Blog >> olaj

Megtörtént az első szervíz. Első lépésbe egy motoröblítőt töltöttem az olajhoz. 10 perc járatás, olaj+ szűrő le. Hengst szűrő fel, mannol motorolaj+motoröblítő. Újabb 10 perc, olaj le, szűrő csere Mann filter fel, Motul 5w40 x-clean a vegleges olaja. Többi szűrő is Mann filter, kapott új szervo-fék olajat. Motul váltó olaj csak 2 hét múlva jön meg, így az várat magára. Map szenzor takarítva. Kapott új exide premium akkut plusz egy lámpa polírozast is. Kiváló lett :) Megvan az első fogyasztási adat is. Csereérett szűrőkkel, ellustulva 7.3 literre jött ki. Omw maxxmotion diesel-t kap csak. 70%város 30%pálya. Meglássuk mit produkál szervízelés után.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-01-19

Megvolt az ottalvós buli, úgy néz ki megoldódott az olajfolyás probléma. A hiba fő oka az olajtermosztát ház feldele volt, az kapott egy új tömítéskészletet. Ezenfelül az olajhűtőre menő csövek is cseréve lettek. Így már volt értelme a motortartó cseréjének is.

Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.

Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft

Km: 140880

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-12-30

Ma megejtettem az olajcserét, és ami ezzel jár.
Az olaj MOTUL 8100 X-cess sokan dicsérik, így most én is teszek vele egy próbát, és most kaptam mellé ajándékba 5L téli szélvédő mosó folyadékot is. Ezt még nem töltöttem bele, de amilyen sűrűn kell használni mostanában, gyanús hogy ebben a szezonban még be lesz töltve...
Az olajleeresztő csavarra már éppen ráfért a csere (FEBI lett, mert ilyet kaptam), az imbuszkulcs már el is fordult benne, nem is tudtam kiszedni csak vízpumpa fogóval.
Pollenszűrő JC PREMIUM. A pollenszűrő cserénél megejtettem a fűtőventilátor kiszedését, nem is gondoltam volna, hogy mennyire egyszerű kiszerelni. Nagyjából letakarítottam a lapátokat, illetve kifújattam levegővel, rengeteg por volt benne, illetve az alsó csapágyának adtam egy kis kenést mert nem rég elkezdett alacsony fordulaton nyöszörögni.
Izzó OSRAM Night Breaker. Egyrészt mert sokan dicsérik, másrészt mert elszállt harmadik Silverstar izzóm is. Érdekes, hogy nem az izzószál ég el, hanem az izzószál lábainak a tövénél válik el. A vetítési képeket nappal csináltam, talán így is kivehető, hogy a night breaker szélesebbet terít a felső, az-az a távolabbi tartományban, de majd esti vezetésnél fog elválni, hogy mennyivel jobbak...
Motorolaj szűrő BOSCH.
Gázolajszűrő SOFIMA.
Légszűrő FILTRON.
Végezetül kitakarítottam az autót, és közben rájöttem, hogy elfelejtettem klímafertőtlenítőt venni, így ez még várat magára...

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2017-12-20

Olajcsere, vezérműszíj, görgők. Ugyan nem telt el 60000 km viszont, már 6 évnél jártunk, és szétszedve ideje is volt az egésznek, teljesen repedezett volt már a szíj.
Bónuszban a távirányító is működik újra, a rossz hír hogy ettől meg a másik elvesztette a fonalat. Ezúttal a hóesés kimaradt, viszont cserébe majd megfagytam. Ismét ablaktörlő, az előző nem sokáig bírta.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-12-04

Várpalotán jártam.

Odafelé M7, mert szorított az idő. Ott a Csöriéktől megszokott magas színvonal plusz egy finom kávé. Hazafelé meg szólt a VRUÁMMM a Vértesben. A friss olaj mellé kerültek új szűrők is. Meg egy olajleeresztő csavar, mert a régi elég viharvert volt.

Kilométeróra állása: 187 160

>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2017-10-30

Kicseréltem az olajat, és az összes szűrőt, plusz jobbnak láttam tiszta lappal indítani a vezérlést, amit jól is tettem, mert gyakorlatilag mint egy zongorahúr, olyan szinten volt megfeszítve a szíj. A feszítőgörgő teljesen rossz helyre volt állítva. Közben észrevettem, hogy köszönhetően a nagyon leleményes motorburkolat konzol rögzítésnek és annak, hogy gondolom párszor lekerült már az EGR szelep, az összes menet kijött a szívósorból. Menetjavítóval javítottam őket, illetve kitakarítottam az EGR keverőjét.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-25

Csak mert semmi sem úgy jó ahogy van, a korábban 2,8 literrel (2,6L ami belement és kb. 0,2L ami nem folyt ki) feltöltött sebváltóból tegnap este leszívtam kerek 0,3 litert.

Ezután az autó ereje visszább tért (akármi miatt is) viszont nem volt annyira "fluid" a váltás, ezért ma este visszatöltöttem 0,1 litert, így most 2,6 liter a töltet. Holnap újra próba.

Végre unatkozhatok :-)

>> SzervizIldikó41 // Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde // 2017-10-24

2017 év vége közeledik, de az autó gyártók egyre inkább arra törekszenek hogy 5 évig használj egy autót utána vedd meg az újat. Minden autós ( Alfás tulajdonosok) tudják mennyire fontos dolog a motor olaj cseréje. Az autó gyártók egyre pimaszabb (szándékosan) olajcsere periódusokat határoznak meg. Az Alfa Romeo Giulietta QV autóm használati útmutatójában 35.000 km olajcsere periódust határoz meg. Ha egy laikus autó tulajdonos ezt betartja akkor 150E km után le is használta az autó motorját. Ez kell az autó gyártóknak. Méregdrága alkatrészek , motorfelújítás de legfőképpen vegyél újat szemlélet. Sajnos ez trend általánosnak mondható és sajnos ez alól a Fiat konszern sem kivétel. Van azonban egy kivétel. Ez pedig a Magyar Suzuki Zrt. Ezen a nyáron vásároltam egy új 0 KM Suzuki Vitara 1.6 benzines motorral. A szervizkönyvben határozott felszólítás 1000 Km első szigorú felülvizsgálat ennek elmulasztása garancia vesztés von maga után. Az autómban 980 Km volt amikor az első 1000 Km kötelező szerviz alkalmával lecserélték az olajat és a szűrőt a 900 km megtétele után. Gratulálok Magyar Suzuki RT !!!! Ezt kellene tennie minden gyártónak persze hogy nem teszik azért sem teszik ! A Suzuki nagyon hosszú élettartamú megbízható és egyszerű 1.6 szívó benzines motorja remek konstrukció És a gyár gondoskodik arról hogy valóban hosszú életű legyen a motor mert maximálisan 15.0000 km enged vagy szigorúan 12 hónapot a motor olaj cseréjét illetően. A közel 10 milliós Alfa Giulietta 1.7 TBi motorra a gyártó 35.000 km ! csereperiódust vagy apró betűs széljegyzetben 12 hónap (talán csak a lelkiismeret furdalásuk miatt ) Hangsúlyozom hogy a 12 hónapot széljegyzetben írja elő tehát az autó laikus tulajdonosa 3 év alatt elkoptatja a Giulietta 1.7 TBI motorját. A dologhoz hozzátartozik az olaj minősége de ez annyira fontos dolog hogy ezt egy másik blogba tenném

 

KM: 235.200

Na ez is megvolt.

Bölcső-, vezérlés-, olaj-, szűrők-, alsó lengőkarok-, termosztát-, első fék- és hosszbordásszíj csere. Természetesen mindenből prémiumot kapott a kicsike (TRW, Motul, Vernet, Dayco, INA, FEBI, Textar). A bölcsőt Marektől vettem, azaz nem azt ami a képen van :D.

Hazaúton még mindig kopogott kicsit az elejében, leállás után észleltem, hogy a csomagtérajtó teleszkópok kivannak fáradva kicsit illetve a külső hőmérőm rosszalkodik. A belső fogantyúkat is meg kell még pucolgatnom. Majd ezeket a héten megejtem, illetve az EGR-t is levakolnám és kapna egy szolid chipet is.

Most, hogy jön a téli szezon kellene vennem nyárra valami alufelnit is. De nem tudok dönteni a 16" és a 17" között.

Még októberben bekerül a hifi is amit nagyon izgatottan várok.

Most kell keresni egy normálós lakatost, fényező az van és jöhet a körbejavítgatás. Akkor rá lesz majd nézve az antennára is mert csak Váctól van akármilyen adóm is. Viszont ha szétszedem akkor már ott is javíttatom a fényezést biztos körbe van rohadva egy kicsit.