Blog >> olaj
217.055 km-nél cserélve lett az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és a fékolaj.
Fuchs Titan Race Pro S 10W60 motorolaj
Ricambi Originali olajszűrő
Ricambi Originali levegőszűrő
Fuchs Maintain DOT514 LV fékolaj
~40.000 Ft


Már 3 éve, hogy nálam az autó, de nekem még mindig olyan, mint ha új lenne. A kötelezőkön kívül egy apróság volt még, amire ránézettem velük. Az utóbbi hetekben jobbra kitekert kormánynál a bal első kerékből furcsa fémes ciripelés, kattogás hallatszott.
Úgy igazán először a 3 héttel ezelőtti szlovák túránál tűnt fel a dolog, mert hegyről lefele, a 180 fokos jobbos visszafordítókban nagyon durva hangja volt. Már az utolsó szakaszon tűnt fel, mikor a nagyján már túl voltunk, de megijesztett kicsit. 2x hallottam ehhez hasonlót. Egyszer a Kakucson, de akkor kiderült, hogy egy kavics ment az abroncs barázdájába. Meg még régebben, mikor a 159-en a kerékcsere után az 5-ből az egyik csavart elfelejtették meghúzni. Kavicsot nem találtam az abroncsban, a kerékcsavarokra meg ráhúztam, de egyik sem volt laza.
Hát jó, majd a szerviznél megemlítjük. A kocsi simán futott, kormányt nem rázta, akkor csak nem lehet olyan vészes a dolog.
Csabiék előtúrtak valami gyártói körlevelet, amiben az az információ volt, hogy a féktárcsák rögzítésénél, a szegecselésnél kell kitisztítani, mert amiatt ciripelhet. Kissé szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, de végül elmúlt, úgyhogy a szerelőzseni megint alkotott :)
Ezen kívül kiderült, hogy nem ég a jobbos xenonom. Nem tudom mióta, valószínűleg mostanában aludhatott ki. Nekem fel sem tűnt. Ezt is cserélték.
Mivel ez volt a 3 éves Easy Care szerződésem utolsó teljesítése, így még ezt a ház állta, de a következő évben - attól tartok - már nem fog fülig érni a szám, mikor a szerviz végén megkapom a számlát...

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 56 246 km
Már nem nagyon tudtam eldönteni, hogy esetleg még a váltó is morog ötödikben, vagy ez még mindíg csak a kipufogó hangja. Biztos ami tuti lecseréltem a váltó olajat.
Minden esetre ráfért. Csak kb.1.7L jó fekete olajat sikerült leengedni.
Úgy tűnik, csak a kipufogó hangját hallom, az a morgás ugyan úgy megmaradt...



Érkezett ma is egy kis csomag.
Szelepfedél tömítés, üzemanyagszűrő, 2db stabilizátor pálca előre, olaj (Tutela gi/r) a tetőnyitó szerkezethez, 4db kapcsoló rudazat persely, ezt fórumban olvastam, hogy szeret kikopni. Jó ha van tartalékban...
A tetőmozgató a leirás szerint gondozás mentes, nem kell cserélni benne az olajat, de azért jó ha van benne megfelelő mennyiség. Úgy néztem, ez nálam bőven szint alatt volt. A tető pozícióba állítása után megkezdtem a feltöltést, kereken egy decit raktam bele, így emelkedett a két jel közé szint. Azt írta max jelzés fölé véletlenül sem szabad tölteni. Ezt követően átmozgattam, működik, ahogy kell...





Ma megejtettem az olajcserét. Mintha egy kissé szórná az olajat. Idővel lemosom a motorteret, hogy ki lehessen deríteni, honan a szivárgás. Érdekes, hogy milyen rövidke leeresztó csavarja van. Alátétből korábban a 147-hez rendeltem többet is, de ott nem ilyen nagy átmérőjű a csavar. kettő rézalátéttel volt szerelve, ezekkel is raktam vissza.






Érkezett egy kissebb csomag, Úgy emlékeztem, hogy csak 4L olajam van itthon (közeb kiderült, hogy 8L), így rendeltem még 8L-t, a 147-be, is lassan cserélem. Ugyan légszűrőház még nincs, de érkezett még Champion légszűrő, Ufi olajszűrő, egy pár Tedgum G-szem, Ina vezérlés készlet, Dayco balanszszíj készlet. Vízpumpa az egyik barátom polcán van, így ezt nem rendeltem. Meg érkezett egy pár motorháztető teleszkóp, mert elég gyengusznak éreztem őket.
A teleszkópokat, ki is cseréltem, a többi arra vár, hogy a nevemre írhassam az autót...

Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember. Szóval nem is nagyon értem, hogy telhetett már el 2 év, mióta átvettem az autót, de eljött az ideje a 2. éves szerviznek is.
Mivel a 07.11-ei Rammstein koncertre már kivettem egy szabit, így kézenfekvő volt, hogy aznap délelőtt elszaladok az autóval megejteni az éves revíziót.
A szokásos olaj és szűrők cseréjén túl így a 2. évben a fékolaj is cserélve lett. Kellett még egy fényszóró beállítás is, mivel észrevettem, hogy nem jól áll be a xenon és nagyon magasra világít. Ezt sűrűn jelezték nekem éjszaka a szembejövők is. Most már viszont minden rendben.
A legjobb része a dolognak, hogy anno befizettem a 45k km / 3 éves Easy Care csomagra, így ez a szerviz sem került nekem semmibe :D
