kár hogy most jött ki a Speedzone video, így az én benyomásom másodlagos, de:
ma amíg 3 éves (3??? hogy a francba repült el ez a 3 év?) szervízen volt a Giu, kértem egy Tonale tesztvezetést, kedves Carnetes kereskedő Alfacitys autóval készségesen eljött velem, beszélgettünk.
Szóval az én benyomásom: tudjátok hogy elnézőbb vagyok a Tonale-val szemben mint ti legtöbben, de még így is elkövettem azt a hibát hogy (persze épp leadtam a Giut) a Giuliához hasonlítottam az elején. Na ezt nem szabad, a 200 lovasból átülve a 130 lovas családi autóba - hogy is mondjam - nem ragad magával az a jól ismert alfás vigyor. Na ezt nem szabad csinálni, értelemszerűen semmilyen szempontból nem helyettesíti a Giuliát, nem is arra való. az 1,5-ös motor persze hogy lustább, a váltó kevésbé okos és kevésbé gyors (nem ZF), a gáz, fék nyúlósabb, de ha váltott is a 1,5 soha nem fog kilőni. D-n kívül mást én biztos nem használnék - de hát ugye ezt már az újabb Giuliákról is mondtátok. Kanyarban sincs az az érzésed hogy gokartban ülsz.
De abban a pillanatban, hogy rájön az ember hogy nem a Giuhoz kell mérni, akkor azt látod, hogy benne ülsz egy szépen, (a szalonban található Citronenekhez, Fiatokhoz, Jeephez viszonyítva mindenképp) prémium szintű designnal, anyagokkal berendezett autóban, ami a méretéhez, kategóriájához képest remekül fekszi az utat (próbáltam megbillenteni, nem billeg), szépen elnyeli az egyenetlenségeket, 20-as kerékkel is halkabb 150-nél mint a Giulia (!), jól használható a csomagtere, a hátsó üléssort többször összehasonlítva a Stelvioval állítom hogy 3 ember jobban elfér hátul még úgy is hogy valószínűleg 2xpár centivel keskenyebb. Sokkal kisebb (alig létező) kardánalagút van benne (amiben nem tudom mi fut mert kardántengely ugye nem), a középső ülés is használható hosszútávon és az övcsat szépen el van tüntetve, nem csinál 2 újabb lyukat a hátsódra mire odaérsz Pécsre.
A hátsó ablak nekem kicsit klausztrofób, magas az övvonal és a ránézésre szép, felkanyarított ablaknyúlvány sokat elvesz a kilátásból. Az első ülés megfelelően komfortos (és nem mellesleg gyönyörű). Az LCD kijelzőn tűélesen látszik a virtuális kilométeróra és fordulatszámmérő, mint ahogy a tablet is végre szépen adja ki a nagyfelbontású tolatókamera képét.
Tehát igazából mindent megkap az ember amit egy iskolába, oviba, anyóshóz, apóshoz, bevásárolni, Balatonra stb járós autótól vár és még többet is.
Két bökkenő van. Amikor beleülsz
jót érzel de nincs az átütő érzésel, hogy hű basszus ez milyen luxus ezt megérdemlem, meg hogy a többiek a kanyarba sincsenek ehhez képest.
De ami ennél nagyobb baj az az ára. Értem hogy az X1 meg a többi német is ennyibe kerül, meg hogy a Speciale van kiállítva, de vajon mennyire lesz kapós egy 130 lovas kevéssé ismert családi autó 17 és fél milláért? És hogy még kontrasztosabb legyen a dolog ott áll mellette 17 milláért egy szép fehér Giu síbedával meg jópár extrával 200 virgonc lovacskával. Értem én hogy azzal kezdtem hogy nem a Giuliával kell összehasonlítani, de azért annyira nem prémium, nem sportos, nem futurisztikus stb hogy a németprémiumhívők elcsábuljanak de annyira meg drága hogy a CX30-asoknak meg Kaskájosoknak eszébe se jusson elcsábulni.
Szóval félek hogy - bár értem hogy kell a palettába ez az autó - nem ez lesz az ami felrepíti az Alfát a fellegekbe. Azért adjuk meg az esélyt a később jövőknek. Lesz ugye 160 lovas, plug in hibrid stb, azzal azért tennék még egy próbát, mert szépnek tényleg szép az autó - amennyire egy szedánfetisiszta ezt meg tudja ítélni...