Fórum >> Típusok >> 145-146

Shadin (Phœnix)2018-07-04 14:24:45 // 140717
A rozsda le után mielőtt bármit csinálsz kend le passziválóval ill. átalakítóval pl RO-55 v. Loctite Super Rost Killer. Nem tudom h ér-e valamit, de a semminél többet...
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-04 14:24:13 // 140716
Igen, ennyire nem kell elaprózni szerintem se, ha csak gyors javítás a cél. A töltő alapozót azért felcsiszolnám p350-nel, de nem vagyok fényező, szóval csak tippelek :-)
A terv nálam ez: csiszolás, töltő alapozó, finom csiszolás, zsírtalanítás, 1K spray szín, aztán lakk még gyorsban az épp felmattult színre. A végén, ha minden apróság kész, és eltelt 1-2 hét, megpróbálom felpolírozni.
Három éve minden alapozás, kecmec nélkül csináltam egy ideiglenes javítást. A hangsúly a "gyors"-on volt, nem a szépen, hogy minél kevesebb időt legyen fedetlenül az a terület. Az eredmény polír nélkül sem lett rossz, nem feltűnő, és nem is rozsdásodott alá a mai napig sem.
A sárvédők belső ívén, hátul hajlamos még barnulni, azok pedig (sötét zöld) hammerite rétegre kapták az 1k színt. Sose jönnél rá, nem látszik! Viszont nem is eszi a rozsda sem.
Ezek nyilván nem profi megoldások, ellenben 20+ éves autó szintjén esztétikailag sem lehet belekötni és éveket ad pluszban az adott területnek.
Gergely2018-07-04 14:10:27 // 140715
Huh hát ez eléggé macerásnak tűnik. Használnak vagy 6-8 féle csiszoló/törlő/simogató anyagot, plusz a kitt meg a füller, és még csak a 3. résznél járok.
Bár nekem az jött le, hogy a kitt inkább csak horpadásjavításhoz kell. Én viszont jó alakú de rozsdás, festéklepattogott lemezre szeretnék újra festéket tenni. Ebben az esetben szerintem: rozsda le, p120-szal felcsiszol,kimaszkol, füller, festék, lakk esetelg és kb ennyit bohóckodnék vele.
Gergely2018-07-04 13:46:34 // 140714
Köszi! mindenképpen megnézem.
Azt se tudom, mi az hogy 1K meg 2K. :)
Gergely2018-07-04 12:39:29 // 140713
Hogy mit csinál a csavar? :D
A műanyag kárpitot ha jól emlékszem, ott csak bepattanók tartják, kisebb erőre kiugrik és akkor meglesz a csavar.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-04 12:33:04 // 140712
Javaslom neked a Carcolor videó sorozatát!
Egyébként én a Tikkurillában szoktam színkód alapján 1K spray-t kevertetni. Van lakk is. Biztos nem olyan tartós és szép mint a 2K, de az enyémen azért kell keresgélni, mire megtalálod, hogy hol fújtam bele házilag. Szóval működőképes.
A folt javítással majd augusztusban fogok játszani, ahhoz polír korongot is rendeltem már. Banggood (Gearbest, Wish, akármi) 2500Ft :-) Akkus fúróba befogható. Nyilván nem a kényelmes és profi megoldás, de legalább a fordulata nem túl nagy, nem égetem meg a lakkot.
Gergely2018-07-04 10:35:49 // 140711
Elsősorban a látható részeken lévő féltenyérnyi festékleverődések helyén meginduló felületi rozsdát akarnám csak eltüntetni. Egyáltalán nem cél a tökéletes fényezői szakmunka, csak hogy ne verje ki a szemem a rozsda látványa azonnal, ha rápillantok a gépre. A tervem annyi, hogy megcsiszolom fémtisztára, kimaszkolom a kérdéses területet, lefújom alapozóval, majd száradás után valami feketével és kalap kabát :)
Sajnos alapvetően be vagyok oltva mindeféle festegetős munka ellen... :D
Kau2018-07-03 11:44:50 // 140710
Lehet kapni tükörlapot. A 33-ason volt nekem is olyan, amilyet mondasz :)
Shadin (Phœnix)2018-07-03 11:43:09 // 140709
Mindig megijedek ha belenézek a középső vagy a jobb oldali tükör után, mert közelebb van és nagyobb az autó 😂
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-03 10:39:35 // 140708
Nagyítós??? Az milyen? Az valami 'tyuning'.
Shadin (Phœnix)2018-07-03 09:34:11 // 140707
Szombaton viszem klímáshoz, kíváncsi vagyok mit fog látni.
Shadin (Phœnix)2018-07-03 09:32:41 // 140706
Srácok! Megőrülök a bal oldali kék nagyítós tükörlaptól :-(
Ez tényleg gyári? Lehet bele tenni nem nagyítóst?
Shadin (Phœnix)2018-07-03 09:24:10 // 140705
Idáig jutottam én is csak feladta a derekam :-) Ehhez elég az FL-nél a műszerfal alsó "szoknyáját" lebontani, vagy a teljes műszerfalat ki kell szedni? Itt kopva, törve lehet valami, vagy elszabadult a bowden bekötés?
marci912018-07-03 08:00:48 // 140704
Szia!
Ez attól függ, hogy pl az alját szeretnéd javítani, ami nincs szem előtt, vagy kívülről a külső sérüléseket. Kívülről ezek lakkozott autók, tökéletes munkát nem tudsz otthon végezni, de ha épp van egy mély sérülés, meg tudod akadályozni a rozsda gócpont kialakulását egyszerű javítófesték felhordásával. A profik a kritikus területen a lakk felcsiszolásával kezdik és végül fényezik a teljes elemet. Általában javítja spatulakittel a durvább hibákat, majd megfújja szórókittel, nem szokás már alapozó festéket használni. A spatulakittet érdemes tiszta fémre kenni. De ha nagyon durva hiba van, jobb az üvegszálas kitt. És persze a legfontosabb: 2k-s anyagok!!! A Body-k ár-érték arányban nagyon jók.

Ha viszont az alját szeretnéd rendbe tenni (rám is ez a feladat vár), elég 1k-s anyag és szerintem a tuti a sarokcsiszolós drótkorongozás (védőfelszerelés!!!), rá a híg Koralkyd több rétegben, vagy mégjobb, ha cinkkromátos alapozó és végül bitumenes rücsi (pl Body 930). Persze vannak sokkal drágább, sokkal jobb anyagok, de az alapos előkészületet egyik sem pótolja. A lényeg, hogy alapozni kell ott, ahol felüti fejét a lemez.
Attika012018-07-02 20:34:49 // 140703
Itt keresd a hibát. 😊 Lesz klímabox ha lesz időm kibontani. Ha esetleg lyukas.
misike762018-07-02 19:11:35 // 140702
Sziasztok! Ha a 146 csomagtér ajtajába, az ablak mellé beesik egy csavar:-) és az ott görincülget, azt ki lehet onnan valahogy ügyeskedni?
Shadin (Phœnix)2018-07-02 17:21:50 // 140701
Elég mélyen csücsül a probléma lehetséges forrása :-(
Piritu2018-07-02 16:23:22 // 140700
Szerintem nem fogsz te addig várni :-))
Shadin (Phœnix)2018-07-02 09:25:42 // 140699
Szomorú :-(
Idegesítő, de működik. Majd, ha kiderül, hogy a klíma a belső radiátornál lyukas akkor úgyis ki kell bontani és akkor majd javítom.
Attika012018-07-02 08:39:13 // 140698
Asszony 146- ában is ilyen. A fűtésbox bal oldalán van a hiba. A bovden csatlakozása után van műanyag mechanika abbam akad valami. Nem volt időm még a bontottból kiszedni hogy megnézzem hogyan is működik. Egyébként idegesítő, mert a zsalu sehogy sem áll meg, és nem is érzed hová is fújja a levegőt.
Gergely2018-07-01 23:34:56 // 140697
Sziasztok!
Rászántam magam, hogy némi korrekciós festegetést végezzek a kocsin. Ehhez lenne pár kérdésem a tapasztalt kollégákhoz
- Jól teszem ha fúrógépet(alacsony fordulatra belőve) + tapadós csiszolót használok a lemez megtisztításához? vagy felx is megtesz?
- mi lesz, ha csiszolás után fújom az alapozót majd a színt (kittet nem használok)
- Létezik flakonos fújós kitt? ha nem, hogy érdemes felhordani?
- Kittet mivel csiszoljam (ha már felhordtam)?
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-01 21:06:45 // 140696
Nem egy típus hiba, szerintem olyan tudná megmondani aki bont ilyen autókat.
Shadin (Phœnix)2018-07-01 13:19:54 // 140695
Viszont arra nem jövök rá miért lehet az, hogy a fűtés elosztó gomb jobbra tekerésénél valahol félúton megakad a szerkezet és egy csattanással lehet átbillenteni ezen a ponton. Viszont a balra tekerésnél ez nincs.

Azt hittem hogy a bowdenház csúszkál és az okozza, hogy a legbalabb állásban sem fúj szerintem elég levegőt felém, de nem :-(

Valami szét tud esni a fűtés/hűtés blokkban?
Shadin (Phœnix)2018-07-01 12:46:28 // 140694
Megtaláltam :-)
Imádok legózni :-)
Shadin (Phœnix)2018-07-01 12:39:44 // 140693
Skacok! A 145 FL műszerfal középkonzol klímakezelő és szellőző idom eltávolításához az utolsó csavarom az egyik tekerő gomb alatt van? Csak mert nem akar a gomb lejönni és pedig ott fogja valami. Asszem ki van akadva a jobb oldali tekerentyű bowden-je :-( Köszi!
Kazes☻2018-06-30 18:19:23 // 140692
Persze, hogy létezik! :)
DennisBeru2018-06-30 17:42:56 // 140691
Köszönöm bevallom ezeket lestem erősen előtte. Nekem a pollenszűrő tartó nem ilyen, körbe megy a nyilas körül, nem lóg bele felül sem. A pollentakaró ilyen. Köszönöm a tippet lesem sűrűbben ezután. Budaőrsi Autóház még létezik?!? :) :D
Kazes☻2018-06-30 17:26:54 // 140690
Kitámasztó
Pollenszűrőcsere... látható a fedő is.
Vízleveztő ilyen, időnként rá kell nézni... ahogy a torony melletti zajfogó szivacsok alatt is... én azokat ki is vettem, mert megtartják a vizet...is.
DennisBeru2018-06-30 16:57:20 // 140689
Üdv. Kicseréltem a pollenszűrőm, mert gyalázat volt, és el is ázott, mert a vízelvezető el volt dugulva. Viszont a pollenszűrő tartónak a szigetelése is elázott + a levélfogó rács széle is hullámos. Meg a pollentakaró műanyag borítás füleiről is kellene egy kép, mert a jobb oldali mintha le lett volna törve. Szóval a kérdésem a tartó szigetelés helyett érdemes körbenyomni valami szigetelő anyaggal, vagy cserélni jobb? Lehet kapni valahol új levélrácsokat? Kellene nekem új patentok is a rácshoz, meg patentok a motorháztető kitámasztóhoz is, azt honnét tudnék venni? Ezenkívül még egy kérdésem lenne:a vízelvezető lyuk egy 5-6 cm-es gumi elvezetőn megy a motortérbe, ez másnál is így van? (146.1.6 TS 2000-es év) Köszönöm előre is a valaszokat, ma ennyire jutottam.
Kau2018-06-29 20:59:22 // 140688
Én is tudok pár embert, aki nosztalgiával gondol rá és sajnálja :) Ez még az az igazi Alfa életérzésű autó. :)
Cselentano2018-06-29 19:38:38 // 140687
Szerencsére még megvan.
Mondjuk mindig egy kicsit el is szomorodok amikor látom ...
Peti barátom nagyon szereti az alfát, csak kicsit "másképpen", de ez már egy jó ideje az ő autója. Tegyük hozzá azt is, hogy más büdzséből gazdálkodik...
De mindegy ezt engedjük el. :)
Ugyanakkor a hangja mindig mosolyt csal az arcomra.
Gondolkodtam rajta, hogy visszavásárolom.
De átmentem Abarth vonalra, egy kis 595 Turismo a cél most játékautónak. :)
Shadin (Phœnix)2018-06-29 14:15:21 // 140686
Papírja van róla hogy 2017. 11. hóban cserélték a vezérlést Zsámbékon. Meg sok mást is.
Kazes☻2018-06-29 14:02:20 // 140685
Más nem... új szíj pl.?!
Shadin (Phœnix)2018-06-29 13:59:28 // 140684
Huh. Ma meg kell jöjjön a vez. mod. és a vez. tengely rögzítő is :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-29 13:45:48 // 140683
A válasz egyébként igen :-) Tehát a vez.mód nem csak közvetlen indítás után kerreg, hanem dízeles hangja lesz a motornak alapjáraton.
Shadin (Phœnix)2018-06-29 13:35:38 // 140682
Talán a jövő héten valamelyik nap megkapom és koccanhatunk, arra járok általában :-)
Vitaprix2018-06-29 13:25:51 // 140681
Hallgass meg Ac-ben néhány TS-t, azért az mérvadó lehet :)
Kazes☻2018-06-29 12:36:51 // 140680
Ja, értem... csak mert hazafelé a tétényi aldinál megfülelhettük volna... ;)
DennisBeru2018-06-29 12:25:39 // 140679
Sajnos én még tanuló vagyok Alfákhoz,így nem tudok mit mondani, de várom mire jutsz végül ;)
Kau2018-06-29 11:58:56 // 140678
Azt hittem már meg sincs.
Kau2018-06-29 11:57:30 // 140677
Várjuk a tapasztalatokat! Köszi ;)
Shadin (Phœnix)2018-06-29 11:31:08 // 140676
Egy fenét, gyerekek lenyúlták :-(
Shadin (Phœnix)2018-06-29 11:30:43 // 140675
Olyan kattogós alapjáraton. Fordulaton meg tök jó hangja van.
Cselentano2018-06-29 11:10:19 // 140674
Nosztalgiáztam egy kicsit. Beültem a régi 145 QV-m J1-be és lementünk vele Sopronba DM koncertre. Még mindig irtózatosan jó élmény a kis vas.
Kazes☻2018-06-29 10:45:00 // 140673
Azzal mentél ma melódiába?
Vitaprix2018-06-29 10:43:36 // 140672
Mérj olajnyomást, de amúgy a TS sose lesz néma levente :)
És ha csapágyas, azt nem fogod keverni a vezmóddal (szvsz).
Kazes☻2018-06-29 10:26:11 // 140671
Ezt még jútyúbról sem biztos, hogy jól hallanánk... : /
Shadin (Phœnix)2018-06-29 08:47:49 // 140670
Skacok, a vez.módosító hibája miatt a tipikus indításkori kerregés után jelentkezhet alapjáraton is valami zaj? Vagy amit hallok az hajtókarcsapágy...
marci912018-06-29 07:40:39 // 140669
Nagyon komoly buli! :) Ahogy írtátok, ekkor még elég fiatal járgányok voltak ezek. Kár hogy így elrepült az idő :/ Én is benne lennék egy ilyen összeröffenésben :)
marci912018-06-29 07:33:48 // 140668
Ismerős :( Nekem már úton van a trafósor. Villamos ember létemre nagyon nem tudtam szemet húnyni a nem gyengén repedt trafók felett. A változásról beszámolok majd. Még régebben olvastam itt olyat, hogy valaki az aktív szénszűrőt iktatta ki, ledugózta a szívócsőről jövő vákumcsövet és állítólag elmúlt ez a hiba. Szerintem ez lesz majd a következő lépés, ha a trafósor nem válik be. Erről van valakinek tapasztalata?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak