Blog >> 147
Kicsit késtem a blogbejegyzésemmel..
Nohát Mimó meg lett emelve...
Kapott egy kis "taknyolós" hegesztős foltozást ahol nem látszik a kerékdobnál.
Küszöbök cserések-vadiúj legyártatva,decemberi projekt meg van!
Kapott egy futómű felujitást,fékeket,féktárcsákat,kormányösszekötő porvédőt,lengôkar szilenteket,hátsó lengőkarokat,légszűrőt,pollenszűrőt..
Kapott egy középső dobot,mert szétrohadt,az csörgött...
Olajcserét,olajszűrőt,és az alváz védelem sem maradhatott el.
Féknyergeim pirosak lettek,mert nagy vágyam volt
És felkerült az első lökhárító is,ami nem törött 🥰
Jelentem,a kuplung tökkkéletes!
Váltókulissza kicserélve,végre nem habverőm van🤣✌🏼
IMÁDOM a #szarolaszom
Köszönöm a segitséged Életem!
Gyors rendelés Alfaamore-ról pénteken,majd csomag átvétele után sikeresen felkerültek a matricáim,és az új emblémáim is. :)
Először is nagyon köszönöm, és nagy boldogság, hogy végre tagja lehetek az AlfaAmore-nak!
2020.07.04-én megvettem a kisautóm, Tatabányáról (147,1.6TS 120lovas).
Ezalatt a 11 nap alatt sokminden történt :D
Mimó lett a beceneve, Párom kicserélte a kormányt multikormányra, újabb hátsó lökhárítót és vadiúj szőnyeget is kapott. A kilincsek meg lettek húzva, igy az már nem lötyög, cserébe a belsőt sikerült letépni (holnap érkezik a csere).
Mimónak akad pár esztétikai hibája (előző tulajnál belementek),kicsit kopog (B1 kerékcsapágy),a váltókulissza valszeg el van törve, és kuplungos is lesz, küszöbök kissé korrodáltak.
Nembaj, én igy is szeretem
Szép lassan minden rendben lesz rajta.
Jövő hónapban viszem (vagy Ő visz engem) egy hosszabb útra, meglátogatjuk szüleimet , ahol Faterom átnézi, aztán kiderül mit kell cserélni mindenképp.
Újítgatásokat folyamatosan frissítem majd ;)
5 év után közelekedik az az időpont amikor elkezdek felkészülni az autó egy hónapon belüli eladására. Eladjuk, mert igazából piszok jó, de családalapítás előtt állva szükségünk lenne egy nagyobbra.
Tekintve, hogy az autót folyamatosan szervízeltem, beleértve azt a kemény három darab rendkívüli műszaki hibáját is, amik az évek alatt felmerültek (turbócsó lyukadás, valami szenzor elszállt, ablakemelő halál), így nagyon nem kell felkészíteni az eladásra.
Az első lépés amit csak az eladás miatt csináltatok, egy diagnosztika az autón, hogy van-e valami rejtett belső hibája. Megnéztük az EGR szeleptől kezdve a töltőnyomáson, befecskendezőrendszeren át minden apró szösszenetet, amit ki lehet olvasni. Azon túl, hogy a rendszámtábla világítás ki van égve semmi hibajelenség nem tapasztalható. Az részecskeszűrő állapotából látható, hogy nagy távokat megyünk a kocsival autópályán, de azokat csak ritkán: szülőkhöz hétvégente vidékre, kirándulások, nyaralás. Tehát abszolút második kocsiként van kezelve, hétvégi rohangálásra egy puttonyos van üzemben. Na meg lenulláztuk a szervízintervallumot, mivel a két héttel korábbi olajcserén az elfelejtődött és visított a kocsi minden indításnál.
KM állás: 113.627 km
Biztos mindenkinek megvan az érzés, mikor van egy elképzelése, arra megvan a szükséges összeg, már csak meg kell valósítani. Nálam is így volt, mikor reggel úgy keltem fel, hogy ma megyünk alfát nézni, akkor már kávé sem kellett annyi energiám lett hirtelen. Csabi barátommal indultunk el járni a környéket, egy halom kinyomtatott adatlappal, e-maillel,az autókról, helyszínekről.. Siófok, Várpalota, Ajka, Székesfehérvár, Érd, körbenéztünk, magánszemélynél, kereskedőnél, mindenhol ahol lehetséges Alfát venni, végül Érden sikerült megállapodni egy Úrral.
Amit akkor mutatott az autó: lemezfelni, dísztárcsa, amiből az egyik hiányzik, egy polírozható kis karcolás az utasoldalon. Nem tökéletes, de legalább már az enyém, az első alfám. Autópályamatrica, indulás haza. Még aznap este rendeltem gyorsan 4 dísztárcsát, hogy amíg a felnik nincsenek meg legalább szebb legyen.
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Futómű is utána be lett állítva.
A sebváltó olaj is után lett töltve.
Km. : 147 315
Túl vagyunk a tető és az ajtók fényezésen. Már rég óta tetszett a fekete tető így a tukrokkel megegyezően lakk fekete lett. Az autó jobb oldali ajtajai tele voltak hibákkal , lakk sérüléssel így tavaly tavasszal lefenyeztettem. Ez olyan jól sikerült ,hogy a szín elütött és pár hónap múlva elkezdett lepattogzani.mivel már nem akartam azzal a tényezővel megcsináltatni kerestem egy hozzáèrtőt. Így találtam rá Mándi Ferencre. Egy cartars GT-jen végzett munkáját látva tudtam hogy jó kezekben lesz nála az autó. Végül tető plusz két ajtó és ködölès lett a vége . A képek magukért beszélnek.
KM: 235.200
Na ez is megvolt.
Bölcső-, vezérlés-, olaj-, szűrők-, alsó lengőkarok-, termosztát-, első fék- és hosszbordásszíj csere. Természetesen mindenből prémiumot kapott a kicsike (TRW, Motul, Vernet, Dayco, INA, FEBI, Textar). A bölcsőt Marektől vettem, azaz nem azt ami a képen van :D.
Hazaúton még mindig kopogott kicsit az elejében, leállás után észleltem, hogy a csomagtérajtó teleszkópok kivannak fáradva kicsit illetve a külső hőmérőm rosszalkodik. A belső fogantyúkat is meg kell még pucolgatnom. Majd ezeket a héten megejtem, illetve az EGR-t is levakolnám és kapna egy szolid chipet is.
Most, hogy jön a téli szezon kellene vennem nyárra valami alufelnit is. De nem tudok dönteni a 16" és a 17" között.
Még októberben bekerül a hifi is amit nagyon izgatottan várok.
Most kell keresni egy normálós lakatost, fényező az van és jöhet a körbejavítgatás. Akkor rá lesz majd nézve az antennára is mert csak Váctól van akármilyen adóm is. Viszont ha szétszedem akkor már ott is javíttatom a fényezést biztos körbe van rohadva egy kicsit.
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 133 718