Fórum >> Egyebek >> KRESZ

Zsolt1552019-09-14 18:26:08 // 1592
" ... Nem közlekedési eszköz függő, hogy baj van a gondolkodással, hanem baromállat függő. Szerintem ..."

Teljesen igazad van. :-)))
Liquid2019-09-11 11:36:26 // 1590
Sajnos értelmetlen, mert a tötymörgést nem büntetik, te viszont mérhető szabályszegést követtél el. Az hogy rágyorsít miközben előzöd nem szabályos, de ezt nem tudod bizonyítani.
Zolibácsi2019-09-11 10:39:29 // 1589
Felesleges, senki nem kényszerített az előzésre a KRESZ szerint.
samu1262019-09-10 21:26:22 // 1588
Megkaptam életem első levelét.

Falu végén mértek be 70km/h-val előzés közben. 35-40-el haladt elől egy "konvoj vezető", én voltam a második, a falu vége előtt 60-an párral (65 alatt) elkezdtem előzni, a konvoj felzárkózott, már nem volt hova visszatérni ha feladom. Az 5. képen meg is jelent a másik autó aki felgyorsított mikor mellé értem. Szemből is felbukkantak eközben.

Megér ezt leírni még 5 ezerért vagy tök felesleges?

https://drive.google.com/open?id=1K21Dc7cHfc1ZR_m6kWekItRwkp1EMfN7
GT Ɨ|ѯ2019-09-04 22:08:07 // 1587
Tökéletesen igaza van Uram:-)
samu1262019-09-04 15:12:54 // 1586
Itt volt pár centizés:

https://www.google.com/maps/dir/47.5911325,19.0324414/47.5867289,19.0423901/@47.5889433,19.0352282,17z/data=!3m1!4b1!4m2!4m1!3e2

A legtöbbször egy ovóda mellett parkolok le, nap mint nap látok anyatankokat megfordulni a zsákutcában, bár mivel utca és parkoló azért viszonylag sok hely van nekik :) (bp 117-es posta mögött)
Kazes☻2019-09-04 15:01:23 // 1585
Ehhez nem kell ilyesmi utakon tekeregni... simán egy bp-i suli előtt is előfordul, mikor jön anyu, vagy más néven anyataxi... őrület! : /
:)
samu1262019-09-04 14:46:21 // 1584
Hétvégén kocsikáztam Budakalász, Pomáz, Üröm/Pilisborosjenő->III. kerület vonalban. A waze persze mindig tudott rövidebb utakat és ezt a SUV-os viselkedést többször is megtapasztaltam.

A waze sosem a főúton vitt hanem a kisutcákon, a legnagyobb emelkedőkkel, lejtőkkel (10%+) és minden egyes alkalommal én mentem le az út szélére és megálltam hogy elférjen a BMW, a Renault, a Vitara, a Q7 és a többi "telepjáró". Párszor nem húzodtam le csak amíg az aszfalt tart, és persze ő nem fér el és megáll farkas szemezni. Én meg elgurulok mellette és látom a stresszt rajta hogy én hozzá fogok érni (ÉS NEM :D)

Ez még az oké, ki lehet bírni kategória de amikor lendülettel kanyarodnak fel velem szemben középen akkor azért lehet féket tesztelni.
Dévid2019-09-04 10:16:21 // 1583
Annak 8.000 Euro a felára használtan. 😉
farki2019-09-03 22:27:03 // 1582
Kéne egy rendes motor abba a dzsítibe vaze...😉
Liquid2019-09-03 21:00:05 // 1581
A Panda még túl kicsi ahhoz, hogy SUV-nak lehessen hívni, a 100HP meg még ültetve is van :)
Dévid2019-09-03 18:51:46 // 1580
A Pandában is magasan ülök, mégsem látszik nagyobbnak a farkam, tapasztalat, mert különben fürtökben lógnának rólam a nők, de eddig csak annyi kommentet kaptam rá, hogy "nőies szar".
A GT-ről is azt hiszik többen hogy csajmágnesnek tartom, de ha én vezetem, akkor valószínű demagnetizálom. :)
Kazes☻2019-09-03 15:22:43 // 1579
Igen, ez sajnos így van... sokan nem érzik az autót... és nyilván ezéért is haladnak az önvezetés felé.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-09-03 14:33:13 // 1578
kedvenc effektem ezzel kapcsolatban:

sokszor észreveszem és bosszant, hogy egy keskenyebb, mondjuk üdülőtelepi utcán ahol szűken pont elférnénk ,a szembe jövő leszorít a padkára úgy hogy az ő jobb oldalán simán van fél-egy méter :-S

megfigyeltem hogy minél nagyobb, de főleg magasabb budi (SUV, teLepjáró) a tettes - annál inkább bejön az út közepe felé - pedig ő az akinek inkább passzolna gumi meg felni meg futómű miatt a félkerékkel burkolatlan részen haladás...

Aztán rájöttem hogy az autósok döntő hányadának az a tájékozódási pont , hogy a jobb oldali ablak alsó pereme felett még lássa az útpadkát, ha már nem látja azt hiszi lement az útról - mert a legtöbbnek lövése nincs hogy az épp aktuális autójában az úthoz képest hol fut a jobboldali kerék :-(
RomeoOne2019-09-03 12:55:36 // 1577
Mondjuk odamenne egy ilyen kemény csávó a Stelvio rugóit tesztelni :DDDDDD
link
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-03 12:52:56 // 1576
én mindig erre várok, hogy valaki kiabáljon egy autóból, hogy szétbssza a fejem, miközben kiszáll ... :DDD
VersionX2019-09-03 11:45:44 // 1575
Nem azt mondtam, hogy ott minden ok, de fényévekkel van a helyzet ott előrébb. Amúgy meg egy fesztiválra tényleg ne menjen bringával a tömegbe, de ez inkább egyedi eset, nem a hétköznapi közlekedés része. Szerintem az említett esettet leszámítva nincs ott tábla és mehetnek arra normálisan. Ezért kellett a túlbiztosítás, amit el is várunk egy rendezvény szervezőjétől szerintem.

Magyarországon meg az autósokkal is komoly gond van. A járdának nyilvántartott, minkét irányból behajtani tilos jelzés (kiegészítők nélkül) ellenére kikiabál nekem és a sétáló 2 gyereknek, hogy húzzak már előle mert szétb..a fejem a gyerekek előtt.

Ez sem normális és ugyan az a leszarom a szabályokat, mert ilyen, vagy olyan okom van rá és ha nem tetszik akkor rohadjon meg aki látja, szól érte, vagy kitalálta.
Nem közlekedési eszköz függő, hogy baj van a gondolkodással, hanem baromállat függő. Szerintem.
Zsolt1552019-09-03 11:17:38 // 1574
"... Szóval, az úton is lehetne nyugati gondolkodással közlekedni. ..."

Nyugaton is van gond a kerékpárosok gondolkodásával. Németországban, amikor már őrök kellenek ahhoz, hogy a kitett terelőtábla ellenére ne hajtsanak be a lezárt úton (egy közparkban) a fesztiválozó emberek közé, akkor jó eséllyel nem egyedi esetről van szó.

RomeoOne2019-09-03 11:11:08 // 1573
Arra értettem, hogy társadalmi pozíciót drága autóval tudsz demonstrálni, nem magassal.
Liquid2019-09-03 11:00:40 // 1572
Akkor fogalmazzunk úgy, hogy társadalmi pozíciót demostrál vele :)
Nagyon sokan vesznek csak azért crossovert meg suvot, mert szerenek magasan ülni , vagy szimplán megalomániásak.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-03 10:26:08 // 1571
az egész élet a kompenzálásról szól... pl én azért születtem ilyen okosnak, hogy ezzel kompenzáljam a sok hülyét :DDDDDD
RomeoOne2019-09-03 09:46:08 // 1570
Ez a pöcshossz-kompenzáció egy akkora hülyeség sztem... Akkor a 40t vontatóban ülő kompenzál a legjobban? Vagy a kukorica permetezőt vezető? Azok ülnek a legmagasabban :D
Liquid2019-09-02 20:50:10 // 1569
Az utolsó mondatod a válasz, kiegészítve azzal, hogy magasan ül, és megfelelő érték felett pöcshossz-kompenzáció is.
Dévid2019-09-02 19:58:49 // 1568
Nekem most a kedvencem az az SUV tulajdonos aki főútról nem a lekanyarodó sávból fordult le balra, hanem a normál sávban állt meg szinte előttem.

Hogy ezeket az emelt szarokat általában miért a fogalmatlan, vezetésre alkalmatlan sofőrök veszik, meg nem tudom érteni. Gondolom hamis biztonságérzetet ad nekik.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-02 13:20:55 // 1567
elhiszem ők elég türelmesek attól a napi 6-8 viccescigitől amit letolnak :DDD
Kazes☻2019-09-02 12:20:01 // 1566
Egész jópofa...! :D
RomeoOne2019-09-02 12:13:25 // 1565
Akkor nektek szól a Halott Pénz új száma:
Több türelem
:DDD
Liquid2019-09-02 11:22:17 // 1564
na jó azért sarkítottam és nagyotmondottam, de megesik
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-02 11:10:34 // 1563
ott még nem tartok, hogy előzök mindenen keresztül de eljön az az idő is ha már nagyon beleunok az egészbe
Kazes☻2019-09-02 11:03:15 // 1562
Ez mondjuk többször előfordul, mint fordítva, szvsz.
Kazes☻2019-09-02 11:02:29 // 1561
"hamar elfogy az a türelem" - nálad... ennél már csak az lenne szebb, ha még megtorló típusú sofőr lennél... gondolom ezt (sem) kell magyarázni. ;)
Liquid2019-09-02 10:52:28 // 1560
Ha innen nézzük akkor viszont a gyalogos, bringás, robogós is ülhetne autóban és akkor lenne fogalma arról, hogy mennyire kurva veszélyes dolgokat csinál néha.
Liquid2019-09-02 10:49:33 // 1559
A türelem egy dolog de sajna ott a másik oldal, ami miatt hamar elfogy az a türelem.
Pl.
- a 60-as tábla autópályán, lelőném aki kitalálta
- a falun kívül 60-70-el szüttyögő
- az autópályán 90-nel, kamionokat előző
Aztán a 3. eset után már nem érdekli az embert és behozza ott ahol lehet kicsit rálépni.
Én pl. kezdek rászokni arra, hogy előzök minden keresztül és erősítem a "gyökér, száguldozó Alfás" sztereotípiát (a Pandával is), mert úgy nem megy az egekbe a vérnyomásom, mikor a 39-el száguldó még átfér a narancssárgán de én már nem, pedig a 48-cal menne, akkor még a mögöttem lévő is a zöldön tudna átmenni.
Szóval a türelemhez ez is hozzátartozik, meg az is, hogy nagyobb és gyorsabb a forgalom, mindenki siet mert rengeteg a dolga, gyorsul a világ, és a közlekedéssel töltött idő nettó veszteség, igyekszik az ember értelmes keretek között minimalizálni.
De sajnos sokan nagyon-nagyon ráérnek, na ők emlegetik leginkább a türelmet :)
VersionX2019-09-02 10:48:08 // 1558
Igen, de akkor legyen opcionális és ha akarja a robeszre akkor legyen a B vizsga része, mint pl egy B+ -os jogsi. Megtanulna kanyarodni, fékezni, vész fékezni és megismertetnék vele a holterek fogalmát gyakorlatban, illetve ha ezek után autóba üll akkor picit figyelmesebb lenne szerintem.
Liquid2019-09-02 10:39:58 // 1557
ez amúgy jogos valahol, bár az is benne van, hogy az autósok jelentős része sose fog motorozni, inkább szét kellene választani a kettőt.
VersionX2019-09-02 10:29:47 // 1556
Hát Pákozdon mi is voltunk, de mi a kicsikkel le tudtunk menni szinte végig a kerékpárúton Velencére. S igen adott a dolog.

Az viszont amikor kirakják a tiltótáblát és kijelölik a járdát egy sárga csíkkal, majd minden kereszteződésbe macisajtot kap a kerékpáros akkor az meg direkt szivatás. S a 3. kereszteződésnél elküldesz mindenkit a redvásba és szarsz az egészre. S gyártod az okokat, hogy most te miért mész ott. De ez is visszavezethető a türelmetlenségre, mert ilyenkor a döntéshozó az kimondottan az autós oldalát nézi és eltol minden felelősséget a saját térfeléről. Lassítani, kerülni, odafigyelni ne neki kelljen.

S igen a tiltás csak akkor ér valamit, ha a szervek számon tudják kérni és tudják, hogy 10-ből 9 esetben elkapják, legyen az bármilyen eszköz is. Sajnos minden oldalon van rengeteg ember aki pont ezért meri megtenni, legyen az pirosozó bringás, autó, motor, vagy behajtani tilos semibevevős bringa, vagy autó. Nálunk a házak között van egy járda (plusz tűzoltóságnak felvonulási terület) mindkét oldalon behajtani tilos és nem tudom megmagyarázni a barom autósnak aki 40-50-el elmegy ott hogy takarodjon a picsába mert felhúzott ablakkal kiröhög és ha kell ledudál.

Ez a fele is sajna ilyen, csak itt nem a hülye hal meg, hanem a másik fél és itt is tilos.

A türelemről, meg sajna nekem tényleg az a meglátásom, hogy mindenki rohan. Előz kanyarban, záróvonalon, ha jönnek szembe (tisztelet a kivételnek) akkor is lenyomja a bringást, ahelyett, hogy elvenné a gázról a lábát és normálisan előzne egyenes belátható útszakaszon amikor nem jön senki szemből.
De ez ugyan az a türelmetlenség, mint a pályán a javításoknál a 60-as táblánál 90-100 száguldók, vagy hátulról letol, levillog integet, beint. Ő is siet, még a külsőben is. Az is türelmetlen és ilyen olyan okkal leszarja a kreszt és megmagyarázza, hogy éppen neki miért kellett semmibe venni.
Igen vannak olyan helyzetek ahol szabályt szeg mindegyik fél és igen is akkor kell nem a türelem és az Önvizsgálat. A sárdobálás okkal, vagy a nélkül könnyen megy.
VersionX2019-09-02 09:57:07 // 1555
Ez az egyik fele, de amikor autó jogsit csinál akkor ki kellene küldeni, motoros rutinra pár órára robesszel, hogy megismerje, ha már lesz papírja róla és vezetheti.
Aki megkeni a rendszert annak tök mindegy, de az másik felelősség / felelőtlenség.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-02 09:49:34 // 1554
Látom nem tudsz értelmezni vagy nem akarsz, a képre reagáltál amit betettem ahol úgy mennek a kerékpárosok, mint az ökörhugyozás és egymás mellett... ki írta azt, hogy baja van a normálisan haladókkal??? Én nem az biztos... Felénk sajnos megy valami "hivatalos" kerékpár út és bizony itt pont úgy mennek 20-an, 30-an egyszerre, mint a képen. Róluk van szó, nem azokról akik ismerik a KRESZ-t, én is ismerem mi is kerékpározunk a családdal de sosem egymás mellett, kivéve a kerékpárút ott lehet ha nem zavarjuk vele a szembe jövőket.
Pákozdon pl rendszerint mennek a főúton az "edzést?" tartó barmok ahol végig ki van rakva a tiltó tábla nekik pedig ott a kerékpárút... felénk mikor kiérsz a városból van egy híd ami a kerülő felett megy ott is van kerékpárút és a hídon tiltó tábla nekik szerinted hányan veszik figyelembe? Mert a barom arra nem jön rá ha 90-nel jön egy autós és a híd lejtős oldalán megy már esélye sincs az autósnak megállni vagy kikerülni ha szembe jönnek, mivel nem látja ... persze ha meg van valami baleset akkor megy a hápogás pedig ezeket a dolgokat nem kell és nem is lehet megmagyarázni, aki hülye haljon meg ....
Mindig a türelemmel jön mindenki majd én eldöntöm ha csak 50-nel akarok menni 90 helyett, gondolom Te sem vagy olyan türelmes mikor az autópálya belsőjében valaki csak 100-zal megy hosszú km-en keresztül, mert ha ő ráér akkor mindenki érjen rá...
Kazes☻2019-09-02 09:36:33 // 1553
Robogó... vagy tréning, esetleg tanpálya... hova gondolsz! Kissé megkenték a rendszert, hogy tuti meglegyen a vizsga, aztán hajrá... elvégre üzemanyaggal megy a verda, ozstjónapot!
: /
Liquid2019-09-02 09:34:27 // 1552
Nehéz ügy ez egyébként, mert akármennyire is ésszel csináljátok, mindenképpen akadályozzátok a forgalmat, és a 70-nel szüttyögő fogyasztáshuszárok amúgy is emelik a vérnyomást, és ez így együtt néha szül necces helyzeteket.
Sajna egyre több az autós és a bringás is az utakon, de ezzel valóban meg kell tanulni együtt élni.
VersionX2019-09-02 09:13:32 // 1551
A robogós azért javasolnám, mert ha autót vezet akkor arra is van engedélye és ismerje meg legalább a rutinpályán. Motoroztam sokat és sok esetben a robogósok a nem megfelelő képzés miatt kerültek balesetbe.

Igazad van a városi rohangálós bringások állatok és mi sem szeretjük Őket, mert velük egy kalap alá vesznek minket is akik normálisan közlekednek. Piroson soha nem megyünk át, elsőbbséget megadjuk rendesen, jelezzük az irányváltás, és csak a nagyon szélsőséges esetben megyünk nem az út szélén, de így is akad kihívás. S bent pl én a városban (Bp) soha nem tekerek.

Idén március elejétől heti 200-300 km tekerés mellett akad jó pár gond. 2 esetben az autó simán ki illetve balra bekanyarodott elénk. Volt 1 ajtónyitás. Balról előztek minket és az autós meg kinyitotta (kicsapta) az ajtót, volt egy előző autó aki centizett és elcsapta az alkaromat, illetve a másik aki a vonalban haladó 4 bringást előzte kanyarban és jöttek szemből és lelökött 2 bringást az útról. Ez utóbbi 2 eset sofőrje nem állt meg, az egyiket a vasúti átjárónál pirosat kapott és beértem a másikat a kamera alapján a rendőrök kerítettek elő.

ilyenkor meg jön a pislogás a helyszínelésnél és a sok kérdés, hogy hova siet.

Szóval még mindig az a véleményem, hogy a sofőrök nem elég türelmesek, mert ezek közül mindegyik egy kis odafigyeléssel és türelemmel elkerülhető lett volna. Ráadásul a láthatóságra adunk a ruházatban mindig van valami feltűnő szín és van, hogy nappal felkapcsolom az első lápát, hogy jobban lássanak.
Liquid2019-09-02 08:21:02 // 1550
A kerékpáros KRESZ oktatás a lényeg, azt kellene általános iskolában oktatni. Az hogy robogózzon meg biciklizzen minden autós elég elvetemült ötlet, meg felesleges is.
Viszont a biciklisektől igen sokszor látok nagyon meredek dolgokat, gyakorlatilag 100%-ban azok követik el akik tökéletesen tisztában vannak a szabályokkal. Pl. forgalommal szemben, minden tiltás ellenére a 2x4-sávoson, át mindenen, piroson is, járdán ésatöbbi.
Tisztelet a kivételeknek.
Én sem vagyok szent egyik oldalról sem, azért vannak határok...
Szerintem van egy erős pozitív diskrimináció a kerékpárosok felé a hatóságok részéről, olyan ez számomra mint a kisebbségek... a jogok vannak domborítva, de a kötelezettségek valahogy elsikkadnak a médiákban.
Liquid2019-09-02 08:05:51 // 1549
Ha szépen lehúzódik a bringás, ahogy azt a józan esze is megkövetelné, akkor simán el lehet menni mellette akkor is ha van szembejövő. Nyilván nem 160-nal...
Amúgy meg a 1.5 méter csak egy kitaláció, nincs ilyen szabály, meg is borítaná a közlekedést.
Ki tudnak borítani amikor egymás mellett mennek és elfoglalják az utat.
Mielőtt nekem esnétek, én is biciklizek, nem keveset.
VersionX2019-09-01 22:56:25 // 1548
Igen, ha van és kapunk autót rá akkor van felvezetés, vagy szétszedjük kisebb csoportokra a csapatot, ha van legalább 2 felnőtt/csoport. A helyzet adja mindig. De ha a legjobban felkészülünk akkor is akad minden héten legalább 1 nagyon cinkes szitú és havonta, másfél havonta 1 baleset. S eddig egyszer sem a bringás volt nálunk a hibás a hatóságok szerint. Szóval a legjobb odafigyeléssel is történnek dolgok és el kell fogadni, hogy itthon ez a helyzet.

S igen, a forgalmas utakat mi is kerüljük, ha lehet. Az összes kis falut Budapest mindkét felén már ismerjük, de még így is akad kihívás. Illetve ki kell jutni is a városból néha.

Vagy a furgonos vérprofik, vagy a pöttöm autósokkal szokta a gondok lenni inkább, vagy a nem hiszik el, hogy mennyivel jön a bringa és ki- bekanyarodik az autós.

Igen figyelni kell mindenkinek, amúgy az elmúlt pár évben nagyot javult a dolog. Szerintem sokan kipróbálták a másik oldalt is és így átérzik mindkét oldal kihívásait. Én kimondottan elvárnám a kerékpáros kresz oktatást (ahogy mi meg is tesszük a gyerekekkel, gyakorlatban is) valamint, hogy az autósnak kelljen mennie bringával és robogóval forgalomban egyaránt. Sokkal türelmesebb lenne mindenki.
VersionX2019-09-01 22:32:54 // 1547
Pl. nekem van led-es lámpa elől, hátul, az edző keréken van prizma is és full neonzöld a bringa, bukó, és a mez. Szóval erről ennyit.
A két jármű között, te azt képzeled, hogy egy-egy bringás között lennie kellene egy autónyi helynek??? Ez most vicc?
Jártál te már autóval Magyarországon ha 1 autónyi hely van oda beáll mindenki és már el is tünt. A követési távolságot autóvan sem tartják be sokan és akkor a bringástól meg elvárnád?
Amúgy max követési távolság van mindenkinek (motornak, bringának, autónak, kamionnak, stb.).
Több válaszom erre nincs.
VersionX2019-09-01 22:26:06 // 1546
Ád 1. MI is kerüljük az összes forgalmas utat. Ahol van és a sok gyalog, kutyás és kisgyerek engedi ott bringaút. De pl vasárnap délben egy 3-ad rendű úton amikor nincs forgalom, elvárható, hogy te is türelmesebb legyél és ne platóssal fenyegetőzz, mert ez a legalja, a gázról nem veszed le a lábad, csak a kormányt meg ne kelljen mozdítani, stb. mert mi mit képzelünk, hogy oda kerültünk ahol bárki mehet. Ez a hozzáállás öli meg az egészet és elég egy edzésre egy ilyen aki a 1,5 tonnás vasdobozból ossza az észt.

Szinte csak nagyon ritkán nem az út szélén haladok, max, ha olyan szar a minőség ahol az autós sem mer kimenni, de sajna a centizésben nekem is és nem 1 sporttársamnak vittél el tükörrel a kezét úgy, hogy az út szélén haladtam. Mert az autósok nagy része nem várja meg míg elmegy a szembe levő és ha gond van akkor meg pislog és magyarázkodik a helyszínelő rendőrnek.

Minket max a távolsági busz előz meg, a többit mi hagyjuk ott és nem is ér utol bennünket. Pécelen a kék buszt meg egyenesen nem szeretem, mert mire beérem, egy-egy autós mellém jön nehogy meg tudjam majd előzni. El sem tudja némely autós képzelni, ha valaki halad rendesen bringával.

Azt, hogy ki mit magyaráz meg ebben a deviáns világban azért nem csak a bringások a csúcstartók, ott vannak még jó páran akik opcionálisan veszik a kresz szabályokat, legyen az bármilyen közlekedési eszköz is és indok/ok mindig akad, de ezt te is jól tudod.

S pont mi nem a szarunk mindenre elven vagyunk és próbálunk oda figyelni, ha kell akár jelzéssel is segíteni a többiek haladását, de sajna még így sok a türelmetlen autós.

Amúgy személyes tapasztalat, hogy a leggázosabb centizők a kis autósok, mert úgy érzik ők még ott elférnek elven mennek. S volt példa, hogy az X5-ös simán kivárt, míg a szutyuki meg majdhogynem letolt.
Piritu2019-09-01 16:59:44 // 1545
A világítás már érdekesebb:
"54. §
...
6) * A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson
a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el, és
b) lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverő mellényt (ruházatot) visel."

Lámpa, fényvisszaverő, mellény csak éjjel kell? :-O
Piritu2019-09-01 16:54:48 // 1544
54. § (1) * Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
...
(3) * Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-01 14:35:46 // 1543
Jah és a legfontosabb közúton a KRESZ szabályainak kell megfelelni, teljesen mind1 edzés van vagy magánzó...világítás, prizma stb van? Két jármü között városon kívűl mennyi távolságot is kéne tartani? Több kérdésem nincs...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak