FPT gyertyák, Multiair mikroszűrő
Plusz kapott egy klímatisztítást és új pollenszűrőt is.
Az olajleeresztő csavart cserélni kellett.
Az autót át is nézték, egy O gyűrűt kell majd cserélnem a kartergáz lecsapatónál. A fékek még egy szezont elmennek, nem kell még hozzányúlni.



Négy éves lett az autóm, eljött az első műszaki ideje. Budaörsön csináltattam meg az esedékes időszakos karbantartással egybekötve. Mostanában nem működik a start-stop, ez az első jele az akkumulátor használódásának, így erre is kértem egy diagnosztikát, az eredmény alapján azt mondták, hogy még nem jött el a csere ideje. Olaj, szűrő, pollenszűrő, műszaki előtti átvizsgálás volt még, és kértem egy fényszóró beállítást is, a vége 183e Ft lett. Ezt követően az Autó Néroban csináltattam egy ózonos klíma fertőtlenítést egy 5-ösért.


Az Alfariumban Alexéknál egyébként is meg volt beszelve egy alapos szerviz. A kuplung már nem volt jó állapotban, reméltem még az unokatesómat el tudom vinni pár utcányira, de 2 lámpa után a kuplung végleg megadta magát. Így hamarabb került be Alexékhez mint azt Ő vagy Én gondoltam. Szerencsére be tudtuk vontatni a műhelyhez, bár úgy hogy csak utólag tudta meg hogy ott van.
Előreláthatólag lesz:
hátsó fék csere,
kézifék bowden,
teljes kuplung, kettőstömegű lendkerékkel együtt,
Hűtő.
Ezen felül van egy finom Check Engine, remélem a fentebb felsoroltak valamelyike aztis megoldja.
Km: ~244500
Eljött az éves szerviz és a műszaki vizsga ideje.
Ez alatt cserélve lettek:
-motorolaj
-olaj, levegő és pollenszűrő
Le is vizsgázott jelesre. Újabb két év... :)
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 27 977 km
Újabb szervízen vagyunk túl. Vezérlés, termosztát, ablakmosó motor és kézifékkar cserélve. Szépen alakulunk.
Ismét eljött egy szerviz: Olajcsere üzemanyagszűrővel, két első toronycsapágy és a gátlók is. Végre nincs lovaskocsi hangja. 😀
KM: 227.480

Megvolt az olajcsere. 155ezer km.
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60 lett végül.
Kapott még új légszűrőt és pollenszűrőket is. Ezek nagyon el voltak koszolódva.
Az olajleeresztő csavar is cserélve lett, mert úgy meghúzták, hogy nem lehetett imbusszal kicsavarni.
Hazafelé tettem egy 15km-es kerülőt, hogy legyen egy kis élményautózás. :)
0
559
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Stelvio
- Giulia
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV