Fórum >> Típusok >> 159

droberto2019-02-20 00:02:50 // 114915
Köszönöm a linket.
Nem értem, hogy mi a különbség ez és a hagyományos felszabályozás közt.
Nagyjából semmi, leszámítva azt, hogy nem kell leszedni a tárcsát.
Az eredmény ua. Ütni nem fog.
Ettől még ugyanúgy a deformàció az oka annak ha egy darabig jó utána meg üt.
Legalább a tárcsát le drótkefélhették volna gépfelrakás előtt.
Egyébként ez se veszi figyelembe a dugattyú (nyereg-betét) esetleges szöghibáját.
Szóval szerintem EBC link ide vagy oda, az egész egy sarlatán dolog.
RomeoOne2019-02-19 23:36:16 // 114914
De ez egy vicc. Ha nem függőlegesen áll a féktárcsa, hanem van egy kis dőlése, akkor megmarad a dőlés, de az oldalait függőlegesre csiszolják? Tehát ennek valójában változó vastagsága lesz, ahogy forog, csak pont úgy áll majd, hogy az oldalirányban nem lesz kilengése. Csak épp a tárcsa szélein jól elvékonyítják a tárcsát. Ez egy jó kis "szakembör" megoldás, még ha promózzák magukat is, hogy 2 millió egy gép.
Találomra beítam a DTV-t a google-be, ezt a linket találtam. Felvázol egy csomó opciót, de a felszabályozás nincs köztük.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
αλφα2019-02-19 22:24:54 // 114912
A fék rázásra - utoljára - visszatérve íme itt egy kis "szakirodalom". Ajánlom a cikk alján lévő linket is áttanulmányozni az okok ott vannak részletesen, szemléltető animációval elmagyarázva. Mást nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki! :) Sosem fékeztem nagyot, sosem hevítettem tüzesre a tárcsát, mégis rázott. Ja, és Brembo a típusa. Amit egyébként - hiába az a gyári - A szerelő srác egyáltalán nem ajánlott. ATE, vagy TRW. Ezekkel - tapasztalatai szerint - jóval kevesebb a gond.

https://ebcbrakes.hu/fektarcsa-felszabalyozas-professzionalis-hunter-es-pro-cut-berendezesekkel.html
cscs2019-02-19 21:42:47 // 114911
köszi!
cscs2019-02-19 21:42:30 // 114910
igen, kiszakadt a vezetőülés, de még mielőtt megvettem. azt gondoltam, hogy hamar találok bele ilyen ülsét, de azóta eltelt két év...
esvé2019-02-19 21:29:24 // 114909
PIX, szürke 159 SW, ma este M7-n, Bp felé. Helló :D
Haddel2019-02-19 16:08:13 // 114908
Festékre futottam ma valahol a városban,szerencsére alapos mosással lejött.
ProdyG2019-02-19 15:55:37 // 114907
köszi srácok az infókat, kitalálok valamit :)
a jelenlegi csövet tuti lecserélem valami másra.
alfa155gyuri2019-02-19 12:56:21 // 114906
És a nem Debreceni hol található?Köszi.
Tocke2019-02-19 12:53:12 // 114905
Srácok, vezérléscserét tervezek az autón, mit tanácsos ilyenkor cserélni és milyen típust ajánlatok? Emlékszem, a vízpumpa is volt téma, hogy fém vs műanyag lapátos. A vas 1,9 jtdm 8V.
A generátor és a szabadonfutó új.
Köszi a tanácsokat!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-19 10:02:03 // 114903
A gyári is nyilván reped, nekem az 5 éves autón már cserélve volt ez a cső. Nagy hőt kap az ott, nem igazán okosan van elvezetve.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-19 09:58:34 // 114902
Olcsó lengyel 'Fagumi' (hülye neve van :-)) márkájú cső, immár 8 hónapot bírt, és nem tűnik úgy, hogy baja lenne.
Giuntini2019-02-19 09:37:40 // 114901
Én cseréltem gyárira, két éve, és semmi baj nincs vele. Ára kicsit húzós, 10 rugó körül van, de megéri, hogy ne legyen bajod többé vele.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2019-02-19 08:16:02 // 114899
Hogyhogy ilyen hamar? Még egy éve sincs nálad az autó
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
ProdyG2019-02-19 07:47:18 // 114897
Sziasztok,
jó ideje tökéletesen működik a kocsi, de a hétvégén azért jól megviccelt.
Van a jó öreg "résolajcső", ami szeret megrepedezni (beszéltük már ezt), aztán szivárog belőle a dízel (érezni az utastérben).

Ezt a csövet kb 4 hónapja cseréltem vadi újra, a boltban kapható legdrágább GATES márkát vettem meg, hogy minden tuti legyen. Na ez a hétvégén nem az, hogy megrepedt, hanem egyik percről a másikra széthasadt a feszültségtől és elkezdett ömleni az üzemanyag az utcára. Nem hittem, hogy ilyen intenzíven jön a cucc ebből a pici csőből, de szerintem 1-2 liter üzemanyag elfolyhatott kb 5 perc alatt. Még szerencse, hogy épp jó helyen voltam a kocsival és ott tudtam hagyni, majd másnap visszamentem kicserélni ezt az ominózus csövecskét. Viszont így ezt a GATES márkát már nem tartom megbízhatónak.
Van tapasztalatotok bármi más márkával? Ez a cső jelenleg is nagyon feszül a csonkon amire rá van húzva, felrakni is alig tudtam, hiába passzolnak a számok, úgy tűnik nem ez a márka a legjobb választás...
Nagyobb átmérőjű csövet meg nem merek berakni, mert nem az lenne a gyári méret...
droberto2019-02-18 23:10:06 // 114896
változó vastagságú féktárcsa = a futómű geometriával van a baj?

Ezt csak én nem értem? :)

Hogy lehet az, hogy egy darabig jó egy tárcsa, aztán utána ütni kezd?
Csak, úgy, hogy egy nagy fékezéstől hullámos lesz.
Ha egy tárcsa rendesen le van pucolva, be van fogva a tokmányba és meg van esztergálva, annak jónak kell lennie. Ha nem így lenne, akkor minden ettől sokkal finomabb tűrésű illesztett alkatrész pár kuka lenne. Gondolj csak bele.
Ha a kerékagy felfekvő síkja merőleges a fék dugattyú tengelyével és a betét két oldala is párhuzamos egymással, nem szar a nyereg, akkor annak jónak kell lennie. Ha nem így volt - és tényleg nem hullámosodásról beszélünk - akkor ott már kapott a csonkállvány vagy valami más.
Vagy ott csak egyszerűen Edward valamit elb@szott.

Egyébként meg ez a szabályozás dolog részemről üldözendő, sarlatán dolog. Ha egy tárcsát már szabályozni kell az kuka, ahogy már írták is az okokat.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
droberto2019-02-18 21:18:20 // 114894
Van a Bernernek direkt erre kiszedő spray-je.
Áztatsd legalább egy hétig.
Ha mosták a motort akkor vsz. berohadt (elektrokémiai korrózió), és még 5-10t húzóerő is kevés lehet.
No ekkor nyúlik meg.
Ha nem folyt be víz, kézzel ki lehet húzni.
Visszarakáskor új réz alátét kell és injektor paszta is. Ha maximalista vagy, akkor mehet rá O gyűrű is.
antonov2019-02-18 20:53:05 // 114893
Rendben, köszi!

A kiszedéstől félek, bár már locsolgatom egy ideje fékfolyadékkal, kkl-t is beszereztem már, működik is. Ha már kint vannak akkor semmiből nem áll felcserélni, igazatok van.

Az enyém amúgy nem füstöl. Viszont számomra ingerküszöb felettien hangos, egyenetlenül jár és nagyon remeg. Nagyobb hidegben hallatszik hogy az egyik henger kis késéssel kel életre.
droberto2019-02-18 20:16:28 // 114892
Az enyém bezabálta a lapátkákat, ezért szedtem szét a HF-et. Ha meg már kiszedtem, a porlasztókat gondoltam csináltatok új IMA számot. Egyébként 2-2,5 közt volt a korrekcióm. Magyarul gondolhatod, hogy fájt az az 1/3 millió forint pluszba még.
A csere után a fogyim 1-3 dl-t esett vissza, a befecs hangja olyan nyers-pattogós, mint az újaknál.
Smith2019-02-18 19:57:24 // 114891
Korrektül hangzik, és jogos, nekem ami rázott, még sosem volt méret alá kopva. 66-on nagyon sokat szívtam vele, ott végül az oldotta meg, hogy Brembo tárcsát kapott, utána nem lett vele baj.
tdemeter2019-02-18 19:55:44 // 114890
A felújítás után volt olyan, hogy 1300 km után kezdett el regenerálni .
tdemeter2019-02-18 19:54:51 // 114889
Bár nem tudom. hogy pontosan neked mi volt a szenárió, de az én autóm konkrétan zabált, füstölt, és rángatott. Ezek mindegyike megszűnt a felújítás után.
Annyira zabált, hogy volt, hogy 9-10 litert megevett országúton. Dönthettem, hogy eladás vagy felújítás.
droberto2019-02-18 19:39:47 // 114888
Amikor én kiszedtem (HF leszedés miatt) arra jutottam, hogy nem éri meg a felújítás, sőt még az új IMA kódolás sem. Főleg, ha berohad és nehezen jön ki.
A normális helyeken (pl. Benedeczki Műhely), a nyúlást is hézagolják, ami akár többszöri padi ki-berakást jelenthet. Ekkor a javítás ára elérheti az 50-60et is. A korrózióról, nyak elvékonyodásról már nem is beszélve. A cseredarabos gyári új pedig 58+ÁFA.

Az esetleges nemgyári/silány alaktrész minőségről, szerelési hibákról nem is beszélve.
droberto2019-02-18 19:32:34 // 114887
Mielőtt elviszed cseréld fel őket, hogy kizárhasd a mechanikai hibát. Viszont az IMA kódokat ne felejtsd el átírni K-s kábellel.
A bent maradt réztömítésekre figyelj. Érdemes újat venni belőle cserekor is.
Ha viszi a hibát porlasztó, ha nem sajnos más a baj.
αλφα2019-02-18 19:06:25 // 114886
Pont itt a lényeg. A gépkocsi SAJÁT TENGELYÉN kell elvégezni a szabályozást. A történet a következő. A szabályozást végző szakember mesélte. Egy Jaguar sportkocsira a gazdája már három szett vadonatúj féktárcsát vásárolt. Pár ezer kilométert követően azonban mindig rázni kezdett. (A cseréket ennél a szerviznél végezték.) Ekkor jobban utánajártak, mi lehet a probléma és rájöttek, hogy a hibát az ún. "változó vastagságú féktárcsa" hiba okozza. Ez, ha jól értettem, lényegében annyit jelent, hogy nem a féktárcsa "gyári hibás", nem az anyagával van baj, hanem a futómű geometriával. Ennek elég részletes szakirodalma van már. Ilyenkor hiába a csere, az újabb tárcsa is - általában 5-8 ezer kilométer távon belül - rázni kezd az egyenetlen kopás miatt. Értelemszerűen a normál felszabályozás (féktárcsa leszed, esztergán lemar) sem segít. A megoldás, hogy a tárcsát az autó saját tengelyéhez kell kalibrálni, beállítani. Olyannyira, hogy még arra is figyelni kell, hogy majdani kerékcseréknél ne forduljon el a féktárcsa az agyhoz képest, hiszen egy bizonyos pozícióra kerül beállításra. Szóval a szerviz megvette a Pro-Cut esztergát (több millió az ára, ezért csak egy van az országban, illetve még egy hasonló, de más típusú eszköz Debrecenben). És azzal végül jó lett a nagymacska fékje. Az enyém is tökéletes lett. Kívűl-belül egyszerre mar, de lehet csak egyik oldalt is finomítani. Század milliméterekről van szó, (az én esetemben 2 század a bal elsőn, 4 a videón látható jobb elsőn), így a biztonságot nem befolyásolja. Ha valaki hasonló problémával küzd, merem őket ajánlani. (Pedig nem kapok részesedést...) 35 ezer volt, remélem hosszú távon megérte.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
tdemeter2019-02-18 12:25:45 // 114884
Én így újítottam fel az enyémet...
antonov2019-02-18 11:06:27 // 114883
Emlékszem a Te kálváriádra, ennek kapcsán átnéztem én is a csatikat. Én ott nem láttam hibát. Nálam a motor járásán igencsak észrevenni, hogy valami nem stimmel, hidegen hallhatóan kalapál az egyik henger. Ki fogom venni őket (remélem ki is jönnek), és elküldöm őket átvizsgálásra.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-18 10:49:45 // 114882
Nekem a csatlakozók elég rendesen befolyásolták a korrekciókat. Volt hogy beállt -5-re az egyik henger. Véletlenül néztem rá, amikor a csatikkal szenvedtem, a motor járásán nem tűnt fel. Érdemes kicsit megmozgatni, kontakt spray-zni és esetleg közvetlen ezután újra ránézni a korrekciókra. Ha változik, akkor nem biztos, hogy porlasztó hiba, vagy nem csak az.
antonov2019-02-18 10:25:12 // 114881
Köszi! Milyen más gond lehet még? Csati?
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-18 09:10:29 // 114880
A 2-essel lehet gond, a 4-es lehet hogy csak próbál még ellensúlyozni, eléggé tükörképe egymásnak a két görbe. Ha van türelmed, lehet a porlasztók cserélgetésével játszani. Vagy be kell méretni őket, hogy biztosan porlasztó gond e.
antonov2019-02-18 08:18:28 // 114879
Kicsit pontosítok a dolgon, ma munkába menet (Budakalász-Óbuda) csináltam egy új mérést, és grafikonba is szedtem. Itt látszik, hogy a kettes henger korrekciói alapjáraton,
majdnem elérik az 5-ös értéket is, a 4-es henger pedig -3.5-ös értékeket is produkál. Szerintem itt már nem kérdés a felújítás. Jól gondolom igaz?

WarbiRunner (Gyuri)2019-02-17 22:04:05 // 114878
Persze, de a köztudott táblák közt nincs fojtószelepre vonatkozó. Soha senki semmit nem piszkál rajta. Az egr kiírásával ezek szerint önként megszűnik működni. :-)
Csabi2019-02-17 21:47:00 // 114877
Honnan tudod, hogy nem szorul? Szétszedted, vagy a működéséből, diagból?
Csabi2019-02-17 21:44:16 // 114876
Hát, ha már az EGR kiíródik akkor nem nagy kaland a fojtószelepnek egy 0-át vagy egy 1-et címezni. Akár külön is, de ehhez te értesz :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-17 21:25:52 // 114875
Na ezt nem tudtam, és igazából a programban sem láttam még táblát rá.
Gondolom az egr nyitással össze van kötve, nem külön vezérlődik, különben minden egr off-os autó befulladna. :-)
Szabister2019-02-17 21:18:58 // 114874
Az a baj,hogy nincs hibakód. Egr nem szorul már néztem. Mindenesetre köszönöm a segítésget.
Csabi2019-02-17 21:00:40 // 114873
Jaja a keresztben álló....Csak van olyan állapota amikor közbenső állapotban van.
Az EGR működésekor fojt-zár, hogy minél több kipuff tudjon visszaáramlani.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-17 20:55:41 // 114872
Ez a szelep mit csinál egy dízelben?? Ez a leállításkor keresztbe álló
valami?
Vagy a swirl-ről van szó?
RomeoOne2019-02-17 20:14:09 // 114871
Milyen hibakódot dob? Elsőre azt mondanám, hogy simán csak vészmódba tette magát valami miatt.
Haddel2019-02-17 19:47:08 // 114870
Én is öentem ma egy kicsit itt a környéken,2 hete nem volt beindítva a gép,eléggé berozsdált a fék. De holnap megyek haza Budapestre,jó lesz már kicsit kocsikázni😃
Csabi2019-02-17 19:29:51 // 114869
A MESben pl szeretik máshogy megnevezni a végrehajtókat. A fojtószelep=áramláskorlátozó szelep , és fordítva. Szóval szerintem ez a helyzet itt is, a fojtószeleped 55% nyitottságú.
Egyébként ha lomha akkor javaslom elsőként az EGR-t megnézni...
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Szabister2019-02-17 18:54:50 // 114867
Sziasztok! Kis segítség kellene. A fojtószelep %-an milyen arányban áll a gázpedálal? Pár napja nagyon lomha lett az autó. Amíg nem ér rá a szerelő kicsit elkezdtem nyomozni. Lomhát úgy kell elképzelni gyakorlatilag úgy megy mintha szívó lenne. Turbo is csak 0.4barig tölt. Olyan mintha nem kapna elég levegőt a motor. Dpf tömődöttségem 42%. Ma megnéztem a fojtószelepet és az nem nagyon reagál a gázpedál lenyomására.

Alapjáraton is 5%-os nyitást ír és 14%-os gázpedál állásnál is.
antonov2019-02-17 18:23:19 // 114866
Sziasztok!

Alapjáraton, 90 fokos víznél két hengernél 2-3, egynél pedig 1-2 közötti a korrekciós érték. Az nagyon durva? : )
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak