hú, ezt most próbálom kibogozni.
a) 5-ben gyorsítasz, akkor az nem lehet olyan magas fordulatszám, hacsak nem a német autópályán jártál
b) a motortérből olyan hang jött, mintha az ablaktörlőt indítanád el?? nekem az ablaktörlőnek nincs különösebb hangja, csak némi kattogás, szóval ettől nem lettem okosabb
c) hengerfejességnél nemcsak 5-ben gyorsítva nem lenne erő, illetve lennének ott más jelek is, szóval ezt tényleg hagyjuk (nem tudom, miért gondol mindenki minden motorproblémánál arra, hogy rögtön hengerfej-gond van)
d) fotelből gyanakszunk a turbóra - arrafelé is sok minden lehet még, nemcsak maga a turbó, hanem annak vezérlése, csövek, stb. az is lehet, hogy ott pukkant el valami.
e) lehetne a kuplung is, az jellegzetesen nem magas fordulaton csúszik, hanem mikor megjön a nyomaték (és ez nagyonis lehet 5-ben gyorsításkor), viszont a csúszós kuplungnak magának nem igazán van hangja, azt kell tapasztalnod, hogy gyorsítasz, a fordulatszám (és motorhang) emelkedik, de az autó nem gyorsul
tipp: nem tudni. ha reprodukálható a jelenség, akkor nyomás a szervizbe, ha jó a szerelőd (ahogy így leírod, szerintem nem jó), ki fogja deríteni, mi a baj.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
pettinke2024-02-12 10:57:38 // 55736
Robi752024-02-11 19:42:40 // 55735
Sziasztok,
Van egy 2012-es Giulietta QV 1,8 tbi autóm. A probléma tegnap hazafelé tartva azt tapasztaltam, hogy 5-ös fokozatban gyorsítottam és a motor térből egy nem is tudom milyen hang jött, vagy olyan mikor elindítom az ablaktörlőt, és elment az autóból az erő... de alacsony fordulatszámon nem volt semmi gond... Haza értem gondoltam mindenre... hengerfejes? nem a víz tiszta szintje amennyi bele volt töltve. Az olaj sapka alja kicsit emulziós gondolom a nedves időjárás miatt. Aztán beszéltem szerelővel ő turbóra gyanakszik... nagy a baj, Én már gyanakszom kuplung tárcsára is, az nem lehet hogy az csúszik magasabb fordulaton?
Bocsánat nem vagyok autószerelő ezért lehet hülyeségeket hordok össze...
Valakinek valami tipp?
Köszi előre is!
Van egy 2012-es Giulietta QV 1,8 tbi autóm. A probléma tegnap hazafelé tartva azt tapasztaltam, hogy 5-ös fokozatban gyorsítottam és a motor térből egy nem is tudom milyen hang jött, vagy olyan mikor elindítom az ablaktörlőt, és elment az autóból az erő... de alacsony fordulatszámon nem volt semmi gond... Haza értem gondoltam mindenre... hengerfejes? nem a víz tiszta szintje amennyi bele volt töltve. Az olaj sapka alja kicsit emulziós gondolom a nedves időjárás miatt. Aztán beszéltem szerelővel ő turbóra gyanakszik... nagy a baj, Én már gyanakszom kuplung tárcsára is, az nem lehet hogy az csúszik magasabb fordulaton?
Bocsánat nem vagyok autószerelő ezért lehet hülyeségeket hordok össze...
Valakinek valami tipp?
Köszi előre is!
Buksi2024-02-06 11:29:43 // 55734
Esedékes a szelepfedél tömítés csere. Eltörni azért csak nem fogom. :-))
pettinke2024-02-06 08:27:44 // 55733
igen, ha megnézed, akkor más - fontosabb és kényesebb helyeken - ez a tartomány szűkebb. a szelepdekni nem annyira kényes alkatrész: tömítsen, de azért ne törjön el.
Buksi2024-02-05 22:08:00 // 55732
Köszi! :-)
Akkor a kettő közt. :-)))
Akkor a kettő közt. :-)))
pettinke2024-02-05 18:07:47 // 55731
legalább 9,75 Nm de legfeljebb 15,75 Nm
Buksi2024-02-05 16:46:57 // 55730
bedix2024-02-05 05:32:37 // 55729
Sziasztok. Tudnàtok abban segíteni hogy adott egy ts motor vezérlő amiből az imót ki kellene ütni!!!
tirex2024-01-30 06:12:52 // 55728
Én ha indítok hidegen, mindig 2x izzítok vagyis 2x rakom be a kulcsot, télen nyáron.. különben szarul indul vagy csak teker… mondjuk az enyém 1.9 8V, de az előző 1.9 16V is így indult…macera de hozzászoktam
leopop32024-01-29 21:15:40 // 55727
Sziasztok! 😁
Új videó!
Egy kicsit a beltérben szereltünk 👨🔧 🚘
Természetesen ez is eredeti CARBON lett Gáspár Tamás jóvoltából 😎😉
Beltér javítás videó
Új videó!
Egy kicsit a beltérben szereltünk 👨🔧 🚘
Természetesen ez is eredeti CARBON lett Gáspár Tamás jóvoltából 😎😉
Beltér javítás videó
ricsi832024-01-08 16:08:21 // 55726
Jó reggelt szeretnék segítséget kérni töletek ! 159 2.4 jtdm alfám mínusz fok van reggel inditanám nehezen indul katogg a motor olyan mintha nem indulnának egyszerre a hengerek. Izzítógyertya kicserélve!!! Esetleg valakinek valami ötlet, tapasztalatok. Köszönöm!!!
Kazes☻2023-12-25 21:51:48 // 55725
pettinke2023-12-07 16:44:51 // 55724
rossz akku mellett gyanúsak még:
- testkábel csatlakozás a bódén
- pozitív kábel csatlakozások
- biztosítékok a motortérben
- zárlatos generátor
- testkábel csatlakozás a bódén
- pozitív kábel csatlakozások
- biztosítékok a motortérben
- zárlatos generátor
FRC2023-12-07 16:00:09 // 55723
Sziasztok,
Ritkán kérek segítséget, most kellene!
159 2,4 automata. kellene rendelnem motortartókat, mindegyiket. cikkszámot tudna valaki írni?
Köszönöm!
Ritkán kérek segítséget, most kellene!
159 2,4 automata. kellene rendelnem motortartókat, mindegyiket. cikkszámot tudna valaki írni?
Köszönöm!
szoja2023-11-30 11:05:59 // 55722
Ráadásul a hibák soha nem indításkor villantak meg, hanem elindulok, utána 10-15 perccel később. Előbb a Hill Holder aztán pár perc múlva a másik... aztán 5-20-40 perc elteltével eltűntek.... (eddig, most már nem tűnik el) ....ezért nem is gondoltam eddig akksi hibára...
Ha szervízben volt és a computerből törölték a hibát, akkor hetekig-hónapokig nem jött elő, aztán kezdődött újra...
Ha szervízben volt és a computerből törölték a hibát, akkor hetekig-hónapokig nem jött elő, aztán kezdődött újra...
szoja2023-11-30 10:52:14 // 55721
Szia, nem hiszem , hogy szar lenne...kb. két éves az akksi, de a hiba, jobban mondva hibák ennél jóval régebbiek... nagyjából 10 évesek.:-) természetesen nem folyamatos.
Időnként megjelent, egy darabig ( napokig) jelez, úgy, hogy semmi "értelme" aztán eltűnt.
Mostanában (idei kuplungcsere óta) rosszabb a helyzet, most már folyamatos, nem tűnik el.
Mivel "sárga" és nem folytonos volt eddig a hibakód, ezért nem mozgattam meg minden követ, hogy megoldódjon, (jónevű) szervíz alapból nem nem tudott vele mit kezdeni azt láttam, úgy voltam vele, akkor ezzel együtt tudok élni.
Most, hogy állandó a hibajelzés, ez már zavar. Most már előfordult többször, hogy ha hibajelzésnél állítottam le a motort, nem indult el a legközelebbi indításnál. Le kellett kapni a sarut az aksiról egy pillanartra... Na ez azért nagyon zavar. persze az sem 100 %, hogy ez az összefüggés, de az biztos, hogy csak olyankor nem indít, ha leállítás előtt ég a sárga lámpa.
Két - három éve Csörgő Attihoz hordom, ő tényleg mindent meg tud oldani, de ezzel úgy látom ő sem akar foglalkozni, ő tanácsolta, hogy keressek autóvillamossági szerelőt.
Itt tartunk.
Időnként megjelent, egy darabig ( napokig) jelez, úgy, hogy semmi "értelme" aztán eltűnt.
Mostanában (idei kuplungcsere óta) rosszabb a helyzet, most már folyamatos, nem tűnik el.
Mivel "sárga" és nem folytonos volt eddig a hibakód, ezért nem mozgattam meg minden követ, hogy megoldódjon, (jónevű) szervíz alapból nem nem tudott vele mit kezdeni azt láttam, úgy voltam vele, akkor ezzel együtt tudok élni.
Most, hogy állandó a hibajelzés, ez már zavar. Most már előfordult többször, hogy ha hibajelzésnél állítottam le a motort, nem indult el a legközelebbi indításnál. Le kellett kapni a sarut az aksiról egy pillanartra... Na ez azért nagyon zavar. persze az sem 100 %, hogy ez az összefüggés, de az biztos, hogy csak olyankor nem indít, ha leállítás előtt ég a sárga lámpa.
Két - három éve Csörgő Attihoz hordom, ő tényleg mindent meg tud oldani, de ezzel úgy látom ő sem akar foglalkozni, ő tanácsolta, hogy keressek autóvillamossági szerelőt.
Itt tartunk.
Piritu - 1.000.0002023-11-30 10:06:03 // 55720
Akku mikori? Szar akksival szoktak ilyen hibaüzenetek jönni…
szoja2023-11-30 09:54:10 // 55719
Sziasztok,
tudnátok esetleg ajánlani autó villamossági szerelőt/műhelyt? Bp-en illetve Dunántulon.
öreg 159 es akut hibaüzeneteivel ( HILL HOLDER és VEHICLE PROTECTION SYSTEM NOT AVAILABLE) kezdenem kellene valamit...
köszi szépen
János
tudnátok esetleg ajánlani autó villamossági szerelőt/műhelyt? Bp-en illetve Dunántulon.
öreg 159 es akut hibaüzeneteivel ( HILL HOLDER és VEHICLE PROTECTION SYSTEM NOT AVAILABLE) kezdenem kellene valamit...
köszi szépen
János
jjohn2023-11-26 07:52:57 // 55718
Köszönöm neked, meg ezt a másik oldal ajánlást is.
Piritu - 1.000.0002023-11-25 20:53:17 // 55717
vagy esetleg itt az Amorén néz először körül :-)
Piritu - 1.000.0002023-11-25 20:50:18 // 55716
Indulj ki abból hogy a szerelők és a többi tulaj a használati utasítást (gyári előírást) nézi meg először :-)
jjohn2023-11-25 11:45:29 // 55715
Na végre megtaláltam kézikönyvet, és valóban GI/A-t ír nekem is. Csak a másikat dobta fel az oldal, semmi gond. Köszi nektek!!!!!!!!!!!
Még egy kérdés most nem tudom milyen van benne, után tölthetem a GI/A-t?
Még egy kérdés most nem tudom milyen van benne, után tölthetem a GI/A-t?
jjohn2023-11-25 11:12:23 // 55714
Gyári beszállítói
Automataváltók hidraulikus és elektrohidraulikus rendszereinek szintetikus bázisú kenőanyaga.
Fiat, Alfa, Lancia, Iveco gyári ajánlású kormány szervó olaj.
ISO VG 22, FIAT 9.55550-AG3 CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°F428.H04, ZF TE-ML 02K, IVECO 18-1807 CLASSE APU CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°I428.I07, MS-11655, MB 345.0 Teljesíti a MAN M3289 elvárásait. 159 Alfa Zöld színű kormány szervó olaj
Automataváltók hidraulikus és elektrohidraulikus rendszereinek szintetikus bázisú kenőanyaga.
Fiat, Alfa, Lancia, Iveco gyári ajánlású kormány szervó olaj.
ISO VG 22, FIAT 9.55550-AG3 CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°F428.H04, ZF TE-ML 02K, IVECO 18-1807 CLASSE APU CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°I428.I07, MS-11655, MB 345.0 Teljesíti a MAN M3289 elvárásait. 159 Alfa Zöld színű kormány szervó olaj
jjohn2023-11-25 11:10:39 // 55713
Megadtam neki minden paramétert a kocsiról, így dobta fel. De ha azt mondjátok, hogy GA/A-t veszek. Köszi.
jjohn2023-11-25 11:08:28 // 55712
A Fiat Alfa alkatrész weboldal adta be.
Liquid2023-11-25 00:27:05 // 55711
Én is mindig Tutela-t használtam mindegyik autómban.
Liquid2023-11-25 00:26:35 // 55710
Tutela GI/A az ajánlás a 147 TS-hez, a GI/R a 159-be való.
Piritu - 1.000.0002023-11-24 12:42:34 // 55709
Én eddig mindenbe a Tutela-t tettem. Könnyű beszerezni (pl. Fiatalkareszek.hu) és nem is drága. Innentől nem kérdés a keverhetőség se.
A GI/R-et honnan szedted? Nekem a kabriótetó hidraulikába kellett. A szervóba GI/A-t ír nekem a használati (156SW, Spider)
A GI/R-et honnan szedted? Nekem a kabriótetó hidraulikába kellett. A szervóba GI/A-t ír nekem a használati (156SW, Spider)
jjohn2023-11-24 10:32:21 // 55708
Tocsa2023-11-08 12:02:41 // 55707
Nálam ugyan ez a hiba volt ugyanez a motor 145 be.
A vezmű keréken levő jeladót cseréltük.
A vezmű keréken levő jeladót cseréltük.
pettinke2023-11-02 18:09:46 // 55706
hát ... vagy csatlakozó probléma, vagy volt pl. szélvédőcsere és olyan üveget raktak be, amin nem lát ki a szenzor. most fejből nem vágom, de szerintem MES-el meg lehetne nézni, milyen állapotban van ez az automatika.
aztán ahogy a kapcsolási rajzot elnézem, az esőszenzor az az automatikusan sötédő tükörrel lakik együtt, akinek a Body Computeren belül van egy külön biztosítéka. ha ez elszállt v.mi miatt, akkor se szenzor, se sötétedős tükör nincs.
aztán ahogy a kapcsolási rajzot elnézem, az esőszenzor az az automatikusan sötédő tükörrel lakik együtt, akinek a Body Computeren belül van egy külön biztosítéka. ha ez elszállt v.mi miatt, akkor se szenzor, se sötétedős tükör nincs.
Robi752023-11-02 15:52:40 // 55705
Sziasztok, 2012-rs Giulietta QV-m van, az esőszenzor nem működik, pedig elvileg a felszereltségéhez tartozik. Mi lehet a probléma?
Köszi
Köszi
Soti2023-11-02 07:19:25 // 55704
De csalt, csak nem ennyit....a 146 3-4%-t a 164 pedig szinte tű pontos volt.
Liquid2023-10-31 22:34:37 // 55703
A Stelvio 255/45/R20-szal szintén nagyon közel van a GPS-hez
Liquid2023-10-31 22:33:51 // 55702
háát te tudod, én nem nyúlnék bele :)
A 146, 164 nem csalt?
A 146, 164 nem csalt?
G-MANN🍀2023-10-31 20:38:42 // 55701
Giulianál nálam a gyári 19-es kerekekkel nyáron a Pirelli PZeroAR gumikkal nincs eltérés, meg is lepődtem, pont annyi az annyi 🙂
Soti2023-10-31 18:27:23 // 55700
Igen, ezt jól látod, ezért keresek valamilyen lehetőséget a kalibrálásra, vagy az érték pontosítására.....kis túlzással mindegy milyen a megoldás, csak ne legyen ilyen durva az eltérés
Liquid2023-10-31 16:01:15 // 55699
oké :) gondolom az se vigasztal hogy az alapméretes gumival szerelt autók (vagyis szinte az összes, kivéve a legnagyobb motoros variánsokat) ugyanígy csal :)
Soti2023-10-31 08:48:27 // 55698
Ha kevesebb mint 5 lenne az eltérés, nem zavarna.....
Liquid2023-10-30 16:57:12 // 55697
Azért csal a km. óra hogy semmiképp se fordulhasson elő olyan eset, hogy te mondjuk 90-et látsz az órán de valójában gyorshajtasz mert 92-vel mész.
Nem hiszem hogy egyszerű módon ezt lehetne pontosítani, de nem is világos nekem, hogy miért kellene ezen változtatni.
Nyilván ha nagyobb kereket (átmérőben nagyobb) teszel fel, akkor változik, vagyis ha a legnagyobb gyári mérettel mész akkor esetleg pontosodhat, attól függően hogy a gyárban mit vettek alapul. Pl. a 159-nél a 235/40R19-cel kevesebb mint 5-öt csal.
A gyári méreteken is lehet természetesen túlmenni, de meg kell nézni nem ér-e el valamit a kerék pl. terhelve berugózáskor, vagy teljesen kifordítva.
Én használtam 245/40R19-et amikor nagyságrenddel volt olcsóbb ez a méret mint a gyári. Alapvetően elfért, de 4 személlyel és cuccokkal előfordult hogy beleért a dobbetétbe.
Illetve télinek használtam 225/55R17-et a 225/50R17 helyett mert a gyári mérettel a TI mindenhol leért. De aztán váltottam gyári méretű (nem keskenyebb) 18-asra és megszűnt a probléma. Ez utóbbi soha sehol nem ért bele.
Szóval, szerintem teljesen értelmetlen rugózni a "csaláson" és emiatt túlméretes gumit venni. De persze, Te döntesz :)
Nem hiszem hogy egyszerű módon ezt lehetne pontosítani, de nem is világos nekem, hogy miért kellene ezen változtatni.
Nyilván ha nagyobb kereket (átmérőben nagyobb) teszel fel, akkor változik, vagyis ha a legnagyobb gyári mérettel mész akkor esetleg pontosodhat, attól függően hogy a gyárban mit vettek alapul. Pl. a 159-nél a 235/40R19-cel kevesebb mint 5-öt csal.
A gyári méreteken is lehet természetesen túlmenni, de meg kell nézni nem ér-e el valamit a kerék pl. terhelve berugózáskor, vagy teljesen kifordítva.
Én használtam 245/40R19-et amikor nagyságrenddel volt olcsóbb ez a méret mint a gyári. Alapvetően elfért, de 4 személlyel és cuccokkal előfordult hogy beleért a dobbetétbe.
Illetve télinek használtam 225/55R17-et a 225/50R17 helyett mert a gyári mérettel a TI mindenhol leért. De aztán váltottam gyári méretű (nem keskenyebb) 18-asra és megszűnt a probléma. Ez utóbbi soha sehol nem ért bele.
Szóval, szerintem teljesen értelmetlen rugózni a "csaláson" és emiatt túlméretes gumit venni. De persze, Te döntesz :)
Soti2023-10-30 12:10:41 // 55696
Van lehetőség valamilyen formában a pontosításra?
Liquid2023-10-29 23:29:35 // 55695
Mindegyik autó csal kb. ennyit, sőt nagyobb sebeségnél némelyek többet is :)
Soti2023-10-29 22:01:36 // 55694
Sziasztok!
166 2.4 fl kilóméteróra 10%-t csal. Eléggé zavaró, hogy 100-t mutat, de csak 90-nel megyek. Létezik valami kalibrálási lehetőség a korrigálásra?
166 2.4 fl kilóméteróra 10%-t csal. Eléggé zavaró, hogy 100-t mutat, de csak 90-nel megyek. Létezik valami kalibrálási lehetőség a korrigálásra?
bedix2023-10-29 13:27:08 // 55693
Sziasztok. 1.6 ts üzemképes komplett motort keresnék sürgősen!! Ha valakinek lenne ne tartsa magàban!!
killerlowmoney2023-10-24 19:00:06 // 55692
köszi:-)
berobbantam2023-10-24 17:26:58 // 55691
Szia.
Így vakon szerintem eltört a támla váza.A leg egyszerűbb ha kerítesz egy másik ülést.
Így vakon szerintem eltört a támla váza.A leg egyszerűbb ha kerítesz egy másik ülést.
pettinke2023-10-24 17:19:35 // 55690
úgy "elszórva" szerintem tetszőleges számmal.
nem tesz különösebben jót sem a motornak, sem az egész kipufogórendszernek ez az álló helyzetben 3500-ra pörgetés, szóval sokszor nyilván nem érdemes, de nem tudok korlátról.
nem tesz különösebben jót sem a motornak, sem az egész kipufogórendszernek ez az álló helyzetben 3500-ra pörgetés, szóval sokszor nyilván nem érdemes, de nem tudok korlátról.
NeoEx482023-10-24 15:25:54 // 55689
Sziasztok,
Adott Alfa 156 alap plüss ülés, vezetőoldali konkrétan. Valami szétjött jobb oldalt ott ahol a hátlap találkozik az ülőfelülettel. Kézzel benyúlva érezhető, hogy van egy rúd ami a hátlapból jön és annak kellene rögzülnie szerintem az ülőfelületbe, de ez valahogy kiakadt a helyéről és mozog. Szóval az ülés jobb oldalra húz mert a háttámla nem tart a jobb csuklónál.
Házilag ez javítható? Ülést ki kell venni hozzá? Mit javasoltok?
Adott Alfa 156 alap plüss ülés, vezetőoldali konkrétan. Valami szétjött jobb oldalt ott ahol a hátlap találkozik az ülőfelülettel. Kézzel benyúlva érezhető, hogy van egy rúd ami a hátlapból jön és annak kellene rögzülnie szerintem az ülőfelületbe, de ez valahogy kiakadt a helyéről és mozog. Szóval az ülés jobb oldalra húz mert a háttámla nem tart a jobb csuklónál.
Házilag ez javítható? Ülést ki kell venni hozzá? Mit javasoltok?
killerlowmoney2023-10-21 21:11:52 // 55688
az autó életében
pettinke2023-10-20 23:04:19 // 55687
Egymás után? Vagy az autó életében összesen? De ha egyszer nem elég, akkor ott általában valami gebasz van...