Fórum >> Típusok >> 159

szelod92018-12-12 23:04:33 // 113572
Boscht honnan rendelitek? Én 10 körül találtam (elvileg) rávalót 575 és 425 hosszal.
Haddel2018-12-12 22:09:50 // 113571
Én egyszer vettem gyárit,de már kezdettől fogva pattogott.
most legutóbb egy nagyobb alkatrész rendelésnél vettem egy pát Aerotwint,plusz egy olcsó Stark nevű izét.Ki akartam próbálni ,az milyen,de még nem raktam fel.
esvé2018-12-12 21:49:53 // 113570
nekem Bosch A084S van fenn elől
több, mint egy éve használom, háklis vagyok, de még mindig elégedett vagyok vele
Giuntini2018-12-12 21:05:34 // 113569
Na nekem most ugyanez volt, ugyanez az izzó volt kiégve, és nem jött hibaüzenet. A féklámpa működött.
Smith2018-12-12 20:38:20 // 113568
Jah a Valeo Silencio X-TRM kimaradt. Nyikorog, ugrál, sokszor már új korában is, később mégjobban.
Smith2018-12-12 20:37:21 // 113567
Ablaktörlő??? Kedvenc témám :D

Nem vagyok mérnök, de ennél sokkal jobbat tudnék csinálni. Aki ezt tervezte, az egy barom volt. Ez egy rakás szar, kezdve azzal, hogy kiáll, nem bújik a motorháztető alá. Ez azon kívül, hogy mocskosul igénytelen, még azzal az "előnnyel" is jár, hogy amit lehúz az ablakról vizet, azt a menetszél szépen végigfolyatja a lapát mentén, majd visszafolyik felfelé. Remek...

Először volt tipushoz gyártott Bosh Aerotwin, jól törölt, de fél évesen már ugrált, nyikorgott mint az istennyila, minden törléskor 200 lett a vérnyomásom.

Utána vettem Championt, tipushoz gyártottat. Halk volt, nem ugrált és ritkábban nyikorgott, de fél évesen már csíkozott.

Most viszont, vettem megint Boscht, de már nem a tipushoz valót, hanem Aerotwin Plus, UNIVERZÁLISAT, és megint az jött be, mint a 166-nál, hogy jóval rövidebbet kell venni, ami nyilván sokkal merevebb is tud maradni, mint a hosszabb ami nyeklik-nyaklik.

Persze ez sem ment simán: A legkisebbhez nem jár az az adapter amivel fel lehet tenni a 159-re. Bosch kispórolja a szaros 2 filléres műanyagdarabot a csomagból. Emiatt két szettet vettem, van így tartalék, és a 4 lapáthoz összesen 2 adapterem :)

380mm és 500mm-es van most, és eddig ez vált be a leginkább.
Smith2018-12-12 20:27:45 // 113566
Nekem is jelezte, oldalanként, sőt ki is írta, melyik rossz. (úgy emlékszem)
Roll19832018-12-12 14:12:39 // 113565
Köszi, szóval az olaszok szeirnt csak akkor van gond, ha mind a kettő kiég. :)
Liquid2018-12-12 14:11:15 // 113564
na akkor ezt is tudjuk :)
Amúgy eldöntöttem, hogy ha ez a Hella nem válik be akkor valszeg gyárit veszek.
Morfiusz Cédula2018-12-12 14:09:51 // 113563
Én tavasszal vettem egy pár Bosch Aerotwin-t, lokopogom, de 0 C-ig egyelőre nem ugrál, és szépen is töröl.
alfa155gyuri2018-12-12 14:01:56 // 113562
Köszi!
Most magnet marelli van rajta,egy rakás szar :( 2 hetes hangos q-ra
Morfiusz Cédula2018-12-12 12:49:50 // 113561
Nem, pont így jártam én is mostanában. Az nekem sem égett, de belül nem jelezte a műszerfalon. Szerintem azért, mert az egyik helyzetjelző a kettőből (oldalanként kettő van) párhuzamosan kötve és gondolom a teljes szakadást érzékeli. De ezt csak tippelem, a lényeg az, hogy nekem se jelezte, mikor mindkettő ki volt égve azt viszont igen.
Alfabundi2018-12-12 11:11:22 // 113560
Pedig az a helyzetjelző/fék, nekem jelezte mindkettőt.
Roll19832018-12-12 10:32:24 // 113559
A képet elnézve találtam egy olyan szöget, ahonnan nagyon bután néz ki ez az autó. :D
Roll19832018-12-12 10:31:22 // 113558
Srácok, minden izzó kiégésre kéne jeleznie a műszerfalon? Amit bekarikáztam a képen az nem ég, de erről semmi jelzés nincs a műszerfalon.

Shadin2018-12-12 06:37:12 // 113557
A gyárit, akárki is gyártja.
Liquid2018-12-12 00:32:00 // 113556
a fene se tudja :)
- Valeo Silentio - nevével ellentétben, kevés víz esetén qurva hangos
- Bosch Aerotwin, kiválóan töröl, de 5 fok alatt ugrál
- Bosoko, pofátlanul olcsó, pár hónapot bír aztán csíkoz
- Kamoka, nagyon olcsó, de semmit se ér, 100-nál már libeg a sarka
- Hella, most ez van, jó az ára, és eddig jó... (2 hete van fent)
alfa155gyuri2018-12-11 23:38:34 // 113555
Sziasztok!
Ablaktörlőnek melyik márkát ajánljátok?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-11 20:47:25 // 113554
Nekem elég volt leszidni (és pollenszűrőt cserélni?) mostanában nem kapcsolgat annyit. Mára a klímának is elment a maradék szaga és a citromos mosogatószer 'illat' is elült :-D Azért ha észreveszem hogy bekapcsol, kilövöm. Lehet rászokok a sűrűbb takarításra és elfelejtem az ózonos vackot, lehet az nem jó igazából semmire.
Az AQS viszont ma vakteszten megbukott. Gondoltam ha ennyire mondjátok, egy napra rábízom magam, 2km-t bírt az első kritikáig, a lányom a jobb egyen megszólalt: "fúúú mi ez a büdös' Erről ennyit :-)
Smith2018-12-11 19:49:43 // 113553
Na tessék, klímában is megélhet bármi, ha ez lehetséges:

https://www.facebook.com/onthetools/videos/2188848721401002/
Shadin2018-12-11 18:15:04 // 113552
Most hogy ki van kapcsolva a párásodás érzékelő, azt vettem észre, hogy mire feltűnik, hogy megjelenik a pára az ablakon és lereagálom, addigra az automata bizonyára már rég kapcsolta volna :-)

Az ablaktörlő meg mintha hallotta volna h anyáztam rá, ma valami extra baromságokat tudott produkálni :-( Legalacsonyabb auto fokozatban szinte álló v. lassan haladó helyzetben pár csepp esőtől folyamatosan törölt megszakítás nélkül, mintha felhőszakadás volna, majd haladósabb szakaszon súlyos percek után állt be kb. használhatóra.
Piritu2018-12-11 17:30:05 // 113551
(A fagyással amúgy arra gondoltam hogy nincs az az élőlény ami tartósan 4-5 fokot kibír erős huzatban úgy hogy utána meg a napon álló kocsiban 40-60 fokot kell elviselnie. Bár ettől még lehet ilyen.)
Csabi2018-12-11 10:36:54 // 113550
Teljesen mindegy mennyit megy, a lényeg, h amikor nem megy marad e rajta víz, nedvesség vagy sem. Ha marad akkor elindul a gombásodás, ami nyáron 25+ fokban jelentős, főleg akkor büdös, ilyenkor kevésbé, vagy semmennyire. (Ha folyton megy akkor megint az van amit már írtam, nem érzed mert a kondenzvíz "betakarja")
A "kifagy onnan minden" nem tudom miből következik, ha egyszer sehol nem fagy a klíma rendszerében :)
Mindenki saját döntése, hogy tisztítja e a klímát, vagy sem. Az biztos, hogy mindegyik gombásodik, ezt tény, nem érdemes vitatni. A spórák pedig végzik a dolgukat, valaki csak érzékeny rá, valaki beteg lesz, és a többség vígan szippantja :)
Piritu2018-12-10 23:45:15 // 113549
"nem vagyunk betegek" - de mert szarolaszt hajtunk :-DD
Piritu2018-12-10 23:43:55 // 113548
Nem büdös és még a gombára allergiás embert se bántja...
Akkor sincs szaga ha kikapcsolom, sőt - mint ma - ha eleve az alacsony kinti hőmérséklet miatt el se indul akkor se. Ellenben ha megy egy több órás út során simán kifagy onnan minden. Nincs túlélő :-)
Egyszerűen nem kell foglalkozni vele. Persze ha csak valaki rövid ideig használja az ember akkor bármi lehet.
A 159-nek egyszer volt szaga. Aztán az 1000 km-es német út után már nem volt.
97-óta van klímás autóm, sose tisztítottam...
Tovább lépek a céges autókat se tisztogatta senki az elmúlt évek során, igaz azok is napi 50-100 km-t mennek...
Liquid2018-12-10 23:24:42 // 113547
Biztosan így van, értem a dolog "fizikáját", de a tapasztalatom az hogy tényleg nincs szaga. nem vagyunk betegek, ésatöbbi.
Évente 1x tisztítom bombával, párévente ózonnal, mikor amúgy is ellenőriztetem a rendszert. Ezenkívül kap pollenszűrőt szintén évente legalább egyszer.
Amit lehet megteszek érte, hogy jó legyen, de a tököm se figyel arra, hogy most már mindjárt megállok, melegítsem fel kicsit gyorsan az autót. Amúgy most már dereng hogy 1-2x megtettem még pályafutásom elején, és mikor kikapcsoltam hogy szárítsam, akkor tényleg volt hűtőszaga. Ezért inkább nem szórakoztam vele.
Csabi2018-12-10 23:10:05 // 113546
Minden klíma büdös egy idő után, csak te nem érzed, mert mindig megy. (a kondenz víz miatt kialakul egy filmréteg ami elzárja a szagokat.)
Ezért megtévesztő is, mert azt engedi gondolni, hogy az "enyém nem büdös, minden rendben" . Pedig pont az ellenkezője, aki a motorral együtt állítja le a kompresszort, annak mindig ott marad a kondenzvíz a hőcserélőn= gombásodás. Aki kikapcsolja előtte a kompresszort, kiszárítani, ott jobb a helyzet.
/otthoni klímák egy részénél már gondoltak erre, hiába kapcsolod ki, x percig még megy a ventilátor, hogy kiszáradjon a hőcserélő és a venti lapátja/
Liquid2018-12-10 22:50:42 // 113545
na ez így tényleg kemény lehet
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 21:33:35 // 113543
Eszemben sincs, Kínába viszont muszáj mennem. Dubajban legalább gondolom tisztítják. Kínában a vonatok egész jók, de az autókat durván túlhűtik, az irodákban megfagysz. Nyaron, 30++ fokhoz is rétegesen kell felöltözni.. És váltott sokk, mert van ahol semmi nincs, csak a fülledt párás 40 fok, ott meg persze sok a ruházat, a következő klíma sokkot izzadtan kapod. Pusztító :-)
Piritu2018-12-10 21:24:45 // 113542
Akkor ne menj Dubaiba, ott minden 16 fokra van lehűtve, még a buszmegálló is :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 21:20:15 // 113541
Az utóbbira kínosan ügyeltem mindig is, így használom. Szerintem csak simán az vam, hogy amikor 8-10 napig 100% dózisban kapom az arcomba a mindenféle tisztítatlan klímákból, az teljesen hazavág. Hetekig krákogok, erzekeny vagyok még a párásabb időre is. Gyógynövény kúra helyrehoz (lehetne antibiotikum. is, de egyelőre ezt megúsztam) , aztán pár hónap és újra kicsinálnak vele. A frász kerülget a működő klímáktól, már messziről érzem ha működik :-)
szelod92018-12-10 21:16:09 // 113540
Klíma téma:
Nem lehet, hogy el vannak koszolódva a belső érzékelők a klímapanelen? Nekem előző offos autónál emiatt hülyéskedett az automata mód. Arra a két kis rácsos izére gondolok a panel két oldalán. Elvileg azok (is) befolyásolják a működését a cuccnak.

Felni/gumi:
Nekem a nyári 235/40/R19 Ti felnik helyett 225/55/R17 ment fel télre. Ezzel nyertem kb egy centi hasmagasságot, de nagyon sokat számít és komfortosabb is lett az autó. Nem akartam minden szezonban tekergetni a futóművet, ez tűnt kényelmesebb megoldásnak. Én sajnálnám a Ti felniket télen használni...
Piritu2018-12-10 21:09:09 // 113539
Akkor bödösödik be ha nedves marad, felmelegszik és megmaradnak rajta a gombák. Ha mindig hűt, akkor "lefagynak" róla.
Két megoldás van:
- mindig meneted a kompresszort,
- miután lekapcsoltad a klímakompresszort hagyod pár percig levegővel leszáradni a hűtőt
Liquid2018-12-10 20:59:24 // 113538
TI-felnik, mindenre is! :)
Liquid2018-12-10 20:57:38 // 113537
Tök fura, hogy nálad "klíma szaga" van, egyszer éreztem tán tisztítás előtt. Lehet, hogy tényleg az a titok nyitja, hogy kikapcsolgatod, másra nem tudok gondolni. Vagy valami nem kerek nálad...
Liquid2018-12-10 20:54:34 // 113536
ugye hogy ugye? :)
Liquid2018-12-10 20:53:39 // 113535
Automata módban eldönti, mit hova fújjon, ha nagyon gennyes az idő, és 4 megtermett ember leheli tele az autót, akkor megesik, hogy feljebb kell tenni a ventilátor fokozatot, mert párásodni akar. Ezenkívül nem igényel beavatkozást, hacsak nem akarsz mondjuk konkrétan az arcodba hideget, vagy ilyesmi. Teljesen jól és kulturált módon működik automata módban. Egy gyenge és idegesítő pontja van, az hogy mikor még minden hideg, de a motorhőfok már elérte a fájdalomküszöböt, és kint hideg van akkor eszetlenül elkezdi tolni a levegőt, ami akkor még alapvetően hideg. Ezt úgy lehet orvosolni, hogy ilyenkor leteszem 1-2-esre a ventit, majd pár perc múlva visszanyomom az automatát és minden megy szépen magától.
Ha bármit beavatkozol, akkor kikapcsolja az automata funkciót, onnantól te vezérled. Ha nyomogatod a befúvási irány gombokat, akkor oda fog fújni ahova kéred, olyankor az világít. Automata módban eldönti maga, nem világít semmi.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 20:46:01 // 113534
Az úgy nagyon nincs rendben, nem kéne neki. Több gázolajat kap, de eltolt időzítéssel, szóval nem kéne jobban mennie tőle. Inkább tényleg a tompább szó a jó rá, hangban és érzetben is. A turbónyomás lentebb marad mint normál üzemben?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 20:03:37 // 113533
Az Qára Semmit se csinál szenzor :-) Gondolom az A állása lenne a gombnak. Hagyjuk :-) Jobb ha én kezelem és lezárom időben. Engem ezek az automatikák nagyon nem nyűgöztek le. Biztos velem van a baj, pedig mindenben igyekszem haladni a korral. Kiforratlan megoldások. Biztos egy újabb autóban jobbak már.
droberto2018-12-10 19:58:51 // 113532
Miért ne?
Csak győzd felgumizni. :)
droberto2018-12-10 19:57:33 // 113531
Nálam inkább tompább.
Nem a téligumit érzed?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 19:56:39 // 113530
Négyévszakossal :-DD
droberto2018-12-10 19:56:35 // 113529
"A belső keringetést muszáj használni" - Arra ott van az AQS szenzor. :)
A klíma meg öt fok alatt amúgy se kapcsol be.
Shadin2018-12-10 19:10:20 // 113528
Jaja megvan köszi!

Ti felnik télre szentségtörés?
Shadin2018-12-10 19:09:36 // 113527
Köszi mekktaláltam, de ua. méretre akar cserélni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 19:03:41 // 113526
Persze hogy így van. Auto módban pikkpakk ki se látok és már sárkányozza is az utasteret, hogy majd megsüketülünk :-) Érdekes, de mono/manualban klíma nélkül fix venti fokozaton csendben pára nélkül elkocsikázunk. Nekem reggel ez vált be.
Roll19832018-12-10 19:02:33 // 113525
Átdobtam a linket Facebookon, de látom közben már megtaláltad. :)
antonov2018-12-10 19:01:26 // 113524
Napi regen kérdés: mitől lehet, hogy regen alatt sokkal jobban megy az autó (1.9)? A sokkal jobban alatt azt értem, hogy ha regen alatt úgy indulok, ahogy normálisan szoktam akkor villog a kipörgésgátló.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 19:00:20 // 113523
A belső keringetést muszáj használni, ha nem akarok reggelente megfulladni a sok lefingott olajfüstöt engedő 'rohangálós' autó bűzétől. Már rutinosan megvan a zóna határ, ahol nyomom belső keringetésre, és már úgy állok be a kocsisorba :-) Amíg szellősen haladunk, nyilván külsőn van. Klíma részemről off továbbra is. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak