Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Boxerpapa2020-05-11 15:15:38 // 54870
Sziasztok !
Kellene egy kis segítség !? A hétvégén kiszedtem a 159 1.9 sw ből az üzemanyag jeladót,AC pumpával,ugyanis hiába volt tele ,csak kétharmadig mutatott. Adtam rá gyújtást,persze előtte kivettem az AC reléjét,hogy megnézzem miért nem mér, de semmi. Kiszedtem a porcelán panelt, megigazítottam a csatlakozóit de semmi. Azonban elkezdett villogni a tartalék,pedig mér műszerrel, a rendes Ohm értékeket produkálta mozgatásra. Ismét átnéztem a két vezeték csatlakozóit, és szorítottam a jobb kontakt érdekében a villákon. És láss csodát, elindult szépen. A baj csak az, hogy ezek után, még bekötöttem egy tolató kamerát a rajzok szerin a tolató izzó vezetékére. Mindent összeraktam, működik, de bejött egy P0601 hiba, amit nem tudok törölni ?
Ebben kérném a segítségeteket ! Előre is köszönöm !
Boxerpapa!
marci912020-05-08 14:50:50 // 54869
Sziasztok!
TS hidrotőke méretekkel kapcsolatban van valakinek nagyobb tapasztalata?
Egy 2009-es 2.0 TS-ben cseréljük őket, azonban a 26mm magas emelő, amit több autósbolt rendszere ajánlott az nem bele való, ebbe 24mm magas kell. Mindeközben viszont az enyém 2000-es évjáratú 1.6 TS és érdekelne, hogy ebben a 26mm magas nagyobb, vagy a kisebb 24mm-es lehet ebben is, mert a jövőben ebben is szeretném cserélni őket.
Köszönöm!
vpmo2020-05-04 08:59:35 // 54868
Okulás céljából belinkelem a Totalcar cikkét az esetről, hogy más ne járjon így.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/05/04/te_felismered_a_hamis_gyujtogyertyat/
Öcskös2020-04-25 15:55:44 // 54867
Köszönöm szépen, marad a bontás, hiba feltárás.
hpeti912020-04-24 17:54:01 // 54866
Nagyjából akárhonnan. Ha ez az olaj a beszívott levegőből származik, amit a turbó hord, akkor lehet a swirl flap-ek tengelyénél, a szívósor valamelyik tömítése, a szívósor / EGR gázkeverő, pillangószelep-ház, nyomócső közti tömítések / O-gyűrűk valamelyikétől.
Másik lehetőség hogy az olaj a kartergázból származik, mivel a kartergáz lecsapató is a szívósor mögött / alatt van, akkor bármelyik kartergázcső/ bilincs, vagy maga a lecsapató is lehet ludas.
Forsberg2020-04-23 20:51:04 // 54865
Az injektor relé volt a ludas. :)
Azt kicseréltem egyből ment az üzemanyag szivattyú.
Öcskös2020-04-21 18:42:44 // 54864
Sziasztok Cartársak!
Azt szeretném megkérdezni honnan szivároghat az olaj /1.9 jtdm/ a szívósor alól valahonnan látom folyni, de mielőtt nekiállok bontani hátha tudtok mondani valamit, mivel érdemes előkészülni.
Köszönöm szépen.
Kau2020-04-21 15:19:04 // 54863
Most jut eszembe, hogy a pumpának van egy nagy biztije. Külön! A 156-nál nem tudom hol van. A 146-nál a motortérben a sofőr előtt. Vékony műanyag házban. Na még az is ilyet okoz.Független minden más biztitől!
Kau2020-04-21 15:13:23 // 54862
Én is úgy tudom, hogy attól még hideg motornál be kéne indulnia. De kívánom, hogy ez beváljon!
Forsberg2020-04-21 13:06:56 // 54861
Köszönöm!
Új a relé és a biztik is, a lábakat megnéztem.
Külföldi fórumon olvastam, hogy valakinek pont ugyan ez volt a problémája és a főtengely jeladó oldotta meg. Azt hittem, hogy az csak üzem meleg állapotban csinálja. Bár indítózásnál meg sem mozdul a fordszám mérő, elvileg lehet akkor ez a hiba.
Mondjuk ami furcsa, hogy gyújtásnál semmi hangja az üzemanyag szivattyúnak.
Rendeltem egy jeladót, azon már ne múljon. :)
Meg kell keresnem hol van pontosan, de gondolom a cseréhez akna kellene...
Kau2020-04-21 12:52:27 // 54860
A biztiket cseréld ki újra, mert lehet, hogy már eloxidálódtak. A relé lábait pucold meg. Az alatta futó kábelt ellenőrizd, hogy jól illeszkedik-e. Nincs e lecsúszva a vezeték.
Valószínűleg ott lesz a hiba.
Hasonlót tud még csinálni az LMM is. Ezt sokan nem tudják. Húzd le a csatiját és nézd meg, hogy úgy beindul-e?
Forsberg2020-04-21 09:01:24 // 54859
Megnéztem a biztiket, jók voltak. Lehet, hogy tényleg valamelyik jeladó adta be a kulcsot.
Csabo222020-04-21 00:16:25 // 54858
147 / GT esetén van az ACnak egy biztositékja is az akksi előtt levő dobozban.
Kazes☻2020-04-20 22:43:49 // 54857
Akkor maga a punypa?!
Forsberg2020-04-20 22:20:07 // 54856
Már átnéztem majdnem mindent, szemmel látható károsodás nincs. Most már nem is indul egyáltalán.
Kazes☻2020-04-20 22:11:38 // 54855
Ha amikor megpiszkálod a reléjét és akkor működik, akkor nem lehet, hogy ott van valami rejtett hiba... megolvadt foglalat, biztosíték tábla, törött vezeték a saruknál stb. vagy valami hasonló?
Forsberg2020-04-20 21:22:48 // 54854
Nyomkodtam, de nem segített sajnos.
BoszaG2020-04-20 21:09:22 // 54853
Inercia (crash) kapcsoló esetleg?
Forsberg2020-04-20 17:36:00 // 54852
Egyszerűen olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Tudomásom szerint, ha fordulatszám jeladó lenne, akkor hidegen indulna. Megnéztem az AC csatiját, de azzal nincs gond. De gyújtásnál nem hallom, hogy dolgozna. Gondolom azt hallani kellene.
MES-ben a relé teszt jó, nem ír hibát és kattog amikor kell. Most már hibakód sincs.
Így szerelőhöz sem tudom vinni. Tanácstalan vagyok...
Forsberg2020-04-19 19:24:00 // 54851
Sziasztok!
Az autómnál (156 fl 1.9 16v 140le) az a problémám, hogy nem indul el csak forgat, a hibakódok: P1191, p1194. Azt írja nem kap naftát. Amikor megpiszkálom az ac pumpa reléjét akkor elkapja, majd menet közben leáll. Kicseréltem a relét, de nem változott. Olyan mint egy kontakt hiba. Merre keressem szerintetek?
Köszi
mgeri762020-04-15 19:42:46 // 54850
hali!

vagy 1 éve szétkaptam a selespied váltómat és most raknám össze. Egy igen kellemetlen problémába ütköztem ... Raknám vissza a váltókart és egyszerűen nem találom az elektromos csatlakozót de olyan szinten hogy az valami hihetetlen ! A váltó kar szépen fel van szerelve a középső merevítőre a kézifék karral együtt, de hogy a váltókarból azt a rövid (kb 20 centis) kábelt hova kell csatlakoztatni ???
a kocsiszekrényben nem találok hozzá csatlakozót. valószinűleg alul futhat a kábele. Ha valóban ott fut akkor viszont valahova nagyon eldugtam mert nagyon nem találom :D
Esetleg infó, hogy merre keressem a kábelt ?
Levee156SW2020-04-15 10:03:48 // 54849
Szia,

a legszurohaz felett, a legtomegmero reszekent van (ha jol ertem a kerdesed. :))
Mikor kezd elfaradni, elkezdi alulmerni a legkori nyomast, mig vegul az ECU kifut a befecskendezesi korrekcios tartomanybol.
(MES-el meg lehet nezni szepen.)
adele2020-04-14 20:58:43 // 54848
Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy a kis 147-ben (2001, 1.6 benzin), merre található a nyomás érzékelő és milyen ( atmoszférikus, légköri)?
Köszi a segítséget!
Kau2020-04-03 14:58:46 // 54847
Ez miatt függesztették fel a weboldalukat is ;)
Kau2020-04-03 14:57:52 // 54846
Már inkább azt kérik, hogy ne ajánlgassuk őket, mert úgy tele vannak munkával :)
1-2 hónapos időpontokat tudnak adni.
Marklar1552020-04-03 12:04:44 // 54845
Az overált nem Janitól loptuk ;))
Marklar1552020-04-03 12:03:46 // 54844
Egyszer régen még a múlt században. :D

(amúgy a haverom " aggatta" rá a Mágus nevet. Miután a 90's években csak rontottak a Cromaján, de ott rendbe rakták. )
Még egy overált is sikerült elkunyerálnia tőle :DD
vpmo2020-04-01 08:07:58 // 54843
Végre ismét vigyorogva ülök a GT-ben. Misi Mágus gyorsan, és szakszerűen feltámasztotta a gépet. Köszönöm nekik, és Bazsa72-nek a tanácsot hogy oda vigyem! Tényleg jó döntés volt a Német szerviz Dunakeszin. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
AlfaGT2020-03-22 10:42:23 // 54842
Köszi! Közben én elvégeztem a műveletet, a gyári leírás szerint. (Elkötöttem a hűtő alján levő csőcsatlakozást, kifolyt a folyadék nagy része, ezután elkötöttem a kiegyenlítő tartály visszavezető csövét, ezen keresztül megnyomattam sűrített levegővel, így megint kifolyt valamennyi) Még megpróbáltam megemelni a kocsi jobb hátsó oldalát, így szintén kifolyt pár deci, de végeredményben így is cca 2 l bent maradt. Átöblítendő feltöltöttem a rendszert desztillált vízzel, megkevertettem, és ismét elvégeztem a leengedési procedúrát.
Ezután ami benne maradt, 2 liter víz igen kis koncentrációban a régi fagyállóval, ami remélem nem fog ,,összeveszni” a betöltött Paraflu Up-al.
Buksi2020-03-21 18:55:16 // 54841
Ez egy jó ötlet. :-)
GTVili2020-03-21 18:46:21 // 54840
Ha nálunk lesz a paripa, biztosan csinálok valami alváz és üregvédelmet....hogy így is maradjon. :-)
Buksi2020-03-21 18:37:48 // 54839
Elég jónak. :-DD
GTVili2020-03-21 13:33:12 // 54838
Srácok! Ez a küszöb jónak számít, így tíz évesen.....? ;-)
Levee156SW2020-03-21 13:09:39 // 54837
Hello, konkret tapasztalat nelkul, altalanosan:
betolto sapkat leveve, a huto also csovenek levetelevel a leheto legtobb ki kell jojjon. (Ha jol van most elottem, a hutonek nincs kulon sapkaja.)
Nyilvan a hengerek koruli vizterbol nem fog "felfolyni", de a csoveket vegignezve meg lathato,hol rekedhet meg ugy, hogy tovabbi bontassal 1-2 deci meg kijojjon, ill. hogy a zart termosztat eltorlaszol-e esetleg valamit.
pinyti2020-03-21 12:30:02 // 54836
Sziasztok!

Adott az autóm, egy 2002-es 1.9JTD 8V 156 SW. A motor veszteséghője olyannyira kevés, hogy a magamfajta fázósabb embereknek télen elég sokára lesz csak elfogadható az utastérben a hőmérséklet. Előtte 6 évig BMW-im voltak, s ott mindben volt elektromos rásegítés amíg a motor el nem érte a megfelelő hőfokot. Mivel az én 156-osom Olaszországból származik, gondoltam azokra a mediterrán piacokra nem szereltek beléjük semmi ilyesmit, így egészen a múltkori pollenszűrő cseréig nem is foglalkoztam a dologgal, letudtam annyival, hogy ez ilyen. Ám ahogy ott feküdtem az utasoldali lábtérben, három érdekes csatlakozóra lettem figyelmes, melyek elég vastag kábelek végén ülnek (lásd a képet).

Amennyire sikerült kiderítenem, ez egy elektromos kiegészítő fűtés, aminek pont a fent leírt problémát kéne kiküszöbölnie. A kezelési könyv szerint is 20C fok külső hőmérséklet alatt működnie kéne, amíg el nem éri a motor az üzemi hőfokot/az utastér a beállított értéket. Azt még sikerült kiderítenem, hogy az akksi pozitív sarujánnál levő 70A-s biztosíték tartozik ehhez a funkcióhoz, ami jó is. Ellenben ma reggel is beindítottam az autót (14 fok volt kint), s a belső hőfokot először 22-re, majd HI-ra téve se sikerült 12V-ot mérnem egyik képen szereplő csatin sem a háromból. Legyetek szívesek, ha tisztában vagytok a működésével, szabályzásával, úgy segítsetek és írjátok le! Tartozik még hozzá valahol valami relé is? Esetleg még valahol biztosíték?
Előre is nagyon szépen köszönöm!
AlfaGT2020-03-18 20:27:44 // 54835
Tud valaki segíteni? GT 1,8 TS
Szeretnék hűtőfolyadékot cserélni, Paraflu Up menne bele. Jelenleg valamilyen G12-es folyadék van benne. Szeretném úgy kiengedni, hogy lehetőleg az egész kifolyjon. Van ennek valamilyen trükkje?
Csongi2020-03-12 16:37:52 // 54834
Jó kis videó, megint okosabbak lettünk. :)
Levee156SW2020-03-11 11:11:19 // 54832
Nekem DZ-ék rakták vissza azzal a hátsó futómű állítócsavarjait, és logikusnak is tünt, hogy ha az acél és az alu elektrokémiai korrózióba kezdenének,azt inkább külön-külön a rézzel tegyék, mint egymással (részben az olajleeresztő tömítés is ezért lehet abból-a puhaság mellett).

Persze alighanem maga a zsíros hordozóanyag számít a legtöbbet (míg a vizet kinn tudja tartani), ill. annyiban pontatlan voltam, hogy én sem a tömény, akkusaru felrakós zsírszerű "rézlekvárra" gondoltam, hanem a sprayben fújhatóra,amiben a rézszemcsék inkább csak úgy lebegnek.
Daveee10 Ɨ|ѯ2020-03-09 18:49:27 // 54831
Nem biztos jó ötlet a réz paszta. Alumínium meg a réz nem feltétlenül pajtik egymással...
Az alumíniumot eszi a réz, ha nem csalnak az ismereteim/emlékeim.
Simán érzéssel, fokhagymaszagúra kell meghúzni, a menetet megkenni a leengedett olajjal, és következő cserénél szépen lehet kiszedni. A TS-nél elég kevés menet van, mert a hátsó oldalon van egy kis kivágás, így talán 3 menet ha van.. Sajnos az enyémnél az előző gazdánál valaki agyon téphette, vagy nem tudom, de a karterban nem sok menet maradt. Akkor ők visszarakták a csavart teflon szalaggal. Mi gyűrűzéskor sajnos későn vettük észre ezt, és nem sikerült rendesen orvosolni a problémát, így locktite pasztával beragasztottuk, azóta elment egy olajcsere periódust. Az olaj másképpen lett leengedve az uccsó cseppig. Következőre kap egy 19x1,5 menetet, és megy bele egy merci olajleeresztő csavarja, ami hatlapfejű. Na, de kicsit elkalandoztam.
Szóval, én nem javasolnám a rézpasztát. Maximum valami réz mentes cumót.
axel2020-03-09 18:02:13 // 54830
Sziasztok!
Ezt a diagnosztikát valaki ismeri esetleg? Érdemes lehet megvenni? Esetleg tudnátok ajánlani valamit ami nem 300 ezres tétel?
Köszönöm

http://diagbolt.hu/gyari-szint-markaspecifikus-diagnosztika/144-icarsoft-ft-ii-gyari-szint-fiat-alfa-rome-obd-1-obd-2-diagnosztikai-obd2-mszer-szerviz-funkciokkal.html
Levee156SW2020-03-09 10:32:47 // 54829
Az azert mar messze van attol, amit az alukarter termeszetes mosollyal visel.:/
Szerintem ujban, ha tudsz, kulso hatlapfeju leeresztot tegyel be, pici rezpasztaval.
Piritu - 1.000.0002020-03-09 10:10:31 // 54828
Egy 80 cm-es csővel sikerült :-)
_Ata_2020-03-09 09:56:35 // 54827
Sziasztok! Kit ajánlanátok Budapesten vagy környékén komplett kuplung cserére? Sajnos a kinyomócsapágyam szarakodik és akkor már kettőstömegűvel együtt mindent cserélnék. Németh Misiék nem vállalják, rajtuk kívül pedig nem ismerek mást. Hol dolgoznak viszonylag jó áron akár vitt alkatrészből is és megbízhatóan? Vagy érdemes lemenni Csörihez? :)
VV62020-03-08 20:08:19 // 54826
Ahhh, ez remek! :)
Kazes☻2020-03-08 19:48:15 // 54825
Neeem, rendes menetes, csak úgy be tud állni... én az imbuszra egy kb. fél méteres csövet szoktam ráhúzni erőkarnak. :)
Piritu - 1.000.0002020-03-08 18:25:49 // 54824
Találtam egy manual gyűjteményt: https://www.manualslib.com/
még Giulia is van közte :-)
Piritu - 1.000.0002020-03-08 18:14:53 // 54823
Még az is eszembe jutott hogy nem balmenetes-e. A másik irányba se megy :-(
Kazes☻2020-03-08 15:57:22 // 54822
Sakkozd végig, hogy jó irányba tekered-e! :) Egy haverom felcserélte a kocsi alatt az irányokat és ráhúzta, úgy meg eltörte a kulcsot... persze aztán sikerült kitekerni kis + erőkarral. :D
Piritu - 1.000.0002020-03-08 15:45:39 // 54821
Ilyet még nem értem.
Nem bírom kitekerni az olajleeresztő csavart a TS-ből. Meg se mozdul. Már meg is hosszabbítottam az imbuszkulcsot. Jobban nem merem feszíteni mert félek hogy kiszabom a menetet.
Van valami trükkje? Érdemes csavarlazítózni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak