Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

ndavid872021-01-17 16:19:06 // 55086
Köszönöm a segítségedet további szép hétvégét.

Üdv Dávid
ndavid872021-01-14 17:39:24 // 55084
Hello ha tudnál elérhetőséget tudsz adnia azt megköszönöm.
További szép estét:)

Üdv Dávid
Welectronic2021-01-14 17:19:07 // 55083
Nos megérkezett az utolsó kábel is... kis szerencsétlenkedés után, végre sikerült mindent is olvasni.
Kiderült hogy az ABS a bal hátsó jeladóra panaszkodott, hogy nem látja. Törölve lett, azóta újra működik a fék rendesen. :)
A klíma a külső hőmérsékletre panaszkodott, hogy szakadt a vezeték. Azt majd megnézem még, ha tényleg szar az érzékelő, akkor kicserélem.
Majdnem egy fél óráig nem világított semmi, de aztán a motor hiba megint világít... Sír hogy túl gyors a keverék meg ilyesmi, nagy valószínűséggel a légtömeg mérő hamis értékkel dolgozik, ami miatt más neki nem megfelelő.
Valószínű hogy emiatt 500km csak a hatótáv egy tankkal és lomhábban gyorsul kicsit... De lehet ezt már csak én képzelem be, majd elválik.
Megpróbálok valahonnan keríteni egy bontott gyárit, hátha megoldaná a problémám, mert már kurva idegesítő.
Minden esetre Köszi a segítséget!
További szép napot! :)
Kazes☻2021-01-13 12:03:22 // 55082
Ha Tárnok nincs neked messze, akkor Ferke cartárs pl. :)
ndavid872021-01-13 10:12:38 // 55081
Köszönöm a válaszokat bizok benne hogy jön majd elérhetőség is hogy kihez vihetem a Bellát.
Ujra nyikorgás nélküli settengő lehessen :)
Kazes☻2021-01-12 21:29:53 // 55080
Ilyen nyikorgást a felső lengőkar tud elől produkálni a kétoldalról kialakított gumipogácsaszerü szilentek miatt. Talán találsz praktikákat a blogokban ennek elhallgattatására, ki hogyan oldotta meg, de persze lehet cserélni is. A stabilizátor szilent inkább kopogni szokott ahogy kikopik és tud egy kicsit mocorogni. Hátsó futóműnél először talán a hosszlengőkarnak is nevezett cső végén lévő bumszlibb, a padlóhoz rögzített szilent tud rosszalkodni, illetve maga a cső, a benne felgyülemlett szlutya miatt egyszerűen elrozsdásodik és végső esetben törik. Bár az nem nyikorog, de a telók rugótányérjait is érdemes lenne megvizsgálni, mert főleg hátul szeret lefittyedni és akkor kivágja az abroncs belső felét, ha úgy esik. 🙂
Welectronic2021-01-12 21:02:19 // 55079
Szia!
Az a nyikorgó hang, lehet a torony szilent... de az nem torony csapágy, csak szilent.
Nekem 156 SW van, de az elvileg egyezik a történet.
Szóval torony szilent néven keress rá és azt cseréljétek. Kérdés még, hogy honnan hallod a nyikorgó hangot? Bár én tavaly nyáron cseréltem mindet, mivel futómű felújítás volt komplett, de nem egy ökör ára. Messze vagy sajnos, így nem tudok segíteni... Remélem találsz embert rá. :)
ndavid872021-01-12 20:28:18 // 55078
Köszi a gyors választ akkor csak a stabrudam lehet a ludas mert ha betud nagyon lengeni a kaszni akkor nyikorgo hang jön. javított a stabpalca csere szerencsére de nem szüntette meg.
Ezert szeretnek egy jó szerelőt aki ért is a dragamhoz.
147 1.6 TW (105le)
Welectronic2021-01-12 16:41:24 // 55077
Köszönöm az infót, így már értem.
Tegnap olvastam egy csomó mindent ezekkel kapcsolatba, de így a személyes gyakorlati tapasztalatnak jobban hiszek. Holnap jön a kábel, kíváncsi leszek rá...
Most hazafele, indításkor eltűnt az ABS hiba, hazáig nem is jött elő(~50km) ... Esküszöm szivat most már. :D
VKG699!!! (4x156+75)2021-01-12 16:34:26 // 55076
Jó hír: nincs az autódban toronycsapágy.
ndavid872021-01-12 15:49:42 // 55075
Sziasztok segítséget szeretnék kérni tőletek tudnátok ajánlani nekem egy jó szerelőt mert kiszeretném cseréltetni az első és hátsó toronycsapágyakat es a termosztátot is.
Mert amilyen ár aránylatot kaptam az a vicc kategóriába való volt.
Budapest és környéke ha lehetséges.
Azelőtt szeretném még megcsináltatni mielőtt vissza kell hogy menjek Németországba.
Köszönöm a segítségeteket előre is további szép napot.
Üdv Dávid
Piritu - 1.000.0002021-01-12 06:57:55 // 55074
https://alfaamore.hu/tagok/Piritu/autok/14815/blog/34975
Welectronic2021-01-11 22:35:15 // 55073
A régi FES-ben nincs nekem benne. Most megvettem a MES-t és itt már tényleg ott van a klíma is. Azt elárulnád nekem, hogy milyen olvasóval nézed? Esetleg adapter?
Én megvettem az elm327-hez az adapter készletet, de leszarja nagyívbe. Kezd idegesítő lenni... Főleg hogy most már az ABS is világít és az a baj, hogy tényleg nem is működik. Nagyon jó lenne ha adna valami támpontot, hogy merre induljak a hibakeresés folyamán...
Levee156SW2021-01-06 14:02:00 // 55072
Hat igy a leirtak alapjan ha szervoszivattyucsere-volt, nem lehet, hogy lekerult a szivosor, aztan nem ugy kerult vissza?
Szeretik az also kitamasztasnal is csak szetszedni,ossze meg nem rakni. :/
Piritu - 1.000.0002021-01-04 16:48:53 // 55071
Nekem anno nem sikerült szétszednem a váltót :-(
Csak egy lehetőségre tippeltem.
dcsobo2021-01-04 13:35:24 // 55070
Ahogy ígértem, a képek. A végén lévö burkolat csavarjain kívül, csak pirossal jelölt csavar lett meglazítva és a szintén jelölt lap lett alápasztázva, de csak lötyögött, nem vettük le. Villákhoz, fogaskerekekhez nem nyúltunk.
dcsobo2021-01-03 22:02:26 // 55069
Nem tudok róla, de nagyon nem lett széthúzva elvileg. Ettől függetlenül persze bármi megtörténhetett... Holnap küldök képet, hogy nézett ki. A 3as villája hol van a váltón belül?
Piritu - 1.000.0002021-01-03 21:15:45 // 55068
Amikor széthúztátok a váltót leugrott a kapcsolóvilla a hármasról?
dcsobo2021-01-03 21:12:45 // 55067
Sziasztok!
Frankéék pátyi szervizéhez tudtok adni nekem valami elérhetőséget vagy címet? Nem találok a neten semmit.
Ugyanitt segítséget kérnék 147 1.6TS 105le váltóval kapcsolatban. Szivárgott az olaj a váltó végén (ahol az 5.-et fedő “kupak” van). Aztán kiderült, hogy nem is ott, hanem még egyel alatta lévő lemez alól, amire a tartóbak is csatlakozik. Az is le lett lazítva amennyire lehet , a fogaskereket nem vettük le. Paszta és minden össze, friss olaj. Közben a kuplung hidraulika csövét is kicseréltük, légtelenítettünk. Minden sebességet szépen vesz, de a 3ast nem. Nem recseg nem csinál semmit, csak nem veszi be. Valami ötlet, hogy hol lehet a baj?
Előre is nagyon köszönöm a választ!!
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-03 20:44:40 // 55066
kapható Bosch....az a gyári is
Piritu - 1.000.0002021-01-03 19:44:20 // 55065
A programban - amikor kiválasztottad az autót - ott kell lennie. Megnéztem a régi fiatecuscanban is van. Ha az interfésszel van gond akkor ki fogja írni hogy nincs kapcsolat.
Welectronic2021-01-03 18:28:53 // 55064
Hoppá...
Na ezt én nem találtam eddig. Lehetséges, hogy nem ismerné az elm327?
Holnap megnézem, hátha találok ilyesmit... De eddig nem láttam klímát, csak abs meg légzsák...
Piritu - 1.000.0002021-01-03 17:57:31 // 55063
A képen a motor ecu van, azt kellene megnézni hogy a klíma ecu milyen hőmérsékletet lát.
Demecsab2021-01-03 17:33:45 // 55062
Az a vicces, hogy pont a szerelő tevékenykedése után lett hiba az autóban (kormányszervó szivattyú cserére vittem) és azóta hidegen beindulás után leáll, illetve torpan alacsony fordulaton (2000ford/perc alatt). A szenzort tisztítottam pont olyan készítménnyel amit írtál. Jobb lett, de nem jó.

Akkor inkább elviszem egy átvizsgálásra/motordiagnosztikára hozzáértőhöz.

Esetleg ajánlani tudtok valakit Pest megyében?

Köszönöm a választ!
Welectronic2021-01-03 17:03:14 // 55061
Kipróbáltam az ablak fűtést, de nem jártam sikerrel... Nézegettem, próbálgattam, de tisztán látszik, hogy valamiért tiltja azt a klímát.
Mellékelek két képet, hogy tisztán lássunk.
Hiába kapcsolom be, gépen azt írja hogy kikapcsolt állapot...
dev1662021-01-03 12:28:49 // 55060
Nem tudom milyen alaposan nézett utána szerelő, de maga a légtömegmérő elég ritkán szokott tönkremenni. Sokkal gyakoribb, hogy valamilyen turbó nyomásszabályozási hiba, fals levegő, EGR hiba miatt nem stimmel a beszívott levegő mennyisége és tipikus szerelői hozzáállás, hogy ilyenkor a légtömegmérőt gyanúsítják, mert azt egyszerű cserélni és nem kell sokat gondolkodni. Ettől persze még lehetséges, hogy rosszul mér (pl túl sok kartergáz miatt lecsapódott olajpára a filmen, fizikai sérülés, kosz, stb.), csak kevésbé valószínű és alapos futás idejű diagnosztika nélkül nem lehet megmondani.

Ezen kívül érdemes évente 1-2-szer tisztítani a szenzort ezzel:
https://products.liqui-moly.com/air-flow-sensor-cleaner-2.html
Piritu - 1.000.0002021-01-03 08:37:13 // 55059
Kérdezd meg Erhard242-t. (Albaalkatrész) Meg tudja mondani hogy melyiket viszik és melyiket nem szokták visszahozni és adni is tud.
Demecsab2021-01-02 22:25:58 // 55058
Boldog Újévet!

Úgy néz ki légtömegmérő kellesz az autómhoz, (Alfa 159 TBI), és kérdezném tőletek, hogy melyik márkát ajánlanátok? A gyári BOSCH nem kapható.
Amik vannak:
- MAGNETI MARELLI
- PIERBURG
- FISPA
- NGK (ehhez írják, hogy "Integrált léghőmérséklet érzékelővel"
- EPS
- RIDEX
- MEAT & DORIA

30e-80e van az áruk illetve "csak" ennyiben különböznek az árusító weboldalak szerint.. Régebben olvastam, hogy reakció időben van köztük különbség.
Melyikkel van tapasztalatotok?

Köszönöm a válaszokat előre is!
Piritu - 1.000.0002021-01-02 18:44:25 // 55057
Csak egy feltétel a 4 fok. Azt is nézted hogy hány fokot "lát" a vezérlés?
Welectronic2021-01-02 16:31:19 // 55056
Az stimm, de 12 fok volt tegnap, úgyhogy nagyon be kellett volna kapcsolnia.
Még most az ablakfűtés jutott eszembe... ha eltekerem az ablakokra, akkor maxon vereti a fűtést is és még a klíma is bekapcsol... megnézem.
Piritu - 1.000.0002021-01-02 13:33:39 // 55055
4 fok alatt nem indul el.
Welectronic2021-01-02 12:07:12 // 55054
Szia!

Nekem 2.0TS van és egy hete jelentkezett ugyanez a jelenség... bár csak vagy 4-5x.
Hidegen beindítottam és volt mikor teljesen leállt, volt hogy küzdött és visszaállt.
Kicsi melegedés után hibátlan a járása és szépen pörög, jó a hangja és a teljesítménye is.
A hibakeresés folyamán gyanakodtam a légtömegmérőre is...
Egy hónapja vettem bele 12eFt-ért egy utángyártottat, ami BOSCH licenszes. Gondoltam ezzel csak nem lesz gond és elfogadja az ECU. Minden szép és jó, öntanuló paraméterek benyomva, hajtás. Hallottam a kipufogón hogy kifúj, na majd most megnézem.
A katalizátor előtti csatlakozónál kifújt eléggé és így már kezdett logikussá válni a hiba jelenség és a hibakódok.
Gépre dugva dobta a katalizátor hibát, a két szonda hibáját ,1 és 2-es keverék "gyors" és persze tegnap rohaggyon meg dobta a légtömegmérőt is.
Megcsináltam a kipufogót, kitakarítottam a fojtószelepet. Kitöröltem a hibákat, tanulás és hajrá. Ma beindítottam és szépen járt a motor, nem volt hibajelenség.
Remélem így is marad. :-)

Remélem találsz valakit, aki gépre tudja dugni és kiderülne neked is, hogy mire fel hisztizik. Esetleg annyit megtehetsz ha van rá mód, hogy kölcsön légtömegmérővel kipróbálod az autót. Legalább kiderülne ha jó és nem nyugtalanítja az embert akkor már annyira.
Welectronic2021-01-02 11:51:38 // 55053
Üdv Mindenkinek!

Volna pár kérdésem, 2002-es 156 2.0TS manuális klímával kapcsolatban...
Jelen pillanatban a klíma szopat, mert nem kapcsol a kuplung. (tudom, hogy most nincs szezonja, de most jutottam el idáig, hogy foglalkozzak vele.)
Tavaly nyár végén motort cseréltem és akkor le lett bontva a klíma. Nyilván a gáz ki lett engedve, bár amúgy se hűtött nagyon. Most az ünnepek alatt fel lett töltve és próba, de persze nem megy. Nem találtam infót a nyomáskapcsolóról, sem a vezérlő jelről, semmiről... így kérdezném, hogy valaki tud ebben segíteni?
Ki mérném a nyomáskapcsolót és mást is ha van még benne esetleg, bár én most így nem látok másik érzékelőt a rendszerben.
Mérve a kuplungtekercs csatiját, nem érkezik feszültség oda.
A középkonzolon világít ha bekapcsolom, de annyi is.
Gépre dugva nem jelez hibát, viszont ha megpróbálom bekapcsolni gépről, akkor "Hiba a végrehajtásban" üzenet fogad.
Mik azok a feltételek amik beleszólnak a klíma bekapcsolásába?
Bármilyen infót szívesen veszek, akár elektromos rajz ha akad!
Előre is Köszönöm!

Dravery2020-12-27 15:27:07 // 55052
Szia!
A keverékkel szinte biztos, hogy lesz valami, mert eléggé nyomja a benzinszagot, amikor járatom hidegen és van füstje is bőven. Ezt az eddigi szerelőm szintén a fojtószelepem hibájának tudta be, mivelhogy szerinte a légtömegmérő adatai még jók, de a szelepnél falsot szív, tehát nem lesz korrekt az info az ECU-nak és próbál korrigálni.
A lefulladásos első indítást csinálja csak akkor, ha hagyom állni eleget (és ezt is csak 15-20 fok felett, ergó télen pöcc-röff végig, nyáron szívok ezzel), a rángatás/dadogást csinálja jelenlegi állapotában kb. 5-10 km (ott nem percet írtam) megtétele után.
Mindenféleképpen az első az lesz, hogy keresek valakit, aki rá tudja kötni gépre. Nem tudom, hogy hogyan nem sikerült eddig ez egyik szerelőnek se. Azt mondták, hogy nem kommunikál... Remélem csak valamit benéztek, mert nem lenne jó, ha még ezzel is gond lenne. Az ECU elvileg egy BOSCH Motronic 1.5.5., amiről most így hirtelen nem találtam semmit azzal kapcsolatban, hogy miféle.
Ja, és a lambdát is felírom a gyanúsítottak közé, köszi a tippet!
Levee156SW2020-12-27 12:34:34 // 55051
Szia, nekem ez a leirtak alapjan elegge keverekkepzesi hibanak tunik (szegeny keverek) - viszont egyszer azt irod, hogy eleget kell alljon,hogy csinalja (->szabalyozatlan szakasz) , masszor meg azt, hogy akkor kezdi,mikor a szabalyozott szakaszba melegedett (5-10 perc utan).
Lambda jelrol meg nem olvastam, pedig azt szerintem nagyon meg kellene itt nezni, ill. ahogy irtak mar elottem, lehet masik szenzor hibaja is.
Nem vagyok egy expert a temaban,de az nekem gyanus,hogy 145-ben mar adaptiv ECU lett volna.
Dravery2020-12-25 13:15:38 // 55050
Igen, ezt az oldalt találtam én is, ez alapján néztem meg.
Az én esetemben a "Plastic top CF2 Engine" kellett.
Ez a csati van ott:
Piritu - 1.000.0002020-12-25 12:42:29 // 55049
Itt azt írják hogy hol van.
Piritu - 1.000.0002020-12-25 12:36:08 // 55048
Tippek alapján ne cserélgess semmit, ki kell olvasni hogy mi a baja. Sokkal olcsóbb megoldás.
Piritu - 1.000.0002020-12-25 12:34:13 // 55047
A Spidernél a lengéscsillapító tetején az ABS csatlakozója volt :-)
Dravery2020-12-25 11:12:33 // 55046
Köszönöm szépen a válaszod! A neten talált leírások alapján egy "P.E.D." jelzésű kupakkal ellátott csatit találtam az autó jobb elejében, a lengéscsillapító rugó feletti részen, ami nem túl nagy, úgyhogy én ez alapján a 3 pólusúra tippelnék (amennyiben persze ez a kérdéses csatlakozó..). Azt sajnos nem tudom, hogy a szerelő hogyan és hol próbálta kiolvasni a motort, megkérdezni pedig csak az ünnepek után tudom majd tőle. Mindenképp megpróbálok akkor találni valakit, aki rá tud csatlakozni a megfelelő módon, mert kellő tudás és eszköz hiányában ehhez én inkább egymagam nem nyúlnék hozzá. Kaptam még tippeket jeladókra és a vezérlésre is (a vezérléscsere 4ezer km-el ezelőtt történt meg, tavaly novemberben), úgyhogy megpróbálok ezeken az utakon elindulni.
Piritu - 1.000.0002020-12-25 08:45:23 // 55045
Mindenképpen ki kellene olvasni a compot, meg kellene nézni az élő adatokat, hogy mi hogyan mozog. Lehet hogy csak a hőmérsékletet nem jól "látja" vagy csak valamelyik öntanuló paraméter akadt ki, mint nekem anno a Spiderben.
Milyen csatlakozód van a kocsiban? 3 pólusú vagy már a nagy ODB csati? (Ha a 3-as, akkor lehet hogy nem is jó csatlakozón próbáltátok kiolvasni a motort) Egy sima KKL-nek olvasnia kellene a motort
Dravery2020-12-24 23:05:43 // 55044
Sziasztok!
A hosszú bejegyzésem (másfél évnyi szenvedéssorozat összefoglalója) alanya egy 2000-es évjáratú 145-ös lesz, 1.6-os 16 szelepes TS motorral. Szeretnék tippeket kérni a lentebb felsorolt problémákkal kapcsolatban, mert nem igazán akarnak javulni a tünetei… Sőt… Már teljesen tanácstalan vagyok.
Eleinte csupán annyi volt a gondja, hogy kb. 15-20 fokos kinti hőmérséklet felett, napi első indításnál nem találta az alapjáratot, beremegett az egész autó és végül vagy lefulladt teljesen, vagy sikerült feltornásznia magát a fordulatnak.
Szemléltetésképp itt egy videó egy ilyen esetről.
(a szép kis kerregő hang a kasztni rázkódása)
Érdekes módon hidegebb időben nem csinál ilyet és ha pár óra múlva ülök vissza, akkor is jó, legalább 8-10 órát kell állnia, hogy megint csinálja. Emellett annyi tűnt még fel, hogy a motorfék elég intenzív, hidegen erőtlen az autó és néha alig érezhetően, de rángat, váltásoknál pedig ugrik egyet, ha nem ultraóvatosan engedem vissza a kuplungot (2es és 3as fokozatnál). Ja meg csúsztatni a kuplungot szinte esélytelen, egyből fullad az autó, megy le a fordulat elég rendesen, így a dugóban vánszorgás is jó nagy gázadással működik csak…
Ezután járt két szerelőnél.
Az első az alapjárati motor potméterére tippelt, így szereztem használtan egy BOSCH 0132008650-et, fojtószeleppel együtt. Cserélte az alapjáratit, a fojtószelep maradt az eddigi, de ki lett takarítva.
Az eredmény az lett, hogy ugyan az intenzív motorfék teljesen megszűnt, minden más maradt, ráadásként az alapjárat állt még neki szarakodni főleg meleg motornál. 1000 és 1300 között ugrált, véletlenszerű gázadások valamelyikére pedig visszaállt 850 körülire. Azt javasolta, hogy jóvanazúgy, használjam így.
Kerestem egy másik szerelőt is, aki a következőket eszközölte rajta:
gyertyacsere, gyújtótrafók és gyújtókábelek cseréje, légszűrő és légtömegmérő csere.
Emellett ellenőrizte a légszűrő utáni gumicsöveket, állítása szerint ott nem szív falsot.
Próbálta gépre dugni az autót, de elvileg kétféle kábellel sem akart kommunikálni (külön rendelt hozzá egyet, amivel jónak kellett volna lennie), így nem tudni, hogy mit lehetett volna kiolvasni.
Mivel az egésznek semmi eredménye nem lett, nekiállt a bontóból vásárolt fojtószeleppel és a két alapjárati motorral variálni. A lehetséges kombinációkat kipróbálta, nem történt változás, az alapjárat már mindkét motorral szarakodott.
Az autót végül úgy kaptam vissza, hogy valszeg a fojtószelepek tengelyeinek kopása miatt szív falsot és szerinte ez lesz a gond. Létezik, hogy mindkét fojtószelepem tengelye pontosan ugyanúgy szar lenne?
Ő is azt mondta, hogy használjam így, nem lesz komolyabb baja.
Hát lett… egyre jobban kezdett rángatni és remegni az autó.
Hidegindítást követően kb. 5-10 km megtétele után kezdi csinálni (tök érdekes, hogy addig tök simán megy). A remegés/rángatás főleg 2000 körüli fordulatnál van, illetve alapjáratnál, amikor az épp 1000 alatt van.
Szóval úgy döntöttem, hogy akkor majd megpróbálok én alkotni valamit. Kivettem az alapjárati motort és az egyik itteni kolléga bejegyzése szerint kitakarítottam a potmétert benne, majd csináltam egy TPS resetet.
Meglepődtem, amikor azt tapasztaltam, hogy sokkal kevésbé ingadozik az alapjárat és viszonylag stabil is, bár még mindig 1000-1100 között volt melegen. Már kezdtem örülni, de alig 400 km-el később újra kezdte az egészet, viszont már a motorhang is kezd fura lenni és borzasztóan remeg/dadog az autó.
A jelenlegi alapjárat meleg motornál így néz ki.
(amikor 2000 fölé pörög, az én vagyok, szemléltetem, hogy gázadások után hogyan változik)
Jelenleg még egy tankszellőztető szelep cseréjét próbálom meg a napokban (nem fűzök hozzá túl sok reményt), az az utolsó tipp, amit kaptam eddig, azt is amiatt, mert a tanksapka levételekor jó nagyot szippant a levegőből.
Volt, aki az üzemanyagra gyanakodott még emellett, de kizárólag prémiumot tankolok bele amióta megvan (maxxmotion100 és evo100, mikor épp melyik), úgyhogy az kizárva.
Jó lenne rendberakni a járgányt, mert tényleg nagyon kedvelem és jó lenne már mindenféle probléma nélkül is kipróbálni.
Nagyon szépen köszönök előre is minden tippet és tanácsot és bocsánat, hogy ilyen hosszú lett a bejegyzés, próbáltam tényleg mindent összefoglalni.
Piritu - 1.000.0002020-12-19 20:38:48 // 55043
Nincs külön biztije, az ecu egyben van lebiztosítva. Ellenben megtaláltam a reléjét.
Csabo222020-12-19 14:30:08 // 55042
Kihúzod a biztosítékját?
Piritu - 1.000.0002020-12-19 14:03:56 // 55041
Mért már valaki kompressziót TS-en?
Hol és hogyan kapcsoltátok le az üzemanyag ellátást hogy ne legyen benzinbefecskendezés? Elég ha a benzinszivattyúról húzom le a kábelt?
Welectronic2020-12-16 15:01:02 // 55040
Szia!
Köszi a választ!
Akkor te a fém fékcsőre gondolsz? Azt még lehet meg is lehet találni, legalábbis jobban mint a gumi csövön.
Átnézem azt is ahogy ráveszem magam, saját szivatásra ebbe a tetű időbe.
Welectronic2020-12-16 14:58:56 // 55039
Szia!
Köszi a választ!
Nos a porvédős, karmantyús témára figyeltem is, direkt vettem plusz 1 garnitúrát, ha mégse sikerülne rendesen össze pakolni.
A fékolaj új, a zsírzás szintén meg van.
Mivel már nagyon teli a tarisznya és tényleg gőzöm sincs mi lehet az oka, azért vettem meg az új munkahengert. Nem sok kedvem van kicserélni, sőt rohadtul elegem van már a szerelésből (nyár óta komplett futóművet cseréltem mindenestől, majd egy hét élvezkedés után jött egy motorcsere is, ami kicsit megviselt lelkileg, az hogy szinte csöves lettem, az már csak bónusz....) de ha ezzel megoldódik, bánja a ...
Föckös2020-12-16 14:44:03 // 55038
horpadt merev fékcső okozott ilyet anno nekem.
ha nyomod a pedált, akkor átnyomod a horpadt, azaz kisebb keresztmetszetű csövön, csak vissza már nem akaródzik menni. kb olyan mint egy félig nyitott checkvalve.
Levee156SW2020-12-16 12:46:47 // 55037
Hello, nem egy ordoglakat a rendszer, elmondom a sajat tapasztalataimat.
Nekem nem sokkal megvasarlas utan kezdett az elso telen fogni minden, ekkor egy folyadekcsere es egy alapos atzsirzas(!) segitett (dugattyuk-betetek/betetek-nyergek/nyergek-uszocsapok kozt).

Amikre erdemes figyelni:
-dugattyu porvedoje ne legyen kiszakadva-ezen nyilvan tul vagy
-hatso nyeregnel a vezetocsapon a bordas gumipersely ne gyurodjon meg osszerakaskor (nekem mondjuk csak a bal oldalon van, de nem tudom,gyari-e meg ez ugy)
-folyadekcserebol/legtelenitesbol az ABS kocka se maradjon ki (MES).

A leirtak alapjan az is elofordulhat, hogy megserult a fofekhengerben egy belso tomites egy labbal pumpalos legtelenitesben - de emiatt az egeszet cserelni lehet,hogy tulzas lenne.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak