Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Csabo222018-03-08 18:36:14 // 53623
Nem egyezik a 77 és a 88+ kW-os motorok leömlője. mondjuk ezt gondolhattuk vna, hiszen tök más az azt követő katalizátor.
Csabo222018-03-08 09:34:45 // 53621
Meg kell nézni eperben. 2 perc, guglin keress rá: fiat eper.
frusciante2018-03-08 08:43:58 // 53620
Egy kérdés. 1,6 ts és eco ts leömlői közt van különbség vagy csereszavatosak?
marci912018-03-07 19:50:08 // 53619
Én is bontottat szereltem fel, amivel kb 20E km-t mentek csak. A beszereléskor szépen letakarítottam és átfestettem kályhaezüsttel. Azóta eltelt 5 év és szuper :) A flexi toldást azt bármelyik autósboltban be lehet szerezni 2000 Ft körül.
Csabo222018-03-06 19:03:17 // 53618
Sztem pont a katica és a végdob kell, a többi nem feltétlen. mondjuk lesz hangja rendesen :)
Vannak jó bontott középdobjaim. flexicsövet pedig sok helyen rendelhetsz, pl janó dob.
Flexi csövem is van, de az újonnan sem tétel, használtat felesleges felenni. a középdob viszont drága újban.
Csabo222018-03-06 18:55:23 // 53617
Főképp katalizátor és pillangószelep ház. Leömlő és a lambda szonda is.
frusciante2018-03-06 16:20:18 // 53616
Kérdés. Több fórumban olvastam, h az 1,6 econak rosszabb az alkatrész ellátottsága mint a tsnek már nem tudom ki írta... Vki tud erre nekem válaszolni, h így van e és ha igen mik azok az alkatrészek amikhez nehezebb hozzájutni?
adamcroh2018-03-06 09:18:59 // 53615
Csak a végdob van cserélve, ez látszik is, előtte szépen korrodált, a flexibilis is elég gatya, lehet hogy úgy lesz és cserélem a rendszert katalizátor és végdob nélkül. Esetleg tudnál mondani boltot, webshopot ahonnan érdemes lenne venni, és jó áron van? köszi előre is
marci912018-03-06 09:15:24 // 53614
Szia!
Ha már a dobok életkora 10 év körül van, akkor szerintem érdemes cserélni a teljes rendszert. A foltozgatás nem sokat segít, a külső kifújáson segíthet de belül már komoly rohadások lesznek. Én is így jártam, zörgött egy bizonyos fordulaton és a csere után megszűnt. Szerintem a katalizátor után érdemes cserélni a teljes rendszert és ha már szétszeditek, meg kell nézni a leömlőt is, nincs-e rajta repedés.
adamcroh2018-03-05 22:34:29 // 53613
Sziasztok! olyan kérdésem lenne (hátha van tippetek), hogy miért van az, hogy üzemi hőfok alatt kisebb gázadással alacsonyabb fordulaton trotyogó hangot ad ki elől a motor felől vagy a leömlőtől, ha bemelegszik azután nem?Katalizátor repedt volt ezt heggesztettük hétvégén, nem érezni onnan már hogy kifújna, flexibilis cső ami lassan cserés, na meg a hátsó dobot kell még összerakni normálisan mert ott is van némi kifújás. Na de ezek okozhatnák azt hogy így elől lehetne hallani? köszi a segítséget (1.6 t spark 105 le)
marci912018-03-05 18:11:58 // 53612
Köszönöm! :)
Érdekes még az is, hogy 2000-es évjáratú vasam van, már a műanyag szelepfedeles, de a Fiat Ecu Scan-nél a '98 verziót kell beállítani.
Piritu2018-03-05 17:52:19 // 53610
Alufedelesnél, ahol még a 3 pólusu csati van. a MES nem ismeri a korrekciós tényezőt, csak egy számot olvas ki. Ki kell olvasni és felírni a km számlálóval egyetemben, majd menni minél többet. Aztán újra kiolvasni és fel lehet állítani az aránypárt.
Hőmérsékletek, a Pók álló motornál hasonló vad értékeket írt. Ha kjáró motornál is ennyi, akkor szenzorhiba lesz.
marci912018-03-05 13:24:14 // 53609
Sziasztok!
Na szerintetek ez miért lehet? 1.6 TS, 637 E km és -30,4 fokos víz és levegőhőmérséklet... Az autóban garantált 155 E km van és 0 fok körül volt az idő.
berobbantam2018-03-02 12:02:45 // 53608
Én beindítom.Megkötöm a kutyákat kinyitom a kaput.Kiállok.Kapu becsuk kutyák elenged.Ez kb 5 perc.Utána még eldöcögök az emberemért.Addigra szokott 50 fok lenni a víz,meg már a kezem se fagy rá a kormányra.Aztán nekivágunk a napi 300 km-nek.Egyébként még azt is megfigyeltem,hogy elsőre éri el piszok lassan az üzemit.Ha viszont egyszer elérte akkor már nincs nagy gáz.Ha megállok rágyujtani nem állítom le.Mire indulok visszahül akár 50-60 fokra is de ha elindulok már megy is vissza a mutató a helyére.
Csongi2018-03-02 11:55:49 // 53607
Igaz én öregebb vasakkal, de ugyan úgy járok el, mint te. Ennyi idő alatt lesöpröm a havat, lekaparom a jeget, körbenézem a kocsit, kicsit figyelem a motor hangját, majd nyitom a kaput és el is telik az említett idő... reggeli első indításnál, napközben nyilván már nem. :)
Tocke2018-03-02 11:24:07 // 53606
Ez egy szokásosan jó video Gajdán tanár úrtól erről a témáról:
https://www.youtube.com/watch?v=M0zsPw5ujig
Tocke2018-03-02 11:20:21 // 53605
Sztem egyszerűen azért, mert óvatosan elindulva sokkal hamarabb eléri az üzemmeleg állapotot az autó, mint alapjáraton ketyegtetni hosszabb ideig. De vannak eltérő vélemények is, én a 2-3 perces alapjárat utáni finom elindulást favorizálom.
frusciante2018-03-02 10:35:34 // 53604
Minek ártok az alapjárati melegítéssel? A környezeten és a gázolajfogyasztásomon kívül? KB. 5-8 perc alatt eléri az 50 fokot a benzinessel nem volt ilyen gondom igaz azt is járattam télen de csak 2-3 percig.. A motort öröm vele? A vezess.hu volt egy cikk régebben amiben ezt taglalták meg egy videó is de ott a diesel esetében csak a fogyasztást és a környezet védelmet hozták fel a benzinesnél volt valami arról h ha sokáig járatod a motort koptatott feleslegesen mert a lehúzó gyűrű leszedi az olajat és nem kapja olyan mértékben vissza mint menet közben erre már nem teljesen emlékszem de délután megkeresem a cikket. Viszont a dieselnél nem írtak ilyet szerintetek minek árt az alapjárati melegítés?
Tocke2018-03-02 09:47:34 // 53603
Ebben a hidegben nekem kb 5km város és 5km országút kell a 90°C-hoz.
Tocke2018-03-02 09:45:23 // 53602
Így van, semmiképpen nem ajánlott alapjáraton megvárni, míg melegszik a motor. Indítás után max 2-3 perc, és utána ahogy az előbb is javasolták, kíméletesen menni vele.
Csabo222018-03-02 09:39:09 // 53601
Nekem a megfigyelésem, h a dízel valóban sokkal kevesebb hőt termel, ezért ha nincs fordulat alig melegszik a víz. Gyorsforgalmi úton viszont hamar üzemi hőre áll. Gondolom ezért is van egy hőcserelő szerű cucc a motor váltó találkozásánál ami a kipufogó hőjét adja át a víznek.
Viszont azt nem jól teszed h 50ig melegited indulás előtt. Inkább indulj el és finoman haladj vele.
frusciante2018-03-02 08:58:21 // 53600
Nem is értem minek gyártják azt a 83 fokost.... Mikor cseréltem én is benne mi is majdnem azt rendeltük bele... De végül hála az égnek a 88azt rendeltük meg, ez stabilan tartja a 88-90 fokot mínusz sokban is... Ha nagyon beböllentek és lassan megyek akkor képes visszamenni kB 80 fokig de ehhez maxra kell raknom a fűtést ilyenkor vissszaveszek a fűtésből és már megy is vissza a mutató a helyére.... Ilyenkor télen indulás elött én járatom a gépet addig amíg meg nem mozdul a vízhő mutató az 50ről utána indulok és nem kapcsolok fűtést amíg fel nem megy 88-90fokra... Lehet hülye vagyok h fagyoskodok csak h a vízhő és a motorolaj üzemmeleg állapotba kerüljön, de kibírom azt a pár percet...
berobbantam2018-03-01 21:03:37 // 53599
Kellene.Én cseréltem mikor megvettem az autót.Akkor plusz tízbe se ment 50 fok föléAz új 83 fokos.Ott is áll a mutató mint a cövek.Egészen addig míg a kinti hőmérséklet nem kerülgeti a minusz tizet.Ilyenkor ha nem forog 2000-et 70 fokig se megy fel.Ha felment és lassítok akkor is képes visszahülni.Tavaly probaképp letakartam az összes légbeömlőt elöl.Szitu ugyanez.Egyszerűen több hőt elhasznál a fűtésre mint a.ennyit termel a motor.És a termosztátok is elég silányak.Anno néztem egy videót ahol tesztelték mennyire is zárnak.Gyakorlatilag mind átenged.A konkluzio az volt,hogy márkátol függetlenül azok a jobbak amik gumira zárnak nem fém a fémre.
Liquid2018-03-01 20:09:59 // 53598
Ha Szamosiék ezt mondták, akkor ne menj oda többet... nem normális, kis túlzással 90-en kell lennie fixen.
pettinke2018-03-01 18:21:56 // 53597
Egyáltalán nem normális. Ha szerintük az, akkor talán ne hozzájuk vidd.
Haddel2018-03-01 18:15:57 // 53596
Ez nem normális. Oda kéne lennie a mutatónak szögezve 90 fokra.
atis_166jtd2018-03-01 16:52:50 // 53595
És mi a természetes benne? Nyugottan cserélj egy termosztátot és csodát fogsz látni.
Zolibácsi2018-03-01 16:27:19 // 53594
Azért pályán kB 1 gyorsítás és már 90-en kellene lennie
Szido2018-03-01 16:24:32 // 53593
150km pálya után is 70-75 fok. Amint lassítok a lehajtónál már esik is 65-re.
Zolibácsi2018-03-01 16:19:32 // 53592
Hogy jársz a kocsival és hány km? Nekem most a hidegben 10 km alatt lassú közlekedéssel nem megy 70 felé. Ha kicsit nyomnam neki akkor fel menne
Szido2018-03-01 15:48:57 // 53591
Felhívtam Szamosiékat. Szerintük teljesen normális, hogy nem megy 75 fok fölé a mutató. Kifogytam az ötletekből. Inkább elviszem, hogy nézzék át.
frusciante2018-02-28 16:43:05 // 53590
Nekem két vezérlést bír egy módosító az olaj mindig maxon. 60.000ként vezérlés csere. A végére azért mindnek volt már hangja főleg indításkor.
marci912018-02-28 15:14:54 // 53589
Szia!
Ha a módosító cseréje után gondoskodsz a jó olajról (pl Selenia Alfa 20k) és mindig max szinten tartod, nagyon sokáig nem lesz vele gondod.
Kazes☻2018-02-28 13:21:25 // 53588
A vez.módon belül lévő mozgó alkatrészek kopása miatt van.
Buksi2018-02-28 11:33:26 // 53587
???
Valószínű lemaradt a szöveg egy része!
János 1472018-02-27 21:12:19 // 53586
Minimálisan,Csupán érdeklődés képpen kérdeztem mert nyáron szeretnék vezérlést cseréltetni,és akkor már azt is cseréltetem.

Egyébként a szimmering nem megfelelő záródása,kikopása okozza a hangot?
Liquid2018-02-27 20:45:27 // 53585
Lehet próbálkozni felújító készlettel, de a siker nagyon nem 100%, és ha nem jön be akkor ismét lehet szétszedni a vezérlést, újra megfizetve annak munkadíját.
Igen, természetesen szét kell szedni, hiszen a szívó oldali vezérműtengely végén van a vezérlésmódosító. Tehát célszerű vezérléscserével összekötni a mutatványt.
Nagyon dízelezik? Vagy miért akarod így magában cserélni?
Rizzo2018-02-27 20:31:56 // 53584
Nekem is az akku halála elött hozta ezt a hibát.
János 1472018-02-27 19:20:24 // 53583
Sziasztok.

Vezérlés módosítót megéri felújítani,vagy inkább a komplett újat érdemesebb megvenni?

Vezérlés módosító cseréjéhez a szíjat lekell venni?

Bocsi,a kezdő alfás kérdésekért.

Köszi.

Üdv.:Jani

#147,1.6 ts 120le
Zsombor2018-02-27 10:23:44 // 53582
Sziasztok!

Menet közben egyszer csak elment valamennyi világításom, majd visszajött. Nyugtáztam, hogy pillanatnyi elmezavar, azonban az utórengés az, hogy elment az országúti világításom. Izzókat, biztosítékot csekkoltam. Mi a franc lehet? (Brera 2.4 2007)
Köszönöm
Haddel2018-02-27 05:54:45 // 53581
Ha gyengélgedik az aksi akkor is szokott ilyen hibákat dobni.
Kuti2018-02-27 01:22:04 // 53580
Valamint kiír vmi hibát VDC néven.Alfa romeo breram van.minlehet a baj?!Van köze ennek a -10fokokhoz?!
Kuti2018-02-27 01:13:09 // 53579
Sziasztok!
Olyan gondom lenne,hogy kivillant az műszerfalamon egy ikon(egy felkiáltójel,3szögben,amit körbeölel egy nyíl óramutatójárásával ellentétes irányban haladva)Ez mit jelent?vagy csak a nagy hideg miatt lehet?!mert ki-ki villant a kormányzár hiba ikonja is.
pettinke2018-02-26 13:14:31 // 53578
ebből én aztán meg nem mondom neked, hogy mitől maradt ki az égés...
pettinke2018-02-26 13:13:42 // 53577
egyáltalán nem normális dolog 70-75 fokos motorral járni, nemcsak a részecskeszűrővel van így probléma, hanem a többlet gázolajjal is. tessék termosztátot cserélni!
Szido2018-02-26 10:35:18 // 53576
Sziasztok! 159 2.4JTD problémám van. Pár hónapja jött egy hibakód, miszerint a részecskeszűrő regenerálása nem volt sikeres. Elvittem Szamosiékhoz, ahol kitisztították, de 200 km-el később megint előjött a hiba. Azóta járok vele, sokszor felvillan a lámpa, és néha el is tűnik. Közben észrevettem, hogy a víz sem melegszik 90 fokra. Általában 70-75 körül áll a mutató. Ha jól sejtem, a regeneráció indulásának feltétele az üzemi hőmérséklet.
Van rá esély, hogy egy termosztát csere megoldja a részecskeszűrős problémámat? Kérlek erősítsetek, vagy cáfoljatok meg!
berobbantam2018-02-25 19:37:34 // 53575
Ha ezt mondod elhiszem.Enyém 156 fl.A 20 éves brava ua.A peugeot boxer is.A hasonló korú ducato is.Nem gondoltam volna hogy a 47-el variáltak.Elvileg testvérek az 56-al.Nem lehet hogy évjárat függő?
Csabo222018-02-25 19:32:29 // 53574
147-hez nem létezik mesterkulcs, más az immo rendszere, mint a 156-nak. 147 és GT u.a, 156 régebbi mind.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak