Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2019-04-20 19:08:03 // 142706
Mi most vettük le Csongi komám Gyula nevű verdájáról és simán lejött megint, mint ahogy írtam korábban. :)
Kár, hogy neked nem sikerült egyből és kicsit szívatott... :(
Shadin2019-04-20 17:20:27 // 142705
Elvileg igen.
Megoldottam erőből :-(

De mire elkezdtem összerakni, kiderült, hogy az akciós nyitott dobozú lengőkar aminek balosnak kellett volna lennie a dobozon lévő cikkszám szerint, az jobbos :-(

Az azért fasza mert tavaly vettem őket és ráadásul a régi balos erősen kopog, a jobbos jó lenne. Így most van két új és egy használt jobbos Ruvill lengőkarom :-(

Most rakhatom vissza üresen a bölcsőt és még így sem bírom a talpára engedni...
Jorjie2019-04-20 16:13:39 // 142704
A Jtd-nél nem volt útban hővédő lemez, kitekertük a csavarokat és a nyakunkba esett az egész. Ez tartaná a kulisszát?
Shadin2019-04-20 15:00:49 // 142703
Leszopom magam lassan, a hővédő pajzs az valójában sebváltó kar stb tartó szerkezet és belül van egy (vagy több) csavar ami tartja, de nem találok olyat ami a rajzon van, ha meg a szivacsot baxtatom akkor szakad szanaszét :-(
Ha valaki csinált már ilyet segítsen lsz.





A 3. képen emelővel akar valamit lehúzni? Mert tartani azt nem kell :-(
Kazes☻2019-04-19 21:56:50 // 142702
Szép lett, grat! :)
Attika012019-04-19 21:40:10 // 142701
El is készült. Küszöb csere, lakatolás, javító festés, polír....
Kazes☻2019-04-19 15:46:28 // 142700
A csavarnak körkörösen van nút kialakítva a gömbfej csonkján. A sok év alatt beállt kicsit... fújd be jól pl. WD40-el, aztán óvatosan a csonk részen lévő hasítékot egy erősebb csavarhúzóval mozgasd meg, mintha meg akarnád tágítani, szétfeszíteni... így jobban be is juthat a kenőanyag... aztán csavar ki (esetleg anyát a végére és kocogtatva), gömbfej le.

Az a lemez sok helyen van rögzítve... vagy mindet kitekered (esetleg föntről is a box alatt), vagy kicsit meghajlítod, hogy engedje a bölcsőt levenni.

Így hirtelen ennyi. :)
Shadin2019-04-19 15:34:59 // 142699
Srácok!

Elakadtam a bölcső cserével két ponton.
Egyik h a lengőkar gömbfejet, ill. rögzítő csavarját nem bírom oldani. Anya lejött, csavar meg sem mozdul. Mit kéne tennem?

Másik meg h a kipufogó felett van egy szép nagy íves hővédő lemez, ami ráfekszik a bölcsőre. Minden csavart kiszedtem, de nem jön le, így meg útban van a bölcső leszedésénél.

Minden 5let jól jön!

Köszi!
Kazes☻2019-04-17 23:23:56 // 142698
Kérlek szépen... neked mindig! ;)
:)))
Kau2019-04-17 22:45:12 // 142697
Köszönöm szépen a segítséget! :))
Kazes☻2019-04-17 22:22:29 // 142696
Igen. ;)
Kau2019-04-17 15:33:18 // 142695
Kellene egy kis segítség nekem is!
Megjött a diagnosztika kábelem. Van rajta két kis vezeték. Egy piros és egy fekete, csipesszel a végén. Emlékeim szerint az egyik az akksira kéne, h menjen, nem? Vagy azt mihez kell csíptetni?
Ti, hogy oldottátok meg? Kb 30 cm-s a vezeték, az akksi meg 1 méterre van.
A légzsákvezérlőnél ezek a vezetékek nem is kellenek, ugye?
Sorry, ha hülyeségeket kérdezek, de elektronikától nagyon messze állok :)
marci912019-04-16 07:29:02 // 142694
A váltókulissza cseréjéhez le kell szerelnem a komplett kipufogó rendszert, vagy elég csak a katalizátort lekötnöm? Akna nélkül merjek nekiállni? Nagyon zavar már a váltókar lötyögés, a felújító kulisszakészlet pedig már a polcon hever.
Shadin2019-04-15 10:10:44 // 142693
Tudtam már amikor megvettem az autót, hogy rohad a bölcső, de nem gondoltam, hogy ennyire. Tervezem az egész autót elvinni valami védelemre.
marci912019-04-15 10:02:34 // 142692
Ez nem 2 nap alatt lett ilyen :/ Ha sikerült újat szerezni, fúrd meg a bölcsőt az üreges részeken és csinálj üregvédelmet is, hidd el, megéri.
Kazes☻2019-04-13 13:42:00 // 142691
Kezdete... az biztos... ;)
Shadin2019-04-13 09:54:24 // 142690
Úgy érzem a neheze a kipufogó leszedése lesz. Vagy legalábbis a nehézségek kezdete...
Jorjie2019-04-12 12:21:37 // 142689
Bakon érdekes lesz, aknán sem a legegyszerűbb. Kipufogó leugrott, mindenféle hosszú csavarokat kell kitekergetni, légkulcs nagy segítség volt, egyben levettük az egész futóművet. Motor a helyén maradt :-) Érdemes cserélni a bakot, ami a bölcsőben van és a stabrúd szilenteket, mert ilyenkor a legkönnyebb hozzáférni. Visszarakás után az a furcsa dolog történt, hogy a kormányközép elmászott, pedig minden ugyanoda ment vissza. Futóműves nem is nagyon tudott vele mit csinálni, le kellett venni a kormányt, és egyenesbe tenni. Bő félnapos meló. Klikk
Kazes☻2019-04-12 11:54:51 // 142688
Nem, a motor a motortartó bakokon ül, ami két oldalt van, elől. A bölcsön van egy harmadik, hátul. Egy külön konzollal kapcsolódik egy szilenten keresztül. Ezt mikor leszeded, akkor esetleg egy kicsit megbillen a motor hátrafelé. Ha ez megvan, kicsavarod a kormánymű csavarjait és akkor jöhetnek a bölcső csavarjai. Azt hiszem hátul oldalanként 3-3 és a nyúlványon 1-1 hosszú csavar. Így lejön egyben a lengőkarokkal, stabrúddal, miután a gólyalábakat lekötötted a lengőkarról az alsó gömbfejnél.

Remélem nem hagytam ki semmit. :)
Shadin2019-04-12 09:13:09 // 142687
Nekem sincs akna, úgyhogy bakon lesz. A motort kell gondolom valahogy tartani, mert az a bölcsőn ül. Na meg bontani a csavarokat bakker...
Kazes☻2019-04-12 08:37:01 // 142686
Nem egy nagy dolog... mondjad, mit nem tudsz? ;)

Bakon is meg lehet ejteni a cserét... persze aknából kicsit könnyebb. Hátuljával u.e. Nekem mindkettő akna nélkül jutott. :)
Shadin2019-04-12 06:56:08 // 142685
Bizony Alexandro már tavaly küldte a cuccot.
Nem igazán tudom hogy kapjam szét. turbót tudok cserélni, de ezen nincs :-(
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-11 21:54:22 // 142684
Akkor probléma egy szál se :-)
Kazes☻2019-04-11 21:33:44 // 142683
Akkor már meg is van a húsvéti program... ;)
Kazes☻2019-04-11 21:32:17 // 142682
Ha jól rémlik, az már meg van nékijeee...! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-11 21:26:16 // 142681
Az nem semmi 😱
A rozsda.. mindig a rozsda. Az egyetlen visszatartó erő, hogy ne legyen egy csomó régi autóm (ajj egy szép Quattroporte IV-es) :-D Alexandro biztos tud egy szép bölcsőt adni, neki minden van :-)
Shadin2019-04-11 21:14:34 // 142680
Dehogy...
Kazes☻2019-04-11 19:45:25 // 142679
Dulva... nem kicsit, dulva! :-o

Hátulja kész már? :)
Shadin2019-04-11 19:15:55 // 142678
Kispatesz bölcsője rosszabb állapotban van mint gondoltam, három gyerek jött haza Pestről és kellett egy kemény satufék, mert néha kell és ennek hatására eldeformálódott a korrodált bölcső jobb elől. Épp hogy nem szakadt ki a futómű.

Album
Bardo1462019-04-08 18:12:32 // 142677
Uhh....a korábbi tulajokat már betaláltam, hogy sikerült ezt a számot összehozni. És hogy maradt ilyen állapotban a motor??? :) Valszeg nálam ez az együttható 4,2 körül lehet. Ha sikerül összelőnöm a frissen leszedett multiecuscant, a kínai bluecuccos csodával, akkor kiolvasom. Köszi az infót, nyugodtabb lettem.....
Piritu2019-04-08 16:57:00 // 142676
link a számolás leírásához
Piritu2019-04-08 16:54:56 // 142675
A helyzet az hogy a három pólusú csatival rendelkező ECU-ból nem tudja kiolvasni a MES a km óra állást. Csak egy számot olvas ki, amihez kellene az az együttható amivel megtudható a km. Tehát az az 500+ szám még igaz is lehet.
Kazes☻2019-04-08 15:40:19 // 142674
Zsírosdeszi... reméljük meg is oldódott! :)
Bardo1462019-04-08 14:52:19 // 142673
Szétkaptam a "légutat". LMM pöpec tiszta volt, még a dióda tipusát is le tudtam volna olvasni ami benne lóg. A gumicső nem repedt. A pillangót is megtisztítottam. Jött ki némi szutyok, de nem volt gázos egyáltalán. Az LMM csatija viszont elég érdekesen nézett ki belül. Mint az akksiarun a fehér lerakódás. Megvakargattam a pineket is. Aztán összerak, gyári bilincs csere stb. Mentem egy 20 kmet, pörgettem is. És nincs besés...egyelőre. Lehet vhol falsh levegőt szivott??... majd kiderül.
Ja, és a Bárdinál van patent a szélvédő alatti pollenszűrő deklihez! Patentcentrumban bezzeg nyente. Kicsit nem árt snitzerrel megfaragni, és tényleg patent lesz!
este még találkoztam az előző előtti tulajjal, aki 84e km körül adta el a kocsit 2014 ben. Mutattam neki a multiecuscanes 500+e km-et, hát ő is dobott egy hátast....:)
djhans2019-04-08 08:34:45 // 142672
Sziasztok. Nekem is van baj az alapjárattal sajnos. Csak tavasszal és nyáron csinálja a hibát. Ha a motor már üzemi hőfokon van. Gázról levéve a lábamat a fordulat nem csökken hanem beáll 2000-es értékre és csak 10-15 másodperc után esik vissza 900-ra. Valakinek volt hasonló problémája?
Kazes☻2019-04-07 23:27:27 // 142671
Jó rövid...
Piritu2019-04-07 22:40:50 // 142670
2: P1172 - Mixture 1 strength (multiplicative)
The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
Possible causes:
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)a
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
Piritu2019-04-07 20:20:49 // 142668
Mit olvasott ki?
Bardo1462019-04-07 20:19:12 // 142667
Telefonnal próbálkoztam, de azóta Jorjie kiolvasta a gépemet a Multiecuscanjével. Már rajta vagyok a beszerzésén.
Piritu2019-04-07 19:41:40 // 142666
Miért nem az Alfához való Multiecuscan-t próbálod? Az oldalukról a próba verzió letölthető.
Bardo1462019-04-07 15:46:52 // 142665
Hali! Szereztem egy kínai blucuccos IF-t +obd adaptert. Letöltöttem egy car scanner androidos appot. Valami 46 protokollt pingel végig, és csak nem találja a hangot az autóval. Tud valaki működő progit ilyen alap olvasóhoz? Barátom a 97es Deltájával is igy járt.
Kau2019-04-07 10:08:37 // 142664
Persze kiegészíteném azzal, hogy az ördög nem alszik és természetesen bármikor, bármitől tönkremehet. Függetlenül attól, hogy alkohol, féktisztító, LMM tisztító spray vagy bármi más.
Leírtuk mindketten a tapasztalatunkat, de mindenkinek a maga döntése, mit csinál :)
Kau2019-04-07 10:04:08 // 142663
Sokan nem tudják, hogy még az első indítás előtt érdemes takarítani. Ha az ember elmegy a szerelőig és ott fújják rá a hideg féktisztítót, akkor a felforrósodott érzékelője elpattanhat és vége. Nekem is egy Alfa szerelő mondta régen. Odafigyeltem erre és azóta elég sokat tisztítottam már így gond nélkül :)
Piritu2019-04-07 09:42:59 // 142662
Szerencséd volt :-)
Egy időben volt itt egy szerelő Cartárs ő mondta. Sok tönkretettet látott. Túl agresszív a cucc, kárt okozhat. Szerintem túl drága az LMM ahhoz hogy rulettezzen az ember. Bár mindenki arra költi a pénzét amire akarja :-)
Kau2019-04-06 22:52:39 // 142661
A koszosodás tud okozni alapjárat ingadozást, attól nem fullad le.
Sajnos a lámpát egy rossz LMM kigyújtja és az is okoz alapjárat ingadozást. Viszont, ha a lámpa kigyullad, akkor van esély, hogy megadta magát és azon csak a csere segít.
Jó hír, ha beraksz egy jót a hibás helyére és az volt a gond, a lámpa azonnal kialszik. Nem kell hibakódot töröltetni. Ezért mondtam egy próbát.
Kau2019-04-06 22:46:21 // 142660
Én többször takarítottam már féktisztítóval, sosem volt gond. Arra kell figyelni, hogy hidegen kell csinálni, mert, ha fel van melegedve az LMM és arra van ráfújva a hideg féktisztító, akkor tönkre mehet.
Piritu2019-04-06 22:37:31 // 142659
Ha tisztítani akarod csak alkohollal. A féktisztító túl gyorsan párolog és az is tönkre teheti.
Bardo1462019-04-06 22:27:29 // 142658
Kösz a tippeket! A pillangószelep tisztítás biztos nem árt, de ott a fulladás is be szokott következni ha megakad. Legalábbis Fiattal már jártam így, ezért én azt kilőttem magamban. Az LMM-et holnap szétkapom, megnézem milyen állapotokat ölt. Kérni nem nagyon tudok kitől, így valszeg marad majd a diagolás.
Kau2019-04-06 22:08:13 // 142657
Ami ingyen van:
Takarítsd ki a pillangószelepet az alapjárati motor előtt.
Bár, mivel azt írtad, hogy kigyulladt a befecskendező hiba lámpa is, így szerintem a légmennyiségmérőddel (LMM) lesz gond. Ki lehet takarítani, de a koszosodás nem gyújtja ki a lámpát. Szerintem cserés lesz.
Nem tudsz ismerőstől kérni egyet kipróbálásra?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak