Fórum >> Típusok >> Tonale

zümi1662022-07-02 07:30:16 // 605
Ha jól tévedek. Fehérváron meg egy misano kék van...
RomeoOne2022-06-28 13:33:23 // 604
Milyen jó színkombó, már csak a felniből kéne rá egy sötét árnyalat, hogy tökéletes legyen ;)
G-MANN🍀2022-06-28 13:20:32 // 603
Mármint sokat dob😄
G-MANN🍀2022-06-28 13:18:04 // 602
Budaörsön zöld volt 🙂 jó ez a Giulia/Stelvio kormány, sokadik dob a minőségi érzeten.
Kazes☻2022-06-28 11:28:22 // 601
Szuper! 🙂
zümi1662022-06-28 06:52:59 // 600
1.5 az az 1.3 😀
zümi1662022-06-27 20:20:26 // 599
Üdv Mindenkinek, miközben a kis Juliska kötelezőjét csinálták a kecskeméti Formontnál, volt alkalmam körbecsodálni kívül-belül a Tonalét, Pénteken jött Hozzájuk, egész friss darab, 1.3 130 lovas. Ami rögtön szemet szúrt, az a mérete, élőben jóval nagyobb, mint amit a képek alapján gondoltam. Belül is nagyon kellemesen éreztem magam, úgy ahogy van bejövős :-)
GT Ɨ|ѯ2022-06-21 19:32:34 // 598
carver2022-06-18 14:32:01 // 597
jönnek a használati tesztek...

A Motor1 egyébként az X1, Q3 mellett a Tiguant, Peugeot 3008-at és a Cupra Formentort említi mint versenytárs

Tiguan (150 LE 13,4 - 17,5M)
Peugeot 3008 (hibridben 225LE a legkisebb 18,6-20,9M)
Cupra Formentor (150 LE 13,4M - 17,5M)

szóval miért lenne a Tonale túlárazva??? Azt hiszem a problémánk inkább az autóipar általános trendjeivel vannak, nem magával a Tonale-val. Persze elkésett, de szerintem semmivel sincs elmaradva a versenytársaktól, sőt...
carver2022-06-18 11:28:54 // 596
a francba lemaradtam erről a jó kis vitáról, nem baj becsatlakozok időben mint ahogy a Tonale jött :D

Szerintem Greene elmondta a lényeget:

1. Ki fogja venni? Nem a Tivoli (annak ellenére Halesz hogy ha megtapogatnád meglepődnél, más kérdés a design) és Lodgy vásárlók, a legárérzékenyebb réteg biztos nem. Az igényes műszaki megoldásra éhes Alfa/autórajongók sem. A BMW és Audi fanatikusok sem. De szerintem az autóvásárlók jelentős része stílust vesz (lásd Giuliettába felülreprezentált dögös csajok, BMW M5-öt 0 marketing mellett vásárlók, stb). És ebben a kategóriában tényleg nem kell nagy varázslat csak egy megbízható műszaki tartalom, sokkal fontosabb az imidzs, meg a design, meg a fíling. És a Tonale ezen felül is nyújt olyat ami láthatóan még sok fórumtagnak is tetszik.

2. drága? Valaki rakjon már be árakat ami ellentmond Halesz adatainak. És én most megadom a bizalmat Imparato csapatának hogy tudják mit csinálnak, lásd pl márkaképviselet/amerikai szervízhálózat átalakítása stb, és kizártnak tartom hogy ne csináltak volna piackutatást is... Ne az öt évvel ezelőtti árakhoz hasonlítsuk, meg ne a legjobb ár/érték arányú autókhoz, mert Imparato láthatóan nem oda árazza ahol most jól menne hanem ahova el akarja juttatni (eladási adatokban ÉS nyereségességben)...

3. mennyit adnak el belőle? Egyrészt ne Magyarországból induljunk ki ahol 15 év az autók átlagos életkora, ahol egy átlagos évben 200-250 Alfát adnak el ÖSSZESEN, (annyi csak a Tonale-ból el fog fogyni 1-2 év múlva, teljes évben, ha véget ér a háború és nem lesz recesszió). És ne a tavalyi adatokat nézzük, de azok a márkák amik tavaly 50 ezret adtak el valóban jó mérőszám lehet, ha azoknak az ezévi eladásait (ugyanazokban az országokban) eléri a Tonale az már óriási siker szerintem.
Lexy és Laci2022-06-10 14:06:24 // 595
Wéber Gábor a Tonaléról beszél a szabadedzésen :-O
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-03 12:28:27 // 593
a történelem ismétli önmagát
A recept adott 1600 éve :DDDDDDD
A jóléti Római Birodalom bukása:
- Barbárok betelpítése
- A kereszténység felvétele
- Túlnőtt önmagán
- Infláció
- Ólom mérgezés a lakosságnál
- A birodalom felosztása
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-03 12:10:26 // 592
Tudom. A baj az, hogy a hányásból egy elég ijesztő kép kezd kirajzolódni az Eu-ra vonatkozóan.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-03 11:44:53 // 591
Gyuri tudod jól már beszéltünk többször, hányás ami megy az EU-ban de akkor ehhez kell alkalmazkodni ... (itthon is hányás ami megy vagy megszoksz vagy megszöksz :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-03 11:22:37 // 590
Tudom, hogy nem tökéletes a hasonlat, de az égett pizza is ehető a korlátain belül :-) Főleg ha érzékenyítve van rá az éhes kuncsaft. Vagy nincs más.
Azért Te is látod, hogy az autóipart betolták a zsákutcába az EU szabályozásokkal. Nem szabad piaci környezet alakította ki a jelen helyzetet, hanem egy agresszív iparromboló EUs politika. Szerintem eléggé a kirakatban történik már minden, naivitás hinni a szabad piac önmagát formáló erejében és abban, hogy az igények szülik a terméket, és minden szép és tiszta logika mentén történik. Frászot XD
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-03 11:18:56 // 589
látom nem érted ... igen suv csak minden hajtással kéne adni... most beálltak egy olyan termék mögé amit 30-an adnak és ebből 2nek van minden hajtásos ... ott a rés a piacon csak be kéne tömni de sokan csak iskolába jártak a piaci igényekhez meg hülyék :DDD
tdemeter2022-06-03 11:09:07 // 588
Szerintem viszont azt gyártják amire igény van (lásd SUV)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-03 10:59:18 // 587
majdnem jó a hasonlat de még sem, az oda égetett pizza minőségileg szar, ehetetlen egy vellanyautó használható a korlátain belül, a jó példa ha a 32-es pizza helyett a 28-ast kéne adni ugyan annyiért vagy drágábban kevesebb feltéttel ... de ha arra lenne igény minden további nélkül adnám elhiheted :DDDD
Szerinted egy autógyártót mennyire érdekli lesz e áram vagy kőolaj, azt gyártják ami fogy amin van haszon ...
tdemeter2022-06-03 10:50:51 // 586
Meg is éheztem kicsit, így a pizza témát olvasva :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-03 10:35:02 // 584
Az erőltetik a kulcsszó. Egy sokfelől kompromisszumos és cseppet sem környezetkímélő technológia kizárólagosságát erőltetik, és az embereket nevelik hozzá.
Egy technológia ha jó és jó terméket lehet belőle csinálni, magától megtalálja a helyét a piacon. Ez inkább olyan, mintha az odaégett pizzatésztát erőltetnéd. Nem jó, de elhiteted mindenkivel hogy jó, és nagyon egészséges, és 2025-től különben is csak odaégett pizza árusítható, mert az egészség védelme mindennél fontosabb. Na kb ugyanekkora hülyeséget nyeletnek le a néppel XD Néppel... értsd Európával. Mert valami oknál fogva a világ nagyobb részén nem pont ez történik. Sem Amerikában, sem Kínában, sem sehol máshol.
Hol fog legjobban drágulni az energia? Európában.. Mert most ezt erőltetik. A kurvadrágán előállított égett pizza kiváló termék lesz, ezt kell gyártani, majd jól megveszik az emberek, mert a vékonytésztás finom az nem EU konform, és az EU állampolgárok biztonságát és mindenhez is való jogát veszélyezteti. A hozzá való alapanyagok meg pláne embargósak és csupa gonosz célt szolgálnak.
Liquid2022-06-03 10:12:30 // 583
159-ből a legdrágább 13 volt de az a V6TI ill. a 2.4Q4TI. Azonkívül az egy másik kategória. Inkább a Giuliettához hasonlítsd, ha már mindenképp párhuzamot kell keresni.
Az ár egy dolog, nem azzal van gond, hanem hogy a kategóriatársakhoz képest magas. Legyen úgy, vigyék :)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-03 10:06:45 // 582
elektromos ... nem azt kell nézni mennyire jó vagy nem azt erőltetik akkor azt kell gyártani és eladni ... én az extra vékony nápolyi pizzát szeretem kevés feltéttel de hiába erőltetem, ha a vastagabb tésztás 20 feltétes pizzát keresik amin egy olasz jót röhögne ... a piachoz kell igazodni különben záróra...
tdemeter2022-06-03 09:50:27 // 581
"Árban szerintem nagyon nem versenyképes, "
Amikor a 159 megjelent 2005-ben akkor abból is volt már 15 millióért, ez meg most 17 évre rá 13-tól van. És akkor még nem 400 ft volt az euro.
Szóval miért drága ez ? Kinek az? Mert nyilván nem a magyar piacra gyártották. Mi vagyunk a csórók inkább.
Ha elmész nyugatra ott ez teljesen oké ár egy autóért. Ne a Suzukival hasonlítsuk már össze, nem egy kategóriában versenyez a tivolival sem.
Vinni fogják mint a cukrot, majd meglátod.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 22:06:03 // 580
Hát autópályán 130nál simán beverik a 20kwh-át ha meg eső van vagy fűteni, hűteni kell akár a 30at is...mi csak városi ingazósnak használjuk a többire erősen kompromisszumos
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 22:01:10 // 579
Azt hiszem ebben most egyetértünk, valahogy így látom én is, tömörebben megfogalmaztad :-))
A Tonale meg maradjunk annyiban, hogy legújabb XD
Az elektromos átállással kapcsolatban én is szkeptikus vagyok, látva a napi történéseket. Inkább elektromos leállásra tippelnék így jelen állás szerint. Az EU, de kiemelten a német ipar teljes lehasaltatása a szemünk előtt történik. A végeredmény az lesz, hogy drága nyersanyagon, drága energiával drága és eladhatatlan termékekbe fullad az egész. Már ha nem változtatnak sürgősen valamit a szakadékba menetelős politikájukon.
R33Z2022-06-02 21:56:48 // 578
400km oda-vissza a táv M0/M7. Valami ami nem kisautó és tud ~wltp 450km-t ~70kWh-s. Ez a gyakorlatban tudna 300km-t, ami elég, mert a másik háznál is lesz majd napelem. Remélem nem 5 év múlva lesz Alfa, ami ezt lefedi.
Liquid2022-06-02 21:52:35 // 577
Te megvennéd, meg még sokan akinknél a marka szeretete kompenzálja az árat. De aki azt nézi hogy kell egy kis suv, oké milyen legyen az nem jut el az Alfáig, mert drága. Akinek nem számít az ár az meg a nagyobb presztizst fogja venni, vagy a szívómotort mint pl. apósom. Ez nem feltétlenül rossz, mert ne is legyen mindenkinek Alfája :) De akkor meg bejön az hogy ha nem adnak el eleget akkor bukta. A kérdés tényleg az hogy mennyi darabszámban az annyi...
"Egy biztos: A tonale jelenleg az egyik legmoderneb, legszebb, legújabb Alfa. Emellett versenyképes ára van, autó is (gurul!), vagyis mindene megvan ahhoz, hogy megvegyék az emberek"
3 modellből az egyik, tény hogy szép de szerintem a másik kettő szebb :) De hát ez ízlés dolga. Árban szerintem nagyon nem versenyképes, de tény hogy ezen kívül mindene megvan ahhoz hogy sikeres legyen. Én szeretném ha sikeres lenne.
Ezzel az elektromos dologgal még mindig szkeptikus vagyok, (még mindig csak a szubvenciók éltetik) mert az olaj ára nem csak az üzemanyagokat vágja oda, hanem a vellanyt is. Inkább az lesz hogy nem lesz semmi, de az is drágán :)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 21:31:17 // 576
Hát milyen hosszú távon? Nekem tetszik az 500e is csak még drága ...mi városi ingazosnak használunk most e autót eddig bejött ...
R33Z2022-06-02 21:05:12 // 575
Pontosan, és akkor vennék is.... főleg amióta elég sokat ingázok hosszabb távon, folyamatosan járatom az agyam, hogy vmi villanyost kellene venni, de nem szeretnék más márkát... áram van itthon bőven, amit most még pocsékolok az áramszolgáltatónak ...
Erhard 242 (Pure Energy)2022-06-02 20:30:13 // 574
Egyébként ha már házon belül ott az 500e itt is azzal kellett volna kijönni a Tonale E vel sajnos erre megyünk...aztán minden mással
tdemeter2022-06-02 19:19:05 // 573
Amit írtál, az kb olyan frázisokra hasonlít, mint a személyes nagy kedvencem "rendes autó" és hasonlók.
Mi az, hogy rendes Alfa? Ja és kinek is az? Az 1950-ben gyártott alfa az pl rendes Alfa? Az sem úgy néz ki, mint mondjuk egy mai giulia, de benzinesnek tényleg benzines, szóval akkor már jó?
Ezek annyira szubjektív dolgok, hogy szerintem időt is kár beleölni, mert nem lesz soha egyetértés.
Egy biztos: A tonale jelenleg az egyik legmoderneb, legszebb, legújabb Alfa. Emellett versenyképes ára van, autó is (gurul!), vagyis mindene megvan ahhoz, hogy megvegyék az emberek. Merthát ez a lényeg, a gyár el akarja adni ezeket az autókat, nem kiállítást akar belőlük szervezni, ahol pár szakértő megmondja, hogy szép is meg jó is, dehát ez meg az olcsóbb vagy jobb...
Legjobban a belga szám (az a baj...) hasonlít erre ami itt megy most :)
Örülni kellene és szurkolni, hogy ennek bevételein újra felálljon egy igazi brand, egy nagy név!
Aki szerint 2022-ben az elektromos hajtás nem számít "rendes" autónak, az szerintem már jobb ha most elkezd áttérni a tömegközlekedésre, mert a háború és az olaj árának emelkedése még jobban be fogja indítani az EV autók piacát, olyan, hogy olajos, benyás már egyre kevesebb lesz. Kezdjétek szokni a ronda csúnya Tonalét.

Ja és 2 gyönyörű sedan után én "rendes" alfásnak mondanám magamat, de mégis vennék ilyet elsődleges autónak is ! (lehet köpködni)
Greene2022-06-02 19:02:27 // 572
Szerintem épp az volt a céljuk, hogy ne az (csak) alfa rajongók vegyék, mert akkor éhenhalnak. Nem a fanatikusok tartanak el egy márkát.
Nézd meg mi lett a BMW-ből: a Tonale konkurense az X1 ami egy mini alapú elsőkerekes suv. Azt se a BMW rajongók fogják venni, hanem azok akik szerint a BMW a menő és tesznek rá, hogy hány hengeres meg hol hajt.
Sajnos nagyon későn lépett a piacra a Tonale. Hiába szép (vagyis a legszebb szerintem), de nagyon nehéz lesz labdába rúgnia, pláne úgy, hogy sajnos nagyon nincsen az Alfa a köztudatban.
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 18:21:30 // 571
Árban ezen a szinten.. érdekes kérdés. Az EUs eladási statisztikákat érdemes megnézegetni. Hova várjuk itt a Tonale-t? 50e/év? Az jó, vagy rossz? Mi az a darabszám aminél kijelenthetjük, hogy a márka megmentője címet végre ez a modell kiérdemli? Vegyük hozzá, hogy a lista összes márkája modellpalettával rendelkezik..
Putyesz2022-06-02 17:42:26 // 570
Ennél megosztóbb és sarazott alfát még nem láttam itt az amorén.
Egy biztos, rendes Alfás nem fogja megvenni, vagyis csak kis hányada..... Én se vennék ennyiért ilyen fűnyíró motoros alfát második autónak se(az alfa nem erről szól nekem), inkább egy full elektromos autót ebből a pénzből.
Maradnak a nem alfások... Hát lehet imádkozni!!!
Halesz2022-06-02 17:02:24 // 569
Bocsánat, a BMW-t elbasztam :), de az új X1-es:

"az alapmodell a fronthajtású sDrive18i lesz, 136 lóerős háromhengeres benzinmotorral", 41.400 eurótól indul...
Kazes☻2022-06-02 16:48:32 // 568
a 130-as ki sem kellett volna hozni a Tonaléból” - akkor meg az lenne a baj! :D
Értem a vitát, a pro és kontra érveket... de azt hiszem inkább várjuk ki a végét. :)
Halesz2022-06-02 16:20:21 // 567
Két képet rakok ide.

Egy viszonylag alap BMW X1, csak egy automata váltót tettem hozzá. Meg egy mild hibrid Audi Q3.





Mindkettő elöl hajt, és bárhogy nézzük, ha elkezdjük beléjük pakolni azokat, ami a Tonaléban van, ugyanott vagyunk. A Stellantis döntése, hogy ide pozíciónálta az Alfát, ezt majd az idő fogja eldönteni, hogy jó volt-e, de az tény, hogy ezen a szinten egyik autó sem erősebb vagy sokkal erősebb. Bár tény, hogy a Q3-ból van egy rendes csúcsmodell. Azzzal majd a plugin hibrid Tonale fog versenyezni.

Én megint csak azt emelném ki, hogy ha ennél a két modellnél nem fáj a 136, meg a 150 lóerő, akkor nekünk se fájjon már a 130, meg a 160.

De abban egyetértünk, hogy a 130-as ki sem kellett volna hozni a Tonaléból, egyből kevesebbet vitatkoznánk mi is erről az autóról itt... De nyilván ezzel tudtak megfelelni a co2-normáknak, meg így tudtak árban ezen a szinten maradni.
Liquid2022-06-02 15:51:23 // 566
Nekem nem fáj, legyen jó, adjanak el sokat, csak félő hogy bicskatörés lesz ennek a vége is. BMW-hez ne hasonlítsuk, mert nekik olyan jól felépített presztizsük van, hogy ha híg kakival lenne kekenve belülről azt is megvennék, ráadásul nekik marketingjük is van, kihoznák, el eladnák a népnek hogy a kakis sokkal jobb. Nekünk max. a Mazdával kellene versengeni árban, minimum azonos teljesítménnyel.
Nem néztem utána komolyabban, csak felületesen, de azonnal elvihető Q3, X1 kb. ugyanennyiért van csak erősebb, a többiek mint pl. Hyundai meg 2/3-ba kerülnek. Reméljük megér ennyit a "prémiumság" és a jó kinézet.
RomeoOne2022-06-02 15:49:14 // 565
Ne érts félre, nem leszólni akarom, meg károgni. Teljesen racionális ez az irány, ha pénzt akarnak keresni.
Csak arra akartam célozni, hogy nem konzisztensek a topikban a mellette elhangzó érvek. De ez csak ilyen mellékszál :)
Halesz2022-06-02 15:38:18 // 564
RomeoOne: nézzétek már meg hogy ebből a kategóriából mennyit adnak el a többi márkánál... BMW X1 és társai. Azok is közlekedőedények, de viszik őket, mint a cukrot.
Miért fáj nekünk az, ha az Alfa is megpróbálkozik itt?

Én sem fogadok az átütő sikerre, de gondoltátok volna, hogy tavaly rekordot dönt itthon az Alfa eladás? Olyanok vettek Alfát, akiknek eddig eszébe sem jutott. Most itt egy harmadik modell ahhoz, hogy elcsábítsanak máshonnan vásárlókat. Hárommal könnyebb, mint kettővel, ha meg lesz még további 2 modell, még jobb lesz a matek.
Halesz2022-06-02 15:34:04 // 563
Tudom, hogy van Neki Giuliája. Csak nem értem, hova magasztaljuk a Tivolit :)

Egy Alfa kereskedésből senki nem fog átmenni a SsangYonghoz, hogy á, inkább veszek az árából egy Tivolit és még marad is.
Halesz2022-06-02 15:32:09 // 562
Amikor a lámpától lámpáig körberöhög bármilyen 500 ezerbe kerülő tuningverda, akkor sem érdekel túlzottan, hogy "csak" egy 200 lovas Giuliában ülök.

Szerintem a Tonale vásárlót sem fogja érdekelni, nem gyorsulni veszik azt az autót.

Tök rossz helyen keresgéljük a célközönséget.

Nem akarom kifigurázni az egészet, én is sajnálom, hogy nem 160 lóerőtől kezdődik a kínálat, de szerintem el kell hinnünk, hogy megmérték ezt, kiszámolták... Az összes konkurens modell hasonló teljesítményről indul.

Mikor láttad, hogy zavarja az X1-es tulaját, hogy csak 10 mp alatt gyorsul 100-ra az autója?
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 15:07:34 // 560
Igen, lassan eljutunk a csicsapicsa autóig, pontosan XD Mert azért az anyuka autók 90%-a nem is új, nem is prémium. Ez is egy szűk kis rétegecske. Lesz ilyen, biztos...
RomeoOne2022-06-02 14:55:39 // 559
Úgy látom körbe-körbe járunk ezzel a kérdéssel. Most akkor kinek készült, mi érdekli azt, aki meg akarja venni?
Második autó anyának duplaannyiért, amennyiért közlekedőedényt is vehet? Kis önellentmondást érzek ebben. Ha úgysem számít, hogy mit tud vagy mit nem tud ez a kocsi, akkor miért kellene a vaskos felárat megfizetni?
Na majd meglátjuk. Hátha sokan szerelmbe esnek.
WarbiRunner (Gyuri)2022-06-02 14:55:16 // 558
A Tivoli nem szerepelt volna a válaszban, annyira nem érdekel. :-)
RomeoOne2022-06-02 14:50:15 // 557
Szerintem már a Giuliával megérkezett :)
Tommi2022-06-02 14:43:07 // 556
"csak amikor lámpától körberöhög a feleannyiba kerülő koreai, akkor odafagy a mosoly"

Őszintén, ez hány embert érdekel? :) Szerintem jellemzően második autó lesz, sok esetben anyának, őt meg pont nem érdekli, hogy az óvodáig/iskoláig tartó úton hány koreait (vagy bárkit) gyorsul le a lámpánál :))) A 130/160 lóerő meg bőven elég a mindennapi mozgáshoz, ez nem versenyautó és nem is annak a(z alfás) célközönségnek készült, amelyik a finoman hangolt multilink futóművet meg a kanyarból kigyorsítás sebességét tartja elsődlegesnek...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak