Fórum >> Típusok >> 145-146

Laciferi2019-01-24 14:30:13 // 142201
Igy van, szerintem is mindenki masra eskuszik, azt viszont tapasztaltam, hogy sajnos ez a Selenia mar nem az, mint regen volt amikor meg a 20K is made in italy-s femkannas volt :) Mobilrol is jokat hallottam. De igazabol ha szintetikusnal betartod a 10 -max 12 ezres periodust, akkor nem lesz baj.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 14:24:03 // 142200
Én ugyanígy jutottam a Mobil 2000-hez. Ezt nem eszi, szebben jár vele, úgyhogy ezt kap azóta is :-) A 159 pedig Motul-t kap.
Laciferi2019-01-24 14:15:30 // 142199
Igy van :D Bar en egybol olajcsere utan tapasztaltam, hogy csendesebb lett a motor es mar eltelt 5 ezer km lassan es meg mindig ugyanolyan, sot kevesbe eszi az olajat, mint a Selenia Racinget es a hidrok sem csattognak tole. Nekem ez abszolut jo valasztasnak bizonyult.
Piritu2019-01-24 14:14:31 // 142198
Anno Kizzo bepróbálkozott de semmit se tudott kimutatni....
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 14:05:14 // 142197
Nagyon régóta kíváncsi vagyok erre. Még anno GTPeti ültette a bogarat a fülembe, ő is egy alapos műszaki ember, aki tízezerszer utánanéz mielőtt beleteszi az autójába. Kipróbálta és pozitívan nyilatkozott róla. Azóta még ketten "győzködtek".
Én meg max szkeptikus vagyok ezekkel a cuccokkal. Szerintem jó mechanikai állapot és jó olaj legyen, semmi misztikum nem kell.
Viszont most itt az alkalom tesztelni. A motorról tudom, hogy nem kopott, mert volt lent a hengerfej másfél éve. Beindul simán, de remegve, dadogva jár (mint minden öreg TD :-DD), ha hideg van és nincs villannyal előfűtve. Ha tényleg emelkedik a kompresszió, azt észre kell hogy vegyem hidegindításkor. A surlódás csökkenését is észre kell hogy vegyem, mert a TD az olyan kis mechanikus butus lény, hogy az alapjárat kiadja, ha könnyebben csusszannak a dugattyúk. Simán látnom kell, hogy feljebb ment az üzemi alapjárat. Így lesz tiszta ügy. Ha tényleg csodaszer, akkor jól jártam. Ha tényleg semmi nem történik, legalább úgy mondhatok véleményt, hogy kipróbáltam ;-)
Laciferi2019-01-24 13:26:38 // 142196
Hehe latom nem birsz magaddal :D En nem probaltam a Szadot, de nekem a Motul szintetikus bevallt, csendesebb is a TS tole meg egyenletesebben jar. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 11:36:45 // 142195
Ti hisztek a Xado-ban? Olyan emberek (aik számomra műszaki témában hitelesek) és annyiszor mondták, hogy egy szuper dolog, hogy kipróbáltam. Egy percig sem hiszek a működésében, csak azért mertem kipróbálni mert sokan megtették már motorkárok nélkül. Majd kiderül. Egyelőre nincs csoda, placebo szinten sem, ugyanúgy ketyeg mint eddig. Viszont ha már rászántam a fél órát, hogy bemelegítem, beleteszem, járatom kicsit, akkor már adtam egy kis élmény faktort a dolognak, ne már az udvaron... :-D
marci912019-01-24 07:58:49 // 142194
Szia!
2 éve pörgött a motor, felakadt többször is. Ki akartam cserélni, de hamar rájöttem, hogy esélytelen, sehol sem kapható és ha valahol mégis, ott horror összeg. Le kell szerelni a folytószelepházról az alapjárati motort és a csillag mintájú műanyag fedelet kell leműteni róla. Gyárilag ilyen szilikonos pasztával van ráragasztva, azt óvatosan ki tudod kapargatni és le tudod feszíteni. Utána ha alatta kitakarítottad a potmétert (kontakt spray / WD40), sziloplaszttal visszaragasztos azt a kis fedelet. Ha nagyon alapos akarsz lenni, akkor a kis patentos füleket is lefeszítgeted és eléd tárul a mechanikai része. Ott meg kell lesni, hogy ahol kell, ott van-e benne zsír és ha kiverődött, ki kell törölni és újra kell zsírozni.
Ennyit lehet tenni velük. Nekem azóta lekopogom, működik jól.
Dimmu2019-01-23 20:26:04 // 142193
Köszönöm!

Megkeresem!
Zsé1452019-01-23 19:57:13 // 142192
Alexandrót keresd!
Dimmu2019-01-23 19:27:58 // 142191
Szervusztok!

Mivel rendelkezem egy csodaszép 146-ossal így eléggé mellbe vágott, hogy egyszerűen nem lehet hozzá kapni alapjárat szabályzó motort!:-( Nem tudom valakinek van-e olyan irányú tapasztalata,hogy ezeket a csoda szerkezeteket szét lehet-e roncsolás mentesen szerelni,és kipucolni,vagy valahogy feljavítani? Az enyémben Bosch 0132008650 típusszámú egység van beépítve. Ha valaki tudna ebben segíteni azt megköszönném!

Tisztelettel: Köcölle
szasza(SW)2019-01-23 18:49:17 // 142190
Szerintem cseréld ki másikra fajtára, én ép Junior első szettet keresek:)
IZT2019-01-23 13:57:08 // 142189
Köszönöm!
Kazes☻2019-01-23 11:27:17 // 142188
Alexanro cartársnál próbáld, ő bont többfélét is. :)
Kazes☻2019-01-23 11:26:06 // 142187
Jójisaz... és persze mikor menjen el a kiccsávó esze, ha nem a harmadik gyerek után, egy tip-top millióért felújított autóval... de errefelé ez teljesen normális, ez is a cuore sportivo! :D
IZT2019-01-23 11:25:25 // 142186
Sziasztok!

Kb 6 éve nem írtam nem voltam jelen az oldalon de most újra visszatértem egy kéréssel!
Alfa 146 Junior kivitelű HÁTSÓ ÜLÉSEKET hol tudok találni??? Nyilván bontóban valószínűbb a kínálat viszont nálatok egyszerűbb!
Az indok az hogy szeretnék fejtámlákat hátra - mert 1.4 es kivitelnél eszetlen módon nincs - illetve már a kárpit se a fénykorát éli!
Ha tudtok valamit ne tartsátok magatokban!
Köszönöm előre is aki segít! :)
Laciferi2019-01-23 10:22:09 // 142185
Engem a szerpentinen kap el a gépszíj sokszor, jön egy nagy emelkedő, visszapattintom hármasba, üvölt, mint a sakál,húz nagyon, persze mondanom sem kell az emelkedő után is rally módban maradok még egy darabig :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-23 09:40:34 // 142184
Örülök :-) Annyira nem vezetéstechnika, nem gondolom magam szuper söfőrnek. Ezek úgy jönnek, és amikor belelendülök, néha tényleg magam sem tudom hogy hogy csinálom. :-) Ha azt mondanád, hogy fordítsam körbe kézifékkel a körforgalomban, tuti nem menne szépen. De vannak autók amikkel ez a csoda megtörténik. Előbb csak vezetsz élvezettel, és egyszer azon kapod magad, hogy elmosódott a határ az autó és közted. Ésszel tuti nem tudnám megoldani azt, ahogy 60-nál becsóvált alattam, de szerencsére nem voltam észnél :-D MÁr nem az autó kereke csúszott, hanem az én hátsó kerekem :-DDD Az élményt átadni meg úgysem lehet írásban, de igyekszem :-D
Jorjie2019-01-23 09:25:19 // 142183
Nem tudom a többiek hogy vannak vele, de én élvezettel olvasom az ilyen vezetéstechnikai hozzászólásaidat :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-23 08:48:48 // 142182
:-D Van akinek sportja, azt is tisztelem, nekem a szoba hifi inkább hobbi.

Viszont gyerekek... TD rulez! Ma reggel nem sajnáltam meg, ha esett a hó, hát esett. És de jól tettem :-) Kegyetlen mekkorát lehet ezzel autózni csúszós úton. Pillanatok alatt kijött belőlem a hülyegyerek. Hamarabb értünk be mint száraz időben. Óriási különbség ez a modeern tankhoz képest. Ott azt sem tudom, hogy kipörög a kerék, vagy az automata megoldja. Itt a jobb lábammal érzem, hogy hol tudunk még megkapaszkodni, jól gyorsítani. Visszafelé meleg motornál már nagyon elkapott a gépszíj, úgy tologattam a fokozatokat mint egy rally autónak, irányváltások kipörgő kerékkel, majd elvett gázzal, hogy sodródjunk. Négyévszakos gumikon . A körforgalom megvolt kézifékkel egy íven. Ilyen pontosan még sose jött ki, körberajzoltuk a belső ívet és egyenesen lőttünk ki a kijáraton. A 30-cal vánszorgó Fordost a hó alatt sík jég úton már adrenalin löketből kerültem, tiszta elmebeteg volt már a vége. Egy pillanatra sem merült fel bennem, hogy na most mit fog csinálni a vas. Újra megvolt ami eddig csak 146-tal jött össze, hogy nem tudnám direkt újra megcsinálni, feelingből ment. De brutál jó volt. 60-ról jégen stop táblához fékezve azonnal elkezdett becsóválni a fara, és közel volt a STOP. De hála az égnek nincs abs, nem a beleállunk a fékbe és várunk reflex lépett életbe. Pici ellenkormány, fék felenged, letapos, megint csóvál, felenged, vissza kettő, megálltunk. Pont a vonalon :-)
Négyévszakossal.. körbeautóztam mindenkit :-DDD
marci912019-01-23 08:09:06 // 142181
Köszi! Ezt ki fogom próbálni, mert pont én is a fülem mellől hallom, főleg mióta autópályán járok haza :)
A Bose amúgy kegyetlen jó hangtechnikai cuccokat gyárt, próbáltam már a PA rendszerét és nekem a fülesem is olyan és valami eszméletlen, hogy mennyire visszaadja a teljes hangképet. Szerintem autónál az a gond, hogy maga az ajtó akusztikája pocsék, amivel nem lehet mit kezdeni. Teljesen felesleges vele játszani meg méregdrága hangszórót tenni bele, bubogni fog. Egy KICSI, akítv mélyláda hátra (ha kell a csomagtér, bármikor kikapható és egészséges mélyeket ad) + előre egy pár minőségi magassugárzó és belépő szintű közép hangszórók az ajtóba hatalmas változást hozhatnak. Az 1500W-os mélyláda pedig pont olyan, mint a csupasz sportdob. Addig király, amíg látják a haverok és bekapcsolod megmutatni, aztán amikor le kell vezetni többször 2-300km-t, felrakod a jófogásra :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 21:58:17 // 142180
Nekem autóban nem számít. A Bose-tól sem vagyok hasra esve, a 146 gyárija sem olyan rossz. Tere mindegyiknek nulla, részletezése nulla. Egyszer meghallgattam egy autóhifi versenyre készült Renault-t, az se győzött meg :-) Sokkal élvezhetőbb volt, de egy közepes szoba hifi jobb. A durva mélyektől pláne nem voltam oda, nulla mélyhang részlettel.
Kazes☻2019-01-22 20:30:48 // 142179
Vagy a hátsót nem volt már idő visszacserélni! ;)
szasza(SW)2019-01-22 20:11:54 // 142178
Hát én meg úgy vagyok vele a 156-ba a gyáriakat kicseréltem Clarionra a gyári mély ládába Hertz van, nem lehet összehasonlítani sokkal több zenész játszik:)
A 45 kapott egy Kick szettet előre most, rommá volt szakadva a papír(gyári)körbe szinte semmi nem volt.Mondom ez nagyon igénytelen megnézem a hátsókat is.Erre ott meg szinte új JBL van.Ember akkor az elsőket mért nem cserélte le?!
Szigetelőt én Wish-en néztem jóval olcsóbb mint itt, lehet Ali Express még olcsóbb ott postaköltség sincs.
Már csak választani kéne (jól) sok méret és fajta van.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 17:51:12 // 142177
Ez az a sötétszürke (akkor is grafit :-D) szerintem. Csak azok a felnik nagyon nem illenek rá szegényre. Amúgy jó kiállású darab.
Kazes☻2019-01-22 15:00:50 // 142175
Volt az is, ne izgulj! :D Viszont szvsz nem grafit, de nagyon tecc ebben a színben (is)! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 14:14:21 // 142174
Ez jó tapasztalat, honnan rendelted? Én a Python audio-t tudom mint hazai beszerzési forrást Ukrán gyártású (nem STP) lapokra. Csak felcsigáztatok ezzel, lehet tavasszal kipakolom a belteret.. :-D
A szélzajjal, ha az az ajtókédereknél keletkezik ilyesmit tudsz elkövetni.
Nálam a TD gumitömítései elég jól tartják magukat, inkább az a gondom, hogy ha könnyen csukhatóra állítom az ajtót, akkor van szélzaj és nem fut tökéletesen az ajtók síkja (most épp ebben az állapotban van). Ha viszont patentre beállítom, hogy síkban legyen, a szélzaj is eltűnjön, akkor úgy be kell hajítani mint budiajtót, hogy becsukódjon. :-)
DennisBeru2019-01-22 13:42:19 // 142173
Rendben, köszönöm ;)
marci912019-01-22 12:10:47 // 142172
Én nemrég blogoltam a padló szigeteléséről, esetleg nézd meg azt is. Ahogy az eredeti filcet kidobtam belőle és beaplikáltam ezt a kínai fóliás öntapadósat, halkabb lett az autó. Tavasszal még a szélzajokkal fogok egyet bírkózni, mert azok viszont zavaróak tudnak lenni egy hosszabb útnál.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 11:45:33 // 142171
A sötét (grafit) szürke gyári alufelnikkel nagy kedvencem. Az úgy annyira kiadja az autó formáját.. Egy cetlit hagyhattál volna az ablakán :-D
Kazes☻2019-01-22 08:34:28 // 142170
Már megérte ma felkelni... ugyanis itt a szomszédunkba lévő Aldi parkolójában láttam egy szép sötét szürke 146-ot, ami olyasmi, mint az én Dömém... ráadásul közeli tesók, SE és a frsz-a HIF-194, az enyém meg HIF-191! Sajna nem volt nálam a telóm, de nagyon egyben volt... a téli sós koszt leszámítva persze. :) Ismeri esetleg valaki?!
DennisBeru2019-01-21 23:02:57 // 142169
Rendben,az rosszabb lenne. Köszönöm még egyszer a tippeket.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-21 21:44:42 // 142168
Azt lehet nem is piszkálnám. ki kell bontani a műszerfalat, az meg még gonoszul meg talál zörgősödni. Jó az úgy ahogy van :-)
DennisBeru2019-01-21 21:02:11 // 142167
Köszönöm a tippeket, tűzfal azért kényes, mert nem tudom hogy férek hozzá és milyen hőmérséklet tűrő anyag kellene oda. Ajtó kapott bitumenes lapokat, és belülre a kárpit alá telibe gumis fém fóliát. Ég és föld már most a zajszint, és a zene gyönyörűen tiszta. Ezért gondoltam, ha lesz lehetőség folytatom. Csak ajánlani tudom, a párom kérdezte mit csináltunk a kocsin, mert halkabb. Nekem ez elég nyomós ok :D Lesem a videókat is ;)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-21 20:43:52 // 142166
Gondolkoztam én is ezen, ha már szét volt szedve, de nem. adta ki az időm, hogy még azt is belevarázsoljam. A költség keretnek se hiányzott :-) De nem adtam fel, egyszer legalább az ajtókat és a könnyen hozzáférhető helyeket hangcsillapítom :-)

Más : a szétszedésig azt hittem, hogy valami tuning hangszóróim vannak. De nem, tök gyári. A gyári, nem szétázott papírhangszórók a gyári fejegységgel meglepően jól szólnak.
Őszintén, nem hallom hogy a Bose sokkal jobb volna.. :-)
A jtd-ben ugyanez, kicsit ázottan, nem gyári fejjel Sokol rádió szint volt.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-21 20:38:14 // 142165
Szia! A tűzfalra, motorháztetőbe hangelnyelő anyag kell, valami szivacs szerű, vagy szálas csillapító. Vannak direkt 'hood' szettek. Sok hang jön egyébként be a motorháztető felől a szélvédőn. A géptető gumi szigetelése, ha szakadt, az is plusz hangot enged be.
Az ajtókba, padlóra, tetőre hang csillapítás kell, 'nehezíteni' kell a lemezt elsősorban.
A csomagtér padló és a kerékdobok csillapítóval bevonása is sokat segít, illetve a hátulról jövő hangok ellen jó diy megoldás lehet, ha a hátsó ülések a csomagtér felőli oldalon kapnak egy plusz hangelnyelő réteget. Ezt anno nem túl igényesen, fóliába csomagolt Rockwool-lal teszteltem, egész hatásos volt :-)
szasza(SW)2019-01-21 20:06:14 // 142164
Én anno sokat olvastam itt a blogokat,ha ép unatkoztam.Sok jó dolgot el lehet lesni,vagy csak jó ötletet kapni.Interneten bármire találsz okosságot sőt most már videót is.Én eddig zene miatt nem szigeteltem,de most,hogy kárpitot cserélek akkor már én is feldobok valamit:)
DennisBeru2019-01-21 19:47:06 // 142163
Üdv újra ;)
Végig olvastam mindenki hozzászólását, jó látni hasonló gondolkodású embereket. Sajnos én érdemben nem tudok hozzászólni szinte semmihez,csak ami már előjött nálam is. (Családba se volt senkinek kocsija, nemhogy Alfa.) De igyekszem tőletek lesni és lehetőségekhez mérten helyrehozni/megóvni a sajátom. Vettem Cityre jegyet, remélem jöttök ti is, bár a Pál Inka nem megy, mert csak egy napra sikerül menni. Én szigetelni kezdtem el a kocsit fotó nincs első ajtók kész, ég és föld, már most. Homlokfalat (motorteret) mivel és hogyan érdemes szigetelni?
Kau2019-01-21 18:32:41 // 142162
Ja, majd elmondom, hogy jó lett-e meg mennyi volt :)))
Kazes☻2019-01-21 18:19:28 // 142161
És itt azért majd lesz részletes beszámoló, ugye... ha már blogolni nem teccik?! ;)
Kau2019-01-21 18:15:53 // 142160
Köszi mindenkinek :)
Már nagyon hiányzik. Ennyit még nem hagytam ki, mióta megvan. Most offossal szaladgálok, de már nagyon várom a 146-ost. Ég és föld :)
szasza(SW)2019-01-21 17:15:41 // 142159
igen az még elfogadható volt.Ha akarsz venni szólj ma, is kaptam egy ajánlatot 200.ért:)
Kazes☻2019-01-21 16:45:46 // 142158
Viszont jó volt hozzá az ára! :)
Rolee462019-01-21 16:23:04 // 142157
Uhh,vazze!Nem szép látvány😏.Sok sikert,remélem frankó lesz!
szasza(SW)2019-01-21 16:19:47 // 142156
Maradjunk annyiban,hogy képem minden szép és jó:)
Nem rohad,az alja se.Ültetve van ez tetszik.Eddig motor rendben kop kop kop.Váltókulissza cserés remélem csak az.Gyakorlatilag a váltókar olyan mint,ha egy fazékba a fakanalat húzogatnád.Fokozatokat veszi,csak meg kell találni.Néha az se tudom üresbe van-e.Igazából jelenleg ez ami idegesít.A belseje elégé le van lakva,legalábbis az én autóim nem így szoktak kinézni.Szóval lesz vele munka,de legalább elfoglalom magam.És ez még jó autónak számít.Sokat átnyálaztam infoztam,de sajnos nagyon sok olyan van amit tényleg inkább elbontani kéne:(
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-21 15:19:21 // 142155
Hűha... ha már ki van pakolva, az alját, belső küszöböt is bogarássza át a kasznisod. Elöl a keresztmerevítő (ahol az ülések rögzülnek), a B oszlop bekötés és a hátsó ajtók mögött szinte garantált a lyuk, és a belső hosszmerevítő (belső küszöb?) is el szokta magát engedni. Ha megbontottátok, ragaszkodj hozzá, hogy minden legyen befoltozva!
Az üregvédelem tényleg fontos, nyomjatok bele gazdagon :-) Ha van alul plusz furat a küszöbön (nekem volt), a Patent Centrumtól rendelj bele gumidugókat.
A küszöb spojler felrakáskor pedig a kasznisom a patentokra tett egy kis karosszéria tömítőt, úgy pattintottuk fel, szerintem jó ötlet.
Szerencsés, hogy találtál kasznist a munkára, ez nem kis munka. A 9 nap szinte mesebelinek hangzik :-)
Hajrá! Szurkolok! :-))
Laciferi2019-01-21 14:22:33 // 142154
En is viszem majd osszel alavazvedelemre , remelem nem lesz horrorisztikus allapotban az alja :) mondjuk nekem meg tart valamennyire a korabbi alvazvedo amit kapott mielott megvettem
marci912019-01-21 14:13:31 // 142153
Uhh, azért ez elég durva állapot, lesz vele munka. Ha kész van, ne sajnáld az üregvédelmet, hidd el, megéri ;)
Kau2019-01-21 13:46:45 // 142152
:)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak