Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 21:05:52 // 142556
A gyári 12s körüli gyorsulása most 10 körül van, majd egyszer lemérem. Biztos vagyok benne, hogy 200Nm felett van a nyomatéka. Ha tippelnem kéne a jtd-s tapasztalatok alapján, akkor 230Nm-t saccolnék. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 20:53:21 // 142555
Az 1.7 tengely az történelmileg került bele, arról nem tehetek :-)
Az LDA-val a nyomás felépülést lehet siettetni. Elsőre homorú profilt csináltam neki, de az nagyon füstös lett. Most inkább domború, elég sokat méregettem, kisérleteztem, mire jó lett. Tolómérővel jelöltem fel a 'plusz gázolajat', aztán gravírgéppel kiszobrászkodtam. Szerintem jó lett. Nem akarok versenyautót faragni belőle, nyilván :-) Turbónyomás emeléssel még lehetne játszani, de egyelőre pont jó ez így, nem akarom jobban húzni.
Azért hogy megnyugtassalak, nem vakon jatezok vele :-) Elolvastam egy csomó írást az adagoló működéséről, szoval nagyjából azért vágom, hogy mi mit csinál benne :-)
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 18:51:31 // 142554
Eddig úgy értelmeztem hogy egy fokkal hátrébb van. Ha előrébb az nem baj.
Jahh hogy még 1.7-es tengely is van benne:D De jó ebbe mindenből jutott egy kicsi:D
Fix turbótól csodát ne várj.Mondjuk az LDA kúp nem tudom hogy hoz előbb turbonyomást,ha az LDA csak a turbonyomás felépülésétől kerül számításba,jó persze sarkosan,mert öngeneráló a folyamat,szóval ha van egy pici füst akkor akkor már tölt,aztán attól van füst hogy már tölt és nyomja az LDA-t.
Vannak variációk a témára,bár akárhogy nézed húbazdmeg nem lesz a kis kamrásból. Nameg a füst elkerülhetetlen.
szasza(SW)2019-03-04 18:39:24 // 142553
Sziasztok!
Asszony letiltotta a GT projektem.
Ezért ha esetleg valaki tudni vélne egy szép állapotú 146 JTD-t.99 utánit.Amit nem kell lakatolni fényezni és nincs lelakva belül.És természetesen üzembiztos és csak menni kell vele,az jelezze felém.
A GT a két ajtó miatt lett letiltva így sajna a 45 is kiesik.Ne keljen már 47 vagy 56-ot vennem segítsetek,ha tudtok találni egyet:
Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 09:34:15 // 142552
Persze, de 1 fok plusz előtöltésből baj nem lehet :-) A gyulladási késedelem annyira más hidegben, melegben, párás, száraz időben, hogy az az 1 fok egy ilyen viszonylag egyszerű szabályzásnál elvész. A jtd-s tapasztalatok szerint plusz előtöltést adva kicsit keményebb lesz a járás. Ha már nagyon sok, akkor gyengül is, túl hamar ér be a gázolaj. Fordulaton meg jól is jöhet az az 1 fok, ott jó ha visszább van húzva, pláne ha több anyag van neki adva. Kisebb lesz a füstje. Közép tartományon lenne jobb előrébb tolni, de ez ugye mechnika, ezzel nem. lehet így variálni. Lehetne kis plusz nyomatékot adni, és halkulna. elvileg. Gyakorlatilag meg elég jó nyomatekos, és a hangja is szép, valószínű az 1.7 tengely az ott segít neki. Szívó üzemben is használható nyomatéka van.
A turbó az lusta egy állat rajta, de pont ezért is van az LDA kúp megpiszkálva. Tudtam olyat, hogy egész hamar betöltsön, de csak sok füst árán. Pár profilt kipróbáltam, mire kb jó lett. Turbólyuk persze van, mindig is lesz :-)
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 05:28:36 // 142551
Úgy lehet porlasztó ha brutál gázolaj füst van.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 05:26:57 // 142550
Pedig a jó helyen lévő előtöltés fontos. Ha nem jókor fecskendez az teljesítmény vesztés. Mindenképpen állítsátok be milliméterre.
Az egeret meg már rég le kellett volna vakolni. Ha nyitva ragadt volna azt már rég tudnád és tettél volna ellene😁
Alfaboooy2019-03-03 22:45:20 // 142549
Nálam az indítás ha még csak annyi lett volna hogy egyenetlen, egy kis ideig 1500korul kell tartani, az nem lett volna gond.
De a füst ami ott volt, az nem volt semmi. Igazából ezért is gondoltam a porlasztókra.
Az meg hogy - 5 °C-ig használható, aztán vagy be indul vagy nem, bár lehet hogy a 3 éves Varta aksi már kevésbé bírja, de nem volt így a legjobb hogy időjáráshoz kell kötni az autót, és remélem hogy így kiválógatva a porlasztókat, talán tudtam rajta javítani.
Egy adagoló beállítás szerintem nekem is kellene biztosan
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 22:42:59 // 142548
Az egr viszont jó ötlet! Igaz 7 éve offline szegény, de ettől még lehet nyitva (7 éve :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 22:40:40 // 142547
Én előfűtöm, szóval nem borzasztó a probléma, úgy meg felet fordít és jár.
A háznyomás okés, olyan adagolóból lett a szabályzó átrakva, ami jó volt. Az anyag sincs elvéve tőle, inkább kicsit többet kap. Szerintem nálam a gyertyák kukák megint, és a tank szűrő is megérne egy pucolást. Azért valamit csak konyítok hozzá már :-DD
Meg lett mérve az előtöltés és 1 fokkal hátrébb van, de nem piszkáltuk egyelőre.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 22:18:27 // 142546
Előtöltésre ráhúzott egy fokot?
Nem igazán emlékszem már a TD-re de annak a szíjtárcsáin fokoló beosztás nincs.
Ellenben az általad befényképezett manual, frankón mutatja az adagoló végébe a fejszelepek közé behelyezett indikátorórás beállítást. Már meg nem mondom a pontos értéket.
Szóval LDA reszelve, gázolaj elvéve, meg lehet a háznyomás is, ezzel az alap előtöltés is, a csúcsok lájtosra fogva, gondolom egr nyitva leragadva, és csodálkozunk hogy jól indul..... 😁
Ebbe azért kéne valami rendszer nem?
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 22:10:41 // 142545
De azért ennyi felett igazán el lehet tekinteni egy öreg dieselnél nem? Ha melegen egy felet fordít és jár akkor felesleges basztatni szerintem.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 22:08:12 // 142544
Jó hogy jövök? Minek kellek én ide? Ijeszd meg az OBD-vel kicsirigó😁
Igazából én ezzel a fél perc dadogással érdemben sosem foglalkoztam azért mert:
1.volt kézi KSB-m, dúsítóm.
2.fél perc alatt ne akarjatok sehova menni egy kamrás, turbós öreg diesellel, madamot hagyni kell járni.
Ezenfelül dadogás lehet:tankban durva szűrő, valahol nem megfeleően tömítő csőcsatlakozás, üzemanyag szűrő, adagoló szimmering, fejszelep, porlasztó. Így nagyjából sorban, gázolaj oladalon, ezenfelül gyertya, vagy kompresszió hiány. Ha a porlasztó szar az általában nagyon szar,és nem múlik. Próbaképpen, beindítod pont abban a hidegben amit nem szeret, ahogy van olajnyomás, tartasz neki gázt, ha felpörög és aztán egyenletesen jár akkor valahol visszalevegősödik, nem porlasztó.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 21:55:20 // 142543
Na jó hogy jössz, ehhez tényleg nem értek :-) Biztos nem egy ördöglakat, de még nem szedtem szét. Pedig van itt tartalék is, amit akár lehetne.
Én maradtam a gyári 150Bar nyitónyomásnál. Tényleg akkor nyit, és így szemre normálisan porlasztott, nem cseppent be. Jóska bá'nak elhittem, hogy ez így szemre megy, bár fura volt a CR injektorokon edzett lelkivilágomnak :-DDD
Az tuti, hogy nekem is előtöltés hiányosan indul be és rezeg-remeg eleinte, de szinte ez a normális, nem?:-DD Az a baj, hogy igazán profin nem lett beállogatva ezen még semmi. Az előtöltésre valaki ráhúzott még egy fokot, gondolom hengerfejezéskor összerakták és látták, hogy füstöl és dadog. Aztán Jóskabá' beütötte a nyomásszabályzót próbából (szörnyű lett tőle..), majd mérés nélkül egy másik ugyanolyan lett a helyére téve amikor at mondtam, hogy így egy métert nem megyek vele többet :-)). Aztán érzésből beállítottam a füstcsavart én magam, úgyhogy igazán "profin" van belőve. Persze benne a tuningolt LDA kúp, hogy teljes legyen a sufni.
Ahhoz képest viszont szépen jár, egész halk és jól megy :-DDD Szóval csak volt értelme elolvasni, hogy hogy a tökbe működik az az adagoló. Ha nem is tökéletes, de majdnem jó. Majd elviszem egyszer beszabályoztatni, rendberakatni.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 21:43:21 // 142542
Kamrás 175-ig általában, közvetlen 175-től általában.
A felfelé eltéréssel vigyázz 200 körül már van esélyed hogy lerugdossa a kamrákat.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 21:40:30 // 142541
Amatőrkém, újban csak csúcsot kapsz, amit nem lehet szabályozni,mivel a házat szabályzod. Mert az adja a távolságot, illetve a rugóelőfeszítés mértékét.
Szóval ha hugyozik az egyik porlasztód, akkor csak széttekered, kicseréled a csúcsot, kiretkeled a koromból, összetekered, és mehet vissza, ugyanott fog nyitni. 😉
Alfaboooy2019-03-03 19:19:38 // 142540
Okes rendben :)
Most bettem a három 180ast, meg egy 130ast, igaz jó idő van, de nem dadogott, szépen megállta az alapjáratot. Még füst se látszódott, és megszünt az a kis csettegő mellekhangja, amit halkan lehetett hallani. Majd kíváncsi leszek hideg időben mit produkál. + a porlasztók alatt új alátétek vannak.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 15:15:32 // 142539
Ezek az elosztó adagolók úgy tudom 700Bar körüli nyomást adnak max. Tuningolva biztos az 1000 is megközelíthető. A 150 Bar csak nyitási nyomás, ettől különböző üzemállapotokban nagyobb nyomások is vannak. Szerintem újonnan be is vnnak a porlasztók szabályozva. Viszont árban horror... ha találsz jó áron, szólj :-DDD
Alfaboooy2019-03-03 14:22:43 // 142538
Ooo, köszönöm szépen!
Akkor még egy kell nekem, és jó lesz remélhetőleg.
Azt nem tudom hogy melyikek voltak bent legutóbb, de az biztos hogy keverve voltak.
Egyébként így utólag nézve, rá is van írva a porlasztókra hogy hány bár-os, de ezek már valszeg 'el vannak állítva', mert amúgy nem annyi mint ami ott rá van írva.
Ezekből 1 db 115bar, 3 db 130 bar, és 4 db 150 bar eredetileg.
Még annyi hogy az adagoló mennyit bír nyomni, arról nincs infód esetleg?
+ ha újonnan akarok venni akkor lehet készen is, ami már be van állítva, vagy olyan nem is létezik?...
Most még fater is nézet magának, de pont mondta hogy a 3 nagy fog kelleni akkor majd amit most néznek neki is, dob belőle egyet hogy meg legyen a szett az enyémbe, aztán kap a porlasztók alá új alátétet, és mehet.... ;-) csak a próbához kellene egy - 5°C :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 09:33:19 // 142537
Ahogy írja is a manual, a kis alátétek cserélésével lehet a nyitási nyomást beszabályozni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 09:31:26 // 142536
150 Bar-ra emlékeztem, és tényeg :


Ha eltérnék ettől, csakis felfelé.
Alfaboooy2019-03-03 07:50:38 // 142535
TDvel kapcsolatos kérdésem lenne.
Milyen porlasztó való bele? 130 vagy 180 báros?
Most még néztek nekem 8 db-ot, abból 5 db 130as ( ebből kettő WV Audi logós, nem biztos hogy baj attól függetlenül), 3 db 180 báros. Mindegyik jól működik ezeken a határokon.
Alfaboooy2019-02-28 20:40:02 // 142534
Hát igyekszem, igyekszem :) :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-28 10:33:27 // 142533
Taposd az utat nekünk :-D Kíváncsi vagyok mi lesz a konklúzió, előbb-utóbb én is szeretnék ennek a végére járni. Csak én olyan vagyok, hogy ebből utóbb lesz :-DD
marci912019-02-28 08:49:54 // 142532
Meg fogom mérni mindenképpen. A riasztóját már egyszer felújítottam, két relét cseréltem benne, mert beragadtak az irányjelzők visszajelzésnél. Ha ő lesz a tettes, szerintem nekiállok kiiktatni, csak akkor kell egy központi zár vezérlőt vennem és ugrik a menő Alfa kulcshoz passzoló piros nyitógombom :/
Alfaboooy2019-02-28 07:59:17 // 142531
Még annyi hogy a hf fél éve volt lent és akkor be lettek csiszolva a szelepek, 3 új szelepet kapott, és zárt szépen az összes.
Ha nem válik be a porlasztós dolog akkor jöhet az adagoló...
Alfaboooy2019-02-28 07:52:42 // 142530
Nekem még a TDbe nincs szerelve
Alfaboooy2019-02-28 07:49:26 // 142529
Köszi az infót. Talán hamarosan kiderül :)
Alfaboooy2019-02-28 07:48:25 // 142528
Olaj mindig maxon.
Most rendeltem a porlasztók alá alátétet, mert a régiek már nem voltak valami szépek.
DieselManiaco(NagyVad)2019-02-28 06:21:58 // 142527
Valószínűleg adagoló kopás-tömítetlenség. Vagy fejszelep enged vissza, vagy porlasztó.
A motorkopásra is jó esélyed van a kis tádénál úgy 1 milla felett,vagy ha olaj nélkül mentél, amúgy elég strapabíró darab.
Piritu2019-02-27 20:43:32 // 142526
"Elméletileg a volt mérőn van olyan amivel ki lehet mérni " - úgy hívják hogy Ampermérő :-)
A saruval sorba kötve lehet látni hogy mekkora áram terheli az akkut. Ha megvan az áramerősség már lehet tippelni.
Piritu2019-02-27 20:41:56 // 142525
Csomagtartó világítás? Faterom járt már pórul vele,
Kazes☻2019-02-27 20:35:20 // 142524
Nálam a riasztó az első számú gyanúsított... több autónál is tapasztaltam a környezetemben.
Alfaboooy2019-02-27 20:29:05 // 142523
Elméletileg a volt mérőn van olyan amivel ki lehet mérni az aksinal ha van fix fogyasztó. Még nem csináltam, de kell majd nekem is. Aztán ha odáig eljutsz hogy látod hogy ténylegesen szívja valami az aksit, akkor elkezded egyesével kihúzkodni a biztosítékokat és meglátod melyiknél marad abba.
Én nekem a TD ilyen kB 1 hét után, csak évekig fel sem tűnt mert minden nap használtam, de amióta használom a másikat is így azért én is meglepődtem mikor nem indult. Ha levettem a sarut szintúgy jó volt minden később.
Bardo1462019-02-27 19:12:22 // 142522
Ok, köszönöm! Egy szép napos délelőtt akkor jól kibontom a rudazatot..:-)
Kazes☻2019-02-27 14:29:13 // 142521
Meeeg, meeeg... tutira...! :D
Laciferi2019-02-27 10:58:39 // 142520
En sem szoktam allando jelleggel nyomni neki, de neha megfekszik nekem is :D
marci912019-02-27 09:47:00 // 142519
Na úgy néz ki van egy rejtélyes fogyasztóm. Az önindító 1-2 napos állás után elég nehezen teker, én először akksi problémára tippeltem. Mint kiderült, az akksi jó, a múltkor 5 napos állásnál levettem a sarut és hibátlanul indult. Első körben a belső világításra tippeltem, mert sajnos hiányoznak az ajtóim belső fóliái és néha mosásnál/esőnél befolyik egy kis víz az ajtózárakhoz és gyengén villog a benti világítás (nyáron javítva lesz). Most a napokban kikaptam a beltéri világítás biztijét, ezzel ugye nem kapott áramot a műszeregység, az óra, a beltéri világítás és a rádió sem (a kínai rádióra is gyanakodtam), vártam egy napot, de sajnos nem ezek a tettesek. Járt már valaki így? Még esetleg a riasztóra tudnék tippelni (Meta system), ő vezérli a központi zárat is, de direkt nem használtam mostanában, kulccsal zártam.
Kau2019-02-27 09:42:09 // 142518
Most már le tudnám fektetni én is 220 alá is, csak meg vagyok változva :)))
Kau2019-02-27 09:41:11 // 142517
Alul szoktam még fogni a kormányt ;)
Laciferi2019-02-27 09:05:04 // 142516
Az igy csak nekem 260-ig van orazva :D legkozelebb lefotozom neked :P
Kazes☻2019-02-27 07:55:56 // 142515
Félkézze'...! ;)
:D
Kau2019-02-27 06:49:22 // 142514
Az így néz ki, ugye? :))

Alfaboooy2019-02-27 06:47:52 // 142513
Adagolóra akkor mindenképp szánok majd időt.
Az Izzitóból egy új, amit ősszel raktam be, a többi már régebbi.
Majd még bogarászok benne, hátha sikerül ki küszöbölni ezt a hibát.
Köszönöm az infót
Kazes☻2019-02-26 22:28:07 // 142511
Igen, általában... Warbinak van róla blogja asszem. :)
Bardo1462019-02-26 21:55:36 // 142510
Sziasztok! Ablaktörlő karok random szaggatott akadozásával találkoztatok már törlésnél? Nálam a lassabb intervallumoknál produkálja. Relé probléma?
misike762019-02-26 21:10:18 // 142509
Nekem is fent van.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-26 21:07:36 // 142508
Ezt a legtöbb TD valamilyen formában csinálja. Az enyém is :-) A dízel szaki szerint motorkopásra akkor parázzunk, ha melegen sem pöccen egyből vagy minden mást kizártunk :-)
Első körben az izzítógyertyákat nézd meg. Nekem konkrétan 2 évet bírtak, valószínű újra csere lesz. 2 éve én is rá voltam parázva, hogy nincs kompresszió, rosszak a porlasztók, mert kimérve jó volt a 4 gyertya. Aztán a szerelőm kiszedte, akksiról megnézte egyenként őket, majd kicserélte mindet. Sokkal sokkal jobb lett a hidegindítás.
Most megint kezd olyan lenni, mint 2 éve. Gyanítom, hogy az Eyquem vagy milyen gyertyák ennyit bírtak. Városi autó, bő 2000 indításon van túl ennyi idő alatt...
Annyi, hogy nekem az előfűtő miatt nem gáz, ritkán van olyan, hogy tényleg hidegen indítom a motort.
Az adagolóban elvileg van egy előtöltés állító patron, de az kb senkinek sem működik, és kapni sem lehet. Ez sem segít neki hidegen :-)
A porlasztókon is sok múlik, illetve az adagoló is tud falsot kapni álltólag hidegen (tömítetlenség miatt).
Nekem még sokat segített az, amikor az adagoló nyomásszelepét kicseréltem (elég lett volna a háznyomást beállítani, de így volt egyszerűbb), majd a füstcsavart jól megmelegített motornál addig tekertem, amíg már nem emelte a fordulatot. .

Azért kíváncsi leszek a porlasztó bemérésre. Én a saját szememmel láttam, hogy ez hogy megy és mennyi idő egy ilyen adagolós cuccnál. Felteszik egy próba állványra, és kb mint egy régi olasz karos kávéfőző, a kar lehúzásával nyomás alá helyezi, a gázolaj meg spriccol. Közben a szaki nézi, és bólogat, hogy ez így jó, nem cseppen, jókor nyit :-DDD Kb 10 perc volt..
Kazes☻2019-02-26 19:59:17 // 142507
Nem hinném... inkább a hidegindító szolenoid behalásnak... és/vagy adagoló kopásának / beállításnak.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak