Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Buksi2021-02-10 08:02:54 // 55107
Szia!

Ezt nehogy szétszedd, mert ebben már csak a légterelő lapátok vannak, hogy hova fújja a levegőt a műszerfalon. Emögött már nincsenek kábelek.
A ventilátor a kesztyűtartó alatt van. De ha már ennyire szétszedted, akkor már látnod kellene. :-)
Piritu - 1.000.0002021-02-09 21:46:03 // 55106
A kipufogó cső helyén benézve ezt láttam a 4-es hengernél:

Lehet hogy meghalt a szelepszár szimering?
Ha a hengerből jönne az olaj akkor nem kellene mind a kettő szelepnek dzsuvásnak lennie?
Piritu - 1.000.0002021-02-09 21:44:11 // 55105
Személyesen nem találkoztam még vele, de nagy valószínűséggel ez lesz. Ki kell venni és megszagolni, megnézni. Ha az füstölt egyértelmű lesz rögtön :-)
Piritu - 1.000.0002021-02-09 20:48:39 // 55103
Ebben kell hogy legyen valahol a szellőzőmotor is. Az is füsttel megy..
Goodboy2021-02-09 20:36:03 // 55102
Ezen műanyag mögött is lehetnek vezetékek, vagy valamilyen alkatrészek amik megolvadhattak? Anyós oldalon van égett szag és a fehér füst is onnan jött láb alól.
Piritu - 1.000.0002021-02-09 20:13:47 // 55101
A zöld egy átkötött előtétellenállás a hűtőventilátorhoz előre. Az egyes fokozat ezen keresztül menne kisebb fordulaton. Ha tovább melegszik, akkor nélküle a második fokozat.
Nem tenném be kocsiba, mert ezzel olyankor is nagy fordulaton megy és nagyon hűt amikor nem kellene.
Kazes☻2021-02-09 20:03:51 // 55100
A szürke nagy bumszli... a klíma miatt. A csatijánál szokott megolvadni. A zöld az egy "megpatkolt" hűtőventi előtét ellenállás, ha jól látom.
Goodboy2021-02-09 19:59:47 // 55099
Rendben akkor azt mindenképpen kicserélem a másik donorból kiszedem! Erre gondoltál uram az előtét alatt? Csatolom a képeket!
Kazes☻2021-02-08 20:46:34 // 55098
Igen, szvsz elég sűrűn... a komámnak többször is javítottuk az 1,6 ts-ében és többször cseréltünk előtétet is.
Goodboy2021-02-08 19:59:05 // 55097
Sziasztok!

Fl előtti 156 2.4 JTD

A minap megállt az autóm menet közben, majd valami az anyós oldalon elkezdett füst kiszállni, gondolom valamilyen kábel össze égett, majd újra indítani már nem tudtam és a hűtőventillátor folyamat ment gyújtáson pedig jég hideg volt a motor még.

Aztán amúgy is tervben volt hogy motort kikell szedni, és a motorterben egyedül a testkabelt ami a kasztni és a motor között van volt elszakadva, majd hogy biztosra menjek kiszedtem a műszerfalat megnézni hátha találok valami kábelt, kiszedtem a ventilátort és az ellenállását is az utastérben, az ellenállásnak volt egyedül furcsa szaga. Ezen kívül mást nem találtam elégett kábelt egyenlőre. Valaki tapasztalta már ezt?

Motor ki, amúgy is tervben volt.
Piritu - 1.000.0002021-02-07 21:59:11 // 55096
nyomásszenzor és a hozzá vezető csövek is szóba jöhetnek
Rovar2021-02-07 10:17:15 // 55095
Részecskeszűrő?
killerlowmoney2021-02-07 10:03:56 // 55094
üdv Cartársak

tapasztalataitok alapján p1206 hibakód esetén merre keresgéljen az ember?
nincs turbó, kb 80 km/h max sebesség:-(
tirex2021-02-05 21:38:16 // 55093
Írtam mailt. Nem elég a kód, élő adatok kellenek
Coyote2021-02-05 18:36:25 // 55092
Lehet a nagynyomású szivattyú szarakszik. Le kéne venni kipucolni és, ha már lent van akkor a tömítéseket meg nézni vagy inkább cserélni őket.
Bubi (147)2021-02-05 14:33:06 // 55091
Erre gondolsz?! Ezt kicseréltem én is de ugyanúgy dobja a hibát
tirex2021-02-05 14:22:51 // 55090
Igen. A railcső végén lévő szenzor szart be. Hétvégén cseréltük most jó
Bubi (147)2021-02-05 13:19:13 // 55089
Sziasztok
Előjött a sárga lámpám. Letaposva a gáz pedált 3000es fordulatnál veszprogramba állt az autó. Gyújtás le utána pedig ujrainditas megoldotta a problémát. Kiolvastattam a hibakodot P0091. Esetleg valaki találkozott már ezzel a problémával?!
Demecsab2021-01-24 18:03:08 // 55088
Elírtam, nem bilincs, hanem a tömítés fordult el a helyéről.:)
Demecsab2021-01-24 17:21:44 // 55087
Na, meglett a hiba!

A turbó oldalon a turbócső és az intercooler találkozásánál a közte lévő bilincs vhogy elmozdult a helyéről szűkítette a cső keresztmetszetet és még ki is fújt itt.
Visszarakva a helyére a bilincset hibátlan lett az autó! Sztem visszajött vagy 50LE, nálam még soha nem ment ennyire :). Igaz kapott egy új légtömegmérőt és egy nyomásszenzort (Shadin bolgjában olvastam, hogy nem a gyárban nem megfelelőt rakták valamely TBi-kbe).

Szóval nagyon erős lett az TBi-m, érzékenyen reagál a gázpedálra minden fordulaton, így már nagyon kedvemre való! :D
ndavid872021-01-17 16:19:06 // 55086
Köszönöm a segítségedet további szép hétvégét.

Üdv Dávid
ndavid872021-01-14 17:39:24 // 55084
Hello ha tudnál elérhetőséget tudsz adnia azt megköszönöm.
További szép estét:)

Üdv Dávid
Welectronic2021-01-14 17:19:07 // 55083
Nos megérkezett az utolsó kábel is... kis szerencsétlenkedés után, végre sikerült mindent is olvasni.
Kiderült hogy az ABS a bal hátsó jeladóra panaszkodott, hogy nem látja. Törölve lett, azóta újra működik a fék rendesen. :)
A klíma a külső hőmérsékletre panaszkodott, hogy szakadt a vezeték. Azt majd megnézem még, ha tényleg szar az érzékelő, akkor kicserélem.
Majdnem egy fél óráig nem világított semmi, de aztán a motor hiba megint világít... Sír hogy túl gyors a keverék meg ilyesmi, nagy valószínűséggel a légtömeg mérő hamis értékkel dolgozik, ami miatt más neki nem megfelelő.
Valószínű hogy emiatt 500km csak a hatótáv egy tankkal és lomhábban gyorsul kicsit... De lehet ezt már csak én képzelem be, majd elválik.
Megpróbálok valahonnan keríteni egy bontott gyárit, hátha megoldaná a problémám, mert már kurva idegesítő.
Minden esetre Köszi a segítséget!
További szép napot! :)
Kazes☻2021-01-13 12:03:22 // 55082
Ha Tárnok nincs neked messze, akkor Ferke cartárs pl. :)
ndavid872021-01-13 10:12:38 // 55081
Köszönöm a válaszokat bizok benne hogy jön majd elérhetőség is hogy kihez vihetem a Bellát.
Ujra nyikorgás nélküli settengő lehessen :)
Kazes☻2021-01-12 21:29:53 // 55080
Ilyen nyikorgást a felső lengőkar tud elől produkálni a kétoldalról kialakított gumipogácsaszerü szilentek miatt. Talán találsz praktikákat a blogokban ennek elhallgattatására, ki hogyan oldotta meg, de persze lehet cserélni is. A stabilizátor szilent inkább kopogni szokott ahogy kikopik és tud egy kicsit mocorogni. Hátsó futóműnél először talán a hosszlengőkarnak is nevezett cső végén lévő bumszlibb, a padlóhoz rögzített szilent tud rosszalkodni, illetve maga a cső, a benne felgyülemlett szlutya miatt egyszerűen elrozsdásodik és végső esetben törik. Bár az nem nyikorog, de a telók rugótányérjait is érdemes lenne megvizsgálni, mert főleg hátul szeret lefittyedni és akkor kivágja az abroncs belső felét, ha úgy esik. 🙂
Welectronic2021-01-12 21:02:19 // 55079
Szia!
Az a nyikorgó hang, lehet a torony szilent... de az nem torony csapágy, csak szilent.
Nekem 156 SW van, de az elvileg egyezik a történet.
Szóval torony szilent néven keress rá és azt cseréljétek. Kérdés még, hogy honnan hallod a nyikorgó hangot? Bár én tavaly nyáron cseréltem mindet, mivel futómű felújítás volt komplett, de nem egy ökör ára. Messze vagy sajnos, így nem tudok segíteni... Remélem találsz embert rá. :)
ndavid872021-01-12 20:28:18 // 55078
Köszi a gyors választ akkor csak a stabrudam lehet a ludas mert ha betud nagyon lengeni a kaszni akkor nyikorgo hang jön. javított a stabpalca csere szerencsére de nem szüntette meg.
Ezert szeretnek egy jó szerelőt aki ért is a dragamhoz.
147 1.6 TW (105le)
Welectronic2021-01-12 16:41:24 // 55077
Köszönöm az infót, így már értem.
Tegnap olvastam egy csomó mindent ezekkel kapcsolatba, de így a személyes gyakorlati tapasztalatnak jobban hiszek. Holnap jön a kábel, kíváncsi leszek rá...
Most hazafele, indításkor eltűnt az ABS hiba, hazáig nem is jött elő(~50km) ... Esküszöm szivat most már. :D
VKG699!!! (4x156+75)2021-01-12 16:34:26 // 55076
Jó hír: nincs az autódban toronycsapágy.
ndavid872021-01-12 15:49:42 // 55075
Sziasztok segítséget szeretnék kérni tőletek tudnátok ajánlani nekem egy jó szerelőt mert kiszeretném cseréltetni az első és hátsó toronycsapágyakat es a termosztátot is.
Mert amilyen ár aránylatot kaptam az a vicc kategóriába való volt.
Budapest és környéke ha lehetséges.
Azelőtt szeretném még megcsináltatni mielőtt vissza kell hogy menjek Németországba.
Köszönöm a segítségeteket előre is további szép napot.
Üdv Dávid
Piritu - 1.000.0002021-01-12 06:57:55 // 55074
https://alfaamore.hu/tagok/Piritu/autok/14815/blog/34975
Welectronic2021-01-11 22:35:15 // 55073
A régi FES-ben nincs nekem benne. Most megvettem a MES-t és itt már tényleg ott van a klíma is. Azt elárulnád nekem, hogy milyen olvasóval nézed? Esetleg adapter?
Én megvettem az elm327-hez az adapter készletet, de leszarja nagyívbe. Kezd idegesítő lenni... Főleg hogy most már az ABS is világít és az a baj, hogy tényleg nem is működik. Nagyon jó lenne ha adna valami támpontot, hogy merre induljak a hibakeresés folyamán...
Levee156SW2021-01-06 14:02:00 // 55072
Hat igy a leirtak alapjan ha szervoszivattyucsere-volt, nem lehet, hogy lekerult a szivosor, aztan nem ugy kerult vissza?
Szeretik az also kitamasztasnal is csak szetszedni,ossze meg nem rakni. :/
Piritu - 1.000.0002021-01-04 16:48:53 // 55071
Nekem anno nem sikerült szétszednem a váltót :-(
Csak egy lehetőségre tippeltem.
dcsobo2021-01-04 13:35:24 // 55070
Ahogy ígértem, a képek. A végén lévö burkolat csavarjain kívül, csak pirossal jelölt csavar lett meglazítva és a szintén jelölt lap lett alápasztázva, de csak lötyögött, nem vettük le. Villákhoz, fogaskerekekhez nem nyúltunk.
dcsobo2021-01-03 22:02:26 // 55069
Nem tudok róla, de nagyon nem lett széthúzva elvileg. Ettől függetlenül persze bármi megtörténhetett... Holnap küldök képet, hogy nézett ki. A 3as villája hol van a váltón belül?
Piritu - 1.000.0002021-01-03 21:15:45 // 55068
Amikor széthúztátok a váltót leugrott a kapcsolóvilla a hármasról?
dcsobo2021-01-03 21:12:45 // 55067
Sziasztok!
Frankéék pátyi szervizéhez tudtok adni nekem valami elérhetőséget vagy címet? Nem találok a neten semmit.
Ugyanitt segítséget kérnék 147 1.6TS 105le váltóval kapcsolatban. Szivárgott az olaj a váltó végén (ahol az 5.-et fedő “kupak” van). Aztán kiderült, hogy nem is ott, hanem még egyel alatta lévő lemez alól, amire a tartóbak is csatlakozik. Az is le lett lazítva amennyire lehet , a fogaskereket nem vettük le. Paszta és minden össze, friss olaj. Közben a kuplung hidraulika csövét is kicseréltük, légtelenítettünk. Minden sebességet szépen vesz, de a 3ast nem. Nem recseg nem csinál semmit, csak nem veszi be. Valami ötlet, hogy hol lehet a baj?
Előre is nagyon köszönöm a választ!!
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-03 20:44:40 // 55066
kapható Bosch....az a gyári is
Piritu - 1.000.0002021-01-03 19:44:20 // 55065
A programban - amikor kiválasztottad az autót - ott kell lennie. Megnéztem a régi fiatecuscanban is van. Ha az interfésszel van gond akkor ki fogja írni hogy nincs kapcsolat.
Welectronic2021-01-03 18:28:53 // 55064
Hoppá...
Na ezt én nem találtam eddig. Lehetséges, hogy nem ismerné az elm327?
Holnap megnézem, hátha találok ilyesmit... De eddig nem láttam klímát, csak abs meg légzsák...
Piritu - 1.000.0002021-01-03 17:57:31 // 55063
A képen a motor ecu van, azt kellene megnézni hogy a klíma ecu milyen hőmérsékletet lát.
Demecsab2021-01-03 17:33:45 // 55062
Az a vicces, hogy pont a szerelő tevékenykedése után lett hiba az autóban (kormányszervó szivattyú cserére vittem) és azóta hidegen beindulás után leáll, illetve torpan alacsony fordulaton (2000ford/perc alatt). A szenzort tisztítottam pont olyan készítménnyel amit írtál. Jobb lett, de nem jó.

Akkor inkább elviszem egy átvizsgálásra/motordiagnosztikára hozzáértőhöz.

Esetleg ajánlani tudtok valakit Pest megyében?

Köszönöm a választ!
Welectronic2021-01-03 17:03:14 // 55061
Kipróbáltam az ablak fűtést, de nem jártam sikerrel... Nézegettem, próbálgattam, de tisztán látszik, hogy valamiért tiltja azt a klímát.
Mellékelek két képet, hogy tisztán lássunk.
Hiába kapcsolom be, gépen azt írja hogy kikapcsolt állapot...
dev1662021-01-03 12:28:49 // 55060
Nem tudom milyen alaposan nézett utána szerelő, de maga a légtömegmérő elég ritkán szokott tönkremenni. Sokkal gyakoribb, hogy valamilyen turbó nyomásszabályozási hiba, fals levegő, EGR hiba miatt nem stimmel a beszívott levegő mennyisége és tipikus szerelői hozzáállás, hogy ilyenkor a légtömegmérőt gyanúsítják, mert azt egyszerű cserélni és nem kell sokat gondolkodni. Ettől persze még lehetséges, hogy rosszul mér (pl túl sok kartergáz miatt lecsapódott olajpára a filmen, fizikai sérülés, kosz, stb.), csak kevésbé valószínű és alapos futás idejű diagnosztika nélkül nem lehet megmondani.

Ezen kívül érdemes évente 1-2-szer tisztítani a szenzort ezzel:
https://products.liqui-moly.com/air-flow-sensor-cleaner-2.html
Piritu - 1.000.0002021-01-03 08:37:13 // 55059
Kérdezd meg Erhard242-t. (Albaalkatrész) Meg tudja mondani hogy melyiket viszik és melyiket nem szokták visszahozni és adni is tud.
Demecsab2021-01-02 22:25:58 // 55058
Boldog Újévet!

Úgy néz ki légtömegmérő kellesz az autómhoz, (Alfa 159 TBI), és kérdezném tőletek, hogy melyik márkát ajánlanátok? A gyári BOSCH nem kapható.
Amik vannak:
- MAGNETI MARELLI
- PIERBURG
- FISPA
- NGK (ehhez írják, hogy "Integrált léghőmérséklet érzékelővel"
- EPS
- RIDEX
- MEAT & DORIA

30e-80e van az áruk illetve "csak" ennyiben különböznek az árusító weboldalak szerint.. Régebben olvastam, hogy reakció időben van köztük különbség.
Melyikkel van tapasztalatotok?

Köszönöm a válaszokat előre is!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak