Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

2 db csevegős hozzászólás elrejtve
AlfaGT2018-01-12 22:31:03 // 53448
Igen, a helykínálat kb. ugyan ennyi mint a te esetedben, úgyhogy működhet a dolog, csak elég ügyesnek kell lenni hozzá. Köszi!
Piritu2018-01-12 20:12:44 // 53447
Nem találtam képet a GT futóművéről, de az ePER rajzai szerint megy a Spidernél általam is alkalmazott módszer az alsó lengőkar felől: Part 1 - 2
AlfaGT2018-01-12 19:38:02 // 53446
Köszi a tippet, ugyan az én gépem még annyira nem öreg(2009), nem hiszem, hogy nagyon be lenne rozsdálva ez a csavar, és még ha sikerülne valamilyen bravúrral csavarlazítót juttatni rá felülről, nem kellene bajnak lennie!?
Csabo222018-01-12 18:18:04 // 53445
Akkor nem állok neki alsó lengőkarokat kiszedni, ha legközelebb stabszilentet cserélek soraid elolvasása után :)
Pedig sajna kénytelen leszek, mert a 147 16V JTD-ben csak 21 mm-es a stabrúd ami rettentő vékonyka.
A felső lengőkar konzoljának hosszú csavarját tényleg nem értem miért tették úgy, hiszen ha forditva rakjuk vissza, legközelebb sokkal 1szerűbb a csere. De nem vitatkoztam a gyári setup-on, ugyanúgy raktam vissza ahogy volt.
Gömbfej kinyomó sztem nem kell annyira, 2 kalapács is hamar megoldja.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Csabo222018-01-12 17:18:14 // 53441
Szia
A strongflex-szel jobban jártál vna, mert sokkal olcsóbb és vagy ugyanaz, vagy majdnem ua a minősége mint a powerflex-nek.
Hallottam már olyat, hogy nem engedték lejjebb a bölcsőt, hanem kiszedték a 2 alsó lengőkart, és akkor ki lehetett játszani a stabrudat. Amit mindenképp ki kell venni a szilent cseréhez. De ezt megerősiteni nem tudom egyelőre.
Toronynál nem kell oldani a csavarokat.
Igen, sajna ha kicsit rosszabb állapotban van a kocsi rozsdát tekintve, akkor előfordulhat, h berohad az acél csavar a kormányműbe. 4 db 147es bontásból a legutóbbi 1ik csavarja sajna igy járt. aparáttal megmelegiteném az acél csavart, hátha úgy oszlik az oxidáció és csak (nem teljes lehűlés) után kezdeném el kitekerni. Jó a légkulcs is, csak úgy nem érezni annyira, h enged-e a kötés, szóval én hajtószárral inditanék. De ezt csak én csinálnám igy. lehet más másképp fogna hozzá.
AlfaGT2018-01-12 16:39:52 // 53440
Ok, akkor legyen nőgyógyász 👨⚕
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
AlfaGT2018-01-12 16:00:02 // 53438
Helló mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem. Már időszerű volt a stabilizátorok szilentjeinek cseréje elöl is meg hátul is. Meg is vásároltam egy lila színű Powerflex szettet, bár nem volt olcsó mulatság. A hátsó részen probléma nélkül ment a dolog, azóta a hátsó futómű teljesen csendes lett. Aztán szenbesültem a ténnyel, hogy elől nem ilyen egyszerű. Bár lengyel, meg olasz fórumokon taglalták, hogy ki lehet cserélni a szilenteket a bölcső leengedése nélkül, de ahogy én néztem, ehhez minimum ginekológus végzettség szükségeltetik. Pár leírást láttam itt az amoren, de pár részlet még nem világos nekem. Úgy jött le nekem, hogy a művelet egyik legkényesebb része a kormánymű csavarjainak kiszerelése ami berágódhat az aluötvözetbe. A kérdésem, ha valakinek van tapasztalata ezzel, hogy célszerűbb levegőkulcsal neki menni, vagy pedig lassan óvatosan tekergetni kifelé? A másik dolog, ami nem teljesen tiszta, hogy szükséges-e elkötni a futóművet a toronynál, vagy anélkül is leereszkedik a bölcső a kellő szintre? Elölre is köszi a válaszokat!
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Piritu2018-01-11 20:30:17 // 53434
HB3-as izzókat nézegettem PHuBi-hoz és egy érdekes dolgot találtam:
"sima" izzó - 12V 60W HB3 P20D TUNGSRAM/GE: SZÍNHŐMÉRSÉKLET:3000KELVIN
FÉNYÁRAM:1860LUMEN
+120%-os izzó - 12V 60W HB3 53060NU MEGALIGHT ULTRA +120% P20D TUNGSRAM/GE
SZÍNHŐMÉRSÉKLET:3640KELVIN (KÉKES FEHÉR FÉNY)
FÉNYÁRAM:1860LUMEN

A fényáram a speckó szerint azonos.
Honnan az az "AKÁR 120% TÖBB FÉNY AZ ÚTON"?
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
dev1662018-01-09 22:52:02 // 53431
Sziasztok! Valaki, akinek 2.4 20V-je van, tudna nekem küldeni egy MultiECUScan mérést a vízhőfokáról egyenletes utazótempó mellett (legalább 10 perc), de az egész bemelegedési folyamat érdekelne? egyszerűen nem tudom eldönteni, h tényleg rossz-e a termosztátom (még gyári), mert a 2.4 10V-hez képest (abban 3 éves termosztát van) nagy kilengéssel (kb 2 fok) tartja 81-83 fokot, de tartja, nem hűl vissza és gyorsan melegszik be. Mintha szorulna a termosztát membránja, ezért túl lassan nyitna és zárna, de az is lehet, h ennél a típusnál ez a normális. Erre keresem a választ. Semmi kedvem feleslegesen cserélni, mert lehet, h az új termosztáttal is pont ilyen lesz. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.

itt a 2-2 mérés eredménye azonos időalapra hozva. Jól látszik, hogy mennyivel nagyobb kilengéssel dolgozik a 20V.
AlfaGT2018-01-09 21:41:43 // 53430
Igen, tisztán látszik, köszi szépen!
Piritu2018-01-09 21:27:13 // 53429
Mégse mókolás lesz, hanem valami változtatás au idők során.
Megnéztem az ePER-ben.
A Spiderhez készletet hoz, 2 hosszú és 2 rövid kábellel:

A GT-hez csak egyféle kábelt hoz, tehát egyforma hosszúak:

A UNIX is egyforma hosszú kábeleket dob fel az autódhoz:
AlfaGT2018-01-09 21:24:03 // 53428
A fotó nem az én gépemről készült, csak a neten lőttem szemléltetés képpen. A motorkódom AR32205. Nem hiszem, hogy bárki is megbolygatta volna. Több mint valószínű, hogy létezik mind a két verzió, a kérdés, hogy mi célból van így?
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2018-01-09 18:43:15 // 53425
A tied gázos, nem? Esetleg azért, vagy valami más extra? A leömlőd is más a képen... előéletéről nem tudsz semmit?
AlfaGT2018-01-09 18:19:04 // 53424
Szevasztok! Nézem ezt a feltöltött fotót a Twin Spark motorról, és feltűnt nekem, hogy a gyújtás kábelek, amik a trafótól vezetnek a kisebbik gyertyákhoz, meg vannak kombinálva egy kicsit. Az 1-es henger trafójától vezet a kábel a 4. henger gyertyájához, a 2.-tól a 3. hengerhez, a 3.-tól a 2.-hoz és a 4.-től az elsőhöz. Az én Twin Sparkomon nem így van. Ott mindegyik henger trafójától, a saját gyertyájahoz vezet az út. Tud erre valaki választ adni, hogy mi a különbség a két verzió között?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Csabo222018-01-09 10:15:18 // 53422
Ciao
1 db ilyen csőnek kell itthon lennie.
Írj ha megfelel a bontott.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
atis_166jtd2018-01-09 09:28:14 // 53420
Azt is nézd meg, hogy euro3 198 fog, euro4 199 fog. De alvázszám szerint is tudsz keresni meg eper gyári cikszám szerint is.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
szentkuti112018-01-08 23:49:11 // 53418
Sziasztok! 147-es Alfámban fáradt el a pirossal bekarikázott kartercső, amit értelemszerűen szeretnék lecserélni, viszont sem robbantott ábrát, sem cikkszámot, sem egyéb, hasznos nyomot nem találtam, amin keresztül meg tudnám rendelni a cuccot. Van valakinek információja azzal kapcsolatban, hogy hol találhatok akár ábra alapján cikkszámokat, esetleg ötlete, hogy honnan érdemes beszerezni? Előre is nagyon köszönöm!

Haddel2018-01-08 23:34:27 // 53417
Én mindenkinek azt ajánlom. A berlingomban 5 évet kibírt. Régi autómban is tök sokat.Ár-érték arányban legjobb.
Macccy2018-01-08 23:24:47 // 53416
Üdv
Az a kérdés Alfa GT 1.9 JTD 110kw '05 évj 937 A5 a motorkód (elvileg), ehhez milyen vezérműszíj kell? Mert a zavar ott támad, hogy a Bárdi katalógusa 198 és 199 fogszámút is hoz, többet is, ezért nem gondoljuk, hogy elírás. Tudja valaki?
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zsoltikj2018-01-08 23:15:33 // 53413
szintén 72Ah (a szürke-kék) a 155 ts 8v-ben
Zsoltikj2018-01-08 23:12:23 // 53412
jelen, áprilisban lesz 2 éves
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Piritu2018-01-08 22:40:50 // 53410
Jász akkut használ valaki? Milyen? Szemtelenül olcsónak tűnik...
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Piritu2018-01-08 22:30:02 // 53408
Igen.
MES szimulációs üzemmód (fiktív adatok) Alfa 147:
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2018-01-08 20:51:43 // 53406
Nézd meg a MES oldalán a feltételeket. Élettartam licenszet kapsz, 1 év frissítéssel. Asszem 10x lehet migrálni másik gépre. A lila káben nem tudom IQ-ból mihez kell, 1-2 éve van benne a szettben.
A motorvezérlőt eléred a demoval is, illetve monitorozni is tudsz vele max. 4 dolgot, 15 percig.
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
Csabo222018-01-08 17:44:02 // 53401
Jó áron van ez az adapter szett.
Viszont a hasonló áron levő ELM327 (klón) interfészeket mókolni kell.
Ez már egy kész cucc, igaz kicsivel drágábban.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak