Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2020-01-17 21:24:25 // 120132
Sejtem, de nem tudom. Csatlakozó forrasztáson kívül nem sok dolgom volt még a 2.4-gyel, fogalmam sincs hogy érdemes. Két napra írt be a szerelő, mert a leírás szerint vagy 8 óra meló. Ő sem akarja kivenni a motort, de ha mégis érdemes valami miatt, jobb időben tudni róla :-)
tdemeter2020-01-17 20:23:18 // 120131
Én egyszer kicseréltem, de nem volt vele nekem sem gondom sohasem. Viszont itt a fórumon volt 1-2 eset, amikor ez a váltó beállt. Állítólag típushiba miatt fordul elő ezzel a váltóval.
Ritka azért, mert az elmúlt sok évem alatt csak 2 ilyen esetre emlékszem.
Én gyári olajat tettem bele, nem volt vele utána sem semmi..
Giuntini2020-01-17 20:20:46 // 120130
Tudod hogy nem kell kivenni....
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-17 20:19:25 // 120129
Ok, köszönöm!
pettinke2020-01-17 19:58:23 // 120128
biztos könnyebb úgy hozzáférni, de nem szokás kiszedni.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-17 19:51:16 // 120127
A 2.4 vezérlés cseréjéhez a szerviz leírás motor-váltó ki-be műveletet ír. Gondolom a vízpumpa nem fér ki? Elég arrébb tolni motort, vagy tényleg kiszedős?
Kazes☻2020-01-17 13:58:48 // 120126
Jóóó, jóóó... de nyilván nem te fogsz benne kuplungot cserélni stb... csak már lábon hazavinni! :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-17 13:49:16 // 120125
Tudod, hogy nincs rá időm. :-( Kedvem volna hozzá, pláne, hogy láthatóan ez az autó tényleg újszerű állapotban lett "elfelejtve". Van benne potenciál, de munka is van vele sok. Az oldalán a meghúzást, a lökösön a lehúzásokat, a motorteret rendbe kell szedegetni. És persze kéne még egy beálló, ahol lehet tárolni. Ahova a harmadik beállót tervezem (mert lesz, csak idő kérdése), ott most egy törmelék kupac és vagy 7 köbméter föld éktelenkedik, tetejében levágott szilfa ágakkal. Vannak Alfás terveim, de mire akár szóba jöhetne, ez a TS sajnos el fog ott rohadni. Ezerfelől végig gondoltam én már, és tudom a helyes sorrendet. :-)
Kazes☻2020-01-17 12:25:21 // 120124
Mentsd meg! :D Ha akkor nekiállsz, már rég nálad figyelne rendbe téve, akár napi nyúzósnak! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-17 12:23:40 // 120123
Gratula neki! :-) Egyben akkor a bokszi kihúzva a "lehet hogy egyszer majd" listáról. A TS meg még pár hónapot ott rohad a fűben, és már nem lesz érdekes. A rozsda hamar végezni fog ott vele :-( Kár érte.
Kazes☻2020-01-17 11:43:10 // 120122
A zöld boxert már nem, mert megvette TT! :D
Roll19832020-01-17 10:48:30 // 120121
Erőmérőt megnéztétek? Igen jó állapotban van a kis 45-ös, nem is vallott szégyent.
KovacsK852020-01-17 10:45:34 // 120120
Sziasztok!
Manuális váltóban ajánlott olajat cserélni 1.9JTDm 8v esetében, valamilyen időközönként?
Nincs vele semmi gondom, és nem is szeretném, hogy legyen emiatt kérdem. Köszi előre is!
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-17 10:34:06 // 120119
Lehet el kéne kezdeni gyűjteni őket :-) Csak a ződeket. Ez egy petró zöld (Petrolio Scuro Met.), nem sörösüveg ződ (Verde Bottiglia Met.) mint a TD. Kicsi árnyalat különbség.
Egyébként meg ennyi valós km van benne:

Lehet ha sokáig árválkodik ott, elhozom. :-) Plusz a Kobela ződ bokszerét is. A TD a napi járós, a TS a tartalék játékos, a bokszer a találkozós. Egy használt dácsia árából kész vidámpark XD
RomeoOne2020-01-17 09:51:50 // 120118
Na, lett volna belőle akkor 2 otthon :D
kékalfa 1562020-01-17 06:54:25 // 120117
Üdv,
meg tudja valaki mondani,hogy mennyi a szervóolaj mennyisége az 59-ben?
Leht én vagyok vak,de nem találom.
Köszönöm!
szelod92020-01-16 23:15:18 // 120116
Igen érdiek. Hoznak mindenhonnan autót. Svájc, francia, német, olasz és osztrák is van.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 22:07:02 // 120115
Ja a benyomások? Bocs estére már nehezen értelmezek :-)
Az tetszett legjobban az összes közül. Ez a karbonos alcantara belső jól nézett ki, nem tűnt viseltesnek belül, olyan nagy konklúzió nem volt. :-) Azért a vezérhangya nem indult be, hogy elcseréljem.
Mondjuk jól elpoénkodtunk rajta ott a srácokkal, a szintén ott pihengető alig futott zöld 146-ot készséggel ideadták volna a 2.4-ért :-)
Angelo Bianco2020-01-16 21:36:58 // 120114
Reméljük egy Julis összejön! :P Bár nagyon kéne a kombi, de igazából nem szeretnék Alfa nélkül maradni
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 21:25:08 // 120113
Hát ezt nehéz megítélni. :-) Behozzák ami jónak tűnik, és jó árban van, de nem hinném, hogy akár ők is tudják, hogy milyenek. Volt amelyik tényleg jól nézett ki, volt amelyik a hirdetésben azért már jobban néz ki :-) Hogy műszakilag milyenek, az végképp passz. A használt autó lutri. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 21:10:19 // 120112
Ami itt fekete és 159, kb azok lehettek.
csokagm2020-01-16 19:16:00 // 120111
És ezek milyenek egyébként?
RomeoOne2020-01-16 19:12:40 // 120110
És mik voltak?
Roll19832020-01-16 18:47:05 // 120109
Onnan viszi az újpesti nepper is.
liusz2020-01-16 18:02:55 // 120108
Svajcból 8 hét is lehet a lepapírozas.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 17:58:19 // 120107
Tuti azok az autók. Ebbe be is ültem, pont a futásteljesítménye miatt kíváncsi voltam rá. Pont egyezett az enyémmel a km futás, érdekelt, hogy beülve mik a benyomások.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 17:52:38 // 120106
Érdet mutatja a térkép. Nem véletlenül az érdi bontós vagy valamiképp tőle származó autók kínálata ez? Gyanítom :-)
Nem tőled kérdezem persze.. többiek? :-))
November végén jártam ott Kazessal, Jorjie-val, sorban állt ott vagy 4-5 eladásra szánt 159. Nem tudom mitől függ, hogy mikor kerül fel a ha.hu-ra. Gondolom felkészítik őket eladásra.
csokagm2020-01-16 17:35:45 // 120105
2.0

Nyilván kereskedő, de ha behozta októberben miért csak most teszi ki hirdetni? Ennek van valami értelme, mert így képeken tök szép.
Shadin2020-01-16 16:17:50 // 120104
Ráadásul mindkét új cuccnak ugyanott volt zárványos az öntése és a kis visszatérő pipa forrasztása volt gyenge.
Kazes☻2020-01-16 15:18:33 // 120103
Úgy van... én is hasonlóan járok el. :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 14:58:00 // 120102
Igen, emlékszem erre a megoldásra 👍
droberto2020-01-16 14:38:40 // 120101
A rézcső betétnek semmi más funkciója, nincs, csak, hogy ne tudd túlhúzni a bilincset, nehogy összerppantsd a műanyag csonkot. Ezért sem használok elvből AWAB bilincset. Már csak azért sem, mert ilyen kis átmérőknél főleg nem lineális kerület mentén a szorítóereje.
Csak is a gyári pattintós Oetiker bilincs a jó megoldás. A több az gány!
Az ördög a részletekben lakik. :)
droberto2020-01-16 14:34:23 // 120100
Ja, úgy ahogy a Zoli. Kb 2-őt cserélt, de az újak egy hetet se bírtak ki.
Mivel csináld magad mozgalomban ment, még gar se volt.
Vicckategória.
droberto2020-01-16 14:33:05 // 120099
Van, a Yani megcsinálta.
Vízszint visszajelző a tartályra.
Ha elmegy a víz a kiegyenlítő tartályból a szemed közepébe kapod a hibaüzit. :)
droberto2020-01-16 14:31:54 // 120098
És mi lesz az új ami kárpótol? ?)
Kazes☻2020-01-16 14:19:20 // 120097
A régiekben (pl. 146) is volt kis rézcső, nyilván a plusz merevség és, hogy ne szűküljön össze a műanyag cső akár a sok hideg - melegtől, vagy a cserélt bilincstől, amit jól meg lehet tépni stb. De a Bözsibe vett újban sincs már ez a betét, egyik bekötési pont/csőnél sem.
Piritu2020-01-16 13:56:57 // 120096
Nem is fogsz semmit se latnii, ha reped mar késő.
szelod92020-01-16 13:10:51 // 120095
Igaz Giulietta, de az enyémben lassan 220 lesz és még nem volt cserélve az EGR hűtő fedél. Néha rá-ránézek, hogy szivárog-e de semmit nem látok egyelőre
Giuntini2020-01-16 13:08:48 // 120094
Nincs már rézbetétes. Én kivettem a régiből két éve, és beleeröltettem a csonkba. Tökéletesen ment a hf csere után, majd idén ősszel volt az eltömődés. Lehet hogy én okoztam a mostani bajt, eltömítette anyagában a csőcsonkot. Csak 20 ezer km után?
Liquid2020-01-16 12:29:38 // 120093
nem tudom van-e még rézbetétes, amit vettem (gyári új) az betét nélküli
Giuntini2020-01-16 11:22:51 // 120092
Zolibácsinál is a kiegyenlítő tartály csonkja tört el. Én két éve cseréltem, és idén ősszel, amikor kezdődtek a vizes problémák, Csöri vette észre hogy a visszatérő csőcsonk teljesen el volt tömődve. Lehet hogy ettől ismét elrepedt a vadonatúj hengerfej. Ki tudja?
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 11:21:51 // 120091
Aha... tehát nyugodtan vegyek rézbetét nélkülit bele, az nem véd semmitől.
Liquid2020-01-16 11:09:31 // 120090
kb. az a megoldás, hogy kicseréled a tartályt "időnként". Viszont ez nem tudom mennyire konkrét km szám. Az enyémnek nem volt baja, de mivel a kor miatt el volt színeződve, kicseréltük (84000 km). Eltettem tartalékba.
Viszont a 2.4-nél, valószínűleg qurva nagy szerencsém volt amikor, az EGR falazásakor véletlenül megláttuk, hogy vizes a tartályba menő cső, és kiderült hogy el volt repedve pont ahogy Erhard mondja. Nem tört le, de már szivárgott. Nem tudom mennyit bírt volna még ki, de szerintem ha nem vesszük észre akkor letérdelt volna a motor.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-16 10:42:34 // 120089
nem a műanyaggal van a gond, elve szar az egész tervezés, a réz persely nem megy végig a kis csőben és persze, hogy ott törik el ahol annak a vége van és mitől törik a műanyag, a hő és a rázkódás, a barom tervező felül két csavarral fogatja oda a tartályt alul meg beakasztós fül :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 10:39:20 // 120088
Amúgy van erre tuti megoldás? Mármint olyan tartály amit beépítek és az tuti jó.
Ez az egy ami miatt nyitogatom a motorháztetőt, néha kézzel megmozgatom a felső
kis csövet, inkább a kezemben maradjon az a csonk, mint hogy menet közben törjön le.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-16 10:33:42 // 120087
A 2.4-ek halálát is nagyrészt az okozza. Valami óccó lebomló bioműanyag biztos, ami már a motortérben lebomlik. Víz balra el, hengerfej két másodperc alatt kuka. Ugyanez a műanyag légtelenítő csavarral.. ki volt az a barom aki azt oda betervezte?
Egyébként érdemes az Alfa Owner-t olvasgatni, átfogóbb képet ad a hibákról, mint az Amore.
csokagm2020-01-16 10:11:37 // 120085
Tbi-nél milyen tartály? Meg annál mi az amire számítani lehet?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-16 09:33:20 // 120084
pont azért olyan izgalmas, mint a TBi-nél a tartály ... 11e ft :)))
samu1262020-01-16 09:24:15 // 120083
Ma reggel eléggé kehesen indult be az autó, bár izzítás után vártam vagy 2-3 percet mire indítottam a motort, nem ment pöccre ezért inkább leállítottam és izzítottam megint. Ekkor kiírta hogy preheating glow plugs not available de ekkor meg pöccre indult.

Aztán tankolnom kellett szóval 5 perc után megint lehetett újraindítani de akkor is pöccre indult és az üzenet sem jött fel. Egyszeri zűrzavar vagy egyszerűen már melegedett annyit hogy nem kellett a gyertya neki?

A gyertyák "újak" (~1 éves mind a 4 bosch)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak