Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Levee156SW2018-04-03 17:23:44 // 53723
Szia,JTSben hasznaltam mar ratolteshez-nagy altalanossagban ennyire olcsot (Mannol uez.) teljes feltolteshez nem mernek, bar fulszint technologianal erdemi kulonbseget talan csak az eszterbazis ad (olajos topicban joval reszletesebben,adatlapokkal,adalekolassal,stb kivesezik-erdemes benezni).
User szinten gyakorlati minimumnak egy Valvoline-t mondanek (Seleniatol en sem ajultam el),a motorom allapotahoz (6000 km/liter) kepest pedig ugy hasonlitom ossze a megfeleloseguket,hogy meleg nyari idoben fel nivo felett nem petymeghetnek a tokek alapjaraton.
(Amugy ahogy farad, mind,surusodik higulas helyett -de ez a korom miatt is lehet.)
Csabo222018-04-03 16:08:45 // 53722
Szia
Kevés a műbizonylat, átalakítási engedéllyel be kell íratni a forgalmiba.
Vagy jattolni kell az időszakos vizsgánál, vagy elhozod Dunakeszire és levizsgáztatom ha jobbat nem tudsz.
ZoliNix2018-04-03 11:17:21 // 53721
Én itt Pécsett elviszem reggel a szerelőhöz akivel szoktam csináltatni, reggel leadom, meló után megyek érte, semmi para, ismeri az autót (persze minden tökéletes :) ) kb. egy 5000-est számolt rá. Öröm és boldogság, ennyit megér nekem.
pettinke2018-04-03 11:11:15 // 53720
lehet, hogy szeretnének baksist, azért kötekednek előre...
presze, vannak szabályok leírva, amelyeket mindenki a maga módján bír értelmezni.
Robi752018-04-03 10:58:27 // 53719
Köszi.

Akkor segítséget kérek hogy hol találok olyan helyet ahol ennyire nem vacakolnak. Bár azt sem értem, hogy más helyen csont nélkül átmegy akkor egyes helyeken miért csinálják ezt....valahogy nincs leszabályozva ez a dolog.
ZoliNix2018-04-03 10:49:50 // 53718
Vidd máshova. :)
Robi752018-04-03 10:47:39 // 53717
Sziasztok

A 147-esemre most rakattam fel egy Paragi sportdobot, erre kötekednek velem a műszaki vizsga előtt hogy így nem tudják átengedni.... ott a műbizonylat meg minden...

Van valakinek ilyen tapasztalata?

Üdv.

Robi
pettinke2018-04-03 09:02:39 // 53716
az AZ-MT olajat semmibe nem tesszük bele, maximum a kerti csettegőbe.
Laciferi2018-04-03 08:54:38 // 53715
Sziasztok! Valaki próbálta már 2 literes TS-ben az AZ-MT 10w60 olajat? Tapasztalatokra lennék kíváncsi :) Köszi!
frusciante2018-04-03 01:11:10 // 53714
Szia. Igen ezt már én is kiderítettem, h 2007tőle új szívósora van, az enyém 2006/10havi... :( és sajnos nem kompatibilis a két fajta egymással.... Van a piersburg fém és van ez a műanyag ami az enyém ennek az eleje műanyag és csak az a része fém ami a motorhoz "csatlakozik" ez azért jó mert a műanyag része hajlamos a megolvadásra, de csak extrém esetben... Pl a Gödöllői srácnak van olyan amit dpf hibásról szedett le annak megolvadd....!?! Annyian írjátok, h alacsony fordulaton van érzetre is különbség, h holnap reggel felhívom a szerelőm, h nézze meg mennyiért rendelhetünk újat... A videón amit linkeltem látszik, h az egyik szívósor ( elvileg a magnetti matelli) pontheggesztéssel fogatta oda a lapátkákat egy 4mmsel mert az örök élet gondolták... :) a másiknak a mozgató szerkezete szokott tönkre menni ennek már gyárilag csavarozva vannak a lapátkái.... Lehet rendelünk egy újat, leszedjük a régit és megnézzük ha semmi baja akkor tisztítás és megy vissza, ha gázos akkor cserélem...( csak az a baj, h az új szívósor is hordozza a lehetőséget a motor KOra és ezért akartam inkább kiírtani ezeket a mocskokat... :) 9.én kiderül... Két rossz közül melyiket választjuk. Köszi az infókat!
Csabo222018-04-02 23:38:46 // 53713
Ha minden igaz, akkor 2007.04-től újabb fajta szivócsonk lett bevezetve: 55210201 cikkszámmal. (vagy 55190238). mind2 az alábbi kiegészitéssel bir: "new intake duct and swirl actuator support". feltételezem ezekből nem jut be a motorba a lapka. érezhető az alsó fordulat tartományban a hatása. sztem.
frusciante2018-04-02 21:38:47 // 53712
https://youtu.be/eM7Yl3FxmPg

Kíváncsi leszek holnap megyek a szívósorért... Ez profi munkának tűnik remélem valami ehhez hasonló megoldással dolgozik a Gödöllői srác... Igaz az enyém a műanyag szívósor, de a lapátkás része ugyanez...
berobbantam2018-04-02 19:45:20 // 53711
Hello
A 147 és a 156 nem kompatibilis.Ezt az érdi bontóban mondták.A kormány ugyanaz,de más a ricni kialakítása.
kakos1592018-04-02 17:46:36 // 53710
nekem 159-esem van 1,9mjet , kiszedtem az összes lapátkát mert az egyik levált és beszivta a hengerbe, de én nem veszek észre semmi különbséget, ugyanúgy húz most is mint azelőtt, szépen megindul 1700-as fordulat körül,a fogyasztáson se veszek észre különbséget, ha van is nyomatékvesztés minimális lehet
atis_166jtd2018-04-02 11:15:10 // 53709
Sajna ez így van, alacson fordulaton van egy kis nyomatékvesztés. Viszont ha iratsz rá egy jó progit akkor jó lesz.
frusciante2018-04-02 10:48:28 // 53708
Van itt valakinek tapasztalata szívósor lapátkák kiiktakásról? Az érdekelne, h tényleg érezni teljesítmény vesztést alacsony fordulaton? Olvastam ilyet pár oldalon viszont nem értem az okát? amennyire én megértettem a működését ezekből hengerenként kettő van és az egyiket 2.500 alatt zárva tartja ezzel "örvényelteti" a levegőt tisztább égést elérve a kevesebb károsanyag kibocsátás érdekében viszont szerintem amíg nincs nyitva mindkettő valamennyire elvesz inkább mint ad teljesítményt...!? Javítsatok ki ha rosszul tudom... Holnap mennék egy szívósorért amiben kiírtották a lapátkákat a mozgató rendszerrel eggyütt, nem azért nem veszek bele új szívósort mert így olcsóbb ( sőt egy új sor 60-80 közt ez a projekt meg 40((20 a munkadíj 20 a szívósor)) + a kiírás nagyjából egy áron van+ ugye a szívósor le fel és a takarítás...) igazából csak félek ezektől a lapátkáktól, h egyszer gondolnak egyet és vándorútra kelnek... Viszont ha tényleg gyengébb lenne tőle alacsony fordulaton akkor inkább veszek új szívósort, max 60.000ként vezérléssel eggyütt cserélem azt is...
kakos1592018-03-31 19:53:37 // 53707
bigcrys-nek

nincs külön semmi levegőztetési metódus, hátul a tankban a pumpa átnyomja az üzemanyagot ha párszor leveszed és ráadod a gyújtást, ha akkor sem gyullad akkor a nagynyomású szivattyúval nem stimmel valami, lehet nyomásszabályzó szelep megszorulva, vagy magában a szivatyúban belső hiba.használtat tettél rá vagy felújitottat?
kakos1592018-03-31 19:45:13 // 53706
Igen felrakható, ugyanaz minden.A 147,156 GT kormányai mind cserélhetők egymás közt
Gitarkovacs2018-03-31 13:14:30 // 53705
Sziasztok!
A ráncfelvarrott 156 kormánykereke vajon felrakható-e gt-re?
Fa kormányra vágyom de gt-hez gyakorlatilag nincs.
Alfa 1662018-03-31 08:15:58 // 53704
Sziasztok ! Van egy 166 2.4 jtd-s Alfám ,hifivel lenne egy kis gondom . Néha minden átmenet nélkül elnémul , ha kiveszem az erősítőt kb. félóra múlva vissza rakom és szól Ismét . De mikor elhallgat a beállítások is vissza állnak alapra /a hifi rendszer / kikapcsol . A beállításokban vissza kell kapcsolni .
bigcrys2018-03-29 09:12:37 // 53703
Sziasztok !
Kis segítség kellene !!
156 1,9 16V jtd Alfámon cseréltem nagynyomású szivattyút . Most nem indul, gondolom tele levegővel.. Sokszor indítgattam de nem megy . Ki kellene dolgoznia a levegőt vagy valami különleges légtelenítés kell neki ?
Köszi
Szabister2018-03-28 20:27:06 // 53702
Köszi szépen ;)
Levee156SW2018-03-26 18:26:00 // 53701
Sziasztok,

156 (ha szamit:JTS) ECU/fojtoszelep Reset menetet le tudna irni nekem olyan,aki mar csinalta,es mukodott neki?
Interneten tobbfele valtozat van.

Koszonett: L
adamcroh2018-03-25 13:37:50 // 53700
köszi , már irtam is neki :)
Piritu2018-03-25 13:27:47 // 53699
Adok-veszek első hirdetője, Erhard242 üzemelteti.
adamcroh2018-03-25 13:14:52 // 53698
nem, ez a név is új :)
Piritu2018-03-25 13:08:42 // 53697
Erhard-ot kérdezted már?
adamcroh2018-03-25 12:44:32 // 53696
Sziasztok! eléggé sokat kell heggesztgetni a kipufrendszerem, most katalizátor, de a középső dob is elég gatya, és beleuntam, szóval fontolóra szeretném venni hogy elejétől a végéig veszek egy teljesen új rendszert. Bárdin néztem, ott sajnos nincs, lenne tippetek honnan tudnán "jó" áron beszerezni újan?
Levee156SW2018-03-25 11:53:33 // 53695
Szia,

Nyiregyhazan Borbely Jozsefet tudom,aki valtofelujitasban egy legenda-viszont lehet,h o csak Renault.

+36 42 490 491
+36 60 935 5848
Zozi732018-03-24 17:42:07 // 53694
Nagyon köszi a választ,
Csabo222018-03-24 16:04:09 // 53693
Halo
Általában szelepfedél tömités csere meg szokta oldani az olaj beszivárgását a gyertyákhoz.
Szabister2018-03-24 14:06:33 // 53692
Sziasztok!
Link Őt ismeri esetleg valaki? Vagy ismertek valakit aki váltó felújítással foglalkozik Borsod megyében vagy környékén?
berobbantam2018-03-24 12:20:54 // 53691
+1 párban.
Zozi732018-03-24 12:09:57 // 53690
Üdv!

147 1.6 TS ECO, 2003-as. Első hengernél (vezérlés felől) mindkét gyertya állt az olajban. Mi az oka?
Valamint sajnos a vékonyabb gyertya bele is van törve (a menete) a hengerfejbe. Tudom, hogy az álmos könyvek szerint ez nem sok jót jelent, de kérlek segítsetek.

Köszönöm.
Coyote2018-03-24 10:05:16 // 53689
Igen, párbab illik cserélni.
Levee156SW2018-03-24 09:39:42 // 53688
Sokak szerint igen(a keresztstabilizatorok miatt hatnak egymasra valamelyest).
De ha padon ki tudod merni,hogy melyik van tenylegesen hatarertek alatt,es az sem gond,ha esetleg kis ido mulva neki kell allni a tuloldalnak,akkor neki lehet menni egyszerre 1-nek is.
Liquid2018-03-24 09:22:29 // 53687
én párban cserélném
ALFI1562018-03-24 09:11:12 // 53686
Szerintetek lengéscsillapitót párba kell cserélni?
Levee156SW2018-03-24 09:09:41 // 53685
Szia,

pont ugyanezt jatszom epp.

Zarkiralyban azt mondtak,eloszor vigyem be csak a kulcsot,mert attol,hogy a led vilagit,ra kell nezzenek,hogy tenyleg bocsat -e ki jelet.
Ha igen,"megprobaljak" osszetanitanj gyari kulcskod nelkul(belso FL)-ha nem megy,annak a kiadasa meg egy kb. +10e-s tetel markaszervizben,ha nincs meg.
oj1562018-03-23 22:46:31 // 53684
Sziasztok! 156 sw központi zár távirányítója megvétel óta nem működik. Valaki szedte már szét vagy van valami ötlete hogy mi lehet a baja? Bicskakulcsos 2 gomb van rajta az egyik a csomagtartót nyitja a másik az ajtókat nyitja és zárja. Ma kapott a távirányító új elemet a piros led folyamatosan világít rajta. Köszi a segítséget!
Macccy2018-03-23 20:37:47 // 53683
Jók amiket mondasz, de szerintem azért megy ott vissza a kartergáz csövön olajgőz. Majd szétkapom megnézem mennyi az olaj a levegőcső aljában, de sok sok órányi járás sok sok kicsi olajcseppet jelent.
Selmak2018-03-23 18:42:13 // 53682
Szerintem nincs annyi katergáz ami érdemi mennyiségű olajat nyomna fel. A VW csoport benzines motorjainál fordult az elő hogy ha jég dugó vagy kosz dugó zárta el a kartergáz kivezető csövét akkor annyira meg tudott nőni a nyomás hogy a dugó átszakadása után a motorolajat felnyomta szívócsőbe és belefojtotta a motort. Az saját motorolaján szétpörgő motor szinte biztos hogy a turbó szívó oldaláról ered, a pinalogós 1.5 DCi esetén elég gyakori halál, JTDnél most hallom először. Az olaj meg azért ACEA C3 hogy hamu mentesen elégjen és nem tömje el a részecskeszűrőt.
frusciante2018-03-23 15:42:41 // 53681
Autópálya tempónál akkor ez gyakorlatilag megoldhatatlan...h fullasztod le? Félreállsz és rádobod a hatodikat? Főleg ha már felpörgött...
ALFA1592018-03-23 10:32:58 // 53680
Itt nálunk is volt egy viszonylag új ford amit a szerelő elindított és már nem tudtak leállítani.Elfüstölt minden.
Persze le lehetne fullasztani de szerintem ilyenkor mindenki bepánikol és ahhoz,hogy lefullassza,hely és hidegvér kell.
Föckös2018-03-23 09:51:37 // 53679
sajna igen, csak úgy lehet leállítani, ha lefullasztod.
ha automata, akkor meg végignézed, hogy forog, egészen addig míg el nem fogy az olaj, és meg nem szorítja magát a motor.
kb minden kuka...
frusciante2018-03-23 08:17:39 // 53678
A befecskendező rendszer akkor is csinálhat ilyet ha kirántja a kulcsot? Másik kérdés, a túltöltött motorolaj hogyan pörgeti túl a motort? Elég komoly.... Ilyet még hálaégnek nem láttam, hallottam.... Ha vki túltölti a motorolajat a maxszinten csinálhat ilyet a motor? :O
Macccy2018-03-22 16:05:29 // 53677
bocsi, ez nemtommivót' :O
Macccy2018-03-22 16:04:18 // 53676
Tyíííí szarul hangzik ... Ha már téma éppen az olaj, azon töprengek pont, hogy honnan jöhet olaj, mondjuk egy olyan autó esetében, ahol az olajfogyasztás simán a normális keretek között van (5W30 4-5dl /5000km). A turbó labirint mindig enged valamennyit, huzat és fordulat függvényében megy olaj a szívó oldalra, ezt tudja mindenki, a légszűrő dugulása ronthat rajta, illetve a túlzott kopás. Viszont ... a kartergáz visszavezető rendszer, az is oda pöfög-párologtat. Annak az ágnak az állapotát hogyan lehet felmérni, mi számít például rossznak, mit kell széthúzni? Erre még sose mentem rá.

A dolog onnan kezdett foglalkoztatni, hogy menet közben a regenerálás első felében a gyorsítással némi kékes füst fúj ki, ami nem új pápa választást jelenti, hanem a kipufogó rendszerbe bejutó és lerakódó olajköd, olajcseppek begyulladását, égését, huzattal kijutását. Az autó regeneráláson kívül nem ereget ilyen füstöt. De én szeretném, ha még ennyi se jutna a katalizátorba, mert bár teljesen papírforma szerint regenerál (~9 perc, 650°C, 25% tisztítva, stb.) de nyilván a szűrőt és a fűtő katalizátort nem az olajnak tervezték.
Macccy2018-03-22 16:03:00 // 53675
Tyíííí szarul hangzik ... Ha már téma éppen az olaj, azon töprengek pont, hogy honnan jöhet olaj, mondjuk egy olyan autó esetében, ahol az olajfogyasztás simán a normális keretek között van (5W30
pettinke2018-03-22 14:51:00 // 53674
ezt most nem vágom ...
anélkül újította fel a bokkot, hogy kiderítette volna, mi volt az oka a megszaladásnak????

mert ezt nem a motorblokk okozza önmagában..
vagy a befecskendező rendszer valamilyen nagyon durva hibája,
vagy a felkapja a túltöltött szintű motorolajat,
vagy a turbóból jut be olyan mennyiségű motorolaj, hogy arról a motor eljár magától.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak