Fórum >> Típusok >> 145-146

6 db csevegős hozzászólás elrejtve
Alfaboooy2018-07-15 13:42:42 // 140849
Kazesnak...
Jorjie2018-07-14 14:33:32 // 140848
Mifit csörgesd meg. Postáz is.
Kisvuk2018-07-14 12:45:00 // 140847
Sziasztok !
Sürgössen szükségem lenne egy 146 bal hátsó féknyeregre tárcsához (1998,1.6 TS.). Aki tud megoldást kérem keressen .
Üdv, Pisti
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-12 18:56:36 // 140844
Olaszból igaz csak. Máshonnan meg a rozsda játszik.
Egyébként a hahu-n ott egy tetőablakos 1.8ts jó árban, jó kiállással. Egy megnézést simán ér az is. Nekem az szimpatikus autó. A fotók nem jók, de ami látszik, az nem rossz.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-12 18:52:02 // 140843
Mondjuk ahogy nézem az itthoni felhozatal elég roncstelep. Biztos nem akarsz 146-ot? Sokkal jobb a kínálat. Az a grafit színű 1.6 TS SE full bőrrel pl kifejezetten szép, és különleges így képekről. De az 1.7 boxi is bíztató és használhatónak tűnő jtd-k is vannak.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Giuntini2018-07-12 16:39:57 // 140840
A Te nézelődéseid mindig jók.:) Mit szólsz ahhoz a kék 1.4 TS-hez???
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Giuntini2018-07-12 16:02:56 // 140838
Az enyém 1.9 TD volt, 100 pacival.Az a típus, ami biztonságosan elmegy A-ból B pontba, de semmi több. Bár szerintem nagyon jó minőségű volt, rozsda 13 éves korában mikor eladtam semmi. Nem zörgött, a műszerfal és az egész belső korrekt volt. Annyi hibával adtam el, hogy az adagolóból folyt a gázolaj, és a kuplung már nagyon kemény volt, de 350 ezer volt benne! Eredeti!
Most láttam a Hahun egy egész korrektnek tűnő 145-öt, bár nem nagyon akarok itt venni. Inkább rászánnék 1000€-ot, és valahonnan Velence vagy Milano környékéről hoznék be.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2018-07-12 12:12:52 // 140834
Nálunk a Td volt előbb és meg is lepődtem, amikor elkezdtünk vele járni, hogy itt is elmegy szépen, ott is ... majd megjött a Ts és visszaálltam a rendes Alfás közlekedésre! :)))
Kazes☻2018-07-12 12:10:59 // 140833
Bizony, bizony... én az Arnámat nagyon bírtam, a kis boxi miatt! :)
marci912018-07-12 11:20:04 // 140832
Ez tényleg nagy meglepetés volt nekem is. Nem gondoltam volna, hogy egy korábbi és egy facelift utáni évjárat között ekkora különbség lehet. Nekem kissé olyan, mintha gyárilag próbálták volna sportosabbá varázsolni a futóművet, csak közben meg a hazai utak... Sokszor én is sajnálom szegényt, főleg városi használatnál.

Engem elgondolkodtatott amúgy, hogyha egyszer lesz sok-sok időm és nincs fizikai akadálya, lehet megpróbálom beszerelni egy korai TD rugóit. Az alkatrész katalógus szerint egyezik a két autó futóműve. A rugalamasabb rugó ráadásul sokkal jobban kímélné a futómű többi részét is. Gyuri TD-je príma példa erre, nekem 140E-nél már olajosodni kezdtek az első telók. A TD nagy meglepetés volt amúgy nekem. A fene se gondolta volna, hogy egy dízel Alfa is lehet sportosan mérges :D Ők egyszerűen tudják a titkát, akár dízel, akár benzin és kész.
Vitaprix2018-07-12 11:14:54 // 140831
Egyébként a boxer teljesen jól megy, és nincs ám soktízezres vezérlés, meg vezmód meg kutyafüle... :) (És akkor ez még csak a hétköznapi használat, nem a motorpukk, ami azért a TS16V-től nem áll nagyon messze...)

Apróságok előfordulnak, meg nagyon alacsonyan van a nózija, de azért azt nem szeretném, ha eljutnánk oda, hogy a TS16V megbízhatóbb a boxernél :))))))))))

Pl városi használatra egyértelműen tök jó a boxi. Oké, sokat eszik... De az az 1-2 liter nem akkora különbség szerintem.

Az enyémnek sok baja volt, pláne ahhoz képest, hogy csak 2 évet volt nálam, de kb minden az előző tulaj hanyagsága... :) (Pl az átütött termosztát a rossz vízpumpa miatt nem nevezhető túl pozitífvnak, ahogyan a seprűnyélllel állítható jobb első ablak sem, de akár a 15W40-es olaj használatát is ide sorolnám...)

Ami meg nem, az meg azé' vót', mert fiatal voltam és kellett a pénz :))))))))

Meg mert szavak nincsenek az útminőségre az országban, és ez már 9 éve is így volt :) Konkrétan volt olyan, hogy - igaz már a 195/50R15-ös gumin- nyomvályún koppant fel a kipuffleömlő. Dváááááááááááááááá!!! Amikor meghallottam a jól ismert csattogást (sortömítés ugye, hiszen itt a 4 henger leömlője 4 felé megy... ezért ha leér, csak az egyik leömlő deformálódik), azt hittem, ott borítom árokba. Mindezt a műszaki előtt EGY nappal.
Giuntini2018-07-12 10:35:37 // 140830
Az is az igazsághoz tartozik, amit most az utóbbi egy évben ráköltöttem az 59-re, a hf probléma kapcsán, a harmadából de a feléből egy nagyon pipec állapotú 145 TS-t vehettem volna. Az 59 2,4 abszolút nem alkalmas a rövid távú városi közlekedésre. A mimap vezettem a 730d-t. Hogy az mennyivel könnyebben melegszik mint az 59. Pedig az enyémben új termosztát van!
Giuntini2018-07-12 10:23:05 // 140829
Akkor ott valami gond volt a Mareán, mert én 350 ezer km-el adtam el, még a kuplung is gyári volt, a futóműben kétszer cseréltem stab pálcákat. Igaz, az az autó szinte újként került hozzám.
Most ismét napirenden van nálam a 145 téma. Alfa City-n láttam nagyon sokat, és az a forma most is nagyon üt. Érdekes, mikor megjelent nem tetszett annyira. Viszont az a forma kínálja magát egy kis optikai tuningra.
Én nem akarnék száguldozni vele (arra ott van a 159), ez inkább városi autónak kellene, mindennapokra. Alapkövetelmény, hogy ne legyen rohadt, és én is a TS motorra szavazok. Baromi jó a boxer hang, de itt elsőrendű követelmény a használhatóság. Elég az 1.4-es motor. Úgy néz ki barátnőm egyre többet lesz itt Amerikából, és akkor lesz mivel járnia neki is. Alfa City-n ismét beszéltem az olasz rendőrautósokkal, és 1000€ környékén már lehet nem rohadtakat kapni, meg hát ott kevésbé rohadnak. Az Auto Scout-on viszont a szép QV-kért akár 5000€-ot is elkérnek. A jó 145-öknek kezd felmenni az áruk. Kevés van, és egyediek.
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 15:18:21 // 140824
Na ennyire azért nem vészes, csak kicsit billeg mint egy 156 :-P

Viszont Marci volt itt tegnap az 1.6 TS-el. Sima Fl-es, nem SE verzió, magas futóműves. Mentünk az övével, aztán a TD-vel egyet itt a kivezető úton. Jó sz@r út. A különbség valami elképesztően drasztikus. A TS-ben 60-70 körül is az az érzésed, hogy most hullik szét, ráz, küzd a futómű. Pedig egyben van az autója nagyon, nem kopog, nem üt, csak valahogy nem szereti az ilyet, hánykódik. Ugyanott a TD-vel 110-zel mentem végig mindenféle dráma nélkül. Meglepő volt.
Eddig is feltűnt, hogy a TD-t nem viseli meg a rossz út, igazi kis crossover. És nincs túl lent semmije, nem ér le az alja soha sehova. Nem véletlenül megy 4 hét múlva hegyi túrára, sziklás úton vadkempinget megközelíteni, patakon átkelni :-D
7 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 10:34:51 // 140816
Értem én... de nekem nem feltétlen a motorhang adja be az adrenalint. A 146 (155 és társai) vezethetősége, direktsége, kormányzása. A 156 ilyen szempontból sosem volt az esetem, ott nem állt össze az élmény.
És nekem megvolt a 146 azzal a 8.5s-os gyorsulással, a gyárilag keményebb futóművel, a kisebb áttételű kormánnyal. Én már ezt az élményt keresem.
Anno valamelyik német autós magazinban (Autobild?) pont a 146 jtd és a 3-er összehasonlító tesztje indított el. Imi barátomnak halomban voltak az ilyen magazinjai. Aztán fórumos vélemények alapján hanyagoltam a TS-t, beültem a jtd-be. Aztán évek alatt a találkozókon kiderült, hogy jé, a jtd az SE verziókkal van egy magasságban. Jé, ennek is kevesebbet fordul a kormánya, egyik 146 verzió csonkállványa sem jó alá, mert erősebb alatta a futómű (lengőkar kivételével).
A 155-ödhöz gondolj hozzá egy ültetést, egy direktebb kormányt és a 156-od menését. A turbólyukat vedd ki a képletből, a fix geo sokkal jobb gázreakciót ad. Fent fordulaton vegyél el egy kis menést belőle cserében. Azóta is hiányzik amit az az autó tudott :-D
Minden méter tánc vele.

Csak annyi, ha a Kobela autója jtd lenne, lehet ott toporgnék már nála szatyorban szorongatva az "emílió"-t :-) Aztán Sanyától kunyerálnám a téli felni szettjét, mert az a pici szélesítés a hab a tortán :-)
8 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kobela2018-07-10 23:55:28 // 140807
Köszi.. Tavaly a Youngtimer magazinba benne volt a 33-asom... Lehet még idén a 146 is megjelenik 😊
DennisBeru2018-07-10 23:55:09 // 140806
Szia! Végül is volt időd foglalkozni a fűtésboxxal? Nálam is elő jött valami hasonló, balra tekerésnél is erőltetve éri el a végállást, jobbra az utolsó kettő helyre el se tudom fordítani a kapcsolót. :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak