Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552018-05-27 10:04:06 // 963
Ingyenessé válhat a tömegközlekedés Európa bezzegországában

"... Amit eddig a város elveszített a jegyek és bérletek árán, annak a dupláját szedte be a Tallinnba bejelentkezők adójából...."
Zsolt1552018-05-08 12:32:48 // 961
2019. júliustól, hangot kell adniuk az elektromos autóknak

"... De nem ússzák meg a már forgalomban lévő kocsik tulajdonosai sem, nekik 2021-ig kell az extrát beszereltetniük ..."

Nissan Canto

Renault ZOE
Kazes☻2018-05-08 10:21:24 // 960
Kazes☻2018-04-03 21:35:30 // 959
Valahol tárgyaltuk már korábban páran az arabokat... de, hogy melyik topicban, már nem tudom. Most ezért ide linkelem, hogy mit találtam róluk... :)
Egyre inkább megújuló energiákra épít Irán
Kazes☻2018-04-01 18:28:09 // 958
Tesztelték a napelemes erdei vonatokat a Börzsönyben

A végén még tudunk is rajta utazni. Hajrá! Megyünk! :)
Kazes☻2018-03-25 21:51:40 // 957
Nosza... hamarabb vége lesz, mint ahogy itt dumcsiztuk...?! :)
Zsolt1552018-03-25 08:48:43 // 955
Mellé ment. :-)
Zsolt1552018-03-25 08:43:21 // 954
Szerencsés kezdett, Ferrari 1-3. :-))
Kazes☻2018-03-25 08:34:31 // 953
Lehetne...
Zsolt1552018-03-25 08:23:55 // 952
Azért azt is meg kell nézni, hogy milyenek a helyi adottságok. Új-Dél-Welesben az átlaghőmérséklet még az ottani téli hónapokban is 20 fok körül van. Lényegében zavartalan a napsütés.
Magyarországon is helyi adottságoknak megfelelően lehet ezeket alkalmazni.
Kazes☻2018-03-22 17:48:17 // 951
Érdekes... látta már valaki?! Én (családdal) voltam már 2013-óta ezen a vonalon, de még hírét sem hallottam, nemhogy láttam volna, vagy utazhattam volna rajta. Sajnos.
Selmak2018-03-22 14:20:25 // 950
Börzsönyben évek óta működik elektromos kisvasút
Kazes☻2018-03-22 10:32:52 // 949
Lehetne már nálunk is, pl. a csúti kisvasúton... :)
Zsolt1552018-03-22 07:46:24 // 948
Jó elképzelés.
Zsolt1552018-03-22 07:01:30 // 947
Ötletes. :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-14 13:47:38 // 945
Csik cikkei valahogy közel állnak a gondolkodásomhoz. EZ is valami olyasmi, amit hasonlóan gondolok.
A valódi környezettudatosság nehezen behatárolható. Mivel teszünk jobbat? Ha vadiúj villanyautót veszünk? Vagy ha egy normális állapotú régi autót hajtunk? Én hajlok afelé, hogy az új termékek helyett a minőségi, normális állapotú használt közelebb visz az üdvösséghez (és távolabb a fogyasztói szemlélettől).
RomeoOne2017-11-07 14:50:37 // 944
Nem az a baja, hogy több áramot fogyaszt, mint termel, hanem, hogy nem önfenntartó és nem stabil a plazma. 6 mp-es kisülés már soknak számít. Hol van az még attól, hogy folyamatosan termeljen? Az ITER sem lesz még más, csak egy kísérlet. Itt meg úgy tálalják, ha már az lenne az első kereskedelmi fúziós reaktor.Szerintem egyébként nem lesz a fúziós erőműből soha semmi.
RomeoOne2017-11-07 11:08:35 // 943
VV62017-11-04 01:22:43 // 942
Óvodás szintű cikk. A Tokamak már vagy 50 éves ígéret. Nem az a baja, hogy nem működik, hanem az, hogy több áramot fogyaszt, mint amennyit termel.
Kazes☻2017-11-02 14:27:38 // 940
Erre gondoltam: "számos nagyváros kitiltással él, Németországban pedig idén nagyszabású dízelcsereprogram indult." merthogy a cartársak mindig a német nagy dízeleket emlegetik példának és, hogy a német meghatározó piac... hát ezért.
RomeoOne2017-11-02 11:59:53 // 939
Hú, de egy erőltetett cikk ez. A tanulmányra rárakhatták volna a szponzor logóját is. Szóval a dízeleknél figyelembe kell venni még azt az energiát is, amit akkor használ el az ember, amikor rágondol, az elektromos autónál meg már nem ennyire szőrösszívűek? Vajon ki fizethette?

"És egyben magyarázat, hogy miért nincs nagy dízel az Alfákban..."

Ezt a részt nem találtam meg.
Kazes☻2017-11-01 16:53:24 // 938
Van egy gond a dízelekkel, amiről hallgatnak a reklámok

És egyben magyarázat, hogy miért nincs nagy dízel az Alfákban...
enzo2017-10-28 15:24:20 // 936
Hát igen, csak számomra fura az ilyen idealizmus. Nem beszélni arról, hogy gyerekek bányásznak, betegednek meg, ha szerencséjük van meg is halnak, inggombokért, embertelen körülmények között. Parádézni, hogy hú de öko vagyok? Valóban nem a saját környezetemet szennyezem, mert az erőmű nem a portámra okádja a füstöt és a nukleális hulladékot sem az én kertemben ássák el. Ahol bányásznak, ott pedig tesz a népesség szaporodás ellen. Vannak akiknek ez k..va jó üzlet, de azok messziről tojnak a bolygónkra. Sőt a többségük tisztában van azzal, a totális e autózás életképtelen. Városon belül, második, harmadik autónak, a gyermeket hordani iskolába, bevásárolni, munkába járni oké, nem hinném, hogy a családi nyaralásra is ezzel menne! És valóban, ha az olaj nagyhatalmak ebben reális konkurenciát látnának, már rég megtorpedózták volna!
Zsolt1552017-10-28 09:57:29 // 935
Jól mondtad egyébként, hogy ha az arabok konkurenciát látnának az elektromos autókban, akkor már jó eséllyel a szabadalmakat, vagy a technológiát már felvásárolták volna. Ők sem hagynák ölbe tett kézzel, hogy a nagy pénzforrásokat csak úgy kiszervezze valaki alóluk.
Zsolt1552017-10-28 09:56:06 // 934
Szerinted a fejlett nyugati demokráciákban érdekel ez egyáltalán valakit? Általában ezek az országok hozzászoktak, hogy évszázadokon át a más országok, embercsoportok kizsákmányolásának az árán (gyarmatosítás, rabszolgatartás) tartsák magasan a saját életszínvonalukat. Most meg gombokért dolgoztatnak embereket a világ nagy részén. Jó esetben majd látsz valamelyik csatornán egy-két dokumentum filmet, amin páran maximum elmorzsolnak egy-két könnycseppet. Ennyi. Olyan sosem lesz, hogy mindenki jól él.
Kazes☻2017-10-27 21:48:57 // 933
TDI752017-10-27 06:11:21 // 932
Igen és ezt láttuk megint nem is annyira régen az E85-tel.
TDI752017-10-27 06:08:09 // 931
Pontosan. Aztán majd nyöghetjük az elektromos áram jövedéki adóját. Mert mennyire környezetszennyező a villany delej. Magyarországon még most is hatalmas mennyiségű elektromos áramot fosszilis tüzelőanyag elégetésével kapunk. Az elektromos autók igaz hogy nem szennyezik a környezetet, közvetlen. De közvetetten igen.
Piritu2017-10-25 18:33:43 // 930
A gáz előtte játszották el ugyanezt a HTO-val.
Zsolt1552017-10-25 18:23:42 // 929
Sajnos várható volt, hogy előbb-utóbb bekövetkezik. De ezek szerint nem várják meg, amíg elterjednek.

Anno a szocializmusban is ez volt. Reklámozták, hogy mindenki térjen át a földgáz használatára, mert az olcsó, tiszta, környezetkímélő, stb. Amikor már jó sokan megtették, akkor egyszerűen felemelték a háromszorosára a köbméterének a díját. Ennyi. Sakk-matt az embereknek (bocs, akkor még az elvtársaknak).
Inter156 (il mascalzone)2017-10-25 18:13:04 // 928
Szerintem jó felől közelíted a témát :-D
Coyote2017-10-25 15:12:13 // 927
Majd rá kerül ugyan úgy az összes adó mint mostani üzemanyag árakra. Aztán kitalálják, hogy akinek ilyen autója van annak külön mérőóra kell majd ha otthon is akarod tölteni a kocsit. Ehez kitalálnak majd egy speciális csatlakozó foglalatot is. Lesz itt drága üzemanyag áram :-D
Kazes☻2017-10-25 14:49:04 // 926
Kazes☻2017-10-24 23:07:22 // 925
RomeoOne2017-10-24 13:05:11 // 924
Mondjuk ott még lenne is valamennyire létjogosultsága egy nagyobb villanyautó forradalomnak. Az egész állam gyakorlatilag egy város, összvissz 720 km2. Mondjuk k.rva zöld lenne, a villanyuk nagy részét földgázból meg olajból nyerik :D A maradék hányad meg szemétégetésből jön. De van vagy 10 MW-nyi napenergiájuk is :DDDDD
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-24 09:21:39 // 923
Na ez még egy irtó nagy közhely. Elég világlátott embernek gondolom magam, és ez egyszerűen hülyeség, hogy a Magyar gondolkodással baj lenne. Lényegesen kritikusabb, mint más nemzeteknél. És lényegesen csavarosabb. Nem véletlenül vagyunk ott Magyarok minden újítás és találmány mögött. A megoldás születésének első lépcsője megkérdőjelezni azt, amit mások csinálnak.
És egyébként ez hellyel közzel a k. európai országokra igaz. Jártam fejlesztő üzemekben Norvégiától az USA-ig, valahogy mindig egy lengyel, k. német, orosz, netán magyar került elő, mint a projekt "agya". Legyünk inkább büszkék Rájuk és magunkra, és ne szidjuk már a saját nemzetünket. Mert ez is csak egy olyan generált divat, mint az e-autó...
Kazes☻2017-10-24 07:56:17 // 921
Most vagy nem érted, vagy csak nem akarod érteni azt, amit írok... hogy van más szemszög is... igaz nem kell már gazdagnak lenni, de azért jó módúnak nem árt... és hát a nagy többség még nem az...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-23 21:43:47 // 920
Szingapúrban megoldották, hogy ne legyen több autó a kelleténél, egy autót max 10 évi használatra lehet megvenni aminek csak az út díja 8 milla de amíg egy ki nem esik a rendszerből addig nem lehet újat beiktatni ...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-23 19:33:40 // 919
még is spúrkodott :DDD
VV62017-10-23 19:24:17 // 918
Nem hinném, hogy az i8-nak nagyon kellene spórolnia, tekintve, hogy van egy 200+ lóerős benzinmotorja is...
RomeoOne2017-10-23 19:23:27 // 917
Az olaj már 40 éve leáldozó ipar ág, 40 éve mondják, hogy már meg vannak számlálva a napjai csak. Csak még a valóságnak nem szóltak, hogy a fantáziát kéne követnie.
Mivel is jobb hatásfokú az elektromos, ahol ki kell bányászni a szenet, fel kell dolgozni, el kell szállítani a szénerőműbe, aztán a robbanómotoros autózásnál sokkal több füstöt kiokádva elégetik, hogy áramot csináljanak a villanyautónak? Remélem azt a maszlagot senki nem veszi be, hogy nap- meg villanyenergiával töltik azokat. A német zöldenergia fordulat egy nagy hazugság. Leállítják a zéró emissziós atomerőműveket, hogy csúcsra járassák a szénerőműveket, amik most a villamosenergia rendszerük gerincét adja, 25 éves csúcsra emelve a CO2 kibocsátásukat. A kirakatban meg ott van néhány szélkerék meg napelem, ami csak a problémát okozza nekik, mert a rendszerirányító vért hugyozik, amikor jön egy széllökés vagy elvonul egy felhő az égen, hogy ki tudja egyensúlyozni a maradék csúcserőművekkel a termelés ingadozását.
Rengeteg vízerőmű kell, szivattyús tározós erőművek és duzzasztógátak, amivel a nap és szélerőművek energiáját lehet némileg tárolni és lehet így a villany termelést szabályozni. Olyan országokban, mint Norvégia vagy Svájc még működhet is, mert egy nagy k.rva hegy az egész. Magyarországon még ennyi esély sincs. Főleg, hogy a segghülye zöldek, akik full inkompetensek, az összefüggéseket megérteni képtelenek, megakadályozzák, hogy duzzasztókat meg SZET-et építsünk itthon. Atomerőmű kell, meg sok vízenergia, hogy be lehessen még építeni a nap- meg szélenergiát is, ettől lenne a villanytermelés emissziómentes és ekkor lenne a villanyautó is az. Csak a marketingből ezek a mélyebb összefüggések valahogy ki szoktak maradni.
Biztos jó az elektromos autó városba vagy néhány tíz kilométerre ingázni munkába, de attól még nagyon messze van, hogy azt a multifunkcionalitást pótolja, amit a robbanómotor nyújt. Jelenlegi formájában max az autópark 20-25%-ának lehetne alternatívája. De már ehhez is annyi villamos erőmű kéne, hogy pl. Paks2 megépítése édeskevés lenne az igények kielégítéséhez.
Sokan mondják, hogy majd ez változik, mert fejlődnek az akkumulátorok, de én ebben sem nagyon hiszek. Ha jobban megnézzük, nincs olyan hatalmas fejlődés az akku piacon. Mindig mutatnak, valami laborkörülmények között, mikroméretben szuper tulajdonságokat mutató anyagról, amiről aztán később semmi hír mert valószínűleg kiderül róla, hogy ha már értelmes méretben akarnák megépíteni, akkor semmilyen pozitívumot nem tudnak megtartani és egyáltalán nem gazdaságos. A Tesla sem nagyon remekel ebben, inkább más hozzáadott értékkel próbálnak a porondon maradni, pl. önvezetéssel meg mesterséges intelligenciával. Ipari, erőművi méretben meg még a leghalványabb látszata sincs, hogy lenne bármilyen villamosenergia tároló rendszer, amivel a szélkerekek meg napelemek villanyát tárolni lehetne (leszámítva a már említett duzzasztókat és SZET-eket).
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-23 18:47:28 // 916
meg kerékpárral jár mindenhová, mert annak majdnem tényleg zéró az emissziója kivéve azt a pár cm3 metánt amit ereget az ember emelkedőnek felfelé, meg zűd házban lakik ahol nincs gáz se szennyvíz, áram is csak napenergiából nyerődik és a családban mindenki fénnyel táplálkozik, a ruhák is csak természetes lenből vagy állati bundiból készül, mosni az asszony a patakban hamuval végzi stb, stb Ez az igazi zéró emisszió a többi csak képmutatás!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak