Fórum >> Típusok >> 159

redbulz2018-10-18 08:19:43 // 112424
Ezt a példányt esetleg ismeri vagy látta már valaki közelről?

Tibi
Giuntini2018-10-17 22:16:30 // 112423
A másik: Baromian passzol a 2,4-hez az automata váltó. Én csak javasolni tudom! Egyszerűen brutál állat, és olyan nagyképűen, és lekezelően old meg minden helyzetet, hogy még a mai napig is elcsodálkozok rajta.
Giuntini2018-10-17 22:13:01 // 112422
Az igen. Sok FL utáni 2,4-es ismerek, Liquid-é is az, és ott nem igazán jellemző. Valszeg más anyagból készül. Persze van olyan 2,4, aminek megfőtt a motorja, de a 2007-esekig nagyon sok hf hiba volt. Az enyém volt az első szinte, aztán utána sorban jöttek elő. Megoldás a 166 20V hf feltétele, mert állítólag jobb anyagból van, de hát azokban is már 300 ezer van. Én voltam az egyik "szerencsés", aki szerzett abból a pár darab gyári új hf-ből, amit 250 ezerért piacra dobtak. Új ára 1 mihály. A másik Zolibácsi autójában van. Mondjuk ilyet nem találsz. Ha jó 2,4-et keresel, én javaslom, nézd meg Zoliét. Beszélj vele!
Zsotti2018-10-17 21:52:55 // 112421
A hang az ismerős, még Marea-ban volt régen 2,4 JTD-m, szerettem is!
Most az összkerék izgatja a fantáziámat. Munkám miatt is sok fajta autót próbálok, igen megérezni azért mikor 4 kerék húz, de sajátként még nem volt ilyen...
Liquid2018-10-17 21:48:42 // 112420
pedig én nem "kímélem" úgy értve, hogy kihasználom a tudását, igaz mellette megkap mindig, mindent...
Zsotti2018-10-17 21:48:39 // 112419
Köszönöm a kimerítő választ. Ilyen horderejű dolgok mint a főt. szíjtárcsa, vagy a generátor nem hat meg, mert hát egy autóra néha költeni kell, ha rendben akarjuk tudni akkor meg nem keveset. De persze meg van a határ, például az ominózus hengerfej történet. Gondolom új hengerfejjel meg a többi cserélendővel hamar félmilliós történet, na hazudnék, ha azt mondanám szemrebbenés nélkül locsolnám rá. A hengerfejben is volt ezek szerint változtatás a facelift-tel, vagy csak az újabb, azaz átlagosan kevesebbet futott kontextusban írtad, hogy azokkal kevesebb a baj? Most például egy 2009-est néztem az már mindenképp FL, ugye?
Liquid2018-10-17 21:42:19 // 112418
eddig bírta a mechanika :) 220ekm, kardánnal van most némi gondom
Zsotti2018-10-17 21:39:10 // 112417
Az jó -a torsen- szeretem a mechanikus dolgokat, meg hát nincs olyan kamu szaga mint a: "hopp már elkapar akkor csapjunk hátra is egy kis nyomatékot" rendszernek.
És nem hullanak pl. a féltengelyek, csuklók? Nincs alul méretezve a rendszer? (Mondjuk erőteljesen jólesőt autózva, de azért nem hülyegyerek stílusban.)
Liquid2018-10-17 21:34:10 // 112416
Ja és nem utolsósorban, a 2.4-nek van elegendő ereje, nyomatéka, hogy méltó legyen a kocsi külsejéhez. Ráadásul a hangja is messze jobb mint a 4 hengereseké.
Giuntini2018-10-17 21:32:13 // 112415
A Q4 állandó összkerekes.
A fő gond a hengerfej. A repedés általában 200 ezer fölött jelentkezhet. Nem törvényszerű, de a facelift előttieknél nagy százalékban előjön. A gond, hogy nincs hengerfej, a bontottak nagy része is repedt. A 2008 utániaknál viszont nem igazán hallottam sorozatos repedésről.
A generátor alulméretezett, az is eléggé elhíresült hiba 200 ezer felett. Cseréje nem egyszerű. A 2,4-nél ékszmíjtárcsa el szokta hagyni magát, annyi előnye van hogy konstrukcióból adódóan nem gyűri a vezérlés alá a szíjat. Az 1,9-nél jóval riitkább, de ott garantált hogy bemegy a vezérlés alá.
Ettől eltekintve fantasztikus motor, csak tudni kell, hogy ez egy kihegyezett dízel motor. Két fajta 2,4 van jelenleg. Amelyiken már előjött a hf hiba, vagy amelyiken még nem. A felújított hengerfejes autót messze kerülni, mert 100%, hogy újra megreped. Kettőröl tudok, amelyik vadiúj gyári hf-et kapott. Az egyik az enyém, de annyit költöttem rá, hogy soha nem adom el. A másik Zoli bácsié, ő is rengeteget költött rá, tökéletes állapotban van, de árulja. Magasabb az ára, mint a hasonlók, de arra nem kell a gatyádat rákölteni vétel után.....
Zsotti2018-10-17 21:31:25 // 112414
Neeem. Ő marad még biztos jó darabig. Igazán amik most vannak mind hobbiautó, vagy projektautó "státuszban" pihennek, aztán gondoltam egy merészet, hogy mi lenne, ha olyan Alfám is lenne amivel ne adj Isten még munkába is lehet járni. Amúgy 145 QV amitől megválni készülök, de nem ez indokolná esetleges újabb paripa vásárlását, csak az egyszer élünk faktor.
Liquid2018-10-17 21:27:32 // 112413
A Q4 állandó összkerékhajtás, Torsen C középső difivel, 72-28 maximális játékkal, alapból 48-52-es első-hátsó elosztással.
A DPF tud nyűgös lenni, mint ahogy az injektorok is, de nem feltétlenül.
Cserébe nagyon hülyebiztos, elképesztően ottvan az úton.
yani🍀2018-10-17 21:17:47 // 112412
Csak nem a GTA-át akarod cserélni?
Zsotti2018-10-17 21:03:38 // 112411
Sziasztok!
2.4 JTD-ről kérdeznék, tapasztalatokat. Persze a lényeg, hogy mennyire kényes? EGR, és DPF amitől kevésbé félek, egyrészt az bármelyik korszerűbb dízelnél problémás (legújabban már gázolajos sem kell hozzá), másrészt ezt nem látom megoldhatatlan hibának. Ellenben például kipufogó sor tőcsavar beszakadást?! több helyen hallottam. Ez tényleg ennyire tipikus őnála? Más hasonló típusnyűg?
Bónusz kérdésként a Q4 milyen felépítés: haldex kuplungos, vagy állandó összkerekes?
Zolibácsi2018-10-17 20:08:14 // 112410
Meg nem vitte el senki, 3500 megneztek a hirdetest és egy jött el személyesen megnezni. De unalmambol a hátsó féket is megcsináltatom, Mert sok allastol nem fog jól. Azt mondta a párom ne adjam olcsóbban. Szóval most hétvégi öröm autozasra van karhoztatva. 7,5 lett a fogyasztása is
RMat2018-10-17 19:06:05 // 112409
Nálam fojtószelep hiba volt, de volt hibakód is. A csere megoldotta a problémát.
ProdyG2018-10-17 16:22:13 // 112408
Rég jártam erre. Jól látom, hogy nem adtad el a kocsit mégse?
ALFA1592018-10-17 14:12:59 // 112406
Én is nagyon csak az alfában érzem otthon magam.
Nagyon más érzés abban közlekedni.Jól érzem magam egyszerűen benne.
Megyek más autókkal is de az tényleg csak helyváltoztatás nálam.
Gondolom a legtöbb alfás pont ezért ül alfában. :-)
Giuntini2018-10-17 14:11:18 // 112405
Én is adom! Az agyonajnározott új Mergák belseje giccses, a tablet gagyi, a BMW-k anyaga a béka segge alatt van, az Audik szuper high tech belseje meg dögunalom!
Tocke2018-10-17 12:58:28 // 112404
"Szóval bármibe beülök, utána a 159 be behuppanva csak annyi jut eszembe, hogy "lóf..t, egy rendes beltér az ILYEN""

ugyan ez fogalmazódott meg bennem is hétfőn, miután időtöltés címszóval beleültem minden színű-szagú, olcsó-drága autóba egy kereskedésben.
tdemeter2018-10-17 12:15:42 // 112403
Az enyém újabban minden leállás után ránt egyet. Rondán áll le.
Mi lehet? Kettős tömegű? Motortartó bak?
A kuplung érzésre szerintem totál rendben van.
Alfabundi2018-10-17 12:05:57 // 112402
https://youtu.be/SUGF6e2NNyk
Ugyanilyen hangok jönnek az enyémből is néha. Indítás után csinálja egy-kétszer aztán elhallgat. Mi lehet?
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-17 11:52:36 // 112401
Itt helyben próbálkoztam többször, de esélytelen kipróbálni. Nyíregyházán lesz a közelben lehetőség, csak ki kell várni. Az autó csere most foglalkoztat is meg nem is. A 159 jó vásár volt, igazából kevés nyűggel stabilan üzemel, kényelmes, erős, szép és a beltere kategórián felüli. A regenerálásra kell figyelni, de igazából megszoktam, nem nagy nyűg, heti 10 perc kerülő belefér cserében a kényelemért.
Amiért mégis agyalok:
1. a csomagtér elég pakolhatatlan. Az utastérben még elférünk, de nagyobb babakocsit betenni ebbe szívás.
2. csak használt, szóval lehet nyugodtan egy éves fix javítási költséggel kalkulálni. Plusz a fogyasztása és a céges adói kicsit sokra jönnek ki ha napi használatban toljuk. A luxusnak tudom ára van, de lehetne ezt optimalizálni.
3. a Giulia műszakilag nagyon bejön. Nézegettem KIA-tól Mazdán át Renyóig mindent, és csomagtér ide vagy oda, valamiért az olasz beltér az ahol otthon vagyok. Még a Merciét el bírom viselni... mondjuk a w124-esét :-DDD

Szóval bámibe beülök, utána a 159 be behuppanva csak annyi jut eszembe, hogy "lóf..t, egy rendes beltér az ILYEN"
Ezzel még elleszek egy darabig, mert a Giulia csomagterével is szívnék az tuti :-) Viszont szeretném magát az autót. A Stelvio már családbarátabb, de a suv formával nem bírok megbarátkozni. A Pappasnál megnéztem kettőt, (próba ültem már párszor, hogy győzködjem magam) továbbra is nagyon nem...

Úgyhogy a szokásos van, várakozó pályára tettem a dolgot, annyira nem fontos. Amíg a kicsi nagyon kicsi úgy sem utazunk messzire, ha meg megtanul járni, franc se visz babakocsit :-D Ha mégis gáz lesz elférni, akkor majd kitalálunk valamit. Pár évre Tipo-zunk, vagy ilyesmi. Mondom ezt addig, míg bele nem ülök egy Giulia-ba és elkezdem nagyon akarni :-DD
ALFA1592018-10-17 10:51:26 // 112400
Egyszer tényleg ki kéne próbálj egy Giu-t.Ha jól hallottam 0.15alatt rakja a sebességet.
Az enyémben meg még erő is van,hogy folyamatosan lehessen pakolni neki.
Olyan néha ha meghajtom mint egy gyorsasági motor.Csak pakolom felfelé egymás után.épphogy hozzáérsz a váltófülhöz és már rég sebességet vált.Nagyon eltalálták. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 21:39:35 // 112399
Én is csak dízelt és automatát nem akartam, aztán ez lett :-D Normál használatban elég gyors, sportolni viszont, pláne kézi módban már nem elég instant. És baromira hiányzik, hogy D módban bele lehessen nyúlni. De ne akarjak sokat, ez ennyit tud és így is tök jó. Ha D-ben taposom, akkor dobál gyorsan. A visszaváltásokat kb érzi, de kanyarokban a fékezés és kormány elfordítást veszi észre, akkor visszavált. Nekem ez késő, én szeretek a kanyarba már visszagangolva érkezni. De gondolom olyan automata nincs amelyik látja előre a kanyart :-D Ami még idegesít, ha csak egy előzésre odalépek, kell neki aztán 2-3 másodperc mire leveszi, hogy nem sportolunk tovább. Pörög 3000-ren és várja hogy tapossam. Én meg várom, hogy váltson már fel :-D De kibírható ez is. Kényelemben csillagos 5-ös, rengeteg figyelmem marad másra és alapvetően nem érzem, hogy elvenne bármit is a vezetési élményből. Vagy inkább mondjuk úgy, hogy amit itt elvesz, azt amott bőven hozzáteszi :-) Meg kellett szokni, de már most nem cserélném kézire, ebben a 2.4-ben biztos nem.
DKori2018-10-16 20:37:11 // 112398
Konszernen közelebbről ugyanezt tapasztaltam~1 hónapja egy új (2017es 9000km-el) Fiat Panda bérautónál. :) 1.2 8v (69LE) volt benne, amivel (a várthoz képest - pedig 1.2 8v Punto II volt az első autóm, szóval sejtettem mihez lőjem be) meglepően harmonikusan használható volt városi/elővárosi tempóig, vagyis inkább úgy mondanám, hogy amíg nem "nagyobbakat" akarsz ugrálni vele, addig az átlagos forgalom ritmusát érzésre könnyeden viszi, nem érzed döglöttnek (erejéhez képest alul kellemes a nyomaték karakterisztikája - ezt a PII-ben is szerettem - és nem kell pincébe taposni a gázpedált, míg pl OFF 75LE 1.2 16v G Astrán a nagyobb súly, alul nyomatekszegényebb motor és döglött gázpedál miatt városban is érezted, hogy hervadt, nem csak nagyobb tempónál érzed, hogy kevés a kakaó), és nagyon jó volt az elindulási hajlama. Aztán hamar feltűnt nekem is a turpisság, hogy kuplung felengedésre módszeresen megemelte és kitartotta ~1200ig a fordulatot (ha sebességben volt) még mielőtt magam próbáltam volna ezt a gázpedállal. Tetszett ez a plusz feature, gyakorlatilag első perctől csuklásmentesen lehetett használni az autót és nagyon üde/életteli benyomást tett (erejéhez és saját ligájához képest). :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-16 19:47:45 // 112397
szintén zenész a legjobb dolog mind a 2 autónk automata, az Ampi mondjuk fokozatmentes na az még egy érdekes jószág, mindig várom mikor vált de soha csak megy :DDD
Giuntini2018-10-16 19:19:26 // 112396
Én teljesen automata párti vagyok. De természetesen olyan autókba kell tenni, amihez karakteréhez illik. Múltkor amit vezettem Opel Corsa 1,4 automata váltóval borzalmas volt. A 95 lóbol nagyon sokat elvett a váltó.
ALFA1592018-10-16 18:54:10 // 112395
Eddig nagyon nem bírtam az automatát.Amiket vezettem mind kicsit lassúak voltak nekem.
Giu rohadt gyors és kényelmes..Sosem gondoltam volna,hogy egyszer automata párti leszek.Asszony autója sokszor már rángat amikor eszembe jut,hogy kuplung és váltás. :-)
Zolibácsi2018-10-16 12:27:16 // 112394
2.4 jtd manual úgy áll meg miután sikeresen le fullasztottad hogy az ember lefejeli a műszerfalat. Mélygarázsbol gáz adás nélkül fel jön
RomeoOne2018-10-16 12:21:51 // 112393
Nekem azt írja ki, hogy "insufficient oil pressure, stop engine immediately". Szerencse, hogy már áll :)
Roll19832018-10-16 12:15:42 // 112392
59-es meg kiírja, hogy nem nyomtál elég gázt, mikor lefullasztod. :)
Shadin (Phœnix)2018-10-16 11:57:45 // 112391
A céges Octavia 1.6 TDI pl. gázpedál használat nélkül működik dugóban araszolva, nem kell gázt adni, kezeli helyetted, emeli a fordulatot amennyire kell h ne fulladj le. Elég gyors kuplungkezelést is tud tolerálni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 09:17:23 // 112390
Ez nálam totál fordítva van. :-) Mondjuk nem Budapest, szóval annyira nem parázok hogy megtörik. Sok a béna, de ritka a kocc. Viszont alig kell a 159-ben figyelni. Nincs az a ráfeszülés a reggeli pörgésre. Nincs is pörgés :-D Tök jókat szoktunk beszélgetni a csajokkal, nem igazán tűnik fel, hogy autóban ülünk. Az automata nagy jóság ilyen szempontból. Ha a TD nem ragad ott a kasznisnál a nyáron, sose jövök rá, hogy ez mennyire jó :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 09:07:28 // 112389
Nem sikerült tegnap megtudnom :-) De már kíváncsi vagyok én is nagyon.
Zolibácsi2018-10-16 08:54:04 // 112388
Felváltva hajtom a 2.4 jtd t és az 1.2 16v puntót, a kuplung máshol fog a 2 autóban és engem ez viccel meg. De amúgy tényleg 1500 on indulok a puntoval, 2.4 el meg kB alapjaraton. De azt kell mondjam sokkal nyugodtabb vagyok puntoval városban. Leszarom mindent körülöttem. Alfaval meg mindig parázok melyik hülye jön nekem.
RomeoOne2018-10-16 08:48:51 // 112387
Giulia vajon jobb ebből a szempontból? Az azért szívó üzemmódban is 2 liter... Vagy az automata miatt úgyis tök mindegy?
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 08:46:13 // 112386
Kíváncsi leszek, az én apósom cx-3-mat vett, de még most szent korszakban van az autó :-) Majd jövőre kb ki tudom próbálni :-)
Roll19832018-10-16 08:45:57 // 112385
Nem hiszem, hogy veled van a baj. Szerintem a legtöbb TBi tulaj így van ezzel. Én elsőre mikor Erhardnal kipróbáltam majdnem megdöglesztettem.
Liquid2018-10-16 08:38:27 // 112384
A modern benzinesek eddig nálam is kimaradtak, egyedül apósom CX5-ösét vezettem párszor, ami ebbe a kategóriába sorolható, de annál nem éreztem semmi ilyet.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-16 08:31:06 // 112383
Ja.. mondja a dízeles :-) Ha egy buszt akasztanak rá is ugyanúgy indul meg. Viszont mostanában vezettem pár benzinest, és rájöttem, hogy erősen kimaradt 10 év. :-) Mindegyikben puha és túl érzékeny gázpedál volt, nagyon más mint egy dízelben. Még öcsém Astrájával sem tudtam normálisan elindulni, pont így jártam. Fulladozott, vagy kapart mint a bolond. A Giulietta-val alig tudtam bejönni a földúton, nehéz vele 'csorogni'. Régebbi Macuda 3-mas dettó. Fura volt, hogy figyelni kell rá, nem megy csak úgy érzésből.
forrasr2018-10-16 06:35:00 // 112382
Ezer-egy-két-százas fordulatnál jó eséllyel nem sokkal nagyobb a teljesítménye mint egy szívó 1,8-nak, így annyira nem befolyásol, hogy fordulaton 200-at tud. Szokás kérdése ez általában. Lenne rajta egy nagyobb lendkerék mindjárt nagyobb lenne a "tehetetlensége", cserébe a fordulatot is lomhábban venné.
Liquid2018-10-15 22:57:52 // 112381
200 lónál nem szabadna hogy a klíma meg ilyenek érezhetők legyenek.
Matetoth1592018-10-15 20:41:24 // 112380
Igen, az biztos, hogy a klíma nem segít neki elindulni. Szerencsére, ha van fordulat és töltőnyomás, akkor már számít,hogy megy-e a klíma.
Shadin (Phœnix)2018-10-15 18:26:21 // 112379
Nem szoktam meg másfél év alatt. Tényleg 1200-1300 kell neki induláshoz, csak az egy elég szűk tartomány. Felette durva alatta meg fuldoklik és jelentősen beleszól a klíma meg vízhőfok stb. Azon a vékony jégen kell vele állandóan lavírozni.
Shadin (Phœnix)2018-10-15 18:23:57 // 112378
Hát béna vagyok :-(
Matetoth1592018-10-15 16:17:16 // 112377
Az első 2 nap én is lefulladtam úgy 3-4-szer a TBi-vel. Szokatlan volt. Előtte egy 2.5 sorhat szívó benzinesem volt, azzal valamivel egyszerűbb volt az indulás, de valóban... megszokás kérdése. Tesómnak odaadtam kipróbálni, ugyanígy járt, első néhány indulás nehézkesen ment.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-15 16:16:44 // 112376
hááát nem tudom, sosem éreztem ilyet, amit írsz alapjárat közeli fordulaton mindegyik benzines fulladásos halált hal indulásnál de nem kell 2500-on indulni hogy le nem fulladjon, 1200-1300-zal szépen elindul... csak aki egy dízelhez van szokva az lefullasztja utána meg, hogy ezt elkerülje üveghangon indul, még jó, hogy elpörög a kerék pedig a fulladásos halál és az üveghangon kívül van még tartomány :DDD
Shadin (Phœnix)2018-10-15 16:06:52 // 112375
Lehet h nem kéne dobogós legyen, én csak annyit mondtam, hogy némileg igaza van, mert nem lehet az autót "lineárisan" uralni, meg kell szokni a dolgait, de amikor beül egy idegen és először vezeti, ő is bukdácsol vele, majd megszokja. Nekem sem okoz gondot, mert megszoktam már, de aki nem sokat ül benne, vagy csak egy rövid teszt erejéig, annak elhiszem, hogy ez gond lehet. Én sem éreztem ilyet soha korábban akármelyik autóban sem :-( Van autó amit nem kell szokni, mert magától értetődő vezetni, beülsz és analóg megy, de ez nem olyan. (Szerintem)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak