Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2018-07-17 13:31:20 // 140867
A Tádédnak szerencséje van, mint tudjuk és neked is vele! :D Ez megint nem teljesen jó összehasonlítás egyébként, mert a FL előtti valamiért jobban bírja, mint az utáni. Nekünk is a Tádé jobb állapotban van, mint a Ts, pedig Bözsit is földes udvarból hoztam el anno Békéscsabáról. Kellett is kicsit hegesztgetni, ahogy a blogjában is látszik, de messze nem úgy néz, nézett ki, mint a Ts. Tehát a beton-tető kombó fini, de legjobb nyilván a garázs. Viszont meglátásom szerint egy egyszerű felhasználás mellett is olyan az autó, mint egy ház... lakva jó, ill. hajtva jó! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-17 13:22:02 // 140866
A beton placc számíthat többet. A jtd rengeteget ment, sok hosszútávot, viszont csupasz föld volt alatta a csillaggarázsban. A TD alig megy hosszút, viszont beton placc és tető is van. Mindkettőt mostam alulról, sőt rendszeresen lecsapattam őket télen is.
Kazes☻2018-07-17 10:36:47 // 140865
Úgy van...! :)
Kazes☻2018-07-17 10:35:29 // 140864
Plusz szvsz itt is igaz lehet a használat... amelyik sokat halad, főleg országúton, ill. nagyobb távokon, jobban kiszellőzik és ha még betonozott és fedett helyen tud parkolni, akkor aztán...! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-17 10:05:32 // 140863
Sajna az alváz mosás nem segít sokat. Belülről indul meg valahogy a rozsda, hiába mosod, ki fog lyukadni. Egyébként minden más autó is 20+ évesen. Itt is a km a döntő, hogy mennyi hőingadozást, lecsapódó párát kapott.
marci912018-07-17 07:37:47 // 140862
Amúgy ennyi. TS-ből pedig eleve kevés km-est! Egyszerűen az emberek nem képesek rá vigyázni, 20 éves benzines Opel módjára tapossák és elhanyagolják, pedig amúgy törődés mellett nagyon tartósak. Mellesleg a padló lakatolás baromi költséges és időigényes dolog (előbb utóbb mindenkit utolér, kérdés hogy mikor). Ennyi futásnál ez még nagyon messze lesz, főleg ha a gondos új gazda rendszeresen levereti az alját.
Kazes☻2018-07-17 00:38:16 // 140861
Jó is lenne! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-16 22:23:24 // 140860
Ha Neked kell, kiviszlek érte :-) Utrechtben tudok szállást. Magamnak egyelőre nem hozok semmit.
Kazes☻2018-07-16 21:41:41 // 140859
Akkor ugorjunk ki érte...! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-16 16:23:22 // 140858
Igen, röviden ennyi :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-16 16:22:22 // 140857
Ennyi pénzért 100% hogy EZT hoznám el. Ez az az autó amiről képekről süt, hogy az aminek hirdetik. 600e + szállítás + sarcok. Nem kevés, de az ártöbblete 4-5 év alatt megtérül anyagilag is egy ilyen állapotú autónak, ebben egész biztos vagyok. Lehet a 145 is ilyen, de vacak fotókat tettek fel. Akinek ennyi az igénye a hirdetésre, ennyi az autójára is...
Amit linkeltem az az 1000 Euros átlag kategóriától kis alkuval 800-zal több. Cserében a következő 30e km nem sok javítást ígér. Vagy 50e, vagy több. Sok év tapasztalata alatt én kis km függő lettem. :-D Mármint valódi kis km, nem tekert :-) Egyszerűen ez vált be.
Rá lehet költeni ugyanezt a 800-at 3-4 év alatt is, csak az autó sose lesz OLYAN. Sem érzetre, sem megbízhatóságra. És állandóan a szerelőnél kopogtatsz, vagy nyakig vagy az autóban, ahelyett, hogy csak hajtanád boldogan :-)
Alfaboooy2018-07-16 15:35:27 // 140856
Csak vonóhorogot :)
Rolee462018-07-15 23:13:32 // 140855
A jó állapotban lévőknek még van árúk,az occok meg sokba lesznek😏
Kazes☻2018-07-15 22:08:51 // 140854
Aha... hát találtam ott (is) egy-két jót, ami ránézésre jó lenne! :)
Kazes☻2018-07-15 22:08:04 // 140853
Klassz, de kicsit drága... mondjuk Giuntininek lehet pont jó! ;)
Rolee462018-07-15 21:09:31 // 140852
Németbe is sok a rozsdás autó😕,de vannak olyanok,akik megtehetik és csak nyáron használják a hobby autójukat.Azokon nincs sok rozsda🙂.
Rolee462018-07-15 21:03:36 // 140851
Ez is Nero😊,de kevés km-es😉


Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/alfa-romeo-145-twin-spark-1-4-l-103-ps-schwarz-top-zustand/889738641-216-6837?utm_source=sharesheet&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android
Rolee462018-07-15 20:44:38 // 140850
Kincses ládát találtál neki😄😉
Alfaboooy2018-07-15 13:42:42 // 140849
Kazesnak...
Jorjie2018-07-14 14:33:32 // 140848
Mifit csörgesd meg. Postáz is.
Kisvuk2018-07-14 12:45:00 // 140847
Sziasztok !
Sürgössen szükségem lenne egy 146 bal hátsó féknyeregre tárcsához (1998,1.6 TS.). Aki tud megoldást kérem keressen .
Üdv, Pisti
Kazes☻2018-07-12 19:23:10 // 140846
Meg lett... nagy nehezen. ;-) De kár, hogy fekete! :-P De azért klafi... :-)
Kazes☻2018-07-12 19:03:16 // 140845
A német se jó?! Az osztrákosokat szidják, azt már több helyen is olvastam. A Szicília környékiek biztos nem láttak egy szem hót se nem! :-D


Bocs, de link köllene... ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-12 18:56:36 // 140844
Olaszból igaz csak. Máshonnan meg a rozsda játszik.
Egyébként a hahu-n ott egy tetőablakos 1.8ts jó árban, jó kiállással. Egy megnézést simán ér az is. Nekem az szimpatikus autó. A fotók nem jók, de ami látszik, az nem rossz.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-12 18:52:02 // 140843
Mondjuk ahogy nézem az itthoni felhozatal elég roncstelep. Biztos nem akarsz 146-ot? Sokkal jobb a kínálat. Az a grafit színű 1.6 TS SE full bőrrel pl kifejezetten szép, és különleges így képekről. De az 1.7 boxi is bíztató és használhatónak tűnő jtd-k is vannak.
Kazes☻2018-07-12 18:47:21 // 140842
De csak olasz honból, igaz? Vagy bárhonnan a tréler játszik?! :-o
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-12 18:42:46 // 140841
Aha.. Td100, már villanyos adagolós és a jtd előd blokkal (1910ccm). Az még bejáratós volt annyi km-rel :-) A behozással annyi a gond, hogy tréleren jöhet csak, az plusz ktség. Mire rendszámozod, névre írod, vizsgáztatod, már túl sokban van. Többe lesznek a járulékos költségek mint az autó. És akkor még mindig lutri, hogy mit hoztál be, mit kell még rá költeni.
Giuntini2018-07-12 16:39:57 // 140840
A Te nézelődéseid mindig jók.:) Mit szólsz ahhoz a kék 1.4 TS-hez???
Kazes☻2018-07-12 16:06:38 // 140839
Hehe... én is pont azokat, arrafelé nézelődtem! :)))
Giuntini2018-07-12 16:02:56 // 140838
Az enyém 1.9 TD volt, 100 pacival.Az a típus, ami biztonságosan elmegy A-ból B pontba, de semmi több. Bár szerintem nagyon jó minőségű volt, rozsda 13 éves korában mikor eladtam semmi. Nem zörgött, a műszerfal és az egész belső korrekt volt. Annyi hibával adtam el, hogy az adagolóból folyt a gázolaj, és a kuplung már nagyon kemény volt, de 350 ezer volt benne! Eredeti!
Most láttam a Hahun egy egész korrektnek tűnő 145-öt, bár nem nagyon akarok itt venni. Inkább rászánnék 1000€-ot, és valahonnan Velence vagy Milano környékéről hoznék be.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-12 13:47:42 // 140837
80 ezer volt a Marisban amikor vette, és kb másik 80-at gyűrt bele jórészt városban. Olyan munkája volt, hogy boltokat járt körbe, akár naponta. A kutyacsont a stabilizátornál rendszeresen szétesett (146-ban nincs is ilyen alkatrész), második helyen a kormány összekötő állt a pusztulás listán ha jól emlékszem. Ezek gyengék voltak benne, más baja nem nagyon volt. Tény, hogy nem jó utakon járt, és ha haladni kellett, haladt, kapta az ívet a vas. Elég megbízható csataló volt az, az első olasz gép a haveri körben. Az élő cáfolata volt mindannak, amit az olasz autókról szájhagyomány útján "tanultunk" :-) És hogy ment, jesszus. Sima 1.6 szívó, mai napig nem fogom fel ésszel, hogy az hogy bírt annyira menni. Állítólag chipes volt. 8.2 alatt volt 100-on, Imi barátom nyomta neki, én stoppereztem :-)) 7400-ig forgott (napi rendszerességgel kapta is a fordulatot), ott dadogott le, 200 fölé lazán ment, és ha nem volt bántva elképesztően keveset evett. Nagyon jó autó volt.
Ha nincs az a Maris, lehet nem vagyok most itt, hanem valami VW fan klubot boldogítok és valami szörnyű passatból nézem irigykedve a szép olasz dögöket :-D
Kazes☻2018-07-12 12:49:07 // 140836
Igen. :) De hát sajna kókler volt az előd, csak tulaj... ezért is volt aztán menthetetlen... : /
Vitaprix2018-07-12 12:24:49 // 140835
Jó is az, csak normális gazdája legyen :)

Persze szegény Arna azért nem a szépség mintapéldája :)
Kazes☻2018-07-12 12:12:52 // 140834
Nálunk a Td volt előbb és meg is lepődtem, amikor elkezdtünk vele járni, hogy itt is elmegy szépen, ott is ... majd megjött a Ts és visszaálltam a rendes Alfás közlekedésre! :)))
Kazes☻2018-07-12 12:10:59 // 140833
Bizony, bizony... én az Arnámat nagyon bírtam, a kis boxi miatt! :)
marci912018-07-12 11:20:04 // 140832
Ez tényleg nagy meglepetés volt nekem is. Nem gondoltam volna, hogy egy korábbi és egy facelift utáni évjárat között ekkora különbség lehet. Nekem kissé olyan, mintha gyárilag próbálták volna sportosabbá varázsolni a futóművet, csak közben meg a hazai utak... Sokszor én is sajnálom szegényt, főleg városi használatnál.

Engem elgondolkodtatott amúgy, hogyha egyszer lesz sok-sok időm és nincs fizikai akadálya, lehet megpróbálom beszerelni egy korai TD rugóit. Az alkatrész katalógus szerint egyezik a két autó futóműve. A rugalamasabb rugó ráadásul sokkal jobban kímélné a futómű többi részét is. Gyuri TD-je príma példa erre, nekem 140E-nél már olajosodni kezdtek az első telók. A TD nagy meglepetés volt amúgy nekem. A fene se gondolta volna, hogy egy dízel Alfa is lehet sportosan mérges :D Ők egyszerűen tudják a titkát, akár dízel, akár benzin és kész.
Vitaprix2018-07-12 11:14:54 // 140831
Egyébként a boxer teljesen jól megy, és nincs ám soktízezres vezérlés, meg vezmód meg kutyafüle... :) (És akkor ez még csak a hétköznapi használat, nem a motorpukk, ami azért a TS16V-től nem áll nagyon messze...)

Apróságok előfordulnak, meg nagyon alacsonyan van a nózija, de azért azt nem szeretném, ha eljutnánk oda, hogy a TS16V megbízhatóbb a boxernél :))))))))))

Pl városi használatra egyértelműen tök jó a boxi. Oké, sokat eszik... De az az 1-2 liter nem akkora különbség szerintem.

Az enyémnek sok baja volt, pláne ahhoz képest, hogy csak 2 évet volt nálam, de kb minden az előző tulaj hanyagsága... :) (Pl az átütött termosztát a rossz vízpumpa miatt nem nevezhető túl pozitífvnak, ahogyan a seprűnyélllel állítható jobb első ablak sem, de akár a 15W40-es olaj használatát is ide sorolnám...)

Ami meg nem, az meg azé' vót', mert fiatal voltam és kellett a pénz :))))))))

Meg mert szavak nincsenek az útminőségre az országban, és ez már 9 éve is így volt :) Konkrétan volt olyan, hogy - igaz már a 195/50R15-ös gumin- nyomvályún koppant fel a kipuffleömlő. Dváááááááááááááááá!!! Amikor meghallottam a jól ismert csattogást (sortömítés ugye, hiszen itt a 4 henger leömlője 4 felé megy... ezért ha leér, csak az egyik leömlő deformálódik), azt hittem, ott borítom árokba. Mindezt a műszaki előtt EGY nappal.
Giuntini2018-07-12 10:35:37 // 140830
Az is az igazsághoz tartozik, amit most az utóbbi egy évben ráköltöttem az 59-re, a hf probléma kapcsán, a harmadából de a feléből egy nagyon pipec állapotú 145 TS-t vehettem volna. Az 59 2,4 abszolút nem alkalmas a rövid távú városi közlekedésre. A mimap vezettem a 730d-t. Hogy az mennyivel könnyebben melegszik mint az 59. Pedig az enyémben új termosztát van!
Giuntini2018-07-12 10:23:05 // 140829
Akkor ott valami gond volt a Mareán, mert én 350 ezer km-el adtam el, még a kuplung is gyári volt, a futóműben kétszer cseréltem stab pálcákat. Igaz, az az autó szinte újként került hozzám.
Most ismét napirenden van nálam a 145 téma. Alfa City-n láttam nagyon sokat, és az a forma most is nagyon üt. Érdekes, mikor megjelent nem tetszett annyira. Viszont az a forma kínálja magát egy kis optikai tuningra.
Én nem akarnék száguldozni vele (arra ott van a 159), ez inkább városi autónak kellene, mindennapokra. Alapkövetelmény, hogy ne legyen rohadt, és én is a TS motorra szavazok. Baromi jó a boxer hang, de itt elsőrendű követelmény a használhatóság. Elég az 1.4-es motor. Úgy néz ki barátnőm egyre többet lesz itt Amerikából, és akkor lesz mivel járnia neki is. Alfa City-n ismét beszéltem az olasz rendőrautósokkal, és 1000€ környékén már lehet nem rohadtakat kapni, meg hát ott kevésbé rohadnak. Az Auto Scout-on viszont a szép QV-kért akár 5000€-ot is elkérnek. A jó 145-öknek kezd felmenni az áruk. Kevés van, és egyediek.
Vitaprix2018-07-11 19:53:07 // 140828
Nekem csak rossz tapasztalatom volt a magasságával, pedig egy idényt lenyomtam 195/55 R15-ös gummákon is (ami ugye nem a gyári mérete csak a jtd-qv párosnak), de akkor is folyton túl alacsony volt.

Pedig azok a toora canonica felnik nagyon szépek vóttak :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 17:48:02 // 140827
Ezért sem merek boxira váltani, erről olvastam sokat, hogy állandóan lekoppannak. És ha lekoppan, akkor törik, szakad. Hangra állat jók, de maradok a funkcionalitásnál :-) Az átmeneti autónak vett TD hatalmas meglepetés volt, nem gondoltam, hogy 7 év után még azon agyalok, hogy mégsem kéne lecserélni. Pont annak az ellenkezője amit írsz. Soha ilyen gondtalan autóm nem volt. Kopp..kopp :-)
Emlékszem, Imi barátom a Marea-ján 1-2 telente futóművet újított, nem bírta igazán. Ebben meg szinte minden gyári. Egy kormány összekötőt, kért, és hátul a lengőkar csapágy kapott egy felújítást. És kb azért, mert épp volt itthon egy szett, átszilenteztettem a lengőkarokat, mondván a gumi alkatrész azért öregszik. 7 év városozás alatt. Egy néhány éves autó szintjét hozza úgy, hogy két fillér hozzá minden.
Vitaprix2018-07-11 16:41:08 // 140826
Nnna a boxerrel ugyanez megvan 30-nál is, azzal a különbséggel, hogy nem csak azt érzed, hogy szétesik, hanem jó eséllyel valóban :DD De legalább a leömlőt leszakítod :D Ha esetleg lenne egy kis fölös pénzed meg időd újratőcsavaroztatni :DD Ha pedig sikerül végleg elb.szni, akkor HF le... :D

Imádtam, 2 év alatt többet feküdtem alatta, mint a 155 alatt 6 év alatt, pedig ott váltót is cseréltünk :D Meg egyszer kuplung munkahenger cserekor sikerült annyira fellevegősíteni a rendszert, hogy 2 órán át nyomkodtuk felváltva a haverommal :D

De nem vagyok igazságos, ha ugyanolyan magas lett volna a 155, tuti azzal is lett volna ilyen gondom.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 15:24:38 // 140825
Szólj mindenképp, egy újságot veszek akkor :-)
De még akár össze is gyűlhetünk 145/46-ozni egy mini tali erejéig a magazin kedvéért :-)
Sőt a felniket is kölcsönadom a fotózásra, mégse lemezkerékkel már.. :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 15:18:21 // 140824
Na ennyire azért nem vészes, csak kicsit billeg mint egy 156 :-P

Viszont Marci volt itt tegnap az 1.6 TS-el. Sima Fl-es, nem SE verzió, magas futóműves. Mentünk az övével, aztán a TD-vel egyet itt a kivezető úton. Jó sz@r út. A különbség valami elképesztően drasztikus. A TS-ben 60-70 körül is az az érzésed, hogy most hullik szét, ráz, küzd a futómű. Pedig egyben van az autója nagyon, nem kopog, nem üt, csak valahogy nem szereti az ilyet, hánykódik. Ugyanott a TD-vel 110-zel mentem végig mindenféle dráma nélkül. Meglepő volt.
Eddig is feltűnt, hogy a TD-t nem viseli meg a rossz út, igazi kis crossover. És nincs túl lent semmije, nem ér le az alja soha sehova. Nem véletlenül megy 4 hét múlva hegyi túrára, sziklás úton vadkempinget megközelíteni, patakon átkelni :-D
Kazes☻2018-07-11 12:19:45 // 140823
Akkor turbó nélküli...! :)))
Kazes☻2018-07-11 11:45:30 // 140822
Én nem is nagyon merek forszírozni a tádéval, mert attól félek leborul az útról... ijesztget! :)))
Vitaprix2018-07-11 11:35:38 // 140821
Ezért tökéletes autó a 75 TS :))) Nem kell vele nagyon gyorsan menni, de a balansza minden közül a legjobb, a ZF kormánymű precízebb, mint a többiben, sperr - ideális súlyelosztás... :)
De hozzáteszem: Jó balanszú elsőkerekes autó szerintem a túraautókon innen nem igazán van és nem is lehet, azokban meg ott a brutál sperr és a slick gumi...

Nem kérdés, hogy a hot hatchek megindítják a feneküket is szépen (ahogy amúgy a 156 is behúzza maga alá a popsiját forszírozott helyzetben), de azért úgy a határon menni utcai autóval csak hátsókerekessel lehet, ahogyan azt az én érzékeim kívánják. És itt sem hetesbéjemvé kell hozzá, hanem nagyon max 1500 kiló és szívómotor... Legalábbis ezt gondolom amíg ki nem próbáltam egy Giuliát. Ha az meggyőz, akkor a többi nem érdekel :)

A háromszázon lovas tájperrek meg gófgétéik engem nem érdekelnek, a fókuszból is csak az öthengeres RS a hangja miatt... :) Minek meg hova? :) A Nordschleifén úgysem fogok körrekordot dönteni egy olyannal sem... :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 11:20:30 // 140820
Ízlések és pofonok ugye :-) A hang nekem annyiban számít, hogy elviselhető legyen. Ezen kívül csakis az autó balansza, és reakció készsége érdekel. Amikor tényleg rákattanok a vezetésre, csakis erre feszül rá minden idegszálam. Na ilyen nem volt már lassan két éve :-( Ilyen 1-2 másodpercek a szörnnyel, de ennyi. Már eljutottam addig, hogy 4 kerékkel csúszva beraktam a kereszteződésbe (elértema ződet..sárgát.. yess) a múltkor. És ennyi megáll a műsor, lehetetlen tolni tovább. Ha azzal a lendülettel játszok tovább, 200-zal szállunk át a vasúti hídon, városban. Pedig indulna az adrenalin, a lábam már rezdül a padló felé, bekapaszkodok a kormányba, aztán a józan ész felülkerekedik. Ez ilyen.
A Tádé meg kevés. Jókat huligánkodok vele, de az adrenalin küszöböt nem éri el. A balansz sem olyan. A kormány pontos, de nem elég feszes, az erő olschool turbós módjára 2200-nál hirtelen jön meg, aztán el is fogy hamar, nincs elég fordulat tartomány és kevés a tolás, nincsenek meg az erőhatások :-) De mindegy, ezt másért szeretjük, kényelmes, városban pont eléggé dinamikus, és atomcsapás álló a technika, nem bír elromlani :-D
Vitaprix2018-07-11 10:47:24 // 140819
Amúgy én is gondolkodom rajta, hogy ne legyen-e a végcél mégis inkább egy Giulietta, mert az a popsi valahol hátul az agytekervényeimben olyat indít el, amit még a 75 sem :)))

De nem lesz Turbodelta, ez szinte tuti :)
Vitaprix2018-07-11 10:46:22 // 140818
Ó, azért hidd el, a 155 nagyon más kávéház volt :))) Nekem a gyorsan menés nem nyomatékból, hanem fordulatból van, ilyen (de)generáció vagyok, nem tehetek róla :) 4000 felett kezdődik az élet!! :)

Amúgy a 156-nak 2.2-t fordul a kormány kopptól-koppig, a GTA-nak 1.8-at :)))
Kemény futómű nekem mostan nem kell, "nein danke, ich fahre" :))) Tegnap Füredről felfelé egy szegény háromajtós Stilo ment előttem, én meg az első és a második hajtűben negyedik padlón fordultam el... Szerintem azóta sem érti mi történt és hogyan fordulhattam el akkora tempóval :) Külső íven. Hiába érződik az 56 puhának, nagyot alkottak vele. ÉS negyedikben már szerencsére a sperr sem hiányzik, azért nem n+1 nm van benne :) De azért egy Q2... :)

Nekem a 155-ben két dolog volt a szerelem: a 8V TS motor és a napfénytető. A többi mindegy, ezt a kettőt keresem bármilyen autóban :))) Ha 1987 előtt készült, akkor lehet Nord, ott egye meg a fene :)
Ha ez 50-50%-ban számít, akkor most eltoltam 75-25-re a napfénytető oldalára ezzel a Punto Cabrioval, de lehet, hogy 80-20-ra :) Bár a Lampredi SOHC sem nagyon szar dolog többnyire :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak