Blog >> szerviz
Már az autó megvételénél tudtam, hogy a jobbos féltengely csukló cserés, ez készen is lett a mai napra. Plusz bal oldalt kicserélte még nekem grátiszba a porvédőt szintúgy a féltengely csuklón. Remélem bírni fogják egy ideig.
Eltelt újból 15 ezer km, így elautóztam Várpalotára, a Csörgő szervizbe, hogy megejtsük az olajcserét a szűrőkkel együtt. Ilyenkor mindig összeszedem az egyéb apróságokat is, amiket meg kéne nézni, javítani kéne az autón.
Idén így nézett ki a lista:
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Pollenszűrő
Ezen felül:
-Hátsó ajtóhatárolók: Mióta megvettem a kocsit, éktelenül kattogott mindkét hátsó ajtó nyitásnál. Nem akartam többet emiatt szégyenkezni, így hozzádobtam ezt is a listához.
-Bal hátsó lámpa a csomagtartó ajtón (1. kép): Szintén, mióta megvettem az autót, ez a lámpa beázott. Folyton párás volt. Ettől függetlenül hibátlanul működött, de azért elég zavaró volt a dolog. Rászántam magam erre a cserére is.
-Bal oldali sárvédő index (2. kép): Ha már lámpát cseréltettem, akkor körbenéztem az összeset és lám, ez is be volt ázva. Csere akkor ezt is.
-Csomagtartó ajtó teleszkópok: El voltak már fáradva, így ezek cseréjét is bevállaltam.
Ezen felül a vezető oldali ajtó kárpitom le volt szedve februárban, és szarul rakhatták össze, mert a kilincs nem úgy járt, ahogy kellett neki és valami zörgött az ajtóban. Megnézettem Csörivel, és kiderült, hogy elég szar munkát végeztek. Egy fém alkatrészt beejtettek az ajtóba, az volt, ami zörgött. Helyretette ezeket a dolgokat is, így ezeket is kihúzhatom a "to do" listáról.
Már egy éve nálam van, bejelentkeztem olajcserére. Mire végül a próbálkozásaim sorából csere alkalom is lett, belement ~12ezer km az előző olajba. Kicsit bosszantott, mert 10 ezret akartam, de hibátlanul teljesített a kocsi, főleg pályán mentem vele, így ennyi bele kell, hogy férjen. Ezalatt nem fogyott szinte semmi a minőségi löttyből, egy egységgel mutatott kevesebbet a vége felé a visszajelző, ennek örülök. Meg annak is, hogy már-már unalmasan megbízható a kocsi, egy tompított izzót kellett cserélni az 1 év alatt, illetve ahogy korábban írtam elfogyasztotta a gyári önindítót, ezt cseréltük. ű
Most (is) cseréltettem légszűrőt, pollenszűrőt és gázolajszűrőt is, így a tuti. A D.Z. műhely pecsételt a szervizkönyvbe, egész fura érzés, hogy végig vezetett szervizkönyvű kocsim van.
Kértem Zét, hogy nézzen rá a fékekre (még gyári a tárcsa így ~76 ezernél), de azt mondta még sok van bennük. Meglepő, de nem bánom. Elég erős a motorfék, így nem sokat nyomkodom a pedált, no meg nem kínzom városban meg kis távokon, arra ott a Mini :)
Megjártuk most a hosszú hétvégén Bledet, csodálatos a tó, a kocsi ment szépen, suhantunk végig, néha a német autópályán elég gyorsan is, de a fogyi nem ment 7 fölé így megpakolva sem.
Az utcán parkolás nyomaitól eltekintve hibátlan "kis" vas.
Tegnap meló után elvégzett munkálatok:
Olajcsere, szűrők, hátsó tárcsa+betét csere, ablaktörlő lapátok
Olaj: Liqui Molly 10W40 5+1 liter
Olajszűrő: Mahle
Levegő szűrő: Champion
Brembo hátsó tárcsa 240mm
LPR fékbetét
Oximo fémházas anlaktörlő lapátok 55cm-48cm
Olajcsere rendben lezajlott viszont a hátsó betét már nem ment olyan könnyen.
A hátsó dugattyú vissza tekerése okozott gondot egy kicsit mert ami nálunk van szerszám az bal menetes a 46-nak viszont jobbra kell vissza tekerni a dugattyúját. El szorakoztunk vele egy darabig mire rájöttünk a csavarra 😁
A lényeg hogy utána már minden rendben ment. Cserélni kellett még a csuszka porvédőit mert azok elporladtak. Nemtudom mikor lett cserélve utoljára ezek. Most már mind a 4 cserélve lett. Most egy darabig rendben lesznek ezek.
Km: 302.943
Ma sor került végre az aktuális olaj illetve szűrőcserékre. Kapott friss Seléniát és hozzá MANN szűrőket (levegő, olaj, gázolaj). 151050km-nél. :)
2 hét állás után pöccre indult a szépség :)
Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.
Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft
Km: 140880
Apróságokat javíttattam:
- baloldali ülésfűtés kapcsoló cseréje
- jobb oldali ülésdöntő bovden cseréje
- kézifék bovdenek cseréje
- jobb felső lengőkar cseréje
Elsö fékbetét csere,motorolaj csere fuchs titan gt1,dobbetét csere
Eljött az olajcsere ideje. Igen hamar beleszaladt 15e km. Sőt, igazából 17e lett mire sorra került a szerelőnél. Lecseréltük az olajat, immár nem Selénia WR P. E. - re, hanem egy eredeti specifikációnak megfelelő 5w40-es olajra, ami DPF barát is, vagyis alacsony hamutartalmú. Motul 8100 X-Clean 5w40.
Egyúttal a jobb felső lengőkart is kicseréltettem, így megszűnt a hetek óta tartó nyiszorgás, ropogás. A kiszerelt lengőkart megtartottam, átszilentezve még simán visszaszerelhetō.
Egy ideje időnként a motor control lámpa jelzett, majd a gázadásra nem, illetve kevésbé reagált, nem gyorsított, csak lassan vette a fordulatot. Ekkor nem mért üzemanyag fogyasztást sem a számítógép, legalábbis nem mutatta a kijelző.
Leállítva, újraindítva jó volt egy ideig. Aztán néha eltűnt a hibajelzés, minden tökéletes volt, szépen vette a fordulatot, gyorsított is és alig engedte betartani a sebességhatárokat. :)
Hiba kiolvasás eredménye a gázpedál állás és a fojtószelep. Törlés után valameddig nem jelzett hibát, majd bedobta egy 30 km után és kezdődött a vánszorgás illetve a leállítás, újraindítás. Néha pedig az sem segített.
Nem kellett komplett gázpedált és fojtószelepet sem cserélni, hanem a fojtószelep előtti cső bilincset nem lehetett megszorítani menetszakadás miatt, fals levegőt szívott, ezt kellett cserélni és még kettő darab vákuum csövet és minden hiba megszűnt.