Blog >> 147

>> SzervizBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-12-20

Tegnap kiszedtam a pollenszűrűt, kíváncsi voltam milyen állapotban van. Nagyon retkes volt, ráfért már a csere. Vettem is rögtön újat, ami elég nehéz volt, ugyanis gyárilag egyet raktak bele, viszont már csak olyat tudtam venni, ami 2 darabból áll. Végül sikerült szerezni 2200 Ft-ért.
Aki még nem szedett ki 147-ből pollenszűrőt, annak egy kis útmutatás:
1. a kesztyűtartó és a középkonzol mögött van, az utasoldalról kell szerelni
2. le kell venni a kesztyűtartó alól a szigetelős borítást, 4 csavar fogja (1.kép)
3. egy L alakú tartókából kell kicsavarni a 3 csavart (5,5 ös) (2. és 3. kép)
4. ezután ki lehet húzni a szűrőt/szűrűket

>> Tuning és extraBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-12-06

Gyárilag 6 hangszóró volt az autóban, hátulról hiányzott az ajtókból a két kicsi. Ez is megoldódott, bekerült 2 magassugárzó hátra. 5000 + 3000 munkadíj

>> SzervizBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-10-30

2011. 10. 24-én hoztuk el az autót 70.700 km-rel.

Mivel a hátsó kipufogó eléggé meg volt rohadva, azt leszedtem, megjavíttattam, feketére lett fújva és kapott egy króm véget is. (6000 Ft)

November elején megtörtént az olajcsere. 5l Mobil1 10W40 olaj +olajszűrű (8000 Ft) km: 70800

Mivel a motortér alulról teljesen fedetlen volt, és a Fiat-ban azt mondták hogy gyárilag kéne lennie motorvédő burkolatnak, ezért rendeltem egyet innen, 13.000 Ft-ért. Másnap fel is raktam, nem volt egyszerű mert az egyik oladal nem illeszkedett rendesen, ezért alakítani kellett rajta kicsit, de jó lett.

A váltókar elég nehezen járt. Középállásba szinte egyáltalán nem tért vissza (mintha nem is lenne benne rúgó), és az 5.et és a rükit nagyon nehéz volt kapcsolni. A Fiatban ezt orvosolták, most már könnyen megy az ötödik és a rükverc is. Csináltak még egy diagnosztikát, ami nem hozott ki semmi problémát, viszont kiírta, hogy az agyában 67000 km van. Azt mondták, hogy gyakran előfordul, hogy kevesebbet mutat mint óra szerint, tehát ez normális jelenség. Viszont most már biztos, hogy az óraállás valós. (váltó+diagnosztika 8000 Ft)

A négy darab használt Maxxis 195/65/R15 téligumihoz vettem 4 db acélfelnit, így meglett a téli cucc is. (gumik 20.000, felnik 15.000, szerelés 3200 Ft)

>> EseményGyöki // Alfa 147 1.6TS Distinctive // 2011-10-16

Az autó eladva egy hét hirdetés után.
Jó tulajhoz, egy olimpikonhoz került, remélem Ő is legalább annyi örömöt lel benne, mint én.
Remélem lesz még Alfa Romeom, de most egy családi vas jön.

>> EseményGyörgyusz // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2011-04-10

Három éve "vagyunk együtt" Babuval. Eddig sosem hagyott cserben, és ezt mindig is büszkén hangoztattam. De ez ma megtört. :( Kicsit haragszom is rá, bár igazságtalanul, mert ha meg kellett történnie, legalább így - minden baj nélkül - történt.
Ugyanis, ma dicső feladatot kaptam: család fuvarozás, méghozzá több felvonásban. Az első menetet teljesítettem is - Anyut leszállítottam Szolnokra. Eddig minden rendben is volt, orkán erejű szélben még az idő rekordomat is megdöntöttem. :D
Aztán következett volna Apu, aki ezzel a mondattal állított be indulás előtt kb. 20 perccel: "baj van". Nézek kérdően, Úristen mi történt? A Piros - Apu néha csak így hívja - totál lapos --> defekt. Én rohanás ki, dehát egy fél órája még semmi se volt vele. :(
Gyors kerék csere, én persze aktívan közreműködtem: a jelenlétemmel emeltem az esemény fényét. :D :D
Kerék 10 perc alatt lecserél, Babu némi kegyveszetettséggel garázsba be.
Nem vállaltam 140 km-t max 80-nal. Maradt a családi Octavia, ami nem is volt olyan rossz. Bár abszolút márkahű vagyok, be kell vallanom, kicsit élveztem is.
Szóval holnap kerék javítás, semmi kedvem pótkerékkel visszamenni Pestre.
A végén levonnám a konzekvenciát: ha a defektnek meg kellett történnie, nem bánom, hogy így történt; az Octavia nem is olyan rossz; és ettől még Babu marad számomra a világ legjobb "társa"!!!! :)

 
>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2010-10-29

2010.10.26-án meg lett ejtve a szerviz.

Kapott:
- olaj (Selenia 20K),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő.

A futóművet is beállíttattam.
Mivel használtként vettem megnézettem mennyi km van benne valójában.
Óra szerint: 41 519 km. Diagnosztika szerint: 39 432 km

>> EseményPhon // Alfa 147 X.X Twin Spark Facelift // 2009-01-14

Kedves drága automtol végleg elváltunk 2008.12.31.én és egy mitoval kötöttem j házasságot! szegényt sajnálom mert annyi örömöt szerzett! mindig mindent a legjobban nyujtott, gyönyörű volt és soha nem volt vele semmi gond. a szélvédőt nem cseréltem ki az már az uj vevőre maradt, igy állapodtunk meg,de remélem jó kezekbe ekrülsz bár egy igazi alfás érzetű embernek jobban örültem volna! Boldog további életet 147

>> SzervizPhon // Alfa 147 X.X Twin Spark Facelift // 2008-09-22

ugy döntöttem lecserélem az autoban az olajat! megkapott egy szép gyári minőségű szűrőt és kapott mellé Castrol olajat! a leglágyabb full szintetikusabbat ami lehet,hogy véletlen folytán elkezdeni picikét enni de az tuti,hogy a lágyságnak köszönhetően nem fogja koptatni a motort ami a hosszu kilométereknek a többi tulajnál majd hálát fog jelenteni:) az olaj nem volt olcsó de nem sajnálom tőle, ezzel állitolag 30ezreket mennek el az autok de azért én nem fogom addig hagyni:) de a lágyságnak köszönhetően és tény,h ovatosabb hajtásnak 130körüli tempok mellett csak az alagutakban való visitás kedvéért turáztatott motor az alpokban 6,6os fogyasztást produkált ami komolyan már már vicces:) ugy járt az auto mint egy álom, suhant...mért pont akkor amikor elakarom adni?:) az auto a mindennél jobbat kezdi tulszárnyalni dehát a felsőbb célok áldozatául kell,hogy essen...vagy el se adom?!:) mondjuk a sok hozzá nem értő telefonálgatása már kezd sirba tenni a használtauton...de remélem gondos kezekbe kerül majd:)

>> SzervizGyöki // Alfa 147 1.6TS Distinctive // 2008-08-05

Csöri lecserélte a fékeket. A gyáriban ~68.000Km volt és még egy kicsit ment volna vele, mert nem jelezett vissza. Ha jól emléxem a betétek és a hátsó tárcsa: Ferrodo az első tárcsa pedig: valami németes nevű lett, Csöri papa ajánlásával.
Thx Csöri

>> Tuning és extraGyöki // Alfa 147 1.6TS Distinctive // 2008-08-15

Kapott a vas egy Dinamit hátsó dobot, mert a gyári rozsdás volt. Ez már illik az autó karakteréhez. A hangban nem történt jelentős változás, egy kicsit morog, de 2 gyerek mellett nem is kell több.