Az elektromos autó is csak egy közlekedési eszköz, amely bizonyos részfeladatokra alkalmas. Aztán lehet, hogy a fizikát meghátrálásra tudják kényszeríteni, de ez a jövő kérdése (még).
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Zsolt1552025-06-01 11:31:15 // 4126
	ez amúgy visszafelé is elsülhet, sok cég ment a levesbe a történelemben azzal hogy nem fejlesztett csak utolsó pillanatig megpróbált minél több bőrt lehúzni az amúgy életciklusa végéhez közeledő technológiáról... egy "zsákutcának" bizonyuló dolgba tömték a pénzt, mert egy szemellenzős politikai döntés felülírta a tudományt.
Az elektromos autó is csak egy közlekedési eszköz, amely bizonyos részfeladatokra alkalmas. Aztán lehet, hogy a fizikát meghátrálásra tudják kényszeríteni, de ez a jövő kérdése (még).
	
Az elektromos autó is csak egy közlekedési eszköz, amely bizonyos részfeladatokra alkalmas. Aztán lehet, hogy a fizikát meghátrálásra tudják kényszeríteni, de ez a jövő kérdése (még).
tirex2025-06-01 10:51:03 // 4125
	Ezzel csak az a gond hogy a fosszilis energia véges és rohamosan fogy...pár év és üzemanyagjegy lesz...
	
Kazes☻2025-05-30 21:33:39 // 4124
	
	
carver2025-03-01 13:15:51 // 4123
	ez amúgy visszafelé is elsülhet, sok cég ment a levesbe a történelemben azzal hogy nem fejlesztett csak utolsó pillanatig megpróbált minél több bőrt lehúzni az amúgy életciklusa végéhez közeledő technológiáról... 
Ha várnak 15 évet és közben szépen mindenki megépíti otthon a kis napelemét (ugye jobb helyeken a lakótelepi erkélyre is rakhatsz napelemet)... akkor egyszerre azzal is szembesülhetnek, hogy nemhogy a zöld energiájukra nem lesz szüksége senkinek de semmilyenre sem.
Az akkuk tekintetében biztosra veszem hogy 10 éven belül a tárolása a legtöbb igényre megfizethetővé válik, az elektromos autó pedig nem fog többe kerülni mint a belsőégésű, hiszen már ebben az évben is kerül piacra olyan katód, akksi stb ami ez eddigiek árának a fele. És nagyüzemi tárolásra is egyre több technológi válik piacképessé.
Látom hogy nagy az ellenállás az elektromossággal szemben, de elég kicsit olvasgatni a történelemben, minden technológiának törvényszerű az életciklusa és a kőlaj már a "naplemente" szakaszban van magától is, ott már nem lesznek forradalmi újítások, csak reszelgetés (ami leginkább a hatékonyság miatt termel több profitot nem az eladások növekedése miatt). Igaz hogy az EU megpóbálta siettetni a kifutását, ezáltal lehet hogy pár évvel hamarabb történik meg az átállás, cserébe bezsebeltek egy jókora adag fursztrációt az istenadata népnél, pedig szerintem ez magától is bekövetkezett volna, csak valószínűleg egy évtizeddel később
	
Ha várnak 15 évet és közben szépen mindenki megépíti otthon a kis napelemét (ugye jobb helyeken a lakótelepi erkélyre is rakhatsz napelemet)... akkor egyszerre azzal is szembesülhetnek, hogy nemhogy a zöld energiájukra nem lesz szüksége senkinek de semmilyenre sem.
Az akkuk tekintetében biztosra veszem hogy 10 éven belül a tárolása a legtöbb igényre megfizethetővé válik, az elektromos autó pedig nem fog többe kerülni mint a belsőégésű, hiszen már ebben az évben is kerül piacra olyan katód, akksi stb ami ez eddigiek árának a fele. És nagyüzemi tárolásra is egyre több technológi válik piacképessé.
Látom hogy nagy az ellenállás az elektromossággal szemben, de elég kicsit olvasgatni a történelemben, minden technológiának törvényszerű az életciklusa és a kőlaj már a "naplemente" szakaszban van magától is, ott már nem lesznek forradalmi újítások, csak reszelgetés (ami leginkább a hatékonyság miatt termel több profitot nem az eladások növekedése miatt). Igaz hogy az EU megpóbálta siettetni a kifutását, ezáltal lehet hogy pár évvel hamarabb történik meg az átállás, cserébe bezsebeltek egy jókora adag fursztrációt az istenadata népnél, pedig szerintem ez magától is bekövetkezett volna, csak valószínűleg egy évtizeddel később
Zsolt1552025-02-27 08:54:32 // 4122
	Az EU végtelen bölcsességében kiszervezte harmadik országba - jellemzően Kínába - az iparát. 
Aztán rájöttek, hogy ha csökken az ipari termelés, akkor nem kellenek már az áram termeléséhez a nagy erőművek sem, és ha azok sincsennek, akkor miért is ne lehetne jobb a levegő minősége. Erra jöttek a "zöld(?)" korlátozások. Most meg vakaróznak, mert hanyatlik gazdaság.
Az autógyárak részben elmentek, vagy csak alig működnek. A hadiipari termelést szeretnék növelni, de már ahhoz sincsenek megfelelő kapacitású gyárak. Ha ezeket fel szeretnék futattni, ahhoz nem kevés és stabilan biztosított energia kell.
A németek meg öngólt rugtak maguknak az atomerőművek bezárásával. Lassan elkezdhetik építeni az erőműveket és fejleszteni a - még megmaradt - gyárakat. Nem kevés idő és pénz lesz. Majd fel lehet venni rá jó kis hiteleket.
	
Aztán rájöttek, hogy ha csökken az ipari termelés, akkor nem kellenek már az áram termeléséhez a nagy erőművek sem, és ha azok sincsennek, akkor miért is ne lehetne jobb a levegő minősége. Erra jöttek a "zöld(?)" korlátozások. Most meg vakaróznak, mert hanyatlik gazdaság.
Az autógyárak részben elmentek, vagy csak alig működnek. A hadiipari termelést szeretnék növelni, de már ahhoz sincsenek megfelelő kapacitású gyárak. Ha ezeket fel szeretnék futattni, ahhoz nem kevés és stabilan biztosított energia kell.
A németek meg öngólt rugtak maguknak az atomerőművek bezárásával. Lassan elkezdhetik építeni az erőműveket és fejleszteni a - még megmaradt - gyárakat. Nem kevés idő és pénz lesz. Majd fel lehet venni rá jó kis hiteleket.
Zsolt1552025-02-26 08:02:18 // 4121
	Ott is komoly gondok vannak, akik "megváltóként" gondoltak a zöldenergiára és nem beilleszetni próbálták a meglévő rendszereikbe. :-))
	
Kazes☻2025-02-25 15:50:44 // 4120
	
	
Zsolt1552025-02-24 20:00:18 // 4119
	Azok várnak az autóipartól megváltást, akik azt hiszik, hogy "csettintésre" lesz minden. Miközben egy technológia mire kiforrja magát, az akár egy- vagy több - évtized is lehet. :-//
	
Kazes☻2024-12-03 18:43:14 // 4118
	
	
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-04 22:23:00 // 4117
	Aha, értem 🤣
	
Kazes☻2024-11-03 13:40:20 // 4116
	
	
Kazes☻2024-10-02 11:31:35 // 4115
	
	
Kazes☻2024-09-27 14:29:40 // 4114
	
	
Kazes☻2024-09-13 00:41:44 // 4113
	
	
Kazes☻2024-09-08 20:02:32 // 4112
	 Jegelte villanyautós terveit a Volvo is 
Visszanyalt a fagyi! Napról napra egyre több gyártó jelenti be, hogy elhamarkodott kijelentéseket tettek, és mégsem válnak elektromosautó-gyártóvá. Ehhez a sohoz most a Volvo is csatlakozik.
	
Visszanyalt a fagyi! Napról napra egyre több gyártó jelenti be, hogy elhamarkodott kijelentéseket tettek, és mégsem válnak elektromosautó-gyártóvá. Ehhez a sohoz most a Volvo is csatlakozik.
Kazes☻2024-08-28 20:42:30 // 4111
	Ősi motortechnológiát hozna vissza a BMW
Akkor mégsem kell azonnal temetni a mocikat?! :)
	
Akkor mégsem kell azonnal temetni a mocikat?! :)
Kazes☻2024-08-17 19:38:49 // 4110
	Alig fogynak a villanyautók, vissza is fogták a gyártást
Akkor a Junior (Milano)- ból sem az fog legjobban fogyni... valószínűleg.
	
Akkor a Junior (Milano)- ból sem az fog legjobban fogyni... valószínűleg.
Kazes☻2024-07-15 15:54:17 // 4109
	 Együtemű motort fejlesztettek, ami csupán 500 köbcenti, 35 kiló, de 120 lóerőt tud
...hogy ne csak vellany legyen. :)
	
...hogy ne csak vellany legyen. :)
Liquid2024-07-15 13:16:06 // 4108
	Alsöörs sörfesztivál, semmi extra, színpad, kb. 12 sörös faház, meg persze kaja, fagyi stb. Átkapcsolták dízel generátorra, mert nem bírja a hálózat. Pedig csak egy, nem működő ev töltő van az egész faluban.
Ugyanezt láttam tegnap Badacsonyban, ott borbuli van éppen, dízelgenerátorral.
Ennyit az álmokról..
	
Ugyanezt láttam tegnap Badacsonyban, ott borbuli van éppen, dízelgenerátorral.
Ennyit az álmokról..
Zsolt1552024-07-12 09:00:38 // 4107
	
	
Selmak2024-06-24 22:02:16 // 4106
	Energia igénye biztos nem alacsony.
	
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-24 20:48:18 // 4105
	99% hogy ez az eljárás nem éri meg, de majd kiderül. Működni működhet.
	
Kazes☻2024-06-24 20:33:03 // 4104
	
	
Kazes☻2024-06-16 13:19:44 // 4103
	
	
Zsolt1552024-06-12 12:21:38 // 4102
	
	
Zsolt1552024-06-12 12:18:14 // 4101
	
	
Kazes☻2024-06-11 11:11:53 // 4100
	
	
Kócosw2024-05-17 21:12:44 // 4099
	meg kivagunk némi erdőt es oda telepitjuk a helyére őket...
	
Kócosw2024-05-17 21:09:47 // 4098
	Németországban az egyik varos nem varta meg ezt leallitotta a villanyos busz beszerzeseket es ujra kiirja a tendert dizel buszokra.
köszönjük Emese...
	
köszönjük Emese...
Kazes☻2024-05-15 00:04:21 // 4096
	
	
Kazes☻2024-05-07 14:39:31 // 4095
	Csak nehogy olvassák a városháziak, mert még lemásolják az egészet... balhéstól!  : /
	
Liquid2024-05-07 14:16:18 // 4094
	biztos valami romkocsma--értelmiségi intézte :)
	
Piritu - 1.000.0002024-05-07 08:12:46 // 4093
	Nem tudta senki hogy fűtéssel kevesebbet megy? Nálunk egy szem villanyautó van a cégnél, egy eGolf. Aki csak megy vele TUDJA hogy ha bekapcsolja a fűtést (vagy a klímát) akkor sokkal kevesebbet tud vele menni.
	
Liquid2024-05-07 00:35:02 // 4092
	
	
Kazes☻2024-05-06 19:39:46 // 4091
	
	
Kazes☻2024-05-05 21:11:17 // 4090
	
	
Kazes☻2024-04-29 23:52:54 // 4089
	
	
Kazes☻2024-04-23 12:23:01 // 4088
	
	
Kazes☻2024-04-18 15:01:01 // 4087
	Nagyon...! :)
	
Kazes☻2024-04-18 15:00:21 // 4086
	„Nos, semmi új nincs a nap alatt, csak valamiért mégiscsak fontosabb volt a belsőégésű motorokra bízni a világ haladását…” - meg aztán készültek a további háború(k)ra... vellannyal az nemigen ment volna. : /
	
Liquid2024-04-18 14:55:36 // 4085
	Egyetértünk :)
	
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-18 14:11:04 // 4084
	Bizonyos célokra volt működőképes. Mint ahogy ma is, csak a mai hype közepedte ezt hajlamosak vagyunk elfelejteni. A postának helyi viszonylatban teljesen jó volt, és szerintem sokan emlékeznek a pályudvarokon rohangáló sárga elektromos csomagszállítókra is. Sokat fejlődött, főleg az akkumulátor technológia, de a bizonyos céloket még mindig jó volna szemelőtt tartani. Ez a mai technológiai kizárólagosság nagyon nagyon beteg.
	
Liquid2024-04-17 21:49:58 // 4083
	Mindenki gyártott akkoriban elektromos gépet (autót, teherautót, taxit mindent is), csak akkor (se) volt működőképes alternatíva.
	
Kazes☻2024-04-17 19:35:06 // 4082
	
	
Selmak2024-04-11 11:39:39 // 4081
	Kandó Kálmán ezalatt halkan felsír a kriptájában.
	
Kazes☻2024-04-10 11:08:54 // 4080
	Persze, csak nem úgy pumpálják... 😏
	
Zsolt1552024-04-10 10:06:17 // 4079
	Nem zsákutca, hanem ez is csak egy meghajtási mód. Bizonyos rész feladatokra jó.
	
tirex2024-04-10 07:11:41 // 4078
	HVO dízel nagyon terjed Ausztriában, az autógyártók is nagyon támogatják, nem akarják
elengedni a belsőégésűt…
	
elengedni a belsőégésűt…
Kazes☻2024-04-09 23:37:07 // 4077
	
	
Online tag
1
		Vendég1
435
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 



