Fórum >> Típusok >> GTV-GTA

szállító812018-01-19 14:34:49 // 99650
illetve még egy kérdés felmerült bennem:

Ha leáramtalanítom az autót az ülések vissza szereléséhez, akkor a gyári radió ismét kérni fogja a kódját, amiben nem vagyok biztos, hogy megvan. Eddig nálam az egy év alatt nem volt még az akksi saru levéve.

Előre menekülés képpen megkérdeztem a Kecskeméti márkaszervízt (Formont), ott azt mondták telefonon, hogy meg kell jelenni az autóval, radió ki, kb. 1 hét és 20E HUF és már meg is van az aktiváló kód.

Ennél költséghatékonyabb és egyszerűbb megoldás nem létezik? Már azon felül, ha megtalálom a radió gyári kódját az autó papírjai között...

Válaszotokat ez ügyben előre is köszönöm!

Üdv.Gergő
szállító812018-01-18 07:29:58 // 99649
Köszönöm a sok hasznos tanácsot, szerintem így már nem lehet probléma az ülések visszaszerelésével és beüzemelésével.

Üdv.Gergő
[k i z z o]2018-01-17 21:01:59 // 99648
Nem kell a sarukat levenned, a légzsákoknak mind a 12V -ot, mind a testet kapcsolja a vezérlő, ekkor van nyitás. Ha a gyújtást ráadod a vezérlőre, akkor sem lesz nyitás ha véletlenül +12V -ot vagy testet kapcsolsz a vezetékekre, csak hibakód (pl. Driver Side Airbag hifg side short to BATT, ha +12V -ot kapcsolsz a felső oldal vezetékére.

A saruzásnál körültekintő légy, mert amiért kiiktatták a gyári sarut az az, mert a csúszóérintkezők kontaktellenállása annyira megnőtt, hogy a vezérlő diagnosztikája magas körellenállás hibával hibát jelzett és lámpát is gyújtott. Így csakis alacsony ellenállású megfelelő, erre a feladatra specifikált automotive grade csatlakozókat használj, amelyek hozzák a min. IP68 védettséget is.
127_sud2018-01-17 20:46:25 // 99647
Köszi! Igen, fekete bőr belül az autó.
127_sud2018-01-17 19:05:47 // 99645
Az ePER-ből szedtem de most nézem béna voltam mert a belső/kárpit színe az 546 :)
JCsabi2018-01-17 16:55:23 // 99644
Vedd le az akkusarut mindenképp!!!
Ha kész a saruzás és összekötötted a vezetékeket, csak akkor rakd vissza a sarut.
Elvileg ha a légzsákra nem kötsz közvetlenül 12V-ot akkor nem fognak kidurranni.
JCsabi2018-01-17 16:51:39 // 99643
Szerintem nem gyári színkód.
Én egy ilyen táblázatot találtam GTV/Spider színpalettáról:
127_sud2018-01-17 16:24:50 // 99642
Egy kérdés. A GTV esetében milyen színt takar az 546-os kód? Persze gondolom a Spider is ugyanaz, nem találok rá semmit. Persze lehet én bénázok, köszi.
szállító812018-01-17 13:05:59 // 99641
Sziasztok,

A tanácsotokat szeretném kérni az alábbi ügy kapcsán.

Adott egy 156 GTA, aminek az üléseit fel kellett újítanom, így ki lettek szedve. Az ülés légzsákos, gyári állapotában csatlakozós, de ebben az autóban már direktre voltak kötve/forrasztva (gondolom nem érintkezett megfelelően és állandóan légzsák hibát jelzett, ha jól tudom ez típusbetegség). Az ülések elkészültek, ma megyek értük, a hétvégén szeretném visszarakni őket.

A kérdésem is ezzel kapcsolatos: a vezetékeket, amik direktre voltak kötve összejelöltem, hogy ne kelljen azzal kínlódni, melyik melyikhez tartozik. Szeretném csúszósarusra alakítani őket és beüzemelni vissza őket teljes értékűre. Kell attól tartanom, hogy az üléslégzsákot véletlenül aktiválom vagy helyesen gondolom, hogy azt csak a vezérlőelektronika jele nyitja, ha a (légzsák)jeladók arra hívatott jelzést adnak? Az akksisarut a biztonság kedvéért azért levegyem vagy ilyesmi? Szétszedésnél nem volt leszedve... és azóta sem volt áramtalanítva az autó.

Már csak azért kérdezem, mert semmiképpen sem szeretném a hibátlanul felújított üléseket ilyen formán benullázni.

Válaszaitokat a fentiek kapcsán előre is köszönöm!

Üdv.Gergő
Beló2018-01-11 17:52:13 // 99640
Átnéztem a vezetékeket, a váltóban lévő jeladó vezetéke megvolt sérülve, de nem volt testen, mivel kuplungozva volt az autó, elképzelhető, hogy ez volt a hibás, leszigeteltem, meg még sok kábel csatlakozót vele egyetemben, mert a gyári gumi tömítők el voltak érve. Most, lekopogom, azóta nem csapta ki a biztosítékot, a biztonság kedvéért, azért kicseréltem egy 40A-es kismegszakítóra a késes biztit, így ha lecsapja nem kell venni tucatnyi maxi biztosítékot, horror áron, és keresgélhetek tovább. Egyenlőre ennyi, ha van fejlemény majd írok!

Köszi mindenkinek!
Sziasztok!
Rolee462018-01-10 01:36:35 // 99639
Nekem 70A 640-es van,de már nem eredeti😉.
Piritu2018-01-09 16:56:17 // 99638
El, de én inkább a vezetékére gyanakodnék.
Piritu2018-01-09 16:54:45 // 99637
A leírás szerint meg 70 literes tank van a Spiderben. Nekem eddig 2 db volt, mindkettőben 60 literes volt/van :-)
Piritu2018-01-09 16:53:36 // 99636
Ezek szerint ugyan akkora, mint a a Spiderben. Akkor bukott a teóriám, hogy a tetőnyitás miatt kell ekkora. Más 2.0 TS-ben kisebb van.
Beló2018-01-09 13:50:18 // 99635
Sziasztok!

Ezt írta a diagnosztika Elképzelhető hogy a vízhőmérséklet érzékelő okozta a galibát és csak néha okoz zárlatot, valamelyik fázisában a vízhőmérsékletnek, vagy hidegen, vagy melegen? Mert mindkét állapotában csapta már ki a biztosítékot!

Köszönöm a segítséget!
Üdv,
Beló
Kazes☻2018-01-09 12:13:12 // 99634
A típus leírás szerint: "Akkumulátor kapacitás (Ah) 70"
Beló2018-01-09 11:45:53 // 99633
Nekem, BOSCH S3 12V 70Ah 640A, van benne!
Piritu2018-01-08 11:02:54 // 99632
Megmondana valaki hogy 2.0 TS =ben mekkora akku van?
Béci Ɨ|ѯ2018-01-08 10:38:06 // 99631
Az a kis fa szék zseniális. :-D Gyerekkoromban volt nekem is egy ilyenem, de már nem tudom hová lett. :)
szállító812018-01-07 22:47:15 // 99630
de legalább gondoltak a hűtésre forszírozott körülmények között is, ez külön jó pont az Arese -i mérnököknek.

szállító812018-01-07 22:34:19 // 99629
nincs elég bajom és nincs elég elfoglaltságom, így csináltam újabbat magamnak. Ez most az első lökhárító felújításának a projektje.

Rolee462018-01-07 21:22:19 // 99628
Ha esetleg valakit érdekel a kosár tartalma,akkor Szekszárdról elvihető!Én ingyen kaptam egyik Cartársunktól, igy ezen az áron szívesen tovább adom😊😉!Nem tudom melyik működik melyik nem😕.
szállító812018-01-05 14:58:07 // 99627
Pályára építve...

http://www.carstyling.hu/kozosseg/ontopic/palyara-epitve-alfa-romeo-147-gta-3854

Szép darab, az egyszer biztos!

Üdv.Gergő
VV62018-01-02 23:16:30 // 99626
Inkább vett volna egy dízelt, azzal olcsóbban járhatott volna az autópályán a telekre...és közben hallgathatta volna a hangoskönyvet, ha már nem tud olvasni. Ez a hirdetés egy hányás.
frusciante2018-01-02 22:19:16 // 99625
Hát igen, pedig szerintem sokan álmodunk róla.. Mondjuk én személy szerint inkább a 147 Gtaról... Nálam ő a favorit!
Gulyas0012018-01-02 18:55:47 // 99624
Ez a GTA nagyon régóta fent van az oldalon. Kezdetben 3 millió körül volt, árulta már egy kereskedés is utána levették most pedig úgy tűnik megint az "eredeti" tulaj árulja. Valóban erről a kocsiról írtak egy cikket a Totalcar-on. Úgy tűnik igen nehéz eladni itthon.
szállító812018-01-02 16:50:16 // 99623
átlagban, ha tehetem, mindig megnézem azokat a HAHU hírdetéseket, amik olyan autóról szólnak, ami nekem is van éppen.

Ezt a konkrét hírdetést nézve

https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_3.2_v6_24v_gta-12408429

elgondolkozok azon, mi visz rá valakit, hogy ennyire kiszínezze az autóról szóló leírást.

"óra szerint 300km/h -val mentek már vele, passzív hátsó kerék kormányzás". Az adatok alapján gyárinak tűnik az autó, hát az szerintem még csak a közelébe sem megy a 300 -nak (ez nam az a liga), max. óra szerint akkor, ha nagyon csal az óra... Ez a "passzív hátsó kerék kormányzás" dolog sem túl ismerős nekem, lehetett volna ilyen extrát kérni ebbe az autóba? Már csak azért, mert az enyémben nem igazán láttam erre utaló nyomokat.

PS.: ha valaki megvenné az autót, akkor kompletten tudok hozzá mind a négy küszöbkupakból adni, mert gyártattam a sajátomhoz is. Az ár egész kedvező a gyárihoz viszonyítva, amit ugye már nem is nagyon lehet itthon újban kapni.

Üdv.Gergő
szállító812017-12-26 22:02:29 // 99622
mai "mini" projekt:

Az Alfa 156 SW első ülések felújításra várnak, hogy régi pompájukban tündökölhessenek a következő szezonban...

A délután nagy része ráment. Nehezítő tényezők a kiszerelésnél: ülésfűtés, elektromos ülésállítás, ülés légzsák vezetékelése, ezek egy része nem csatlakozós volt mint gyárilag, hanem utólag toldott, ráadásul a kapcsolókat is ki kellett operálni, hogy egy-egy csavarhoz hozzáférjek.

Innen már csak a felújíttatás és a visszaszerelés van hátra. Már alig várom azokat a részeket, ahol a vezetékeket újra kell majd csatlakozózni. :-)

Illetve, ha valakinek van biztos tippje, hogy a váltógomb hogy van a váltó rúdra erősítve, hogy tudom sérülésmentesen levenni, mert újra bőröztetném, azt megköszönném.

Üdv.Gergő

szállító812017-12-25 22:43:16 // 99621
volt időm kicsit aktualizálni a fotóalbumomat itt az AlfaAmore -n. Kár, hogy csak 12 képet enged, pedig ezeken felül is lenne még jó pár kép, aminek lehetne ott az albumban helyet szorítani. Mindegy, fogadjátok ezt a 12 képet is szeretettel.

szállító81 fotóalbuma.

Boldog Karácsonyt és Boldog Új Évet előre is!

Üdv.Gergő

Beló2017-12-24 10:12:06 // 99620
Köszönöm neked is, utánanézek!
Beló2017-12-24 10:11:32 // 99619
Köszönöm, utánanézek!
Piritu2017-12-22 15:10:01 // 99618
Tudva, hogy festve volt a kocsid inkább valami kábelzárlatra gyanakodnék. Valamelyik nem került vissza esetleg rendesen a helyére és kidörzsölődött.
Két napja bújom a Spider elektronikáját és még a gyári állapotban is rengeteg helyet találtam, ahol nem ártott egy kis szigetelő bandázs.
[k i z z o]2017-12-22 14:41:27 // 99617
Szia az nem, PWM vezérelt, azt hallod 195Hz a frekvenciája.

Valahol a kapcsolt 12V zárlatos. Vezeték nincs kidörzsölődve?
Beló2017-12-21 22:02:48 // 99616
Az alapjárati motor okozhat ilyen hibát? Mert nagyon hangosan zúg, és kattog egy relé is!
Most lehúztam a csatlakozóját, meglátom mi lesz!
Beló2017-12-21 11:21:18 // 99615
Tovább bonyolódott a hiba, megint kiverte, de most már a immo csatlakozóját lehúzva sem szűnik a zárlat! Esetleg a gyújtáskapcsolóval nem lehet hiba? Mert leállítás után, miután újra indítanám akkor történik az eset. Valaki segítsen! Köszönöm!
Beló2017-12-20 19:05:03 // 99614
Sziasztok!

Megint előjött a hiba, az immo csinálja a galibát, amíg le nem húztam róla a csatlakozót, gyújtásra mindig kiverte a biztosítékot, mikor lehúztam már nem csapta ki és visszadugás után sem! Van benne egy relé, az elég hangos, de most ismét működik az autó. Nem lehet, valahogy kiiktatni az immot, a diagnosztika is immo hibát ír, van erre valami megoldás, köszönöm, ha ismét segítetek!

Üdv,
Beló
Beló2017-12-15 07:51:52 // 99613
Köszönöm a segítséget Neked is Csabo22!
Átnéztem csatlakozókat a biztosítékoknál és össze fogattam a vezetéket, nehogy ismét leessen!
Csabo222017-12-14 18:26:54 // 99612
99569 Sz hozzászólás ;)
lényeg a lényeg, elindult. de a hiba környékét célszerű lenne átvizsgálni/rendbe rakni.
Beló2017-12-13 19:29:56 // 99611
Nem tudom, de elképzelhető, a párától, nedvességtől is lehetett test zárlat, remélem nem más!
[k i z z o]2017-12-13 18:36:38 // 99610
40A biztosíték nem IMMO hiba. Az valamitől kiolvadt, keresd meg, ha nyugodtan szeretnél aludni / kocsikázni. A leesésnél nem érintkezhetett a vázhoz, ami GND?
Beló2017-12-13 17:53:24 // 99609
Kedves Mindenki!

Nagyon szépen köszönöm a sok, sok segítséget! Végül is megoldódott a probléma!
A gond valóban egy biztosíték volt, miután annyian mondtátok, hogy valószínűen egy bizti lehet a baj, tüzetesen végig néztem a biztosítékok elhelyezkedését az autóban a javítási utasítások alapján és láttam, hogy hátul 3 relének és három biztosítéknak kell lennie, nekem meg csak két relé és egy biszti van hátul, ezért leszereltem és kihúztam hátra a konzolt, ekkor láttam, hogy egy relé és két bizti le van esve, természetesen az egyik 40-es ki volt sülve, ideiglenesen betettem a helyére egy 50-est és lőn csodálkozás indult az autó! Ezután már tudtam diagnosztizálni, és az immóra írt hibát, valami kis kontakt hibája volt, valószínű ez okozta a túláramot, picikét hajlítottam a lábain és most tökéletes, még egyszer nagyon szépen köszönöm mindenkinek, hogy ennyit segített, jó ebbe a közösségbe tartozni, AlfaAmore!

Üdv,
Beló
szállító812017-12-13 10:54:34 // 99608
Tegnap este voltam úszni a Tiszaligeti Strandon Szolnokon.

A parkolóban majd leesett az állam, olyan szép állapotú 147 GTA -t láttam, fekete színű graffit gyári felnikkel.

Közüllünk lehetett az valaki?

Ha igen, akkor innen is gratuláció a csodaszép autóhoz.

Üdv.Gergő
Beló2017-12-09 14:22:03 // 99607
Köszi, igen S36! :)
Beló2017-12-09 12:53:14 // 99606
Köszi, én csak multiméterrel mértem eddig!
[k i z z o]2017-12-09 10:30:16 // 99605
Injection S36? De nagyon nehezen olvasható...
Tocsa2017-12-09 09:46:37 // 99604
Can buszos rendszeren óvatosan bánnék a próbalámpával! Sokba is kerülhet!
A sima izzós próbalámpát elfelejteném!
Beló2017-12-08 21:42:09 // 99603
Nagyon szépen köszönöm! Itt egy rajz , ha ezen betudnád jelölni, honnan kapja az áramot az ECU azt megköszönném. De gyújtás nélkül is kell a direkten feszültségnek lenni, igaz?
Beló2017-12-08 21:29:55 // 99602
Köszönöm! A biztosítékokat megnéztem, mind jó, valami relé problémára gondolok!
Csak azt kéne tudnom melyik relé a felelős a ECU ellátásért, sajnos nehezen igazodom el a rajzokon, ezért szeretném tudni pontosan mit nézzek!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak