Fórum >> Típusok >> 145-146

Shadin (Phœnix)2018-06-19 20:06:14 // 140522
Nem fehér???
Kazes☻2018-06-19 19:37:50 // 140521
Korábban a miénk is így állt lecövekelve... de újabban...!
Kazes☻2018-06-19 19:36:40 // 140520
Persze, mert eddig mindig vacilláltál... és mikor erre jártál, sose jártál felénk! :P Meg különbenis... százé' jár a kocsihoz! :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-19 19:23:51 // 140519
Én abból indulok ki, hogy minden autómban eddig a vízszintes mutató állás volt az üzemi, és nem is nagyon mozdulnak onnan, ha minden rendben van. A jtd-ben 90-es osztás volt a vízszintes, a TD-ben viszont nekem ott 80-as szám van. Alább megtekinthető, hogy nekem hol áll általában a mutató:

WarbiRunner (Gyuri)2018-06-19 18:41:07 // 140518
Igen, de nem ezzel a felniközéppel. Ez a Fl előtti Speedline kupakja. A FL-esnek
ilyen a közepe:


Alig merem leírni, hogy nekem van egy szett eladó, mert Kazes kinyír...
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-19 18:38:10 // 140517
Lett? Nem lett? Ha lett, akkor gratula! :-)
Ne az OT lebegjen a szemed előtt, hanem toljad neki, imádni fogja. És Te is :-)
Kau2018-06-19 15:58:24 // 140516
Ezzel jöttek ki. Ha annyira törekszel a gyári állapotra, akkor még a két oldalindex se gyári ;)
Kazes☻2018-06-19 14:28:17 // 140515
Kis csőre biztos lehet valamit, de szvsz kérdezd meg pl. Elaforgot.☺
Kazes☻2018-06-19 14:25:34 // 140514
Igen és ahogy beszéltük, nekem is kéne cserélni, meg ki tudja hogyan állhat a termoszom...!? 😏
Levi1452018-06-19 14:23:12 // 140513
Lehet 😀. A rács fekete,csak a betèt színe tèr el a gyáritól,de ha jól sejtem,az sem sokáig :)
Kazes☻2018-06-19 14:09:50 // 140512
Mindenki észreveszi...😉 a rács fekete. Lehet hozzá akarta dizájnolni azt is. 😁
Gergely2018-06-19 14:06:46 // 140511
Említetted, hogy elkezdett romlani a viselkedése.
A hűtőcsere után az enyém nagyon sokat javult, de még nem tökéletes. Lehet kipróbálom maszk nélkül, hogy mit mutat úgy. Autóipari tapasztalataim szerint egyik márka se csinál egy alkatrészből két verziót pusztán hobbiból, főleg hogy ha az egyik még randább is mint a másik... :D

Kiscsőre nincs ötlet? ha lehet nem használnám sokáig locsolócsővel.
Shadin (Phœnix)2018-06-19 14:06:36 // 140510
Tényleg fekete a piros helyett :-(
Shadin (Phœnix)2018-06-19 14:04:54 // 140509
Miket észre nem veszel :-)
Passzolom, nem tűnt fel a fekete rács mellett. A rácsnak is pirosnak kellene lennie?
Levi1452018-06-19 14:00:29 // 140508
A fekete ködlámpa betèt okára fèny derült?
Levi1452018-06-19 13:54:50 // 140507
Nem hiszem,hogy baj lesz vele,a leírásod alapján. Lesz egy gyönyörű "gokartod" hètvègère,gyári állapotban :)
Shadin (Phœnix)2018-06-19 13:40:04 // 140505
Főnix egy évig él. 1 év a szétxaródási ciklusa :-)
Kazes☻2018-06-19 13:27:51 // 140504
Sajna már a miénk is produkálja ezt...😟
Kazes☻2018-06-19 13:23:41 // 140503
Grat! Élvezni fogod főleg, hogy ha jobb lesz, mint a Phoenix! 😁
Shadin (Phœnix)2018-06-19 13:16:09 // 140501
Köszi! Remélem nem véget nem érő szopás lesz :-)
A felni és a kipufogó nem gyári. Jól gondolom, h ilyen a gyári felnije?

Levi1452018-06-19 12:54:20 // 140500
Gratulálok,sok boldog,balesetmentes kilómètert kívánok! Kicsit irígy is vagyok. Règi,szèp emlèkek :)
Shadin (Phœnix)2018-06-19 12:37:37 // 140499
Estére valószínűleg egy gyönyörű rosso 145 Special Edition boldog tulajdonosa leszek :-)
Az OT-hez még hiányzik 12 év, a gyári SE felnik és pár milla :-)
Gergely2018-06-19 11:56:35 // 140498
Azért az fura, hogy neked ennyire alacsony a hőfok.
Alapból azt gondolnám, hogy bármilyen belsőégésű motor 90°C körül érzi jól magát.
Vagy a típusismertető írja, hogy ennek 80-on kell üzemelni?
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-19 11:31:37 // 140497
Tekintve a tegnapi nem is túl meleg időjárást (nálunk legalább is), nem normális. Melegben, araszoláskor, feljebb mehet a 80-as középső osztástól, de nekem a 90-et még soha nem érte el így. Azt tényleg csak megpakolva, 30 fokban, tempósan hegynek fel 20 percig, ..
Gergely2018-06-19 10:55:42 // 140496
sziasztok!
Újabb kérdés TD melegedés ügyében (bocsánat, ha valakit untatna már a téma :)):
Tegnap teszteltem városban is, kb 10 perces araszolás közben azért elindult 90 fölé a mutató, de ahogy szabad lett a pálya, visszaállt azonnal 80-85 közé. Ez normális?

Illetve ki szeretném cserélni a kis vízcső könyököt a vízpumpa és a hengerfej között (azt hiszem 3/4-es). Egy kb 12 centis darabról van szó, létezik ez ide gyártva vagy meg kell vegyek egy 5m-es tekercset? jelenleg 'Gardenia' gyártmányú van benne :-DDDD.
Jorjie2018-06-18 17:44:05 // 140495
Állítólag a magasságállító szerkezetet kell kiberhelni alóla, és akkor pár centit lehet nyeri.
Ott voltam személyesen, amikor mesélték, úgyhogy ez sem biztos :-D
Shadin (Phœnix)2018-06-18 17:31:29 // 140494
Én tényleg hobby és kulcsos autónak venném. Az ülést állítólag lejjebb lehet tenni némileg, erről van tapasztalat?
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-18 16:15:56 // 140493
Én is nagyon nekikészültem, mert a mi kis ződünk tökéletes alap a konzerváláshoz. Valós 157e, volt lent a hengerfej, 99% hogy tényleg. A futóműve gyári, a porlasztók, adagoló tökéletes, a fékből ami hiányzott Alexandro segítségével gyárira hoztuk. A kaszni szerkezetileg egyben, lehet ha csak úgy alánéznél azt mondanád, hogy rozsdamentes. Ehhez képest kaptam egy 700e-res (ha ki nem bukik valami még) ajánlatot a teljes alváz,küszöb, minden apró rozsda kiszedésére, üregvédelemre, fényezésre.
Egy olyan autóra, ami 2 év múlva abban az állapotában fog érni max 500-at. Persze veszek bármi mást, 2 év alatt azon is bukok 500-at, de 2 évig egy kényelmes, halk, esp-s, biztonságos autóban ült a család. Valahol ez is szempont.
Szóval csak saját szórakoztatásodra mindenképpen érdemes, mert ezt a fajta vezetési élményt nem kapod meg másképp. Emiatt kaptam elég leszólást anno, de egy 156-tól sem, nem véletlenül nem volt olyanom soha.
Szóval én is a sok agyalás végére hátráltam két lépést. Nálam annyival rosszabb a helyzet, hogy dízelem van, aminek egyelőre nulla értéke van, mint youngtimer. Csakis kőműves és pizzás használati értéket tud felmutatni, szóval hiába van feltéve fél autónyi alkatrésszel az adok-veszekbe. :-D
Őszintén megmondva én is úgy vettem 118e-rel, hogy átmenetinek jó lesz 1-2 évre. Én voltam legjobban meglepve, hogy mekkora feeling motortól függetlenül egy kicsit futott, mindene gyári öreg autó kattogós dízellel is. Úgy, hogy volt másik 146-om. Ég és föld az érzés.
Szóval ha ezt az érzést akarod, vedd meg (vagy egy hasonló kis méterest), kicsit foglalkozz vele, egy üregvédelmet megér, és élvezd :-D

Én egyébként arra jutottam, hogy a kaszni elemeket fel kéne rakatni, tankajtó alatt kifoltozni, tetőt lefújni. Ennyit szabad hozzányúlni. Az apróságokat pedig ecset, spray, horpadás kiszedő, polír megoldja, ezzel el lehet szöszölni bármikor és szépre lehet hozni, eredeti fényezés mellett.
Ha megmarad, akkor jövőre műszaki előtt ahova kell, kap foltot (emelési pontok), aztán ennyi.
Kazes☻2018-06-18 14:57:42 // 140492
De ha erre van ingerenciád...! ;)
Kazes☻2018-06-18 14:57:10 // 140491
Ahogy Warbi is írta, az csak jelzés... viszont amikor bekapcsolod, egy kis tapsolás szerű hangot kell hallatnia, ahogy behúz a kompresszornál a tárcsa és elkezd dolgozni. Ha az nincs (mint pl. nálam se), akkor nem dolgozik a rendszer, tehát odáig már nem jut el az áram valamiért. Ez ilyen.:)
Shadin (Phœnix)2018-06-18 14:26:33 // 140490
Szóval nem ezt érdemes konzerválni :-(
szeruuu2018-06-18 14:20:19 // 140489
Hifis fórumba megtaláltuk már rá a megoldást, kötöttem be egy kapcsolót a piros szálra, és így nem látja bluetooth-t se kikapcsolt állapotban. Valami fura bekötés lehetett ott nekem, mert meg gyújtás nélkül is. Megtaláltam a helyét is. A hátsó szellőző előtt van egy ilyen kis rácsos gumi valami, azt kivettem, és alatta pont van egy lyuk, amibe beraktam a kapcsolót és a konzolban bontás nélkül el tudtam vezetni neki a kábelt. Amúgy ő a fejegység , de az volt vele a gondom, hogy kikapcsolt állapotban is látta a telefon a bluetooth jelét a fejegységnek, és ha rácsatlakoztam be is kapcsolt automatikusan.
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-18 13:56:22 // 140488
A sárga led kb azt jelzi, hogy be van nyomva a gomb :-) Attól még nem biztos, hogy a kompresszor kuplungja kapcsol.
Az értékénél csak azt nézd, hogy Neked mennyit ér meg. Alap motoros kivitel, soha nem lesz valódi értékes autó. Az csak a qv és ti kiváltsága, már 3-4e Eur magasságokban vannak, vagy feljebb. Még az 1.7 boxinak van esélye értékesedni.
Egyébként a 145/46 elég jól tartja az árát, a szép darabok sok-sok éve 500 körül mennek, és ugy gondolom hogy pont a youngtimer hullám miatt ez így is fog maradni.
Ha erről lecsúszol de elhatároztad a projektet, az Autoscouton is nézz szét, vagy a subito. it-en, vannak érdekességek :-)
Shadin (Phœnix)2018-06-18 13:34:51 // 140487
Alapjáraton is van kis hangja a motornak, fordulaton mintha eltűnne.
Shadin (Phœnix)2018-06-18 13:34:12 // 140486
És élőben sem okozott csalódást, sőt...
A klímánál érdekes módon világított a sárga led, pedig úgy tudtam, ha nincs nyomás, nem kapcsol a kompresszor, nem kell égjen a lámpa .
Kau2018-06-18 13:26:04 // 140485
Most nézem, neked 1.6-os van. Azzal nekem se volt ilyen gondom 60 ezer km-ig. Viszont a 2.0 TS-nél van még egy plusz szíj! Ha az egyik szakad, belever a másikba és vége :(
Kau2018-06-18 13:23:49 // 140484
Nem akarok neked hazudni, de ez is márkás volt. Vagy Dayco vagy Gates. Ilyenen nem spórolok én sem. :(
marci912018-06-18 13:17:55 // 140483
Vezérműszíjból sajnos kapható olcsóbban gyenge minőség is. A Dayco-Gates-INA szíjakkal szinte soha nincs gond, ez alá nem szabad adni. Nekem 60E km után a Dayco teljesen jól nézett ki, még a felirat is rajta volt a hátán.
Kau2018-06-18 12:19:09 // 140482
Most néztem meg a linkedet. Kívül-belül rendben van a kocsi, nincs lelakva, valós az a felszerelés, amivel kiadták 2000-ben.
Műszakilag azt mondtad megnézted. Ha beindításkor pár mp dízeles csörgést hallottál, az a vezérlésmódosító hangja. Nem kell rögtön szervizbe menni vele, lehet vele úgy járni, de érdemes kicseréltetni. Menet közben nem is hallani.
A klíma több dologtól nem mehet. Meg kell nézni, hogy fel van-e töltve. Ha igen, az anyósülés előtt a beltérben van egy klímavezérlő csatlakozó. (Sok szerelő se tudja) Ott kellene csatlakozni és kitörölni a hibát. Ha ott is jó, akkor meg kell nézetni, hogy az elektronikával van-e a gond? Többnyire direktbe kötve megy a klíma.
Shadin (Phœnix)2018-06-18 12:10:42 // 140481
Ennél feljebb úgy, hogy tuti a vez. mod. meg a klímahűtő csere?
Én nem vagyok otthon az OT/YT-ben, simán megérheti az árát a hibáival együtt is. Ha nem az enyém lesz akkor csak remélni szeretném h jó helyre kerül.
Bár az lesz, ha igaz h látatlanban viszi valaki ennyiért...
Kau2018-06-18 12:04:49 // 140480
Az még nem biztos, hogy meg is veszik ;) Vagy csak még feljebb akarják vinni az árat... Hány ilyen volt már...
Kau2018-06-18 12:03:16 // 140479
Ja, attól biztos nem :) Az én műszaki érzékem megáll a kerékcserénél és LMM takarításnál :))))
Shadin (Phœnix)2018-06-18 12:01:15 // 140478
Bedobtam ide a linket, és mire rászántam magam, h veszem, ráígért egy mániákusabb is látatlanba... :-)
Shadin (Phœnix)2018-06-18 12:00:25 // 140477
Most tettem össze a 159 TBi-t, ez sem lehet sokkal bonyolultabb :-(
Kau2018-06-18 11:57:03 // 140476
Én házilag nem kezdenék neki. De persze nem tudom ki mennyire bevállalós és ért az ilyenekhez. Ki kell venni a szívó oldali vezérműtengelyt, a végéről levenni a vez. módosítót, szétszedni... Háát. Ahogy érzed ;)
Ha az olajszint mindig maxon van, akkor hosszú életűvé lehet tenni. Nekem korábban mindig javító szettezve volt. Vezérléscserénél ezt is orvosoltuk, hogy ne ez miatt kelljen legközelebb szétszedni.
Kazes☻2018-06-18 10:35:54 // 140475
Igen! 1,8-ra vágytam én is, de hiába kerestem... nem volt, így lett 1,6. :)
GTVili2018-06-18 09:58:55 // 140474
" A legjobb az 1.8 TS......"
Ezt alá tudom támasztani....:-) Istenem,de jó kis kocsi volt!
Shadin (Phœnix)2018-06-18 09:41:26 // 140473
A potenciális autón kb. 15k-val ezelőtt javították a vez. módosítót a felújítókészlettel és az mostanra szól rendesen alapjáraton is, na meg persze indításkor is. Gondolom ez házilag is elvégezhető?!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak