Fórum >> Típusok >> GTV-GTA

Piritu2020-02-17 19:51:39 // 100189
Ha nincs hangja indításkor akkor nem cserélném ki.
A szettről meg gondold azt hogy a benne adott olaj meg nem a 2.0TS-be való.
pdenes2020-02-17 19:34:22 // 100188
Sziasztok!

Jól tudom, hogy vezérlés csere esetén érdemes a vezérlésmódosítót is kicserélni?
Mit gondoltok erről a szettről?
GT Ɨ|ѯ2020-02-17 18:55:57 // 100187
TS, ha rám hallgatsz:-)
Svéd2020-02-17 08:33:23 // 100186
Üdv, jelenleg tervezem egy gtv vásárlását. A 2.0ts vs 2.0jts között vacilálok. Tapasztalataitok alapján mi lenne a jobb választás. (Tudom hogy a V6, de sajnos az most nem fér bele a keretbe.)
Kócosw2020-02-16 20:40:40 // 100185
Bpali2020-02-16 14:40:05 // 100184
Megoldódott, itt a tettes:
Piritu2020-02-11 16:05:41 // 100183
Hát mert "Kicsit ritkább mint a 16osok" :-)
Kócosw2020-02-11 15:59:08 // 100182
ahh 17 😁
frusciante2020-02-11 13:38:00 // 100181
Kicsit ritkább mint a 16osok és nem is értem miért de jó áruk van
Piritu2020-02-11 11:00:18 // 100180
17-es mint a következő képen. Az enyémen is olyan van.
Kócosw2020-02-11 10:43:29 // 100179
16 os teledialt vagy mi?
JCsabi2020-02-11 07:08:49 // 100178
Simán kijön a tetőkárpit. Ha az első üléseket kiveszed egész könnyen ki lehet matekozni az anyós oldali ajtón.
pdenes2020-02-10 19:53:58 // 100177
Pár hete még gondolkoztam, hogy eladó lesz mert kinéztem egy másik felnit alá, de úgy döntöttem marad ez :) Mégis csak ez a hozzá illő "ikonikus" felni
Piritu2020-02-10 19:39:59 // 100176
Vazze, akinek keresek pont ilyen szürkében gondolkodott :-)
pdenes2020-02-10 19:39:00 // 100175
Van az is :D

Piritu2020-02-10 19:37:11 // 100174
Pont ilyen felnit keresek 1:1-ben :-)
pdenes2020-02-10 18:43:47 // 100173
Sziasztok!

Ma megérkezett hozzám a kicsi GTV is :)


Csontdaráló2020-02-08 10:18:21 // 100172
Sajnos kevesen ismerik ezt a kiváló típust. Sosem volt igazán közismert, viszont drága volt és ritka. Itt Tatabányán a sajátomon kívül még egyet sem láttam az utcán... Láttam, hogy javíttattál tetőkárpitot. Ki kellett venni a szélvédőt, vagy anélkül is kijött az autóból?
JCsabi2020-02-06 06:55:00 // 100171
Igen. Jól láttad. A 2.0TS szeretném ha új gazdira találna. Nagyon sajnálom eladni, de két GTV-t egy kicsit túlzásnak találok megtartani. Legyen másnak is öröme benne.
Blade2020-02-05 20:29:49 // 100170
Azzal nem foglalkoztak:))
frusciante2020-02-05 19:23:54 // 100169
A litván forma is azt mondta hogy ha beszarik nem érdemes venni másik bontottat hanem el kell küldeni javításra. Ő is pontosan ezeket a srácokat ajánlotta. Neki színte mindet meg tudták javítani csak azokat nem amelyek egy bizonyos hibakodot dobtak. Megkeresem a beszélgetésbeen a hibakodot és beirom ide. Ha azt írja akkor sajnos nem tudják javítani.
Csontdaráló2020-02-05 18:49:11 // 100168
Jut eszembe, jól láttam, hogy árulod a kocsit?
Csontdaráló2020-02-05 18:48:04 // 100167
Totally Alfánál rendeltem, 21 £ volt a pár. Rendeltem egy nagyobb adag csetreszt most tőlük. Olcsónak nem mondanám, de még kapni dolgokat.
Public Enemy2020-02-05 17:48:51 // 100166
Akkor a fejedet kezelték? :-)))
JCsabi2020-02-05 17:30:40 // 100165
:-) :-)
De jó. Én decemberben e-bay-ezem ezt a kombót :-) Jó drága ez a két műanyagdarab
Blade2020-02-05 12:51:02 // 100164
Szerintem az Autodigit is meg tudja javítani, legalábbis nekem olyat is meg tudtak csinálni, amire mindenki azt mondta hogy nem javítható.
Csöri2020-02-04 12:32:42 // 100163
Van egy Boschnál dolgozó ismerősöm. Utána nézett az ECU-nak. 2007-ig gyártották, sajnos már nem tudják reprodukálni. A gyártó szerszámokat is kivonták a termelésből.
Amúgy a GTA ECU Bosch száma, legalábbis az enyém 0261207967.
Van egy cég, ahol elvileg javítanak ilyet rövid határidővel.

Katt ide
Csontdaráló2020-02-04 12:08:38 // 100162
Levelet kaptam life 😊

VV62020-01-30 21:20:41 // 100161
Volt már kb 10 Fiat-féle autóm a 90-es évekből, meg van is, és soha, egyiknek az ecujával se volt gond. Egyébként más autókkal sem, kivéve a MItsubishiket, azokon mindig cserélni kellett a kondenzátorokat.
GT Ɨ|ѯ2020-01-30 20:30:34 // 100160
nem, de csepp töltve nincs meglepi:-)
liusz2020-01-30 18:29:16 // 100159
Kicsit megbillent bennem a korábbam jónak tartott elmélet mióta megtudtam, hogy a 156 1.9 jtd ecu az A oszlop utastėr felöli részen van és azokkal is akad gond. Forrás: autodigit honlap.
Pixelfix.hu arról ír, hogy a korabeli fiat csoport ecu-k gyenge feszültségédelme általános jelenség.
liusz2020-01-30 18:04:04 // 100158
Pont ezen járattam az agyam. Az akku saru bekötése nem akkora rúgás az ecunak feszültség szempontból mint a bikázás?
GT Ɨ|ѯ2020-01-30 16:49:09 // 100157
Csepptöltő és nincs gond.
frusciante2020-01-30 14:48:40 // 100156
Van otthon fatertol kapott kb 50eves ruszki bikazo a számokat értem rajta de a sok viccesbetut" nem ...😀 Anno buszokat is be lehetett vele bikazni. A kábel olyan rohadt forró volt rajta H nem lehetett megfogni de a mínusz 28 fokban is poccre berantott bármekkora motort teljesen lemerült akkuval is... Tavasszal ha inditom a gtat hiába zsír új az akku azért rateszem...😉😂 Viccet félretéve ezt tavaj miután mondtad nekem olvasgattam utána és egy GTA csoportban beszélgettem egy litván arccal aki japanbol hordja euba a jó állapotú gtakat. Ő is mesélte H ment már úgy gtaert H a tulaj mondta hogy hibátlan de már két éve nem indítottak be mire odaért a kocsi már járt. Leállították a probakor után aztán mire újra indítottak volna az ecu bedobta a karácsonyfát és a sok hibakodot.. persze nem indult...aztán megkérdezte a tulajt H ugye nem bikaztatok a kocsit? A tulaj válasza. Miért? Nem kellett volna?... Ő is azt mondta hogy a legtöbb hibás ecus GTAt lemerült akkus gtakbol szedte ki...
Csöri2020-01-29 20:52:10 // 100155
Én eddig két motorvezérlőhibás GTA-val találkoztam. Mindkettő akkor szállt el amikor a gyenge akkumulátor miatt rábikáztak egy másik autóról. Szóval erre is érdemes figyelni.
frusciante2020-01-28 20:53:48 // 100154
Autolusso autodelta szilikon orokelet....😀😉
[k i z z o]2020-01-28 18:59:16 // 100153
Ki kell huzalozni egyet és megmérni.
frusciante2020-01-28 14:25:36 // 100152
Nem tudom h a motorról való leszedes a tuzfalra való átépítés mennyit segít a problémákon( a hő kérdésen nyilván semmit a rezonancia viszont kérdés marad számomra mert a motorkabelkoteg az a motortol érkező rezgést a kábelen keresztül szerintem így még átviszi, talán ezért lenne a legjobb a kabinba vinni és ott a kabelkoteget úgy rögzíteni hogy azon rezonancia az ecuig már ne jusson el) itt egy megoldás..
liusz2020-01-28 13:53:37 // 100151
Néztem én is a motorvezerlo.hu-t, meg a friss cikket az AutoDigit-ről, de ide mind donor ecu-k kellenek, meg elérhető cseredarabok. Terveztem, hogy veszem a fáradtságot és megkérdezem őket, hogy látják a távolabbi jövőt ecu ügyben. Azoknak mit mondanak, akik már spájzolják ezeket az autókat és akkor is mozgásban akarják tartani őket, amikor nem lesznek jó donor ecu-k.
Szerintem a hosszú távú (értsd15+ év, igen akkor én még meghajtanám a V6-ot is, meg az öregebbet is) üzemben tartás csak a VEMS-szel és hasonló megoldásokkal jöhet szóba.
liusz2020-01-28 13:44:05 // 100150
Ha szerencsés a helyzet az amúgy is a bódéból jövő kábel korbács elég hosszú és az új helyre is elér. Ennek a tűzfali átvezetését, ami gyári vízálló megoldás (grommet) fel lehetne használni.
Igen, az a kérdés mi a kisebb munka/kockázat.
1. toldani a motoroldali vezetékeket eltolva, ahogy javaslod, át a tűzfalon, régi csatit felhasználva a végén
2. 1-1 új apa és anya csatival toldani és átvezetni

Mennyi hőt termel magában egy ilyen ecu? Hova érdemes ezt helyezni, kell-e kényszer konvekció a hűtéséhez (pl láb hűtés/fűtés áramlása) vagy elég egy hűtőbordás alaplap, vagy magában? Mi a tapasztalat/vélemény?
Poló2020-01-28 13:07:07 // 100149
GTA-nál a fojtószelepre menő gumicső mennyire beszerezhetetlen?
Kócosw2020-01-28 07:21:15 // 100148
https://www.autodigit.hu/

nemtom ha minden kötel szakad ök tudnak e segiteni ha valakinek baj vaj az ECU val...
[k i z z o]2020-01-25 07:35:40 // 100147
Lemaradt a lehetséges lehetőség:

https://hu.rs-online.com/web/c/csatlakozok/nyak-csatlakozok/jarmuipari-csatlakozok/?applied-dimensions=4294265464

De van a Link által is használt AMP34, abból 4 pár kell, de könnyebb kötni.
[k i z z o]2020-01-25 07:30:24 // 100146
https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_reluctance_sensor

A két konnektor 2 x 64pin. Vagy egy ilyenbe kötném át a homlokfalon egy "kötődobozban" a dobozra szerelt belül leforrasztott konnektorokat használva, vagy simán megtoldanám és bevinném, mint ahol az én ECUm van lábtérig. Az első megoldást támogatja a szerelhetőség, a másodikat a kevesebb átmeneti ellenállás beiktatása. A második is igényelne egy kötőcsövet vagy ilyesmit, amiben el lehetne rendezni a dolgokat, de lehet nem egy helyen vágnék, hanem 8 x 15 -öt eltolva, és azokat lehetne jobban bandázsolni, egy kötegként tartani, nem lenne belőle egy nagyság.

A 75 kötegéhez egy ECUból nyertem ki konnektort, azt dobozoltam be, így a gyári köteggel használható piggyback lett.
Csontdaráló2020-01-25 03:30:05 // 100145
Semmi sem tart örökké, egyszer minden ecu megdöglik, amit használnak. Majd lesznek élelmes zsenik, akik viszont ennek ellenére életben tartanak pár ilyen kocsit. Kicsit kevesebb lóerővel, kicsit darabosabb működéssel, de menni fog.
liusz2020-01-23 08:44:09 // 100144
Az jó hír, hogy a toldás nem tűnik elvileg nagy feladatnak, ha van megfelelő csati. Egyébként mi a VR?
Azt még nem vágom, hogy mi alapján lehet azt mondani, hogy a hőterhelés hatásával ne foglalkozzunk.
Persze 185fokon volt jóváhagyva (amit valószínűleg sosem kap meg), mert az felelt meg a mondjuk 10 év vagy 300000km élettartam követelménynek x hónapig a gyorsított labor teszt során.
Ismereteim szerint az ecu HW-t két dolog tudja tönkre tenni. A forrasztás megszakadása, amit a forrasz anyag elöregedése, repedése, repedés terjedése okoz. Az anyag öregedésében, rideggé válásában a hőmérséklet és az üzemidő együtt játszik szerepet. A repedés elindulásában és terjedéséében a rezgés és az ecu felfűtések száma (azaz hidegindítások száma) játszik szerintem lényegi szerepet.
A másik gyenge pont a kondenzátorok és azok kiszáradása. Ennek hátterében leginkább a hőn tartást látom fontosnak, a hő és idő együtt öregíti ezt is. Magasabb hőmérséklet gyorsabb öregedést okoz. És a dolgok természetéből adódóan kicsit magasabb hőmérséklet gyorsított ütemű (jelentősebb) öregedést okoz. Ezzel tudnám indokolni, hogy a GTA-ban már döglenek az ecu-k, míg az euro3 2.5-ben ez még egyáltalán nem jellemző. A rezgés terhelés nagyjából ugyanaz lehet mindkettőnél, azonos típusú motor, ecu , azonos ráépítés a légbeömlőre stb.. Az akár 25%-kal nagyobb teljesítmény miatt a kipufogón is 25%-kal nagyobb fűtőteljesítmény jelenhet meg. Tehát gyorsabban öregedik az ecu forrasztása, kondenzátora a GTA-ban.
Az alacsony és magas feszültség problémáját már mint következmény látom, mert a HW konstrukció eredetileg tartalmazza a feszültség védelmet. Ezen elemek elöregedése szünteti vagy gyengíti meg a védelmet és dögleszti meg egy bikázás az ecu-t.
Azt nehéz megmondani, hogy a lent tárgyalt trükközéssel években mérve mit ér el az ember. Lehet, hogy a visszamaradt 2 év élettartamot tudja 4 évre változtatni, vagy csak 3-ra vagy 15-re. Az irány viszont szerintem akkor a legmegnyugtatóbb, ha rezgés és magas hőmérséklettől mentes helyre kerül az ecu.
[k i z z o]2020-01-22 19:31:23 // 100143
Jó a gondolkodás. Az ECUt a szivósorról kell levenni, nem a hőmérséklet az ellensége. Homlokfalon kell elhelyezni valahol. Kerámia hibrid technológiával gyártódott, 185 celsius fokon volt anno validálva, a vibrációt nem bírja: egy ami a kötegen jön, a másik a konnektorok saját rezgése. Sok hőt üzem közben a szívósor felé nem nagyon tud leadni, nem túl jól illesztett termikusan.

A hosszabb kábel az induktív szenzoroknál lehet baj (VR szenzor), az árnyékolást profin meg kell csinálni. Egyéb kapcsolt kimenete nincs az ME7.3.1 nek, ami 200Hz felett menne, a kábelek nem okoznak problémát, de én nem raknám utastérbe az ECUt e miatt.
liusz2020-01-22 10:25:55 // 100142
Én is bekapcsolódom, mert beleültettétek a bogarat a fülembe. Ha a GTA-k kezdenek dögleni az ecu miatt, az euro3 2.5 kis fáziskéséssel fogja követni. Szerintem az ECU HW ugyanaz mindkettőben csak mások a program paraméterek. Ugye? Ebben nem vagyok biztos, de miért lenne másmilyen.
A hőmérsékletet lehetne még azzal is csökkenteni, hogy a motorfedél kédert ki kell venni, azzal tud a szélvédő felé is szellőzni a motortér nem csak a sárvédők felé. Az egy jelentős keresztmetszet lesz, így nem kell vagdosni a motorfedelet. Igaz zajosabb is lesz a gép, de az lehet nem is baj...
Vibráció ügyben a tűzfal mögé vezetést látom én is a legjobb megoldásnak és egyben a hőügyeket is orvosolja. A hosszabb vezeték nem lesz elektromos zaj érzékenyebb? Mit kell ez ellen tenni szerintetek?
Rugalmas ecu felfüggesztés nem jó megoldás szerintem, mert a szívócsonk az egyetlen komoly hőelvonó, ha azt leszigetelném vibrációra, az hőszigetelne is egyben.
frusciante2020-01-22 09:15:13 // 100141
Ezen már gondolkodtam én is korábban. Viszont legbe-kiomloket faragni a GTAra nem lenne szívem.. egyszerűbb bevinni az ecut a kabinba. Illetve le fogom bandazsolni a leomloket. Sok kinti tulaj a leomlokben lévő katalizátorok megszüntetésére esküszik(ezzel is csak a hő probléma van kipipalva). elméletileg a gázok gyorsabb kiaramlasa miatt kissebb lenne a hő a motortérben viszont én egyenlőre felnek kiolni a katicat a kipubol egyrészt az esetleges szelepeges miatt másrészt meg az ecu megírása miatt... Most próbálok kitalálni vmit arra hogy csinaltassak vhol egy olyan csatit ami az ecunak van és azzal csinálni egy motorkabelkoteg hosszabbítót" és akkor nem kéne hebrakolni semmit a kabelkoteg is maradna gyári csak lenne rajta egy köztes rész
GT Ɨ|ѯ2020-01-22 07:35:07 // 100140
Selénia Racing 10w60, Mann, Ufi, stb. légszűrő amelyik szimpatikus, gyertya:NGK
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak