Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

[k i z z o]2020-01-25 07:33:15 // 54751
Hidrotőke problélma van. Nem a "hengerfejből" megy le az olaj, hanem a hidrotőke ereszt vissza. Cseréld ki őket, vagy ha ügyesebb vagy akkor szedd szét őket megtisztítani.
Csontdaráló2020-01-25 03:38:55 // 54750
Nekem is 2.0 jts motoron van, nem TS. Az olajat a hengerfejből nekem is simán leereszti egy nap alatt. Illetve olyan tünetek is van, hogy nagyobb hajtás után, alapjáraton járatva a kocsit, elkezd szép lassan hidrotőke csattogás hallatszani. Tehát vagy nincs kellő olajnyomás alapjáraton, vagy nem tudom... Max jelen van az olajszint, selenia 10w60.
deportivo2020-01-24 20:45:48 // 54749
Ma a Pilkingtonnál első szélvédő csere , korrekt módon, és jól megcsinálták. Cascóra 16.000 jó magyar forintba fájt. Carglassról mindezt a jót nem tudom elmondani.
Levee156SW2020-01-24 10:06:03 // 54748
(Bocs h 3 hozzaszolasban,de picit nehezen indulok ma-meg annyi,hogy a fuvokak hibaja azt is eredmenyezi ertelemszeruen,hogy kevesebb olajnyomas jut olyan helyekre,ahova igazan kellene -es talan ez a legnagyobb baj.)
Levee156SW2020-01-24 10:04:02 // 54747
Azt a 1 csapagycseret en is furcsalltam-ha mar sorban kapni,es ott jar valaki. Teny, hogy ugyis a 3. henger a gaz, de a tobbinel is amennyivel szukul az illesztes,annyival tobb nyomas jut a problemas helyekre.
Levee156SW2020-01-24 10:01:59 // 54746
A fuvokak altalaban nyitott allapotban ragadnak be,mikor megfaradnak, igy kontrollalatlanul fossak az olajat felfele ha kell,ha nem.

Ez a ha nem jellemzoen alapjarat-2000 kozti fordulattartomanyban, kis-kozepes terhelesnel a legkellemetlenebb. Nekem mindig ott dobalta be a katalizator-hatasfok hibakat az ego (es emiatt persze jobban is fogyo) olaj miatt.
A masik,hogy leallitas utan elengedik a hengerfej felol az olajat, igy 1-2 nap utan inditva hidrotokecsattogas van 1 masodpercig,mig fel nem er.
Ezek a jelensegek a csere ota megszuntek.

(Nyomasvesztesegeim a gyuruknel 20-30%-osak, tehat a mechanikai allapot amugy sztem OK. Telen nyaron stabilan 2 fordulatra indul a motor.
korabban 2 litert toltottem ra 12.000 km-en - mivel hk-csapagysorcsere nekem is volt, meg nem hasznaltam ugy azota,mint elotte (kb. mostanra er veget a bejaratas, de rosszabb biztos nem lett a dolog-ill. fordulattol es olajfajtatol is fugg.)
Es gyorsitani sosem szoktam 2250 alattrol, legfeljebb sebesseget tartani.)
Chris322020-01-23 22:28:26 // 54745
Mivel 1,5 hónap után kaptam vissza az autót, bíztam a megfelelő végeredményben. Az autóra 2-szer tudtam ránézni, mert nem helyben csináltattam és hát nem is vagyok szakember, így nem tudtam minden részletre rákérdezni. 1 év garanciát vállaltak rá, szóval visszaviszem és talán sikerül a végére járni a dolognak. Köszönöm a tippeket!
Daveee10 Ɨ|ѯ2020-01-23 14:26:54 // 54744
Tsben ugyan ugy olajtekno levetele utan valnak hozzaferhetove.
Mondjuk en nem ertem, h ezek hogyan eredmenyezhetik az olajfogyasztas novekedeset. Bar, azt sem ertem, ha mar egyszer lent volt a karter, kint voltak a dugok, akkor miert csak 1 hajtokar csapagyat csereltek neki. Meg kivancsi lennek arra teljes hengerfej feujitasra is, h az mibol allt.. volt szelep/szelepvezeto csere is, vagy csak szelepszarszimmering? Szelepulek csiszolas volt-e vagy nem. Sikolas alap, meg a szimmering csere, de a tobbit nem biztos, h megcsinaltak. Marpedig ha a szelepvezeto ki van kopva, akkor a szelepszar szimmering csere csak idoleges megoldas. Ezt elszurtam en is az enyemnel.
Levee156SW2020-01-23 12:05:23 // 54743
(Nekem 2.0 JTS-en a kartert leveve valnak hozzaferhetove, es elvileg 120.000-enkent van eloirva a cserejuk- de lehet, csak az altalaban melegebb uzem miatt kerultek be, es TS-en nincs.)
Ferke2020-01-23 11:08:24 // 54742
Ime:
Ferke2020-01-23 10:06:36 // 54741
Ez így nem sok információval bír. Egyébként a Tied a 0 261 500 013, és kb 50/db
Csontdaráló2020-01-22 19:09:26 // 54740
Ez a fúvóka hol van? Hogyan tisztítod/cseréled? És hol kapsz belőle újat?
Levee156SW2020-01-22 10:09:06 // 54739
Udv, 4 tapogatozo gondolatom/kerdesem lenne:

-igen, a PCV szelepnek lehet koze hozza
-maga a henger/dugo mereten volt meg?
-gyertyakep milyen?
-hengerfalolajzo fuvoka van ebben? (Ha igen, tisztitas, de leginkabb csere segithet)
Piritu2020-01-21 20:56:23 // 54738
én visszavinném ahhoz aki csinálta...
Chris322020-01-21 18:49:49 // 54737
Üdv!
A következő a problémám a 156 1.8 TS-emmel. Tavaly ősszel sor került egy motorfelújításra (teljes hengerfej felújítás, gyűrűzés, 1db hajtókar csapágy csere, tömítések, gyertyák). A tünet akkor magas olajfogyasztás volt 1L/1000km és motorfékezős gurulás után füst. A felújítás után a füst teljesen megszűnt, viszont az olajfogyasztás ugyanúgy megmaradt. 2 hónapja indítás után látható kis kékes füst, de utána se. Nem folyik sehol az olaj! Viszont a kartergáz visszavezető csőnél és a pillangószelep mögött olajos lerakódás látható, a pillangószelep a külső felén száraz. Volt egy billegő alapjáratom kuplungolások után, amit végül csak a PCV szelep rugójának kicsi nyújtásával sikerült megszüntetni. Ötletekre lennék kíváncsi hogy ekkora mennyiségű olaj hová tűnhet el, esetleg lehet-e köze a PCV szelepnek hozzá, vagy nagyobb lehet a baj. Köszi a válaszokat!
Csontdaráló2020-01-17 12:19:42 // 54736
Alfaowneren találtam ezt a képet. Sanszos, hogy csak a szívócső vezérlését hallom, ahogy visszavált a rövidebb útra.

Csontdaráló2020-01-17 12:09:22 // 54735
Na igen, ezt lenne jó tudni, hogy gyárilag, mikor szabályozza a szívócső hosszát, illetve mikor fokolja el a szívótengelyt :)
Levee156SW2020-01-17 11:31:25 // 54734
Szivocsohosszal is varial, gazpedalallastol is fugg, hogy mikor melyik melyik allasban van. A 4 lehetseges variaciobol 3 biztosan elofordul.
Juve1562020-01-16 18:01:06 // 54733
Üdv! Ma nap kész lett az autó! Generátorral volt baj! A kiszerelést a szívósor lebontásával csináltam, kb 3 óra alatt meg volt a leszerelés. Amíg a generátoros megcsinálta addig cserélve lett a 2-es henger befecskendezője! (előtte kompresszió mérés lett csinálva a négy hengerben mind a négyben 12,5 bar volt) Majd 1 óra alatt végzett vele a srác és lehetett össze szerelni, ez egy kicsit tovább tartott. Kb. 10 km mentem vele a hibajel (P0300, P0302) nem jött vissza. De hidegen indításkor nem volt erő az illetve ha elindultam nagyon pörgetni kellett, hogy ne fulladjon le az autó. Így cserélve lett a légtömegmérő gyári Bosch-ra. Az autó már hidegen is jó, illetve "minta" egy két ló vissza jött volna. Remélem most rendben lesz az autó!
Csontdaráló2020-01-16 16:02:43 // 54732
Srácok! Vezérlésmódosító ügyében lenne kérdésem. Ahogy egyre többet járok a kocsival, úgy veszem észre, hogy a variátor kb 5500-as fordulatnál fokolja el a szívóoldali vezérlést. Akkor hallani, hogy más lesz a kocsi hangja, illetve meg is indul még egy kicsit. Ez normálisnak tekinthető? Csak azért kérdezem, mert kb 1000 km-rel ezelőtt cseréltem a variátort, vezérlést, és tudtommal 4500 körül kéne elfokolnia. Vélemény? Az alany továbbra is egy GTV 916, 2.0 JTS motorral. Köszi a válaszokat előre is!
Juve1562020-01-14 10:40:22 // 54731
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható befecskendezo kell a 156 JTS-be (166LE)? Hátha valaki már szerelete ki! Mert mintha a neten "több" fajta lenne!
_Ata_2020-01-13 14:59:42 // 54730
Én is rendeltem már pl. a lengőkarokat, nem volt vele problémám
Csontdaráló2020-01-13 14:27:23 // 54729
és ha visszatöltöd a németet? lementetted a régi filet?
Mito7382020-01-12 18:58:01 // 54728
Blue and me szakértőt keresek 2009-es MiTo-m rendszerének újjáélesztéséhez. Eddig jó volt minden, csak a német nénit akartam angolra cserélni. Hiába a blueandme.net-ről letöltött angol nyelv, most english unavailable üzenettel semmi sem működik.
Petya19682020-01-12 17:33:29 // 54727
Szia!

Kollégáim már rendeltek off-os autókhoz és minden ok volt a termékkel.
Gabesz1662020-01-12 17:24:40 // 54726
Sziasztok!
Rendelt már valaki az autodoc-rol?
Vélemények?
Juve1562020-01-09 17:00:33 // 54725
Köszönöm a segítséget, mindenkinek! Reggel megnézem, ma sajnos estig meló van!
Csontdaráló2020-01-09 14:33:21 // 54724
Bocsánat, nem zártam ki minden hibalehetőséget :) Csak leírtam én mit csinálnék.
pettinke2020-01-09 14:29:11 // 54723
... én még megnézném a testkábel másik végét is
Csontdaráló2020-01-09 14:23:58 // 54722
én megpucolnám a sarut, aztán megkenve némi rézpasztával visszaraknám. Ha még mindig ugrál a töltés akkor kábelszakadást kell keresni, a leírásod alapján.
Juve1562020-01-09 07:43:47 // 54721
Tegnap megmozgattam az akkumulátor sarukat és helyre állt a töltés. Eltűnt a vissza jelző ikon és vissza ment 14V-ra a töltés. Ma munkába jövet megálltam tankoltam majd indítás követően ismét világított a töltés jelző, mérek és 11, 8 V! Újra megmozgattam a sarukat a kijelzőről eltűnt a töltés visszajelző ikon azonban maradt a 11, 8 V feszültség. Lehet akkumulátor probléma vagy így is generátor?
Csontdaráló2020-01-08 18:09:20 // 54720
Ha nincs töltés akkor nem jó. Lehet, hogy nem gerjed fel. Most így nem tudom van-e külön gerjesztése. Ezt egyszerűen tudod ellenőrizni: meg kell nézni hogy kb 3000-es fordulaton van-e töltés? Ha nincs, akkor le kell szedni, átnézni. A fesz szabályzót kizárhatjuk. Meg kell nézni a szénkeféket, csúszógyűrűt. Általában ezek szoktak elkopni. Ha ezek rendben vannak akkor nagyobb a baj, rá kell tenni egy próbapadra. De egyszerűbb/olcsóbb lehet, ha veszel egy bontottat, vagy felújíttatod egyből.
Juve1562020-01-08 15:19:12 // 54719
Újabb "kis" probléma jött elő! Nincs töltés az autón! Járó motornál nem megy fel a feszültség az akkumulátoron! 11,9V,elvileg 14V-ig kB fel kéne menni! Hogy lehet még a generátort ellenőrizni, hogy jó e? Mert elég macera leszedni!
Levee156SW2020-01-06 12:22:12 // 54717
Igen,az eleg fajdalmas - eleve a szivosor levetelehez meg kell billenteni a motort, ill. gyari eloiras szerint ha lekerul a railcso, utana uj injektortomiteskeszlttel, es uj nagynyomasu csovel (ami a szivattyutol jon) kell osszerakni.
En is a nyomasveszesegmeressel kezdenem, ill. nem.tudom,benzinbol olajbol miket kapott az utobbi 5-10000 km-ben, de arra is erdemes figyelni,hogy
-az 5000 km-enkenti injektortisztito adalekot meg a folyamatos OMV100 mellett is eszrevenni (egyetlen furat van a fuvokan, igy nem kicsit erzekeny)
-alul a hengerfalolajzo fuvokak gyari eloiras szerint 120.000-kent cserelendok ennek az elmaradasa tobbfele hibat okozhat -nalam 2-3000 km-enment katalizator.hatasfok hibat dobalt,mert fosta felfele az olajat,ha kellett,ha nem-de cserebe el is engedte leallitas utan,igy 2-3 nap utan imditva mindig megszolaltak a hidrotokek. Ennyi erovel el tudok kepzelni egy gyuruletapadasos kompressziovesztest is.
Juve1562020-01-06 09:21:11 // 54716
60ezer km ezelőtt lett cserélve az összes szelep, hidro, stb..! Emiatt gondolnám, hogy azt cserélném meg! De ki tudja lehet, hogy az a baj!
pettinke2020-01-06 08:50:39 // 54715
egyszerübb dolog kompressziót mérni ... még ha fél is az ember a végeredménytől ...
Juve1562020-01-05 20:40:19 // 54714
Kíváncsi leszek, hogy mi lesz a vege:-) Az injektor kiszedese nehézkes művelet? Sok mindent le kell bontani hozzá? Mert gondoltam akkor megcserelnem őket!
Levee156SW2020-01-05 12:40:28 // 54713
Hat, ha a nyomasvesztesegek(kompresszio) rendben vannak, akkor kb. az injektor marad...
Juve1562020-01-04 13:24:44 // 54712
A hibajelző lámpa villog a műszerfalon majd kialszik!
Juve1562020-01-04 13:22:14 // 54711
Nekem is azzal volt betekerve. Na de egy hiba még mindig jelen van: P0300 illetve P0302! Gyújtótrafót átcseréltem egyik hengerből a másikba, hiba marad a fenti! Gyertyát átcseréltem egyikből másikba, hiba megint marad! Megnéztem ismét a vezetékeket min a 4 db gyújtótrafó csatlakozónál mindegyik vezeték jó, nincs sehol szakadás (multiméterrel néztem)! Még hol lehet a hiba, hogy a P0302 hibát jelzi?
Levee156SW2020-01-03 12:43:22 // 54710
Hat artani biztos nem fog neki. :)
A gegecsovecskek nalam is lemallottak, en aluszalaggal bandazsoltam, hogy a tukros hovedelem megmaradjon.
(Kaptam ra #szokekapitany ertekelest is, de a kinezetnel jobban erdekel,hogy mukodik.)
Juve1562020-01-02 21:29:35 // 54709
Több helyen el volt szakadva, törve a szigetelés a vezetéken illetve több helyen mintha oxidálódott a vezeték. Gondoltam újra húzom !
Juve1562020-01-02 21:28:23 // 54708
Köszönöm szépen
Csontdaráló2020-01-02 15:24:37 // 54707
Az ilyen rejtélyes hibáknál én mindig karburátorra gyanakszom. Ha szelephézag lenne, akkor nem csak hidegen lenne probléma az indítás. Gyanús nekem, hogy elment a szinkron, illetve a tömítések sem lehetnek már 100%-osak. Egy üveggyertyával vagy gázelemzővel be kéne vizsgálni/szabályozni. Szinkronteszter is kelleni fog.
Bpali2020-01-01 08:48:46 // 54705
Sziasztok!
Valaki tud segíteni?
A klíma panel egyik pillanatról a másikra nem működik. Egyedül a hátsó ablakfűtés reagál. Nem találtam erre vonatkozó biztit, pedig reménykedtem...
Levee156SW2019-12-30 18:58:19 // 54704
Bosch skala szerinti 6-7.
(Amugy ez is az ajanlott hozza, a 7 inkabb a sok varos,keves lakatlan, a 6 meg a forditottja. Most WR6DC-k vannak benn.)
Csontdaráló2019-12-30 11:44:27 // 54703
A hideg gyertya mit jelent? 5-ös hőérték?
Levee156SW2019-12-29 09:52:39 // 54702
Ja es azota tul vagyunk 1-2 kalandon,ami kozbn boven kiderulhetett volna,ha hengerfejes (pl. Mont Ventoux nyaron, 2 emberrel+ovvonalig rakva csomagokkal,kb. vegig 2.-ban)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak